Skocz do zawartości

Nowy Logan MCV


iwik

Rekomendowane odpowiedzi

> Designersko niesamowity skok w porównaniu do poprzednika.

> Logan MCV

> Zeby jeszcze zrobili go z blach, które nie zardzewieją przy pierwszym kontakcie z solą w zimie...

> Jeśli cena będzie tylko trochę wyższa niż sandero to będzie hicior.

tył ceed, przód podobny troche do wszytskich obecnie produkowanych aut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od tego teraz jest Lodgy

dokładnie ok.gif, czytałem o tym w AŚ, albo Motorze w zeszłym tygodniu - MCV miał być i VANem, i kombi i pojazdem uzytkowym(VAN), teraz w gamie maja osobne modele do tego(Dokker, Lodgy).

Podoba mi się nawet waytogo.gif

A, MCV nie kończy zywota, bo bedzie produkowane w Rosji jako Łada Largus czy jakos tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli cena będzie tylko trochę wyższa niż sandero to będzie hicior.

Zawsze mi się podobają stwierdzenia ze będzie hicior.

Pierwszy Logan miał być hiciorem, potem jakaś Tata, potem inne wynalazki a tymczasem co piąty samochód na drodze to ford focus grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od groma ?

> Jakoś nie kojarze, żeby kiedykolwiek Dacia górowała w rankingach

Od 2004 r. w 36 krajach nabywców znalazło ponad 2 mln egzemplarzy rumuńsko-francuskich samochodów. Jeszcze bardziej znamienna jest informacja, że w latach 2005-2011 roczna sprzedaż Dacii wzrosła aż ośmiokrotnie

TUTEJ TEKST

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Designersko niesamowity skok w porównaniu do poprzednika.

> Logan MCV

> Zeby jeszcze zrobili go z blach, które nie zardzewieją przy pierwszym kontakcie z solą w zimie...

> Jeśli cena będzie tylko trochę wyższa niż sandero to będzie hicior.

nie wiem dlaczego ale wyglada na zdjeciu tak jakby spłaszczyli Fiata Freemont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taaa , zwłaszcza te silniki i moc

Dacia nie może być konkurencją dla Renault. Jest uzupełnieniem oferty bez obniżania prestiżu marki (Renault).

Stąd oferta silnikowa i wyposażeniowa jest tak uboga - aby klient mający kasę i aspiracje kupiło coś droższego a klient mający mniej kasy bez kręcenia nosem kupi Dacię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dwa silniki jeden benzyna 90KM a drugi diesel 90 KM

Silniki jak silniki. Połowa ludzi używa samochodu na dojazdy w obrębie miasta czy algomeracji do pracy, znajomych czy sklepów, a na wakacje, jeśli już gdzieś dalej jadą to raz w roku. Kupowanie wówczas silnika tylko po to by go mieć, jest IMO trochę bez sensu.

To, że sa to niewysilone jednostki starszej konstrukcji to w sumie dobrze - jest szansa że będzie małoawaryjne, a ewentualne naprawy będą dość proste i wykona każdy mechanik. Poza tym w klasie aut budżetowych, nie będzie pod maską nowości.

Dacia celuje w odbiorców, którzy rozważają zakup kilkuletniego samochodu - możesz kupić 4-ro letniego focusa kombi czy golfa varianta, o niewaidomej przeszłości, w tak naprawdę niewiadomym stanie i skrywającym niespodzianki, albo samochód prosto z salonu, nie wysiedzianego, z gwarancją, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mi się podobają stwierdzenia ze będzie hicior.

> Pierwszy Logan miał być hiciorem, potem jakaś Tata, potem inne wynalazki a tymczasem co piąty

> samochód na drodze to ford focus

Pytanie co to jest hicior. Pierwsze miejsce w rankingach, czy sprzedaż na znaczącym poziomie. Dacia odrodziła sie po latach i w ciągu kilku lat sprzedali 2mln 'starych' Loganów, które już od momentu wprowadzenia na rynek wyglądały na mocno przestarzałe i ich wyposażenie nie powalało. Obecna generacja wizualnie trzyma poziom, funkcjonalnie Dacie też już nie odstają od konkurencji, a silniki - mają takie, jak konkurencja w podstawowych wersjach. Jeśli cena będzie akceptowalna, to sprzedadzą kolejne 2 mln egzemplarzy albo i więcej.

Konkurecnja na rynku niedrogich kombi nie jest duża. Skoda Rapid, Peugeot 301, Citroen C-Elyseye, czyli wersje budżetowe znanych marek - to nie kombi, Fiat, też nie ma żadnego kombi w ofercie (zawsze się dziwiłem że nie zrobili Linei w wersji kombi).

Jeśli cena Daci będzie porównywalna do "malucha" innej marki, to sprzedadzą sporo tego smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od 2004 r. w 36 krajach nabywców znalazło ponad 2 mln egzemplarzy rumuńsko-francuskich samochodów.

> Jeszcze bardziej znamienna jest informacja, że w latach 2005-2011 roczna sprzedaż Dacii

> wzrosła aż ośmiokrotnie

> TUTEJ TEKST

ale nadal nie jest w czolowce a w pl sprzedaje sie jeszcze slabiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie co to jest hicior. Pierwsze miejsce w rankingach, czy sprzedaż na znaczącym poziomie. Dacia

> odrodziła sie po latach i w ciągu kilku lat sprzedali 2mln 'starych' Loganów, które już od

> momentu wprowadzenia na rynek wyglądały na mocno przestarzałe i ich wyposażenie nie powalało.

Może i Logany sprzedały się na znaczącym dla renault poziomie, ale jak mówią statystyki w 2012r. hiciorem była Skoda Octavia, druga w kolejce - Fabia, a na trzecim miejscu Astra.

Hicior to hicior, zgarnia pulę, zamiata i gasi światło.

Polacy nie przyjęli Logana zbyt chętnie, dużo lepiej w zeszłym roku sprzedawała się Dacia Duster.

Dlatego IMHO bez sensu jest wyrokowanie że coś będzie hitem.

Zobacz, ludzie narzekają na Skodę że droga jak VW, a cały czas to Skoda. Narzekają i... kupują, leasingują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze mi się podobają stwierdzenia ze będzie hicior.

> Pierwszy Logan miał być hiciorem, potem jakaś Tata, potem inne wynalazki a tymczasem co piąty

> samochód na drodze to ford focus

to dobrze - znaczy to że społeczeństwo się bogaci i przestało kupować kiepskie auta tylko dlatego że są tanie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nadal nie jest w czolowce a w pl sprzedaje sie jeszcze slabiej.

no i co? 2 mln sprzedazy w 8 lat, to genialny wynik. i dla mnie to jest HIT. a to ze nie jest w czołówce "jakiśtam" statystyk albo że PL cos jest nie halo, nie ma nic dorzeczy. jestesmy zasciankiem - na nas nikt nie patrzy. Dacia sprzedaje sie za to na wschodzie swietnie.

np. fiat 500 też nie jest w czołówce sprzedaży, a jest hitem.

btw. w PL taksówkarze robią bardzo dobry PR loganowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale nadal nie jest w czolowce a w pl sprzedaje sie jeszcze slabiej.

Może to wina złej sławy jaką miała jej poprzedniczka w czasach PRL-u ok.gifsmirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i Logany sprzedały się na znaczącym dla renault poziomie, ale jak mówią statystyki w 2012r.

> hiciorem była Skoda Octavia, druga w kolejce - Fabia, a na trzecim miejscu Astra.

Tylko do tego warto dodać trochę informacji o tym kto kupuje Dacie a kto w/w modele. Może się okazać, że to co wyżej to głównie flota i stąd wyniki a Dacie głównie klient indywidualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale pierwszy Logan miał być dobry i tani.

> I też zapowiadał się hicior.

po pierwsze niestety byl sedanem

po drugie pastuch po dziadku z niemiec ledwo co dotarty jest i tak tanszy wiec o czym my tu mowimy

nie mialem nigdy w zyciu auta, ktore tak malo mnie kosztowalo jak logan

co prawda ma tylko 61kkm nalotu (2006r), ale jego utrzymanie jest naprawde smiesznie tanie wiec bez wiekszego napinania sluzy jako drugie auto w rodzinie

i mysle, ze jak jednak przyjdzie sie z nim rozstac to wymienie go na inna Dacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po pierwsze niestety byl sedanem

> po drugie pastuch po dziadku z niemiec ledwo co dotarty jest i tak tanszy wiec o czym my tu mowimy

> nie mialem nigdy w zyciu auta, ktore tak malo mnie kosztowalo jak logan

No tak, ale to nie gwarantuje bycia hitem, i tylko o to mi chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest hitem wszedzie poza Polska

> ale co ja zrobie, ze narod typu zastaw sie a postaw sie...

Bzdura. Nie jest i nie był hitem nigdzie (no może poza Rumunią). Zobacz 10 najlepiej sprzedających się samochodów i pokaż mi kraj, w którym Dacia była lub jest na 1 miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Nie jest i nie był hitem nigdzie (no może poza Rumunią). Zobacz 10 najlepiej sprzedających

> się samochodów i pokaż mi kraj, w którym Dacia była lub jest na 1 miejscu.

Dacia nie ma nawet takich mozliwosci produkcyjnych zeby w tej kategorii startowac screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i co? 2 mln sprzedazy w 8 lat, to genialny wynik. i dla mnie to jest HIT. a to ze nie jest w

> czołówce "jakiśtam" statystyk albo że PL cos jest nie halo, nie ma nic dorzeczy. jestesmy

> zasciankiem - na nas nikt nie patrzy. Dacia sprzedaje sie za to na wschodzie swietnie.

> np. fiat 500 też nie jest w czołówce sprzedaży, a jest hitem.

> btw. w PL taksówkarze robią bardzo dobry PR loganowi.

to w jakim kraju (poza Rumunia), jest ona hitem wg Ciebie i ile ma % rynku?

Poza tym odnioslem sie do stwierdzenia, ze jest tych aut na ulicy od groma - ja tego nie widze (domniemam, ze chodzi o pl). Powiem, wiecej, jak dla mnie jest to dosc sporadycznie spotykane auto, co zreszta potwierdzaja rankingi sprzedazy w pl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest hitem wszedzie poza Polska

Ale gdzie konkretnie?

Patrząc na rok 2012 w Europie to przodowały Golf, Fiesta, Corsa, Polo.

> ale co ja zrobie, ze narod typu zastaw sie a postaw sie...

Nie znajduję na to potwierdzenia w statystykach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to w jakim kraju (poza Rumunia), jest ona hitem wg Ciebie i ile ma % rynku?

2 mln aut w 8 lat TOTAL. nie wiem w jakim kraju, nie sledze cyferek np. z węgier bo po co... ta liczba jest sama w sobie mega, jeśli chodzi o sprzedaż modelu (np. Alfa w tym czasie sprzedała mniej na swiecie - sprzedaja ok 160 egz rocznie, alfy tez na ulicy nie widzisz?).

na szybko z googla w 2011 roku renault sprzedalo ok 2200 megane grandtour, i 1400 logana MCV. to jest wg Ciebie zły wynik? skoro 2/5 sprzedazy w tym segmencie u renault to logan to nie wiem jak mozna go nie zauważac na ulicach. megane grandtour tez nie zauważasz? smile.gif

> Poza tym odnioslem sie do stwierdzenia, ze jest tych aut na ulicy od groma - ja tego nie widze

> (domniemam, ze chodzi o pl). Powiem, wiecej, jak dla mnie jest to dosc sporadycznie spotykane

> auto, co zreszta potwierdzaja rankingi sprzedazy w pl.

500tki też nie widzisz często na ulicy. a na moje oko jest tego tyle co dacii. sporo taxi jezdzi na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na szybko z googla w 2011 roku renault sprzedalo ok 2200 megane grandtour, i 1400 logana MCV. to

> jest wg Ciebie zły wynik? skoro 2/5 sprzedazy w tym segmencie u renault to logan to nie wiem

To dobry wynik... dla renault.

A teraz skonfrontuj to z VW czy innym fordem grinser006.gif

Więc będąc uczciwym należałoby napisać "hicior w rodzinie Renault" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To dobry wynik... dla renault.

> A teraz skonfrontuj to z VW czy innym fordem

megane sie niezle sprzedaje.

> Więc będąc uczciwym należałoby napisać "hicior w rodzinie Renault"

czepiamy się słówek. IMHO taki wynik w kontekście czasu na rynku (oferty modelowej) to ewidentny hicior (czego nie mozna powiedziec o ssangyoungu itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2 mln aut w 8 lat TOTAL. nie wiem w jakim kraju, nie sledze cyferek np. z węgier bo po co... ta

> liczba jest sama w sobie mega, jeśli chodzi o sprzedaż modelu (np. Alfa w tym czasie sprzedała

> mniej na swiecie - sprzedaja ok 160 egz rocznie, alfy tez na ulicy nie widzisz?).

Tata pewnie jeszcze wiecej aut sprzedalo i czy to powod zeby pisac ze to hit?

> na szybko z googla w 2011 roku renault sprzedalo ok 2200 megane grandtour, i 1400 logana MCV. to

> jest wg Ciebie zły wynik? skoro 2/5 sprzedazy w tym segmencie u renault to logan to nie wiem

Wynik slaby, w koncu porownujemy tanie auto z duzo drozszym, podobnej wielkosci. Poza tym to tylko grupa Reno jak sie odniesie do innych co rzeczywiscie sie swietnie sprzedaja jak Octavia, Focus, Astra,itd to Dacia ginie w tlumie a do hitu jej spooooro brakuje.

> jak mozna go nie zauważac na ulicach. megane grandtour tez nie zauważasz?

Nowych Meganow widze znacznie wiecej m.in firmowek.

> 500tki też nie widzisz często na ulicy. a na moje oko jest tego tyle co dacii. sporo taxi jezdzi na

> tym.

Akurat 500 sporo jezdzi po Wawie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tata pewnie jeszcze wiecej aut sprzedalo i czy to powod zeby pisac ze to hit?

no raczej.

> Wynik slaby, w koncu porownujemy tanie auto z duzo drozszym, podobnej wielkosci. Poza tym to tylko

> grupa Reno jak sie odniesie do innych co rzeczywiscie sie swietnie sprzedaja jak Octavia,

> Focus, Astra,itd to Dacia ginie w tlumie a do hitu jej spooooro brakuje.

Dacia jest zadowolona z wyników sprzedazy. a w obecnych ciezkich czasach to znaczy ze jest ona dobra.

nie musimy tego hitem nazywac. ale auto jest sukcesem, nawet wobec tego ze duster sprzedaje sie lepiej.

> Nowych Meganow widze znacznie wiecej m.in firmowek.

no bo jest ich 2 razy wiecej:)

> Akurat 500 sporo jezdzi po Wawie

tak samo loganów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.