rwIcIk Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > w swojej klasie czy generalnie ? W ogóle > Kto zajmuje 1-4 ? 1. Focus 2. Corolla 3. Jetta 4. Elantra 5. Cruze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > A jak umiem, to nie? jakbys umial nie pisalbys o 10sekundowym lagu, ale to trzeba umiec zbic o 2-3 biegi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > czy ja napisalem gdzies ze jestem przeciwnikiem ? To mój wniosek > Kazdy kupuje to co chce, takze i Chevroleta, ale pisanie ze roznica pomiedzy modelami to glownie > cena to imo przesada, bo roznice sa i to nie tylko w cenie i znaczku. Dałem taki przykład bo Malibu i Insignia to technicznie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > fajne to są skretne swiatla. a doswietlanie tym mikroswiatłem to mogliby sobie darować Na parkingu i osiedlowych uliczkach sprawdza to się znakomicie. Jak ktoś uważa inaczej, znaczy nigdy z tym nie miał do czynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Na parkingu i osiedlowych uliczkach sprawdza to się znakomicie. Jak ktoś uważa inaczej, znaczy nigdy z tym nie miał do czynienia Zgadzam się w 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Na parkingu i osiedlowych uliczkach sprawdza to się znakomicie. Jak ktoś uważa inaczej, znaczy > nigdy z tym nie miał do czynienia prowokator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Na parkingu i osiedlowych uliczkach sprawdza to się znakomicie. Jak ktoś uważa inaczej, znaczy > nigdy z tym nie miał do czynienia +1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > A światła przednie przeciwmgielne imo powinny być obowiązkowym standardem a nie kolejną opcją za > które pewnie się sporo płaci. A do czego toto przydatne? Włącza mi się tylko niepotrzebnie, jak skręcam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Nie ma roznicy vs np octavia. Poza mozliwosciami konfiguracji. Dodatkowo Octavia ma mocniejsze > silniki do wyboru. Poza tym niczym sie nie roznia. Poza cena na korzysc Cheviego. Popieram - gdyby nie słabawy 1.4T, to miałbym teraz Cruze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > jakbys umial nie pisalbys o 10sekundowym lagu, ale to trzeba umiec zbic o 2-3 biegi To ci dopiero umiejętność! A jak umiem, ale nie mam ochoty wajchować co chwila, żeby silnik raczył jechać wyjąc przy tym niemiłosiernie, to będzie ten lag czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Popieram - gdyby nie słabawy 1.4T, to miałbym teraz Cruze. 1,4 T i tak nieźle sobie radzi z tą masą w porównaniu do wolnossących 1,6 czy 1,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > 1,4 T i tak nieźle sobie radzi z tą masą w porównaniu do wolnossących 1,6 czy 1,8 no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach, jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć, żeby było tanio i niewiele więcej. Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach, > jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą > LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć, > żeby było tanio i niewiele więcej. > Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował > tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego) Za to oferuje bardzo porządne diesle, które trochę dystansują konkurencję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Za to oferuje bardzo porządne diesle, które trochę dystansują konkurencję. być może, ale mnie np. diesle nie interesują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach, > jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą > LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć, > żeby było tanio i niewiele więcej. 1,8 to w miarę nowoczesny silnik, tyle, że wolnossący. Zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor dolotowy. I nie jest paliwożerny. Spala tyle, co 1,6 w lżejszym o 200km Lacetti. Jestem mile zaskoczony spalaniem. Nie cisnąć pedału gazu da się bez problemu zejść ze spalaniem w pobliże 7 w jeździe miejsko-wiejskiej. Co było niemożliwe w starym 1,6 Daewoo. Jeżdżąc normalnie mieszczę się w 8, gdzie auto waży ponad 1300kg > Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował > tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego) Nie mógł być konkurencją dla Opla. I już całkiem nie jest. Polityka. Szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > być może, ale mnie np. diesle nie interesują Z tym że wtedy nie bardzo uprawnione jest twierdzenie: "auto jest złe, bo nie spełnia wymyślonych przeze mnie kryteriów". Bo to przypomina wtedy opinie Auto Świata, gdzie zawsze wygrywa Superb, bo inne kryteria niż odległość między przednim a tylnym fotelem nie są brane pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > 1,8 to w miarę nowoczesny silnik, tyle, że wolnossący. Zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor > dolotowy. > I nie jest paliwożerny. Spala tyle, co 1,6 w lżejszym o 200km Lacetti. Jestem mile zaskoczony > spalaniem. Nie cisnąć pedału gazu da się bez problemu zejść ze spalaniem w pobliże 7 w jeździe > miejsko-wiejskiej. Co było niemożliwe w starym 1,6 Daewoo. Jeżdżąc normalnie mieszczę się w 8, > gdzie auto waży ponad 1300kg > Nie mógł być konkurencją dla Opla. I już całkiem nie jest. Polityka. Szkoda. Problemem nie jest silnik, tylko masa Optymalne byloby jakies 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Z tym że wtedy nie bardzo uprawnione jest twierdzenie: "auto jest złe, bo nie spełnia wymyślonych > przeze mnie kryteriów". nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być. Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM, a niektóre jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie, czego po prostu nie ma w Cruzie. Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem. Jest takie w Cruzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Problemem nie jest silnik, tylko masa > Optymalne byloby jakies 2.0 Optymalnym jest 2,0 diesel 163 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Optymalnym jest 2,0 diesel 163 KM Wolalbym noPB 163KM niz diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > skrętne światła nie działają przy postoju i przy niskich prędkościach. yyy...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > To napisz w którym budżetowym kompakcie było lepiej Ceną Cruze zabija wszystko dookoła tutaj nie ma dyskusji . > Ja odpiszę, ze lepiej na kanapie i na fotelach z przodu było w Lacetti Nie jeździłem więc niewiele mogę powiedzieć a podczas macania w salonie dramatu nie było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po > prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być. Ale przy pewnych założeniach każdy samochód będzie bezkonkurencyjny... Możesz mieć widzimisie, że auto ma mieć rozstaw osi 2648mm - co czyni Focusa bezkonkurencyjnym, a każde inne auto to dno... SERIO!? > Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM, a niektóre > jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie, > czego po prostu nie ma w Cruzie. Natomiast jeśli potrzebujesz auta z silnikiem 100-120KM bez wodotrysków, to Cruz jest konkurencją dla każdego z w/w. Nie możesz mówić, że nie jest konkurencją do Focusa czy Golfa, bo jest. Nie jest konkurencją dla Gofla 1.8TSI, który swoją drogą kosztuje pewnie 2x tyle... > Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem. > Jest takie w Cruzie? Nie ma, i co z tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Ale przy pewnych założeniach każdy samochód będzie bezkonkurencyjny... > Możesz mieć widzimisie, że auto ma mieć rozstaw osi 2648mm - co czyni Focusa bezkonkurencyjnym, a > każde inne auto to dno... SERIO!? > Natomiast jeśli potrzebujesz auta z silnikiem 100-120KM bez wodotrysków, to Cruz jest konkurencją > dla każdego z w/w. > Nie możesz mówić, że nie jest konkurencją do Focusa czy Golfa, bo jest. Nie jest konkurencją dla > Gofla 1.8TSI, który swoją drogą kosztuje pewnie 2x tyle... > Nie ma, i co z tego? to z tego, że nie jest alternatywą dla każdego innego auta. Dokładnie tak jak piszesz. W tym wątku niektórzy dziwili się, że kompakt kosztuje 70 czy 80 tys. Moze tyle kosztować i często właśnie dla takiego auta cruze nie jest żadną alternatywą, bo zwyczajnie nie oferuje tego samego. Za to może być alternatywą dla Hyundaia i30 1.6 120KM za 60 tys. pln I tyle chciałem przekazać, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po > prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być. Przy pewnych założeniach inne kompakty nie są konkurencją dla Cruze'a. > Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM, A ja na przykład wolę diesle. I już ten focus, golf, astra czy leon tak pięknie nie wyglądają. > a niektóre > jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie, > czego po prostu nie ma w Cruzie. > Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i > pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem. Jest takie w Cruzie? A 2010r. w Leonie było? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > 1,4 T i tak nieźle sobie radzi z tą masą w porównaniu do wolnossących 1,6 czy 1,8 Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Optymalnym jest 2,0 diesel 163 KM Jechałem, bardzo fajny silnik. Ale niestety diesel. Albo raczej: niestety ma DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie > zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem > fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny. Ma ale nie na naszym rybku wynika to z globalnej strategii GM. W AU ma 1.6T, w USA tez a to juz kladzie na lopatki TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Ma ale nie na naszym rybku wynika to z globalnej strategii GM. W AU ma 1.6T, w USA tez a to juz > kladzie na lopatki TSI. 180 KM i 240 Nm nie kładzie na łopatki octavii 1.4 TSi. Przyspieszenie mają praktycznie takie samo - zwróć uwagę na masę octavii i moment obrotowy 1.4. W zakresie niskich i średnich obrotów 1.4 TSi jest lepsze od 1.6T cruza. Ale przyznam, że z tym silnikiem już bym kupił. No ale strategia GM jest taka, że nie chcą na mnie zarobić ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > 180 KM i 240 Nm nie kładzie na łopatki octavii 1.4 TSi. Przyspieszenie mają praktycznie takie samo > - zwróć uwagę na masę octavii i moment obrotowy 1.4. > W zakresie niskich i średnich obrotów 1.4 TSi jest lepsze od 1.6T cruza. Rozumiem, że jeździłeś i masz porównanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Wolalbym noPB 163KM niz diesla To tak jak ja Do Cruze idealna byłaby benzyna tak ze 175 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie > zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem > fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny. Powinno być 1,6 T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > Jechałem, bardzo fajny silnik. > Ale niestety diesel. Albo raczej: niestety ma DPF. A co Cię ten DPF tak boli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 > To tak jak ja > Do Cruze idealna byłaby benzyna tak ze 175 KM A nie da się tego 1,4 Turbo tak ze 20KM więcej zawirusować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > A co Cię ten DPF tak boli? Za małe przebiegi robię, żeby przez to cholerstwo mi się olej nie rozrzedzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Rozumiem, że jeździłeś i masz porównanie Cruzem 1.6T nie jeździłem - bo po co, skoro prawa fizyki się do tej pory nie zmieniły? Niższy moment obrotowy + większa masa MUSI oznaczać gorsze wciskanie. A pomierzony (nie przeze mnie) parametr pt. "przyspieszenie 0-100" najlepiej pokazuje, że mam rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Cruzem 1.6T nie jeździłem No tak > bo po co, skoro prawa fizyki się do tej pory nie zmieniły? Żeby móc porównywać > Niższy moment obrotowy + większa masa MUSI oznaczać gorsze wciskanie. Jest jeszcze skrzynia biegów > A pomierzony (nie przeze mnie) parametr pt. "przyspieszenie 0-100" najlepiej pokazuje, że mam > rację. Czyli jesteś pryszczatym nastolatkiem, specem od wszystkiego bo widziałeś jakąś tabelkę w necie. To na razie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Jest jeszcze skrzynia biegów O której danych nie masz, więc nie ma sensu jej brać pod uwagę. > Czyli jesteś pryszczatym nastolatkiem, specem od wszystkiego bo widziałeś jakąś tabelkę w necie. Masz stoper w mózgu i musisz się przejechać dwoma modelami żeby bezbłędnie wiedzieć, który lepiej przyspiesza - bo przecież dane producenta kłamią? Widać, że na punkcie pryszczy masz jakiś kompleks - od razu się wyjaśniło, dlaczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_impuls Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > O której danych nie masz, więc nie ma sensu jej brać pod uwagę. Jasne > Widać, że na punkcie pryszczy masz jakiś kompleks - od razu się wyjaśniło, dlaczego. Tak, oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > O której danych nie masz, więc nie ma sensu jej brać pod uwagę. > Masz stoper w mózgu i musisz się przejechać dwoma modelami żeby bezbłędnie wiedzieć, który lepiej > przyspiesza - bo przecież dane producenta kłamią? > Widać, że na punkcie pryszczy masz jakiś kompleks - od razu się wyjaśniło, dlaczego. Ale przyśpieszenie 0-100 jest determinowane głównie przez moc maksymalną. 95% codziennego jeżdżenia odbywa się teraz w zakresach 1500-3000rpm, gdzie mocy jest mniej. Może być dużo mniej, albo tylko trochę mniej. Przyśpieszenie 0-100 jest obiektywną metryką, ale nie ma stuprocentowego przełożenia na codzienną eksploatację i subiektywne odczucie osiągów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Za małe przebiegi robię, żeby przez to cholerstwo mi się olej nie rozrzedzał. Skoro robisz małe przebiegi to co Cię rozrzedzony olej boli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Ale przyśpieszenie 0-100 jest determinowane głównie przez moc maksymalną. 95% codziennego jeżdżenia > odbywa się teraz w zakresach 1500-3000rpm, gdzie mocy jest mniej. Może być dużo mniej, albo > tylko trochę mniej. > Przyśpieszenie 0-100 jest obiektywną metryką, ale nie ma stuprocentowego przełożenia na codzienną > eksploatację i subiektywne odczucie osiągów. Dokładnie o tym piszę - przyspieszeniowo oba auta wypadają podobnie (różnica 0.1s), ale w zakresie użytecznych obrotów octavia jest lepsza. Gdzieś nawet widziałem porównanie elastyczności octavii 1.4 i 1.8 - 1.4 wygrała. Ale co się dziwić, skoro moment obrotowy jest TAKI SAM, tylko moc w 1.8 większa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Skoro robisz małe przebiegi to co Cię rozrzedzony olej boli? Psuje mi silnik. Zresztą - przy moich przebiegach za niedługo sam DPF by się pewnie wykończył. Jest o tym wspaniałym wynalazku bardzo dużo napisane - jak znajdziesz coś na obronę DPF (oprócz tego, że filtruje), to daj znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Widziałem/ macałem/ jeździłem ostatnio mazdą 3 i jakie wrażenia: Zacznijmy od wyglądu. Wszyscy się zachwycają nowym designem kontynuowanym po maździe 6 - jak dla mnie ten samochód wygląda pokracznie- mała kabina z ogromnym nieproporcjonalnym dłuuugim przodem praktycznie pochłaniającym 50 % długości samochodu do tego w tańszych wersjach 15 calowe kółka wnętrze- zupełnie przeciętne by nie powiedzieć że tandetne plastiki jak w samochodach o 2 klasy niżej, ogromna dźwignia hamulca ręcznego która po prostu przeszkadza no i te dziwaczne zegary. Zaleta- siedzi się nisko Zawieszenie fajnie wybiera nierówności ale b. nisko zawieszony - kilka razy przytarłem. Silnik 2.0 tak zachwalany w prasie- nie wiem co w nim fajnego - jeździ zupełnie jak 100 konna Skoda Octavia MPI. Żeby się cokolwiek działo trzeba kręcić ponad 3700 obrotów i robi się nieprzyjemnie głośno. Do tego aby jechało się w miarę dynamicznie poniżej 3500 obr silnik nie może zejść- spalanie - mi komp pokazywał po RZ 11,5 litra no ale typowo sprawdzani możliwości autka - korki Wrażenie miałem takie że to samochód z silnikiem 1.3 - 1.4 z mocą około 100 koni. W tym porównaniu T-JET fiata to rakieta ( praktycznie każdy T-JET ma gratis- 120 potrafi mieć nawet lekko ponad 140 KM więc jakoś mnie to nie zaskakuje. Silnik ciągnie od ok 1600 obrotów i kiedy w Maździe silnik ledwo popycha samochód. No i spalanie - w pełni popieram Marka. Owszem mogłoby być mniejsze ale biorąc pod uwagę zalety tego motoru w pełni to akceptuję. Bagażnik- spory próg załadunku no i mała tylna szyba- ale tak to ma większość kompaktów. Cena - 2-litrowa czarna mazda w wersji SkyMOTION kosztuje ...73 tys pln. O rabatach oczywiście można zapomnieć - no może dywaniki dla mnie kompakt to cena max 60-63 tyś. Skoro mogę mieć nap Bravo za ok 55 tyś T-JET-a który ma idiotoodporny silnik dobrze znoszący w razie potrzeby LPG - przepraszam żeby nie wiem jak mnie ktoś przekonywał to dla mnie cena jest zdecydowanie za wysoka. No i ta legendarna "odporność" modeli Mazdy na korozję. Tak wiem- Bravo to złom i przestarzały model. Tylko że naprawdę obecnie w klasie kompaktów strach cokolwiek kupić aby nie "wtopić" Zaraz ktoś wyskoczy że jest gwarancja - tylko jak się skończy co potem? Zaznaczam - to moje zdanie i pogląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > mnie ten samochód wygląda pokracznie- mała kabina z ogromnym nieproporcjonalnym dłuuugim > przodem praktycznie pochłaniającym 50 % długości samochodu > dla mnie kompakt to cena max 60-63 tyś. Skoro mogę mieć nap Bravo za ok 55 tyś T-JET-a który ma Bravo ma ten sam problem co Mazda 3, czyli długi przód co daje piękną linię (wiem gusta.. ) ale zabiera miejsce w środku! Przy cenie Bravo jaką podałeś, nie ma dyskusji Przy cenie Mazdy ponad 70kpln to bym się wypiął i natychmiast poszedł na negocjacje o schodzącym modelu Mondeo. Oczywiście z ceną w Maździe muszą z zjechać z czasem (to samo tyczy się Civica kombi) bo to cena dla napalonych jeleni. Generalnie Mazda 3 z tym silnikiem jest mało praktycznym i rozsądnym wyborem (w aktualnej cenie). Już lepiej 6tkę z 165km pewnie brać ale znowu trzeba dosypać złota... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 hm... no dobra to zgodnie z ideą wątku: tu masz alternatywę - czyli wspomnianego focusa 1.0 125KM w wersji trend edition. a jak ci mocy w tamtym mało to za 9kpln więcej kliku - z baaaardzo fajnym silnikiem 1.6 ecobiust masz auto, które ma jakąs wartość i nie będzie za 2 lata warta czapke śliwek, nowsza konstrukcja, poza tym masz w fordach 10 letnią gwarancję (gwarancja 12 - 10 lat lub 200kkm - obejmuje wszystko co istotne - czyli pełną eletronikę, silnik, turbo, klimę i zasadniczo wszystko, poza elementami zawieszenia i hamulcami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > hm... no dobra to zgodnie z ideą wątku: > tu masz alternatywę - czyli wspomnianego focusa 1.0 125KM w wersji trend edition. > a jak ci mocy w tamtym mało to za 9kpln więcej kliku - z baaaardzo fajnym silnikiem 1.6 ecobiust Wszystko fajnie ale to auto ma 1 wade ,jest paskudne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 A tak btw nie wiem czemu nie oferuja tej małej benzyny z automatem. Dobrze by sie sprzedawało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > masz auto, które ma jakąs wartość i nie będzie za 2 lata warta czapke śliwek, nowsza konstrukcja, Wiesz... ja bym ręki sobie nie dał uciąć ile to będzie warte za X lat > poza tym masz w fordach 10 letnią gwarancję (gwarancja 12 - 10 lat lub 200kkm - obejmuje > wszystko co istotne - czyli pełną eletronikę, silnik, turbo, klimę i zasadniczo wszystko, poza > elementami zawieszenia i hamulcami). I to jest coś co jest bardzo ciekawą wartością dodaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Silnik 2.0 tak zachwalany w prasie- nie wiem co w nim fajnego - jeździ zupełnie jak 100 konna Skoda > Octavia MPI. > Żeby się cokolwiek działo trzeba kręcić ponad 3700 obrotów i robi się nieprzyjemnie głośno. Do tego > aby jechało się w miarę dynamicznie poniżej 3500 obr silnik nie może zejść- spalanie - mi komp > pokazywał po RZ 11,5 litra no ale typowo sprawdzani możliwości autka - korki No co Ty? "Motorowi" spalił 8,8 litra. Ten Twój musiał być popsuty jakiś chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.