Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > generalnie każda benzyna N/A z pełnym wtryskiem wielopunktowym bez większych problemów spełni EURO5 > - przykładem może być choćby Łada Niva która taka normę spełnia mimo silnika z lat 60. a w latach 60 był wtrysk wielopunktowy ? co zostało z tego silnika do dziś? blok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > nie wiem, nie znam się na tyle żeby to ocenić > jednak smog w mieście to chyba raczej od aut, a nie "produkcji plastiku" ? od czasu katalizatorów nie ma smogu. a katalizatory to bardzo wczesna norma euro. i tu powinni stanąć. > sam sobie przeczysz, bo przecież normy euro określają też właśnie te "trujące" składniki ok. chodzilo o CO2. o przypomniało mi się jeszcze: imho idiotyczne jest wymaganie zeby producenci aut musieli usredniac srednia emisje CO2. tak jak biedny aston, tłucze toyotę iq ze swoim znaczkiem, bo inaczej się unia zdenerwuje. parodia. za chwilę bedzie Fiat 500 by bugatii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > a w latach 60 był wtrysk wielopunktowy ? > co zostało z tego silnika do dziś? blok? blok blokiem - to akurat ma żadne znaczenie - cała reszta oprócz układu zasilania czyli przede wszystkim głowica i kształt komory spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > od czasu katalizatorów nie ma smogu. a katalizatory to bardzo wczesna norma euro. i tu powinni > stanąć. taa, powiedz to np krakusom i żeby nie było, normy sa też przekroczone latem, więc to nie kwestia pieców > ok. chodzilo o CO2. > o przypomniało mi się jeszcze: imho idiotyczne jest wymaganie zeby producenci aut musieli usredniac > srednia emisje CO2. tak jak biedny aston, tłucze toyotę iq ze swoim znaczkiem, bo inaczej się > unia zdenerwuje. parodia. > za chwilę bedzie Fiat 500 by bugatii co do CO2 to pełna zgoda, ale pozostałe substancje nie są już takie fajne a porównaj wyziewy z rury trabanta do tego co produkuje współczesny samochód zresztą nawet gaźnikowiec lubiał ładnie dmuchnąć z rury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > blok blokiem - to akurat ma żadne znaczenie - cała reszta oprócz układu zasilania czyli przede > wszystkim głowica i kształt komory spalania a co się miało zmienić w komorze spalania ? przecież zmiany są właśnie w układzie dolotowym i wydechowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > taa, powiedz to np krakusom zdjęcie pokazuje mgłę, nie smog jesli kraków ma smog, to warszawa powinna jezdzic po omacku. nic takiego nie ma. nawet u lidera w europie sprzed lat - londyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > a co się miało zmienić w komorze spalania ? > przecież zmiany są właśnie w układzie dolotowym i wydechowym dlatego napisałem że każdy silnik N/A z wtryskiem wielopunktowym spełni normę EURO5 przecież. Bierzemy silnik Warszawy, ładujemy jej nowoczesne MPI + kat. i włala - mamy EURO5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > zdjęcie pokazuje mgłę, nie smog a smog to co ? > jesli kraków ma smog, to warszawa powinna jezdzic po omacku. nic takiego nie ma. nawet u lidera w > europie sprzed lat - londyn. wpisz sobie "smog kraków" i poczytaj NOx masz nawet w lecie przekroczone 3x a co sie stało że zniknął smog w Londynie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > zdjęcie pokazuje mgłę, nie smog > jesli kraków ma smog, to warszawa powinna jezdzic po omacku. nie. Równie ważne jak liczba mieszkańców (i samochodów) jest położenie miasta - np. położenie w kotlinie powoduje, że smog będzie się pojawiał i pozostawał nad miastem, bo wiatr nie będzie mógł go "rozgonić"... > nic takiego nie ma. nawet u lidera w > europie sprzed lat - londyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > nie. Równie ważne jak liczba mieszkańców (i samochodów) jest położenie miasta - np. położenie w > kotlinie powoduje, że smog będzie się pojawiał i pozostawał nad miastem, bo wiatr nie będzie > mógł go "rozgonić"... to jest tylko jedno wytłumaczenie. Konik musi przestać jeździć swoimi zabytkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > to jest tylko jedno wytłumaczenie. Konik musi przestać jeździć swoimi zabytkami jeśli takich "Koników" było by tysiące to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > taa, powiedz to np krakusom demagogia, dobrze wiesz że w Krakowie wynika to z położenia miasta - podobne problemy są na zadupiach typu Nowy Sącz czy Nowy Targ - również przez położenie w niecce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > demagogia, dobrze wiesz że w Krakowie wynika to z położenia miasta - podobne problemy są na > zadupiach typu Nowy Sącz czy Nowy Targ - również przez położenie w niecce a z czego ma wynikać ? przecież wiadomo że na giewoncie nie będziesz miał smogu głównym czynnikiem smogu będzie właśnie położenie, ale zanieczyszczenia nie biorą się z położenia ktoś je produkuje i o ilie zimą są to piece, tak latem ... głównie transport Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > obecnie spełniłoby też normę EURO5, która po prostu wtedy jeszcze nie istniała. Brawo. Tak to właśnie ma działać. Już są znane założenia do euro 7. Katalizatory samochodowe pod tą normę będą powszechnie produkowane m.in. w Polsce. Główny cel to będzie ograniczenie NOx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > dlatego napisałem że każdy silnik N/A z wtryskiem wielopunktowym spełni normę EURO5 przecież. > Bierzemy silnik Warszawy, ładujemy jej nowoczesne MPI + kat. i włala - mamy EURO5 A widzisz, Hondowe K20 nie spełnia Euro5 i zostało wycofane. Nie można mu zarzucić, że był mało nowoczesny moze to kwestia charakterystyki i mocy. Może jakby go zdławili to by spełniał? Jego większy brat, K24 spełnia Euro5, może właśnie dlatego, że pomimo większej o 20% pojemności ma taką samą moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > żartujesz ? > porównaj sobie choćby normy euro i to nie CO2, ale trujące tlenki azotu, węglowodory, tlenek węgla > czy PM Daj spokój. Ile tych starych samochodów jeszcze jeździ? Cała masa wozów wyprodukowanych już w połowie lat 90-ych nie wypluwa z siebie jakichś nie wiadomo jakich paskudztw jak jakieś stare Jelcze czy samochody z silnikami gaźnikowymi bez katalizatorów. Wyjdzie na to, że obecnie wyprodukowany wóz spełniający wszelkie wyśrubowane normy za 10 lat będzie nieekologiczny? Bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Ty no przestań, ile ono ma lat? Masz w podpisie rocznik 1993 czyli za 5 lat stuknie mu 25, i można rejestrować na żółte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > Masz w podpisie rocznik 1993 czyli za 5 lat stuknie mu 25, i można rejestrować na żółte musi minąć jeszcze 15 od końca produkcji modelu swoją drogą IMO to przegięcie, niedługo pewnie przesuną granicę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > musi minąć jeszcze 15 od końca produkcji modelu > swoją drogą IMO to przegięcie, niedługo pewnie przesuną granicę niech łapy precz trzymają... ja odliczam do mojego e38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > wyjasnij dokladniej. bo czytam i ... i co wiecej > - nie napisali ze to oplata rocznie, to dalej za kontekstem - to oplaty > za sprowadzenie auta... ... zatem podtrzymuje pytanie... Ale ja tylko napisałem, jak ja to odbieram: skoro padło gdzieś sformułowanie PODATEK EKOLOGICZNY (cóż za hipokryzja...), to jak większość podatków - płacisz raz w roku. Dwa - jak może być opłata tylko od jeszcze nie sprowadzonych aut, gdy wyraźnie czytamy: "najwięcej zapłacą kierowcy jeżdżący motoryzacyjnymi starociami - np. 3 tys. zł miałby płacić właściciel auta sprzed 1992 r. " I ustawodawca nie miał chyba na myśli jakiegoś Adolfa czy Helmuta ale biednego Jana Kowalskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > niech łapy precz trzymają... ja odliczam do mojego e38 jakby to ode mnie zależało to osobiście ustawiłbym ją na jakieś 35-50 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > taa, powiedz to np krakusom > i żeby nie było, normy sa też przekroczone latem, więc to nie kwestia pieców > co do CO2 to pełna zgoda, ale pozostałe substancje nie są już takie fajne > a porównaj wyziewy z rury trabanta do tego co produkuje współczesny samochód > zresztą nawet gaźnikowiec lubiał ładnie dmuchnąć z rury dobrze zaprojektowany i ustawiony gaźnikowiec całkiem znośnie pluje z rury. Miałem takie przypadki na SKP, nawet dość częste, że takie auta niewiele przekraczały normę dla aut zarej, po raz pierwszy po II połowie 95 rok. Czy CO poniżej 0,5/0,3 % a CH poniżej 100ppm. Cała reszta to przeważnie auta, które muszą być zdrowo podlane by w miarę równo pracować. Podobnie jak część benzyn na wtrysku po "tuningu"... pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 1 Marca 2013 Udostępnij Napisano 1 Marca 2013 > dobrze zaprojektowany i ustawiony gaźnikowiec całkiem znośnie pluje z rury. > Miałem takie przypadki na SKP, nawet dość częste, że takie auta niewiele przekraczały normę dla aut > zarej, po raz pierwszy po II połowie 95 rok. > Czy CO poniżej 0,5/0,3 % a CH poniżej 100ppm. > Cała reszta to przeważnie auta, które muszą być zdrowo podlane by w miarę równo pracować. > Podobnie jak część benzyn na wtrysku po "tuningu"... > pozdr tylko że kluczem jest właśnie dobrze wyregulowany to tak jak na kąciku gazowym pisałem dzisiaj o ekologii LPG, w teorii jest pięknie, a w praktyce "nieco" gorzej przy gazie (IIgen) wystarczył brudny filtr powietrza i mieszanka się rozjeżdżała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > musi minąć jeszcze 15 od końca produkcji modelu Wiem wiem, 15 lat mija już w październiku tego roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 > dobrze zaprojektowany i ustawiony gaźnikowiec całkiem znośnie pluje z rury. > Miałem takie przypadki na SKP, nawet dość częste, że takie auta niewiele przekraczały normę dla aut > zarej, po raz pierwszy po II połowie 95 rok. > Czy CO poniżej 0,5/0,3 % a CH poniżej 100ppm. > Cała reszta to przeważnie auta, które muszą być zdrowo podlane by w miarę równo pracować. > Podobnie jak część benzyn na wtrysku po "tuningu"... > pozdr Tak ale ile jest idealnie wyregulowanych gaźnikowców z 10% ogółu ?? btw włączysz na chwilę ssanie i już norma przekroczona na 100 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Jeśli to przejdzie, rządy które to wprowadzą nie mają szans w wyborach. Na pewno nie u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 2 Marca 2013 Udostępnij Napisano 2 Marca 2013 Wystarczy aby jakis brukowiec walnal jakas niesprawdzona "dziennikarska" kaczke a juz forum potrzebuje pampersa. Zastanwil bym sie nad faktem bycia w EU w ktorym obowiazuje prawo EU, Wszystko co paru nieudacznikow wymysli niekoniecznie bedzie prawne. Moze troche wiecej powsciagliwosci by sie przydalo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > Problem nie tylko dotknie auta sprowadzane. Wielu właścicieli samochodów nagle zostanie z > niesprzedawalnymi pojazdami. A to dlaczego? Quote: Nowy podatek ekologiczny miałby zablokować sprowadzanie do Polski używanych samochodów. Może się wręcz zrobić jak na Kubie, gdzie samochody będą reanimowane w nieskończoność, bo ludzi nie będzie stać na nowe z salonów, a używanych z zagranicy nie będzie można sprowadzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Marca 2013 Udostępnij Napisano 3 Marca 2013 > A to dlaczego? > Quote: > Nowy podatek ekologiczny miałby zablokować sprowadzanie do Polski używanych samochodów. > Może się wręcz zrobić jak na Kubie, gdzie samochody będą reanimowane w nieskończoność, bo ludzi nie > będzie stać na nowe z salonów, a używanych z zagranicy nie będzie można sprowadzać. Można przecież kupować używane z rynku krajowego, w czym problem? Brazylia ma totalny zakaz importu samochodów używanych, Australia praktycznie też. I jakoś żyją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 4 Marca 2013 Udostępnij Napisano 4 Marca 2013 > A to dlaczego? > Quote: > Nowy podatek ekologiczny miałby zablokować sprowadzanie do Polski używanych samochodów. > Może się wręcz zrobić jak na Kubie, gdzie samochody będą reanimowane w nieskończoność, bo ludzi nie > będzie stać na nowe z salonów, a używanych z zagranicy nie będzie można sprowadzać. bez przesady, w PL jednak sprzedaje się trochę nowych aut, choćby do firm ludzi też stać na nowe, bo trochę tych nowych jeździ gdyby faktycznie zakazać importu to wzrosła by sprzedaż nowych, bo ktoś zamiast kupić kilkuletnie auto za 40-50tyś, kupił by nowe z salonu nawet gdyby się trzeba było podeprzeć kredytem u nas jest chyba lekkie przegięcie w drugą stronę, tzn rynek używek kwitnie a mało kto kupuje nowe nowe szybko tracą na wartości i nie opłaca się sprzedawać żeby kupić kolejne nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.