Skocz do zawartości

Centralny zamek bez "dzyndzli" a wypadek


Maarkiz

Rekomendowane odpowiedzi

Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli" w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w

> samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy...

Z reguły, jak pociągniesz za wewnętrzną klamkę, to drzwi otworzysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w

> samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy...

o ile automatyka zadziala to przy dzwonie m.in. odpinane jest zasilanie pompy paliwa oraz odryglowywane sa zamki.

inna sprawa ze jesli drzwi nie zadzialaja to rozwalasz szybe i wyciagasz czlowieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jest coś takiego jak blokada przed dziećmi. Ale chyba tylko w tylnych drzwiach?

Nie tylko zlosnik.gif

U mnie kilka razy zgłupiał antynapad i zablokował zamek zupełnie.

Nie można było otworzyć drzwi zarówno od środka jak i z zewnątrz (przycisk otwierający wszystkie drzwi też nie działał) zlosnik.gif

Dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i kliknięciu na przycisk otwierający - auto łaskawie mnie wypuściło zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie tylko

> U mnie kilka razy zgłupiał antynapad i zablokował zamek zupełnie.

> Nie można było otworzyć drzwi zarówno od środka jak i z zewnątrz (przycisk otwierający wszystkie

> drzwi też nie działał)

> Dopiero po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki i kliknięciu na przycisk otwierający - auto łaskawie

> mnie wypuściło

To antynapad miałeś kijowy. W fabryce go chyba nie zamontowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny?

Trzeba poszukać "klawisza" zamiast "dzyndzla" - przynajmniej w moim niezbyt nowoczesnym jest takowy przy klamce grinser006.gif

287340517-Kopiazameksuzuki.jpg

A co się stanie (wiem, wiem, przypadek ekstremalny), jeśli przed "dzwonkiem" aku dokona żywota i centralny, nawet wysterowany sygnałem poduszki nie zadziała ? Poważnie są takie auta, które nie mają niczego do mechanicznego odblokowania zamka? icon_eek.gif

post-109606-14352522452154_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba poszukać "klawisza" zamiast "dzyndzla" - przynajmniej w moim niezbyt nowoczesnym jest takowy

> przy klamce

zaloze sie o grosza, ze wystarczy pociagnac za klamke (raz albo dwa razy) i sie otworzy bez kombinowania z tym klawiszem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co się stanie (wiem, wiem, przypadek ekstremalny), jeśli przed "dzwonkiem" aku dokona żywota i

> centralny, nawet wysterowany sygnałem poduszki nie zadziała ?

Albo bardziej realnie aku dokona żywota właśnie z powodu dzwona w trakcie dzwona hmm.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaloze sie o grosza, ze wystarczy pociagnac za klamke (raz albo dwa razy) i sie otworzy bez

> kombinowania z tym klawiszem.

Już trenowałem różne ustawienia i przy zablokowanych drzwiach centralnym ciągnięcie klamki nic nie daje... ale ciągnąłem raz... hmm.gif muszę spróbować dwukrotne ciągnięcie oink.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czytamy ze zrozumieniem,

calkowicie sie zgadzam

Quote:

Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje
wybicie

szyby... i właśnie co dalej?


rozumiem, ze po wybiciu szyby nie mozna pociagnac za klamke tylko trzeba czekac az nieprzytomny kierowca zrobi to sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> calkowicie sie zgadzam

> Quote:

> Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej?

> rozumiem, ze po wybiciu szyby nie mozna pociagnac za klamke tylko trzeba czekac az nieprzytomny

> kierowca zrobi to sam?

nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych) nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka. Nawet jak nie ma dzyndzli, albo jakiegoś przycisku przy klamce to dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie

> Pany inż przewidzieli taką sytuację ...

> jeżeli fabryczny C.Z. to w momencie dzwona centralka airbag odbezpiecza zamki i wszystkie drzwi

> otwierają się z automatu

Przewidzieli to zanim się pojawiła elektronika i CZ. W VW/Audi są ciężarki na dźwigniach wewnątrz drzwi, powodujące mechaniczne odblokowanie zamków w razie czołowego zderzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych)

> nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka.

> dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi

SX4: dzisiaj przetrenowałem ciągnięcie klamki do układu 3+3... grinser006.gif w różnych konfiguracjach: zamek pozostał obojętny na te klamkowanie. Dopiero użycie klawisza lub otwarcie CZ umożliwiało wyjście z bolidu... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i drzwi nie da rady otworzyć klamką. Wtedy po wybiciu szyby trzeba znów dwa razy nacisnąć przycisk na pilocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne

> ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i

> drzwi nie da rady otworzyć klamką.

podwójne ryglowanie jest w wielu samochodach i jest to w zasadzie standardem, tzn nie trzeba dwa razy naciskać pilota

w e39 tak było, w B5 FL tak samo, po 'normalnym' zamknięciu samochodu z pilota nie da się go od środka otworzyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w

> samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy...

Jeśli kierowca jest nieprzytomny, to drzwi albo są zakleszczone i i tak ich nie otworzysz, albo wyrwały się zamki i są otwarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej?

jak to co? normalnie wyciągasz pacjenta przez okno jeśli się da. A jak jest zakleszczony to i otworzenie drzwi nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> SX4: dzisiaj przetrenowałem ciągnięcie klamki do układu 3+3... w różnych konfiguracjach: zamek

> pozostał obojętny na te klamkowanie. Dopiero użycie klawisza lub otwarcie CZ umożliwiało

> wyjście z bolidu...

no przecież to oczywiste, że w każdym aucie rozwiązanie może byc inne, jesli jest klawicz odblokowujący przy klamce to ciągnięcie 2x może nie pomóc, ale po to jest klawisz, a z klawisza działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie znam auta, gdzie przy fabrycznym zamku (bez żadnych przeróbek alarmowych przy antynapadowych)

> nie dałoby się otworzyć zamka mechanicznie od środka. Nawet jak nie ma dzyndzli, albo jakiegoś

> przycisku przy klamce to dwukrotne pociągniecie klamki wewnętrznej powinno otworzyć drzwi

Skoda Fabia 2002 kolega wysiadał, ja zostałem w środku, on z automatu zamknął auto centralnym - w środku nie mogłem nic zrobić - totalna blokada zamków i drzwi, ba nawet trąbka nie działała, na szczęście alarm się włączył i mnie wypuścił - a się naprzepraszał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda Fabia 2002 kolega wysiadał, ja zostałem w środku, on z automatu zamknął auto centralnym - w

> środku nie mogłem nic zrobić - totalna blokada zamków i drzwi, ba nawet trąbka nie działała,

> na szczęście alarm się włączył i mnie wypuścił - a się naprzepraszał

co innego jak się zamknie pilotem, co innego jak 'systemowo' od środka

w swojej becie jak z pilota zamkniesz się w środku to też nie otworzysz klamką, jak fura się zamknie po ruszeniu to klamką otworzysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> U mnie można otworzyć drzwi za pomocą klamki, ale w najbogatszej wersji jest tzw. podwójne

> ryglowanie. Wystarczy na pilocie dwa razy nacisnąć przycisk zamykania centralnego zamka i

> drzwi nie da rady otworzyć klamką. Wtedy po wybiciu szyby trzeba znów dwa razy nacisnąć

> przycisk na pilocie.

Ale to dotyczy zamykania auta z zewnątrz!

Mając kluczyk w stacyjce nie zaryglujesz podwójnie zamków, a taki przypadek opisujemy. Oczywiście można wymyślać historie, że auto stoi, ma podwójnie zaryglowane zamki, ktoś jest w środku i inny samochód w niego uderza, ale po co wtedy podwójnie ryglować?

Producenci też czasem myślą i nie wymyślają głupot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak brnięcie w wygodę i elektronikę zbyt mocno powoduje czasem kłopoty....

Wprost przeciwnie. Chyba, że masz źle podłączoną wydumkę w postaci antynapadów i innego dziadostwa. Wtedy nie możesz niczego być pewien.

Przepisy nakazują, że podczas wypadku zamki mają się otworzyć, a jeśli ulegnie uszkodzeniu elektronika podkładowa to mechanizmy mechaniczne mają pozwolić na otwarcie auta od środka, czy to przez osobę znajdującą się wewnątrz czy ratownika po wybiciu szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takie mnie naszło pytanie - w nowoczesnych samochodach producenci odeszli od montowania "dzyndzli"

> w drzwiach do ręcznego ich otwierania. A co się dzieje podczas wypadku jeżeli szyby są

> pozamykane a kierowca nieprzytomny? Drzwi zamknięte centralnym więc tylko pozostaje wybicie

> szyby... i właśnie co dalej? Jak otworzyć drzwi? Załóżmy, że jest karta HF gdzieś w

> samochodzie albo gdzieś u nieprzytomnego kierowcy...

jeśli ratuje się życie to nie patrzy się na straty materialne - bierze się brechę i niszcząc drzwi dociera do poszkodowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.