Skocz do zawartości

Nowe, tanie,oszczędne i w miarę praktycznie


cesarz

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś się przejechać 301HDI i faktycznie lepiej to jeździ niż benzynka smile.gif Więc mój faworyt narazie

Przy okazji wszedłem do Skody i Ford. Ford Fiesta za 50 tysi ten sam silnik co 301 ale nie mieli testówki.

Skoda Fabia 1.6 TDI koło 47-48 albo 44-45 za 1.2TSI 105. Jutro bedą mieć testówke TSI.

Rapid - bida i strasznei droga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dziś się przejechać 301HDI i faktycznie lepiej to jeździ niż benzynka Więc mój faworyt

> narazie

> Przy okazji wszedłem do Skody i Ford. Ford Fiesta za 50 tysi ten sam silnik co 301 ale nie mieli

> testówki.

> Skoda Fabia 1.6 TDI koło 47-48 albo 44-45 za 1.2TSI 105. Jutro bedą mieć testówke TSI.

> Rapid - bida i strasznei droga.

1.2 TSI 105KM jeździ zadziwiająco fajnie. Tyle że Fabia ciasna trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co powiecie o megankach - jakby brać pod uwagę demówki to niby niezła opcja:

> http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-generation-C32673973.html

> Bardziej mi chodzi o awaryjność bo pewnie auto się fajnie prowadzi itp itp

Odpuść sobie, tym bardziej jak liczysz na fajne prowadzenie. Jeśli rzygający olejem silnik i wystające sprężyny z foteli po 32kkm cię nie odstraszają, to co innego... Tylna półka tłucze się bo nie jest niczym podklejona facepalm%5B1%5D.gif Ciasno w środku jak na kompakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee jak tak to nawet nie jade oglądać szoda paliwa.

Moze te TSI i ecoboosty fajnie jeżdzą ale spalanie i awaryjnosć jak? Gość w salonie Forda powiedział że realnie +1 do tego co w katalogu.

Fiesta fajna tak jak sobie siedziałem ładnie to wygląda.

Fabia z TSI wychodzi 42tysiące teraz:

http://www.skoda-auto.pl/documents/models/fabia/cenniki/f2hst14141404a.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Eeee jak tak to nawet nie jade oglądać szoda paliwa.

> Moze te TSI i ecoboosty fajnie jeżdzą ale spalanie i awaryjnosć jak? Gość w salonie Forda

> powiedział że realnie +1 do tego co w katalogu.

> Fiesta fajna tak jak sobie siedziałem ładnie to wygląda.

> Fabia z TSI wychodzi 42tysiące teraz:

> http://www.skoda-auto.pl/documents/models/fabia/cenniki/f2hst14141404a.pdf

Tsi jeżdżą bardzo dobrze i spalają bardzo przyzwoicie.

1.2 TSi w Octavi nigdy nie spalił mi więcej niż 7,3 - średnio 6,5-6,7 minimum 4,2 (z dystansu 26 tys km)

Kupić, dbać, jeździć, cieszyć się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej mi chodzi o auto którym spokojnie zejde do 4,5 w trasie jadąc 90-110 biglaugh.gif

A ktoś mi może wytłumaczy o co tu chodzi:

http://promo.citroen.pl/

Bo ceny jakies absurdalnie niskie się wydają.

C4 HDI za 51k, C3 1.2 benzyna za 42k, elysee hdi 47 a bez klimy 43.6k, c3 picasso za 48 niewiem.gif

Szczególnie C4 zwróciło moją uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej mi chodzi o auto którym spokojnie zejde do 4,5 w trasie jadąc 90-110

> A ktoś mi może wytłumaczy o co tu chodzi:

> http://promo.citroen.pl/

> Bo ceny jakies absurdalnie niskie się wydają.

> C4 HDI za 51k,

mi hdi wyszło 54k wink.gif i co ciekawe jest tańsze od podstawowej benzyny icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie jest nie tak jak jeździłeś cały czas wolnossącymi. W miarę się zbiera jak się go pokreci.

> Ale HDI dużo lepiej ciągnie już od dołu elastyczność DUUUUUŻoooo lepsza

czyli to czego nalezalo sie spodziewac. Elastycznosc HDI 92KM jest faktycznie dobra ale co z tego gdy brakuje mu mocy kiedy jest akurat potrzebna, 23KM roznicy przy wyprzedzaniu bedzie wyraznie widoczne. Ja nie lubie tych pozorow mocy turbodyszlo - kiedy sie lekko depcze wydaje sie ze "alez to ma pare" a gdy sie proboje wydusic max to pary jest niewiele wiecej. Ja lubie wlasnie wolnossaki a jeszcze nie stetryczalem tak by machanie lewarkiem mnie przerazalo i ogarniam ze oszczedna jazda to niskie obroty a gdy potrzeba to sie redukuje i kreci, co jest zreszta calkiem przyjemne smile.gif

Mnie 301 sie podoba poniewaz jest oprocz pierdzika 1.2 mozna dostac normalnego wolnossaka ktory daje zupelnie sensowne osiagi dzieki niezbyt duzej masie, do tego zupelnie niezle wyglada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli to czego nalezalo sie spodziewac. Elastycznosc HDI 92KM jest faktycznie dobra ale co z tego

> gdy brakuje mu mocy kiedy jest akurat potrzebna, 23KM roznicy przy wyprzedzaniu bedzie

> wyraznie widoczne. Ja nie lubie tych pozorow mocy turbodyszlo - kiedy sie lekko depcze wydaje

> sie ze "alez to ma pare" a gdy sie proboje wydusic max to pary jest niewiele wiecej. Ja lubie

> wlasnie wolnossaki a jeszcze nie stetryczalem tak by machanie lewarkiem mnie przerazalo i

> ogarniam ze oszczedna jazda to niskie obroty a gdy potrzeba to sie redukuje i kreci, co jest

> zreszta calkiem przyjemne

Bardzo fajnie napisane.

Do tego żadne cywilne turbo, jakkolwiek małe by nie było, nie da natychmiastowej reakcji na pedał przyśpieszenia. Lag był, jest i będzie - fizyki nie da się oszukać. Kto go nie czuje, albo ma bardzo niską wrażliwość, albo się oszukuje smile.gif

> Mnie 301 sie podoba poniewaz jest oprocz pierdzika 1.2 mozna dostac normalnego wolnossaka ktory

> daje zupelnie sensowne osiagi dzieki niezbyt duzej masie, do tego zupelnie niezle wyglada.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byłem dziś się przejechać 301HDI i faktycznie lepiej to jeździ niż benzynka Więc mój faworyt

> narazie

> Przy okazji wszedłem do Skody i Ford. Ford Fiesta za 50 tysi ten sam silnik co 301 ale nie mieli

> testówki.

> Skoda Fabia 1.6 TDI koło 47-48 albo 44-45 za 1.2TSI 105. Jutro bedą mieć testówke TSI.

> Rapid - bida i strasznei droga.

1.2 TSi będzie naprawdę niezły. Całkiem dobra alternatywa dla diesla - pali niewiele więcej, a jego KM nie są typowo papierowe - poczujesz, jakby było ich dużo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No nie wiem czy pali nie wiele więcej - bo lekko czytam że 1,5 litra więcej w trasie. A to już przy

> dużych przebiegach jest spora kasa.

Ale różnica w cenie zakupu jest spora - policz to wszystko i się przekonasz.

Jak się nauczysz jeździć TSi to spali niewiele więcej od ON w podobnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakie spalanie jest dla Ciebie akceptowalne?

Albo gaz 8 litrów albo diesel tak jak pug 4.2-4.5 maks.

W zakupie jak patrze w cennik:

Elysee hdi - 47500

Fabia TSI 105 - 42649

Różnica jest 4k, teraz zakładając spalanie Citro na poziomie 4,3 litrów i cenie paliwa... 5,3:

Rocznie 5743

Fabia zakładając spalanie hmm no właśnie nie wiem jakie ale posłuże się opinią pana z Forda o silniku ecoboost czyli dodam +1 litr do katalogowego zlosnik.gif

5,5 i koszt paliwa powiedzmy ten sam:

7345

Więc faktycznie różnica wielka nie będzie bo diesel się zwróci pod dwóch latach.

Inną jeszcze rzeczą jednak jest trwałość HDI vs TSI.

Bo jednak HDI ma opinie jednak z lepszych diesli a TSI słusznie czy nie jednego z bardziej papierowych silników (choć tu już chyba bez łańcucha).

Jeszcze inną rzeczą jest to że spadek wartości - w naszym kraju gdzie Skoda jest uważana za cudowne auta - pewnie będzie mniejszy na Fabii.

I bądź tu człowieku mądry sciana.gif

Jeszcze jest fiesta ecoboost która albo faktycznie by paliła te 4.9 maks?

Cena 45.500 może coś do zbicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawda jest taka, że wyliczenia swoje, a życie może pokazać swoje.

Po pierwsze, zweryfikuj jakoś to spalanie. Idealnie by było jakbyś dał radę pojeździć trochę na swoich typowych trasach jednym i drugim autem i wtedy będziesz mógł coś liczyć.

Po drugie, współczesny diesel jest nadal bardziej skomlikowany i teoretycznie problematyczny, nawet niż doładowana benzyna TSI. Nie znam konkretnie tego HDI, z którym porównujesz, ale pewnie ma DPF, turbo o zmiennej gemoetrii (benzyny mają stałą), bardziej delikatne wtryski itd. Wystarczy że po tych trzech latach będziesz miał jakieś problemy i oszczędności nie będzie. Chociaż, z benzyną też możesz mieć.

Moim zdaniem, oszczędności teoretyczne kilku tys. PLN przez kilka lat, to już nie są takie kwoty, żeby się tym sugerować. Bo może się sprawdzić, a może być całkiem odwrotnie. Należy przyjąć w takiej stytuacji, że koszty będą podobne. A turbobenzynką 1.2TSI będzie się jeździło dużo przyjemniej niż dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie tak można Bo bym zaraz brał taką skodzine tsi i zobaczył jak to realnie się zachowa

No nie powiesz mi, że nie można się dogadać na taką jazdę próbną. Albo znaleźć kogoś kto ma taką Skodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale różnica w cenie zakupu jest spora - policz to wszystko i się przekonasz.

> Jak się nauczysz jeździć TSi to spali niewiele więcej od ON w podobnych warunkach.

Pytanie ile to jest "niewiele więcej", bo musi spalić więcej:

Quote:

Wartość opałowa benzyny wynosi 31,79 MJ / l, a oleju napędowego aż 36,7 MJ / l, czyli o ponad 15% więcej. Innymi słowy litr oleju napędowego ma o około 15% więcej "energii" niż litr benzyny.


cytat pochodzi z http://przyspieszenie.pl/476980/dlaczego-diesle-maja-nizsze-zuzycie-paliwa/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bylem na jezdie probnej i zbiera sie lepiej od 1.2 TSI niestety trzeba wysoko krecic.

No właśnie - może ja jestem skrzywiony przez diesle ale jazda 1,2 TSI 105KM w Jetcie czy 1,2 DIG-T 115KM w nowym Qashqaiu podobała mi się o niebo lepiej niż ten 1,6.

Miałem wrażenia jak napisałem wyżej: muli i nie jedzie.

niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie - może ja jestem skrzywiony przez diesle ale jazda 1,2 TSI 105KM w Jetcie czy 1,2 DIG-T

> 115KM w nowym Qashqaiu podobała mi się o niebo lepiej niż ten 1,6.

> Miałem wrażenia jak napisałem wyżej: muli i nie jedzie.

Nie ma charakterystycznego kopa jak w turbo. Ale jezdzi na prawde sprawnie. O niebo lepiej od diesela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorrki złe obliczenia ale nie na 6k tylko na 21 na miech tak czy mak za mało.

> Około 32 miesięcznie będę robił.

W takim razie odrzuc LPG i Diesel bo sa pozbawione sensu, za zaoszczedzone pieniadze kup Fieste i bedziesz zadowolony. A jak cos wiekszego to 301 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurna ale namieszałem Za dużo pracy ostatnio a za malo snu.

> 3000 kilometrów miesięcznie - 36 tysięcy rocznie

Ja prywatnym samochodem z silnikiem beznzynowym robię 2000 km miesięcznie bez LPG panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś oszczędza na instalacji to napewno.

Tak sie sklada, ze w znanym mi przypadku nie bylo oszczedzane na instalacji oraz pozniej podczas jej eksploatacji, a mimo wszystko byly problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie sklada, ze w znanym mi przypadku nie bylo oszczedzane na instalacji oraz pozniej podczas

> jej eksploatacji, a mimo wszystko byly problemy.

Nie zrobcie chociaz z tego watku kolejnej batalii o LPG, autorowi pasuje, wie na co sie porywa i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sie sklada, ze w znanym mi przypadku nie bylo oszczedzane na instalacji oraz pozniej podczas

> jej eksploatacji, a mimo wszystko byly problemy.

bo LPG to jest loteria. Jednemu działa bez problemu, inny ma same problemy. I naprawdę, nie wystarczy kupić dobrą instalację i jechać do super gazownika polecanego na AK. Czasami wszystko zagra, a czasami będzie się jeździło 10 razy z reklamacjami i ciągle coś będzie nie tak. Ci co trafili i nie mają problemów, chwalą i są zadowoleni. Osobiście znam kilka osób, które miały auta z gazem i powiedzieli, że już nigdy mieć nie będą, albo takich, którzy jeżdżą i są zadowoleni już z któregoś auta z LPG.

To jest loteria, ja np. nie mam czasu, ani siły psychicznej w nią grać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma charakterystycznego kopa jak w turbo. Ale jezdzi na prawde sprawnie. O niebo lepiej od

> diesela.

Mi się nie podobało. I już przy 100km/h był głośny. niewiem.gif

Dieslem w 301 nie jeździłem więc nie mam porównania. Porównywałem z innymi autami które znam, mającymi na papierze podobne osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem dziś Fabią 1.2 TSI i jedyny pozytyw to ten silnik. I skrzynia. Fajnie to w miarę chodzi ale spalanie poniżej 5,5 na trasie nie da się osiągnąć - nie wiem jak trzeba by jechać grinser006.gif

A tak poza tym czułem się jak w aucie z innej epoki te wszystkie przełącznki, fotele, plastiki i jeszcze to tragicznie kiepsko wybierające nierówności zawieszenie. Fuj fuj i jeszcze raz fuj.

Pug/Cytryn to są lepsze auta tylko po prostu klasa wyżej i to czuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.