Skocz do zawartości

No i jest wyrok - samochody RHD w Polsce.


CiniO

Rekomendowane odpowiedzi

> Dzisiaj rano Trybunał sprawiedliwości EU wydał wyrok w sprawie C-639/11 .

> Tutaj treść wyroku:

> jakiś tekst

> Takze czy to sie komus podoba czy nie, samochody RHD juz niedluga beda moglby byc rejestrowane w

> Polsce.

Ciekawe co z OC, jak suma zakup+OC nie będzie wychodzilo zbyt drogo, to kupuje ok.gif

Znam sporo osob które obecnie jezdza anglikami w Polsce na codzien zlosnik.gif poza PL nie wyjezdzaja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj rano Trybunał sprawiedliwości EU wydał wyrok w sprawie C-639/11 .

> Tutaj treść wyroku:

> jakiś tekst

> Takze czy to sie komus podoba czy nie, samochody RHD juz niedluga beda moglby byc rejestrowane w

> Polsce.

Miałem o tym napisać, bo przed chwila Polskie Radio podało tę informację.

Czyli najpierw wyczyściliśmy szroty w zachodniej europie, to teraz jeszcze zrobimy to w UK.

Po kilku nagłośnionych zdarzeniach drogowych, przy których auto z kierownicą po prawej stronie, próbuje wyprzedzać i zabije kilka osób, temat powróci do publicznej dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem o tym napisać, bo przed chwila Polskie Radio podało tę informację.

> Czyli najpierw wyczyściliśmy szroty w zachodniej europie, to teraz jeszcze zrobimy to w UK.

W UK czy EIRE nie ma problemu, żeby zarejestrować LHD i jeździć. Ale ubezpieczenie takiego cuda kosztuje worek złota. W Polsce też będzie podobnie. Jak ktoś chciałby kupić anglika z uwagi na taniość, to na OC nie będzie go stać i nie pojeździ.

> Po kilku nagłośnionych zdarzeniach drogowych, przy których auto z kierownicą po prawej stronie, próbuje wyprzedzać i zabije kilka osób,

> temat powróci do publicznej dyskusji.

Nie trzeba mieć RHD żeby być idiotą... Niestety...

Jeśli temat powróci, to i tak nie można z nim nic zrobić. Oficjalnie... Bo nieoficjalnie policja może np. być tak upierdliwa wobec RHD, że się odechce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, ze kwoty za ubezpieczenie odstrasza. Natomiast cieszy mozliwosc legalniego kupienia i uzywania auta, ktore nie mialo wersji z kierownica po prawidlowej stronie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo nieoficjalnie policja

> może np. być tak upierdliwa wobec RHD, że się odechce...

Nieoficjalnie taki sprowadzony złom może też cyklicznie nie przechodzić obowiązkowych corocznych, baaaardzo szczegółowych badań technicznych...

"Pozwalamy na rejestrację, ale przeglądu pan nie dostaniesz"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj rano Trybunał sprawiedliwości EU wydał wyrok w sprawie C-639/11 .

> Tutaj treść wyroku:

> jakiś tekst

> Takze czy to sie komus podoba czy nie, samochody RHD juz niedluga beda moglby byc rejestrowane w

> Polsce.

Rząd poprzez ubezpieczycieli powstrzyma import RHD. Zaporowa stawka i po kłopocie.

Dla osób spoza branży: zaporowe stawki np. na OC jakie znam z doświadczenia z pracy to 5 kpln za OC osobówki np. Focusa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam nadzieje, ze kwoty za ubezpieczenie odstrasza. Natomiast cieszy mozliwosc legalniego kupienia i

> uzywania auta, ktore nie mialo wersji z kierownica po prawidlowej stronie

To wcale jeszcze nie jest takie pewne czy auta ktore mialy tylko kierownice po prawej stronie bedzie sie dalo zarejestrowac.

Wiekszosc takich samochodow (o ile dobrze mi sie wydaje) bylo produkowane tylko na rynek japonski.

A w 2012 byl projekt ustawy ktora miala zezwalac na rejestracje RHD, jednak bylo tam wyraznie napisane ze bedzie to dotyczyc tylko samochodow majacych homologacje EU.

Czy prawo w Polsce zostanie zmieniane zgodnie z tym projektem czy jakos inaczej - to nie wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieoficjalnie taki sprowadzony złom może też cyklicznie nie przechodzić obowiązkowych corocznych,

> baaaardzo szczegółowych badań technicznych...

> "Pozwalamy na rejestrację, ale przeglądu pan nie dostaniesz"

I co myslisz ze ministerstwo wyda takie zalecenia do wszystkich SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rząd poprzez ubezpieczycieli powstrzyma import RHD. Zaporowa stawka i po kłopocie.

> Dla osób spoza branży: zaporowe stawki np. na OC jakie znam z doświadczenia z pracy to 5 kpln za OC

> osobówki np. Focusa.

A rząd ma wpływ na wysokość składki? Oraz czy ubezpieczyciele przy takiej konkurencji jaka jest na rynku ubezpieczeń będą mieli zaporowe stawki czy ktoś z nich się wyłamie?

I czy można auto zarejestrowane w Polsce ubezpieczyć za granicą?

Pytam poważnie bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co myslisz ze ministerstwo wyda takie zalecenia do wszystkich SKP?

Wystarczy odpowiednio napisać kryteria przejścia badania technicznego. Jak można napisać przetarg pod konkretny model auta to można też odpowiednio sformułować przepisu dot. badań technicznych tak, żeby pewne auta nie przeszły przeglądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy odpowiednio napisać kryteria przejścia badania technicznego. Jak można napisać przetarg

> pod konkretny model auta to można też odpowiednio sformułować przepisu dot. badań technicznych

> tak, żeby pewne auta nie przeszły przeglądu.

Przecież już tak jest, a graty przegląd dostają...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy odpowiednio napisać kryteria przejścia badania technicznego. Jak można napisać przetarg

> pod konkretny model auta to można też odpowiednio sformułować przepisu dot. badań technicznych

> tak, żeby pewne auta nie przeszły przeglądu.

Chyba nie bardzo wiesz jak wygladaja badania techniczne. Swoim akurat wjezdzam na sciezke, ale badania aut firmowych od lat robimy poprzez zawiezienie samych dowodów na stacje do podbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W UK czy EIRE nie ma problemu, żeby zarejestrować LHD i jeździć. Ale ubezpieczenie takiego cuda

> kosztuje worek złota. W Polsce też będzie podobnie. Jak ktoś chciałby kupić anglika z uwagi na

> taniość, to na OC nie będzie go stać i nie pojeździ.

Ile to OC może kosztować? Kumpel kupil anglika 10 tys zł taniej niż taki sam "europejski". Jak OC będzie kosztowalo mniej niż te 10 tys zł bo np. 9 tys to nadal mu sie opłaca.

Oczywiście kupil go do jazdy w Polsce na codzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile to OC może kosztować? Kumpel kupil anglika 10 tys zł taniej niż taki sam "europejski". Jak OC

> będzie kosztowalo mniej niż te 10 tys zł bo np. 9 tys to nadal mu sie opłaca.

> Oczywiście kupil go do jazdy w Polsce na codzien.

Ale to 10000 zysku musi mu wystarczyć na całe życie samochodu w Polsce. Chyba że kupuje na rok, a potem wyrzuca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rząd ma wpływ na wysokość składki?

Bezpośredni nie, pośrednio może mieć. 35% akcji w PZU ma Skarb Państwa a PZU rozdaje karty na rynku.

> Oraz czy ubezpieczyciele przy takiej konkurencji jaka jest na

> rynku ubezpieczeń będą mieli zaporowe stawki czy ktoś z nich się wyłamie?

Może ktoś się wyłamać, jest takie ryzyko. Ale wystarczy, że szkodowość na RHD będzie wyższa i składki pójdą w górę. Trzeba wziąć pod uwagę, że aktuariusze, szczególnie ze spółek matek za granicą mogą nie być na tak dla wojny cenowej przy autach RHD. Zobaczymy co rynek pokaże.

> I czy można auto zarejestrowane w Polsce ubezpieczyć za granicą?

> Pytam poważnie bo nie wiem.

Fizycznie tak, ale nikt się tego nie podejmie. Po drugie stawki w PL są jednymi z najniższych w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile to OC może kosztować? Kumpel kupil anglika 10 tys zł taniej niż taki sam "europejski". Jak OC

> będzie kosztowalo mniej niż te 10 tys zł bo np. 9 tys to nadal mu sie opłaca.

> Oczywiście kupil go do jazdy w Polsce na codzien.

A pomyślałeś co w kolejnym roku? Będzie już dychę do tyłu. Pomijam odsprzedaż jak będzie wiadomo, że stawki są wysokie. Nikt tego nie kupi na rynku używek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A pomyślałeś co w kolejnym roku? Będzie już dychę do tyłu. Pomijam odsprzedaż jak będzie wiadomo,

> że stawki są wysokie. Nikt tego nie kupi na rynku używek.

Fakt, przeoczyłem kolejne lata, czyli faktycznie auto trzeba kupować na rok blush.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to 10000 zysku musi mu wystarczyć na całe życie samochodu w Polsce. Chyba że kupuje na rok, a

> potem wyrzuca...

Racja blush.gif

Tzn on akurat handluje anglikami w Polsce i je sprzedaje bez przekładek z kierownica po prawej - z tego co widze to niezle sie sprzedają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może ktoś się wyłamać, jest takie ryzyko. Ale wystarczy, że szkodowość na RHD będzie wyższa i

> składki pójdą w górę. Trzeba wziąć pod uwagę, że aktuariusze, szczególnie ze spółek matek za

> granicą mogą nie być na tak dla wojny cenowej przy autach RHD. Zobaczymy co rynek pokaże.

No to ciekawe jak szybko wyjdzie ta szkodowość RHD. Po roku można już policzyć ale też ciekawe jak będzie tych RHD przybywać żeby było z czego liczyć zlosnik.gif

Ogólnie faktycznie 'najzdrowiej' jest żeby rynek pokazał a nie państwo ograniczało. Wyjdzie większa szkodowość -> OC wzrośnie, nie ma bata. Sytuacja się sama ustabilizuje na pewnym poziomie.

> Fizycznie tak, ale nikt się tego nie podejmie. Po drugie stawki w PL są jednymi z najniższych w

> Europie.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to ciekawe jak szybko wyjdzie ta szkodowość RHD. Po roku można już policzyć ale też ciekawe jak

> będzie tych RHD przybywać żeby było z czego liczyć

RHD w sumie trochę po drogach jeździ i jakoś armagiedonu nie ma. W innych krajach też są i jakoś nie słyszy się/nie czyta o tragedii z tego powodu. W niektórych krajach OC trochę wyższe.

> Ogólnie faktycznie 'najzdrowiej' jest żeby rynek pokazał a nie państwo ograniczało. Wyjdzie większa

> szkodowość - OC wzrośnie, nie ma bata. Sytuacja się sama ustabilizuje na pewnym poziomie.

To oczywiste, że się ustabilizuje, a opowieści o zalaniu Polski przez pojazdy RHD uważam za bicie piany.

BTW - niektórzy w RHD używanym w krajach LHD montują takie fajne lusterka - - coś w tym stylu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli najpierw wyczyściliśmy szroty w zachodniej europie, to teraz jeszcze zrobimy to w UK.

IMHO zbyt wielu tych samochodów na naszych drogach nie zobaczymy, nie wyobrażam sobie płynnej jazdy (wyprzedzania) w polskich warunkach drogowych samochodem z kierownicą po prawej stronie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> RHD w sumie trochę po drogach jeździ i jakoś armagiedonu nie ma. W innych krajach też są i jakoś

> nie słyszy się/nie czyta o tragedii z tego powodu. W niektórych krajach OC trochę wyższe.

Wprowadzenie RHD to dostęp do tanich stosunkowo młodych aut, które będą w zasięgu finansowym dresików ujeżdżających aktualnie Golfiki III i IV oraz stare Bejce. A, że ta grupa społeczna podatna jest na niebezpieczną jazdę to wsadzenie takich bezmózgowców do aut z kierą po prawej stronie zwiększy tylko zagrożenie na drodze. Dziękuję, postoję, już te barany w tych golfikach potrafią być nieobliczalni a jeszcze kiera po drugiej stronie to ryzyko mocno wzrasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprowadzenie RHD to dostęp do tanich stosunkowo młodych aut, które będą w zasięgu finansowym

> dresików ujeżdżających aktualnie Golfiki III i IV oraz stare Bejce. A, że ta grupa społeczna

> podatna jest na niebezpieczną jazdę to wsadzenie takich bezmózgowców do aut z kierą po prawej

> stronie zwiększy tylko zagrożenie na drodze. Dziękuję, postoję, już te barany w tych golfikach

> potrafią być nieobliczalni a jeszcze kiera po drugiej stronie to ryzyko mocno wzrasta.

No i wlasnie dla takich ludzi nalezy wprowadzic wyzsze stawki ubezpieczniowe.

A nie dla aut RHD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO zbyt wielu tych samochodów na naszych drogach nie zobaczymy, nie wyobrażam sobie płynnej jazdy

> (wyprzedzania) w polskich warunkach drogowych samochodem z kierownicą po prawej stronie..

zaraz na allegro się pojawią zestawy HITy do anglików coś w rodzaju :

KAMERY DO ANGLIKA , MEGA HIT ! WIDOCZNOŚĆ JAK LHD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i wlasnie dla takich ludzi nalezy wprowadzic wyzsze stawki ubezpieczniowe.

> A nie dla aut RHD.

Nie zapominaj, ze u nas ubezpieczenie masz na auto, a nie na osobe.

Duzo mozna dyskutowac i utrudnien wymyslac, pozyjemy, zobaczymy jak sie sprawa potoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wprowadzenie RHD to dostęp do tanich stosunkowo młodych aut, które będą w zasięgu finansowym

> dresików ujeżdżających aktualnie Golfiki III i IV oraz stare Bejce.

Słyszę tę wersję przyszłości od dawna - obecnie też to mogą robić, tylko nie zarejestrują tutaj samochodu.

> A, że ta grupa społeczna

> podatna jest na niebezpieczną jazdę to wsadzenie takich bezmózgowców do aut z kierą po prawej

> stronie zwiększy tylko zagrożenie na drodze.

Ta grupa jest niebezpieczna niezależnie od tego czym się porusza, a jeżeli sugerujesz zwiększenie się niebezpieczeństwa z ich strony to myślę, że w zasadzie niczego to nie zmieni.

> Dziękuję, postoję, już te barany w tych golfikach

> potrafią być nieobliczalni a jeszcze kiera po drugiej stronie to ryzyko mocno wzrasta.

Mocno to znaczy o ile w tej grupie i o ile w ogóle? 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rząd ma wpływ na wysokość składki? Oraz czy ubezpieczyciele przy takiej konkurencji jaka jest na

> rynku ubezpieczeń będą mieli zaporowe stawki czy ktoś z nich się wyłamie?

> I czy można auto zarejestrowane w Polsce ubezpieczyć za granicą?

> Pytam poważnie bo nie wiem.

Ubezpieczyciele zaczna w koncu na wzor zachodu obnizac skladki kierowcom nizszego ryzyka, a straty kompensowac podwyzszajac stawki kierowcom wysokiego ryzyka. Dobrzy kierowcy zaczna uciekac do tego nowego modelu i pozostale ubezpieczalnie nie beda mialy wyjscia jak tylko nasladowac. A slabi kierowcy nie beda mieli wyjscia jak tylko placic coraz wyzsze stawki. Albo nie jezdzic.

Jak w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ubezpieczyciele zaczna w koncu na wzor zachodu obnizac skladki kierowcom nizszego ryzyka, a straty

> kompensowac podwyzszajac stawki kierowcom wysokiego ryzyka. Dobrzy kierowcy zaczna uciekac do

> tego nowego modelu i pozostale ubezpieczalnie nie beda mialy wyjscia jak tylko nasladowac. A

> slabi kierowcy nie beda mieli wyjscia jak tylko placic coraz wyzsze stawki. Albo nie jezdzic.

> Jak w USA.

Tylko jeszcze trzeba zmienić system informacji centralnej o ubezpieczeniach. Jakiś syfiarz wymyślił bowiem, że są tylko 2 rodzaje szkód w systemie: z OC i reszta. OC - wiadomo, przywaliłem komuś, zapłaciłem za jego naprawę i OK. Ale ta reszta to kicha. Miałem bowiem w ciągu roku 2 szkody z mojego AC, ale żadna z mojej winy: kamień w szybę i na parkingu ktoś zarysował błotnik. Czyli żadnej mojej winy, ale w bazie danych figurują 2 szkody, czyli jestem już na celowniku... sick.gif270747800-sex.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj rano Trybunał sprawiedliwości EU wydał wyrok w sprawie C-639/11 .

> Tutaj treść wyroku:

> jakiś tekst

> Takze czy to sie komus podoba czy nie, samochody RHD juz niedluga beda moglby byc rejestrowane w

> Polsce.

Będzie więcej wypadków i tyle oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko jeszcze trzeba zmienić system informacji centralnej o ubezpieczeniach. Jakiś syfiarz wymyślił

> bowiem, że są tylko 2 rodzaje szkód w systemie: z OC i reszta. OC - wiadomo, przywaliłem

> komuś, zapłaciłem za jego naprawę i OK. Ale ta reszta to kicha. Miałem bowiem w ciągu roku 2

> szkody z mojego AC, ale żadna z mojej winy: kamień w szybę i na parkingu ktoś zarysował

> błotnik. Czyli żadnej mojej winy, ale w bazie danych figurują 2 szkody, czyli jestem już na

> celowniku...

A co TU obchodzi, czy z Twojej winy czy nie? Pieniądze na naprawę z TU idą te same - i to tylko i wyłącznie na Twój wniosek.

A swoją drogą to jak użytkujesz samochód ma wpływ potem na AC. Np na parkingu możesz stanąć na samym końcu, gdzie nie ma aut i jest o wiele mniejsze prawdopodobieństwo zarysowania, a jadąc za kimś możesz starać się trzymać wiele większy odstęp. Nie da się mieć ciastka (zniżki) i zjeść ciastka (korzystać z ochrony ubezpieczeniowej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co TU obchodzi, czy z Twojej winy czy nie? Pieniądze na naprawę z TU idą te same - i to tylko i

> wyłącznie na Twój wniosek.

Dla oceny ryzyka. Naprawdę niewielki masz wpływ na to, czy kamień Ci walnie w szybę lub nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem o tym napisać, bo przed chwila Polskie Radio podało tę informację.

> Czyli najpierw wyczyściliśmy szroty w zachodniej europie, to teraz jeszcze zrobimy to w UK.

> Po kilku nagłośnionych zdarzeniach drogowych, przy których auto z kierownicą po prawej stronie,

> próbuje wyprzedzać i zabije kilka osób, temat powróci do publicznej dyskusji.

to proponuję też zakazania sprzedaży BMW. Bo przecież co chwila jest napisane, że BMW się rozbiło a to tu a to tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla oceny ryzyka. Naprawdę niewielki masz wpływ na to, czy kamień Ci walnie w szybę lub nie.

Statystycznie masz - np. w zależności od tego ile km robisz rocznie, gdzie mieszkasz (duże miasto -> duże natężenie ruchu), itd. itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I niech tak trzymają. Jazda tylko prawym pasem bez wyprzedzania

To już wiem dlaczego w naszym kraju tak dużo osób trzyma się kurczowo lewego pasa.

No bo przecież zmiana pasa z lewego na prawy samochodem LHD jest tak samo "niebezpieczna" jak w drugą stronę wozem z RHD. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nieoficjalnie taki sprowadzony złom może też cyklicznie nie przechodzić obowiązkowych corocznych,

> baaaardzo szczegółowych badań technicznych...

> "Pozwalamy na rejestrację, ale przeglądu pan nie dostaniesz"

Ty czytasz co piszesz?

Przeglady w uk sa o wiele bardziej rygorystyczne niz w pl, polowa tego zlomu z pl nie dostalaby przegaldu w uk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przeglady w uk sa o wiele bardziej rygorystyczne niz w pl, polowa tego zlomu z pl nie dostalaby

> przegaldu w uk.

A czyli Twoim zdaniem sprowadzają TYLKO auta, które przeszły przegląd w UK?

Osobiście uważam, że "grupa docelowa", która ryzykuje moim zdrowiem i życiem tylko po to żeby sprowadzić sobie auto kilka tyś tańsze jest wysoce niepożądana na PL drogach, bo tacy będą też oszczędzać na oponach, hamulcach, serwisach, etc.

Każdy sposób, który pozwoli na odstrzelenie takiego motoryzacyjnego śmiecia na etapie badań techn. jest usprawiedliwiony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czyli Twoim zdaniem sprowadzają TYLKO auta, które przeszły przegląd w UK?

> Osobiście uważam, że "grupa docelowa", która ryzykuje moim zdrowiem i życiem tylko po to żeby

> sprowadzić sobie auto kilka tyś tańsze jest wysoce niepożądana na PL drogach, bo tacy będą też

> oszczędzać na oponach, hamulcach, serwisach, etc.

> Każdy sposób, który pozwoli na odstrzelenie takiego motoryzacyjnego śmiecia na etapie badań techn.

> jest usprawiedliwiony.

No to Twoim zdaniem jak ma to wygladac na przegladzie ten odsiew?

Opony maja byc dwa razy glebsze czy spaliny pol raza czystsze?

Poza tym nie masz na to wplywu. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.