Maarkiz Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w > samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy... Z reguły, jak pociągniesz za wewnętrzną klamkę, to drzwi otworzysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w > samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy... o ile automatyka zadziala to przy dzwonie m.in. odpinane jest zasilanie pompy paliwa oraz odryglowywane sa zamki. inna sprawa ze jesli drzwi nie zadzialaja to rozwalasz szybe i wyciagasz czlowieka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Ciągniesz za klamkę od wewnątrz i drzwi się odryglowują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maarkiz Napisano 23 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Ciągniesz za klamkę od wewnątrz i drzwi się odryglowują. A jest coś takiego jak blokada przed dziećmi. Ale chyba tylko w tylnych drzwiach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > A jest coś takiego jak blokada przed dziećmi. Ale chyba tylko w tylnych drzwiach? Nie tylko U mnie kilka razy zgłupiał antynapad i zablokował zamek zupełnie. Nie można było otworzyć drzwi zarówno od środka jak i z zewnątrz (przycisk otwierający wszystkie drzwi też nie działał) Dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i kliknięciu na przycisk otwierający - auto łaskawie mnie wypuściło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 Spokojnie Pany inż przewidzieli taką sytuację ... jeżeli fabryczny C.Z. to w momencie dzwona centralka airbag odbezpiecza zamki i wszystkie drzwi otwierają się z automatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Nie tylko > U mnie kilka razy zgłupiał antynapad i zablokował zamek zupełnie. > Nie można było otworzyć drzwi zarówno od środka jak i z zewnątrz (przycisk otwierający wszystkie > drzwi też nie działał) > Dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i kliknięciu na przycisk otwierający - auto łaskawie > mnie wypuściło To antynapad miałeś kijowy. W fabryce go chyba nie zamontowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pfikusny Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > To antynapad miałeś kijowy. W fabryce go chyba nie zamontowali. Fabryczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 23 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2013 > Fabryczny. O kafka, to lipa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Trzeba poszukać "klawisza" zamiast "dzyndzla" - przynajmniej w moim niezbyt nowoczesnym jest takowy przy klamce A co się stanie (wiem, wiem, przypadek ekstremalny), jeśli przed "dzwonkiem" aku dokona żywota i centralny, nawet wysterowany sygnałem poduszki nie zadziała ? Poważnie są takie auta, które nie mają niczego do mechanicznego odblokowania zamka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > Trzeba poszukać "klawisza" zamiast "dzyndzla" - przynajmniej w moim niezbyt nowoczesnym jest takowy > przy klamce zaloze sie o grosza, ze wystarczy pociagnac za klamke (raz albo dwa razy) i sie otworzy bez kombinowania z tym klawiszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > A co się stanie (wiem, wiem, przypadek ekstremalny), jeśli przed "dzwonkiem" aku dokona żywota i > centralny, nawet wysterowany sygnałem poduszki nie zadziała ? Albo bardziej realnie aku dokona żywota właśnie z powodu dzwona w trakcie dzwona . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > zaloze sie o grosza, ze wystarczy pociagnac za klamke (raz albo dwa razy) i sie otworzy bez > kombinowania z tym klawiszem. Już trenowałem różne ustawienia i przy zablokowanych drzwiach centralnym ciągnięcie klamki nic nie daje... ale ciągnąłem raz... muszę spróbować dwukrotne ciągnięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2013 > zaloze sie o grosza, ze wystarczy pociagnac za klamke (raz albo dwa razy) i sie otworzy bez > kombinowania z tym klawiszem. u mnie w forku się nie otworzy, jak zamkniesz dzyndzlem to żadną klamką od środka nie otworzysz drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Z reguły, jak pociągniesz za wewnętrzną klamkę, to drzwi otworzysz. czytamy ze zrozumieniem, chodzi o sytuacje kiedy kierowca jest nieprzytomny, ciezko, zeby wtedy ciagnał za klamkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > czytamy ze zrozumieniem, calkowicie sie zgadzam Quote: Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie szyby... i właśnie co dalej? rozumiem, ze po wybiciu szyby nie mozna pociagnac za klamke tylko trzeba czekac az nieprzytomny kierowca zrobi to sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > calkowicie sie zgadzam > Quote: > Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? > rozumiem, ze po wybiciu szyby nie mozna pociagnac za klamke tylko trzeba czekac az nieprzytomny > kierowca zrobi to sam? nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych) nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka. Nawet jak nie ma dzyndzli, albo jakiegoś przycisku przy klamce to dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 np. w CLIO III od środka poza guzikiem ryglującym drzwi inaczej ich otworzyć nie można... mała pułapka się robiła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Spokojnie > Pany inż przewidzieli taką sytuację ... > jeżeli fabryczny C.Z. to w momencie dzwona centralka airbag odbezpiecza zamki i wszystkie drzwi > otwierają się z automatu Przewidzieli to zanim się pojawiła elektronika i CZ. W VW/Audi są ciężarki na dźwigniach wewnątrz drzwi, powodujące mechaniczne odblokowanie zamków w razie czołowego zderzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych) > nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka. > dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi SX4: dzisiaj przetrenowałem ciągnięcie klamki do układu 3+3... w różnych konfiguracjach: zamek pozostał obojętny na te klamkowanie. Dopiero użycie klawisza lub otwarcie CZ umożliwiało wyjście z bolidu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i drzwi nie da rady otworzyć klamką. Wtedy po wybiciu szyby trzeba znów dwa razy nacisnąć przycisk na pilocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne > ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i > drzwi nie da rady otworzyć klamką. podwójne ryglowanie jest w wielu samochodach i jest to w zasadzie standardem, tzn nie trzeba dwa razy naciskać pilota w e39 tak było, w B5 FL tak samo, po 'normalnym' zamknięciu samochodu z pilota nie da się go od środka otworzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maarkiz Napisano 25 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 Czyli jednak brnięcie w wygodę i elektronikę zbyt mocno powoduje czasem kłopoty.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w > samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy... Jeśli kierowca jest nieprzytomny, to drzwi albo są zakleszczone i i tak ich nie otworzysz, albo wyrwały się zamki i są otwarte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 25 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? jak to co? normalnie wyciągasz pacjenta przez okno jeśli się da. A jak jest zakleszczony to i otworzenie drzwi nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > SX4: dzisiaj przetrenowałem ciągnięcie klamki do układu 3+3... w różnych konfiguracjach: zamek > pozostał obojętny na te klamkowanie. Dopiero użycie klawisza lub otwarcie CZ umożliwiało > wyjście z bolidu... no przecież to oczywiste, że w każdym aucie rozwiązanie może byc inne, jesli jest klawicz odblokowujący przy klamce to ciągnięcie 2x może nie pomóc, ale po to jest klawisz, a z klawisza działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych) > nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka. Nawet jak nie ma dzyndzli, albo jakiegoś > przycisku przy klamce to dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi Skoda Fabia 2002 kolega wysiadał, ja zostałem w środku, on z automatu zamknął auto centralnym - w środku nie mogłem nic zrobić - totalna blokada zamków i drzwi, ba nawet trąbka nie działała, na szczęście alarm się włączył i mnie wypuścił - a się naprzepraszał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 26 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2013 > Skoda Fabia 2002 kolega wysiadał, ja zostałem w środku, on z automatu zamknął auto centralnym - w > środku nie mogłem nic zrobić - totalna blokada zamków i drzwi, ba nawet trąbka nie działała, > na szczęście alarm się włączył i mnie wypuścił - a się naprzepraszał co innego jak się zamknie pilotem, co innego jak 'systemowo' od środka w swojej becie jak z pilota zamkniesz się w środku to też nie otworzysz klamką, jak fura się zamknie po ruszeniu to klamką otworzysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne > ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i > drzwi nie da rady otworzyć klamką. Wtedy po wybiciu szyby trzeba znów dwa razy nacisnąć > przycisk na pilocie. Ale to dotyczy zamykania auta z zewnątrz! Mając kluczyk w stacyjce nie zaryglujesz podwójnie zamków, a taki przypadek opisujemy. Oczywiście można wymyślać historie, że auto stoi, ma podwójnie zaryglowane zamki, ktoś jest w środku i inny samochód w niego uderza, ale po co wtedy podwójnie ryglować? Producenci też czasem myślą i nie wymyślają głupot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Czyli jednak brnięcie w wygodę i elektronikę zbyt mocno powoduje czasem kłopoty.... Wprost przeciwnie. Chyba, że masz źle podłączoną wydumkę w postaci antynapadów i innego dziadostwa. Wtedy nie możesz niczego być pewien. Przepisy nakazują, że podczas wypadku zamki mają się otworzyć, a jeśli ulegnie uszkodzeniu elektronika podkładowa to mechanizmy mechaniczne mają pozwolić na otwarcie auta od środka, czy to przez osobę znajdującą się wewnątrz czy ratownika po wybiciu szyby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wilu_80 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" > w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są > pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie > szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w > samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy... jeśli ratuje się życie to nie patrzy się na straty materialne - bierze się brechę i niszcząc drzwi dociera do poszkodowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2013 > jeśli ratuje się życie to nie patrzy się na straty materialne Oczywiście, to nie podlega dyskusji. > bierze się brechę i niszcząc drzwi dociera do poszkodowanego. OK, jesteś pierwszy na miejscu wypadku. Wozisz brechę w bagażniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.