Skocz do zawartości

Współczesne kompakty - jakość etc.


umberto

Rekomendowane odpowiedzi

> jak oceniacie jakość wykonania, gwarancje oraz serwis współczesnych kompaktów ?

Korea rządzi, Europa goni jak może, ale nic z tego bo trzeba zapłacić dwa razy tyle facepalm%5B1%5D.gif. Japonia stara się gonić, ale nie daje rady nawet za pieniądze. Stany jak zwykle facepalm%5B1%5D.gif. Zamiast zadawać głupie pytania przejdź się po salonach i będziesz miał odpowiedź grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korea rządzi, Europa goni jak może, ale nic z tego bo trzeba zapłacić dwa razy tyle . Japonia

> stara się gonić, ale nie daje rady nawet za pieniądze. Stany jak zwykle . Zamiast zadawać

> głupie pytania przejdź się po salonach i będziesz miał odpowiedź .

przeszedłem się, zdanie sobie wyrobiłem (nie nt. serwisu), ale ciekaw jestem opinii innych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jak oceniacie jakość wykonania, gwarancje oraz serwis współczesnych kompaktów ?

> Mam na myśli nast. marki- Ford, Citroen, Honda, VW, Hyudnai, Toyota,Opel, Kia.

> Kolejność przypadkowa.

> Pozdrawiam

Jeden członek męski.

To nie kwestia marki czy modelu tylko egzemplarza (jak za dawnych czasów).

Niezawodność się bezpowrotnie skończyła, a kupno auta to wybór mniejszego zła.

Ja kupiłem to co kupiłem bo stwierdziłem, że producent oferuje najwięcej tego co chciałem za żądaną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden członek męski.

> To nie kwestia marki czy modelu tylko egzemplarza (jak za dawnych czasów).

> Niezawodność się bezpowrotnie skończyła, a kupno auta to wybór mniejszego zła.

Czyli Golf IV albo Stilo? zlosnik.gif Może Astra II. Ogarnij się! Wiesz jak to poszło do przodu? Dzisiaj głupia Panda zamiata kilkuletnie A4 hehe.giffacepalm%5B1%5D.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Golf IV albo Stilo? Może Astra II. Ogarnij się! Wiesz jak to poszło do przodu? Dzisiaj

> głupia Panda zamiata kilkuletnie A4 .

Mowa o samochodach nowych jak sądzę.

A co do ogarnięcia się - nie przesadzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Golf IV albo Stilo? Może Astra II. Ogarnij się! Wiesz jak to poszło do przodu? Dzisiaj

> głupia Panda zamiata kilkuletnie A4 .

Chlopie, zawsze miales kontrowersjne wypowiedzi, ale bys juz z siebie blazna nie robil, bo za stary na to jestes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczekaj aż szwagier trochę pojeździ

> Nie chwal dnia przed zachodem słońca

Szwagier nie będzie mieć kompakta 033102bebe_1_prv.gifzlosnik.gif

Poza tym idę o zakład że dojedzie do 100kkm bez awarii automatycznej skrzyni i silnika w przeciwieństwie do obecnego wynalazku z kurą na masce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aktualnie najlepsze będzie to z najdłuższą pełną! gwarancją.

> Nawet jeśli trzeba dopłacić.

> VW ma 5 lat/150 kkm i to jest lider IMHO z ww.

ford ma identycznie a pozniej jeszcze mozna to pociagnac dalej za niewielka oplata...

dwa dodatkowe lata gwarancji dla Focusa to chyba 1500 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korea rządzi, Europa goni jak może, ale nic z tego bo trzeba zapłacić dwa razy tyle . Japonia

> stara się gonić, ale nie daje rady nawet za pieniądze. Stany jak zwykle . Zamiast zadawać

> głupie pytania przejdź się po salonach i będziesz miał odpowiedź .

najlepszy stosunek jakosci do ceny maja Chevolety z Korei.

Ale GM wycofal je ze sprzedazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aktualnie najlepsze będzie to z najdłuższą pełną! gwarancją.

> Nawet jeśli trzeba dopłacić.

> VW ma 5 lat/150 kkm i to jest lider IMHO z ww.

O masz to ja proponuje Beko. zlosnik.gif Napisales to tak jak standardowa porade jaka pralke kupic zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli Golf IV albo Stilo? Może Astra II. Ogarnij się! Wiesz jak to poszło do przodu? Dzisiaj

> głupia Panda zamiata kilkuletnie A4 .

Masz rację, jeździłem nowym Aygo i było przestronniejsze, cichsze i lepiej wyposażone niż 6-letnie Audi A6.

hehe.gif

Żona wie że ćpiesz?

W segmencie kompaktów jest bardzo równo... Coraz mniej aut rdzewieje po 3 latach eksploatacji, korea ma dobre ceny ale nie biorą się one z nikąd, np. i30 jest dużo słabiej wyciszony niż 308.

Niestety u europejskich producentów jest sporo silników eksperymentalnych, korea i japonia są bardziej konserwatywne w tym względzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O masz to ja proponuje Beko. Napisales to tak jak standardowa porade jaka pralke kupic

smile.gif bo takie są realia.

Poza tym przykładowo odsprzedaż takiego auta powiedzmy z jeszcze pół roczną pełną gwarancją producenta znacząco ułatwia i podnosi cenę odsprzedaży.

A tak to koreańczyki dają radę ale jak wszystko policzyć to też nie jest finalnie kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wszyscy producenci tak będą mieli, bo do tego zmierza rynek.

> ford ma identycznie a pozniej jeszcze mozna to pociagnac dalej za niewielka oplata..

Jeśli w praktyce też działa jak należy to tym lepiej.

> dwa dodatkowe lata gwarancji dla Focusa to chyba 1500 zl.

Tam są już spore wyłączenia chyba ale dobrze, że coś jest.

Skoda też coś takiego oferuje zdaje i pewnie inni już też, bo w ostatnim czasie zmienia się to dynamicznie.

Kilika lat i się to upowszechni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oceniam dobrze, każdy ma jakieś plusy i minusy ale raczej nie ma wielkich wtop, jeżdżę z jednym bardziej awaryjnych modeli wg. tuv i nie narzekam jakoś żeby się fura psuła zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier nie będzie mieć kompakta

Tym bardziej bezawaryjne powinno być.

> Poza tym idę o zakład że dojedzie do 100kkm bez awarii automatycznej skrzyni i silnika w

> przeciwieństwie do obecnego wynalazku z kurą na masce...

Podyskutujemy za 100kkm ale o całokształcie smile.gif

Oczywiście kibicuję żeby nie działo się nic, bo tak być powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ech ręce opadają. Mylisz gwarancje 12 z Ford protect.

Musisz wybaczyć smile.gif

Nie analizuję na bieżąco każdej marki smile.gif

Tym bardziej Forda bo ich wnętrze jest niedozaakceptowania wink.gif

Edit.

Przejrzalem na szybko z tel. i sie nie zrozumielismy.

Do 5 lat jest pelna tak jak w vw ale ja odniosłem sie do tego co jest po 5 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz wybaczyć

> Nie analizuję na bieżąco każdej marki

> Tym bardziej Forda bo ich wnętrze jest niedozaakceptowania

No ale mógłbyś chociaż sie skupić czytając. Przedłużenie gwarancji fabrycznej na 4 i 5 rok i 150 tys przebiegu w focusie kosztuje cos koło 1500 zł

Potem możesz sobie to przedłużyć dalej za pomocą gwarancji 12 (jeśli auto spełnia warunki). Tego vw nie ma wiec nie wiem czy pisanie o liderze na rynku jeśli chodzi o gwarancje w ich przypadku jest uzasadnione. Moze oferuja to co inni ale zeby ofertę mieli lepsza? Ford ma lepsza dla kogoś kto ma starsze auto ktore nie robi dużych przebiegow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale mógłbyś chociaż sie skupić czytając. Przedłużenie gwarancji fabrycznej na 4 i 5 rok i 150

> tys przebiegu w focusie kosztuje cos koło 1500 zł

> Potem możesz sobie to przedłużyć dalej za pomocą gwarancji 12 (jeśli auto spełnia warunki). Tego vw

> nie ma wiec nie wiem czy pisanie o liderze na rynku jeśli chodzi o gwarancje w ich przypadku

> jest uzasadnione. Moze oferuja to co inni ale zeby ofertę mieli lepsza? Ford ma lepsza dla

> kogoś kto ma starsze auto ktore nie robi dużych przebiegow.

Skupilem sie i wszystko zrozumialwm przeczytaj moj edit powyzej i juz sue nie nerwuj tak, weekend jest smile.gif

A od tego wlasnie jest forum i dyskusja. Ja pisze w swoim imieniu i wg. Swojej wiedzy na dana chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale mógłbyś chociaż sie skupić czytając. Przedłużenie gwarancji fabrycznej na 4 i 5 rok i 150

> tys przebiegu w focusie kosztuje cos koło 1500 zł

> Potem możesz sobie to przedłużyć dalej za pomocą gwarancji 12 (jeśli auto spełnia warunki). Tego vw

> nie ma wiec nie wiem czy pisanie o liderze na rynku jeśli chodzi o gwarancje w ich przypadku

> jest uzasadnione.

Włączyłem kompa i przejrzałem nas szybko.

Na tą chwilę VW chyba faktycznie nie oferuje "gwarancji ubezpieczeniowej" po właściwej gwarancji.

Jeśli tak to Ford jest liderem na tą chwilę, bo ma 5 lat + potem to ubezpieczenie napraw. W Fordzie też jest taniej, bo za Focusa 1500 zł,

a w VW 5000 zł !

Skoda ma 4 lata/120 kkm za 2400 zł i potem jak w Fordzie ubezpieczenie "gwarantowane auto".

W tabelkach Ford wypada najkorzystniej, pozostaje kwestia jak w praktyce się to wszystko sprawdza, bo czasami można się zdziwić.

Czekamy na innych producentów, bo wydaje mi się, że ruch w stronę dłuższych gwarancji będzie powszechny.

FORD trophy.giftrophy.giftrophy.gif

waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest pełna gwarancja

co wg Ciebie oznacza pelna gwarancje?

bo

Quote:

Wyłączenia

Z ochrony Programem Ford Protect wyłączone są:

wszystkie elementy i podzespoły podlegające normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu (np. elementy zawieszenia), a także płyny oraz koszt robocizny związanej z ich wymianą,

uszkodzenia w pojeździe, który był używany do celów sportowych lub rajdowych, jako taksówka, pojazd wypożyczalni samochodów lub nauka jazdy,

naprawy nadwozia oraz prace lakiernicze, naprawy szyb, tapicerki i elementów wyposażenia/wykończenia wnętrza, prace diagnostyczne oraz przeglądy okresowe.


reszta jakos jest objeta. Dwie awarie jakie mialem zostaly usuniete w sposob identyczny jak na gwarancji podstawowej hmm.gif z czego jeden raz (pierwszy i jedyny jak na razie) wlacznie z laweta z fabrycznego assistance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo takie są realia.

> Poza tym przykładowo odsprzedaż takiego auta powiedzmy z jeszcze pół roczną pełną gwarancją

Moj owczesny mechanik w latach 90' mawial, ze jeszcze chwila i z autem sie bedzie do punktu naprawy telewizorow jezdzic, jak widac duzo sie nie pomylil.

Co do aut to jakos od koreanczykow mnie odrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szwagier nie będzie mieć kompakta

> Poza tym idę o zakład że dojedzie do 100kkm bez awarii automatycznej skrzyni i silnika w

> przeciwieństwie do obecnego wynalazku z kurą na masce...

"Wynalazki z kurą na masce" nie są wyjątkiem. Wręcz przeciwnie - spadek jakości jest tu jednym z większych jakie udało mi się zaobserwować (kolega ma "stuletnią" Octavię I i nawet nie dopuszcza myśli, że mogłaby przestać jeździć, a innemu znajomemu rozpadł się silnik w OIIfl po 47tys. km).

Niestety inne wynalazki bez kury na masce też są beznadziejne i sprzeczanie się co lepsze - usterka elektroniki, dzwoniący łańcuch rozrządu, wymiana przekładni kierowniczej po 50tys. km czy korozja podwozia po 1.5 roku, jest bez sensu.

To jest WSTYD i tyle. Nawet maluch bywał kiedyś trwalszy niż obecne jeżdżące komputery.

Analizowałem wiele "kompaktów" i pierwszy wniosek był następujący - trwałości i niezawodności się nie kupi, to chociaż kupmy komfort na jakiś czas (i 4 lata EGZEKWOWALNEJ gwarancji bo za grosz nie ufam tej marce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... producenci bardzo dbają o to żeby opinie wśród ludu byly sprzeczne i każdy uwazał co innego zlosnik.gif

Dzięki temu nie ma jednej tabelki gdzie można sobie wpisać marki od najgorszych do najlepszych.

Moim zdaniem jakość idzie mniej więcej proporcjonalnie z ceną - tańsze marki są gorsze, droższe - lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim powinieneś określić czy jako jakość rozumiesz trwałość i bezawaryjność, czy jako jakość rozumiesz wrażenia estetyczno-dotykowe.

Bo te 2 sposoby rozumienia jakości mają niewiele ze sobą wspólnego i zazwyczaj nie idą w parze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korea rządzi,

Jesteś pewien? Podeprzesz to czymś?

>Europa goni jak może, ale nic z tego bo trzeba zapłacić dwa razy tyle.

Mimo tego Niemcy sprzedają naprawdę dużo aut - mimo cen.

>Japonia stara się gonić, ale nie daje rady nawet za pieniądze.

Japonia juz od dawna ma problem z tym żeby dogonić.

>Stany jak zwykle .

Wymienisz jakieś kompakty ze stanów sprzedawane w Europie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj owczesny mechanik w latach 90' mawial, ze jeszcze chwila i z autem sie bedzie do punktu naprawy

> telewizorow jezdzic, jak widac duzo sie nie pomylil.

> Co do aut to jakos od koreanczykow mnie odrzuca.

ZA to wq latach '90 to bhyły fury nie do zdarcia, szczególnie kompkaty hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Analizowałem wiele "kompaktów" i pierwszy wniosek był następujący - trwałości i niezawodności się

> nie kupi, to chociaż kupmy komfort na jakiś czas (i 4 lata EGZEKWOWALNEJ gwarancji bo za grosz

> nie ufam tej marce).

Ponownie się nie zgodzę.

Weź np: takie subaru xv 2.0 n/a auto nie do zabicia.

Pirus, mazda 3, civic

Itp itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tak było.

Śmiem się nie zgodzić.

> Co w takiej corolli lub golfie II się psuło?

Japończyki z tamtych lat, szczególnie te kompaktowe gniły aż miło. Fordy, np Escort korozja chrupała aż trzeszczało. Ople (Kadett, Astra) miały w okolicy tylnych kół więcej szpachli niż błotników.

Golf był w gruncie rzeczy wyjątkiem potwierdzającym regułę - ale było tak tylko dlatego, że był prosty jak konstrukcja cepa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> jak oceniacie jakość wykonania, gwarancje oraz serwis współczesnych kompaktów ?

> Mam na myśli nast. marki- Ford, Citroen, Honda, VW, Hyudnai, Toyota,Opel, Kia.

> Kolejność przypadkowa.

> Pozdrawiam

Praktycznie każdy nowy samochód jaki miałem do przebiegu ok. 150 tys km był praktycznie jak nówka. Także chyba nie jest tak źle z tą jakością. Ostatni, Vectrę sprzedawałem z przebiegiem prawie 250 kkm. W środku nic nie było zniszczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponownie się nie zgodzę.

> Weź np: takie subaru xv 2.0 n/a auto nie do zabicia.

> Pirus, mazda 3, civic

> Itp itp

Priusa nie znam. Mam tylko pewne podejrzenia co do tego hybrydowego udziwnienia i kosztów z nim związanych (akumulatory). Poza tym (tak jak zresztą Subaru) znacznie przekraczał budżet. Dodatkowo za cenę Priusa można kupić znacznie wygodniejsze auto.

Subaru nie znam, ale po przygodach mojego kolegi całkowicie wykreśliłem tę markę.

Co do Hondy - jak najbardziej do zepsucia. Skrzynia biegów poddała się mojemu bratu po 3 latach. Inna sprawa, że niespecjalnie się nad nią wytrząsał.

Co do Mazdy. Może nowe są znacznie lepsze, ale widziałem 4-letni samochód ze znacznymi wykwitami korozji na podwoziu. Zabezpieczenia antykorozyjne (dodatkowe oprócz fabrycznych) niewiele dały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Korea rządzi, Europa goni jak może, ale nic z tego bo trzeba zapłacić dwa razy tyle . Japonia

> stara się gonić, ale nie daje rady nawet za pieniądze. Stany jak zwykle . Zamiast zadawać

> głupie pytania przejdź się po salonach i będziesz miał odpowiedź .

a Ty zamiast głupio odpowiadać zastanów się choć raz- piszesz kompletnie od czapy bzdury- pokaż mi Ceed-a tańszego od astry o połowę?

Podobnie jak gwarancja która w coraz większej liczbie firm to fikcja ( przodują właśnie koreańce)

Ogarnij się!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Praktycznie każdy nowy samochód jaki miałem do przebiegu ok. 150 tys km był praktycznie jak nówka.

> Także chyba nie jest tak źle z tą jakością. Ostatni, Vectrę sprzedawałem z przebiegiem prawie

> 250 kkm. W środku nic nie było zniszczone.

to zależy głównie od usera- jak jest przysłowiowym brudasem- to i po 30 tkm samochód będzie przypominał gruz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Moj owczesny mechanik w latach 90' mawial, ze jeszcze chwila i z autem sie bedzie do punktu naprawy

> telewizorow jezdzic, jak widac duzo sie nie pomylil.

Troche jednak tak, zaraz punktow naprawy TV nie bedzie, bedzie wymiana calego TV lub kupno nowego (tylko hobbisci elektronicy beda cos tam jeszcze se dlubac dla satysfakcji).

Z samochodami to za wczesnie, ale moze kiedys tez do tego dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Priusa nie znam. Mam tylko pewne podejrzenia co do tego hybrydowego udziwnienia i kosztów z nim

> związanych (akumulatory). Poza tym (tak jak zresztą Subaru) znacznie przekraczał budżet.

> Dodatkowo za cenę Priusa można kupić znacznie wygodniejsze auto.

> Subaru nie znam, ale po przygodach mojego kolegi całkowicie wykreśliłem tę markę.

> Co do Hondy - jak najbardziej do zepsucia. Skrzynia biegów poddała się mojemu bratu po 3 latach.

> Inna sprawa, że niespecjalnie się nad nią wytrząsał.

> Co do Mazdy. Może nowe są znacznie lepsze, ale widziałem 4-letni samochód ze znacznymi wykwitami

> korozji na podwoziu. Zabezpieczenia antykorozyjne (dodatkowe oprócz fabrycznych) niewiele

> dały.

Zakup auta w dzisiejszych czasach to raczej wybór "mniejszego zła", bo idealnego to raczej nie ma. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Priusa nie znam. Mam tylko pewne podejrzenia co do tego hybrydowego udziwnienia i kosztów z nim

> związanych (akumulatory). Poza tym (tak jak zresztą Subaru) znacznie przekraczał budżet.

> Dodatkowo za cenę Priusa można kupić znacznie wygodniejsze auto.

zmieniasz temat. rozmiawiamy o tym czy mozna kupić teraz kompakta o wysokiej jakosci (twalosc)

Ty twierdzisz ze sie nie da, ja twierdze ze sie da

> Subaru nie znam, ale po przygodach mojego kolegi całkowicie wykreśliłem tę markę.

rozmawiamy o kompakcie subaru czyli o XV a nie o calej marce....

> Co do Hondy - jak najbardziej do zepsucia. Skrzynia biegów poddała się mojemu bratu po 3 latach.

> Inna sprawa, że niespecjalnie się nad nią wytrząsał.

obecnie problem nie wystepuje w nowych hondach

> Co do Mazdy. Może nowe są znacznie lepsze, ale widziałem 4-letni samochód ze znacznymi wykwitami

> korozji na podwoziu. Zabezpieczenia antykorozyjne (dodatkowe oprócz fabrycznych) niewiele

> dały.

fakt trzeba poczekac czy wyjdzie ruda za kilka lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nooo- tylko spróbuj ją wyegzekwować - powodzenia

Dziękuję zlosnik.gif

Wymiany chłodnicy, świecy! i silnika (w 3 roku) bez problemów.

Silnik zgłoszony za ponadnormatywne zużycie oleju.

Chłodnica - przetarł ją przewód od klimy ("choroba wieku dziecięcego")

Świeca w trasie odmówiła posłuszeństwa, laweta, najbliższe ASO, wymaniana, przepraszamy, dziękuję do widzenia.

Dużo zależy od dealera w mojej ocenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.