MarCo Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst Mnie dziwi ta nowa moda, ze zaglowek w stosunku do fotela jest wysuniety do przodu. Nijak nie moge dobrac odpowiedniej pozycji fotela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marew Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 bez czytania tekstu, napiszę, tył głowy powinien się opierać o środek zagłówka, zagłówek blisko głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Mnie dziwi ta nowa moda, ze zaglowek w stosunku do fotela jest wysuniety do przodu. Nijak nie moge > dobrac odpowiedniej pozycji fotela. A mnie się to wydaje naturalne chyba, że ktoś lubi mieć oparcie ustawione pionowo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Mnie dziwi ta nowa moda, ze zaglowek w stosunku do fotela jest wysuniety do przodu. Nijak nie moge > dobrac odpowiedniej pozycji fotela. Ku sobie nowa trójke BMW - w pakiecie sport zagłowek jest kilometr z tyłu...zeby oprzeć musiałem sie nienaturalnie wygiac - dobrze ze byłem pasażerem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Mnie dziwi ta nowa moda, ze zaglowek w stosunku do fotela jest wysuniety do przodu. Ja z kolei lubię mieć zagłówek blisko głowy. I pomimo tego, jak raz dostałem niezbyt mocno strzała w tył, to szyja mnie z dwa dni bolała. Chociaż dzięki bliskości zagłówka, głowa nie poleciała daleko do tyłu. Więc lepiej jednak mieć go blisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst bardzo bym chciał ustawić poprawnie zagłówek ale niestety nie da się. Mam łeb za wysoko w chmurach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > bardzo bym chciał ustawić poprawnie zagłówek ale niestety nie da się. Mam łeb za wysoko w > chmurach... Nie zawsze się da. Jeżdże dwoma autami o przeciwstawnej możliwości ich ustawiania. Laguna ma zagłowki regulowane nawet w płaszczyźnie poziomej (wysuwa się dół zagłowka w kierunku głowy). Skoda Rapid ma za to beznadziejne, nieregulowane kikuty które maja wgłebienie tam gdzie mam głowe. W razie czego, na pewno bedzie mnie czekał kołnierz usztywniający szyję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst Ja u siebie w Cruze ustawiam na wysokość zgodnie z instrukcją - górna krawędź zagłówka na wysokości ucha. Ale nie dosuwam max do głowy, bo nie lubię, więc mam zagłówek w w pozycji max do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Ku sobie nowa trójke BMW - w pakiecie sport zagłowek jest kilometr z tyłu... A jego się czasem nie pochyla do przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst bo niektóre samochody mają głupie fotele ja np nie widze mozliwosci ustawienia dobrze zaglowka w p508 bo nie mam reguluacji "łamania oparcia fotela" tak jak w e38. czyli jak jezdze mocno "położony" do tyłu, to zagłowek jest daleko. i nie ma opcji, żeby go ustawić jak należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > A mnie się to wydaje naturalne chyba, że ktoś lubi mieć oparcie ustawione pionowo... Kiedys tak nie bylo. A oparcie musi byc w miare pionowo zeby wyczuc poslizg tylnej osi na plecach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Ja z kolei lubię mieć zagłówek blisko głowy. I pomimo tego, jak raz dostałem niezbyt mocno strzała > w tył, to szyja mnie z dwa dni bolała. Chociaż dzięki bliskości zagłówka, głowa nie poleciała > daleko do tyłu. Więc lepiej jednak mieć go blisko. Ale tak jak jest np w focusie to jest dramat. JEst nienaturalnie pochylony do przodu i glowy nie da sie oprzec zawsze jest do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Bardziej przydatny bylby krótki kurs ustawiania lusterek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Bardziej przydatny bylby krótki kurs ustawiania lusterek... wiesz co, chyba jeszcze lepszym byłby kurs używania kierunkowskazów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > wiesz co, chyba jeszcze lepszym byłby kurs używania kierunkowskazów... i świateł! Świecą innym po oczach i tego nie widza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colliber Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Kiedys tak nie bylo. A oparcie musi byc w miare pionowo zeby wyczuc poslizg tylnej osi na plecach. Nigdy fotela nie ustawiałem tak, żeby siedzieć jak na stołku i nigdy nie miałem problemów z wyczuciem samochodu. Nie leżę tak, że w bok spoglądam z tylnych drzwi ale oparcie zawsze ustawione jest na maksymalny komfort... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst nie mam możłiwości ustawienia zaglówka bo poniekąd go brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Nigdy fotela nie ustawiałem tak, żeby siedzieć jak na stołku i nigdy nie miałem problemów z > wyczuciem samochodu. Nie leżę tak, że w bok spoglądam z tylnych drzwi ale oparcie zawsze > ustawione jest na maksymalny komfort... Nie mowie zeby siedziec jak na taborecie ale nie lubie lezec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Ale tak jak jest np w focusie to jest dramat. JEst nienaturalnie pochylony do przodu i glowy nie da > sie oprzec zawsze jest do przodu. Nie da się odchylić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Nie da się odchylić? Wlasnie szarpalem z kazdej strony + sprawdzilem w instrukcji i nic o tym nie bylo napisane. W ceedzie mam w normalnej pozycji ale tu wydaje mi sie, ze ktos tak specjalnie zrobil. Jedziesz zawsze z glowa do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Wlasnie szarpalem z kazdej strony + sprawdzilem w instrukcji i nic o tym nie bylo napisane. W > ceedzie mam w normalnej pozycji ale tu wydaje mi sie, ze ktos tak specjalnie zrobil. Jedziesz > zawsze z glowa do przodu. W Cruze trzeba pchnąć do przodu i wraca całkiem do tyłu. Potem pchając znów do przodu można ustawić w kolejnych pozycjach. Kolejne pchnięcie i reset do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Wlasnie szarpalem z kazdej strony + sprawdzilem w instrukcji i nic o tym nie bylo napisane. W > ceedzie mam w normalnej pozycji ale tu wydaje mi sie, ze ktos tak specjalnie zrobil. Jedziesz > zawsze z glowa do przodu. u ojca w astrze nowej to samo- zeby zaglowek byl pod dobrym katem to oparcie usi byc prawie poleżąco-teściowej pasuje ale teściu nie może się przyzwyczaić bo oparcie ma zawsze prawie w pionie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 U siebie w Astrze G nie miałem regulowanych zagłówków w kierunku przód/tył, dopiero po zmianie na regulowane zagłówki z Vectry B można było jako tako ustawić sobie zagłówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darczi Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 b=trzeba sobie francuza sprawic i problem z głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Ale tak jak jest np w focusie to jest dramat. JEst nienaturalnie pochylony do przodu i glowy nie da > sie oprzec zawsze jest do przodu. To ja dla odmiany bardzo lubię te z poprzednika (MK2) - siedzenie prawie pionowo i głowę fajnie podpierają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Podobno 80% kierowców w swoich autach ma źle ustawione zagłówki w fotelach ? > jakiś tekst 95 % kierowcw ma zle ustawiony fotel, i to raczej jest wiekszym problemem niz zaglowek ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > 95 % kierowcw ma zle ustawiony fotel, i to raczej jest wiekszym problemem niz zaglowek ! Ja myślę, że 95% osób jeździ nieprzepisowo (ja trochę też ) i gdyby nie to, to ustawienie fotela i zagłówków nie miało by dużego znaczenia bo byłoby mniej wypadków i mniej ofiar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > U siebie w Astrze G nie miałem regulowanych zagłówków w kierunku przód/tył, dopiero po zmianie na > regulowane zagłówki z Vectry B można było jako tako ustawić sobie zagłówek. Jak rozpoznać te regulowane? Pasują bez przeróbek do Astry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > bo niektóre samochody mają głupie fotele > czyli jak jezdze mocno "położony" do tyłu, to zagłowek jest daleko. i > nie ma opcji, żeby go ustawić jak należy. To nie fotel jest głupi, tylko jego głupie ustawienie. Chyba się zgodzisz, że ustawienie "na leżaka", nie jest prawidłowym ustawieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mateusz086 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Ja myślę, że 95% osób jeździ nieprzepisowo (ja trochę też ) i gdyby nie to, to ustawienie fotela i > zagłówków nie miało by dużego znaczenia bo byłoby mniej wypadków i mniej ofiar. A ja uważam, że nawet nieprzepisowa jazda nie wpływa tak bardzo na ilość wypadków jak zmęczenie i chwilowy zły stan zdrowia oraz głupota lub niewiedza niektórych osobników. Czasem jazda 5km/h to jest za dużo, jak ktoś zajedzie drogę, czy wymusi pierwszeństwo. Niektórzy potrafią jeździć w stanie jakby mieli zaraz zasnąć, czy zasłabnąć - to są zagrożenia, a nie "Kowalski" co przekracza prędkość o 10km/h na terenie "zabudowanym" gdzie wokoło są same pola. Niektórzy też nie potrafią wykonać manewru hamowania z omijaniem nie lądując przy tym w lesie, o jakiejkolwiek próbie reakcji na poślizg samochodu nie wspominając. Nieznajomość zjawisk fizycznych i sił, jakie powstają podczas jazdy samochodem tez się kłania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Pasują P&P. Nie dam sobie ręki uciąć ale chyba wszystkie VB mają tą regulację przód/tył Ja na forum Vectry (VKP) kupiłem dwa za 30zł w idealnym stanie. Jednak na zdjęciach materiał przypominał antracyt, ale w rzeczywistości są całkiem czarne. Trochę się wyróżniają ale mi to nie przeszkadza i nie kłuje w oczy w sumie, gdyby tak było to zmieniłbym je na te co były oryginalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > To nie fotel jest głupi, tylko jego głupie ustawienie. Chyba się zgodzisz, że ustawienie "na > leżaka", nie jest prawidłowym ustawieniem. A co kogo obchodzi, jak ja ustawiam sobie swój fotel? Są na to jakieś "normy unijne"? Chcę - to jeżdżę prawie na leżąco, i co? Nie wiem czy wiesz, ale w tych wszystkich "krasztestach" i obliczeniach bierze się masę człowieka ok. 80 kg. Jak ktoś np. ma 190 cm i waży 120 kg, to nie wytrzyma tego ani fotel w razie wypadku, ani poduszka, po prostu zachowanie się tego wszystkiego jest absolutnie nieprzewidywalne. I to całe "prawidłowe" i "nieprawidłowe" ustawienie to bzdura - każdy jeździ jak mu wygodnie i tyle. Jeżeli uznamy, że jest jakieś "prawidłowe" ustawienie fotela, to musimy też uznać "prawidłową" masę i wzrost kierowcy Nigdy nie kupię auta, w którym zagłówek dotyka głowy i nie da się go wyregulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Nie mowie zeby siedziec jak na taborecie ale nie lubie lezec. U mnie ustawienie oparcia wyznacza odległość od kierownicy. czyli jak jestem oparty całymi plecami to muszę swobodnie kręcić kierownicą, bez wychylania się do przodu. Co w praktyce wygląda tak, że oparcie jest nieco tylko pochylone do tyłu. PS A tak w temacie zagłówków. Odnoszę wrażenie, że większość tutaj jeździ z głową opartą o zagłówek. Chyba jakiś inny jestem, bo tak się usadawiam tylko w samolocie. Jeżdżąc po naszych drogach z głową opartą o stosunkowo twardy zagłówek można dostać wstrząsu mózgu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > A co kogo obchodzi, jak ja ustawiam sobie swój fotel? Są na to jakieś "normy unijne"? Chcę - to > jeżdżę prawie na leżąco, i co? I nic! Według mnie to ty możesz nawet szezlong w aucie zainstalować. > Nie wiem czy wiesz, ale w tych wszystkich "krasztestach" i > obliczeniach bierze się masę człowieka ok. 80 kg. Jak ktoś np. ma 190 cm i waży 120 kg, to nie > wytrzyma tego ani fotel w razie wypadku, ani poduszka, po prostu zachowanie się tego > wszystkiego jest absolutnie nieprzewidywalne. Akurat mam okazję od czasu do czasu naocznie widzieć skutki wypadków i zgadzam się z tobą, że masa kierowcy, jego pozycja itd. mało mają wpływu na skutki pierdyknięcia w palmę 120km/h. Jednak ( to jest moje zdanie ) pozycja za kierownicą ma wpływ na doprowadzenie do tegoż pierdyknięcia. Nikt nie przekona mnie, że "leżąc" na boku z ręką "przewieszoną" na kierownicy jest w stanie odpowiednio szybko i sprawnie zareagować kontrą w razie poślizgu albo wyskoczenia sarny z boku. > I to całe "prawidłowe" i "nieprawidłowe" > ustawienie to bzdura - każdy jeździ jak mu wygodnie i tyle. No cóż... To z kolei twoje zdanie > Jeżeli uznamy, że jest jakieś > "prawidłowe" ustawienie fotela, to musimy też uznać "prawidłową" masę i wzrost kierowcy No i trochę się zgadzamy. Też uważam, ze nie można ustawiać "prawidłowo" fotela na np60cm od kierownicy. "Prawidłowe" to takie ustawienie, które jest dopasowane do masy i wzrostu kierowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > No i trochę się zgadzamy. Też uważam, ze nie można ustawiać "prawidłowo" fotela na np60cm od > kierownicy. "Prawidłowe" to takie ustawienie, które jest dopasowane do masy i wzrostu > kierowcy. Ależ zgadzam się właśnie. Oczywiście, skrajne przypadki typu "ledwo dotykam kierownicy i nic nie widzę, bo mam tak nisko" to idiotyzm, bo nie pozwala panować nad autem. Ale ktoś o wzroście 190 albo 150, lub z wielkim brzuchem może mieć ustawiony fotel, kierownicę i zagłówek zupełnie "niezgodnie ze sztuką" i mimo to będzie to właściwe. Mnie np. strasznie wkurza wysunięty do przodu zagłówek i daję go jak najdalej, bo o wiele gorzej jest jechać cały czas ze zmęczoną szyją i podenerwowanym tym faktem, niż liczyć na jakieś procenty w razie "typowego wg NCAP wypadku", wyliczone przez kogoś dla kogoś o wzroście 170 i masie 70 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 W programach motoryzacyjnych wszyscy się branzlują wszelkimi ustawieniami. Do niedawna regulacja kierownicy chociażby "góra-dół" była rarytasem. I jakoś wszyscy jeździli. Trzeba tylko zachować rozsądek. Trochę w tym pomaga kręgosłup. Mój nieco sfatygowany, prędko się sam upomina o korektę ustawienia fotela jak za bardzo "leży". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > Ku sobie nowa trójke BMW - w pakiecie sport zagłowek jest kilometr z tyłu...zeby oprzeć musiałem > sie nienaturalnie wygiac - dobrze ze byłem pasażerem... Bo tam jest zostawione miejsc na kask na głowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > PS > A tak w temacie zagłówków. Odnoszę wrażenie, że większość tutaj jeździ z głową opartą o zagłówek. Chłopie tu nikt nie łamie przepisów i wszyscy mają wszystko poustawiane, wymodelowane KSIĄŻKOWO !! ... Tu nawet każdy włącza kierunkowskaz przy wjeździe do garażu + zapinanie pasów ... bo nie wiadomo co się może wydarzyć. PS. nigdy nie opieram głowy o zagłówek .. bo miałbym tak niewygodnie... Jedynie w a4 b7 ojca mi się to udaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 29 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 > włącza kierunkowskaz przy wjeździe do garażu To akurat śmieszne nie jest bo parę razy mi się zdarzyło zapinam wsteczny i wjeżdżam "z winkla" to odruchowo wajcha w górę Już się sąsiad z garażu obok się śmiał ze mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.