Skocz do zawartości

Golf VII czy 508 ?


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

Mam styczność z 508 z tym silnikiem w manualu wersja Allure.

Rocznik 2011. Aktualny przebieg niecałe 40 kkm.

Średnie spalanie ok. 6,9 l/100km.

Auto poza przeglądem raz było w ASO ponieważ właściciela niepokoił głośno pracujący silnik. Żadnej usterki nie stwierdzono.

Wrażenia z jazdy trochę nijakie grinser006.gif. Subiektywnie dobre hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

wg mnie nie ma sensu porównywać golfa do 508, to że być może ceny mają zbliżone jest chore, 508 to konkurencja passata i w niejednym teście wyszło, że silna konkurencja, ale Polacy i tak będą woleli vałweja f tedeiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golfa na wypasie czy 508 w sumie też na wypasie ?

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

Potrzebna Ci klasa D, bierz P508. W przeciwnym razie Golfa ok.gif

Jaki motor w Golfie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golfa na wypasie czy 508 w sumie też na wypasie ?

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

wg mnie trzeba być ślepym żeby nie widzieć

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

silnik DW10 od lat mający dobrą opinię

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

chyba coś teraz na 5 lat można mieć

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

mm od niedawna używkę 2011 kombi i z każdym dniem jeszcze bardziej się cieszę, że "zaryzykowałem" z takim w sumie oryginalnym i nietuzinkowym autem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

wnętrze 508 jak dla mnie wykonane naprawdę starannie i z fajnych materiałów, komfort i ilość miejsca też ok

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

możesz przedłużyć do 5 lat lub 150 tyś km

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

jak chcesz kupić jeszcze w marcu z pełnym odliczeniem to musisz się pospieszyć bo już niewiele tego zostało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebna Ci klasa D, bierz P508. W przeciwnym razie Golfa

> Jaki motor w Golfie?

W Golfie jedyny sensowny to 1.4 TSI 140 KM ewentualnie ACT, żeby miało się co psuć grinser006.gif

W sumie klasa D mi niepotrzebna ale 508 ma chyba miękko wykończoną konsolę na wysokości kolana, a Golf nie zlosnik.gif270751858-jezyk.gif

Jest jeszcze Octavia hehe.gifspineyes.giffacepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Golfie jedyny sensowny to 1.4 TSI 140 KM ewentualnie ACT, żeby miało się co psuć

> W sumie klasa D mi niepotrzebna ale 508 ma chyba miękko wykończoną konsolę na wysokości kolana, a

> Golf nie

> Jest jeszcze Octavia

Leon FR 1.8 TSI food.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potrzebna Ci klasa D, bierz P508. W przeciwnym razie Golfa

> Jaki motor w Golfie?

Ja bym powiedział: potrzebne Ci klasa D, bierz 508, potrzebny Ci kompakt - bierz 308 a nie golfa - zostanie Ci w kieszeni 20k i będziesz miał auto na pewno od golfa nie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym powiedział: potrzebne Ci klasa D, bierz 508, potrzebny Ci kompakt - bierz 308 a nie golfa -

> zostanie Ci w kieszeni 20k i będziesz miał auto na pewno od golfa nie gorsze.

tylko te tapicerki we francuzach facepalm%5B1%5D.gif

Mam fanaberie by kupić sobie po niemieckich autach właśnie używke c5 lub 508, niestety widzę, że po 100kkm są tak styrane w srodku (fotele) jak VAG po 300kkm....

A swoją drogą zastanawiam się skąd handlarze biorą te tanie francuzy... c5 2009-2010 zaczyna sie u nich od jakichś 25 tysięcy, a na mobile sensowne egzemplarze są po 45-50 tysięcy złotych... Wśród niemieckich marek nie widziałem takich rozbierzności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, że w nowym 308 na tylnej kanapie na nogi to jest miejsca jak w małym aucie segmentu B. Nie wspominając o chorym pomyśle z deską rozdzielczą i kierownicą.

> Ja bym powiedział: potrzebne Ci klasa D, bierz 508, potrzebny Ci kompakt - bierz 308 a nie golfa -

> zostanie Ci w kieszeni 20k i będziesz miał auto na pewno od golfa nie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golfa na wypasie czy 508 w sumie też na wypasie ?

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

do czego to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko te tapicerki we francuzach

> Mam fanaberie by kupić sobie po niemieckich autach właśnie używke c5 lub 508, niestety widzę, że po

> 100kkm są tak styrane w srodku (fotele) jak VAG po 300kkm....

> A swoją drogą zastanawiam się skąd handlarze biorą te tanie francuzy... c5 2009-2010 zaczyna sie u

> nich od jakichś 25 tysięcy, a na mobile sensowne egzemplarze są po 45-50 tysięcy złotych...

> Wśród niemieckich marek nie widziałem takich rozbierzności.

Bo maja wlasnie po 300kkm tylko sa skrecone na 100kkm..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golfa na wypasie czy 508 w sumie też na wypasie ?

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

Widać.

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

Jeździłem właśnie takim zestawem i jest IMO całkiem nieźle. Automat mógłby trochę szybciej robić kickdown ale dramatu nie ma.

Na pewno Golf to przy tym popierdułka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym powiedział: potrzebne Ci klasa D, bierz 508, potrzebny Ci kompakt - bierz 308 a nie golfa -

> zostanie Ci w kieszeni 20k i będziesz miał auto na pewno od golfa nie gorsze.

Oooo, właśnie. 308 zostawia wnętrzem Golfa z tyłu. Tylko trzeba brać wersję full wypas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym powiedział: potrzebne Ci klasa D, bierz 508, potrzebny Ci kompakt - bierz 308 a nie golfa -

> zostanie Ci w kieszeni 20k i będziesz miał auto na pewno od golfa nie gorsze.

Właśnie obczaiłem 1.6 e-hdi z jakąś skrzynią STT hmm.gif

Za full wypas będzie do zapłaty jakieś 70-80 kzł więc "tanio" jak na diesla ze średnim katalogowym 3,8. TAK WIEM, że w praktyce spalanie będzie większe zlosnik.gif

Ciekawe czy w salonach jest ta skrzynia do jazd próbnych.

EDIT: ale w tym 308 to nawet się nawiewem steruje przez ten ekran dotykowy panic.gifpanic.gifpanic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie obczaiłem 1.6 e-hdi z jakąś skrzynią STT

> Za full wypas będzie do zapłaty jakieś 70-80 kzł więc "tanio" jak na diesla ze średnim katalogowym

> 3,8. TAK WIEM, że w praktyce spalanie będzie większe

> Ciekawe czy w salonach jest ta skrzynia do jazd próbnych.

> EDIT: ale w tym 308 to nawet się nawiewem steruje przez ten ekran dotykowy

Bardzo fajne auto, ale nic nie wiem o tej skrzyni. Rajdowca będą mocno wkurzać kręcące się w złą stronę wskazówki zegarów smile.gif ale za to mini kierownica jest rewelacyjna.

Ale ja już za wygodny jestem... brałbym 508. Teraz jeżdżę C5 z tym silnikiem (163) i jestem zachwycony smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie obczaiłem 1.6 e-hdi z jakąś skrzynią STT

Mowa o 308 czy 508?

STT to start stop a nie skrzynia biegów, automatyczna skrzynia biegów z tym silnikiem to EGS6 - czyli zautomatyzowany manual.

Podobno to najsłabszy punkt takiego auta, nie wiem - nie miałem.

W C4 mam ten silnik - w papierach w cyklu pozamiejskim jest 3,9, realnie bez bólu schodzę do 4,5, dałoby się jeszcze urwać ale trzeba by jechać na masakrycznie niskich obrotach na ostatnim biegu.

Średnie spalanie miasto plus trasa bez napinki to 5,2 litra (dane z 7kkm, po 5kkm trochę spadło - wcześniej było 5,8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie obczaiłem 1.6 e-hdi z jakąś skrzynią STT

> Za full wypas będzie do zapłaty jakieś 70-80 kzł więc "tanio" jak na diesla ze średnim katalogowym

> 3,8. TAK WIEM, że w praktyce spalanie będzie większe

> Ciekawe czy w salonach jest ta skrzynia do jazd próbnych.

> EDIT: ale w tym 308 to nawet się nawiewem steruje przez ten ekran dotykowy

Za 70kPLN mozesz tez miec obecnie C4 Exclusive z tym samym silnikiem i automatem ok.gif

Albo 2.0 HDi 150BHP bez automatu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko te tapicerki we francuzach

> Mam fanaberie by kupić sobie po niemieckich autach właśnie używke c5 lub 508, niestety widzę, że po

> 100kkm są tak styrane w srodku (fotele) jak VAG po 300kkm....

> A swoją drogą zastanawiam się skąd handlarze biorą te tanie francuzy... c5 2009-2010 zaczyna sie u

> nich od jakichś 25 tysięcy, a na mobile sensowne egzemplarze są po 45-50 tysięcy złotych...

Mój ma 70 tysięcy km i tapicerki wyglądają jak nowe, więc nie sądzę, żebym 'styrał' je przez kolejne 30.

Te od handlarzy nie mają po prostu 100 tysięcy tylko x2, x3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 70kPLN mozesz tez miec obecnie C4 Exclusive z tym samym silnikiem i automatem

> Albo 2.0 HDi 150BHP bez automatu

Skąd te ceny? Promo na wyprzedaż rocznika się skończyła, mają ofertę z odkupem ale i tak chyba będzie ciężko zejść z 91 do 70 kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ze stronki

> http://promo.citroen.pl/index.php

Ok, tylko że jest jeden problem - musisz im sprzedać auto którego byłeś właścicielem co najmniej pół roku, lub oddać takie samo na złom.

Do niedawna niewiele większe ceny były bez tej kombinacji - promocja wyprzedaży rocznika.

Tak czy siak za tą kasę to fajne auto cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana za Fabię.

> 2x dziennie po 25 km poza miastem + to tu to tam

Samemu czy z familia? Fabieda była/jest za ciasna? Nie denerwowała Cię jazda autostrada tak małym autem?

> Rocznie 25 kkm, zakup na 4-5 lat z gwarancją.

> Wypas/automat/niskie spalanie/moc

Kup coś sprawdzonego, przypominającego samochód a nie popierdolke, 1-3 latek i nie zwracaj sobie głowy gwarancja.

Np: lex is250, mazda 6 2.5,

90kPLN można fajnie wydać ale napewno nie na golfa/octavie facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A swoją drogą zastanawiam się skąd handlarze biorą te tanie francuzy... c5 2009-2010 zaczyna sie u

> nich od jakichś 25 tysięcy, a na mobile sensowne egzemplarze są po 45-50 tysięcy złotych...

> Wśród niemieckich marek nie widziałem takich rozbierzności.

Z niemieckimi jest to samo. Młody samochód 2-4 letni to zazwyczaj ta sama procedura jeśli jest to "OKAZA" i tania w dodatku, czyli:

Zakup za granicą auta poleasingowego, kupuje firma słup, potem przechodzi przez jeszcze jakieś łapki i trafia do handlarza, a ten wystawia vat marżę, samochód staje się z automatu tańszy o 23%, żeby był jeszcze tańszy, to z 200-300 tys nalotu w 2-4 latku robi się 60-90, taki samochód nie jest poniszczony więc spokojnie można-tak oto wyprodukowana cena daje super furę w PL która przeżywa drugą młodość. 80% ogłoszeniowych młodych okazji jest tak zwałkowana, są całe komisy w PL gdzie mają same bez-vaty. Czasami do powyższych jeszcze dochodzi stłuczka, ale zazwyczaj bezwypadki są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Golfa na wypasie czy 508 w sumie też na wypasie ?

> 508 klasę wyżej czy to widać w środku ?

> Wady VW znam, a 508 2.0 HDI 163 KM z automatem ?

> Jak z gwarancją w Peugeot dają jakieś przedłużone ?

> Ktoś w ogóle miał styczność z tym autem ?

Porównywanie tych aut jest bez sensu...no ale tu niektórzy twierdzą, że panda jest większa od passata B6 więc niewiele mnie już zdziwi zlosnik.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie obczaiłem 1.6 e-hdi z jakąś skrzynią STT

hmm hmm.gifmyślę, że nie STT tylko S&T a to oznacza Start & Stop. System ten ma wyłącznik, jeśli kogoś to wkurza to po każdym uruchomieniu można wyłączyć albo na stałe kompem serwisowym. O dziwo wyłączania i włączania silnika prawie wogóle nie czuć w aucie, sam się na początku zdziwiłem o co chodzi, czasami to po wyświetlającym się napisie ECO można się domyśleć, ze się wyłączył.

Co do skrzyni to ten zautomatyzowany manual ma oznaczenie EGS6 ale bodajże nie ma go już w fabrycznie nowych 508. U mnie ona jest, przebieg 180 tys km i pracuje idealnie, nic mi nie szarpie i nie zmula, jest charakterystyczna zwłoka jak wrzuca wyższy bieg ale wg mnie taka sam jak w prawdziwych automatach (miałem kiedyś vw z tiptronikiem). Jak ktoś lubi zmieniać biegi można robić to manulanie dźwignią lub łopatkami przy kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oooo, właśnie. 308 zostawia wnętrzem Golfa z tyłu. Tylko trzeba brać wersję full wypas.

tyle ze , niestety, te wersje FULL, tracą na wartości najwięcej (a już francja szczególnie), no chyba że to, akurat, nie interesuje

edit

aha do autora

ja brałbym 508

różnicę klas widać ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.