Skocz do zawartości

Touareg 5.0 V10 TDI vs. 4.2 V8 LPG ?


Lcf

Rekomendowane odpowiedzi

> eeee

> tam. Miałem auto z LPG i mam nadzieję, że nie będę musiał już wchodzić w takie tematy. Co do

> oszczędności - kolega ma dwa auta - vectry, jedna z silnikiem benzynowym z LPG druga na ON.

> Moc podobna, ta z LPG pai około 11 litrów, druga około 7 litrów ON. Gdzie tu widzisz połowę

> oszczędności ???

Pewnie w stosunku do noPB, ale nawet wtedy 50% jest dosc mocno na wyrost wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee

> tam. Miałem auto z LPG i mam nadzieję, że nie będę musiał już wchodzić w takie tematy. Co do

> oszczędności - kolega ma dwa auta - vectry, jedna z silnikiem benzynowym z LPG druga na ON.

> Moc podobna, ta z LPG pai około 11 litrów, druga około 7 litrów ON. Gdzie tu widzisz połowę

> oszczędności ???

Pewnie w częściach zamiennych grinser006.gif zakładając, że instalacje ma dobrze założoną i raz na rok filtry potrafi sam zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eeee

> tam. Miałem auto z LPG i mam nadzieję, że nie będę musiał już wchodzić w takie tematy. Co do

> oszczędności - kolega ma dwa auta - vectry, jedna z silnikiem benzynowym z LPG druga na ON.

> Moc podobna, ta z LPG pai około 11 litrów, druga około 7 litrów ON. Gdzie tu widzisz połowę

> oszczędności ???

jak dojdzie dwumasa , wtryskiwacze , turbo , DPF (nie wiem czy akurat ma) to zobaczysz oszczedność. Poza tym na krótkie dystanse diesel wcale mało nie pali

poza tym 11 l LPG = 28,6xzł (2,6zł za litr)

diesel 5,6 zł x 7 = 39,2zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec dlaczego nie produkują silników tylko do LPG? Dlaczego każdego silnika nie da się zagazować?

Bo rynek jest za maly. Prawie wszedzie na swiecie LPG I noPb jest w podobnej cenie,a czesto gaz wychodzi drozej. Poza kilkoma krajami Europejskimi infrastruktura praktycznie nie istnieje. W Polsce sprzedaje sie malo nowych aut, wiec praktycznie zostaja Wlochy I Holandia. Zaprojektowanie silnika od podstaw troche kosztuje I zwyczajnie sie nie oplaca.

A jesli to LPG to takie zlo, to czemu niektorzy producenci proponuja "fabryczne" instalacje I daja na to gwarancje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż zerknąłem na ceny - lpg kosztuje z grubsza połowę noPb, ale masz większe zużycie i dodatkowe

> koszty serwisu i przeglądów. Więc na "połowa" to taka trochę umowna powiedzmy.

u mnie lpg - 2.28

NoPB - 5.26

benka kosztuje więcej niż połowę jak widzisz

a co do spalania to na 100 km różnica w spalaniu w 2.0 16v u mnie wynosi od 0.8 do 1.2 l w zależności od humoru czy obciążenia auta.

Przegląd auta raz w roku to wydatek większy o 63zł od standardowego.. no majątek...

a u gazownika byłem ostatnio 3 lata temu na wymianę filtra, ale i tak nie było potrzeby bo czysty był + diagnoza na kompie. - 20 zł, no czuję się okradziony...

instalacja ma 9 lat. 4 lata temu miałem wymieniany mieszalnik. Przy okazji wymieniłem wtryski całość 450 zł. Rozbój w biały dzień...

1 wtrysk do diesla to od 700 do 1300 zł

tanio jak barszcz

instalka 4 gen

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jesli to LPG to takie zlo, to czemu niektorzy producenci proponuja "fabryczne" instalacje I daja

> na to gwarancje?

A czy ja mówię, że to zło? Odniosłem się do stwierdzenia, że to takie samo paliwo jak On i Pb. Jeżeli takie samo to pytam dlaczego nie mam wyboru między LPG, On, Pb?. Jeżeli chcesz LPG musisz założyć protezę do Pb, której to nie założysz do każdego silnika, wręcz wybór masz co raz mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> czy mamy tu kogos kto uzytkuje tu auto z takim silnikiem ? Chcialbym zasiegnac info jakie koszta

> eksploatacji i ile ON/LPG to spala w miescie i na trasie. Zastanawiam sie, czy

> ekonomiczniejsze w utrzymaniu bedzie 4.2 V8 z LPG czy ten diesel. Z gory dzieki

Klienci mieli 2 szt. V10 TDI

oba mocno kosztotwórcze.

turbiny (po 2 szt. na auto) zmieniali co 80000 km, a kosztowały worek piniędzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie lpg - 2.28

> NoPB - 5.26

> benka kosztuje więcej niż połowę jak widzisz

> a co do spalania to na 100 km różnica w spalaniu w 2.0 16v u mnie wynosi od 0.8 do 1.2 l w

> zależności od humoru czy obciążenia auta.

> Przegląd auta raz w roku to wydatek większy o 63zł od standardowego.. no majątek...

> a u gazownika byłem ostatnio 3 lata temu na wymianę filtra, ale i tak nie było potrzeby bo czysty

> był + diagnoza na kompie. - 20 zł, no czuję się okradziony...

> instalacja ma 9 lat. 4 lata temu miałem wymieniany mieszalnik. Przy okazji wymieniłem wtryski

> całość 450 zł. Rozbój w biały dzień...

> 1 wtrysk do diesla to od 700 do 1300 zł

> tanio jak barszcz

> instalka 4 gen

Idealizujesz sytuację. W dwoch lanosach, kore mam i świece i kable trzeba wymieniać minimum 2 x częściej. (Jak się to ma do tempa szybszego zużycia cewki zapłonowej - nie powiem) Serwis instlacji to nie tylko filtr, reduktor też nie jest wieczny. Realnie dodalby 20-30 procentowy narzut do różnicy w cenie lpg-noPB, by odzwierciedlić FAKTYCZNĄ różnicę.

Spośród 4 lanosów, kóre przewinęły się, jeden był z tych opisywanych przez przeciwników gazu (spaprane BRC Tecno). Rozumiem ich racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idealizujesz sytuację. W dwoch lanosach, kore mam i świece i kable trzeba wymieniać minimum 2 x

> częściej. (Jak się to ma do tempa szybszego zużycia cewki zapłonowej - nie powiem) Serwis

> instlacji to nie tylko filtr, reduktor też nie jest wieczny. Realnie dodalby 20-30 procentowy

> narzut do różnicy w cenie lpg-noPB, by odzwierciedlić FAKTYCZNĄ różnicę.

> Spośród 4 lanosów, kóre przewinęły się, jeden był z tych opisywanych przez przeciwników gazu

> (spaprane BRC Tecno). Rozumiem ich racje.

sorry, ale ja nie mam takich problemów, a już ponad 100 kkm mam na tej instalce przelatane. Świece to chyba 3x wymieniałem, kable raz. Czyli świeczki średnio co 30kkm czyli norma nawet dla benzyniaka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dojdzie dwumasa , wtryskiwacze , turbo , DPF (nie wiem czy akurat ma) to zobaczysz oszczedność.

> Poza tym na krótkie dystanse diesel wcale mało nie pali

ziom,kolejny raz piszesz bzdury o spalaniu diesla na krotkich odcinkach.blagam,przestan ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idealizujesz sytuację. W dwoch lanosach, kore mam i świece i kable trzeba wymieniać minimum 2 x

> częściej. (Jak się to ma do tempa szybszego zużycia cewki zapłonowej - nie powiem) Serwis

> instlacji to nie tylko filtr, reduktor też nie jest wieczny. Realnie dodalby 20-30 procentowy

> narzut do różnicy w cenie lpg-noPB, by odzwierciedlić FAKTYCZNĄ ki różnicę.

> Spośród 4 lanosów, kóre przewinęły się, jeden był z tych opisywanych przez przeciwników gazu

> (spaprane BRC Tecno). Rozumiem ich racje.

Zrobiłem 3autami w sumie już ponad 300kkm na lpg. Policz ile kasy zostało mi w kieszeni...

Wszystkie materiały eklsp. wymieniam zgodnie z zaleceniem producenta jak okresla dla benzyny. Jedyna czynność która robię częściej czyli co 50 a nie 100kkm to regulacja zaworów.

Nigdy nie miałem awarii instalacji, serwis instalacji robię co 20kkm przy okazji wymiany oleju w silniku (co druga wymiana oleju) w jednym warsztacie.

Koła zapasowego nie woze bo nie widzę potrzeby poza tym mam dobre assistan i spray z kompresorem w razie W

Zasieg na lpg w trasie to 400-500km w zaleznosci od tempa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak kupujesz najtansze kable do lanosa to i taki skutek, trzeba troche zainwestowac w kable

> iswiece.

> dodatkowo zestaw do regenracji parownika to koszt 60zł.

WYmiany z reguły w ASO, zwyklke "silikonowe". Kable wytrzymują od 30+ do max ca. 65 (jeden przypadek). Świece wymieniam zgodnie z instrukcją 2x częściej, czyli w okolicach 15.

Spuściłbym z tonu.

Na, jak powiadasz, najtańszych, kablach strzaly mogą wystąpić bezpośrednio po ząłożeniu lub przy pierwszym dniu o wysokiej wilgotności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w reading w 2007-2008 widziałem lpg, i bioetanol - ytakie były nalepki na autobusach

Kurde na LPG nie widziałęm, nie zwróciłem uwagi. Wiem, że są na LNG (ten rynek się trochę rozwija, bo szukają kierowcó do transportu LNG-podobno niektóre cieżarówki z instalacją LNG zaoszczędziły blisko 100k funtów w oresie 5 lat), na bioetanol widziałęm, hybrydy to standard w tej chwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, mam w swoim cc 899 od 10 lat LPG, auto nigdy nie było na żadnym serwisie instalacji, jedyny koszt związany z LPG to wymiana filtra za 5 zł ok.gif świece wymieniam na zwykłe NGK co jakieś 3-4 lata koszt nei całe 50 faktycznie masakra tongue.gif aha auto wczoraj na ciężkiej szerokiej stali z 4 osobami na pokładzie wykręciło spalanie 6,5/100 km LPG ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja powiem tak, mam w swoim cc 899 od 10 lat LPG, auto nigdy nie było na żadnym serwisie instalacji,

> jedyny koszt związany z LPG to wymiana filtra za 5 zł świece wymieniam na zwykłe NGK co

> jakieś 3-4 lata koszt nei całe 50 faktycznie masakra aha auto wczoraj na ciężkiej szerokiej

> stali z 4 osobami na pokładzie wykręciło spalanie 6,5/100 km LPG

Powtórzę: kwestia jakości montażu i komponentów. W przypadku tego feralnego (spaprana BRC Tecno) nic stąd, ni zowąd zacząl się krztusić przy wyprzedzaniu - było bardzo podbramkowo, prawie czołówka. Jedna z bardziej niebezpiecznych saytuacji w moim życiu. Tak dla przykładu podaję,sprawa ma nie tylko wymair ekonomiczno-pseudoekologiczny (II gen.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powtórzę: kwestia jakości montażu i komponentów. W przypadku tego feralnego (spaprana BRC Tecno)

> nic stąd, ni zowąd zacząl się krztusić przy wyprzedzaniu - było bardzo podbramkowo, prawie

> czołówka. Jedna z bardziej niebezpiecznych saytuacji w moim życiu. Tak dla przykładu

> podaję,sprawa ma nie tylko wymair ekonomiczno-pseudoekologiczny (II gen.).

W tym przypadku rzekłbym, że częściej do sytuacji podbramkowej przy wyprzedzaniu dochodzi w dieslu, bo niemało jest przypadków, kiedy z butem w podłodze po przeładowaniu turbiny nagle zawór odcina suszarkę i zamiast 130 mamy np 80 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> WYmiany z reguły w ASO, zwyklke "silikonowe". Kable wytrzymują od 30+ do max ca. 65 (jeden

> przypadek). Świece wymieniam zgodnie z instrukcją 2x częściej, czyli w okolicach 15.

Zupełnie niepotrzebnie. Świeca zapłonowa na lpg spokojnie wytrzymuje te 25 kkm. Co do kabli, miałem Maryśkę 1.6, która na fabrycznych kablach zrobiła 173 kkm, z czego 100 kkm na lpg i dalej by jeździła, gdyby nie wypadek i kasacja. Mało tego, obecne bmw ma fabryczne kable 19-sto letnie z przebiegiem 252 kkm, z czego na lpg prawie 90 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ostatnio ktos wrzucał test aut na krótkich dystansach =

> nie mogę znaleźć linki . czy ktos pomoże ?

ziom,test a zycie to 2 niezalezne byty.mam teraz 5 diesla ,robie w sumie tylko krotkie odcinki[do 4km] I zaden mi nie palil duzo.oczywiscie jesli 8l/100km diesla nazwiesz "duzo" a 10-11l/100km benzyny "malo" to masz racje -diesle pala duzo ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja powiem tak, mam w swoim cc 899 od 10 lat LPG,

Czy ktoś mi może wytłumaczyć w jaki sposób dyskusja zeszła z samochodu o pojemności 1/2 autobusu do czegoś o gabarytach kosiarki?

Inna sprawa: pytanie autora brzmiało:

"czy mamy tu kogos kto uzytkuje tu auto z takim silnikiem ? "

W związku z czym zapytam: który z Was Panów miał lub ma wspomniane samochody?

AkuQ

Astroman

bergerac

bielaMatiz

Cinek

CZUCZU

Daniel_I

dellti

doominik

dracoo

fanLAN

Griml0cK

ionto

kaczorek79

kawo

koNik

koyotee

Maciej__

marcindzieg

MarekFloryda

marekpol1

maro_t

Mars_wrc

Matiq

muzz

patre

Pij

Piotrus

pixel

ppmarian

prebek

prezessss

PyrekcbModerator

r1sender

Radod

Ryb

Twister74

Vadero

volf6

waw

wlad

ps.: Excel to fajna rzecz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego miałem lpg w dwóch autach, w jednym II gen w drugim wtrysk wielopunktowy czyli IV gen. Obie

> instalki okazały się na dłuższą metę porażką.

Co się trafi...

Miałem LPG w 5 autach - we wszystkich działało przyzwoicie a IV gen w megance 1,6 i w Lagunie III 2,0 działa wysmienicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Camelku drogi - użytkowanie to nie tylko "manie" Bo jeśli ktoś jeździ firmowym autem to może się

> wypowiadać czy nie? Przecież to nie jego

nie sądzę że tutaj, dużo ludi, którzy mają takie służbowe samochody grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie sądzę że tutaj, dużo ludi, którzy mają takie służbowe samochody

Wiem zlosnik.gif

W gruncie rzeczy to Camel ma racje bo dyskusja zeszła szukaniu różnic między świętami Bożego Narodzenia a Wielkanocą smile.gif

Ja miałem trochę to czynienia z V6 TDI i tego mogę polecić. Tyle że był kupiony jako nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zupełnie niepotrzebnie. Świeca zapłonowa na lpg spokojnie wytrzymuje te 25 kkm. Co do kabli, miałem

> Maryśkę 1.6, która na fabrycznych kablach zrobiła 173 kkm, z czego 100 kkm na lpg i dalej by

> jeździła, gdyby nie wypadek i kasacja. Mało tego, obecne bmw ma fabryczne kable 19-sto letnie

> z przebiegiem 252 kkm, z czego na lpg prawie 90 kkm.

Kable wymieniam przy świecach, gdy jest tego koniecznosc - np. przebicia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z czym zapytam: który z Was Panów miał lub ma wspomniane samochody?

> AkuQ

Chodzi o który 4.2 czy tego fajnego dieselka?Jeśli tego drugiego to był swego czasu w rodzinie, kosztował worek pieniędzy, dwa worki w niego przez 2 lata wrzucono, a poszedł za pół worka pieniędzy i sprzedaż tego cuda była najszczęśliwszym dniem w życiu posiadacza. Nijak jazda nie rekompensowała wydatków, bo główny właściciel w pewnym momencie po prostu bał się nim jeździć "bo znowu coś pierdyknie (mawiał dosadniej)". A to brak mocy, a to kopcenie, a to poszarpywanie i tak w kółko, kombinowanie z wtryskami i turbo (to chyba regenerowane było), jakiś czas ok, to znowu coś się odzywało. Sprzedając człowiek odżył finansowo, jeździ teraz sporą benzyną ale dużo popularniejszą niż to 5.0 nieszczęsne. Przyznał się, że kupił dla mocy i dla nieszablonowości, ale odbiło mu się czkawką i z rozrzewnieniem wspominał astrę I którą miał kiedyś kiedyś od nowości i ponad 200tys nią zrobił nie wydając tyle kasy przez okres całej eksploatacji co w 1 wizytę swoim tedeikiem-przestrzelił się bo zapewne myślał że jak TDI to każde dobre. Pogniewał się też na cały koncern po tym szmelcwagenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam bardzo dobrą instalację zakładaną u dystrybutora. Potem strojoną na hamowni. I od czasu do

> czasu mam problemy. I co na to powiesz? Kolega z forum bodajże BielaMatiz zakładał do prawie

> nowego Fiata polecaną instalację u polecanego gazownika. Po dwóch miesiącach kazał mu

> zdemontować bo cały czas było coś nie tak. Więc dlaczego zakładasz że wszędzie u wszystkich

> będzie działało idealnie?

Spokojnie można tak zakładać.

To że gazownik mądrze gada i ma pełno różnych przyrządów nie oznacza zaraz że jest super specem.

Przypominam że w ASO też mądrze gadają i mają dobre wyposażenie. A nie wymyślą nic ponad to co napisano w instrukcji jak coś nie działa jednak zgodnie z ta instrukcją.

Zaprawdę powiadam Ci. Jeśli jest problem z instalacją, to znaczy że jest problem z warsztatem. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupił nówkę i nie miał gwarancji

A mowa tylko o nówkach?Kupił 2latka miał niespełna 100 tys udokumentowane, w historii napraw była wymieniana turbina, coś tam jeszcze wtryski kalibrowane czy jakoś tak-sądził, że z grubszych spraw ma poogarniane-nie miał cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro taki płacz, że przez dwa lata worek itd. to rozumiem że kupił nówkę.

> Bo skoro kupił trupa /jak większość/ to nie ma co płakać tylko reanimować trupa

Spotkałem się tu z definicja 10-cio letniej nówki, wiec nic mnie nie zdziwi w temacie, szczególnie słysząc opowieści o wyprawach po grata za 3000 zł, który miał być jak nowy z salonu tylko, rocznik sie nie zgadza hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.