Skocz do zawartości

Polecam test Mazdy 3 i Focusa w Motorze


poziomek

Rekomendowane odpowiedzi

> czy ja napisalem gdzies ze jestem przeciwnikiem ?

To mój wniosek

> Kazdy kupuje to co chce, takze i Chevroleta, ale pisanie ze roznica pomiedzy modelami to glownie

> cena to imo przesada, bo roznice sa i to nie tylko w cenie i znaczku.

Dałem taki przykład bo Malibu i Insignia to technicznie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakbys umial nie pisalbys o 10sekundowym lagu, ale to trzeba umiec zbic o 2-3 biegi

To ci dopiero umiejętność!

A jak umiem, ale nie mam ochoty wajchować co chwila, żeby silnik raczył jechać wyjąc przy tym niemiłosiernie, to będzie ten lag czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,4 T i tak nieźle sobie radzi z tą masą w porównaniu do wolnossących 1,6 czy 1,8

no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach, jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć, żeby było tanio i niewiele więcej.

Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach,

> jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą

> LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć,

> żeby było tanio i niewiele więcej.

> Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował

> tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego)

Za to oferuje bardzo porządne diesle, które trochę dystansują konkurencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie, masz do wyboru 3 silniki w tym dwa przestarzałe, paliwożerne i o marnych osiągach,

> jeden trochę lepszy. Ale to nadal mało. Oczywiście dla wielu to będzie plus, bo sobie załozą

> LPG i będą jeździć tanio. Bo to samochód właśnie dla takich osób, wymagających, żeby jeździć,

> żeby było tanio i niewiele więcej.

1,8 to w miarę nowoczesny silnik, tyle, że wolnossący. Zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor dolotowy.

I nie jest paliwożerny. Spala tyle, co 1,6 w lżejszym o 200km Lacetti. Jestem mile zaskoczony spalaniem. Nie cisnąć pedału gazu da się bez problemu zejść ze spalaniem w pobliże 7 w jeździe miejsko-wiejskiej. Co było niemożliwe w starym 1,6 Daewoo. Jeżdżąc normalnie mieszczę się w 8, gdzie auto waży ponad 1300kg ok.gif

> Oczywiście nie twierdzę że to źle, ale Cruze po prostu jest tak spozycjonowany, żeby nie oferował

> tego co często oferują inne auta (np. pożądnego silnika benzynowego)

Nie mógł być konkurencją dla Opla. I już całkiem nie jest. Polityka. Szkoda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> być może, ale mnie np. diesle nie interesują

Z tym że wtedy nie bardzo uprawnione jest twierdzenie: "auto jest złe, bo nie spełnia wymyślonych przeze mnie kryteriów".

Bo to przypomina wtedy opinie Auto Świata, gdzie zawsze wygrywa Superb, bo inne kryteria niż odległość między przednim a tylnym fotelem nie są brane pod uwagę.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,8 to w miarę nowoczesny silnik, tyle, że wolnossący. Zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor

> dolotowy.

> I nie jest paliwożerny. Spala tyle, co 1,6 w lżejszym o 200km Lacetti. Jestem mile zaskoczony

> spalaniem. Nie cisnąć pedału gazu da się bez problemu zejść ze spalaniem w pobliże 7 w jeździe

> miejsko-wiejskiej. Co było niemożliwe w starym 1,6 Daewoo. Jeżdżąc normalnie mieszczę się w 8,

> gdzie auto waży ponad 1300kg

> Nie mógł być konkurencją dla Opla. I już całkiem nie jest. Polityka. Szkoda.

Problemem nie jest silnik, tylko masa wink.gif

Optymalne byloby jakies 2.0 ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym że wtedy nie bardzo uprawnione jest twierdzenie: "auto jest złe, bo nie spełnia wymyślonych

> przeze mnie kryteriów".

nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być.

Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM, a niektóre jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie, czego po prostu nie ma w Cruzie.

Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem. Jest takie w Cruzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To napisz w którym budżetowym kompakcie było lepiej

Ceną Cruze zabija wszystko dookoła tutaj nie ma dyskusji ok.gif.

> Ja odpiszę, ze lepiej na kanapie i na fotelach z przodu było w Lacetti

Nie jeździłem więc niewiele mogę powiedzieć a podczas macania w salonie dramatu nie było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po

> prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być.

Ale przy pewnych założeniach każdy samochód będzie bezkonkurencyjny...

Możesz mieć widzimisie, że auto ma mieć rozstaw osi 2648mm - co czyni Focusa bezkonkurencyjnym, a każde inne auto to dno... SERIO!?

> Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM, a niektóre

> jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie,

> czego po prostu nie ma w Cruzie.

Natomiast jeśli potrzebujesz auta z silnikiem 100-120KM bez wodotrysków, to Cruz jest konkurencją dla każdego z w/w.

Nie możesz mówić, że nie jest konkurencją do Focusa czy Golfa, bo jest. Nie jest konkurencją dla Gofla 1.8TSI, który swoją drogą kosztuje pewnie 2x tyle...

> Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem.

> Jest takie w Cruzie?

Nie ma, i co z tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przy pewnych założeniach każdy samochód będzie bezkonkurencyjny...

> Możesz mieć widzimisie, że auto ma mieć rozstaw osi 2648mm - co czyni Focusa bezkonkurencyjnym, a

> każde inne auto to dno... SERIO!?

> Natomiast jeśli potrzebujesz auta z silnikiem 100-120KM bez wodotrysków, to Cruz jest konkurencją

> dla każdego z w/w.

> Nie możesz mówić, że nie jest konkurencją do Focusa czy Golfa, bo jest. Nie jest konkurencją dla

> Gofla 1.8TSI, który swoją drogą kosztuje pewnie 2x tyle...

> Nie ma, i co z tego?

to z tego, że nie jest alternatywą dla każdego innego auta. Dokładnie tak jak piszesz. W tym wątku niektórzy dziwili się, że kompakt kosztuje 70 czy 80 tys. Moze tyle kosztować i często właśnie dla takiego auta cruze nie jest żadną alternatywą, bo zwyczajnie nie oferuje tego samego.

Za to może być alternatywą dla Hyundaia i30 1.6 120KM za 60 tys. pln

I tyle chciałem przekazać, dziękuję zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie twierdzę że jest złe, bo nie spełnia moich kryteriów. Twierdzę, że przy pewnych założeniach po

> prostu Cruze nie jest konkurencją dla innych kompaktów, pewnie z założenia nie miał być.

Przy pewnych założeniach inne kompakty nie są konkurencją dla Cruze'a.

wink.gif

> Popatrz na ofertę silników benzynowych focusa,golfa,astry,leona. Od około 80KM do 180KM,

A ja na przykład wolę diesle. I już ten focus, golf, astra czy leon tak pięknie nie wyglądają.

smile.gif

> a niektóre

> jeszcze mają wersje usportowione GTI czy Cupra. Do tego wyposażenie typu aktywne zawieszenie,

> czego po prostu nie ma w Cruzie.

> Mnie np. bardzo sposobał się nowy Leon. Zwłaszcza wersja FR ze sportowymi akcentami i

> pseudosportowym, utwardzonym zawieszeniem. Jest takie w Cruzie?

A 2010r. w Leonie było? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,4 T i tak nieźle sobie radzi z tą masą w porównaniu do wolnossących 1,6 czy 1,8

Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie

> zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem

> fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny.

Ma ale nie na naszym rybku wynika to z globalnej strategii GM. W AU ma 1.6T, w USA tez a to juz kladzie na lopatki TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ma ale nie na naszym rybku wynika to z globalnej strategii GM. W AU ma 1.6T, w USA tez a to juz

> kladzie na lopatki TSI.

180 KM i 240 Nm nie kładzie na łopatki octavii 1.4 TSi. Przyspieszenie mają praktycznie takie samo - zwróć uwagę na masę octavii i moment obrotowy 1.4.

W zakresie niskich i średnich obrotów 1.4 TSi jest lepsze od 1.6T cruza.

Ale przyznam, że z tym silnikiem już bym kupił. No ale strategia GM jest taka, że nie chcą na mnie zarobić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 180 KM i 240 Nm nie kładzie na łopatki octavii 1.4 TSi. Przyspieszenie mają praktycznie takie samo

> - zwróć uwagę na masę octavii i moment obrotowy 1.4.

> W zakresie niskich i średnich obrotów 1.4 TSi jest lepsze od 1.6T cruza.

Rozumiem, że jeździłeś i masz porównanie cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście że tak. Ale przejechałem się tym silnikiem (co prawda w astrze) i wrażenia na mnie nie

> zrobił - w porównaniu do 1.4 tsi była przepaść. A szkoda, bo cruze jest faktycznie całkiem

> fajny i niedoceniany. Szkoda że nie ma lepszej turbobenzyny.

Powinno być 1,6 T ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem, że jeździłeś i masz porównanie

Cruzem 1.6T nie jeździłem - bo po co, skoro prawa fizyki się do tej pory nie zmieniły?

Niższy moment obrotowy + większa masa MUSI oznaczać gorsze wciskanie.

A pomierzony (nie przeze mnie) parametr pt. "przyspieszenie 0-100" najlepiej pokazuje, że mam rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cruzem 1.6T nie jeździłem

No tak grinser006.gif

> bo po co, skoro prawa fizyki się do tej pory nie zmieniły?

Żeby móc porównywać

> Niższy moment obrotowy + większa masa MUSI oznaczać gorsze wciskanie.

Jest jeszcze skrzynia biegów grinser006.gif

> A pomierzony (nie przeze mnie) parametr pt. "przyspieszenie 0-100" najlepiej pokazuje, że mam

> rację.

Czyli jesteś pryszczatym nastolatkiem, specem od wszystkiego bo widziałeś jakąś tabelkę w necie. To na razie 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze skrzynia biegów

O której danych nie masz, więc nie ma sensu jej brać pod uwagę.

> Czyli jesteś pryszczatym nastolatkiem, specem od wszystkiego bo widziałeś jakąś tabelkę w necie.

Masz stoper w mózgu i musisz się przejechać dwoma modelami żeby bezbłędnie wiedzieć, który lepiej przyspiesza - bo przecież dane producenta kłamią?

Widać, że na punkcie pryszczy masz jakiś kompleks - od razu się wyjaśniło, dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O której danych nie masz, więc nie ma sensu jej brać pod uwagę.

> Masz stoper w mózgu i musisz się przejechać dwoma modelami żeby bezbłędnie wiedzieć, który lepiej

> przyspiesza - bo przecież dane producenta kłamią?

> Widać, że na punkcie pryszczy masz jakiś kompleks - od razu się wyjaśniło, dlaczego.

Ale przyśpieszenie 0-100 jest determinowane głównie przez moc maksymalną. 95% codziennego jeżdżenia odbywa się teraz w zakresach 1500-3000rpm, gdzie mocy jest mniej. Może być dużo mniej, albo tylko trochę mniej.

Przyśpieszenie 0-100 jest obiektywną metryką, ale nie ma stuprocentowego przełożenia na codzienną eksploatację i subiektywne odczucie osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale przyśpieszenie 0-100 jest determinowane głównie przez moc maksymalną. 95% codziennego jeżdżenia

> odbywa się teraz w zakresach 1500-3000rpm, gdzie mocy jest mniej. Może być dużo mniej, albo

> tylko trochę mniej.

> Przyśpieszenie 0-100 jest obiektywną metryką, ale nie ma stuprocentowego przełożenia na codzienną

> eksploatację i subiektywne odczucie osiągów.

Dokładnie o tym piszę - przyspieszeniowo oba auta wypadają podobnie (różnica 0.1s), ale w zakresie użytecznych obrotów octavia jest lepsza.

Gdzieś nawet widziałem porównanie elastyczności octavii 1.4 i 1.8 - 1.4 wygrała. Ale co się dziwić, skoro moment obrotowy jest TAKI SAM, tylko moc w 1.8 większa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro robisz małe przebiegi to co Cię rozrzedzony olej boli?

Psuje mi silnik. Zresztą - przy moich przebiegach za niedługo sam DPF by się pewnie wykończył.

Jest o tym wspaniałym wynalazku bardzo dużo napisane - jak znajdziesz coś na obronę DPF (oprócz tego, że filtruje), to daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem/ macałem/ jeździłem ostatnio mazdą 3 i jakie wrażenia:

Zacznijmy od wyglądu. Wszyscy się zachwycają nowym designem kontynuowanym po maździe 6 - jak dla mnie ten samochód wygląda pokracznie- mała kabina z ogromnym nieproporcjonalnym dłuuugim przodem praktycznie pochłaniającym 50 % długości samochodu screwy.gif

do tego w tańszych wersjach 15 calowe kółka hehe.gifspineyes.gif

wnętrze- zupełnie przeciętne by nie powiedzieć że tandetne plastiki jak w samochodach o 2 klasy niżej, ogromna dźwignia hamulca ręcznego która po prostu przeszkadza no i te dziwaczne zegary.

Zaleta- siedzi się nisko

Zawieszenie fajnie wybiera nierówności ale b. nisko zawieszony - kilka razy przytarłem.

Silnik 2.0 tak zachwalany w prasie- nie wiem co w nim fajnego - jeździ zupełnie jak 100 konna Skoda Octavia MPI.

Żeby się cokolwiek działo trzeba kręcić ponad 3700 obrotów i robi się nieprzyjemnie głośno. Do tego aby jechało się w miarę dynamicznie poniżej 3500 obr silnik nie może zejść- spalanie - mi komp pokazywał po RZ 11,5 litra no ale typowo sprawdzani możliwości autka - korki

Wrażenie miałem takie że to samochód z silnikiem 1.3 - 1.4 z mocą około 100 koni. no.gif

W tym porównaniu T-JET fiata to rakieta ( praktycznie każdy T-JET ma gratis- 120 potrafi mieć nawet lekko ponad 140 KM więc jakoś mnie to nie zaskakuje. Silnik ciągnie od ok 1600 obrotów i kiedy w Maździe silnik ledwo popycha samochód. No i spalanie - w pełni popieram Marka. Owszem mogłoby być mniejsze ale biorąc pod uwagę zalety tego motoru w pełni to akceptuję.

Bagażnik- spory próg załadunku no i mała tylna szyba- ale tak to ma większość kompaktów.

Cena - 2-litrowa czarna mazda w wersji SkyMOTION kosztuje ...73 tys pln. O rabatach oczywiście można zapomnieć - no może dywaniki

dla mnie kompakt to cena max 60-63 tyś. Skoro mogę mieć nap Bravo za ok 55 tyś T-JET-a który ma idiotoodporny silnik dobrze znoszący w razie potrzeby LPG - przepraszam żeby nie wiem jak mnie ktoś przekonywał to dla mnie cena jest zdecydowanie za wysoka. No i ta legendarna "odporność" modeli Mazdy na korozję.

Tak wiem- Bravo to złom i przestarzały model. Tylko że naprawdę obecnie w klasie kompaktów strach cokolwiek kupić aby nie "wtopić" Zaraz ktoś wyskoczy że jest gwarancja - tylko jak się skończy co potem?

Zaznaczam - to moje zdanie i pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie ten samochód wygląda pokracznie- mała kabina z ogromnym nieproporcjonalnym dłuuugim

> przodem praktycznie pochłaniającym 50 % długości samochodu

> dla mnie kompakt to cena max 60-63 tyś. Skoro mogę mieć nap Bravo za ok 55 tyś T-JET-a który ma

Bravo ma ten sam problem co Mazda 3, czyli długi przód co daje piękną linię (wiem gusta.. wink.gif ) ale zabiera miejsce w środku!

Przy cenie Bravo jaką podałeś, nie ma dyskusji smile.gif Przy cenie Mazdy ponad 70kpln to bym się wypiął i natychmiast poszedł na negocjacje o schodzącym modelu Mondeo.

Oczywiście z ceną w Maździe muszą z zjechać z czasem (to samo tyczy się Civica kombi) bo to cena dla napalonych jeleni.

Generalnie Mazda 3 z tym silnikiem jest mało praktycznym i rozsądnym wyborem (w aktualnej cenie). Już lepiej 6tkę z 165km pewnie brać ale znowu trzeba dosypać złota...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm... no dobra to zgodnie z ideą wątku:

tu masz alternatywę - czyli wspomnianego focusa 1.0 125KM w wersji trend edition.

a jak ci mocy w tamtym mało to za 9kpln więcej kliku - z baaaardzo fajnym silnikiem 1.6 ecobiust wink.gif

masz auto, które ma jakąs wartość i nie będzie za 2 lata warta czapke śliwek, nowsza konstrukcja, poza tym masz w fordach 10 letnią gwarancję (gwarancja 12 - 10 lat lub 200kkm - obejmuje wszystko co istotne - czyli pełną eletronikę, silnik, turbo, klimę i zasadniczo wszystko, poza elementami zawieszenia i hamulcami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... no dobra to zgodnie z ideą wątku:

> tu masz alternatywę - czyli wspomnianego focusa 1.0 125KM w wersji trend edition.

> a jak ci mocy w tamtym mało to za 9kpln więcej kliku - z baaaardzo fajnym silnikiem 1.6 ecobiust

Wszystko fajnie ale to auto ma 1 wade ,jest paskudne sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz auto, które ma jakąs wartość i nie będzie za 2 lata warta czapke śliwek, nowsza konstrukcja,

Wiesz... ja bym ręki sobie nie dał uciąć ile to będzie warte za X lat wink.gif

> poza tym masz w fordach 10 letnią gwarancję (gwarancja 12 - 10 lat lub 200kkm - obejmuje

> wszystko co istotne - czyli pełną eletronikę, silnik, turbo, klimę i zasadniczo wszystko, poza

> elementami zawieszenia i hamulcami).

I to jest coś co jest bardzo ciekawą wartością dodaną ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 2.0 tak zachwalany w prasie- nie wiem co w nim fajnego - jeździ zupełnie jak 100 konna Skoda

> Octavia MPI.

> Żeby się cokolwiek działo trzeba kręcić ponad 3700 obrotów i robi się nieprzyjemnie głośno. Do tego

> aby jechało się w miarę dynamicznie poniżej 3500 obr silnik nie może zejść- spalanie - mi komp

> pokazywał po RZ 11,5 litra no ale typowo sprawdzani możliwości autka - korki

No co Ty? "Motorowi" spalił 8,8 litra. Ten Twój musiał być popsuty jakiś chyba hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.