Skocz do zawartości

Auto w lekki teren


bobala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jakie auto polecacie do lekkiego terenu? Mam dylemat nie wiem jakie auto wybrać mam do wydania 15-20 tys, auto musi sobie dobrze radzić w lekkim terenie z wyposażenia nie mam wielkich oczekiwań byle by miało klime .Auto musi mieć instalacje gazową z względu na dzisiejsze ceny paliw i musi być w miarę trwale i niezawodne .Co polecacie ?

Z gory dzieki za propozycje i podpowiedzi pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nissan Patrol, tylko że z tym gazem to będzie problem

Patrol w lekki teren to tak trochę jak wysyłać antyterrorystów do babuleńki handlującej pietruszką na ulicy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Jakie auto polecacie do lekkiego terenu? Mam dylemat nie wiem jakie auto wybrać mam do wydania

> 15-20 tys..

Bezapelacyjnie - Suzuki Grand Vitara.

To chyba jedyny, znany mi SUV, który ma wszystkie atrybuty rasowej terenówki.

Wspomniana toyota RAV czy honda CRV wypadają w konfrontacji z Vitarą blado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezapelacyjnie - Suzuki Grand Vitara.

> To chyba jedyny, znany mi SUV, który ma wszystkie atrybuty rasowej terenówki.

> Wspomniana toyota RAV czy honda CRV wypadają w konfrontacji z Vitarą blado.

w sumie masz rację, zwłaszcza że za 20kzł to kupi grand vitarę Igen, czyli auto na ramie i z klasycznym napędem ( wajcha/reduktor)

pozostaje pytanie co to jest lekki teren i w jakich proporcach auto będzie jeździsz po czarnym/terenie

jeśli auto nie musi być duże, to zostaje jeszcze jimny, tyle że to auto głównie do jazdy w terenie

jeśli teren to polna droga, to nie skreślał bym aut typy rav4 czy nawet crv hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bezapelacyjnie - Suzuki Grand Vitara.

> To chyba jedyny, znany mi SUV, który ma wszystkie atrybuty rasowej terenówki.

> Wspomniana toyota RAV czy honda CRV wypadają w konfrontacji z Vitarą blado.

Tylko czy na "lekki teren" potrzebne jest auto z atrybutami prawdziwej terenowki, czy wystarczy by wyzsze bylo i naped mialo sluszny?

Vitara podobno na asfalcie nie czuje sie idealnie?

Kazdy ma inne pojecie "lekkiego terenu".

Co do lekkiego terenu to raz usmialem sie z goscia, ktory na budowe ML-em przyjechal, a ostatnie 300m w lakierkach po sniegu pocinal, a ja Lanosem pod sam dom dotarlem bez wielkiego spinania sie.

Facet mial mine jakby tam tylko 6x6 dalo rade dotrzec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Jakie auto polecacie do lekkiego terenu? Mam dylemat nie wiem jakie auto wybrać mam do wydania

> 15-20 tys, auto musi sobie dobrze radzić w lekkim terenie z wyposażenia nie mam wielkich

> oczekiwań byle by miało klime

Nie wiem co to jest ten lekki teren. Może starczy tylko deko wyższy zwykły samochód? Np Dacia Logan? zlosnik.gif

A jak deko trudniej, to może Panda 4x4? Suzuki SX4 z najstarszych roczników? Takiego za 20tyś już kupisz.

No, jest jeszcze Suzuki Jimmy, ale to podobno hardcore (nie jechałem, to nie wiem wink.gif )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 122KM może być porblemowy

Czyli omijac ? Szukac 125 KM ?

> wiekszośc Igr ma samopoziomujace amorki z tylu, ale >mozna to tanio "naprawić"

Z tego co znalazlem komplet sprezyn i amorow "normalnych" mozna miec za 500pln ?

Marzy mi sie trzecie auto do weekendowych wypadow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli teren to polna droga, to nie skreślał bym aut typy rav4 czy nawet crv

O wypraszam sobie moja CRv całkiem dobrze radzi sobie na polnych drogach grinser006.gif teraz daje rade nawet na letnich zlosnik.gif

A po zrobieniu calowego liftu i zapodaniu BFG AT to ponoć całkiem dobrze radzi sobie nawet w kałużach głębokich do 1 m - bo potem to już zasysa wodę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba trzeba ustalić 2 sprawy by pomóc:

> -klasę wielkościową bolidu

> -rozwinięcie twierdzenia "lekki teren"

To tak dzieki za zainteresowanie watkiem smile.gifPowiem tak lekki teren tzn głównie jazda po lesie raczej nie pcham się w w błoto zazwyczaj jezdze sam taka praca ,do tej pory smigam seicento ale juz niestety rozwalilem 3 baki i pare elemetow zawiasu.

Auto podwyzszone suzuki macie racje ale ciezko kupic ladny egzemplaz wielkosc auta mnie nie interesuje byle by nie byl jakis drogi w utrzymaniu ale mysle ze w tej sytuacji gaz rozwiazuje problem .Subaru w sumie ciekawa propozycja nie bralem nawet pod uwage raczej toyota suzuki .

Dzieki za propozycje i czekam na opinie a tych autach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak dzieki za zainteresowanie watkiem Powiem tak lekki teren tzn głównie jazda po lesie raczej

> nie pcham się w w błoto zazwyczaj jezdze sam taka praca ,do tej pory smigam seicento ale juz

> niestety rozwalilem 3 baki i pare elemetow zawiasu.

> Auto podwyzszone suzuki macie racje ale ciezko kupic ladny egzemplaz wielkosc auta mnie nie

> interesuje byle by nie byl jakis drogi w utrzymaniu ale mysle ze w tej sytuacji gaz rozwiazuje

> problem .Subaru w sumie ciekawa propozycja nie bralem nawet pod uwage raczej toyota suzuki .

> Dzieki za propozycje i czekam na opinie a tych autach

To ja Ty Sejem pomykałeś to CRV, rav4 w zupełności ci wystarczą. Bo na czarnym spisują sie jak normalne kombi (moje CRV) maja spory prześwit nawet bez przeróbek ( nie wiem czy nie większy niż w Forku i tym podobnych) i są nawet bezawaryjne. Ale zawsze ja mówisz jak jeździsz sam to jakiś stały napęd wybrnie lepiej z opresji niż "dopinający się"

BTW kolega uzupełniłby profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Jakie auto polecacie do lekkiego terenu? Mam dylemat nie wiem jakie auto wybrać mam do wydania

> 15-20 tys, auto musi sobie dobrze radzić w lekkim terenie z wyposażenia nie mam wielkich

> oczekiwań byle by miało klime .Auto musi mieć instalacje gazową z względu na dzisiejsze ceny

> paliw i musi być w miarę trwale i niezawodne .Co polecacie ?

> Z gory dzieki za propozycje i podpowiedzi pozdrawiam

Jak sam widzisz poniżej masz spory wybór, aby dobrze wybrać musisz się bardziej określić, tak naprawdę z lekkim terenem to prawie każdy suv sobie poradzi.

Jeżeli to tylko jazda po lesie to coś pokroju Suzuki Jimmy będzie ok, jeżeli natomiast auto ma dobrze jeżdzić po asfalcie, a czasem po lesie i nie tylko po żwirówce to Forek czy G.Vitara będzie dobrym wyborem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tak dzieki za zainteresowanie watkiem Powiem tak lekki teren tzn głównie jazda po lesie raczej

> nie pcham się w w błoto zazwyczaj jezdze sam taka praca ,do tej pory smigam seicento ale juz

> niestety rozwalilem 3 baki i pare elemetow zawiasu.

> Auto podwyzszone suzuki macie racje ale ciezko kupic ladny egzemplaz wielkosc auta mnie nie

> interesuje byle by nie byl jakis drogi w utrzymaniu ale mysle ze w tej sytuacji gaz rozwiazuje

> problem .Subaru w sumie ciekawa propozycja nie bralem nawet pod uwage raczej toyota suzuki .

> Dzieki za propozycje i czekam na opinie a tych autach

ale to auto ma być tylko do lasu ? czy ma jeździć jeszcze w "trasy" ?

jeśli dziś starczało SC, to rozważ GV 3d lub jimny, zwłaszcza jak masz "dużo" tego jeżdżenia

do sporadycznego przejazdu przez las każdy suv będzie ok, ale na dłuższą metę nie wiem czy takie auto wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cokolwiek z dołączanym tyłem IMO.

> Vitara [tu przód], Santa Fe ?

> Zleży jaki teren?

> Ja Imprezą wjeżdżam wszędzie, przedtem jakieś Hondy i tylko FWD i też dawało radę.

> Sprecyzuj lekki teren.

IMO problemem nie jest wjechać ... i wyjechać grinser006.gif

problemem może być trwałość zawieszenia/napędu/konstrukcji na stałe używanie w terenie hmm.gif

czy np nisko umieszczony osprzęt silnika który zabije się błotem hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja Ty Sejem pomykałeś to CRV, rav4 w zupełności ci wystarczą. Bo na czarnym spisują sie jak

> normalne kombi (moje CRV) maja spory prześwit nawet bez przeróbek ( nie wiem czy nie większy

> niż w Forku i tym podobnych) i są nawet bezawaryjne. Ale zawsze ja mówisz jak jeździsz sam to

> jakiś stały napęd wybrnie lepiej z opresji niż "dopinający się"

> BTW kolega uzupełniłby profil.

Sejem smigalem bo nie mialem wyboru w zasadzie ale umowmy sie to auto nie nadaje sie nawet do lasu smile.gif

Dokladnie o to chodzi niechce jakiejs rasowej terenówki ,ale staly naped sie przyda zapewne nie raz.

Koonrad masz racje nie kazde auto wytrzyma zastanawiam sie mocno na Grand vitara 3d podoba mi sie i mysle ze dobrze współpracuje z gazem .

Jimmy raczej odpada ,nie wspomnialem o wlasciwosciach jezdnych na zwyklej drodze,a to jest tez wazne .

Mysle ze okreslenie takiego auta to w miare uniwersalny wiadomo zeby jezdzil w miare dobrze na asfalcie ale i po lesie ,wiadomo ze nie można mieć wszystkiego dlatego szukam jakiegos kompromisu i myśle ze do czegoś sensownego pomożecie mi dojść bo teraz łatwo jest kupić auto ale czy dobre to już wiadomo jak jest ,dzieki za odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle ze okreslenie takiego auta to w miare uniwersalny wiadomo zeby jezdzil w miare dobrze na

> asfalcie ale i po lesie ,wiadomo ze nie można mieć wszystkiego dlatego szukam jakiegos

> kompromisu i myśle ze do czegoś sensownego pomożecie mi dojść bo teraz łatwo jest kupić auto

> ale czy dobre to już wiadomo jak jest ,dzieki za odpowiedzi:)

musisz sobie przede wszystkim odpowiedzieć co jest najważniejsze, czy trwałość/odporność na teren, czy wygoda w trasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO problemem nie jest wjechać ... i wyjechać

> problemem może być trwałość zawieszenia/napędu/konstrukcji na stałe używanie w terenie

> czy np nisko umieszczony osprzęt silnika który zabije się błotem

Dlatego pytam jaki teren.

U znajomego jeździliśmy karmić dziki to używany był krótki Samuraj.

Idealnie nadawał się do lasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Santa Fe SM z silnikiem benzynowym. Ceny części typowe dla korei, czyli niskie, wręcz bardzo niskie. Miejsca w środku bardzo dużo, fajny napęd (sAWD, dostępne LSD), spalanie chyba rozsądne (benzyny nie znam, mam CRDi).

Jesteś z Rzeszowa, więc mogę Ci auto pokazać, jeżeli byłbyś zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Santa Fe SM z silnikiem benzynowym. Ceny części typowe dla korei, czyli niskie, wręcz bardzo

> niskie. Miejsca w środku bardzo dużo, fajny napęd (sAWD, dostępne LSD), spalanie chyba

> rozsądne (benzyny nie znam, mam CRDi).

> Jesteś z Rzeszowa, więc mogę Ci auto pokazać, jeżeli byłbyś zainteresowany.

ale santek jest duży, manewrowanie tym po lesie może być problematyczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.