Marko33 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Szukam tabeli ( jeżeli taka jest ) ze zużyciem paliwa dala samochodów ( konkretne wersje silnikowe ) przy danej prędkości. Chodzi o to żeby spojrzeć na taką tabelę i zakładając że będę jeździł tylko szybko po autostradach to wybieram to i to a jak nie przekraczam np 120tu to to i to. jestem przekonany że wzrost spalania względem prędkości jest mocno nieliniowy i można by z tabeli wyczytać punkt graniczny dla danego samochodu ( np nie opłaca się jeździć powyżej 140tu bo spalanie gwałtownie wzrasta powyżej 130tu ). I na koniec najlepiej żeby nie była to tabela bazująca na danych od producentów bo takich Andersenów jak oni (odnośnie spalania ) to lepszych nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Wzrost spalanie jest mocno nieliniowy, bo opory rosną wykładniczo... Szukałbym auta, który ma największą prędkość przy obrotach max momentu obrotowego na najwyższym biegu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Ale nawet tym samym autem w takich samych warunkach drogowych mogę zrobić dwa różne skrajne spalania, chociażby przy prędkości 60 km\h piłować na 2-ce, albo wrzucić 5-tkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Nie wiem dlaczego od razu chcesz iśc w skrajności ? Chodzi mi o normalna jazdę. Kupowałem do firmy kiedyś Octavie 1.6 102 km z fabrycznym lpg. Samochody miały być oszczędne a spalanie średnie wychodziło dużo za duże w stosunku do oczekiwań i opinii z rynku odnośnie spalania tych samochodów. Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h. Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem na początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h. > Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem > na początku OT Tak poganiany diesel w kompaktowym aucie spali 8-10 litrów ON, wiec też oszczędnie nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Nie wiem dlaczego od razu chcesz iśc w skrajności ? > Chodzi mi o normalna jazdę. > Kupowałem do firmy kiedyś Octavie 1.6 102 km z fabrycznym lpg. > Samochody miały być oszczędne a spalanie średnie wychodziło dużo za duże w stosunku do oczekiwań i > opinii z rynku odnośnie spalania tych samochodów. > Sprawa się wyjaśniła jak się okazało że auta regularnie są ganiane autostradą 180 km/h. > Do takich prędkości lepszy byłby diesel a nie lpg i to chciałbym wyczytać z tabeli o której pisałem > na początku Zalozcie GPSy w autch to spalanie spadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > OT > Tak poganiany diesel w kompaktowym aucie spali 8-10 litrów ON, wiec też oszczędnie nie będzie Zapytaj, ile lpg brały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Moim zdaniem rosna potegowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Tabel nie ma ale sa inne mozliwosci. Zadaj bardziej konkretne pytanie to otrzymasz odpiwiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Szukam tabeli... Nie sądzę aby ktoś ją kiedykolwiek opracował ale być może ten wątek Cię trochę naprowadzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Moim zdaniem rosna potegowo a dokładniej kwadratowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Zapytaj, ile lpg brały. Ale LPG 2x tańsze od ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Ale LPG 2x tańsze od ON Zgoda, ale przy takich prędkościach, to nie będzie 8-10ltr lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 T.diesel poj. 2.2 w dużej budzie - palił mi najmniej przy prędkościach autostradowych Megane 1.6 spala zauważalnie więcej Megane 1.4 spala więcej na niem. autostradzie od 1.6 ale przy stałej prędkości 90k-100m/h spala mniej od 1.6 Thalia 1.4 z krótką skrzynią robi wir w baku w okolicach 140-150km/h wnioski nasuwają się same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Zgoda, ale przy takich prędkościach, to nie będzie 8-10ltr lpg. Użytkownikom AK 1.2 TSI palą od 5-7 litrów, u znajomego w robocie jest kilka takich sztuk. Regularnie z każdego baku schodzi 10-10,5 litra. Wcześniej mieli 1.9 TDi, spalania były 7-7,5 litra. Auta ganiane po Polsce i Europie w zasadzie z gazem w podłodze // Tego LPG to tam pewnie z 15 szło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 1.8 diesel -144KM / 350 Nm ok. 1430 kg - najwyższe 8,9 l /100km (zima, miasto) - normalnie może z 3x przekroczone 8,0 l /100km - najniższe 4,7 (ale tylko raz ) regularnie przy wyjazdach zagranicznych - płynność jazdy zupełnie inna - 5,2 -5,3 z kalkulatora przy średnich w okolicach 100-110 z tras typu 1400km - Polska - 5,8 - 7,2 w trasach - miasto 5,7 - 8,9 Średnio niecałe 6,58 ze 100kkm. (wpisałem 6,8 ale zerknąłem do notatek i jest mniej) Poniżej przy różnych prędkościach Bezwietrznie i płasko, na pustej, płaskiej autostradzie - na tempomacie (dokumentacja zdjęciowa dla niedowiarków) 80 100 120 140 150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > 1.8 TDCi lekko dłubnięty na 144KM / 350 Nm - średnio oszczędny > Bezwietrznie i płasko, na pustej, płaskiej autostradzie - na tempomacie (dokumentacja zdjęciowa dla > niedowiarków) > 80 > 100 > 120 > 140 > 150 Co ciekawe 1.4 TSI ACT spali bardzo podobnie do tych wyników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Nie sądzę aby ktoś ją kiedykolwiek opracował ale być może ten wątek Cię trochę naprowadzi? jasny gwint co żeś wpisał w wyszukiwarkę, ze dwie godziny przewalałem dzisiaj w poszukiwaniu tego wątku (już nawet po swoich postach filtrowałem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Co ciekawe 1.4 TSI ACT spali bardzo podobnie do tych wyników. Znajomemu przy podobnym stylu jazdy Octavia z motorem 1.4 TSI wciąga średnio 8,1 l/100km (z ok. 80kkm) Z kolei wyśmiewane 1.9 TDI w O II po FL - 6,2 l/100km z przebiegu 150kkm Wszystko kwestia nogi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Zgoda, ale przy takich prędkościach, to nie będzie 8-10ltr lpg. 8-10 to będzie w czasie normalnej, raczej emeryckiej jazdy. Na autostradzie ponad 150 km/h obstawiam bliżej 15 No i instalka czasem może nie wydolić max mocy, a to też oszczędności Tak czy siak LPG powinno sumarycznie wyjść taniej. Tyle, że nie każdy toleruje/lubi LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Znajomemu przy podobnym stylu jazdy Octavia z tym motorem 1.4 TSI wciąga średnio 8,1 l/100km (z ok. > 80kkm) Szczególnie, że ten silnik nie jest montowany w Octavii, a już na pewno nie w O II (1.4 TSI ACT) > Z kolei wyśmiewane 1.9 TDI w O II po FL - 6,2 l/100km z przebiegu 150kkm > Wszystko kwestia nogi... Czyli 2 l różnicy, zgodnie z przyjętą normą AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Szczególnie, że ten silnik nie jest montowany w Octavii, a już na pewno nie w O II > 1.4 TSI ACT Aż taki Ą Ę w tych silnikach nie jestem Pisałem o 122KM > Czyli 2 l różnicy, zgodnie z przyjętą normą AK Mi przy każdym aucie wychodzi ok. +30% w stosunku do danych z katalogu A ON kontra Pb przy podobnych parametrach auta w moim przypadku - ok. 2 - 2,5 L/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Aż taki Ą Ę w tych silnikach nie jestem Pisałem o 122KM > Mi przy każdym aucie wychodzi ok. +30% w stosunku do danych z katalogu No to jako ciekawostkę: 1.4 TSI 122 KM w OII: miasto: 8,5 trasa: 5,0 mieszany: 6,3 1.4 TSI ACT 140 KM w GVII: miasto: 5,8 trasa: 4,1 mieszany: 4,7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > No to jako ciekawostkę: > 1.4 TSI 122 KM w OII: > miasto: 8,5 > trasa: 5,0 > mieszany: 6,3 > 1.4 TSI ACT 140 KM w GVII: > miasto: 5,8 > trasa: 4,1 > mieszany: 4,7 Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz > twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji > Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie > zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale > pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach Tu masz outback 2.5i cvt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Niech ktoś zrobi podobne CIACH > pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach Ale to za rok jak może kupię U mnie jest z grubsza: (1.4 TSI 180 KM) katalog: miasto: 7,3 trasa: 5,2 średnio: 6,2 Licznikowe: 70 km/h: ok. 4,5 80 km/h: ok. 4,7 90 km/h: ok. 5,0 100 km/h: ok. 5,5 120 km/h: ok 6,2 140 km/h: ok. 7,5 150 km/h: ok. 8 180 km/h: ok. 10-11 Ale widziałem na filmikach na YT, że to ACT potrafi sporo Zdaje się auto kol. z AK Musi napisać czy było po płaskim... I inne: Przy większych prędkościach cudów nie będzie ale na pewno spali mniej niż mój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Niech ktoś zrobi podobne fotki jak ja przy tych silnikach, bo chciałbym zobaczyć chociaż raz > twardsze dowody nie zmuszające do jałowej dyskusji > Tempomat, optymalny bieg ( u mnie V-ka była wpięta) i 80/100/120/140 (jak żaden społecznik nie > zakapuje albo nie skomentuje to i więcej) - wiadomo, że to nie to samo co cykl miejski ale > pozwoli zobaczyć przynajmniej przyrost spalania przy różnych prędkościach Kolego a dałoby się coś zrobić z tymi wielkimi fotkami z dużą ilościa czarnego tła... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Kolego a dałoby się coś zrobić z tymi wielkimi fotkami z dużą ilościa czarnego tła... zmniejszyłem ile się da objętościowo, a na obrabianie nie mam czasu. Mogę wykasować jak przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > OT > Tak poganiany diesel w kompaktowym aucie spali 8-10 litrów ON, wiec też oszczędnie nie będzie Zgodze sie, zrobilem test, multijet 120KM, 1,9 Croma 1520 kg, +ja+paliwo, 195kmh 10 litrow 205 kmh 13 l przy 170-180 pali ok 8,5-9 Jadac w przedziale 110-130 kmh srednia mozna miec ok 5,2-5,4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > zmniejszyłem ile się da objętościowo, a na obrabianie nie mam czasu. Mogę wykasować jak przeszkadza nie no jak, bez foty się nie liczy tu masz legendę do fotek z przymrużeniem oka oczywiście mam nadzieję, że się nie obrazisz (nie mogłem się powstrzymać)-btw jaki auto jaki silnik itd.... bo jakoś nie wyłapałem-musze zrobić coś takiego dla mojej krówki ciekawe co pokaże... km/h:(rpm) L/100 80:(1500)---3,8 silnik dzwoni do mechanika bo tel(epi)de 100:(1900)---4,0 Tele2 "do" manewr przyspieszania 120:(2300)---5,6 przyjaciel dzwoni 140:(2750)---6,5 dzwoni do przyjaciela 150:(3000)---6,9 na radyjku go ściagają i wir w baku bo już prawie rezerwa ;-)))) brakuje jeszcze tylko info o biegu i można zacząć robić jakis fajny kronikarski wątek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > nie no jak, bez foty się nie liczy > tu masz legendę do fotek z przymrużeniem oka oczywiście mam nadzieję, że się nie obrazisz (nie > mogłem się powstrzymać) Czy ja wyglądam na takiego co się obraża? Wkleiłem aby nie było jałowej dyskusji. Może jutro przytnę >-btw jaki auto jaki silnik itd.... bo jakoś nie wyłapałem-musze > zrobić > coś takiego dla mojej krówki ciekawe co pokaże... Te zdjęcia to akurat dla Focusa mk2 FL kombi 1.8 TDCi (115KM) po delikatnym czipie > km/h:(rpm) L/100 > 80:(1500)---3,8 silnik dzwoni do mechanika bo tel(epi)de > 100:(1900)---4,0 Tele2 "do" manewr przyspieszania > 120:(2300)---5,6 przyjaciel dzwoni > 140:(2750)---6,5 dzwoni do przyjaciela > 150:(3000)---6,9 na radyjku go ściagają i wir w baku bo już prawie rezerwa ;-)))) RDS jakiegoś Łódzkiego radia więc reklamacje do Łodzi albo rds-a Niedawno Superbem kombi 2.0 TDI 170KM, 80% w mieście bez żadnego pałowania miałem 8,8 - z komputera (moja normalna jazda, jak wszyscy dookoła) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Czy ja wyglądam na takiego co się obraża? Wkleiłem aby nie było jałowej dyskusji. Może jutro > przytnę > Te zdjęcia to akurat dla Focusa mk2 FL kombi 1.8 TDCi (115KM) po delikatnym czipie > RDS jakiegoś Łódzkiego radia więc reklamacje do Łodzi albo rds-a > Niedawno Superbem kombi 2.0 TDI 170KM, 80% w mieście bez żadnego pałowania miałem 8,8 - z komputera > (moja normalna jazda, jak wszyscy dookoła) ;-) przebijam Insignia kombi CDTI 163KM-ciut mniej w mieście niż80%(tak z 50%) - 7,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem : 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów Pomiar zrobiony w ten sposób : Quote: Pomiary dotyczą tylko trasy/autostrady na tempomacie, gdzie statystycznie na placach jednej ręki mozna policzyć, ze ktoś mnie wyhamował zajeżdżając drogę lub musiałem przyspieszać wyprzedzając innych żeby nie blokować jadacych szybciej. Zwykle na odcinkach 190 - 250 kilometrów. Pomiary robione przez kolegę z forum W203. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > jasny gwint co żeś wpisał w wyszukiwarkę... Wpisałem słowo: "zużycie" szukanie tylko w tytułach, tylko na Motokąciku, starsze niż 4 tygodnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Zgodze sie, zrobilem test, multijet 120KM, 1,9 > Croma 1520 kg, +ja+paliwo, 195kmh 10 litrow > 205 kmh 13 l > przy 170-180 pali ok 8,5-9 > Jadac w przedziale 110-130 kmh srednia mozna miec ok 5,2-5,4 Ostatnio testowałem Toledo TDI. Jeżdżąc w trasie emerycko można zejść poniżej 4. Cisnąć autostradą dobija do 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Ostatnio testowałem Toledo TDI. > Jeżdżąc w trasie emerycko można zejść poniżej 4. > Cisnąć autostradą dobija do 10 Raz jechałem Stilo 1,9 JTD i spaliło mi 3,8 l/100 km. Droga po autostradzie, nie więcej niż 90 km z wielkim złożonym stołem na dachu. Wiozłem z Ikei siostrze do Raciborza Spalanie było jedyną korzyścią z transportu tego stołu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > Wzrost spalanie jest mocno nieliniowy, bo opory rosną wykładniczo... > Szukałbym auta, który ma największą prędkość przy obrotach max momentu obrotowego na najwyższym > biegu... A ja takiego które ma możliwie niskie obroty przy prędkościach z którymi chcemy podróżować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 4 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem : > 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów > 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów > 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów > 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów I takie dane by mnie interesowały dla większej ilości samochodów Można by rozszerzyć zakres prędkości od 100 do 200 km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem : > 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów > 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów > 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów > 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów > Pomiar zrobiony w ten sposób : Musze sprawdzić w swojej W203 z silniczkiem Diesla 90 KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 4 Marca 2014 Udostępnij Napisano 4 Marca 2014 > ja dorzucę jeszcze spalanie Mercedesa C180 Kompressor z automatem : > 130km/h - 7,6 litra na 100 kilometrów > 140km/h - 8,1 litra na 100 kilometrów > 150km/h - 8,6 litra na 100 kilometrów > 160km/h - 9,1 litra na 100 kilometrów > Pomiar zrobiony w ten sposób : > Quote: > Pomiary dotyczą tylko trasy/autostrady na tempomacie, gdzie statystycznie na placach jednej ręki > mozna policzyć, ze ktoś mnie wyhamował zajeżdżając drogę lub musiałem przyspieszać > wyprzedzając innych żeby nie blokować jadacych szybciej. Zwykle na odcinkach 190 - 250 > kilometrów. > Pomiary robione przez kolegę z forum W203. To jak rozumiem w nadwoziu 203 SC i dla silnika M271, 143KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > I takie dane by mnie interesowały dla większej ilości samochodów > Można by rozszerzyć zakres prędkości od 100 do 200 km/h Po co? W zakresie prędkości o którym piszesz to co stawia największe opory to powietrze i to jego opór jest wyznacznikiem tego ile koni mechanicznych trzeba dostarczyć NA KOŁA aby te opory pokonać. Różne samochody o podobnym współczynniku Cx i podobnej powierzchni czołowej potrzebują podobnej ilości KM na kołach aby te opory przełamać. To czy te konie wezmą się z 8 cylindrów, wielkiego turbo czy też baterii nie gra roli. To ile tych koni potrzeba (pi razy oko) możesz sobie wysnuć z tego, że powszechnie wiadomo jest jak wzrasta opór powietrza ze wzrostem prędkości. Chcąc mieć samochód który przy danej prędkości spali najmniej musisz wybrać taki, który będzie generował tyle KM żeby na kołach było tylko tyle ile potrzeba do utrzymania zadanej prędkości - jeśli będzie generował więcej to będą to już konie marnotrawione bo każdy wygenerowany KM to spalona jednostka paliwa. Upraszczając: szukaj auta które przy interesującej Cię prędkości będzie miało możliwie niskie obroty silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > To jak rozumiem w nadwoziu 203 SC i dla silnika M271, 143KM? Dokładnie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.