Maciej__ Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > bez urazy-ale chyba ty jestes naiwny. > elantra-9l,mazda 323-8l,audi A4-8,5l,touran-8l.wszystkie na krotkich odcinkach.powiedz jeszcze ze > benzyna spali mniej Przy przebiegac 4km dziennie, to czy spali 10 czy 15 to raczej nie ma zadnego znaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Fakt ale to też jest na prąd. niekoniecznie,ja mam na rope a to ze na prad to nie ma znaczenia-mialem tak w audi A4 i nie bylo deficytu pradu. Generalnie wszystko się da tylko po co skoro w benzynie masz to samo > bez żadnych kombinacji. I kosztuje tyle samo. Więc jaki sens ma diesel w takiej eksploatacji. a to juz kaprys wlasciciela.mnie nie stac na dwa auta wiec tyram dieslem takze krotkie odcinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Przy przebiegac 4km dziennie, to czy spali 10 czy 15 to raczej nie ma zadnego znaczenia z pewnoscia-jednak odnosilem sie do konkretnego stwierdzenia jakoby diesel na krotkich trasach palil jakies kosmiczne ilosci paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Jeśli jeżdżę dużo to diesel wychodzi tanio i wtedy argument finansowy przeważa. Jeśli kosztuje to > tyle samo to po co się męczyć. > W starych dieslach jeżdżących na krótkich odcinkach? > Właśnie nie. Tylko jak nie odpali to dymasz na nogach wkurzony w najgorszą pogodę. I to jest > problem a nie koszty. A prawdopodobieństwo takiego zdarzenia w starym dieslu jest dużo większe > niż w benzynie. > U mnie po kilkuset metrach leci ciepło. To jest imo pomijalne przy takim budżecie, ważniejszy powinien być koszt utrzymania - autor chyba liczy tylko to że diesel spali mu 1-1,5l mniej. I to chyba maksymalny wynik, bo mój benzyniak 1.6 pali w trasie przy spokojnej jeździe niewiele powyżej 6l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akisel Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Dobre buty niech sobie kupi...2km i dojeżdżać samochodem? Żart jakiś... nie znając specyfiki pracy, nie możesz pisać takich rzeczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć > za i przeciw dla takiego rozwiązania. Osobiście myślę, że nie jest to dobry pomysł, > permanentne nie dogrzanie chyba szybciej dobija diesla niż benzynę. Jeśli ma garaż pod domem i w pracy to nie widzę przeszkód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To jest imo pomijalne przy takim budżecie, ważniejszy powinien być koszt utrzymania - autor chyba > liczy tylko to że diesel spali mu 1-1,5l mniej. I to chyba maksymalny wynik, bo mój benzyniak > 1.6 pali w trasie przy spokojnej jeździe niewiele powyżej 6l. Nawet zakładając te 1.5 litra przejeżdża jakieś 100 km miesięcznie. To ma ok 7.5 oszczędności. Co daje niecałe 100 zł rocznie. I to przy bardzo optymistycznych założeniach. Od biedy może na przegląd wystarczy. Sorry ale gdybym szukał aż takich oszczędności to wziąłbym Tico z gazem. Najlepiej I generacji żeby nie odpalać na benzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > sporo diesli [nawet starszych]ma dogrzewacz-kilkaset metrow i jest cieplo Dokładnie, ja do pracy mam ok 2 km (w lecie czasami idę) w pozostałe pory roku auto, mam dogrzewacz, jest mi ciepło (nawet cieplej niż w poprzednich benzynach) a spalania 9 litrów nie zauważyłem. Fakt jednak, że w czasami (raz w tygodniu lub raz na 2 tygodnie trafi się dłuższy wyjazd) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Ale widzisz różnicę 40 km a 4 km w odcinkach 2x2? Bo o takiej eksploatacji tu piszemy. tak wyraznie widze dlatego spalanie bedzie na poziomie 11-14 l osobiscie kupilbym buty za 500zl i dla zdrowotnosci chodzil odliczajac paliwo, AC/OC,koszty utrzymania to zwroci sie po miesiacu:)) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To jest imo pomijalne przy takim budżecie, ważniejszy powinien być koszt utrzymania - autor chyba > liczy tylko to że diesel spali mu 1-1,5l mniej. I to chyba maksymalny wynik, bo mój benzyniak > 1.6 pali w trasie przy spokojnej jeździe niewiele powyżej 6l. fakt, ale sprobuj NoPb 1,6 jechac 140-150kmh to ile zobaczysz? 10? ON jednak przy 140 to jakies 6,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Znajomy zastanawia się nad zakupem diesla na dojazdy do pracy 2 km w jedną stronę. Pomóżcie znaleźć > za i przeciw dla takiego rozwiązania. Dołóż do tego: - ewentualny koszt dwumasy /w bezynie (chyba) nie wystepuje - ewentualny koszt regeneracji pompy wysokiego cisnienia / w benzynie nie ma - ewentualny koszt wtryskiwaczy /w benzynie tansze - ewentualny koszt DPF / w benzynie brak - ewentualny koszt turba /w starszym dieslu o wiele łatwiej trafic niz w benzyniaku Silnik benzynowy w naprawie jest znacznie tańszy. Kupując starsze auto musisz sie z tym liczyc. Dlatego ja mam 1.6 B+G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Dołóż do tego: > - ewentualny koszt dwumasy /w bezynie (chyba) nie wystepuje > - ewentualny koszt regeneracji pompy wysokiego cisnienia / w benzynie nie ma > - ewentualny koszt wtryskiwaczy /w benzynie tansze > - ewentualny koszt DPF / w benzynie brak > - ewentualny koszt turba /w starszym dieslu o wiele łatwiej trafic niz w benzyniaku ciekawe jest to,ze odradzajac diesla mowi sie jako wade krotkie odcinki jazdy[czyli maly przebieg],a jednoczesnie wmawia sie ze przy takim przebiegu posypie sie wszystko.zakladajac te 4 km dziennie to taka turbina/wtryski/dwumasa starczy na jakies 50 lat jazdy poza tym w jakim aucie za 5 tys. jest DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 5 Września 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Dołóż do tego: > - ewentualny koszt dwumasy /w bezynie (chyba) nie wystepuje > - ewentualny koszt regeneracji pompy wysokiego cisnienia / w benzynie nie ma > - ewentualny koszt wtryskiwaczy /w benzynie tansze > - ewentualny koszt DPF / w benzynie brak > - ewentualny koszt turba /w starszym dieslu o wiele łatwiej trafic niz w benzyniaku > Silnik benzynowy w naprawie jest znacznie tańszy. Kupując starsze auto musisz sie z tym liczyc. > Dlatego ja mam 1.6 B+G Przemyślał sprawę i doszedł do wniosku, że nie warto diesla. Aktualnie na tapecie jest B+LPG. Kamień z serca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Przemyślał sprawę i doszedł do wniosku, że nie warto diesla. Aktualnie na tapecie jest B+LPG. > Kamień z serca LPG na krotkie odcinki tez nie ma sensu, bo wiecej bedzie jechal na noPb niz na podtlenku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > LPG na krotkie odcinki tez nie ma sensu, bo wiecej bedzie jechal na noPb niz na podtlenku. Powiedzmy sobie - 2km to dystans do przejścia w 20 min. Żadne auto nie ma sensu. Chyba, że po drodze trzeba zawinąć dziecko z "przechowalni", zawieźć niepełnosprytną teściową na rehabilitacje, itp. Ja mam do pracy 5-6km i jeżdżę autem, bo z buta robi się to godzinę, zbiorkomem ze 40 minut, a autem przy odp. wiatrach jadę 20 minut. Ale, jeśli pogoda pozwala, to jeżdżę rowerem. Tylko tu jest konieczny warunek - jadę dom-praca-dom. Jeśli mam coś gdzieś do załatwienia, to już rower odpada, bo nie zwykłem go gdziekolwiek zostawiać, a nie wszędzie można się z nim wpakować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Samochód używany do 5000 zł. To niech kupi to co jest w lepszym stanie. A najlepiej klekota Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM na pompie. Dla mało wiedzących malkontentów odradzaczy diesli mam doświadczenia z pierwszej ręki - mój ojciec ujeżdza takiego klekota z 15 lat. Z zajechanym na maksa silnikiem o przebiegu pewnie z milion kilometrów i daje radę. 2 razy do roku trasa Wawa-Krynica Morska a reszta to dystanse do lekarza, do kumpla emeryta, do kościoła, do apteki... Wszystko po 1-2 kilometry. Czasami może nawet z 5 km. Podstawa to dobry akumulator. Latem bez problemów. Zimą gorzej ale jak mówię silnik jest zajechany wtryski leją ostatnio działały chyba 2 świece. Tak czy inaczej pokręci, potrzęsie, odpala i jedzie. Jak stanie to pójdzie na złom Gdyby auto było w dobrym stanie to jest to idealny środek transportu na krótkie dystanse. Nie ma dpfa, 2masy czy turbo z VTG. Pojedzie na redbullu Częsci tanie i ogólnie dostępne. Naprawi nawet kowal. A co najzabawniejsze to auto potrafi spalić w mieście mniej jak 6 litrów ON gdy moja A4 B8 zbliża sie do 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Powiedzmy sobie - 2km to dystans do przejścia w 20 min. Żadne auto nie ma sensu. Ma sens. Sam miałem dokładnie 1800m do pracy. Droga poza terenem zabudowanym. Spacer taką drogą? Dojazdy Felicją 1,3 MPi noPb bez LPG kontra R75 2,0 CDTi w spalaniu wyszło 1,5 do 2l więcej benzyny niż ON. W obu ledwie wskazówka temperatury drgała po dojechaniu do pracy. W końcu kupiłem CC 700ccm na dojazdy do pracy i jazdę wokół komina jako alternatywę dla skutera. Z moich doświadczeń wynika, że lepiej kupić małolitrażowe autko w celu dojazdów do pracy i na zakupy odcinki max 5km w jedną stronę. Diesel zbiera sporo sadzy w takiej eksploatacji i dymi jak przeładowany Ikarus. LPG nie miałem i nie będę miał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > Ale, jeśli pogoda pozwala, to jeżdżę rowerem. A garnitur to w plecaku masz czy w pracy zostawiasz Ja jakoś sobie nie wyobrażam by np moja jechała rowerem 2 km w spódnicy i żakiecie. Ale co poradzić taki ma dresscode w fabryce. Zadnych dżinsów itp. Ogólnie teksty że 2km to można z buta iść to można sobie w te buty wsadzić. Nie każdy chce nawet jeśli może. Ja mam do najbliższego sklepu ok 2 km. Chyba by mi musiało paść na mózg bym jechał tam rowerem albo zdzierał zelówki. Nie mam ochoty i tyle. Gdybym miał pracę 2km od domu to nawet bym o tym nie pomyślał by tam jechać bicyklem czy zażywać spaceru. Wolałbym 20 minut później wstać albo w tym czasie zamiast spacerku Tematy robionych po drodze zakupów, dzieci , poczty, pralni, itp pomijam bo to oczywista oczywistość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 5 Września 2014 Udostępnij Napisano 5 Września 2014 > To niech kupi to co jest w lepszym stanie. > A najlepiej klekota Audi A4 B5 1.9 TDI 90KM na pompie. Dla mało wiedzących malkontentów odradzaczy > diesli mam doświadczenia z pierwszej ręki - mój ojciec ujeżdza takiego klekota z 15 lat. Z > zajechanym na maksa silnikiem o przebiegu pewnie z milion kilometrów i daje radę. 2 razy do > roku trasa Wawa-Krynica Morska a reszta to dystanse do lekarza, do kumpla emeryta, do > kościoła, do apteki... Wszystko po 1-2 kilometry. Czasami może nawet z 5 km. > Podstawa to dobry akumulator. Latem bez problemów. Zimą gorzej ale jak mówię silnik jest zajechany > wtryski leją ostatnio działały chyba 2 świece. Tak czy inaczej pokręci, potrzęsie, odpala i > jedzie. > Jak stanie to pójdzie na złom > Gdyby auto było w dobrym stanie to jest to idealny środek transportu na krótkie dystanse. Nie ma > dpfa, 2masy czy turbo z VTG. Pojedzie na redbullu Częsci tanie i ogólnie dostępne. Naprawi > nawet kowal. > A co najzabawniejsze to auto potrafi spalić w mieście mniej jak 6 litrów ON gdy moja A4 B8 zbliża > sie do 10 Ceny części do starego klekota to największa jego zaleta. Przykładowo komplet wtryskiwaczy do sławetnego TDIka kosztuje tyle co jeden wtryskiwacz do mojego klekota z common rail. W czasach wprowadzania bio dodatków do paliw stare diesele lepiej sobie radzą z tymi paliwami. Raz zalałem taki bioON i CR kopcił przy każdym przyspieszaniu jak stary Ikarus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Ja tak jezdze codziennie od prawie 5 lat. 1.9 TDI, DPF nie ma jeszcze. Wiadomo, ze oprocz tego sa dalsze wyjazdy, ale to sporadycznie. Narazie nic sie nie dzieje, zero awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > bez urazy-ale chyba ty jestes naiwny. > elantra-9l,mazda 323-8l,audi A4-8,5l,touran-8l.wszystkie na krotkich odcinkach.powiedz jeszcze ze > benzyna spali mniej Potwierdzam - Audi A4 na moim dystansie do pracy 8.5 l jak w morde strzelił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > kierowcy, wszelkiej maści operatorzy sprzętu itd, bo da się coś ukręcić paliwa piszesz tak, jakbyś to robił od 10 lat jestem operatorem, robiłem w kilku firmach i wierz mi, ze NIC nie ukręcisz. dzisiaj gps w maszynie to standard takze nie powielaj bajek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > A garnitur to w plecaku masz czy w pracy zostawiasz > Ja jakoś sobie nie wyobrażam by np moja jechała rowerem 2 km w spódnicy i żakiecie. Skuter za 2 k i wio.....Ale fryzura sie zepsuje wiec tylko auto,a swoja droga wspolczuje podejscia. Ruch to zdrowie. Dzis wydaje CI sie, ze gory przeniesiesz ale za 10-20-30 lat...moze bolec. Kazdy ma pomysl na zdrowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > Kazdy ma pomysl na zdrowie. dokładnie tak Gdy miałem 20 lat to miałem identyczne podejście. Z wiekiem mi sie zmieniło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > piszesz tak, jakbyś to robił > od 10 lat jestem operatorem, robiłem w kilku firmach i wierz mi, ze NIC nie ukręcisz. dzisiaj gps w > maszynie to standard > takze nie powielaj bajek To, że Ty nic nie ukręcisz, to nie znaczy, że taki proceder nie ma miejsca. Znam troszeczkę życie i nie mów mi, że powielam bajki bo wychodzisz na ignoranta. Wiele jest firm, gdzie jeszcze do tej pory np w ciężarówkach nie licznika na wlewie paliwa, już pomijąc, że kierowcy i na to mają sposób. Kolejny temat, że w firmach gdzie jest 1-2 koparki czy koparko-ładowarki nikt tego nie pilnuje, ba nawet w dużych firmach, typu roboty drogowe różnie z tym jest, bo niektóre podnajmują ludzi ze sprzętem z danej okolicy i zatrudniają ich i też paliwsko kręcą, np robili w mojej okolicy krajówkę, było sporo osób zatrudnionych np duży ciągnik z beczkowozem do wożenia wody, czyli ciągnik+operator (właściciel) + jego beczkowóz i wiem jak działali... Ale temat zdaje się nie o tym. Prosty diesel podoła takim dojazdom bez problemu, a paliwo to jedna z pobudek a nie jakiś wyznacznik więc nie ma tu o co kruszyć kopii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Stare TDI w zimie jeden plus, nie musisz go odgarniać śnieg sam spada po odpaleniu.... A poważnie to właśnie stare pancerne diesle: Tdi 90ps,sdi,wszystkie wolnossące 1.9d czy to peugeot czy fiat czy citroen. A najlepiej mała, popularna benzyna i to będzie generować najmniej kosztów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > Ja tak jezdze codziennie od prawie 5 lat. 1.9 TDI, DPF nie ma jeszcze. Wiadomo, ze oprocz tego sa > dalsze wyjazdy, ale to sporadycznie. Narazie nic sie nie dzieje, zero awarii. U mnie tak samo w 1.9TDI, tez tylko krótkie odcinki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Jeśli to jedyna trasa dlatego auta to cieżko znaleźć plusy. Klekota sie kupuje po to zeby palił mniej niż benzyna. Natomiast przy takich przebiegach to nie ma znaczenia ile takie auto spali paliwa bo kwotowo to bedą śmieszne wartości. Natomiast jak auto jeździ np na jaies trasy w weekendy to mozna sie zastanawiać. Tez spora różnice będzie robiło czy to auto nowe czy używane i jakie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > U mnie tak samo w 1.9TDI, tez tylko krótkie odcinki. Ja raz na jakiś czas jadę gdzieś dalej, chociaż od czasu jak się mała urodziła zdarza się to rzadko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 Oprócz normalnych dystansów często robie 2x2km osobno, odpalając tylko na LPG nawet przy -20C i auto żyje, no ale to 21 letni samochód z instalacją 1 generacji i idiotoodpornym silnikiem. Także Tipuś, Tempra, Uno czy inne tego typu wehikuły idealnie nadają się do takiej jazdy, a części są 3-4 krotnie tańsze niż do nowszych aut Reduktor również niewzruszony takim traktowaniem, a w razie co za 30zł będzie regeneracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > Dobre buty niech sobie kupi...2km i dojeżdżać samochodem? Żart jakiś... kurde ja tez dojezdzam do roboty 2km i nie widze w tym nic dziwnego, a jak trzeba ze soba ciagnac laptopa czy jakies inne bzdety to obladowany bede spacerowac i marnowac czas ? na spacery chodze po pracy a do pracy jeżdże i nie widze w tym nic dziwnego , jakbym mial 1km do pracy tez bym jezdzil , bo lubie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > kurde ja tez dojezdzam do roboty 2km i nie widze w tym nic dziwnego, a jak trzeba ze soba ciagnac > laptopa czy jakies inne bzdety to obladowany bede spacerowac i marnowac czas ? na spacery > chodze po pracy a do pracy jeżdże i nie widze w tym nic dziwnego , jakbym mial 1km do pracy > tez bym jezdzil , bo lubie I tym stwierdzeniem mozna chyba zakonczyc dyskusje...a,nie-tak mi przyszlo do lba.gdybym nie daj boze oslepnal to i tak mialbym auto aby sobie kolo domu pogazowac-bo lubie To dopiero byloby marnotrawstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > piszesz tak, jakbyś to robił > od 10 lat jestem operatorem, robiłem w kilku firmach i wierz mi, ze NIC nie ukręcisz. dzisiaj gps w > maszynie to standard > takze nie powielaj bajek Operator może nie ale tirowiec na 100% ukręci. Nawet na 200%. Sam od kuzyna czasami kupuję a kuzyn swoje Audi ostatni raz tankował po zakupie żeby do domu dojechać ... chyba w 2008 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 6 Września 2014 Udostępnij Napisano 6 Września 2014 > LPG na krotkie odcinki tez nie ma sensu, bo wiecej bedzie jechal na noPb niz na podtlenku. prawda, ale w zimie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > prawda, ale w zimie tez nie prawda. wszystko zalezy od silnika. u mojej zony w pandzie zimą przełącza się po przejechaniu 500 metrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > Operator może nie ale tirowiec na 100% ukręci. znam wielu kierowców i wiem, ze to juz prawie koniec kręcenia. właściciele są coraz mądrzejsi wraz z postępem techniki. dzisiaj założenie gps-a to koszt kilku stówek, a nie jak kiedyś -kilku tysięcy. u mnie w firmie jest tylko jedna wywrotka i naprawde da rade pilnować ''wycieków'' a mimo to, urządzenie jest założone, a co dopiero w firmach, gdzie jest po kilkadziesiąt pojazdów. jakby tego nie pilnowali, to dawno by byli na lodzie no ale to nie temat tego wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 > znam wielu kierowców i wiem, ze to juz prawie koniec kręcenia. właściciele są coraz mądrzejsi wraz > z postępem techniki. dzisiaj założenie gps-a to koszt kilku stówek, a nie jak kiedyś -kilku > tysięcy. u mnie w firmie jest tylko jedna wywrotka i naprawde da rade pilnować ''wycieków'' a > mimo to, urządzenie jest założone, a co dopiero w firmach, gdzie jest po kilkadziesiąt > pojazdów. jakby tego nie pilnowali, to dawno by byli na lodzie > no ale to nie temat tego wątku To widać mało znasz życie jak myślisz, że mając gpsa nie da się ukręcić paliwska tym bardziej dużym z naczepą co robi setki km i spalanie 2l/100 więcej czy mniej nie jest niczym szczególnym, po trasie kilkudniowej spokojnie zostaje tyle by mieć na prywatne potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Września 2014 Udostępnij Napisano 7 Września 2014 dobrze, ze ty znasz ja znam włascicieli, którzy dają kierowcy rano 30l paliwa i ma im starczyć na dzień. ciekawe ile byś ukręcił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.