mAbZ Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej. Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu. Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo. Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h. Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie akumulatorów podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indykcyjnej. > Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu. > Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo. > Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h. > Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie > akumulatorów podczas jazdy. Właśnie. Wbudować w drogi i można jeździć w nieskończoność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Właśnie. Wbudować w drogi i można jeździć w nieskończoność. Osobowe trolejbusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Piszą coś o częstotliwościach? Może będzie działać też jak ogrzewanie? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mAbZ Napisano 25 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Piszą coś o częstotliwościach? Może będzie działać też jak ogrzewanie? > ;-) Nie piszą, ale może coś Ci się uda wygooglać, system nazywa sie Continuous Electric Drive. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 kiedyś Holendrzy pokazywali , pasy awaryjne na autostradach ... zjeżdżasz na ten pas i stojąc lub jadąc ładujesz akumulatory... Nie potrafię tego odkopać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > kiedyś Holendrzy pokazywali , pasy awaryjne na autostradach ... zjeżdżasz na ten pas i stojąc lub > jadąc ładujesz akumulatory... Nie potrafię tego odkopać Takie coś? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 W telefonach komórkowych to się jeszcze niezbyt przyjęło. Ładują się długo, są straty energii i nagrzewają się mocno akumulatory skracając trwałość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Jeszcze tylko poprosimy o bezprzewodowe lampki na choinkę. I żeby nie było - nie jakieś ledy na bateryjki. Tylko normalne żarówki i zasilanie 230V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej. WOW. Szkoda tylko, że to już było... W Niemczech jeżdżą już takie autobusy, doładowywane są na każdym przystanku... A w Mannheim ładowanie jest w garażu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Moim zdaniem tankowanie przyszłości wygląda tak: http://vimeo.com/68832891 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Moim zdaniem tankowanie przyszłości wygląda tak: > http://vimeo.com/68832891 Tylko ten po lewej to płacił za paliwo. Musiał wysiąść, włożyć kartę, nie wiem - pin wpisywał czy coś, potem odebrał... A ten z Tesli nawet nie wysiadł Niemniej skuteczność (w sensie energetycznym) chyba będzie najwyższa właśnie przy wymianie akumulatorów. Potem je można sobie naładować w sposób optymalny. Ale to wszystko działa dla małych ilości samochodów elektrycznych. Ciekawe jak to rozwiązać jeżeli elektryczne będą miały 5-10% rynku... i różne akumulatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej. > Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu. > Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo. > Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h. > ... Ciekawe z jaką utratą sprawności w porównaniu do kabla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Niemniej skuteczność (w sensie energetycznym) chyba będzie najwyższa właśnie przy wymianie > akumulatorów. Potem je można sobie naładować w sposób optymalny. Nie tylko że optymalny w sensie marnotrawstwa energii, ale także optymalny w sensie trwałości baterii. > Ale to wszystko działa dla małych ilości samochodów elektrycznych. Ciekawe jak to rozwiązać jeżeli elektryczne będą miały 5-10% rynku... i różne akumulatory? Jak udało się znaleźć rozwiązanie do jednolitego tankowania LPG, to pewnie to się też uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Volvo opracowało system tankowania- a raczej ładowania- auta elektrycznego z płyty indukcyjnej. > Płyta może być zamontowana na podjeździe lub w garażu. > Wystarczy auto nad nią zaparkować i energia jest przekazywana bezprzewodowo. > Volvo C30 Electric z akumulatorami 24 kWh ładuje się do pełna w 2,5 h. > Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie > akumulatorów podczas jazdy. bezprzewodowo, więc od razu pytam o straty przesyłu mam rozrusznik serca, mam się cieszyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Ciekawe z jaką utratą sprawności w porównaniu do kabla? Jak sprawnośc w porównaniu do kabla przekroczy 80% to sie bardzo zdziwie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Bez przewodowo to ma rzeczywiscie duzy sens na drodze / autostradzie w czasie jazdy, w domu czy na parkingu nie ma w ogole. Zastanawiam sie jeszcze jaka ilosci pola elektromagnetycznego jest wytwarzana i jak wplywa ona na pasazerow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Bez przewodowo to ma rzeczywiscie duzy sens na drodze / autostradzie w czasie jazdy, w domu czy na > parkingu nie ma w ogole. Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 Jaka jest emisja CO2 z użytkowania takiego samochodu w porównaniu do takiego na konwencjonalne paliwa? Stworzenie takich systemów do ładowania pochłonie być może więcej CO2 niż by ten samochód wyemitował przez całą swoją eksploatację jeżdżąc na benzynę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie > jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk > ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę. No i dochodzą do tego wandale i złośliwcy + złodzieje - taki kabelek jest kosztowny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 A krowy i inne bydło produkują kilkanaście razy więcej CO2 niż wszystkie samochody razem wzięte... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > A krowy i inne bydło produkują kilkanaście razy więcej CO2 niż wszystkie samochody razem wzięte... Gdzieś już tutaj słyszałem, że łoś produkuje wiecej niż samochód... Zródło poproszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > Czy aby na pewno? Podłączanie auta do gniazdka/ładowarki np. w deszczu czy śnieżycy przyjemne nie > jest i zawsze zabiera chwilę. Poza tym można o tym po prostu zapomnieć a każdy przewód i wtyk > ładowania w miarę używania się zużywa albo może ulec uszkodzeniu przez nieuwagę. Dodam jeszcze, że żyjemy w Polsce i taka wystająca wtyczka na parkingu przed blokiem to świetny punkt przykuwający uwagę osiedlowego debila-wandala. Jestem za ładowaniem indukcyjnym, nawet za cenę niższej sprawności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > A krowy i inne bydło produkują kilkanaście razy więcej CO2 niż wszystkie samochody razem wzięte... jeśli już to metanu, nie CO2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 25 Października 2013 Udostępnij Napisano 25 Października 2013 > jeśli już to metanu, nie CO2. Który jest 20pare razy gorszy w aspekcie cieplarnianym od CO2 złeeee krowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubik1989 Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Teoretycznie istnieje możliwości wbudowania takich płyt w jezdnię i co za tym idzie- ładowanie > akumulatorów podczas jazdy. hmm pokrywy kanalizacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > WOW. Szkoda tylko, że to już było... > W Niemczech jeżdżą już takie autobusy, doładowywane są na każdym przystanku... > A w Mannheim ładowanie jest w garażu... już jeżdżą, a jak długo? bo to "ustrojstwo" pod autobusem to maksymalnie na jeden sezon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > WOW. Szkoda tylko, że to już było... > W Niemczech jeżdżą już takie autobusy, doładowywane są na każdym przystanku... > A w Mannheim ładowanie jest w garażu... byłeś i widziałeś osobiście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Nie tylko że optymalny w sensie marnotrawstwa energii, ale także optymalny w sensie trwałości > baterii. > Jak udało się znaleźć rozwiązanie do jednolitego tankowania LPG, to pewnie to się też uda. nie ma jednolitego systemu. jest system holenderski, niemiecki i wloski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > byłeś i widziałeś osobiście? A to trzeba widzieć, aby istniały? Quote: Błogosławieni, którzy nie widzieli a uwierzyli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzynios Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > mam rozrusznik serca, mam się cieszyć? Adrenalina2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > hmm > pokrywy kanalizacyjne Nie wiem jak w innych krajach, ale u nas to by trzeba było niezły slalom robić, żeby się doładować.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > Moim zdaniem tankowanie przyszłości wygląda tak: > http://vimeo.com/68832891 Co z tego ze zmienili mu baterie szybciej, skoro bedzie musial robic to czesciej, ze wzgledu na slaby zasieg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.