Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Wczoraj podczas jazdy w upale gdy termometr pokazywal 32 C na zewnątrz nie działała mi turbina (silnik D4FA 1,5 CRDI). Po zatrzymaniu auta i podniesieniu maski na 10 minut wszystko wróciło do normy. Podobne objawy miałem juz rok temu podczas upałów. Czy jest jakiś sposób aby wyeliminowac to zjawisko? Przecież jest ono niebezpieczne - chcemy np, szybko wyprzedzić cieżarówkę a tu nagle moc gwąłtownie spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Przecież jest ono niebezpieczne - chcemy np, szybko wyprzedzić > cieżarówkę a tu nagle moc gwąłtownie spada to kup dużą benzynę N/A i nie spadnie nagle moc. Dlatego nie lubię diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 masz w tym czymś intercooler? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Wczoraj podczas jazdy w upale gdy termometr pokazywal 32 C na zewnątrz nie działała mi turbina > (silnik D4FA 1,5 CRDI). Po zatrzymaniu auta i podniesieniu maski na 10 minut wszystko wróciło > do normy. Podobne objawy miałem juz rok temu podczas upałów. Czy jest jakiś sposób aby > wyeliminowac to zjawisko? Przecież jest ono niebezpieczne - chcemy np, szybko wyprzedzić > cieżarówkę a tu nagle moc gwąłtownie spada Nie ma czegoś takiego jak turbo - działa, turbo - nie działa, sprężarka do chwili kiedy nie dokona żywota kręci się zawsze. Problem prawdopodobnie tkwi w sterowaniu sprężarką lub samym silnikiem. Trzeba by dobrego fachowca z laptopem na kolanach który pojedzie w trasę i sprawdzi co się dzieje. Być może z jakiegoś powodu przekroczone zostają limity temperaturowe ustawione w centrali i zaczyna ona ciąć dawki na wtryskach by nie dopuścić do uszkodzenia silnika. Pewnie masz intercooler, trzeba by sprawdzić czy jest sprawny, czy nie jest przytkany jakąś przykładowo ,,reklamówką z tworzywa'' złapaną we wlot podczas jazdy. Samochód masz seryjny czy dłubany w sofcie ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 wsadz glowe pod auto i zobacz czy cos Ci intercoolera nie przytkalo. Mogles zlapac jakiegos smiecia i przy duzych temperaturach auto sie buntuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > masz w tym czymś intercooler? Wygląda na to ze powinien byc, wskazuje na to zarówno serwisówka jak i np. Allegro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > wsadz glowe pod auto i zobacz czy cos Ci intercoolera nie przytkalo. Mogles zlapac jakiegos smiecia > i przy duzych temperaturach auto sie buntuje. Może być też, że rura od IC jest gdzieś lekko poluzowana, a olej spływa na chłodniczkę i ta przytyka się kurzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Nie ma czegoś takiego jak turbo - działa, turbo - nie działa, sprężarka do chwili kiedy nie dokona > żywota kręci się zawsze. Problem prawdopodobnie tkwi w sterowaniu sprężarką lub samym > silnikiem. Trzeba by dobrego fachowca z laptopem na kolanach który pojedzie w trasę i sprawdzi > co się dzieje. Być może z jakiegoś powodu przekroczone zostają limity temperaturowe ustawione > w centrali i zaczyna ona ciąć dawki na wtryskach by nie dopuścić do uszkodzenia silnika. > Pewnie masz intercooler, trzeba by sprawdzić czy jest sprawny, czy nie jest przytkany jakąś > przykładowo ,,reklamówką z tworzywa'' złapaną we wlot podczas jazdy. Samochód masz seryjny czy > dłubany w sofcie ?? Nic nie dłubałem, auto jest poflotowe, wiec raczej nikt nie grzebał Ale dzięki za rady - zajrzę i ewentualnie oczyszcze ten intercooler Co do laptopa - mam ELM327 - da radę do tych celów? Jaki soft? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Dlatego nie lubię diesli Dlaczego? Dlatego, że Mantoon ma niesprawne auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Powinien wskazać przyczynę numerem błedu. Niedoładowanie lub preładowanie powoduje przejście trybu pracy ECM w awaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Powinien wskazać przyczynę numerem błedu. Niedoładowanie lub preładowanie powoduje przejście trybu > pracy ECM w awaryjny. Hmmm przecież mam Turbogauge. Ciekawe czy cos wskaże dzisiaj czy jutro? Szkoda że wczoraj nie wpadłem na to, aby na bieżąco właczyc skanowanie błedów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Jaki zidentyfikowałeś zjawisko pt. "nie działa turbosprężarka"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Wczoraj podczas jazdy w upale gdy termometr pokazywal 32 C na zewnątrz nie działała mi turbina > (silnik D4FA 1,5 CRDI). Po zatrzymaniu auta i podniesieniu maski na 10 minut wszystko wróciło > do normy. Podobne objawy miałem juz rok temu podczas upałów. Czy jest jakiś sposób aby > wyeliminowac to zjawisko? Przecież jest ono niebezpieczne - chcemy np, szybko wyprzedzić > cieżarówkę a tu nagle moc gwąłtownie spada Najpewniej przekroczyl jakis limit temperaturowy i komputer "ratowal" silnik. Bardzo lagodna mapa plus byc moze maksymalne otwarcie wastegate i masz swoj efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Jaki zidentyfikowałeś zjawisko pt. "nie działa turbosprężarka"? no co, jadę drogą za miastem, chcę przyśpieszcyć a samochód reaguje ociężale. Jakbym jechał w 5 osób pod górke i wiatr. Depcze w gaz i nic. A przeciez poprzednio przyśpieszał żwawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Najpewniej przekroczyl jakis limit temperaturowy i komputer "ratowal" silnik. Bardzo lagodna mapa > plus byc moze maksymalne otwarcie wastegate i masz swoj efekt. Silnik? temperatura byla w normie ok. 85C (mam też wskazanie temp. silnika ustawione w Turbogauge). wentylator chłodnicy włącza się w upaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > no co, jadę drogą za miastem, chcę przyśpieszcyć a samochód reaguje ociężale. Jakbym jechał w 5 > osób pod górke i wiatr. Depcze w gaz i nic. A przeciez poprzednio przyśpieszał żwawo To nie musi wcale byc "odciecie" turbiny (czyli w praktyce otwarcie zaworu wastegate). Moze po prostu ze wzgledu na temperature przejsc na bardzo lagodna mape paliwowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Silnik? temperatura byla w normie ok. 85C (mam też wskazanie temp. silnika ustawione w Turbogauge). > wentylator chłodnicy włącza się w upaly Niekoniecznie musi byc to temperatura chlodziwa. Moze byc np. tempreatura powietrza w dolocie. To by zreszta tlumaczylo chwilowosc sytuacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > no co, jadę drogą za miastem, chcę przyśpieszcyć a samochód reaguje ociężale. Jakbym jechał w 5 > osób pod górke i wiatr. Depcze w gaz i nic. A przeciez poprzednio przyśpieszał żwawo Czyli samochód stracił moc a nie turbosprężarka się zepsuła - wiesz ile może być różnych przyczyn spadku mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Czyli samochód stracił moc a nie turbosprężarka się zepsuła - wiesz ile może być różnych przyczyn > spadku mocy? Pewnie klima na full + intercooler, ktory nie wyrabia i auto bedzie mulowate... Jak jeszcze mialem diesla to tez w upaly byl wyraznie slabszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 W moim dziadku bez IC w takie upały strasznie muli. Fabryczne IC w wielu samochodach są tak małe, ze przy takich upałach też niewiele dają. Widziałem gdzieś w necie analizę temperatur powietrza w dolocie TD w wersji bez IC, z fabrycznym IC (małym) i z dużym IC. O ile pamiętam to był to jakiś Golf TDI. Dane potwierdząły to o czym wspomniałem. Jeżeli komputer Twojej Kijanki potrzebuje danych z czujnika temperatury powietrza dolotowego to zapewne możesz tez to prześledzić. Możesz też sprawdzić czy dzisiaj wszystko wróciło do normy. Wskazania temperatury płynu chłodniczego nie mają tu nic do rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marys85 Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > no co, jadę drogą za miastem, chcę przyśpieszcyć a samochód reaguje ociężale. Jakbym jechał w 5 > osób pod górke i wiatr. Depcze w gaz i nic. A przeciez poprzednio przyśpieszał żwawo Może EGR wariuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 albo tak inteligentnie zamontowany...w v40 t4 ICek jest między chłodnicą wody a chłodnicą klimy...więc w takie upały nawet przy mocy rzędu 200+ było czuć, że jest kiepawo...w szczególności na niskich obrotach nie chciał jechać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > albo tak inteligentnie zamontowany...w v40 t4 ICek jest między chłodnicą wody a chłodnicą > klimy...więc w takie upały nawet przy mocy rzędu 200+ było czuć, że jest kiepawo...w > szczególności na niskich obrotach nie chciał jechać... Nic takiego u siebie nie zaobserwowałem, jeździ jednakowo niezależnie od temp. zewnętrznej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Notlauf spowodowany przeładowaniem turbiny. IC nie wyrobił-rozwiązanie-poczekać na chłodniejsze dni, lub dokładnie sprawdzić ic i jego połączenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 czy w upalne dni auto moze spalać więcej ON ? Zakładamy ze klima wyłączona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Notlauf spowodowany przeładowaniem turbiny. IC nie wyrobił-rozwiązanie-poczekać na chłodniejsze > dni, lub dokładnie sprawdzić ic i jego połączenia. Znaczy mówiąc po ludzku: "notlauf" to tryb awaryjny (z niemieckiego), zaś IC - intercooler? Wg mnie powinno sie uzywac raczej nazwy "Emergency mode" - przecież angielski jest dominujący Czekanie na chłodniejsze dni - trochę dziwna rada To tak samo gdyby ktos narzekał ze klima mu nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Znaczy mówiąc po ludzku: "notlauf" to tryb awaryjny (z niemieckiego), zaś IC - intercooler? > Wg mnie powinno sie uzywac raczej nazwy "Emergency mode" - przecież angielski jest dominujący Jak zwal tak zwal jednak przy takiej okazji na 99% powinien pokazac checka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > czy w upalne dni auto moze spalać więcej ON ? > Zakładamy ze klima wyłączona Powinno raczej mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIKADZE Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Powinno raczej mniej. mimo że czuć że jest słabszy i sie bardziej ciśnie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > mimo że czuć że jest słabszy i sie bardziej ciśnie ? No chyba, ze bardziej cisniesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Znaczy mówiąc po ludzku: "notlauf" to tryb awaryjny (z niemieckiego), zaś IC - intercooler? > Wg mnie powinno sie uzywac raczej nazwy "Emergency mode" - przecież angielski jest dominujący Nazywaj jak chcesz. > Czekanie na chłodniejsze dni - trochę dziwna rada To tak samo gdyby ktos narzekał ze klima mu nie > działa Ja wiem czy dziwna?W PL upałów ponad 35* jest raptem kilka dni w roku, a podejrzewam że dzieje się to tylko po dłuższej/szybszej jeździe?(przynajmniej w takich warunkach ja się spotkałem). Podjedź na dobrego kompa, w logach zostanie o co kaman, podsumowując-nie powinno tak się dziać, usterka mogła być spowodowana wysoką temp/niedrożnością układu, pojeździj jak będzie w okolicach 20*C jeśli będzie działo się tak samo masz układ do sprawdzenia albo regenerację turbawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > Jak zwal tak zwal jednak przy takiej okazji na 99% powinien pokazac checka. No właśnie przy przeładowaniu niekoniecznie...Jest szarpnięcie i spadek mocy tak o 30-40% bez świecidełek na desce (przynajmniej w vagach co się z tym spotkałem tak było). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > czy w upalne dni auto moze spalać więcej ON ? > Zakładamy ze klima wyłączona Nie powinno, jeśli jest słabsze to musisz również sprawdzić IC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > No właśnie przy przeładowaniu niekoniecznie...Jest szarpnięcie i spadek mocy tak o 30-40% bez > świecidełek na desce (przynajmniej w vagach co się z tym spotkałem tak było). Kazdy overboost jaki zlapalem konczyl sie checkiem. Moze w VW jest inaczej, nie jezdzilem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 to ciekawe bo chyba większość na użytkowników, których znam zauważa różnice... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 > to ciekawe bo chyba większość na użytkowników, których znam zauważa różnice... W moim pierdzidełku też nie ma różnicy. Jedzie tak samo żwawo w srogie mrozy i w największy upał. IC malutki i w dodatku nie mam uszczelki między wlotem powietrza a IC i jakoś to nie przeszkadza. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Nazywaj jak chcesz. > Ja wiem czy dziwna?W PL upałów ponad 35* jest raptem kilka dni w roku, a podejrzewam że dzieje się > to tylko po dłuższej/szybszej jeździe?(przynajmniej w takich warunkach ja się spotkałem). No akurat w tym roku takich dni było sporo. A brak mocy wystapił na krótkim odcinku i podczas spokojnej jazdy . > Podjedź na dobrego kompa, w logach zostanie o co kaman, podsumowując-nie powinno tak się > dziać, usterka mogła być spowodowana wysoką temp/niedrożnością układu, pojeździj jak będzie w > okolicach 20*C jeśli będzie działo się tak samo masz układ do sprawdzenia albo regenerację > turbawki. Jak mozesz to przeczytaj instrukcję http://www.leagend.com/upfile/Alex.bai/manual/Turbo%20Gauge%20Manual(final-leagend).pdf Da sie coś odczytac czy tylko komp serwisowy? BTW na razie jestem przeziębiony wiec nie wiem kiedy obejrzę auto. CHyba efekt klimy manualnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Ale co ci mam wyczytać z tej instrukcji? Najlepiej zrobić logi w czasie jazdy i wtedy będzie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Ale co ci mam wyczytać z tej instrukcji? > Najlepiej zrobić logi w czasie jazdy i wtedy będzie wiadomo. ale już sie ochłodzilo i afrykańskie upały maja już nie wrócic Chodzi mi o to, czy da się za pomoca TG odczytac co było przyczyną spadku mocy. A może da sie wykorzystac zamrożone ramki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > ale już sie ochłodzilo i afrykańskie upały maja już nie wrócic > Chodzi mi o to, czy da się za pomoca TG odczytac co było przyczyną spadku mocy. Wątpię...Nie zagłębiałem się w to urządzenie, ale tak jak zwykłe testery diagnostyczne mogą pokazać tylko kod usterki, a szerszy temat będzie widoczny n a oprogramowaniu dedykowanym. > A może da sie wykorzystac zamrożone ramki? Ale czymś je trzeba sczytać, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > Kazdy overboost jaki zlapalem konczyl sie checkiem. > Moze w VW jest inaczej, nie jezdzilem. W VAGach przy przeadowaniu odcina boost i brak checka. Jedynie podpieciu kompa widac bledy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 > W VAGach przy przeadowaniu odcina boost i brak checka. Jedynie podpieciu kompa widac bledy Moze inaczej - kazdy overboost konczacy sie pozniejszym spadkiem mocy byl sygnalizowany CEL. Taki, ze tylko go przycielo na momencik, a dalej wszystko bez zmian to tez tylko po podlaczeniu komputera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 > Moze inaczej - kazdy overboost konczacy sie pozniejszym spadkiem mocy byl sygnalizowany CEL. w focusie 2.0d przy przeladowaniu samochod przechodzi w tryb awaryjny, a checka brak jedynie po podpieciu do kompa mozna odczytac blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 > Ale co ci mam wyczytać z tej instrukcji? > Najlepiej zrobić logi w czasie jazdy i wtedy będzie wiadomo. Niestety TG nie wyświetlił zadnych błedów ani zamrożonych ramek Teraz ten nieszczęsny intercooler - w instrukcji jest tylko wspomniane o nim przy okazji demontażu silnika - rozumiem że dostęp jest od spodu samochodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Intercooler zlokalizowany Obok chłodnicy silnika Wygląda na sprawny - moze trzeba go przeplukac wodą? Od spodu samochodu w węzu dolnym intercoolera zauważyłem ubytek gumy - zalepiłem silikonem o owinąłem trytytką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 rura jest do wymiany. Twoja naprawa raczej nie przezyje kilku dni. W kazdym moim dieslu wymienialem. Objawow takich jak Twoje nie mialem ale byly falowania mocy przy przechodzieniu przez konkretny prog obrotow i dymienie. W drugim aucie obajwow w sumie zero poza okresowym znaczeniem terenu. Dymienia zwiekszonego z racji dpfa nie zauwazylem. Tak wiec bywa roznie. Rury sa dosc grube i zbrojone ale to i tak nie wystarcza. Moja naprawa tasma klejaca zbrojona + tyrtyki i bardzo spokojna jazda wystarczyla na 1,5 dnia. Akurat w tym czasie udalo mi sie kupic rure i wymienic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > rura jest do wymiany. Twoja naprawa raczej nie przezyje kilku dni. W kazdym moim dieslu > wymienialem. Objawow takich jak Twoje nie mialem ale byly falowania mocy przy przechodzieniu > przez konkretny prog obrotow i dymienie. > W drugim aucie obajwow w sumie zero poza okresowym znaczeniem terenu. Dymienia zwiekszonego z racji > dpfa nie zauwazylem. > Tak wiec bywa roznie. Rury sa dosc grube i zbrojone ale to i tak nie wystarcza. Moja naprawa tasma > klejaca zbrojona + tyrtyki i bardzo spokojna jazda wystarczyla na 1,5 dnia. Akurat w tym > czasie udalo mi sie kupic rure i wymienic. Ale dlaczego? takie ciśnienie panuje w rurze? A może warto by ją osłonic czyms od spodu? No bo trochę glupio ktoś wymyslił - jest zbyt nisko nad podłożem Akurat do mojego auta musiałbym chyba sporo się naszukac tej rury. A może tasma samowulkanizująca dałaby radę? No i co myslicie o tym myciu intercoolera? Wymysliłem aby do spryskac płynem do mycia silników Akra i spłukac strumieniem wody z węża Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Ale dlaczego? takie ciśnienie panuje w rurze? Tak > Akurat do mojego auta musiałbym chyba sporo się naszukac tej rury. A może tasma samowulkanizująca > dałaby radę? Raczej nie, te rury się wymienia, czasem udaje się dopasować od maszyn rolniczych/ciężarówek podobne węże. > No i co myslicie o tym myciu intercoolera? Wymysliłem aby do spryskac płynem do mycia silników > Akra i spłukac strumieniem wody z węża Byle nie za mocnym, bo pogniesz listki w IC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > Ale dlaczego? takie ciśnienie panuje w rurze? > A może warto by ją osłonic czyms od spodu? No bo trochę glupio ktoś wymyslił - jest zbyt nisko nad > podłożem no spore. Te rury sie na ogol psuja od tego ze przy zmianach cisnienia sie ruszaja. W koncu w ktoryms miejscu peka. Od czynnika zewnetrznego raczej ciezko to popsuc chyba ze rozerwiesz jakims drutem. Nie masz oslon pod autem? > Akurat do mojego auta musiałbym chyba sporo się naszukac tej rury. A może tasma samowulkanizująca > dałaby radę? nie da rady. Wymien i tyle. Bedzie spokoj znowu na dlugo. > No i co myslicie o tym myciu intercoolera? Wymysliłem aby do spryskac płynem do mycia silników > Akra i spłukac strumieniem wody z węża imho robota dla samej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 > no spore. Te rury sie na ogol psuja od tego ze przy zmianach cisnienia sie ruszaja. W koncu w > ktoryms miejscu peka. Od czynnika zewnetrznego raczej ciezko to popsuc chyba ze rozerwiesz > jakims drutem. Nie masz oslon pod autem? Jak widać na załączonym obrazku nie Zresztą masz jeszcze jedno zdjęcie > nie da rady. Wymien i tyle. Bedzie spokoj znowu na dlugo. Pomyslę > imho robota dla samej roboty. Czemu? jakis tekst jakis tekst 2 jakis tekst3 Ale jakos nie chce mi się wyciagac intercoolera i myć w środku... a moze pokombinowac z założeniem wentylatora ? Skoro inne samochody tak mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.