Florydzialski Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 885 tysięcy samochodów do naprawy, na szczęście głównie modele sprzedawane w USA - Camry, Avalon i Venza - woda z kondensera AC kapie na moduł poduszek, następuje korozja i może dojść do zwarcia co w pewnych przypadkach powoduje że poduszki mogą się nie otworzyć w czasie wypadku a w innych powoduje przypadkowe uruchomienie poduszek. Może także przestać działać wspomaganie kierownicy. To już drugie wezwanie do naprawy Toyoty w tym miesiącu! Wcześniej wezwano 780 tysięcy właścicieli Toyot i Lexusów - Rav4, HS250h, Highlander i 400h z uwagi na błąd w systemie hybrydowym który może doprowadzić do jego wyłączenia się w czasie jazdy i unieruchomienia pojazdu. Wezwano także ponad 100 tysięcy właścicieli Lexusów GS350 i IS 350 z uwagi na luźną nakrętkę w systemie VVT powodują możliwość rozlecenia się silnika (spotkanie cylindra z zaworami). Prawie dwa miliony samochodów do naprawy w ciągu miesiąca - czyżby legendarna jakość Toyoty zamieniała się w legendarny brak jakości??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Jakieś źródło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Jakieś źródło? http://t.nbcnews.com/business/toyota-recalls-885-000-vehicles-over-airbag-problem-8C11414211 http://t.nbcnews.com/business/total-toyota-recalls-week-more-1-million-8C11122663 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Prawie dwa miliony samochodów do naprawy w ciągu miesiąca - czyżby legendarna jakość Toyoty > zamieniała się w legendarny brak jakości??? Nie, po prostu Toyota przyznaje się do błędów i je naprawia, podczas gdy inni producenci mają to w tyłku Ja ostatnio byłem na akcji Mitsu (napisali list oraz dzwonili) w sprawie wymiany modułu poduszek, bo podobno jest szansa, że nie zadziałaja w pewnych okolicznościach. 30 minut, wymienili, auto po gwarancji już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akmak Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Prawie dwa miliony samochodów do naprawy w ciągu miesiąca - czyżby legendarna jakość Toyoty > zamieniała się w legendarny brak jakości??? A może po prostu potrafią się przyznać do błędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Venza - woda z kondensera AC kapie na moduł poduszek, następuje korozja i może dojść do We Fiacie się lało na alternator. I nikt nie wzywał z tego powodu nikogo do serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > A może po prostu potrafią się przyznać do błędu? Raczej muszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > We Fiacie się lało na alternator. I nikt nie wzywał z tego powodu nikogo do serwisu. w USA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > w USA? U nas. Ale tu nikt nie musi wzywać z tak błahych powodów do serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > We Fiacie się lało na alternator. I nikt nie wzywał z tego powodu nikogo do serwisu. ale widzisz delikatną różnicę, pomiędzy uszkodzeniem alternatora a wybuchem poduszki prosto w twarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PrezesAdam Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > A może po prostu potrafią się przyznać do błędu? To jest demagogia. Sugeruje twierdzenie, że inne auta psują się częściej tylko nie są naprawiane. To samo mogą powiedzieć właściciele Alfy stojącej non stop w serwisie lub Passatów TDI do zakupu których trzeba mieć dekoder VIN w głowie żeby nie trafić na minę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > ale widzisz delikatną różnicę, pomiędzy uszkodzeniem alternatora a wybuchem poduszki prosto w > twarz? Ja wiem że alternator to czysta eksploatacja. Ale nie sądzisz że jak dojdzie do zwarcia to jednak parę układów może dostać po tyłku? I moduł poduszek też? Myślisz że on jest jakiś inny niż w Toyocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > U nas. Ale tu nikt nie musi wzywać z tak błahych powodów do serwisu no własnie u nas...to Fiat ma wiesz gdzie. Gdyby w USA sprzedawali tyle co Toyota to by skakali koło tyłka klientom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > To jest demagogia. Sugeruje twierdzenie, że inne auta psują się częściej tylko nie są naprawiane. Bo dokładnie tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > To jest demagogia. Sugeruje twierdzenie, że inne auta psują się częściej tylko nie są naprawiane. > To samo mogą powiedzieć właściciele Alfy stojącej non stop w serwisie lub Passatów TDI do > zakupu których trzeba mieć dekoder VIN w głowie żeby nie trafić na minę. A co powiesz o Fabiach, w których przeciekały drzwi i producent twierdził, że tak ma być Albo w przyapdku VW FSI, gdzie producent twierdził, że zasyfiony dolot wynika ze złej jakości paliwa w Polsce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ja wiem że alternator to czysta eksploatacja. Ale nie sądzisz że jak dojdzie do zwarcia to jednak > parę układów może dostać po tyłku? Nie po to inzynierowie pracowali nad zmniejszona trwalością alternatora zeby z tego powodu dokładac potem do akcji serwisowej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > no własnie u nas...to Fiat ma wiesz gdzie. Nie tylko Fiat. Ale to temat na inną dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ja wiem że alternator to czysta eksploatacja. ? Alternator NIE JEST częścią eksploatacyjną. Inaczej byłby ujęty w książeczce serwisowej jako część do wymiany przy przebiegu XXX. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Nie po to inzynierowie pracowali nad zmniejszona trwalością alternatora zeby z tego powodu dokładac > potem do akcji serwisowej.. Fakt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > A co powiesz o Fabiach, w których przeciekały drzwi i producent twierdził, że tak ma być BMW w wersji kabriolet też tłumaczyło właścicielom że nie wolno ich samochodów myć w myjniach automatycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > ? Alternator NIE JEST częścią eksploatacyjną. Inaczej byłby ujęty w książeczce serwisowej jako > część do wymiany przy przebiegu XXX. Opon tez nie masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Nie tylko Fiat. Ale to temat na inną dyskusję. wiem, ogólnie nasz rynek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Opon tez nie masz Masz W instrukcji jest napisane, że trzeba wymienić, jak mają wysokość bieżnika poniżej znaczników. W przypadku alternatora niczego takiego nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > ale widzisz delikatną różnicę, pomiędzy uszkodzeniem alternatora a wybuchem poduszki prosto w > twarz? a widzisz roznice w pekajacych alternatorach od lat i olewaniu tematu bo klient i tak wroci na naprawe a MOZLIWOSCI wystrzału poduchy i naprawie tego?? kiedyś ktoś bardzo fajnie okreslil ta roznice, japonczycy daja gwarancje ze auto przez x km się nie zepsuje, europejscy producenci ze przez x km naprawia Ci go za free w ramach gwarancji - na tym polega roznica w mentalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Masz W instrukcji jest napisane, że trzeba wymienić, jak mają wysokość bieżnika poniżej > znaczników. W przypadku alternatora niczego takiego nie znalazłem. Wszystko jest częścią eksploatacyjną. Silnik i skrzynia tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Wszystko jest częścią eksploatacyjną. Silnik i skrzynia tez Częścią eksploatacyjną jest to, co jest jest wymienione w instrukcji w trakcie wymian okresowych/eksploatacyjnych. Klocki, płyny, filtry, opony, nawet poduszki powietrzne (co 15 lat). Ale nie alternator czy skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 No widzisz, a mojego Stilo nigdy nie wzywali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > A co powiesz o Fabiach, w których przeciekały drzwi i producent twierdził, że tak ma być Albo w > przyapdku VW FSI, gdzie producent twierdził, że zasyfiony dolot wynika ze złej jakości paliwa > w Polsce? Powiem że nie kupiłem żadnej Skody ani VW. Między innymi z takich powodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > No widzisz, a mojego Stilo nigdy nie wzywali Bo się brzydzą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Powiem że nie kupiłem żadnej Skody ani VW. Między innymi z takich powodów. Ja miałem dwie Skody. Nie narzekam, ale więcej nie kupię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ja miałem dwie Skody. Nie narzekam, ale więcej nie kupię Mi żona zabroniła Skodę kupować. Mimo że np. Octavia Scout czy Superb mi się podobały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Bo się brzydzą? Nie, bo nie było nic do poprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > ? Alternator NIE JEST częścią eksploatacyjną. W Fiacie jest. Rozsądny użytkownik Fiata (hmm... o ile to dobre określenie) wozi alternator w bagażniku i umie go wymienić w czasie nie dłuższym niż 30 min, w każdych warunkach pogodowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > W Fiacie jest. Rozsądny użytkownik Fiata (hmm... o ile to dobre określenie) wozi alternator w > bagażniku i umie go wymienić w czasie nie dłuższym niż 30 min, w każdych warunkach pogodowych. W UNO 1,4 doszedłem do takiej wprawy, że wyrabiałem się w 20 minut bez kanału z przewrą na Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Nie, bo nie było nic do poprawy No ale fabrykę musiałeś poprawiać, wgrywając program Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > W Fiacie jest. Rozsądny użytkownik Fiata (hmm... o ile to dobre określenie) wozi alternator w > bagażniku i umie go wymienić w czasie nie dłuższym niż 30 min, w każdych warunkach pogodowych. to jeszcze nic , a co powiesz o niektórych userach kupujących audi z wadliwym dieslem , i profilaktycznie wymieniających go na inny ulepszony , takie kwiatki czytałem na jakimś forum audi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > a widzisz roznice w pekajacych alternatorach od lat i olewaniu tematu bo klient i tak wroci na > naprawe a MOZLIWOSCI wystrzału poduchy i naprawie tego?? tylko, że ie słyszałem, żeby przez atarty altek w Fiacie ktos zginał, a jednak wystrzal poduszki prosto w twarz w czasie jazdy jest zdecydowanie poważniejszym zagrożeniem dla życia czlowieka niż to, że co najwyżej nie zapali silnika lub po prostu braknie mu prądu w aucie (co i tak nie nastepuje gwaltownie) ja fiata nie bronie, bo to wstyd, żeby przez tyle lat nie zrobić z tym porządku, ale nie porównywał bym awarii altka do wywalenia poduszki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > tylko, że ie słyszałem, żeby przez atarty altek w Fiacie ktos zginał, a jednak wystrzal poduszki > prosto w twarz w czasie jazdy jest zdecydowanie poważniejszym zagrożeniem dla życia czlowieka > niż to, że co najwyżej nie zapali silnika lub po prostu braknie mu prądu w aucie (co i tak nie > nastepuje gwaltownie) > ja fiata nie bronie, bo to wstyd, żeby przez tyle lat nie zrobić z tym porządku, ale nie porównywał > bym awarii altka do wywalenia poduszki A o wystrzelonej poduszce w toyocie z ww. Powodow slyszales¿ Podkrslam ' moze wystrzelic' a nie wystrzelila... to jest wlasnie ta roznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ja miałem dwie Skody. Nie narzekam, ale więcej nie kupię Bo to jest tanie toczydlo nic wiecej... Doskonale spelnia swe wymagania a ze ktos oczekuje czegos wiecej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Bo to jest tanie toczydlo nic wiecej... > Doskonale spelnia swe wymagania a ze ktos oczekuje czegos wiecej... No, czy doskonale to bym się kłócił... Ale dobrze na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Ciekawe kiedy ludzie pojmą, że obecnie każdy Fiat ma osłonę silnika i altki nie pękają - ja nie miałem przypadłości tego typu ani w Punto II ani teraz w Stilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Nie, bo nie było nic do poprawy Było, tylko nie stać ich było na wymianę tylu tysięcy Stilaczy na Bravo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Prawie dwa miliony samochodów do naprawy w ciągu miesiąca - czyżby legendarna jakość Toyoty > zamieniała się w legendarny brak jakości??? Może wreszcie szefostwo firmy odstawi księgowych od projektowania samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > ale widzisz delikatną różnicę, pomiędzy uszkodzeniem alternatora a wybuchem poduszki prosto w > twarz? no jest różnica i to spora... ale, jak dobrze pamiętam toyota wzywała jakiś czas temu ponad 7 milionów aut, do wymiany przełącznika do podnoszenia szyb...... to dopiero mogło doprowadzić do katastrofy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michuu Napisano 18 Października 2013 Udostępnij Napisano 18 Października 2013 > Ciekawe kiedy ludzie pojmą, że obecnie każdy Fiat ma osłonę silnika i altki > nie pękają - ja nie miałem przypadłości tego typu ani w Punto II ani teraz w Stilo. obecnie może i tak, ale w 2 GP które znam a wyszły z fabryki w 2009 tego nie ma. Więc długo się uczyli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > Ciekawe kiedy ludzie pojmą, że obecnie każdy Fiat ma osłonę silnika i altki > nie pękają - ja nie miałem przypadłości tego typu ani w Punto II ani teraz w Stilo. każdy diesel, nie każda benzyna, te najtańsze z tego co wiem nie mają. Tyle, że ja w puncie wymieniałem altek, co prawda profilaktycznie, ale zaczynal dawać oznaki zbliżającego se padu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > A o wystrzelonej poduszce w toyocie z ww. Powodow slyszales¿ nie slyszałem, ale jeśli tak było, to jeszcze gorzej to świadczy o Toyocie, bo na tysiące padniętych altków we Fiacie nie słyszałem, żeby jakikolwiek doprowadził do wybuchu poduszki (pewnie m.in dlatego, że mało które, przynajmniej na początku, je miały, ale nawet z centralkami żadnymi się nic nie działo) > Podkrslam ' moze wystrzelic' a nie wystrzelila... to jest wlasnie ta roznica no to altek we fiacie może się zatrzeć, a nie zaciera - taka sama różnica, tyle, że w obu przypadkach w razie wystąpienia tej awarii konsekwencje są tragicznie różne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 W Punto II był na górze, więc się nie chlapał. Osłona z tego co pamiętam, była. Może ktoś ją dołożył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 > nie slyszałem, ale jeśli tak było, to jeszcze gorzej to świadczy o Toyocie, bo na tysiące > padniętych altków we Fiacie nie słyszałem, żeby jakikolwiek doprowadził do wybuchu poduszki > (pewnie m.in dlatego, że mało które, przynajmniej na początku, je miały, ale nawet z > centralkami żadnymi się nic nie działo) > no to altek we fiacie może się zatrzeć, a nie zaciera - taka sama różnica, tyle, że w obu > przypadkach w razie wystąpienia tej awarii konsekwencje są tragicznie różne. Roznica taka ze toyota robi to zapobiegawczo 'bo moze wystrzelic' a fiat z premedytacja powiela od juz dobrych paru lat tesame babole-bez wnioskow co do modernizacji kolejnych aut. Najwieksza sztuka przyznac sie do bledu i wyciagac wnioski... Aby nie byc goloslownym mialem 3 fiaty z czego w 2 byl problem peknietego altka.. . Edit. Fanem dzichadem toyoty nie jestem ale smiem twierdzic ze w przypadku tych 2 producentow mozemy mowic o innej filozofi produkcji aut i podejsciu do klienta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.