Skocz do zawartości

Salony Chevy w EU po 2016 beda sprzedawac ... Qoros


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Nie jest tajemnica ze wraz z odejsciem GM Chevy z EU wiele dealer-ow szuka zastepstwa...

Wyglada, ze znalezlilizak.gifold.gif - wielu dostalo propozycje od ...Qoros, ktory przygotowuje sie na podboj EU...

23814_573.jpg

Pierwsze Q3 sedan zostalo wlasnie sprzedane, pierwszy dealership w SK zostal juz otwarty w zeszlym roku

Trezba bedzie kacik zrobiczlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdyby była dobra cena , to byłoby bardzo interesujące auto , a tak nie będzie , auto ma mieć

> silnik benzynowy 1,6 156KM

Dlaczegohmm.gif? Cena AFAIK jest tania jak na EU warunkihmm.gif - 17k Euro (???), maly silnik 1.6l Turbohmm.gif, ***** w EuroNCAPhmm.gif[...]

668x409xQoros_Shanghai_Dealer_Int-668.jpg.pagespeed.ic.rIY3Ja4ejy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jestem zaskoczoy posunieciem GM, planowalem zakup orlando i aveo...

Nie ma raczej czymhmm.gif, przeciez kazdym zadaniem jest przynoszenie $$$ wlascicielom a nie produkcja z strata ...

Ja raczej jednak spodziewalem sie chaja.gif Opel niz Chevyzlosnik.gif w EU, ale jak widac Mary Barra ma inne plany001.gif[...]

Ciekawe jaka alternatywa bedzie dla klientow, bo jakos nie widze statystycznego klienta Chevy w EU (tanie, Made in Korea) kupujacego Opelniewiem.gif[...]

Opel.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma raczej czym, przeciez kazdym zadaniem jest przynoszenie $$$ wlascicielom a nie produkcja z

> strata ...

> Ja raczej jednak spodziewalem sie Opel niz Chevy w EU, ale jak widac Mary Barra ma inne plany[...]

inne plany to miała jak wspomniano wyzej Führer Angela, tyle monety ile włożyli w opla nie może się zmarnowac, bo co podatnik powie. A to właśnie opel w tym małżeństwie chyba nie wnosił za dużo $$$.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem czy mnie to zaskakuje czy nie, ale Qoros to klasyczny przykład "skośnej" produkcji. Nic nowego, nic ciekawego, nic nowatorskiego, a tylko włącz xero i obniż cenę. Tą drogę przeszli dawniej Japończycy, później Koreańczycy. Ale chyba można wymagać więcej od takiego giganta jak Chiny?

Uderza banał. Nadwozie sedan, wielkość nijaka, design ugłaskany. Akcent na LEDy i dotykowy ekran. Silnik średniej wielkości...wszystko tak mdłe, że aż strach. Mamy rok 2014! A czuję się jak na początku 90-tych.

Czym Qoros może porwać Europę? Ceną? Nie sądzę. Może bezawaryjnością? Może. Ale mamy rok 2014! Trzeba być ciekawym, odważnym...bo to kopiowanie najgorszych wzorców jest już mało atrakcyjne i się nie sprzeda.

Ale rozumiem producenta. Wyjście do Europy i jakiekolwiek zaistnienie u nas to prestiż na ich rodzimym rynku. My nawet sprzedajemy auta w Europie, kolebce samochodu, jesteśmy doskonali. crazy.gif

Europa nie potrzebuje chińskich jeździdeł. Europa potrzebuje chińskich klientów aby się rozwijać. A wykańczanie Koreańczyków i wpuszczanie w to miejsce Chińczyków to po prostu świetny pomysł. screwy.gif Europo, skończmy się głaskać po siusiaczkach, a zacznijmy fair grać kto lepszy. Wtedy pokażemy sQOROŚnym 033102bebe_1_prv.gifshhh.gif

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda to mam już cheviego, ale jakbym stał przed wyborem to raczej kupiłbym coś koreańskiego. Opla nie brałem pod uwagę choć salon z chevim był (i jest nadal) wspólny.

Ojciec kupił kijankę Rio i zadowolony jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiem czy mnie to zaskakuje czy nie, ale Qoros to klasyczny przykład "skośnej" produkcji.

> Nic nowego, nic ciekawego, nic nowatorskiego, a tylko włącz xero i obniż cenę.

Nie zgodzę się - kiedyś gdzieś usłyszałem, że Polska to kraj, gdzie ulubionym nadwoziem jest sedan. Patrz na takie potworki jak reno thalia i tym podobne - sprzedawało się i dużo tego jeździło. W porównaniu z tym ten chińczyk to lalunia zlosnik.gif

Zobacz na linie boczna - kopia schludnej linii sedanów a'la VAG ok.gif

Może nie jest to najambitniejsza droga - ale ktoś prześwietlił rynek i wchodzi z produktem, którego będzie potrzebować statystyczna większość a nie TY wink.gif

> Tą drogę > przeszli dawniej Japończycy, później Koreańczycy. Ale chyba można wymagać więcej od takiego

> giganta jak Chiny?

> Uderza banał. Nadwozie sedan, wielkość nijaka, design ugłaskany. Akcent na LEDy i dotykowy ekran.

> Czym Qoros może porwać Europę? Ceną? Nie sądzę. Może bezawaryjnością? Może. Ale mamy rok 2014!

Oczywiście że ceną ale i marketingiem.

Przykład porażki pomimo niskiej ceny - TATA

Jeżeli zadbają o marketing - będą zbierać plony.

Znaczna część naszego społeczeństwa w głównej mierze kieruje się ceną (zawodowo jestem osoba odpowiedzialna za strategię detaliczną i kontakty z dostawcami, realizacje umów obrotowych etc., także widzę jak ludzie reagują na ceny), potem co prawda ubolewa nad jakością... ale 270751858-jezyk.gif

Drugi niebagatelny czynnik reklamy to tzw poczta pantoflowa - czas oczekiwania na skuteczności tego zjawiska to ok 2 lata.

Jeżeli po 2 latach od zakupu pierwsi beta - testerzy faktycznie powiedzą, babci, szwagrowi, koledze, autokącikowi zlosnik.gif "wiesz to naprawdę jeździ i daje radę i nie psuje się na potęgę, a serwis daje radę" - to po tym okresie powinni odnotować znaczny wzrost sprzedaży.

> Europa nie potrzebuje chińskich jeździdeł. Europa potrzebuje chińskich klientów aby się rozwijać. A > wykańczanie Koreańczyków i wpuszczanie w to miejsce Chińczyków to po prostu świetny pomysł.

Myślę, że koreańczyki nie padną - już dawno poszły po rozum do głowy i sprzedają auta kreślone rękami europejskich projektantów.

IMHO - padnie produkcja europejska - ta, która nie zdąży znaleźć odbiorcy w chinach i USA 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest tajemnica ze wraz z odejsciem GM Chevy z EU wiele dealer-ow szuka zastepstwa...

> Wyglada, ze znalezli - wielu dostalo propozycje od ...Qoros, ktory przygotowuje sie na podboj EU...

> Pierwsze Q3 sedan zostalo wlasnie sprzedane, pierwszy dealership w SK zostal juz otwarty w zeszlym

> roku

> Trezba bedzie kacik zrobic[...]

Nie trzeba. Przecież to wygląda jak Skoda. zlosnik.gif

Żona mi nie pozwoli tego kupić. hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba być ciekawym, odważnym...bo to kopiowanie najgorszych wzorców jest już mało atrakcyjne

> i się nie sprzeda.

rozumiem Twój tok myślenia, nawet się z nim zgadzam

ale w historii branży moto można zobaczyć, ze odwaga i kreatywność w większości przypadków nie popłaca i często skutkuje porażkami

a sprzedaje się właśnie nijakość i przewidywalność

IMO ładny ten Quoros, jeśli dać dobrą cenę, dobrą gwarancję, akceptowalną jakość i marketingowo odciąć się od ChRL to może być sukces IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest tajemnica ze wraz z odejsciem GM Chevy z EU wiele dealer-ow szuka zastepstwa...

> Wyglada, ze znalezli - wielu dostalo propozycje od ...Qoros, ktory przygotowuje sie na podboj EU...

> Pierwsze Q3 sedan zostalo wlasnie sprzedane, pierwszy dealership w SK zostal juz otwarty w zeszlym

> roku

> Trezba bedzie kacik zrobic[...]

IMO to niegłupie, była tańsza marka to i będzie zastąpiona tańszą marką. Jeżeli marka ma zamienniki dla Cruze, Aveo, Captiva to mogą znaleźć się klienci ... o ile ludzi nie będzie straszył stereotyp Made in China grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś gdzieś usłyszałem, że Polska to kraj, gdzie ulubionym nadwoziem jest sedan.

To było pod koniec lat 90-tych. Sedan jest efektem braku doświadczeń z praktycznością, jaką dają inne nadwozia. Domena rynków niedojrzałych, biednych...i sedanowy szał jest teraz za wschodnią granicą. Tradycjonaliści nie są w stanie sobie wyobrazić co można zrobić z tą przestrzenią w vanie, kombi itp. Po prostu nie mieli możliwości z niej korzystać za komuny.

> Może nie jest to najambitniejsza droga - ale ktoś prześwietlił rynek i wchodzi z produktem, którego

> będzie potrzebować statystyczna większość a nie TY

No nie wiem, jakoś sedanowy szał minął...w zgniłej cywilizacji zachodu. wink.gif

> Przykład porażki pomimo niskiej ceny - TATA

Tata się spóźniła... zlosnik.gif

> Jeżeli zadbają o marketing - będą zbierać plony.

W Rosji...może. W Polsce...nie wierzę, ale mogę się mylić.

> Znaczna część naszego społeczeństwa w głównej mierze kieruje się ceną

Ale przy wyborze samochodu kieruje się klimą. grinser006.gif

> Drugi niebagatelny czynnik reklamy to tzw poczta pantoflowa - czas oczekiwania na skuteczności tego

> zjawiska to ok 2 lata.

Masz rację, ale np. Dacia sukces zawdzięcza Dusterowi, a nie sedanowi...

Wg mnie to dowód na to, że ciężko z tak dojrzałym klientem walczyć...starą modą.

> Myślę, że koreańczyki nie padną - już dawno poszły po rozum do głowy i sprzedają auta kreślone

> rękami europejskich projektantów.

Droga podobna, ale dla mnie Korea to taki matchbox mojej córki, a Chiny to flota Coca Coli.

> IMHO - padnie produkcja europejska - ta, która nie zdąży znaleźć odbiorcy w chinach i USA

Ja widzę jaskółki...ale może masz rację...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To było pod koniec lat 90-tych. Sedan jest efektem braku doświadczeń z praktycznością, jaką dają

> inne nadwozia. Domena rynków niedojrzałych, biednych...i sedanowy szał jest teraz za wschodnią

> granicą. Tradycjonaliści nie są w stanie sobie wyobrazić co można zrobić z tą przestrzenią w

> vanie, kombi itp. Po prostu nie mieli możliwości z niej korzystać za komuny.

> No nie wiem, jakoś sedanowy szał minął...w zgniłej cywilizacji zachodu.

A może sedan jest dobry dla ludzi, którzy nie chcą jeździć w kabinie będącej jednocześnie bagażnikiem, wozić psa, lodówki, wanny i telewizora?

Może gdy robią zakupy to wolą żeby im je ktoś przywiózł do domu? Może na wakacje jeżdżą po prostu z walizkami? Może przeprowadzki robi im firma do tego wynajęta? I może na co dzień wolą elegancję i ciszę w kabinie zamiast jeździć skrzyżowaniem osobówki z dostawczakiem tylko po to, żeby od święta móc samemu przywieźć ze sklepu lodówkę i zarobić 50zł?

hehe.gif

> (...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w historii branży moto można zobaczyć, ze odwaga i kreatywność w większości przypadków nie

> popłaca i często skutkuje porażkami

No właśnie...w historii. Masz 100% racji, ale mnie się wydaje, że właśnie teraz będzie jakaś rewolucja, te narzędzia, możliwości...nie chce mi się wierzyć, że klienci w końcu nie zaskoczą.

> a sprzedaje się właśnie nijakość i przewidywalność

Nijakość, która jest uznawana za wysoki poziom estetyki. Znów racja, ale coś...mi...się...wydaje... No właśnie coś. zlosnik.gif

> IMO ładny ten Quoros, jeśli dać dobrą cenę, dobrą gwarancję, akceptowalną jakość i marketingowo

> odciąć się od ChRL to może być sukces IMO

Tak, ale mnie trochę dziwi, że Chiny, które są przeogromne i Japonię oraz Koreę to mogą zjeść na śniadanie nie pokazują potęgi Azji. Chiny to nie jest tania, mała manufaktura w Albanii. To coś co ma jaja tak wielkie, że jak je zamoczy w oceanie to F16 sikają w majty...czy może jeszcze nie...(?) zlosnik.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja raczej jednak spodziewalem sie Opel niz Chevy w EU, ale jak widac Mary Barra ma inne plany[...]

> Ciekawe jaka alternatywa bedzie dla klientow, bo jakos nie widze statystycznego klienta Chevy w EU

> (tanie, Made in Korea) kupujacego Opel[...]

Według mnie to posuniecie to szach mat ze strony Chevy dla Opla. Jakoś muszą się pozbyć tej kuli u nogi i robią to w bardzo sprytny sposób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jest tajemnica ze wraz z odejsciem GM Chevy z EU wiele dealer-ow szuka zastepstwa...

> Wyglada, ze znalezli - wielu dostalo propozycje od ...Qoros, ktory przygotowuje sie na podboj EU...

Kolejny to może być dowód na próżność władz GM.

Wiele osób mówiło ze GM zrobił to w interesie Opla.

To tak jakby VW wycofał Skodę z Europy, z myślą że potencjalny klient Skody kupi VW. No nie tędy droga zwłaszcza że GM kreować próbuje Opla na wyższe marki.

Ludzie w EU, a w Polsce w większości przypadków szukają dobrego, solidnego w miarę i taniego w zakupie i utrzymaniu.

Mam dziwne wrażenie że Quoros namiesza w Europie.

A mówi się też że GM źle zrobiło likwidując markę Daewoo zastępując Chevroletem.

Daewoo dla GM mogło być tym czym dla VW jest Skoda, dla Renault Dacia.

Chevrolet to inny klimat. Z jednej strony Camaro, z drugiej nawet powiedzmy obecne Malibu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Według mnie to posuniecie to szach mat ze strony Chevy dla Opla. Jakoś muszą się pozbyć tej kuli u

> nogi i robią to w bardzo sprytny sposób.

Tylko pytanie czy GM Opel tak naprawde przynosi stratyzlosnik.gif?

Poznalem faceta w hotelu z GM- wysoko, bardzo wysokozlosnik.gif i tak od tematu do tematu ...

Wezmy Holden Astra 2.2l zlosnik.gif

2005_holden_astra_used_2424304_1_m.jpg

Tanie taczki dla Holden z EU bylyhmm.gif[...]

A wiec zaczniejmy droge tego autazlosnik.gif[...]

GM Poland klepie auto idea.gif

GM Poland sprzedaje auto do GM Opel w Dlizak.gif[...] - nazwijmy po kosztach wytowrzeniazlosnik.gif[...]

Nastepnie GM Opel w D sprzedaje auto do ... GM Europe zlosnik.gif - w CHzlosnik.gif - ze strata - smirk.gif - + GM Opel placi GM Europe za wszelkie licencje na jakich ten pojazd wyklepanohahaha.gif + za uzywanie znaku ... GM Holden na auciehehe.gif[....]

Tam placone sa wszelkie podatki - export z EU, zlosnik.gif - (nie musze mowic, ze podatki prawie 0% - w koncu biedny GM Opel stracil tak wiele na auciepanic.gif[...]

GM Europe z Switzerland sprzedaje nastepnie auto GM US z siedziba w Detroit - OH, USzlosnik.gif, ktore nalicza 20% zysku i ... w koncu sprzedaje auto GM Holden z siedziba w Port Melbourne, VIC, Ozhahaha.gif[...], aby sprzedac w salonie za $18k

Teraz popatrzmyhmm.gif - GM Poland - sama strata - produkcja

GM Opel - facepalm%5B1%5D.gif - nastepna strata - jeszcze wieksza, nie dosc, ze musza zaplacic GM Poland za wyklepania auta, to jeszcze musza zaplacic GM Europe za wszelkie licencje hahaha.gif, znaki towarowe ... i sprzedac ze stratalizak.gif[...]

GM Europe - sam zysk - 0% podatku - prawiezlosnik.gif

GM US - 20% zysku, ale to odpis od podatku - de facto 0%

GM Holden - zysk , ale znow odpis od podatku - de facto 0%

Wiec pozostaje naprawde dyskusyjne czy Opel przynosi strate...

Dwa pozostaje dyskusyjne, my tego nie wiemy - GM pewnie tak, jakie sa naprawde plany.hmm.gif

EU gospodarczo sie za dobrze nie ma - motoryzacyjnie przynajmniejhmm.gif

Ford - zamyka fabryki,

PSA - jak China na poratuje to zdechnie,

Opel - hmm.gif - kwestia dyskusyjna

VeeDub z EU juz dawno nie zyjezlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejny to może być dowód na próżność władz GM.

Ja bym to nazwal nowym kierunkiemhmm.gif - nie mowie, ze dobryzlosnik.gif[...]

Zauwaz, ze to nie jest to samo GMidea.gif - to jest GM po bail out z GFCidea.gif z 2008. US Gov juz nie ma akcji, wszystko w prywatnych rekach, wiec rzecza naturalna jest, ze wlasciciel zada zysku - tez tego oczekuje z moich akcjiidea.gif[...]

GM jest mniejszy, duzo mniejszy - i co czesto prasa okresla "New GM" woli byc dochodowy i mnijeszy niz prestig-owy i wiekszy. Tak naprawde nie ma znaczenia, kto wyprodukuje najwiecej aut na swiecie - ma znaczenie kto ma najwiecej zysku na sztukehmm.gif[...]

IMVHO wlasnie to widzimy, widzimy zmiany - pytanie czy na dobrezlosnik.gif - czas pokaze...

> Wiele osób mówiło ze GM zrobił to w interesie Opla.

Mozliwe, tylko my tego nie wiemy:

-ile wynosi gov pomoc dla Opel - czyli transfer $$$ dla GM od podatnikazlosnik.gif,

-co sie stanie z Opel w rekach GM za par lat-niewiem.gif[...],

> To tak jakby VW wycofał Skodę z Europy, z myślą że potencjalny klient Skody kupi VW.

Zalezy ile bedzie kosztowala nowa generacja Skoda a ile VeeDudhmm.gif.

Mozliwe dwa scenariusze:

1. VeeDud ceny spaddnazlosnik.gif - ergo ceny Opel spadnazlosnik.gif

2. Ceny Skoda wzrosna[zlosnik - ergo ceny Chevy wzrosna.

IMVHO z tego co czytam VeeDub w EU podaza metoda numer dwa.

GM nie bedzie mial tego problemu...

No nie tędy

> droga zwłaszcza że GM kreować próbuje Opla na wyższe marki.

Juz nie, podobno teraz ma byc dla luduzlosnik.gif[...]

> Ludzie w EU, a w Polsce w większości przypadków szukają dobrego, solidnego w miarę i taniego w

> zakupie i utrzymaniu.

PL jako rynek sie nie liczy ... 40 mil luda i co 280 k nowych sprzedanych aut?hmm.gif - wg teorii zdrowego rynku na 20 mil luda powinno byc 1 mil sprzedanych aut ... na rok idea.gif[...]

> Mam dziwne wrażenie że Quoros namiesza w Europie.

Ja widze u siebie, Great Wall Motorszlosnik.gif - nie mam jeszcze danych za 2013 - na dniach, ale beda w pierwszej 20tce sprzzedazy aut...

-stosunek cena vs Q nie do pobicia,

- obsluga klienta - moze nie na poziomie Toyota, ale wysoka,

- lud juz sie przyzwyczail, ze Made in China nie koniecznie znaczy zle foch.gif[...]

Teraz popatrzmy Qoros jest jaka lige +1, jak nie +1, +1 do przodu...

> A mówi się też że GM źle zrobiło likwidując markę Daewoo zastępując Chevroletem.

Nie wiem, czy wiesz, ale GM nigdy nie posiadalo Daewoozlosnik.gif

Daewoo zostalo zakupione przez GM Holden z siedziba a Port Melbourne, VIC, Australiazlosnik.gif[...] - ergo GM Daewoo bylo 100% spolka zalezna od GM Holdenzlosnik.gif[...]

> Daewoo dla GM mogło być tym czym dla VW jest Skoda, dla Renault Dacia.

> Chevrolet to inny klimat. Z jednej strony Camaro, z drugiej nawet powiedzmy obecne Malibu.

Malibu jest najwieksza klapazlosnik.gif - EU malo kto to kupuje, US do konca niewiem.gif, Asia- facepalm%5B1%5D.gif u mnie stock ktory siedzi u delaerow ma ponad 120 dnizlosnik.gif, a ci przebakuja, ze bedzie nastepny Holden Vectra - gdzie ostanie 5 k aut mozna bylo kupic nowe dwa lata pozniejhahaha.gif[...]

holden-malibu-w3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]Angela, tyle monety ile włożyli w opla nie może się

> zmarnowac, bo co podatnik powie. A to właśnie opel w tym małżeństwie chyba nie wnosił za dużo

> $$$.

Wrecz przeciwniezlosnik.gif, gdzie jakies pare tyg temu patrzylem na dane, jak rzady dofinasowuja $$$ swoich podatnikow ... D - wyszlo najwieksze na swiecie na jednostke.

Teraz bedzie jeszcze wiecejzlosnik.gif [...] U mnie to byl glowny powod dla ktorego GM konczy produkcje w 2017 - rzad federalny powiedzial dosc, dlaczego moja $$$ ma isc na finansowanie de facto USniewiem.gif? Ale to inna historiazlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sam nie wiem czy mnie to zaskakuje czy nie, ale Qoros to klasyczny przykład "skośnej" produkcji.

czyli zle czy dobrze?zlosnik.gif[...]

> Nic nowego, nic ciekawego, nic nowatorskiego, a tylko włącz xero i obniż cenę. Tą drogę

> przeszli dawniej Japończycy, później Koreańczycy. Ale chyba można wymagać więcej od takiego

> giganta jak Chiny?

Patrze na kalendarzzlosnik.gif 2014, patrze na IPhone 2014idea.gif, chyba czasy kiedy "EU" bylo wyznacznikiem sie dawno skonczylyhmm.gif.

Popatrzmy - Opel - nope, GM, moze Volvozlosnik.gif?

Nope, China,

Ford hmm.gif - tez nie, rozrzucony po 6 design studios na calym swiecie, zderzak tam, swiatelko tu ...

A juz wiem - VeeDudzlosnik.gif - DSG - jakze dopracowanezlosnik.gif[...]

Wiec?niewiem.gif? A kim mowahmm.gif?

> Uderza banał. Nadwozie sedan, wielkość nijaka, design ugłaskany. Akcent na LEDy i dotykowy ekran.

Co da sie praktycznie dzis powiedziec o kazdym, wezmy np ta EUzlosnik.gif, Skoda Octavia, co to jesthmm.gif - Small Car, czy jak Skoda uwaza Mediumzlosnik.gif?

> Silnik średniej wielkości...wszystko tak mdłe, że aż strach.

Wlasnie wlasnihehe.gif, 1.2l Turbo - to rakieta?zlosnik.gif

Mamy rok 2014! A czuję się jak na

> początku 90-tych.

Czekaj to moj opis czy twojzlosnik.gif?

Turbo nie bylohmm.gif - WRX nie liczehmm.gif, wyciskania kazdego kW z butelki Coke tez niehmm.gif, silnik wolniutko sie toczyl, nie wysilony i wytrzymywal wiecej niz fabryka chcialaidea.gif - a dzis 2014 - co - producent oficjalnie mowi, ze auto jest na max 6 lat i 30.GIF - smietnik, co za roznica czy kupimy Made in China czy made in Malaysia, Made in South Africa, US, EU etc?

Jesli Q jest zachowana to nie widze problemuhmm.gif - Ford klepie Focus, Mondeo, Ranger, Everest, Fiesta w Thailand, Nissan, Toyota, Mazda - to samo, Renault wychodzi z Korea lub Turkey - wiec niewiem.gif? [...] dlaczego Qoros ktory nie wiadomo czy jest tak wlasciwie China czy nie ma tu nie pasowac?hmm.gif

> Czym Qoros może porwać Europę? Ceną? Nie sądzę. Może bezawaryjnością? Może. Ale mamy rok 2014!

Wlasnie, zlosnik.gif, Dacia przeciez w EU sie dobrze sprzedajezlosnik.gif...] Mnie Qoros nie interesuje, bo nie jest to auto dla nie, zrobia cos duzego - to popatrze. Dzis po ok 10 latach patrzac na doswiadczenia inncy nie boje sie kupic auta Made in China ... - to tylko kwestia czasu zanim BMW , Merc czy inne beda w EU Made in Chinahmm.gif[...]

> Trzeba być ciekawym, odważnym...bo to kopiowanie najgorszych wzorców jest już mało atrakcyjne

> i się nie sprzeda.

Tego ani ja ani ty nie wiemyzlosnik.gif[...]

> Ale rozumiem producenta. Wyjście do Europy i jakiekolwiek zaistnienie u nas to prestiż na ich

> rodzimym rynku. My nawet sprzedajemy auta w Europie, kolebce samochodu, jesteśmy doskonali.

hmm.gif AFAIKciut inna strategia, to auto w zassadzie zostalo stworzone z mysla o EUzlosnik.gif - Mission statement tak gdzies mowilozlosnik.gif[...]

> Europa nie potrzebuje chińskich jeździdeł. Europa potrzebuje chińskich klientów aby się rozwijać. A

> wykańczanie Koreańczyków i wpuszczanie w to miejsce Chińczyków to po prostu świetny pomysł.

Tylko dlaczego Kor ma byc wykonczonaniewiem.gif? Konkurencja jest IMVHO zdrowa ... [...]

> Europo, skończmy się głaskać po siusiaczkach, a zacznijmy fair grać kto lepszy. Wtedy pokażemy

> sQOROŚnym

Czymzlosnik.gif? Kto ma dluzszego?wink.gif

> Pozdro

30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co prawda to mam już cheviego, ale jakbym stał przed wyborem to raczej kupiłbym coś koreańskiego.

Pytanie tylko co z nastepnym zakupem?zlosnik.gif?

> Opla nie brałem pod uwagę choć salon z chevim był (i jest nadal) wspólny.

Z ciekawosci, czemu?hmm.gif - cena?

> Ojciec kupił kijankę Rio i zadowolony jest.

Missus Ozimulher.gif miala Hyundai i45/Sonata w pracy, teraz ma Camry - sama mowi, ze majac te dwa do wyboru Hyundai wygrywa ...hmm.gif - wielu ludzi nie rozumie, ze Hyundai 2014 to nie Hyundai 89 zlosnik.gif[...]

i45-Premium-side-on-625x416.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...)

> Malibu jest najwieksza klapa - EU malo kto to kupuje, US do konca , Asia- u mnie stock ktory

> siedzi u delaerow ma ponad 120 dni, a ci przebakuja, ze bedzie nastepny Holden Vectra - gdzie

> ostanie 5 k aut mozna bylo kupic nowe dwa lata pozniej[...]

Tego kompletnie nie rozumiem - IMO to bardzo fajne auto. Dlaczego ludzie go nie kupują?

niewiem.gifhmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]. o ile ludzi nie będzie straszył

> stereotyp Made in China

Watpliwe - w dojrzalych spoleczenstwach, w biednych niewiem.gif[...]

Fan Club VeeDud sie pewnie oburzy, ze jaktomamba.gif, ale to wlasnie VeeDud zaczal exportowac pierwsze auta Made in China. Ok 2002 mielismy Polo Made in China, wielu user-ow tweirdzi, ze lepiej poskladane niz te Made in South africazlosnik.gif[...]

Wiechmm.gif[...]

Obecnie i tak 30-40% czesci w wiekszosci aut jest klepancyh Made in China ... a lud wierzy, ze to Made in Germanyhehe.gif[...]

Lata temu pracowalem dla Siemens, mielismy fabryki w CZ i China klepiace to samo... Poczatkowo oznaczenie czesci bylo inne, i produkcja rozlozona 90% CZ, 10% China, potem juz 80-20, 70-30, jak odchodzilem to bylo juz 50-50 ... W ciagu dalsszych 5 lat fabryka w CZ zniklazlosnik.gif, kwestia wychowania klientow IMVHO.

Sam moge cie zapewnic, ze bylem w obu fabrykach i widzialem, ze NIE ma roznicy miedzy tymi CZ a China ... a bylo to juz lata temuzlosnik.gif[...]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tego kompletnie nie rozumiem - IMO to bardzo fajne auto. Dlaczego ludzie go nie kupują?

Dlatego, ze to nie jest po prostu toyota Camryzlosnik.gif[...], to nie moja opinia, to sa podobno ich wyniki Focus Groupshmm.gif

Camry jest krolem, potem Sonata/i45 ... potem mozesz kupic inne EU C-Class, 3-series, A4 etc ...

Gdzie tu masz GM? Z Malibuzlosnik.gif?

2.4l silnik ktory wg kazdego pismaka jest wysilony, najmniejsza ilosc miejsca z tylu, spalanie 8.3l a 3.6l V6 ze tej samej stajni - GM - pali 9.0lzlosnik.gif[...], Malibu kosztuje $30k, commodore wyjedziesz za 10% wiecej ...

Moj wsiowy dealer ma z 5 Malibu na placu, i tak z dobre 1/2 roku je widze - a ze jest akurat obok dealer-a Toyota, to jak ide podrzucic ktores auto na service to ide i sie witamzlosnik.gif, nigdy nie wiadomosmirk.gif - czy nie kupie kiedys GMzlosnik.gif[...]

Po prostu to auto nie oferuje nic specjalnego ... IMVHO, moze nie jest zle ale nie ma ach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kapelusz tez daja??

Pewnie tak. Popatrz dokładnie: wygląda jak Octavia, umie tyle co Octavia - to musi być Octavia.

hehe.gif

A Cheviego żałuję z powodu Craptivy. Na naszym rynku to auto naprawdę miało niewielką konkurencję. Mamy mały wybór SUVów i jeśli nie chciałeś marki premium to Craptiva oferowała więcej niż pozostali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego, ze to nie jest po prostu toyota Camry[...], to nie moja opinia, to sa podobno ich wyniki

> Focus Groups

> Camry jest krolem, potem Sonata/i45 ... potem mozesz kupic inne EU C-Class, 3-series, A4 etc ...

> Gdzie tu masz GM? Z Malibu?

> 2.4l silnik ktory wg kazdego pismaka jest wysilony, najmniejsza ilosc miejsca z tylu, spalanie 8.3l

> a 3.6l V6 ze tej samej stajni - GM - pali 9.0l[...], Malibu kosztuje $30k, commodore

> wyjedziesz za 10% wiecej ...

> Moj wsiowy dealer ma z 5 Malibu na placu, i tak z dobre 1/2 roku je widze - a ze jest akurat obok

> dealer-a Toyota, to jak ide podrzucic ktores auto na service to ide i sie witam, nigdy nie

> wiadomo - czy nie kupie kiedys GM[...]

> Po prostu to auto nie oferuje nic specjalnego ... IMVHO, moze nie jest zle ale nie ma ach ...

Tak to wygląda u Ciebie. A u mnie:

- więcej miejsca niż w Insigni

- diesel 160KM daje radę

- wyposażenie ok, wykończenie ok, technika ok

- nie mamy Camry a i40 dostaje jakieś beznadziejne silniki

W tej cenie nie masz lepszego auta. A ludzie go i tak nie kupują. Wolą gołe Passaty, a nawet Octavie. spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie tak. Popatrz dokładnie: wygląda jak Octavia, umie tyle co Octavia - to musi być Octavia.

zlosnik.gif

> A Cheviego żałuję z powodu Craptivy. Na naszym rynku to auto naprawdę miało niewielką konkurencję.

> Mamy mały wybór SUVów i jeśli nie chciałeś marki premium to Craptiva oferowała więcej niż

> pozostali.

Dostaniecie Fod Edge ... Musi byc tanio, to nie Premium001.gif[...]

lead12011fordedgereview.jpg

Mozliwe jak sie poszczesci, ze Everest tez do EU przypelznie ... w koncu ma byc tylko z 3.2l 5 cyl Diesel ...001.gif

P1070787_1024-620x414.jpg

2013_08_13_ford_everest_06.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie tylko co z nastepnym zakupem??

Następny zakup za około 8 lat. Trochę czasu jest wink.gif

> Z ciekawosci, czemu? - cena?

To raz. Dwa - jakoś marka Opel do mnie nie przemawia. Takie subiektywne odczucie. Nawet nie brałem go pod uwagę przy kupnie.

> Missus Ozi miala Hyundai i45/Sonata w pracy, teraz ma Camry - sama mowi, ze majac te dwa do wyboru

> Hyundai wygrywa ... - wielu ludzi nie rozumie, ze Hyundai 2014 to nie Hyundai 89 [...]

Nie mam nic przeciwko koreańczykom. Jeździłem Matizem, Lanosem, ojciec lanosem (ma go moja siostra do tej pory) a teraz KIA Rio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to wygląda u Ciebie. A u mnie:

> - więcej miejsca niż w Insigni

> - diesel 160KM daje radę

> - wyposażenie ok, wykończenie ok, technika ok

> - nie mamy Camry a i40 dostaje jakieś beznadziejne silniki

> W tej cenie nie masz lepszego auta. A ludzie go i tak nie kupują. Wolą gołe Passaty, a nawet

> Octavie.

Mysle, ze informacja o wycofaniu z rynku EU to gwóźdź do trumny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mysle, ze informacja o wycofaniu z rynku EU to gwóźdź do trumny...

Owszem. Tylko że nie sprzedawał się już wcześniej i tego nie rozumiem. Bo teraz to mało kto się będzie chciał pakować w markę, która ma zniknąć. Zwłaszcza we flagowe modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dostaniecie Fod Edge ... Musi byc tanio, to nie Premium[...]

> Mozliwe jak sie poszczesci, ze Everest tez do EU przypelznie ... w koncu ma byc tylko z 3.2l 5 cyl

> Diesel ...

Uwierzę jak zobaczę. Na razie wmawiają nam, że Kuga jest dużym SUVem. W ogóle zauważyłem, że w Europie słowo "duży" jest permanentnie nadużywane.

hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może sedan jest dobry dla ludzi, którzy nie chcą jeździć w kabinie będącej jednocześnie

> bagażnikiem, wozić psa, lodówki, wanny i telewizora?

> Może gdy robią zakupy to wolą żeby im je ktoś przywiózł do domu? Może na wakacje jeżdżą po prostu z

> walizkami? Może przeprowadzki robi im firma do tego wynajęta? I może na co dzień wolą

> elegancję i ciszę w kabinie zamiast jeździć skrzyżowaniem osobówki z dostawczakiem tylko po

> to, żeby od święta móc samemu przywieźć ze sklepu lodówkę i zarobić 50zł?

> > (...)

Z większością się zgadzam. Poza tym sedana łatwiej znaleźc w lepszym stanie. Dlatego takowego posiadam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może sedan jest dobry dla ludzi, którzy nie chcą jeździć w kabinie będącej jednocześnie

> bagażnikiem, wozić psa, lodówki, wanny i telewizora?

> Może gdy robią zakupy to wolą żeby im je ktoś przywiózł do domu? Może na wakacje jeżdżą po prostu z

> walizkami? Może przeprowadzki robi im firma do tego wynajęta? I może na co dzień wolą

> elegancję i ciszę w kabinie zamiast jeździć skrzyżowaniem osobówki z dostawczakiem tylko po

> to, żeby od święta móc samemu przywieźć ze sklepu lodówkę i zarobić 50zł?

> > (...)

Czekaj czekaj, to jak do sedana wrzucisz kupe sprzętu sportowego az po dach, jak w sedanie pojdziesz się polozyc i przespać chwile żeby zregenerować sily jak jesteś w srodku lasu albo na torze wyścigowym, jak do sedana wrzucisz pare rowerów czy deski surfingowe żeby przejechać kawalek na inna miejscówkę (rozumiem ze będziesz najpierw montowal bagażnik na dach i potem ładował to wszystko na góre, zamiast po prostu otworzyć klape i wrzucić do srodka).. itd. itd.

IMHO kombi to takie minimum jeśli ktoś w zyciu ma jakies hobby poza siedzeniem w domu , aczkolwiek jest to o wiele za mały samochod jak dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]. o ile ludzi nie będzie straszył

> Watpliwe - w dojrzalych spoleczenstwach, w biednych [...]

> Fan Club VeeDud sie pewnie oburzy, ze jakto, ale to wlasnie VeeDud zaczal exportowac pierwsze auta

> Made in China. Ok 2002 mielismy Polo Made in China, wielu user-ow tweirdzi, ze lepiej

> poskladane niz te Made in South africa[...]

> Wiec[...]

> Obecnie i tak 30-40% czesci w wiekszosci aut jest klepancyh Made in China ... a lud wierzy, ze to

> Made in Germany[...]

> Lata temu pracowalem dla Siemens, mielismy fabryki w CZ i China klepiace to samo... Poczatkowo

> oznaczenie czesci bylo inne, i produkcja rozlozona 90% CZ, 10% China, potem juz 80-20, 70-30,

> jak odchodzilem to bylo juz 50-50 ... W ciagu dalsszych 5 lat fabryka w CZ znikla, kwestia

> wychowania klientow IMVHO.

> Sam moge cie zapewnic, ze bylem w obu fabrykach i widzialem, ze NIE ma roznicy miedzy tymi CZ a

> China ... a bylo to juz lata temu[...]

Ozi, mnie nie musisz przekonywać, sam byłem 4 razy w mojej (byłej) fabryce w Chinach.wiesz nawet w jakiej wink.gif. Nawet na dziale produkcji.

Pytanie co na to lud. U nas jakoś zawsze był z tym problem, kiedyś była to Korea, potem Rumunia, teraz CHRL. Wszystko szło z oporem.

Trzeba też pamiętać, że produkcja to jedno a wykonanie i pomysły to drugie. Jeżeli mówimy o aucie, zaprojektowanym, wykonanym w całości tam to może dla wielu wielu nie przypaść do gustu. Japończykom zajęło to wiele lat, żeby umieć dopasować się do gustów US czy EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie tak. Popatrz dokładnie: wygląda jak Octavia, umie tyle co Octavia - to musi być Octavia.

> A Cheviego żałuję z powodu Craptivy. Na naszym rynku to auto naprawdę miało niewielką konkurencję.

> Mamy mały wybór SUVów i jeśli nie chciałeś marki premium to Craptiva oferowała więcej niż

> pozostali.

Nie rozumiem tych zachwytów nad Captiva. Ostatnią zrobiłem nią ponad 1kkm i jedyna zaleta jaką widzę to, że dostaje się duże auto za nie wiele. Natomiast w każdym calu to auto przypomina, że jedzie się tanim autem tongue.gif W tej cenie można znaleźć, może ciut mniejsze auta ale oferujące więcej i bardziej dopasowane do obecnych lat.

IMO tanie auta sprawdzają się w niższych segmentach i tam zgodze się, że szkoda, że nei będzie Aveo czy Cruza. Im wieksze auto tym ciut inne prawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie rozumiem tych zachwytów nad Captiva. Ostatnią zrobiłem nią ponad 1kkm i jedyna zaleta jaką

> widzę to, że dostaje się duże auto za nie wiele. Natomiast w każdym calu to auto przypomina,

> że jedzie się tanim autem W tej cenie można znaleźć, może ciut mniejsze auta ale oferujące

> więcej i bardziej dopasowane do obecnych lat.

> IMO tanie auta sprawdzają się w niższych segmentach i tam zgodze się, że szkoda, że nei będzie Aveo

> czy Cruza. Im wieksze auto tym ciut inne prawa.

No to popatrzmy, bo akurat się popularnym SUVom przyglądam. I co mamy na rynku?

- Ford Kuga: mały

- Honda CRV: ledwie 150KM

- Hyundai Santa Fe: to jeszcze większy egzotyk niż Captiva

- Kia Sorento: jedyny konkurent, który coś potrafi. Ale boję się ich gwarancji.

- Mazda CX-5: mała. A pozostałe przestali robić.

- Mitsubishi Outlander: tylko 150KM

- Nissan X-trail: albo 173KM albo automat. Razem mieć nie można. A automat 150KM nie jedzie.

- Opel: to taka mniejsza i droższa Captiva. hehe.gif

- Renault Koleos: mały.

- Subaru Forester: tylko 150KM. No i trochę mały.

- Subaru Outback: fajny, ale to nie SUV. No i przydałoby się parę KM więcej.

- Skoda Yeti: mała.

- Toyota RAV4: mała i tylko 150KM.

- VW Tiguan: mały.

Czy oni naprawdę nie potrafią zrobić dużego auta z mocnym dieslem z automatyczną skrzynią biegów?

boje_sie.gif

Captiva wcale nie jest w niczym dobra. Problem w tym, że pozostali nam proponują jakieś ochłapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy oni naprawdę nie potrafią zrobić dużego auta z mocnym dieslem z automatyczną skrzynią biegów?

Problem w tym, że poza UE te auta mają normalne silniki. V6, mocniejsze diesle, automat, co tam tylko chcesz. Ale polityka fiskalna UE unimożliwia sprzedaż takich samochodów u nas. I producenci (zwłaszcza japońscy) zbytnio się tym nie przejmują, bo UE to upadający rynek. Liczą się Chiny, Australia, USA, Rosja, Brazylia. Outlander w USA ma 3.0 V6 i ma to sens. 150 KM to zdecydowanie za mało, ale większego silnika w UE po prostu nie ma. A nikt z Japonii nie będzie kombinował jakiegoś turbo 1.6 do SUVa, bo nikt poza UE tego nie kupi, a rynek UE jest malutki, po prostu się nie opłaca.

Noszę się z pomysłem kupienia SUVa (nie crossovera!), coś w stylu Outlandera lub Forestera, ale to, co u nas sprzedają jest po prostu słabe. Chyba jedynym wyjściem jest sprowadzić nówkę z USA z porzadnym V6 lub V8, przepłaci się trochę, ale trudno. U nas SUVy czy nawet zwykła klasa D ma żenujący wybór silników crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to popatrzmy, bo akurat się popularnym SUVom przyglądam. I co mamy na rynku?

> - Ford Kuga: mały

> - Honda CRV: ledwie 150KM

> - Hyundai Santa Fe: to jeszcze większy egzotyk niż Captiva

> - Kia Sorento: jedyny konkurent, który coś potrafi. Ale boję się ich gwarancji.

> - Mazda CX-5: mała. A pozostałe przestali robić.

> - Mitsubishi Outlander: tylko 150KM

> - Nissan X-trail: albo 173KM albo automat. Razem mieć nie można. A automat 150KM nie jedzie.

> - Opel: to taka mniejsza i droższa Captiva.

> - Renault Koleos: mały.

> - Subaru Forester: tylko 150KM. No i trochę mały.

> - Subaru Outback: fajny, ale to nie SUV. No i przydałoby się parę KM więcej.

> - Skoda Yeti: mała.

> - Toyota RAV4: mała i tylko 150KM.

> - VW Tiguan: mały.

> Czy oni naprawdę nie potrafią zrobić dużego auta z mocnym dieslem z automatyczną skrzynią biegów?

> Captiva wcale nie jest w niczym dobra. Problem w tym, że pozostali nam proponują jakieś ochłapy.

Masz Sportage z mocniejszym dieslem jak w Chevy i z automatem. Jest mniejszy, ale lepiej wykonany i wyposażony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz Sportage z mocniejszym dieslem jak w Chevy i z automatem. Jest mniejszy, ale lepiej wykonany i

> wyposażony.

Najmocniejszy ma 184 KM, automat jest dostępny z 4x4 w tej wersji, 9.8 s/100, szału nie ma. No i Kia, muszą jeszcze spoooro popracować nad jakością i obsługą klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, że poza UE te auta mają normalne silniki. V6, mocniejsze diesle, automat, co tam

> tylko chcesz. Ale polityka fiskalna UE unimożliwia sprzedaż takich samochodów u nas. I

> producenci (zwłaszcza japońscy) zbytnio się tym nie przejmują, bo UE to upadający rynek. Liczą

> się Chiny, Australia, USA, Rosja, Brazylia. Outlander w USA ma 3.0 V6 i ma to sens. 150 KM to

> zdecydowanie za mało, ale większego silnika w UE po prostu nie ma. A nikt z Japonii nie będzie

> kombinował jakiegoś turbo 1.6 do SUVa, bo nikt poza UE tego nie kupi, a rynek UE jest malutki,

> po prostu się nie opłaca.

No właśnie. A Chevrolet umiał tam wsadzić 184-konnego diesla. Kia potrafi wsadzić niemal 200-konnego. A pozostali nie!

facepalm%5B1%5D.gif

> Noszę się z pomysłem kupienia SUVa (nie crossovera!), coś w stylu Outlandera lub Forestera, ale to,

> co u nas sprzedają jest po prostu słabe. Chyba jedynym wyjściem jest sprowadzić nówkę z USA z

> porzadnym V6 lub V8, przepłaci się trochę, ale trudno. U nas SUVy czy nawet zwykła klasa D ma

> żenujący wybór silników

Oglądałem ostatnio przypadkiem z bliska Mazdę CX-9. Fajny kawał auta. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem w tym, że poza UE te auta mają normalne silniki. V6, mocniejsze diesle, automat, co tam

> tylko chcesz. Ale polityka fiskalna UE unimożliwia sprzedaż takich samochodów u nas. I

> producenci (zwłaszcza japońscy) zbytnio się tym nie przejmują, bo UE to upadający rynek. Liczą

> się Chiny, Australia, USA, Rosja, Brazylia. Outlander w USA ma 3.0 V6 i ma to sens. 150 KM to

> zdecydowanie za mało, ale większego silnika w UE po prostu nie ma. A nikt z Japonii nie będzie

> kombinował jakiegoś turbo 1.6 do SUVa, bo nikt poza UE tego nie kupi, a rynek UE jest malutki,

> po prostu się nie opłaca.

> Noszę się z pomysłem kupienia SUVa (nie crossovera!), coś w stylu Outlandera lub Forestera, ale to,

> co u nas sprzedają jest po prostu słabe. Chyba jedynym wyjściem jest sprowadzić nówkę z USA z

> porzadnym V6 lub V8, przepłaci się trochę, ale trudno.

Dobrze piszesz ok.gif, tak to niestety wygląda. auta z mocniejszymi silnikami, może i są dostępne ale z racji m.in akcyzy są dużo droższe.

BTW. Forester 2.0 xt 240Km to dla Ciebie mało icon_eek.gif ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie. A Chevrolet umiał tam wsadzić 184-konnego diesla. Kia potrafi wsadzić niemal

> 200-konnego. A pozostali nie!

Bo Chevrolet i Kia są bardziej ukierunkowane na rynek UE. Reszcie na tym aż tak bardzo nie zależy, bo zarabiają gdzie indziej.

> Oglądałem ostatnio przypadkiem z bliska Mazdę CX-9. Fajny kawał auta.

Bardzo mi się podoba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.