Skocz do zawartości

Sens trójramiennej kierownicy


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

> oczywiście

Zobacz gdzie masz to czwarte ramie, a zobacz jak masz rozstawione ramiona współcześnie. Nie wyczuwasz różnicy? hehe.gif Poza tym, mówimy o czasach współczesnych, a tamte auta "wyścigowe", nie miały również pasów szelkowych, klatek bezpieczeństwa mimo odsłoniętych konstrukcji itd. Naprawdę uważasz więc, że mogą one służyć za wzór aut wyczynowych? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zależy od całego układu ramion, nie tylko 2. I jak już pisałem - osobiście nie spotkałem się z

> kierownicą 4-ramienną, która pozwalałaby na przyjęcie "bojowej" pozycji jeśli chodzi o

> trzymanie rąk na kierownicy i ewentualny jej obrót.

Z ciekawości zapytam. Czym się różni "bojowa pozycja" jeśli chodzi o trzymanie kierownicy - przy współczesnej kierownicy trój- i czteroramiennej?

Bo jeśli chodzi o ewentualne obracanie, mogę uwierzyć, że z uwagi na nadmiar ramion, trafiasz w nie palcami i jest to niekomfortowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości zapytam. Czym się różni "bojowa pozycja" jeśli chodzi o trzymanie kierownicy - przy

> współczesnej kierownicy trój- i czteroramiennej?

> Bo jeśli chodzi o ewentualne obracanie, mogę uwierzyć, że z uwagi na nadmiar ramion, trafiasz w nie

> palcami i jest to niekomfortowe.

Nie wiem, czym się różni, bo ja w ogóle nie jestem w stanie złapać w sposób właściwy kierownicy, która ma 4 ramiona, i do tego w razie potrzeby szybko nią obrócić. Po prostu te 2 dolne ramiona mocno ograniczają mi ruch rękami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz gdzie masz to czwarte ramie, a zobacz jak masz rozstawione ramiona współcześnie. Nie

> wyczuwasz różnicy? Poza tym, mówimy o czasach współczesnych, a tamte auta "wyścigowe", nie

> miały również pasów szelkowych, klatek bezpieczeństwa mimo odsłoniętych konstrukcji itd.

> Naprawdę uważasz więc, że mogą one służyć za wzór aut wyczynowych?

oczywiście i myślę, że kolega Konik to potwierdzi hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości zapytam. Czym się różni "bojowa pozycja" jeśli chodzi o trzymanie kierownicy -

ja myślę, że to właśnie jest bojowe trzymanie kierownicy:

specjalnie to trzecie ramię kierownicy mu nie przeszkadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, czym się różni, bo ja w ogóle nie jestem w stanie złapać w sposób właściwy kierownicy,

> która ma 4 ramiona, i do tego w razie potrzeby szybko nią obrócić. Po prostu te 2 dolne

> ramiona mocno ograniczają mi ruch rękami.

niewiem.gif

u mnie działa, ale ja tylko fordami jeżdżę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie działa, ale ja tylko fordami jeżdżę

Tylko ja mówię o jeździe wyczynowej, nie zwykłej, codziennej. To są 2 różne sprawy wink.gif Pisałem o tym dlatego, że pojawiły się śmieszne komentarze, że niby 3-ramienna kierownica, to taka pseudo sportowa kierownica, która niczym nie różni się od 4-ramiennej. A to wcale nie jest prawdą wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja podobnie. Plastik nawet lepszy, bo nie lepi się jak skóra

Gucio prawda. Obszyłem fabryczną, plastikową kierownicę w 307. Od momentu obszycia jest o dwa nieba wygodniejsza. I o jedno niebo wygodniejsza, od fabrycznej "skórzanej", z której płatami lakier odchodzi.

Grunt to odpowiedni tapicer i jego dobór materiału do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko ja mówię o jeździe wyczynowej, nie zwykłej, codziennej. To są 2 różne sprawy Pisałem o tym

> dlatego, że pojawiły się śmieszne komentarze, że niby 3-ramienna kierownica, to taka pseudo

> sportowa kierownica, która niczym nie różni się od 4-ramiennej. A to wcale nie jest prawdą

Ale dyskusja toczy się na temat aut popularnych, a nie WRC wink.gif. A w tych nie ma to znaczenia.

Mnie 4-ramienna nie przeszkadza w szybkim kręceniu, ale robię to co jakiś czas, a nie nieustannie wink.gif - a w zasadzie robię tak, żeby nie musieć tak kręcić hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiem szczerze, ze jak chyba każdy wlasciciel Passata ja również marzę o tym żeby zamienić moją

> kierownicę:

> Na taką:

> I może kiedyś to zrobię

> Pytanie było jaki sens? Nie wiem.. No po prostu ładniejsza

poprostu chcesz mieć większe logo VW które pięknie sie odbije na czole w razie dzwona grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dyskusja toczy się na temat aut popularnych, a nie WRC . A w tych nie ma to znaczenia.

> Mnie 4-ramienna nie przeszkadza w szybkim kręceniu, ale robię to co jakiś czas, a nie nieustannie

> - a w zasadzie robię tak, żeby nie musieć tak kręcić

Jak już pisałem w poprzednim poście, pojawiły się spekulacje, że kierownica 3-ramienna to taka kierownica pseudo sportowa, bo nie różni się niczym od 4-ramiennej i że nie ma żadnego uzasadnienia, dlaczego jest stosowana w sporcie. Dlatego wyjaśniłem o co chodzi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wystarczy obejrzeć

Co nam tutaj kolega podsyła do oglądania? 4:10 "mydełko fa" czyli kręcenie jedną ręką... przecież współcześni znawcy tematu, np. taki Kuba Bielak, śmieją się, wręcz szydzą z takiego sposobu kierowania.

A sam dodam, że bojowe trzymanie kierownicy (1:45) czyli 14:45 może jest i dobre, ale kto wytrzyma kilka godzin wiszenia rękami w takiej pozycji? Mnie taki układ męczy po kilkunastu kilometrach... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a mój C4 ma dwuramienną i żyję:) i jeszcze ma nieruchomy środek:)

Akurat te kierownice w C4 i C5 są bardzo wygodne. Szkoda że Citroen odszedł od tego rozwiązania.

Mi się w moim aucie zdarzyło, że chciałem odebrać telefon w zakręcie i szukałem guzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

Czasami są lepiej wyprofilowane niż 4 ramienne, czasami są też grubsze niż standardowy 4 ramienny "kabanosik" - mówiłem to ja, gość z dużymi łapami zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są zalety 3-ramiennej? Bo sporo ludzi taką preferuje.

> Jeździłem autem z takową i specjalnej różnicy nie widziałem w porównaniu z 4-ramienną.

A może powrót do jednoramiennej jak w cytrynie DS? grinser006.gifhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4d43a88f061c6fb2.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.