poziomek Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Stres-artykuł dla masochistów Głowa do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadri Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Stres-artykuł dla masochistów > Głowa do góry Niedługo zamiast 1500 PLN będziemy zarabiać 1500 EUR to się wyrówna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Teraz to albo proste konstrukcje, albo te przedłużone gwarancje brać i sprzedawać przed końcem gwarancji i następne. W popularnych autach tak do 70.000 zł koszt użytkowania auta nowego przez 4 lata i takiego samego ale 4 latka jest zazwyczaj zbliżony i w tą stronę to idzie. Albo nowe albo 10-20 letnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Ałaaaa.. Quote: Dotyczy: Volkswagen Golf, Volkswagen Touran, Skoda Yeti, Seat Leon i inne Koszt regeneracji jednej turbosprężarki: ok. 1500 zł Koszt regeneracji sprężarki i wymiany kompresora*: ok. 10 tys. zł *nie podlega naprawie, nie występują zamienniki I weź tu kup teraz używkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Ałaaaa.. > Quote: > Dotyczy: Volkswagen Golf, Volkswagen Touran, Skoda Yeti, Seat Leon i inne > Koszt regeneracji jednej turbosprężarki: ok. 1500 zł > Koszt regeneracji sprężarki i wymiany kompresora*: ok. 10 tys. zł > *nie podlega naprawie, nie występują zamienniki > I weź tu kup teraz używkę A to nie jest to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 "Bardzo często paliwo, które dopala cząstki dostaje się do oleju napędowego i rozrzedza go." świetny artykuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > A to nie jest to? to, zwykły eatonik - chińczyki nowe chodzą w okolicach 2kzł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > to, zwykły eatonik - chińczyki nowe chodzą w okolicach 2kzł czyli jak zwykle, rzetelność dziennikarska powala warto dodać że wymienione nowinki za kilka lat będą miały zamienniki przecież koła dwumasowe na początku też miały chore ceny, dziś są połowe tańsze więc pewnie to nowe z wahadłem pójdzie tą samą drogą, akurat jak się dojeździ do tych 200kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > "Bardzo często paliwo, które dopala cząstki dostaje się do oleju napędowego i rozrzedza go." > świetny artkuł Czepiasz się szczególików Przecież każdy wie o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > czyli jak zwykle, rzetelność dziennikarska powala > warto dodać że wymienione nowinki za kilka lat będą miały zamienniki > przecież koła dwumasowe na początku też miały chore ceny, dziś są połowe tańsze > więc pewnie to nowe z wahadłem pójdzie tą samą drogą, akurat jak się dojeździ do tych 200kkm wiadomo - sieją panikę. Ale sama tendencja przenoszenia kosztów posiadania pojazdu z zakupu na koszty serwisowania jest niepokojąca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > A to nie jest to? Raczej nie, koszt nie ten co podali w artykule Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > wiadomo - sieją panikę. Ale sama tendencja przenoszenia kosztów posiadania pojazdu z zakupu na > koszty serwisowania jest niepokojąca niby ze statystyk wynika że mniej awaryjne niż stare auta , ale coraz więcej elementów pojazdu staje się częścią eksploatacyjną , gdzie tu sens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > niby ze statystyk wynika, gdzie tu sens No w statystykach właśnie, na papierze to ładnie wygląda... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 "Problem: wymiana rozrządu jest niemożliwa bez demontażu silnika lub skrzyni biegów. Podnosi to koszty naprawy o 100%. Koszt wymiany tradycyjnego rozrządu: ok. 3000 zł Koszt wymiany rozrządu osadzonego z tyłu: ok. 6000 zł" skad dziennikarze biorą takie bzdury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > "Problem: wymiana rozrządu jest niemożliwa bez demontażu silnika lub skrzyni biegów. Podnosi to > koszty naprawy o 100%. > Koszt wymiany tradycyjnego rozrządu: ok. 3000 zł > Koszt wymiany rozrządu osadzonego z tyłu: ok. 6000 zł" > skad dziennikarze biorą takie bzdury? Z ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > "Problem: wymiana rozrządu jest niemożliwa bez demontażu silnika lub skrzyni biegów. Podnosi to > koszty naprawy o 100%. > Koszt wymiany tradycyjnego rozrządu: ok. 3000 zł > Koszt wymiany rozrządu osadzonego z tyłu: ok. 6000 zł" > skad dziennikarze biorą takie bzdury? Czyli wychodzi na to, że wyciągnięcie silika lub skrzyni to koszt 3000 zl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Czyli wychodzi na to, że wyciągnięcie silika lub skrzyni to koszt 3000 zl Wyciągnięcie i włożenie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > "Problem: wymiana rozrządu jest niemożliwa bez demontażu ... > skad dziennikarze biorą takie bzdury? Kolega juz jakiś czas temu do wymiany rozrządu musiał ściągać przedni pas i rozpinać przewody klimy, przy trzeciej wymianie nakombinowali się by klimy nie ruszać, u ojca też jest trudno wymienic alternator bez ruszania klimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Kolega juz jakiś czas temu do wymiany rozrządu musiał ściągać przedni pas i rozpinać przewody > klimy, przy trzeciej wymianie nakombinowali się by klimy nie ruszać, u ojca też jest trudno > wymienic alternator bez ruszania klimy W moim Passacie tez wymiana rozrzadu to wyciaganie pasa przedniego, lamp, chlodnicy, itp. I warsztaty biora 400-500zł, a mechanicy garazowi 200zł. Wiec ASO ile wezmie? z 1000zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > W moim Passacie tez wymiana rozrzadu to wyciaganie pasa przedniego, lamp, chlodnicy, itp. > I warsztaty biora 400-500zł, a mechanicy garazowi 200zł. Wiec ASO ile wezmie? z 1000zł? Te 3000 czy 6000 to może już razem z częściami liczyli w tym artykule Wtedy to raczej ceny normalne, choć to zależy od auta, warsztatu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > Stres-artykuł dla masochistów > Głowa do góry Ciekawe ile wytrzyma ten mój ecoboost Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 > W moim Passacie tez wymiana rozrzadu to wyciaganie pasa przedniego, lamp, chlodnicy, itp. > I warsztaty biora 400-500zł, a mechanicy garazowi 200zł. Wiec ASO ile wezmie? z 1000zł? warsztaty w 3mieście już 3 lata temu kasowały od ok. 1000zł w górę także ASO sporo więcej Dla przykładu kiedy jeszcze się interesowałem ASO Alfy za rozrząd w 2.5 V6 śpiewało w okolicy 3 000zł /koszt oczywiście z częściami/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Ciekawe ile wytrzyma ten mój ecoboost jak ponad 5 lat temu kupowałem Fiata 1.4 turbo to też mi ludzie mówili, że wysilony, że będzie awaryjny, że zaraz padnie. Jak na razie po ponad pięciu latach nie bierze grama oleju, a silnik czy turbo nie wymagały żadnych interwencji. Z Fordami będzie tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Stres-artykuł dla masochistów > Głowa do góry Pismak urwał się z choinki. "Koszt wymiany tradycyjnego rozrządu: ok. 3000 zł Koszt wymiany rozrządu osadzonego z tyłu: ok. 6000 zł" U mnie wymiana tradycyjnego rozrządu to około 250 zł plus jakieś 700 za części. Dwie sprężarki to żadna nowość, poza tym nie stosuje się ich w autach tanich tylko klasy premium, jeśli kogoś stać na auto za kilkaset tysi wymiana sprężarek za kilka tys go nie zaboli. Wtryskiwacze są regenerowane od dawien dawna, koszt dla czterech sztuk to około 1500 zł i nie robi się tego co roku tylko gdy padną, zwykle przy słusznym przebiegu. DPF....to faktycznie jest problem, jesli ktoś jeździ na krótkich odcinkach jak ja. Ale można sobie z tym poradzić, albo wypalanie raz na jakiś czas albo wykastrowanie samochodu z tego wynalazku. Można też kupić wolnossącą benzynę i mieć spokój. Koło dwumasowe - to też jest problem ale oryginalne koło wytrzymuje spokojnie przebiegi rzędu 250 tys km. Dostępne są zamienniki, koło takie zwykle nie kosztuje 2000 zł jak piszą w artykule, tylko 1000-800 zł plus robocizna. Dużo ale znowu biorąc pod uwagę na jaki przebieg starcza nie widzę problemu. Piasty zintegrowane z tarczą nie są ŻADNĄ nowością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > warsztaty w 3mieście już 3 lata temu kasowały od ok. 1000zł w górę także ASO sporo więcej > Dla przykładu kiedy jeszcze się interesowałem ASO Alfy za rozrząd w 2.5 V6 śpiewało w okolicy 3 > 000zł /koszt oczywiście z częściami/ Ja mowilem koszt bez czesci, samej robocizny. 2 lata temu w Passacie (zdejmowanie zderzaka, pasa przedniego, lamp, chlodnicy, itd) robilem rozrzad w najwiekszym (ogolnie uznany za najdrozszy) serwisie wszystkich marek u mnie na dzielni , wzieli 500zł za robote. Znajomi mi proponowali za 200 bez faktury w garazach Wiec 1000 w warsztatach to imho troche duzo za robocizne samą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > ... Z Fordami będzie tak samo. Skoro u mnie paski rozrządu pracują w oleju i wymienia się je po 240 tys.km lub po 10 latach, to liczę na długą żywotność silnika . A to tylko 998 cm3; 100 KM i 170 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Skoro u mnie paski rozrządu pracują w oleju i wymienia się je po 240 tys.km lub po 10 latach, to > liczę na długą żywotność silnika . A to tylko 998 cm3; 100 KM i 170 Nm. Pasek rozrządu istnieje chyba tylko po to, by producent mógł zarobić na wymaganej wymianie. Porządny łańcuch wymienia się po 200-300 kkm (minimum, znam silniki gdzie oryginalny łańcuch ma 600 kkm i nic się nie dzieje), a i to dlatego, że zaczyna hałasować, nie urwie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Skoro u mnie paski rozrządu pracują w oleju i wymienia się je po 240 tys.km lub po 10 latach, to > liczę na długą żywotność silnika . A to tylko 998 cm3; 100 KM i 170 Nm. Ooooo Panie jak tam spalanie w tym 1.0 ecoboost jak rozumiem ? Ile +/- pali przy jeździe jednostajnej 80-90 km/h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 > Ooooo Panie jak tam spalanie w tym 1.0 ecoboost jak rozumiem ? > Ile +/- pali przy jeździe jednostajnej 80-90 km/h ? Na razie nie powinienem pisać, bo auto ma dopiero 244 km . Komp pokazał średnie spalanie w wysokości 6 l/100 km- 120 km było w trasie ( 3* Bydgoszcz po 40km ); reszta po mieście z chwilowymi sprawdzeniami przyspieszenia . Jak jechałem z salonu do domu, to na 5. biegu przy 90 km/h komputer pokazywał 3,7 l/100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > Na razie nie powinienem pisać, bo auto ma dopiero 244 km . Komp pokazał średnie spalanie w > wysokości 6 l/100 km- 120 km było w trasie ( 3* Bydgoszcz po 40km ); reszta po mieście z > chwilowymi sprawdzeniami przyspieszenia . Jak jechałem z salonu do domu, to na 5. biegu przy > 90 km/h komputer pokazywał 3,7 l/100 km. To jest benzyna czy diesel? Nie chcę Ci psuć dobrego humoru ale komp mojego paszczaka pokazał średnie zużycie poniżej 5,5 w trasie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > To jest benzyna czy diesel? > Nie chcę Ci psuć dobrego humoru ale komp mojego paszczaka pokazał średnie zużycie poniżej 5,5 w > trasie... Benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > Stres-artykuł dla masochistów > Głowa do góry Śmieszny ten artykuł, np. co oznacza to zdanie? Opłacać albo nie to się może inwestycja w złoto a nie posiadanie samochodu. Quote: Paradoksalnie okazuje się, że eksploatacja dobrej klasy samochodu może przestać się opłacać już po 3-4 latach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > To jest benzyna czy diesel? > Nie chcę Ci psuć dobrego humoru ale komp mojego paszczaka pokazał średnie zużycie poniżej 5,5 w > trasie... Na jakiej, drodze, w jakich warunkach? Bo znajomemu który jechał w wakacje obok mnie paskiem 2.0 tdi spalił 7,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > To jest benzyna czy diesel? > Nie chcę Ci psuć dobrego humoru ale komp mojego paszczaka pokazał średnie zużycie poniżej 5,5 w > trasie... Benzyna oczywiście . Robiąc 68 tys. km przez prawie 12 lat kupowanie diesla by było bezsensem. A tak w ogóle, to co mnie obchodzi ile paliwa zużywa o wiele większe auto? Skoro mało ci pali, to się ciesz i... tyle. Mnie to rybka. Anie nie zazdraszczam, ani nie wyśmiewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 13 Marca 2013 Udostępnij Napisano 13 Marca 2013 > Śmieszny ten artykuł, np. co oznacza to zdanie? Opłacać albo nie to się może inwestycja w złoto a > nie posiadanie samochodu. > Quote: > Paradoksalnie okazuje się, że eksploatacja dobrej klasy samochodu może przestać się opłacać już po > 3-4 latach. No- jak ja jeździłem 12 lat matizem, to musiała to być jakaś masakra według tego dziennikarzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.