Skocz do zawartości

Pytanie o realne spalanie 1.4TSi


Qulek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Chodzi o 1.4tsi 122 konie. Auto które mnie interesuje to nowa Jetta (ale pewnie w Golfie będzie podobnie). Ile realnie pali ten silnik w mieście ? Skrzynia 6b manual.

Jeśli to się nie nadaje na MK a na VW to proszę moda o przeniesienie.. ok.gif20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Chodzi o 1.4tsi 122 konie. Auto które mnie interesuje to nowa Jetta (ale pewnie w Golfie

> będzie podobnie). Ile realnie pali ten silnik w mieście ? Skrzynia 6b manual.

Zależy jakie miasto, między 8 a 10. W cyklu mieszanym 6-6,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Octavia II z tym silnikiem pali mi po mieście 7,5l/100km. Warunki - średni ruch, 18km. do pracy.

W trasie z 740km. autostradą - 7,2l (i poza miastem było to spalanie maksymalne), ostatnio na Litwie (minimalny ruch) osiągneliśmy dokładnie 5,4l/100km po przejechaniu 136km (i było to spalanie minimalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie kolejny hit wątek lizak.gif

Sprawdź w katalogu ile ma palić Twoje obecne auto.

Potem porównaj do tego ile faktycznie Ci pali.

Różnicę wyrażoną w procentach dodaj do spalania katalogowego tego 1.4 TSI

i mniej więcej tyle będzie palił Tobie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tutaj chyba wiarygodne dane z 30kkm? O ile to ten model?

> Pozdrawiam.

Jasne, benzyna pali mniej niż diesel - zgodzę się, że na wyswietlaczu komputera, jednak weryfikacja na stacji może rozczarować i niestety niewielu kierowców takową przepowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie liczy na podstawie wyświetlacza. Aby działało trzeba tankować pod korek. Tylko z takich tankowań i przebiegów brana jest średnia.

Też mam tam statystykę ale mój 1,3T 130KM pali średnio 7,5l./100km. Tylko, że to zabytek prawie ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Chodzi o 1.4tsi 122 konie. Auto które mnie interesuje to nowa Jetta (ale pewnie w Golfie

> będzie podobnie). Ile realnie pali ten silnik w mieście ? Skrzynia 6b manual.

> Jeśli to się nie nadaje na MK a na VW to proszę moda o przeniesienie..

Znajomy ma Jette z tym silnikiem, chwali sobie ją bardzo, głównie za przyzwoite spalanie. Z tego co wiem, średnie spalanie z cyklu mieszanego oscyluje w okolicy 7 - 7,5 l/100 .

TSi potrafią spalać praktycznie katalogowe wartości pod warunkiem, że nauczymy się nimi jeździć.

Każdy wątek o tych silnikach kończy się aferą na pół AK, więc nie zdziw się jak zacznie się jadka. Najczęściej wypowiadają się ,,znawcy'' co czytali gdzieś lub słyszeli, albo jechali 5 km na jazdę próbną i na kompie średnie wyszło im 15 l/100

Mam 1.2 Tsi i bardzo sobie chwalę, jeździłem też Octavią 1.4 tsi 122 KM i spalanie wychodziło średnio pomiędzy 0,5-0,8 l więcej niż w 1.2 przy zachowaniu stylu jazdy. Moja Octavia spala średnio w cyklu mieszanym 6,5-6,7 l (średnia z dystansu 17 tys km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, benzyna pali mniej niż diesel - zgodzę się, że na wyswietlaczu komputera, jednak weryfikacja

> na stacji może rozczarować i niestety niewielu kierowców takową przepowadza.

Jak juz pisałem na AK, przeprowadziłem porównanie 1,9 mjtd (160 KM ze 120'ki) z 1,2tsi z dsg. Jechalismy na dwa auta, powoli, bez szybkich wyprzedzeń po lokalnych trasach, 350 km w jedna strone. W GVII wyszlo srednie 5,2 a w Bravo okolice 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy ma Jette z tym silnikiem, chwali sobie ją bardzo, głównie za przyzwoite spalanie. Z tego co

> wiem, średnie spalanie z cyklu mieszanego oscyluje w okolicy 7 - 7,5 l/100 .

> TSi potrafią spalać praktycznie katalogowe wartości pod warunkiem, że nauczymy się nimi jeździć.

a to w innych silnikach jest inaczej ? jezeli sie jezdzi tak, zeby priorytetem bylo spalanie to w kazdym silniku mozna osiagnac wartosci katalogowe a nawet ponizej. W Outbacku 2.5 AWD jak sie postaralem to zszedlem do rowno 7l/100km, ale pytanie czy komus odpowiada taki styl jazdy. Dla mnie osobiscie nie.

IMO wkladanie malych silnikow z turbo ma jedna niezaprzeczalna zalete: ciut tansze OC grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będzie kolejny hit wątek

> Sprawdź w katalogu ile ma palić Twoje obecne auto.

> Potem porównaj do tego ile faktycznie Ci pali.

> Różnicę wyrażoną w procentach dodaj do spalania katalogowego tego 1.4 TSI

> i mniej więcej tyle będzie palił Tobie przy zachowaniu tego samego stylu jazdy.

Jeśli 1.5dci pod moja nogą wciąga 8,3 ropy (norma dla kangoo grand 7os to 5,1) a forester 2,5 n/a 10l benzyny przy normie 9l to jaki % wyższego spalania mam doliczyć do tsi? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli 1.5dci pod moja nogą wciąga 8,3 ropy (norma dla kangoo grand 7os to 5,1) a forester 2,5 n/a

> 10l benzyny przy normie 9l to jaki % wyższego spalania mam doliczyć do tsi?

przed włączeniem kalkulatora, musisz naprawić dci, lub nauczyć się nim jeździć zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przed włączeniem kalkulatora, musisz naprawić dci, lub nauczyć się nim jeździć

Może rzeczywiście nie umiem jeździć (dci 110KM).. Ale z drugiej strony co to znaczy umieć jeździć. Nie przciagam naobr (max do 3kobr/min), nie wciskam gazu więcej niż do 50%. Biegu zmieniam jak oszalaly od 1 do 6 jak tylko pojawi się "przypominacz" w formie kntrolki na desce, nie przekraczam znacząco ograniczen, auto nowe więc wykluczam awarie, o czym jeszcze pamiętać.... ?

p.s.

Volvo v50 d2 (1.6 115KM) jezdzone w identyczny sposób zadowala sie 7.2 ropy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli 1.5dci pod moja nogą wciąga 8,3 ropy (norma dla kangoo grand 7os to 5,1) a forester 2,5 n/a

> 10l benzyny przy normie 9l to jaki % wyższego spalania mam doliczyć do tsi?

Taki sam styl jazdy w obu autach i nie będzie problemu.

Zmiana biegów itd. i wtedy policzymy ok.gif

Wierzę w wartości które podałeś, ale nie można ich porównać,

bo wychodzi na to, że dci nie potrafisz jeździć ok.gifgrinser006.gif

... albo Subaru Ci wyjątkowo leży grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie będzie to przesiadka z Octavii 1 1.9tdi. Nie widzę sensu dopłacania dużej ilości kasy do

> diesla , tym bardziej że dpf nie będzie miał kiedy się wypalić i będzie problem.

Przyjrzyj się i wyciągnij wnioski ok.gif

1.9 TDI 110 KM średnia 5,72 l

1.4 TSI 122 KM średnio 7,06 l

Próby są duże, więc śmiało można się na tym oprzeć ok.gif

Porównaj spalanie ojca do tego 5,7 i coś będziesz wiedział więcej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki sam styl jazdy w obu autach i nie będzie problemu.

> Zmiana biegów itd. i wtedy policzymy

> Wierzę w wartości które podałeś, ale nie można ich porównać,

> bo wychodzi na to, że dci nie potrafisz jeździć

> ... albo Subaru Ci wyjątkowo leży

Zgoda i właśnie do tego pije. Nie mam zamiaru zmieniać stylu jazdy i jak oszalaly wypatrywać się w składnik chwilowego spalania muskajac gaz.

Mój styl jazdy to dynamiczne ruszenie z gazem do 50% osiągnięcie żądanej predkosci i tempomat w zależności od warunków 50, 90, 110..., hamowanie i znowu....

Przy takim traktowaniu diesle i turbo benzyny pala duzo. Trochę automat ratuje sytuację bo jak jest silnik z zapasem mocy to szybko zmienia bieg na niższy ograniczając obr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda i właśnie do tego pije. Nie mam zamiaru zmieniać stylu jazdy i jak oszalaly wypatrywać się w

> składnik chwilowego spalania muskajac gaz.

> Mój styl jazdy to dynamiczne ruszenie z gazem do 50% osiągnięcie żądanej predkosci i tempomat w

> zależności od warunków 50, 90, 110..., hamowanie i znowu....

> Przy takim traktowaniu diesle i turbo benzyny pala duzo. Trochę automat ratuje sytuację bo jak jest

> silnik z zapasem mocy to szybko zmienia bieg na niższy ograniczając obr

Ja też tak jeżdżę i mi pali stosunkowo mało icon_rolleyes.gif

Natomiast IMHO duża w tym zaleta automatu idea.gif

I tu bym szukał raczej przyczyny.

Turbo "nie lubi" 90-100% gazu i wysokich obrotów, bo wtedy zgodnie z tekstem "turbo żyje, turbo pije" ok.gif

W manualu nie mam cierpliwości, do wrzucania biegu co 2 sekundy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czasem, jeżdżę Golfem z tym silnikiem.

W trasie da się zejść do 6,5 litra - ale trzeba bardzo się pilnować, zmieniać biegi tak jak pokazuje komputer, przyspieszać delikatnie ITD... Kiedy jadę normalnie ( ale nadal spokojnie ) zawsze jest 7 z groszami. W mieście i cyklu mieszanym realnie trzeba liczyć na 8 litrów. Zakładając delikatny styl jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to w innych silnikach jest inaczej ? jezeli sie jezdzi tak, zeby priorytetem bylo spalanie to w

> kazdym silniku mozna osiagnac wartosci katalogowe a nawet ponizej. W Outbacku 2.5 AWD jak sie

> postaralem to zszedlem do rowno 7l/100km, ale pytanie czy komus odpowiada taki styl jazdy. Dla

> mnie osobiscie nie.

> IMO wkladanie malych silnikow z turbo ma jedna niezaprzeczalna zalete: ciut tansze OC

Swoją Octavią jeżdżę różnie i szybko i wolno, czasami też przeginam, spalanie zawsze mam akceptowalne, nigdy nie wykracza ponad 7,1-7,3 l na setkę mierzone z dystrybutora (pokrywa się praktycznie z odczytami z kompa).

Nie snujcie wizji tylko przyjmujcie fakty, TSi w trakcie normalnej eksploatacji spalają bardzo przyzwoite ilości paliwa i tyle w temacie. Pisanie że TSi spala w mieście 10 czy więcej to wynik albo ekstremalnych warunków jazdy (3 km w korku jechane godzinę itp) lub absolutny brak umiejętności normalnej jazdy i pałowanie pod odcięcie na każdym możliwym biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bylo kilka razy

> na kapelusza spali ok 8

> jak pojedziesz normalnie to 12

> w tym przypadku nie ma opcji sport bo sie poprostu nie da:D

Skąd masz te dane ? Podajesz ekstrema, żeby spalać tym silnikiem 12 l to trzeba pałować ile wlezie na niedogrzanym motorze, tego nie można w żaden sposób nazwać ,,jak pojedziesz normalnie''

hahaha.gif

Kolejny hit wątek gotowy jak nic frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie snujcie wizji tylko przyjmujcie fakty, TSi w trakcie normalnej eksploatacji spalają bardzo

> przyzwoite ilości paliwa i tyle w temacie. Pisanie że TSi spala w mieście 10 czy więcej to

> wynik albo ekstremalnych warunków jazdy (3 km w korku jechane godzinę itp) lub absolutny brak

> umiejętności normalnej jazdy i pałowanie pod odcięcie na każdym możliwym biegu.

Ja myślę, że nie do końca tu leży clou. Ludzie zwyczajnie nie przewidują co się za chwilę na drodze wydarzy, dojeżdżają do zielonych świateł palących się od horyzontu na pełnej ladacznicy by 30 metrów przed skrzyżowaniem zaskoczyło ich czerwone. Ogólnie ludzie używają hamulca, co chwilę. To jest bez sensu, ja używam go w zupełnej ostateczności. I pewnie dlatego, przy naprawdę szybkiej jeździe, moje jeden-dwa żre według aktualnej średniej motostatu 6.92. Jakbym jechał jak kapelusz to niskie 5 wydaje się być osiągalne. Niestety, tak jak nie umiem hamować hamulcem, tak nie umiem jeździć wolno.

Wracając do meritum, spalanie katalogowe jest osiągalne zawsze, w każdym aucie. Jaki wyjdzie z tego wynik jest wypadkową wyobraźni i temperamentu kierowcy. Najbliżej spalania katalogowego będzie ten z wyobraźnią i spokojnym temperamentem, najdalej dzikus-półgłówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją Octavią jeżdżę różnie i szybko i wolno, czasami też przeginam, spalanie zawsze mam

> akceptowalne, nigdy nie wykracza ponad 7,1-7,3 l na setkę mierzone z dystrybutora (pokrywa się

> praktycznie z odczytami z kompa).

> Nie snujcie wizji tylko przyjmujcie fakty, TSi w trakcie normalnej eksploatacji spalają bardzo

> przyzwoite ilości paliwa i tyle w temacie. Pisanie że TSi spala w mieście 10 czy więcej to

> wynik albo ekstremalnych warunków jazdy (3 km w korku jechane godzinę itp) lub absolutny brak

> umiejętności normalnej jazdy i pałowanie pod odcięcie na każdym możliwym biegu.

Tak, tyle, że nie zapominaj, że to 1.2, więc nie dziwne, że nie osiągniesz 10l i więcej. Gdybyś miał owe TSI ale 2.0 takie spalanie było by bardzo łatwe do osiągnięcia.

Także, takei to właśnei porównywanie spalania, gdy większość zależy od kierowcy i stylu jazdy - nie tylko chodzi tu o tak jak kto but.gif, ale o otoczenie gdzie się porusza (drogi, korki, itd). Przykład były Cee'd mojego taty z deko większym i mocniejszym silnikiem 1.6 122KM palił u niego 8-8,2l ale jazda 100% miejska (spokojna), wystarczyło, że pojezdziłem nim trochę poza miastem i średnio było ok 7l, ale po kolejnym tankowaniu i dojazdach do pracy w warszawskich korkach (3km, 40min) szybko osiągnęłam 9l i nie wieżę, że tsi w tym przypadku zatrzymał by się na jakieś magicznej granicy i więcej nie palił (jak na 1.2)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, benzyna pali mniej niż diesel - zgodzę się, że na wyswietlaczu komputera, jednak weryfikacja

> na stacji może rozczarować i niestety niewielu kierowców takową przepowadza.

Ciekawe jak z zywotnoscia tych TSI bo prawda taka, ze spalanie sie zrownalo niemal ( policz ile drozszy ON w zakupie i oszczednosci do miasta mozna miedzy bajki wlozyc)

Ja ON-a juz bym nie kupil, trafilo sie to mam ale klekocze i tyle, brrr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak juz pisałem na AK, przeprowadziłem porównanie 1,9 mjtd (160 KM ze 120'ki) z 1,2tsi z dsg.

> Jechalismy na dwa auta, powoli, bez szybkich wyprzedzeń po lokalnych trasach, 350 km w jedna

> strone. W GVII wyszlo srednie 5,2 a w Bravo okolice 6.

Dlatego DIESEL to juz porazka zaczyna byc.

Bo nie dosc, ze spala nie tak malo, mi mjtd 120KM znad morza, box, full pakunek, predkosc dozwolona z malych plusem i 5,9 wg kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przyjrzyj się i wyciągnij wnioski

> 1.9 TDI 110 KM średnia 5,72 l

> 1.4 TSI 122 KM średnio 7,06 l

dla litra 30 nawet bym sobie nie zawracal....glowy dieslem, co przy moim przebiegu rocznym ok 18 tys da ok 1300 zl wiecej na NoPb ale DPF-a nie ma, nie klekocze, nizsze OC, nic sie nie wytraci w mrozie.

A TSI maja dwumase? Ryzykowne wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Swoją Octavią jeżdżę różnie i szybko i wolno, czasami też przeginam, spalanie zawsze mam

> akceptowalne, nigdy nie wykracza ponad 7,1-7,3 l na setkę mierzone z dystrybutora (pokrywa się

> praktycznie z odczytami z kompa).

> Nie snujcie wizji tylko przyjmujcie fakty, TSi w trakcie normalnej eksploatacji spalają bardzo

> przyzwoite ilości paliwa i tyle w temacie. Pisanie że TSi spala w mieście 10 czy więcej to

> wynik albo ekstremalnych warunków jazdy (3 km w korku jechane godzinę itp) lub absolutny brak

> umiejętności normalnej jazdy i pałowanie pod odcięcie na każdym możliwym biegu.

miasto miastu nierowne....i ja widze po okresie wakacyjnym, z normalnych ok 7,7 mam obecnie 6,8 ale i obwodnica powoze chwile swiatla na jeden cykl, przewidywanie zmiany swiatel, bez pociskania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A TSI maja dwumase?

Mają, ale to nie jest element eksploatacyjny zlosnik.gif - zwyczajnie benzyna się tak nie rzuca na niskich obrotach.

W 1.2/1.4 TSI największym problemem okazały się łańcuchy rozrządu. W maju zeszłego roku coś tam zostało z tym poprawione i podobno ma być już dobrze, ale wiadomo, dowiemy się za 2-3 lata. Użytkownicy VAG od zawsze byli betatesterami nowych pomysłów centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak tsi VW ,ale podobne 1.4T Opla pali mi średnio jakieś 9-10l.

> Miało być prawie połowe mniej

> Widocznie jeździć nie umiem.

> Co ciekawe wolnossące 1.8 Opla tez wciaga srednio 10l. Tyle ,że LPG

Masa robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytasz o zużycie paliwa czy oleju

ok.gif

> no to zapytajmy kącikowych ekspertów czy niemiecki AŚ przesadza czy też raczej mówi szczerą prawdę:

> http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami

Co do oleju, to najwięcej przygód jst z 1.8 TSI i 1.4 TSI ale tylko w wersji 180 KM.

Silniki były wymieniane z tego powodu na gwarancji, no ale kto bogatemu zabroni grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytasz o zużycie paliwa czy oleju

> no to zapytajmy kącikowych ekspertów czy niemiecki AŚ przesadza czy też raczej mówi szczerą prawdę:

> http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami

Autoświat rządzi rotfl.gif

Quote:


Jednostka 1.4 TSI pojawiła się w sprzedaży wiosną 2006 r. Zastosowano w niej bezpośredni wtrysk paliwa, łańcuch rozrządu, intercooler, turbinę oraz – co ważne – kompresor. Pomysł na tyle prosty, co genialny: dzięki mechanicznej sprężarce zjawisko turbodziury miało zostać wyeliminowane (wysokie ciśnienie doładowania dostępne już od najniższych obrotów), a zużycie paliwa – spaść do poziomu jednostek wolnossących o porównywalnej mocy.


Czyli takie np. 1.4TSi miało zejść ze spalaniem do poziomu L81 3.0 v6 rotfl.gif

A swoją drogą, 122 konny 1.4tsi jest doładowany tylko turbiną, to trochę inny silnik od tego co wkleiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autoświat rządzi

> Czyli takie np. 1.4TSi miało zejść ze spalaniem do poziomu L81 3.0 v6

pewnie mieli napisać "pojemności" a napisali "mocy" - ja często robię takie błędy, więc poniekąd to rozumiem zlosnik.gif

> A swoją drogą, 122 konny 1.4tsi jest doładowany tylko turbiną, to trochę inny silnik od tego co

> wkleiłeś.

Quote:

Uwaga: dość często problem z układem tłokowo-korbowym dotyczy też innych odmian spełniających normę Euro 5 – o mocy 122 i 125 KM – w których doładowanie realizowane jest wyłącznie za pomocą turbiny.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mają, ale to nie jest element eksploatacyjny - zwyczajnie benzyna się tak nie rzuca na niskich

> obrotach.

> W 1.2/1.4 TSI największym problemem okazały się łańcuchy rozrządu. W maju zeszłego roku coś tam

> zostało z tym poprawione i podobno ma być już dobrze, ale wiadomo, dowiemy się za 2-3 lata.

> Użytkownicy VAG od zawsze byli betatesterami nowych pomysłów centrali.

W nowej octavii 1.4 tsi 140 konny jest na pasku. Ten 122 konny w Jettcie będzie chyba jeszcze na łańcuchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pytasz o zużycie paliwa czy oleju

> no to zapytajmy kącikowych ekspertów czy niemiecki AŚ przesadza czy też raczej mówi szczerą prawdę:

> http://www.auto-swiat.pl/1-silnik-14-tsi-kusi-osiagami-ale-grozi-powaznymi-awariami

jeśli chodzi o zużycie oleju to w pracy mamy Jettę poprzedniej generacji 1.4tsi i ubytki oleju są znikome.. auto ma przeszło 170kkm przebiegu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego przy wszystkich raportach spalania powinno się podawać także średnią prędkość.

plus temperament kierowcy zlosnik.gif

U mnie w zależności od dnia spalanie może być diametralnie różne, Dlatego jeżeli mówię, że pali ileś, to znaczy że jeżdżę tak w miarę normalnie i nie podaję wyników skrajnych wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.