Polarny Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN. Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy itp.). Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN. Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15. Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty? Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej żywotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 A jaki to producent wymyślił takie cudo? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN. > Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli > używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy > itp.). > Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN. > Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15. > Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty? > Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej > żywotne. Kiedyś Marooha pisal ze ma te żarówki i jakos swiecą W każdym razie sa one przykładem na to, jak się roluje ludzi pod hasłami ekologii. Podobna sprawa jak ze świetlówkami kompaktowymi. Gdy UE zakazała sprzedazy żarówek tradycyjnych 100W to klienci byli skazani na chińszczyznę pod markami światowych potentatów - świetlówki były drogie i starczały na kilka miesięcy, o czym ludzie pisali na forach. Na szczęście na wszystko jest rada jak mawiał pewien góral zawiązując burt dżdżownica gdy zabrakło sznurowadła. W skelpach sa znowu tradycyjne żarówki 100W oferowane jako "do celów warsztatowych". Natomiast co do tych H15 - ja bym wlutował w przewody zasilajace włókna dzienne diody prostownicze lub oporniki. Obnizenie napięcia na żarówce 0 5% powoduje 2 krotny wzrost jej zywotności, natomiast nie powoduje zauważalnego spadku jasności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN. > Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli > używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy > itp.). > Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN. > Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15. > Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty? > Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej > żywotne. Sztandarowy przykład tego, jak EU nas roluje. W USA jeżdżą na światłach drogowych z obniżonym napięciem świecenia. Dodatkowy koszt - żaden. W EU nie homologowano tego rozwiązania bez żadnego merytorycznego powodu. Za to IDENTYCZNE (pod względem otrzymywanego światła) rozwiązanie z żarówką dwuwłóknową już jest ok. Dlaczego? A właśnie dlatego, żeby ktoś mógł zarobić na tychże żarówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RyjekWRO Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > A jaki to producent wymyślił takie cudo? > Krawiec W Skodzie Rapid jest h15 ori chyba 150-170zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > W Skodzie Rapid jest h15 ori chyba 150-170zł E? to tam nie ma dziennych w na dole obok halogenu tak jak w octavii i fabii? Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 A moim zdaniem pomysł jest świetny, ale żarówki jeszcze drogie bo mało popularne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > A moim zdaniem pomysł jest świetny, ale żarówki jeszcze drogie bo mało popularne. pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na światłach długich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na > światłach długich. No właśnie czemu nie żarówka 21W w kloszu lampy .... Do tego jeszcze te diody które niby są wieczne a padają jedna po drugiej a jak nie one to przetwornica zespolona z lampą i trzeba wydać nie 10 zł na żarówkę a nawet 1500 zł lub więcej na lampę ciekawe ile to kilogramów co2/ołowiu siarki itp trzeba wyemitować aby taką lampę wyprodukować Tak więc ja zostaje póki co przy żarówkach H7 bez dodatków i to +90% coby mnie było widać... za 50 zł/2 sztuki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na > światłach długich. "Dwuwłóknowość" uzasadnieniem ceny nie jest, bo H4 kosztują normalnie. Trzeba poczekać pewnie na chińszczyznę, to i firmowe zejdą do normalnego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 25 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Natomiast co do tych H15 - ja bym wlutował w przewody zasilajace włókna dzienne diody prostownicze lub > oporniki. Obnizenie napięcia na żarówce 0 5% powoduje 2 krotny wzrost jej zywotności, > natomiast nie powoduje zauważalnego spadku jasności A gwarancja? Wlutowywanie to już jednak ingerencja w układ elektryczny. Ale po 2 latach będzie to dobry pomysł. BTW. Teraz zaczynam rozumieć, dlaczego na jeździe próbnej przełącznik świateł był na stałe na mijania (zamiast na AUTO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 całe te dzienne to IMO kolejny przykład "prostowania bananów" przez UE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na > światłach długich. ciekawe czemu w moich starych trupach żarówki nie siadają ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > ciekawe czemu w moich starych trupach żarówki nie siadają ???? A to spisek koncernów żarówkowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > ciekawe czemu w moich starych trupach żarówki nie siadają ???? Bo masz spróchniałą instalację i na żarówki idzie góra 11V . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Bo masz spróchniałą instalację i na żarówki idzie góra 11V . czyli instalacja sama się zmodernizowała pod wpływem czasu i nie muszę kombinować rezystorów żadnych fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudek Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > A to spisek koncernów żarówkowych ciekawe że w 307 ciągle jest coś spalonego kia ceed też jest dobra w brakach oświetlenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Bo masz spróchniałą instalację i na żarówki idzie góra 11V . W 124 alternator najczęściej reguluje 13.5-13.8V a na żarówkach zostaje około 12.5V więc dużo się nie pomyliłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > A gwarancja? Wlutowywanie to już jednak ingerencja w układ elektryczny. > Ale po 2 latach będzie to dobry pomysł. E tam, mozna to zrobić tak że nikt nie zauważy Można tez dorobic przewód oporowy taki jak do Skody Fabii, link > BTW. Teraz zaczynam rozumieć, dlaczego na jeździe próbnej przełącznik świateł był na stałe na > mijania (zamiast na AUTO). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wmak Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Sztandarowy przykład tego, jak EU nas roluje. > W USA jeżdżą na światłach drogowych z obniżonym napięciem świecenia. Dodatkowy koszt - żaden. W EU > nie homologowano tego rozwiązania bez żadnego merytorycznego powodu. Za to IDENTYCZNE (pod > względem otrzymywanego światła) rozwiązanie z żarówką dwuwłóknową już jest ok. Dlaczego? A > właśnie dlatego, żeby ktoś mógł zarobić na tychże żarówkach. To nie jest IDENTYCZNE. Żarówka H15 ma odpowiednio rozmieszczone włókna - 55W jest z przodu i ma miseczkę - przesłonę a 15W jest cofnięte w stronę cokołu i przesunięte od osi. Wraz ze specjalnie uformowanym odblaskiem daje odpowiedni kształt i kierunek wiązek światła, inne dla długich (albo przeciwmgielnych) a inne dla dziennych. Klasyczny reflektor świateł drogowych tylko po obniżeniu mocy żarówki nie zapewni odpowiedniego rozsyłu światła dziennych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 Znalazłem kilka artykułów na temat obniżania napięcia w żarówkach halogenowych, gdzie wspomina się m.in.: "12 V, co w stosunku do oryginalnej instalacji zwiększa trwałość żarówek o ok. 50%. Dalsze obniżanie napięcia nie jest korzystne, gdyż przy zbyt niskiej temperaturze żarnika zaczyna zanikać tzw. zjawisko halogenowe, polegające na tym że wolfram parujący z żarnika łączy się z halogenem wypełniającym bańkę żarówki, a następnie osiada spowrotem na żarniku. Na skutek zbyt niskiego napięcia na wewnętrznej powierzchni żarówki zacząłby osadzac się szary nalot wolframu, tłumiący światło." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esjot Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Klasyczny reflektor świateł drogowych tylko po obniżeniu mocy żarówki nie zapewni odpowiedniego > rozsyłu światła dziennych. A w USA już zapewni... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Kiedyś Marooha pisal ze ma te żarówki i jakos swiecą Na razie świecą od nowości, czyli już ponad 4 lata. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > To nie jest IDENTYCZNE. > Żarówka H15 ma odpowiednio rozmieszczone włókna - 55W jest z przodu i ma miseczkę - przesłonę > a 15W jest cofnięte w stronę cokołu i przesunięte od osi. > Wraz ze specjalnie uformowanym odblaskiem daje odpowiedni kształt i kierunek wiązek światła, inne > dla długich (albo przeciwmgielnych) a inne dla dziennych. > Klasyczny reflektor świateł drogowych tylko po obniżeniu mocy żarówki nie zapewni odpowiedniego > rozsyłu światła dziennych. Zapewni. Skoro w USA i Kanadzie zapewnia, to dlaczego w Europie miałby nie zapewniać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snajper01 Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Zapewni. Skoro w USA i Kanadzie zapewnia, to dlaczego w Europie miałby nie zapewniać? Też się tak zastanawiam Może oni tam inne dni mają niż my? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2013 > Też się tak zastanawiam > Może oni tam inne dni mają niż my? Więcej oleju w głowie mają niż my. Skoro to są światła DZIENNE a ich rolą jest świecenie w DZIEŃ to tolerancja dla wiązki światła może być dość szeroka, bo takie światła nawet gdyby świeciły nieprawidłowo nie są w stanie sprowadzić żadnego zagrożenia. Najgorzej nadającym się światłem do świecenia w dzień jest i tak światło mijania i żadne dzienne, nawet najgorsze na świecie nie będą świeciły gorzej niż światła mijania właśnie. Więc nie ma sensu się czepiać świateł, których jedyną rolą jest działać tak, żeby było widać że coś tam w ogóle świeci, nic więcej. Ale EU musi się wtrącić do krzywizny banana i zrobić milion durnych dywagacji i regulacji w nawet najprostszym temacie żeby urzędasy z Brukseli miały rację bytu i żeby ktoś mógł na tym zarobić. Ot, komplikując rzeczy najprostsze zmuszają nas do produkowania specjalistycznych wydumek zamiast rozwiązań uniwersalnych myśląc że dzięki temu napędzą gospodarkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Więcej oleju w głowie mają niż my. Skoro to są światła DZIENNE a ich rolą jest świecenie w DZIEŃ to > tolerancja dla wiązki światła może być dość szeroka, bo takie światła nawet gdyby świeciły > nieprawidłowo nie są w stanie sprowadzić żadnego zagrożenia. Najgorzej nadającym się światłem > do świecenia w dzień jest i tak światło mijania i żadne dzienne, nawet najgorsze na świecie > nie będą świeciły gorzej niż światła mijania właśnie. Niektóre samochody maja załozone takie "DRL", że widac je dopiero z kilkunastu metrów, przynajmniej w słoneczny dzień. Cos tam sie na niebiesko-fioletowo żarzy. Ale za to tanio było > Więc nie ma sensu się czepiać świateł, których jedyną rolą jest działać tak, żeby było widać że coś > tam w ogóle świeci, nic więcej. Ale EU musi się wtrącić do krzywizny banana i zrobić milion > durnych dywagacji i regulacji w nawet najprostszym temacie żeby urzędasy z Brukseli miały > rację bytu i żeby ktoś mógł na tym zarobić. Ot, komplikując rzeczy najprostsze zmuszają nas do > produkowania specjalistycznych wydumek zamiast rozwiązań uniwersalnych myśląc że dzięki temu > napędzą gospodarkę. Tu się zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Na razie świecą od nowości, czyli już ponad 4 lata. > mar00ha 4 lata to moze byc 10kkm lub 100kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 4 lata to moze byc 10kkm lub 100kkm Fakt. W moim przypadku to ~70k km. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Na razie świecą od nowości, czyli już ponad 4 lata. > mar00ha A jakie napięcie w instalacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > A jakie napięcie w instalacji? Najbledszego pojęcia nie mam. Nie psuje się, to i nie ma potrzeby sprawdzać. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > Na razie świecą od nowości, czyli już ponad 4 lata. > mar00ha Też liczę na długą bezawaryjność tej żarówki . Pewnie za jakiś czas jej cena zejdzie do "normalnej" wartości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 27 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2013 > 4 lata to moze byc 10kkm lub 100kkm U mnie to pewnie jakieś... 15kkm . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.