Skocz do zawartości

Tabela zużycia paliwa przy danej prędkosci


Marko33

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam tabeli ( jeżeli taka jest ) ze zużyciem paliwa dala samochodów ( konkretne wersje silnikowe ) przy danej prędkości.

Chodzi o to żeby spojrzeć na taką tabelę i zakładając że będę jeździł tylko szybko po autostradach to wybieram to i to a jak nie przekraczam np 120tu to to i to.

jestem przekonany że wzrost spalania względem prędkości jest mocno nieliniowy i można by z tabeli wyczytać punkt graniczny dla danego samochodu ( np nie opłaca się jeździć powyżej 140tu bo spalanie gwałtownie wzrasta powyżej 130tu ).

I na koniec najlepiej żeby nie była to tabela bazująca na danych od producentów bo takich Andersenów jak oni (odnośnie spalania ) to lepszych nie ma zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet tym samym autem w takich samych warunkach drogowych mogę zrobić dwa różne skrajne spalania, chociażby przy prędkości 60 km\h piłować na 2-ce, albo wrzucić 5-tkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego od razu chcesz iśc w skrajności ?

Chodzi mi o normalna jazdę.

Kupowałem do firmy kiedyś Octavie 1.6 102 km z fabrycznym lpg.

Samochody miały być oszczędne a spalanie średnie wychodziło dużo za duże w stosunku do oczekiwań i opinii z rynku odnośnie spalania tych samochodów.

Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h.

Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem na początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h.

> Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem

> na początku

OT

Tak poganiany diesel w kompaktowym aucie spali 8-10 litrów ON, wiec też oszczędnie nie będzie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem dlaczego od razu chcesz iśc w skrajności ?

> Chodzi mi o normalna jazdę.

> Kupowałem do firmy kiedyś Octavie 1.6 102 km z fabrycznym lpg.

> Samochody miały być oszczędne a spalanie średnie wychodziło dużo za duże w stosunku do oczekiwań i

> opinii z rynku odnośnie spalania tych samochodów.

> Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h.

> Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem

> na początku

Zalozcie GPSy w autch to spalanie spadnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T.diesel poj. 2.2 w dużej budzie - palił mi najmniej przy prędkościach autostradowych

Megane 1.6 spala zauważalnie więcej

Megane 1.4 spala więcej na niem. autostradzie od 1.6 ale przy stałej prędkości 90k-100m/h spala mniej od 1.6

Thalia 1.4 z krótką skrzynią robi wir w baku w okolicach 140-150km/h biglaugh.gif

wnioski nasuwają się same zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda, ale przy takich prędkościach, to nie będzie 8-10ltr lpg.

Użytkownikom AK 1.2 TSI palą od 5-7 litrów, u znajomego w robocie jest kilka takich sztuk. Regularnie z każdego baku schodzi 10-10,5 litra.

Wcześniej mieli 1.9 TDi, spalania były 7-7,5 litra.

Auta ganiane po Polsce i Europie w zasadzie z gazem w podłodze zlosnik.gif

//

Tego LPG to tam pewnie z 15 szło zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 diesel -144KM / 350 Nm ok. 1430 kg

- najwyższe 8,9 l /100km (zima, miasto) - normalnie może z 3x przekroczone 8,0 l /100km

- najniższe 4,7 (ale tylko raz zlosnik.gif )

regularnie przy wyjazdach zagranicznych - płynność jazdy zupełnie inna - 5,2 -5,3 z kalkulatora przy średnich w okolicach 100-110 z tras typu 1400km

- Polska - 5,8 - 7,2 w trasach

- miasto 5,7 - 8,9

Średnio niecałe 6,58 ze 100kkm. (wpisałem 6,8 ale zerknąłem do notatek i jest mniej)

Poniżej przy różnych prędkościach

Bezwietrznie i płasko, na pustej, płaskiej autostradzie - na tempomacie (dokumentacja zdjęciowa dla niedowiarków)

80

287567555-80.jpg

100

287567555-100.jpg

120

287567555-120.jpg

140

287567555-140.jpg

150

287567555-150.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.8 TDCi lekko dłubnięty na 144KM / 350 Nm - średnio oszczędny

> Bezwietrznie i płasko, na pustej, płaskiej autostradzie - na tempomacie (dokumentacja zdjęciowa dla

> niedowiarków)

> 80

> 100

> 120

> 140

> 150

ok.gif

Co ciekawe 1.4 TSI ACT spali bardzo podobnie do tych wyników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sądzę aby ktoś ją kiedykolwiek opracował ale być może ten wątek Cię trochę naprowadzi?

jasny gwint co żeś wpisał w wyszukiwarkę, ze dwie godziny przewalałem dzisiaj w poszukiwaniu tego wątku (już nawet po swoich postach filtrowałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co ciekawe 1.4 TSI ACT spali bardzo podobnie do tych wyników.

Znajomemu przy podobnym stylu jazdy Octavia z motorem 1.4 TSI wciąga średnio 8,1 l/100km (z ok. 80kkm)

Z kolei wyśmiewane 1.9 TDI w O II po FL - 6,2 l/100km z przebiegu 150kkm

Wszystko kwestia nogi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgoda, ale przy takich prędkościach, to nie będzie 8-10ltr lpg.

8-10 to będzie w czasie normalnej, raczej emeryckiej jazdy.

Na autostradzie ponad 150 km/h obstawiam bliżej 15 zlosnik.gif

No i instalka czasem może nie wydolić max mocy, a to też oszczędności wink.gif

Tak czy siak LPG powinno sumarycznie wyjść taniej. Tyle, że nie każdy toleruje/lubi LPG panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomemu przy podobnym stylu jazdy Octavia z tym motorem 1.4 TSI wciąga średnio 8,1 l/100km (z ok.

> 80kkm)

Szczególnie, że ten silnik nie jest montowany w Octavii, a już na pewno nie w O II zlosnik.gif

(1.4 TSI ACT)

> Z kolei wyśmiewane 1.9 TDI w O II po FL - 6,2 l/100km z przebiegu 150kkm

> Wszystko kwestia nogi...

Czyli 2 l różnicy, zgodnie z przyjętą normą AK zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczególnie, że ten silnik nie jest montowany w Octavii, a już na pewno nie w O II

> 1.4 TSI ACT

Aż taki Ą Ę w tych silnikach nie jestem zlosnik.gif Pisałem o 122KM

> Czyli 2 l różnicy, zgodnie z przyjętą normą AK

Mi przy każdym aucie wychodzi ok. +30% w stosunku do danych z katalogu zlosnik.gif A ON kontra Pb przy podobnych parametrach auta w moim przypadku - ok. 2 - 2,5 L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż taki Ą Ę w tych silnikach nie jestem Pisałem o 122KM

> Mi przy każdym aucie wychodzi ok. +30% w stosunku do danych z katalogu

No to jako ciekawostkę:

1.4 TSI 122 KM w OII:

miasto: 8,5

trasa: 5,0

mieszany: 6,3

1.4 TSI ACT 140 KM w GVII:

miasto: 5,8

trasa: 4,1

mieszany: 4,7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to jako ciekawostkę:

> 1.4 TSI 122 KM w OII:

> miasto: 8,5

> trasa: 5,0

> mieszany: 6,3

> 1.4 TSI ACT 140 KM w GVII:

> miasto: 5,8

> trasa: 4,1

> mieszany: 4,7

Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji zlosnik.gif

Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz

> twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji

> Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie

> zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale

> pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach

Tu masz outback 2.5i cvt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech ktoś zrobi podobne CIACH

> pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach

Ale to za rok jak może kupię grinser006.gif

U mnie jest z grubsza:

(1.4 TSI 180 KM)

katalog:

miasto: 7,3

trasa: 5,2

średnio: 6,2

Licznikowe:

70 km/h: ok. 4,5

80 km/h: ok. 4,7

90 km/h: ok. 5,0

100 km/h: ok. 5,5

120 km/h: ok 6,2

140 km/h: ok. 7,5

150 km/h: ok. 8

180 km/h: ok. 10-11

Ale widziałem na filmikach na YT, że to ACT potrafi sporo grinser006.gif

Zdaje się auto kol. z AK grinser006.gif

Musi napisać czy było po płaskim...

I inne:

Przy większych prędkościach cudów nie będzie ale na pewno spali mniej niż mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz

> twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji

> Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie

> zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale

> pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach

Kolego a dałoby się coś zrobić z tymi wielkimi fotkami z dużą ilościa czarnego tła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OT

> Tak poganiany diesel w kompaktowym aucie spali 8-10 litrów ON, wiec też oszczędnie nie będzie

Zgodze sie, zrobilem test, multijet 120KM, 1,9

Croma 1520 kg, +ja+paliwo, 195kmh 10 litrow

205 kmh 13 l

przy 170-180 pali ok 8,5-9

Jadac w przedziale 110-130 kmh srednia mozna miec ok 5,2-5,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmniejszyłem ile się da objętościowo, a na obrabianie nie mam czasu. Mogę wykasować jak przeszkadza

nie no jak, bez foty się nie liczy

tu masz legendę do fotek z przymrużeniem oka oczywiście mam nadzieję, że się nie obrazisz (nie mogłem się powstrzymać)-btw jaki auto jaki silnik itd.... bo jakoś nie wyłapałem-musze zrobić coś takiego dla mojej krówki ciekawe co pokaże...

km/h:(rpm) L/100

80:(1500)---3,8 silnik dzwoni do mechanika bo tel(epi)de

100:(1900)---4,0 Tele2 "do" manewr przyspieszania

120:(2300)---5,6 przyjaciel dzwoni

140:(2750)---6,5 dzwoni do przyjaciela

150:(3000)---6,9 na radyjku go ściagają i wir w baku bo już prawie rezerwa ;-))))

brakuje jeszcze tylko info o biegu i można zacząć robić jakis fajny kronikarski wątek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie no jak, bez foty się nie liczy

> tu masz legendę do fotek z przymrużeniem oka oczywiście mam nadzieję, że się nie obrazisz (nie

> mogłem się powstrzymać)

Czy ja wyglądam na takiego co się obraża? zlosnik.gif Wkleiłem aby nie było jałowej dyskusji. Może jutro przytnę

>-btw jaki auto jaki silnik itd.... bo jakoś nie wyłapałem-musze > zrobić

> coś takiego dla mojej krówki ciekawe co pokaże...

Te zdjęcia to akurat dla Focusa mk2 FL kombi 1.8 TDCi (115KM) po delikatnym czipie

> km/h:(rpm) L/100

> 80:(1500)---3,8 silnik dzwoni do mechanika bo tel(epi)de

> 100:(1900)---4,0 Tele2 "do" manewr przyspieszania

> 120:(2300)---5,6 przyjaciel dzwoni

> 140:(2750)---6,5 dzwoni do przyjaciela

> 150:(3000)---6,9 na radyjku go ściagają i wir w baku bo już prawie rezerwa ;-))))

RDS jakiegoś Łódzkiego radia więc reklamacje do Łodzi albo rds-a zlosnik.gif

Niedawno Superbem kombi 2.0 TDI 170KM, 80% w mieście bez żadnego pałowania miałem 8,8 - z komputera (moja normalna jazda, jak wszyscy dookoła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wyglądam na takiego co się obraża? Wkleiłem aby nie było jałowej dyskusji. Może jutro

> przytnę

> Te zdjęcia to akurat dla Focusa mk2 FL kombi 1.8 TDCi (115KM) po delikatnym czipie

> RDS jakiegoś Łódzkiego radia więc reklamacje do Łodzi albo rds-a

> Niedawno Superbem kombi 2.0 TDI 170KM, 80% w mieście bez żadnego pałowania miałem 8,8 - z komputera

> (moja normalna jazda, jak wszyscy dookoła)

;-) przebijam Insignia kombi CDTI 163KM-ciut mniej w mieście niż80%(tak z 50%) - 7,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem :

130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów

140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów

150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów

160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów

Pomiar zrobiony w ten sposób :

Quote:

Pomiary dotyczą tylko trasy/autostrady na tempomacie, gdzie statystycznie na placach jednej ręki mozna policzyć, ze ktoś mnie wyhamował zajeżdżając drogę lub musiałem przyspieszać wyprzedzając innych żeby nie blokować jadacych szybciej. Zwykle na odcinkach 190 - 250 kilometrów.


Pomiary robione przez kolegę z forum W203.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgodze sie, zrobilem test, multijet 120KM, 1,9

> Croma 1520 kg, +ja+paliwo, 195kmh 10 litrow

> 205 kmh 13 l

> przy 170-180 pali ok 8,5-9

> Jadac w przedziale 110-130 kmh srednia mozna miec ok 5,2-5,4

Ostatnio testowałem Toledo TDI.

Jeżdżąc w trasie emerycko można zejść poniżej 4.

Cisnąć autostradą dobija do 10 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio testowałem Toledo TDI.

> Jeżdżąc w trasie emerycko można zejść poniżej 4.

> Cisnąć autostradą dobija do 10

Raz jechałem Stilo 1,9 JTD i spaliło mi 3,8 l/100 km. Droga po autostradzie, nie więcej niż 90 km z wielkim złożonym stołem na dachu. zlosnik.gif Wiozłem z Ikei siostrze do Raciborza zlosnik.gif Spalanie było jedyną korzyścią z transportu tego stołu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wzrost spalanie jest mocno nieliniowy, bo opory rosną wykładniczo...

> Szukałbym auta, który ma największą prędkość przy obrotach max momentu obrotowego na najwyższym

> biegu...

A ja takiego które ma możliwie niskie obroty przy prędkościach z którymi chcemy podróżować smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem :

> 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów

> 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów

> 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów

> 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów

I takie dane by mnie interesowały dla większej ilości samochodów zlosnik.gif

Można by rozszerzyć zakres prędkości od 100 do 200 km/h zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem :

> 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów

> 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów

> 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów

> 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów

> Pomiar zrobiony w ten sposób :

Musze sprawdzić w swojej W203 z silniczkiem Diesla 90 KW wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem :

> 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów

> 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów

> 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów

> 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów

> Pomiar zrobiony w ten sposób :

> Quote:

> Pomiary dotyczą tylko trasy/autostrady na tempomacie, gdzie statystycznie na placach jednej ręki

> mozna policzyć, ze ktoś mnie wyhamował zajeżdżając drogę lub musiałem przyspieszać

> wyprzedzając innych żeby nie blokować jadacych szybciej. Zwykle na odcinkach 190 - 250

> kilometrów.

> Pomiary robione przez kolegę z forum W203.

To jak rozumiem w nadwoziu 203 SC i dla silnika M271, 143KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I takie dane by mnie interesowały dla większej ilości samochodów

> Można by rozszerzyć zakres prędkości od 100 do 200 km/h

Po co?

W zakresie prędkości o którym piszesz to co stawia największe opory to powietrze i to jego opór jest wyznacznikiem tego ile koni mechanicznych trzeba dostarczyć NA KOŁA aby te opory pokonać. Różne samochody o podobnym współczynniku Cx i podobnej powierzchni czołowej potrzebują podobnej ilości KM na kołach aby te opory przełamać. To czy te konie wezmą się z 8 cylindrów, wielkiego turbo czy też baterii nie gra roli.

To ile tych koni potrzeba (pi razy oko) możesz sobie wysnuć z tego, że powszechnie wiadomo jest jak wzrasta opór powietrza ze wzrostem prędkości. Chcąc mieć samochód który przy danej prędkości spali najmniej musisz wybrać taki, który będzie generował tyle KM żeby na kołach było tylko tyle ile potrzeba do utrzymania zadanej prędkości - jeśli będzie generował więcej to będą to już konie marnotrawione bo każdy wygenerowany KM to spalona jednostka paliwa.

Upraszczając: szukaj auta które przy interesującej Cię prędkości będzie miało możliwie niskie obroty silnika wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.