Skocz do zawartości

Nowe silniki Opla


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Odkąd zostały wycofane ze sprzedaży Chevrolety, zaczynam śledzić rynek pod kątem innych marek.

Przejrzałem ofertę Opla i widzę nowe silniki o pojemności 1,6 - diesel i benzyna turbo.

Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

nowa-generacja-silnikow-opla-1-6-CIDI

nowy-diesel-opla-1-6-cdti

Coś możecie więcej powiedzieć o tych jednostkach?

BTW. Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba zapłacić ~75 tys. zł yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkąd zostały wycofane ze sprzedaży Chevrolety, zaczynam śledzić rynek pod kątem innych marek.

> Przejrzałem ofertę Opla i widzę nowe silniki o pojemności 1,6 - diesel i benzyna turbo.

> Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

> nowa-generacja-silnikow-opla

> nowy-diesel-opla-1-6-cdti

> Coś możecie więcej powiedzieć o tych jednostkach?

> BTW. Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> zapłacić ~75 tys. zł

Dobra, dobra - jaka była cena "wyjściowa" za kruza? cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

> nowa-generacja-silnikow-opla nowy-diesel-opla-1-6-cdti

1,6jtd/cdti o ile mnie pamięć nie myli, kolejne dzieło GM Powertrain

jeśli to konstrukcja taka jak np w Delcie którą pośmigałem niedawno to bardzo żwawy silniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkąd zostały wycofane ze sprzedaży Chevrolety, zaczynam śledzić rynek pod kątem innych marek.

> Przejrzałem ofertę Opla i widzę nowe silniki o pojemności 1,6 - diesel i benzyna turbo.

> Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

> nowa-generacja-silnikow-opla

> nowy-diesel-opla-1-6-cdti

> Coś możecie więcej powiedzieć o tych jednostkach?

> BTW. Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> zapłacić ~75 tys. zł

A ile cruze mial cennikowo w katalogu bo to ze astra cennikowo/katalogowo ma tyle ile mowisz nie oznacza ze takie sa ceny transakcyjne... btw na to ze opel bedzie tanszy od cheviego niestety bym nie liczyl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobra, dobra - jaka była cena "wyjściowa" za kruza?

A jakie to ma znaczenie.

Cruza kupowałem na przełomie 12/13 roku i patrzę na ceny Astry - rok modelowy 15, produkcja 14, po upustach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile cruze mial cennikowo w katalogu bo to ze astra cennikowo/katalogowo ma tyle ile mowisz nie

> oznacza ze takie sa ceny transakcyjne... btw na to ze opel bedzie tanszy od cheviego

> niestety bym nie liczyl

Zawsze był droższy, ale aż tyle.

Patrzę na ceny promocyjne - upust 7500zł na Astrę. MOże jeszcze ze 2 tysiaki urwie w salonie. Ale to i tak drogo - jak dla mnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,6jtd/cdti o ile mnie pamięć nie myli, kolejne dzieło GM Powertrain

> jeśli to konstrukcja taka jak np w Delcie którą pośmigałem niedawno to bardzo żwawy silniczek

Interesując byłaby benzynka turbo - ale czy to nie jakiś bezpośredni wtrysk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile cruze mial cennikowo w katalogu bo to ze astra cennikowo/katalogowo ma tyle ile mowisz nie

> oznacza ze takie sa ceny transakcyjne... btw na to ze opel bedzie tanszy od cheviego

> niestety bym nie liczyl

Btw2 rozmawialem z ludkami z aso silniczki ponoc bez specjalnych wodotryskow upgradeowane... w sensie "rozwiercone" (cytat) i spasowaniem oraz ze wzgledu na nowe materialy stopow uzyte umozliwily softem pociagniecie... ktory i tak ze wzgledu na nowe normy niekoniecznie jest ustawiony optymalnie pod uzytkownika.... ile w tym prawdy... zycie pokaze...

Mnie ciekawi jak bedzie ze spalaniem bo ze dosyc zwawo sie odpychaja to potwierdzam po jazdach klocem kaskada np :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Btw2 rozmawialem z ludkami z aso silniczki ponoc bez specjalnych wodotryskow upgradeowane... w

> sensie "rozwiercone" (cytat) i spasowaniem oraz ze wzgledu na nowe materialy stopow uzyte

> umozliwily softem pociagniecie... ktory i tak ze wzgledu na nowe normy niekoniecznie jest

> ustawiony optymalnie pod uzytkownika.... ile w tym prawdy... zycie pokaze

Rozwiercane z czego?

był 1,7 diesel - jest 1,6

benzyna 1,6 była

A że nie optymalne pod względem osiągów - wiadomo - obecnie oprogramowanie jest ustawione pod oszczędzanie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś z tego cennika, czy z innego?

Active to jakaś popierdółka jest.

Aby mieć podobny wypas, muszę zerkać na wersję Cosmo.

Więc z tego jakiś tekst - 140KM, jak doliczymy metalic, kosztuje 75kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> toyota sobie poradziła

Owszem, ale dzięki jednoczesnemu zastosowaniu obu rodzajów wtrysku: bezpośredniego oraz pośredniego (np. GT86, Lexusy).

Podobno w praktyce problem nagaru jest mniejszy w samochodach z doładowaniem (mimo że nagary odkładają się podobnie jak w wolnossących), bo skutki obecności nagaru są mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy pierwszy raz usłyszałem dźwięk 1.6 SIDI myślałem, że pracuje bez oleju.... jednak stan był ok... zlosnik.gif

Normalnie słychać kosiarkę, taką trochę metaliczną... grinser006.gif

Generalnie jeszcze mało tych silników jeździ, więc trochę za wcześnie aby wypowiadać się o (ewentualnej) awaryjności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To raczej nie jest 1.6 mjtd

no mnie się wydawało za oczywiste że jest to efekt tej właśnie współpracy.

Ale mogłem - a wnioskuję po Twojej wypowiedzi - się mylić, więc dawaj szczegóły oszczędzając mi cennego czasu grzebania w dobrodziejstwie zwanym internetem.

Bo między słowami "chyba" a "raczej" większych różnic nie widzę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A że nie optymalne pod względem osiągów - wiadomo - obecnie oprogramowanie jest ustawione pod

> oszczędzanie paliwa.

... i efekt jest taki, że jeśli chcesz by auto jechało - "deptasz" je i zużycie paliwa idzie w górę - tyle to ma wspólnego z ekologią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Active to jakaś popierdółka jest.

> Aby mieć podobny wypas, muszę zerkać na wersję Cosmo.

> Więc z tego jakiś tekst - 140KM, jak doliczymy metalic, kosztuje 75kzł.

No to powiedz mi czy 1.4T w Cruzie kosztowało tyle co 1.8? Bo jak pamiętam to nie. zlosnik.gif Poza tym 7500zł to oficjalnie, po negocjacjach trafisz na 100% taniej jeszcze kilka tysi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GM zatrzymał się na słupkach z Ascony/Lanosa . Elektronika to nie wszystko! Jeszcze rok, góra dwa

> i skończą jak Fiat .

Ale że może konkretniej to co? Czego im brakuje?

Pamiętaj, że taki GM sprzedaje na całym świecie - rynek europejski nie jest dla nich kluczowym zlosnik.gif

Ja tam wolę wypasionego Cruze za 50kzł (którego sprzedali już ~ 3 mln) niż biednego Europejczyka za 70 kzł oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... i efekt jest taki, że jeśli chcesz by auto jechało - "deptasz" je i zużycie paliwa idzie w górę

> - tyle to ma wspólnego z ekologią

I właśnie o to chodzi.

Masz możliwość oszczędzania, a jak potrzebujesz, to deptasz i spalasz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to powiedz mi czy 1.4T w Cruzie kosztowało tyle co 1.8? Bo jak pamiętam to nie. Poza tym 7500zł

> to oficjalnie, po negocjacjach trafisz na 100% taniej jeszcze kilka tysi.

Miejmy nadzieję, bo tak z katalogu, to ceny przerażają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> zapłacić ~75 tys. zł

bo cruze to taka nubira II czy tam IV i musi byc tansze od opla

Utrata wartosci cruza zapewne wplywa

a swoja droga cruze podoba mi sie w kombiaku bo taki jakis nadmuchany nieco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> bo cruze to taka nubira II czy tam IV i musi byc tansze od opla

Nubira III to było Lacetti.

Cruze to całkiem nowa konstrukcja - ta sama platforma co Astra IV - GM Delta II, ale pamiętajmy, że to Cruze pojawił się najpierw jako Lacetti Premiere w Korei już w 2008 r. zlosnik.gif

> Utrata wartosci cruza zapewne wplywa

Na szczęście na starcie nie przepłaciliśmy smile.gif

> a swoja droga cruze podoba mi sie w kombiaku bo taki jakis nadmuchany nieco.

Hatchback ma 4,5 m, więc też nie jest mały smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten sam problem co ja. Chcialem kupic Cruza, przestali sprzedawac i nie ma kompakta w rozsadnej cenie. Trzeba 70k liczyc yikes.gifhehe.gif Ten 1.4T w astrsze nie jedzie tak fajnie jak w cruze pewnie przez mase. Szczerze jak za wersje cosmo zaplacisz powyzej 70k to idz do po nowa Mazde 3 2.0 i nie ogladac sie na astre. Chcielismy kupic Corse rok temu i o zadnych znizkach nie bylo mowy gorzej wyposazona od Swifta a drozsza o 7k. Z astra jest podobnie. oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz ten sam problem co ja. Chcialem kupic Cruza, przestali sprzedawac i nie ma kompakta w

> rozsadnej cenie. Trzeba 70k liczyc Ten 1.4T w astrsze nie jedzie tak fajnie jak w cruze

> pewnie przez mase. Szczerze jak za wersje cosmo zaplacisz powyzej 70k to idz do po nowa Mazde

> 3 2.0 i nie ogladac sie na astre.

Na Japończyki ochoczo zerkam.

Toyota nie ma silników.

Mazda z tym motorkiem by mi w sumie pasowała zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkąd zostały wycofane ze sprzedaży Chevrolety, zaczynam śledzić rynek pod kątem innych marek.

> Przejrzałem ofertę Opla i widzę nowe silniki o pojemności 1,6 - diesel i benzyna turbo.

> Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

> nowa-generacja-silnikow-opla-1-6-CIDI

> nowy-diesel-opla-1-6-cdti

> Coś możecie więcej powiedzieć o tych jednostkach?

> BTW. Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> zapłacić ~75 tys. zł

silniki może i fajne ale masa Opli je zabija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Japończyki ochoczo zerkam.

> Toyota nie ma silników.

> Mazda z tym motorkiem by mi w sumie pasowała

Zaraz, zaraz. Ty po dwóch latach użytkowania nowego auta myślisz już o jego zmianie? Coś nie tak z tym Chevim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz, zaraz. Ty po dwóch latach użytkowania nowego auta myślisz już o jego zmianie? Coś nie tak z

> tym Chevim?

Napisałem, że z ciekawości rozpoznaję co jest teraz na rynku po wyjściu Cheviego.

Cruze sprawuje się super - na razie ma tylko 2 lata i 50 kkm, więc jeszcze 2-3 lata pojeździ u mnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze jak za wersje cosmo zaplacisz powyzej 70k to idz do po nowa Mazde

> 3 2.0 i nie ogladac sie na astre.

Gdyby Mazda 3 była w wersji kombi.

Bo pozostałe dwa japonczyki - Toyota i Honda w wersjach kombi to mocno przegięte ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szczerze jak za wersje cosmo zaplacisz powyzej 70k to idz do po nowa Mazde

> Gdyby Mazda 3 była w wersji kombi.

> Bo pozostałe dwa japonczyki - Toyota i Honda w wersjach kombi to mocno przegięte ceny.

Kombi sprzedaje sie tylko w EU wiec to troche bez sensu dla Mazdy. To nie jest ich glowny rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odkąd zostały wycofane ze sprzedaży Chevrolety, zaczynam śledzić rynek pod kątem innych marek.

> Przejrzałem ofertę Opla i widzę nowe silniki o pojemności 1,6 - diesel i benzyna turbo.

> Produkowane przez Węgrów, spełniające najnowsze normy, itd.

> nowa-generacja-silnikow-opla-1-6-CIDI

> nowy-diesel-opla-1-6-cdti

> Coś możecie więcej powiedzieć o tych jednostkach?

> BTW. Za Cruze 1,8 zapłaciłem 52 tys. zł, a za podobnie wypasioną Astrę o podobnej mocy trzeba

> zapłacić ~75 tys. zł

Zrobiłem już około 34 kkm Astrą 1.4 T 120km/200Nm .

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym silnikiem, jest naprawdę dynamiczny, spalanie w mieszanym cyklu ( średnio mieszany 80% trasa ) z ostatnich 10 kkm to około 6.7 litra na 100 km.

W firmie mamy ich sporo, nie odnotowano żadnych problemów z silnikiem ( z tego co wiem i pytałem we flocie ).

Jako ciekawostkę dodam że 1.4 T kombi jest o 100 kilo cięższy niż nowa Octavia kombi w dieslu .

Jest dobrze wykonana i wyciszona - rewelacyjnie się prowadzi, z tyłu zastosowano drążki Watta (???) rozwiązanie stosowane od lat w sporcie.

Ja z auta jestem bardzo zadowolony. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.