Skocz do zawartości

Taniowóz


prezes

Rekomendowane odpowiedzi

Marudziłem na różnych kącikach "markowych" z różnymi dziwnymi projektami, ale że mam 1000 pomysłów na minutę - wolę zapytać szersze audytorium zlosnik.gif

Rok temu postanowiłem w domowej flocie utworzyć etat woła roboczego - auto takie miało mało palić i być mało psujliwe - jednym słowem tanio jeździć (w paliwie i w ogólnym utrzymaniu). Wybór padł na 206SW 1.4HDI. Wariat to to nie jest, ale pali naprawdę mało - jeżdżąc tylko po mieście, dość dynamicznie nie miałem średniej z całego baku większej, niż 6 litrów. Trasa z przelotową 110km/h po ekspresówkach, 90km/h po krajówkach (średnia ok 80-85km/h) to przeważnie poniżej 4 litrów.

Jest jednak problem biglaugh.gif Coraz bardziej działają mi na nerwy rozmiary tego auta, a co za tym idzie komfort, zachowanie na drodze, itp. Wcześniej jeździłem głównie większymi autami, stąd moje "grymaszenie".

Czy istnieje jakieś auto równie proste w budowie (brak dwumasy, brak turbo o zmiennej geometrii, względnie proste zawieszenie, tanie części), które pokonuje 100km w mieście za +/- 30-35zł, na trasie w w/w warunkach za 20-25zł, ma klimę, a jednocześnie jest przynajmniej o numer większe i chociaż ciut szybsze? wink.gif Paliwo dowolne, nie mam uprzedzeń do LPG. Auto nie musi być ładne, ani bardzo szybkie - od tego mam inne "etaty" wink.gif Budżet na zakup powiedzmy do 10-15kPLN, ale im mniej, tym lepiej.

Any ideas? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Any ideas?

Ja potrzebowałem ostatnio taniego auta na dłuższe trasy. Miałem dość twardych i głośnych samochodów.

Już miałem kupować nową Dacię Logan, ale kupiłem mega stare Daewoo Nubira zlosnik.gif

Moje nie ma LPG, ale myślę że taka Nubira z LPG by spełniała Twoje wymagania dotyczące kosztów podróży ok.gif

Auto mega kanapowate, zawieszenie chyba żywcem wyjęte z amerykańskich samochodów lat 70tych zlosnik.gif Nie ma takiego dołka który byś poczuł...ani zakrętu w który byś się nie bał wejść hehe.gifgrinser006.gif

Ogromniasty bagażnik, sporo miejsca w środku i mega tanie graty (na wstępie wymieniłem rozrząd i filtry zlosnik.gifok.gif)

Na swój sposób kocham to auto, tak jak kocha się proste rzeczy które nie przysporzą Ci może splendoru, ale wiesz że kosztują Cię tyle co młotek i jak młotkowi możesz ufać że Cię nie zawiodą ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marudziłem na różnych kącikach "markowych" z różnymi dziwnymi projektami, ale że mam 1000 pomysłów

> na minutę - wolę zapytać szersze audytorium

> Rok temu postanowiłem w domowej flocie utworzyć etat woła roboczego - auto takie miało mało palić i

> być mało psujliwe - jednym słowem tanio jeździć (w paliwie i w ogólnym utrzymaniu). Wybór padł

> na 206SW 1.4HDI. Wariat to to nie jest, ale pali naprawdę mało - jeżdżąc tylko po mieście,

> dość dynamicznie nie miałem średniej z całego baku większej, niż 6 litrów. Trasa z przelotową

> 110km/h po ekspresówkach, 90km/h po krajówkach (średnia ok 80-85km/h) to przeważnie poniżej 4

> litrów.

> Jest jednak problem Coraz bardziej działają mi na nerwy rozmiary tego auta, a co za tym idzie

> komfort, zachowanie na drodze, itp. Wcześniej jeździłem głównie większymi autami, stąd moje

> "grymaszenie".

> Czy istnieje jakieś auto równie proste w budowie (brak dwumasy, brak turbo o zmiennej geometrii,

> względnie proste zawieszenie, tanie części), które pokonuje 100km w mieście za +/- 30-35zł, na

> trasie w w/w warunkach za 20-25zł, ma klimę, a jednocześnie jest przynajmniej o numer większe

> i chociaż ciut szybsze? Paliwo dowolne, nie mam uprzedzeń do LPG. Auto nie musi być ładne,

> ani bardzo szybkie - od tego mam inne "etaty" Budżet na zakup powiedzmy do 10-15kPLN, ale im

> mniej, tym lepiej.

> Any ideas?

W124 i można temat zamykać zlosnik.gif

O na przykład takie: Kombi 250D - http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-250-wejdz-zobacz-klima-7-osob-C34382579.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W124 i można temat zamykać

> O na przykład takie: Kombi 250D -

> http://otomoto.pl/mercedes-benz-e-250-wejdz-zobacz-klima-7-osob-C34382579.html

w opisie 4x elektryczne szyby, a na fotkach korbki z tyłu - lubię takich profesjonalnych handlarzy... grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy takich założeniach wziąłem 307kombi 1.6hdi (wcześniej była to służbówka mojego ojca).

Z rzeczy nieeksploatacyjnych przez 300tyś. km było wymienione sprzęgło i chłodnica klimy.

Auto rzeczywiście jest wołem roboczym, używane 360 dni w roku przez kobietę - nie ma kiedy serwisować (wymiany oleju, filtrów, klocków, rozrząd robione zawsze przeze mnie w nocy). Łącznie w serwisie był 3 dni (sprzęgło, koło zamachowe i klima).

Z silnikiem nie było problemów. Szykuję się do jego sprzedaży, ale pewnie akurat Ciebie nie zainteresuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już jesteśmy przy Peżocie to 308 1.6 HDI 90-92 KM zmieści się w wymaganiach.

Spalanie w Lodzi max 6.5 litra, poza miastem w okolicach 5. Srednio z ostatnich 9kkm mam 5.4 litra. Technicznie - brak 2-masy, sprężarka o stałej geometrii.

Edit: nie doczytałem budżetu... hehe.gif

Nic nie mówiłem w takim razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marudziłem na różnych kącikach "markowych" z różnymi dziwnymi projektami, ale że mam 1000 pomysłów

> na minutę - wolę zapytać szersze audytorium

> Rok temu postanowiłem w domowej flocie utworzyć etat woła roboczego - auto takie miało mało palić i

> być mało psujliwe - jednym słowem tanio jeździć (w paliwie i w ogólnym utrzymaniu). Wybór padł

> na 206SW 1.4HDI. Wariat to to nie jest, ale pali naprawdę mało - jeżdżąc tylko po mieście,

> dość dynamicznie nie miałem średniej z całego baku większej, niż 6 litrów. Trasa z przelotową

> 110km/h po ekspresówkach, 90km/h po krajówkach (średnia ok 80-85km/h) to przeważnie poniżej 4

> litrów.

> Jest jednak problem Coraz bardziej działają mi na nerwy rozmiary tego auta, a co za tym idzie

> komfort, zachowanie na drodze, itp. Wcześniej jeździłem głównie większymi autami, stąd moje

> "grymaszenie".

> Czy istnieje jakieś auto równie proste w budowie (brak dwumasy, brak turbo o zmiennej geometrii,

> względnie proste zawieszenie, tanie części), które pokonuje 100km w mieście za +/- 30-35zł, na

> trasie w w/w warunkach za 20-25zł, ma klimę, a jednocześnie jest przynajmniej o numer większe

> i chociaż ciut szybsze? Paliwo dowolne, nie mam uprzedzeń do LPG. Auto nie musi być ładne,

> ani bardzo szybkie - od tego mam inne "etaty" Budżet na zakup powiedzmy do 10-15kPLN, ale im

> mniej, tym lepiej.

> Any ideas?

Zobacz w kierunku starych japońców.

Ja kupiłem jakiś czas temu coś takiego

mazda_a29f1.jpg

miałem zagazować ale przy znikomej ostatnio jeździe stwierdziłem że nie ma sensu.Silnik dobrze przyjmuje LPG,duże ,klima ,abs ,kontrola trakcji etc.Szukam właśnie identycznej ale w kombi więc może za niedługi czas będzie do sprzedania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz w kierunku starych japońców.

> Ja kupiłem jakiś czas temu coś takiego

> miałem zagazować ale przy znikomej ostatnio jeździe stwierdziłem że nie ma sensu.Silnik dobrze

> przyjmuje LPG,duże ,klima ,abs ,kontrola trakcji etc.Szukam właśnie identycznej ale w kombi

> więc może za niedługi czas będzie do sprzedania

I nie rdzewieje Ci to? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi wlasnie role taniego wozidla spelnia Vectra C 1.8.

> Auto tanie w utrzymaniu i mało pali. Spokojna jazda 8l , a dynamiczna 10l gazu.

Dobrze, ze moje Astry nie wiedza o takim spalaniu, bo by chyba z glodu zdechly (normalna jazda w miescie Bialystok - czyli jak nie miasto bo bez korkow, A16XER czyli odpowiednik Z18XER czyba, ze masz silnik z przedliftowca - 9,5-10l LPG, w trasie 9 bez klimy).

Z klima +1l.

Cos co nazwalbym dynamiczna jazda zaczyna sie od 11l bez klimy.

No dobra ta slabsza (1,4 90KM) trzymajac sie przepisow na trasie 8l LPG osiagam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I nie rdzewieje Ci to?

Nie dlaczego? niewiem.gif Poprzedni właściciel zrobił jej pakiet konserwacji za 2tys ,ja na wejściu włożyłem jakieś 1,5 tys (rozrząd płyny,tulejka przed.wah ,tylne nowe zaciski a klocki i tarcze były tak tanie ,że grzechem było od razu nie wymienić ,no i wiadomo płyny ,świece,kable).Jak się dba to się ma hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze, ze moje Astry nie wiedza o takim spalaniu, bo by chyba z glodu zdechly (normalna jazda w

> miescie Bialystok - czyli jak nie miasto bo bez korkow, A16XER czyli odpowiednik Z18XER czyba,

> ze masz silnik z przedliftowca - 9,5-10l LPG, w trasie 9 bez klimy).

> Z klima +1l.

Dokladnie to silnik z przedlifta Z18XE jak dla mnie strasznie oszczedny. Wczesniej mialem VB X18XE i spalała podobne ilości paliwa. Max jaki mi spalil to bylo 12l lpg non stop z klimą i caly czas but w podlodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zobacz w kierunku starych japońców.

> Ja kupiłem jakiś czas temu coś takiego

> miałem zagazować ale przy znikomej ostatnio jeździe stwierdziłem że nie ma sensu.Silnik dobrze

> przyjmuje LPG,duże ,klima ,abs ,kontrola trakcji etc.Szukam właśnie identycznej ale w kombi

> więc może za niedługi czas będzie do sprzedania

dobre toporne auto, jesli chodzi o kombi unikałbym wersji 2.0d 85KM, silnik toporny typowy klekot ale słabiutki. No i w modelu który używałem korozja na rantach klapy i nadkoli juz sie pojawiała a było to 2lata temu wink.gif widocznie trafiłes na zadbany egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.