Skocz do zawartości

Tankowanie przyszłości - bezdotykowe


mAbZ

Rekomendowane odpowiedzi

Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej.

Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu.

Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo.

Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h.

Global-images-2013-10-24-Volvo-induktiv-laddning-02.jpg

Global-images-2013-10-24-Volvo-induktiv-laddning-03.jpg

Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie akumulatorów podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indykcyjnej.

> Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu.

> Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo.

> Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h.

> Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie

> akumulatorów podczas jazdy.

Właśnie. Wbudować w drogi i można jeździć w nieskończoność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moim zdaniem tankowanie przyszłości wygląda tak:

> http://vimeo.com/68832891

Tylko ten po lewej to płacił za paliwo. Musiał wysiąść, włożyć kartę, nie wiem - pin wpisywał czy coś, potem odebrał... A ten z Tesli nawet nie wysiadł zlosnik.gif

Niemniej skuteczność (w sensie energetycznym) chyba będzie najwyższa właśnie przy wymianie akumulatorów. Potem je można sobie naładować w sposób optymalny.

Ale to wszystko działa dla małych ilości samochodów elektrycznych. Ciekawe jak to rozwiązać jeżeli elektryczne będą miały 5-10% rynku... i różne akumulatory? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej.

> Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu.

> Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo.

> Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h.

> ...

Ciekawe z jaką utratą sprawności w porównaniu do kabla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemniej skuteczność (w sensie energetycznym) chyba będzie najwyższa właśnie przy wymianie

> akumulatorów. Potem je można sobie naładować w sposób optymalny.

Nie tylko że optymalny w sensie marnotrawstwa energii, ale także optymalny w sensie trwałości baterii.

> Ale to wszystko działa dla małych ilości samochodów elektrycznych. Ciekawe jak to rozwiązać jeżeli elektryczne będą miały 5-10% rynku... i różne akumulatory?

Jak udało się znaleźć rozwiązanie do jednolitego tankowania LPG, to pewnie to się też uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej.

> Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu.

> Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo.

> Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h.

> Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie

> akumulatorów podczas jazdy.

bezprzewodowo, więc od razu pytam o straty przesyłu palacz.gif

mam rozrusznik serca, mam się cieszyć? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przewodowo to ma rzeczywiscie duzy sens na drodze / autostradzie w czasie jazdy, w domu czy na

> parkingu nie ma w ogole.

Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka jest emisja CO2 z użytkowania takiego samochodu w porównaniu do takiego na konwencjonalne paliwa? Stworzenie takich systemów do ładowania pochłonie być może więcej CO2 niż by ten samochód wyemitował przez całą swoją eksploatację jeżdżąc na benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie

> jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk

> ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę.

No i dochodzą do tego wandale i złośliwcy + złodzieje - taki kabelek jest kosztowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie

> jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk

> ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę.

Dodam jeszcze, że żyjemy w Polsce i taka wystająca wtyczka na parkingu przed blokiem to świetny punkt przykuwający uwagę osiedlowego debila-wandala.

Jestem za ładowaniem indukcyjnym, nawet za cenę niższej sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WOW. Szkoda tylko, że to już było...

> W Niemczech jeżdżą już takie autobusy, doładowywane są na każdym przystanku...

> A w Mannheim ładowanie jest w garażu...

już jeżdżą, a jak długo?

bo to "ustrojstwo" pod autobusem to maksymalnie na jeden sezon biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko że optymalny w sensie marnotrawstwa energii, ale także optymalny w sensie trwałości

> baterii.

> Jak udało się znaleźć rozwiązanie do jednolitego tankowania LPG, to pewnie to się też uda.

nie ma jednolitego systemu.

jest system holenderski, niemiecki i wloski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.