Skocz do zawartości

Cena żarówki H15


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN.

Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy itp.).

Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN.

Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15. Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty?

Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej żywotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN.

> Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli

> używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy

> itp.).

> Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN.

> Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15.

> Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty?

> Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej

> żywotne.

Kiedyś Marooha pisal ze ma te żarówki i jakos swiecą smile.gif

W każdym razie sa one przykładem na to, jak się roluje ludzi pod hasłami ekologii. Podobna sprawa jak ze świetlówkami kompaktowymi. Gdy UE zakazała sprzedazy żarówek tradycyjnych 100W to klienci byli skazani na chińszczyznę pod markami światowych potentatów - świetlówki były drogie i starczały na kilka miesięcy, o czym ludzie pisali na forach. Na szczęście na wszystko jest rada jak mawiał pewien góral zawiązując burt dżdżownica gdy zabrakło sznurowadła. W skelpach sa znowu tradycyjne żarówki 100W oferowane jako "do celów warsztatowych". Natomiast co do tych H15 - ja bym wlutował w przewody zasilajace włókna dzienne diody prostownicze lub oporniki. Obnizenie napięcia na żarówce 0 5% powoduje 2 krotny wzrost jej zywotności, natomiast nie powoduje zauważalnego spadku jasności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żarówka dwuwłóknowa do świateł drogowych oraz dziennych. Najniższa cena jaką znalazłem to 80 PLN.

> Zamierzeniem świateł dziennych jest zmniejszenie zużycia paliwa przez mniejszy pobór energii, czyli

> używanie ich zamiast świateł mijania (które dodatkowo włączają pozycyjne, oświetlenie tablicy

> itp.).

> Dla porównania - firmowa H7 do mijania kosztuje od 8 PLN.

> Zastanawiam się, co uczyni kierowca samochodu, w którym przepali się włókno do dziennych w h15.

> Pewnie będzie jeździł na mijania, bo taniej. Efekt ekologiczny osiągnięty?

> Cała nadzieja w tym, że w związku z niższą mocą włókna "dziennego", będzie ono o wiele dłużej

> żywotne.

Sztandarowy przykład tego, jak EU nas roluje. 270747800-sex.gifhehe.gif

W USA jeżdżą na światłach drogowych z obniżonym napięciem świecenia. Dodatkowy koszt - żaden. W EU nie homologowano tego rozwiązania bez żadnego merytorycznego powodu. Za to IDENTYCZNE (pod względem otrzymywanego światła) rozwiązanie z żarówką dwuwłóknową już jest ok. Dlaczego? A właśnie dlatego, żeby ktoś mógł zarobić na tychże żarówkach.

screwy.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A moim zdaniem pomysł jest świetny, ale żarówki jeszcze drogie bo mało popularne.

pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na światłach długich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na

> światłach długich.

No właśnie czemu nie żarówka 21W w kloszu lampy .... niewiem.gif

Do tego jeszcze te diody które niby są wieczne a padają jedna po drugiej a jak nie one to przetwornica zespolona z lampą i trzeba wydać nie 10 zł na żarówkę a nawet 1500 zł lub więcej na lampę hehe.gif ciekawe ile to kilogramów co2/ołowiu siarki itp trzeba wyemitować aby taką lampę wyprodukować

Tak więc ja zostaje póki co przy żarówkach H7 bez dodatków i to +90% coby mnie było widać... za 50 zł/2 sztuki zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pomysł jest ultrakretyński bo ten sam efekt można uzyskać z 1 włókna albo obniżając napięcie na

> światłach długich.

"Dwuwłóknowość" uzasadnieniem ceny nie jest, bo H4 kosztują normalnie.

Trzeba poczekać pewnie na chińszczyznę, to i firmowe zejdą do normalnego poziomu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomiast co do tych H15 - ja bym wlutował w przewody zasilajace włókna dzienne diody prostownicze lub

> oporniki. Obnizenie napięcia na żarówce 0 5% powoduje 2 krotny wzrost jej zywotności,

> natomiast nie powoduje zauważalnego spadku jasności

A gwarancja? Wlutowywanie to już jednak ingerencja w układ elektryczny.

Ale po 2 latach będzie to dobry pomysł.

BTW. Teraz zaczynam rozumieć, dlaczego na jeździe próbnej przełącznik świateł był na stałe na mijania (zamiast na AUTO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gwarancja? Wlutowywanie to już jednak ingerencja w układ elektryczny.

> Ale po 2 latach będzie to dobry pomysł.

E tam, mozna to zrobić tak że nikt nie zauważy smile.gif

Można tez dorobic przewód oporowy taki jak do Skody Fabii, link

> BTW. Teraz zaczynam rozumieć, dlaczego na jeździe próbnej przełącznik świateł był na stałe na

> mijania (zamiast na AUTO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sztandarowy przykład tego, jak EU nas roluje.

> W USA jeżdżą na światłach drogowych z obniżonym napięciem świecenia. Dodatkowy koszt - żaden. W EU

> nie homologowano tego rozwiązania bez żadnego merytorycznego powodu. Za to IDENTYCZNE (pod

> względem otrzymywanego światła) rozwiązanie z żarówką dwuwłóknową już jest ok. Dlaczego? A

> właśnie dlatego, żeby ktoś mógł zarobić na tychże żarówkach.

To nie jest IDENTYCZNE.

Żarówka H15 ma odpowiednio rozmieszczone włókna - 55W jest z przodu i ma miseczkę - przesłonę

a 15W jest cofnięte w stronę cokołu i przesunięte od osi.

Wraz ze specjalnie uformowanym odblaskiem daje odpowiedni kształt i kierunek wiązek światła, inne dla długich (albo przeciwmgielnych) a inne dla dziennych.

Klasyczny reflektor świateł drogowych tylko po obniżeniu mocy żarówki nie zapewni odpowiedniego rozsyłu światła dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem kilka artykułów na temat obniżania napięcia w żarówkach halogenowych, gdzie wspomina się m.in.:

"12 V, co w stosunku do oryginalnej instalacji zwiększa trwałość żarówek o ok. 50%. Dalsze obniżanie napięcia nie jest korzystne, gdyż przy zbyt niskiej temperaturze żarnika zaczyna zanikać tzw. zjawisko halogenowe, polegające na tym że wolfram parujący z żarnika łączy się z halogenem wypełniającym bańkę żarówki, a następnie osiada spowrotem na żarniku.

Na skutek zbyt niskiego napięcia na wewnętrznej powierzchni żarówki zacząłby osadzac się szary nalot wolframu, tłumiący światło."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest IDENTYCZNE.

> Żarówka H15 ma odpowiednio rozmieszczone włókna - 55W jest z przodu i ma miseczkę - przesłonę

> a 15W jest cofnięte w stronę cokołu i przesunięte od osi.

> Wraz ze specjalnie uformowanym odblaskiem daje odpowiedni kształt i kierunek wiązek światła, inne

> dla długich (albo przeciwmgielnych) a inne dla dziennych.

> Klasyczny reflektor świateł drogowych tylko po obniżeniu mocy żarówki nie zapewni odpowiedniego

> rozsyłu światła dziennych.

Zapewni. Skoro w USA i Kanadzie zapewnia, to dlaczego w Europie miałby nie zapewniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też się tak zastanawiam

> Może oni tam inne dni mają niż my?

Więcej oleju w głowie mają niż my. Skoro to są światła DZIENNE a ich rolą jest świecenie w DZIEŃ to tolerancja dla wiązki światła może być dość szeroka, bo takie światła nawet gdyby świeciły nieprawidłowo nie są w stanie sprowadzić żadnego zagrożenia. Najgorzej nadającym się światłem do świecenia w dzień jest i tak światło mijania i żadne dzienne, nawet najgorsze na świecie nie będą świeciły gorzej niż światła mijania właśnie.

Więc nie ma sensu się czepiać świateł, których jedyną rolą jest działać tak, żeby było widać że coś tam w ogóle świeci, nic więcej. Ale EU musi się wtrącić do krzywizny banana i zrobić milion durnych dywagacji i regulacji w nawet najprostszym temacie żeby urzędasy z Brukseli miały rację bytu i żeby ktoś mógł na tym zarobić. Ot, komplikując rzeczy najprostsze zmuszają nas do produkowania specjalistycznych wydumek zamiast rozwiązań uniwersalnych myśląc że dzięki temu napędzą gospodarkę.

sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Więcej oleju w głowie mają niż my. Skoro to są światła DZIENNE a ich rolą jest świecenie w DZIEŃ to

> tolerancja dla wiązki światła może być dość szeroka, bo takie światła nawet gdyby świeciły

> nieprawidłowo nie są w stanie sprowadzić żadnego zagrożenia. Najgorzej nadającym się światłem

> do świecenia w dzień jest i tak światło mijania i żadne dzienne, nawet najgorsze na świecie

> nie będą świeciły gorzej niż światła mijania właśnie.

Niektóre samochody maja załozone takie "DRL", że widac je dopiero z kilkunastu metrów, przynajmniej w słoneczny dzień. Cos tam sie na niebiesko-fioletowo żarzy. Ale za to tanio było zlosnik.gif

> Więc nie ma sensu się czepiać świateł, których jedyną rolą jest działać tak, żeby było widać że coś

> tam w ogóle świeci, nic więcej. Ale EU musi się wtrącić do krzywizny banana i zrobić milion

> durnych dywagacji i regulacji w nawet najprostszym temacie żeby urzędasy z Brukseli miały

> rację bytu i żeby ktoś mógł na tym zarobić. Ot, komplikując rzeczy najprostsze zmuszają nas do

> produkowania specjalistycznych wydumek zamiast rozwiązań uniwersalnych myśląc że dzięki temu

> napędzą gospodarkę.

Tu się zgadzam ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na razie świecą od nowości, czyli już ponad 4 lata.

> mar00ha

Też liczę na długą bezawaryjność tej żarówki ok.gif. Pewnie za jakiś czas jej cena zejdzie do "normalnej" wartości ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.