Skocz do zawartości

a może hybryde zamiasta japonskiego kompakta?


ppmarian

Rekomendowane odpowiedzi

w nawiazaniu do watku o jakonskich kompaktach "w automacie"

taka hybryda honda insight lub toyota prius powinna palic polowe tego co tradycyjne 1.8-2.0 (lancer, civic mazda 3)

wiec zamiast bawic sie w LPG w ww kompaktach kupic hybrede?

jak z akumulatorami w takim 5 letnim "elektryku".

mowa o:

honda insight 1.3 88KM + 14KM elektyk

2009-2011

Toyota Prius 1.5 76KM + 67KM elektryk

2006-2008

ile to tak naparawe pali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nawiazaniu do watku o jakonskich kompaktach "w automacie"

> taka hybryda honda insight lub toyota prius powinna palic polowe tego co tradycyjne 1.8-2.0

> (lancer, civic mazda 3)

> wiec zamiast bawic sie w LPG w ww kompaktach kupic hybrede?

> jak z akumulatorami w takim 5 letnim "elektryku".

> mowa o:

> honda insight 1.3 88KM + 14KM elektyk

> 2009-2011

> Toyota Prius 1.5 76KM + 67KM elektryk

> 2006-2008

> ile to tak naparawe pali?

Jechalem niedawno priusem 2 gen czyli tym, o ktorym piszesz rano do klienta taksowka, w porannych korkach w Warszawie. Z ciekawosci zapytalem ile to pali - gosc przeklikal przez kompa i moim oczom sie ukazalo 5.1 l/100. Bylem milo zaskoczony bo gosc jechal calkiem dynamicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechalem niedawno priusem 2 gen czyli tym, o ktorym piszesz rano do klienta taksowka, w porannych

> korkach w Warszawie. Z ciekawosci zapytalem ile to pali - gosc przeklikal przez kompa i moim

> oczom sie ukazalo 5.1 l/100. Bylem milo zaskoczony bo gosc jechal calkiem dynamicznie.

Tez kiedys pytalem taksowkarza i mowil o 5,5 litra po miescie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Insighta sobie daruj, ten mikser elektryczny nie jest w stanie w żaden sposób wygenerować realnych oszczędności.

Prius to zupełnie inna liga, chociaż optymalnie byłoby mieć budżet na trzecią generację - duży przeskok jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, wytłumienie, no i mocniejszy napęd.

Pod względem awaryjności - zero strachu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Insighta sobie daruj, ten mikser elektryczny nie jest w stanie w żaden sposób wygenerować realnych

> oszczędności.

Czemu?

> Prius to zupełnie inna liga, chociaż optymalnie byłoby mieć budżet na trzecią generację - duży

> przeskok jeśli chodzi o przyjemność z jazdy, wytłumienie, no i mocniejszy napęd.

Na 3 kasy nie starczy

> Pod względem awaryjności - zero strachu.

a aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile to tak naparawe pali?

sąsiada Mercury (klon Forda Escape) z 2,5 litrową benzyną i silnikiem elektrycznym po warszawskich korkach pali około 7 litrów

takie hatchbacki spala imho ze 2 litry mniej

swoją drogą to czemu nie Civic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz Ci doradzą że do hybrydy też można założyć LPG

> Generalnie trzeba się nauczyć tym jeździć. Jeśli potrafisz to naprawdę mało.

Toyota / Lexus zalecają technikę pulse and glide - przyspieszamy do prędkości podróżnej, ujmujemy gazu i ponownie lekko go naciskamy tylko na tyle, by tę prędkość utrzymać, w dużej mierze wykorzystując silnik elektryczny. Można przywyknąć. CT200h (1.8l plus elektryk), którym jeżdżę spala w mieście od 4,7 do 6,2 l/100km. Jak w przypadku każdego auta pokonywanie krótkich dystansów ma niekorzystny wpływ na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Komórkę zmieniam co rok.

> Akumulator w hondzie civic kolegi wytrzymał 13 lat (auto od nowości w rodzinie)

jak bylem na przegladzie w lexusie to mnie zapytali czy nie chce przedluzyc gwarancji na aku- bodaj 300 zl na rok ale jak powiedzialem ze slyszalem ze baterie przeliczone sa na zywotnosc auta to sie usmiechneli i potwierdzili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sąsiada Mercury (klon Forda Escape) z 2,5 litrową benzyną i silnikiem elektrycznym po warszawskich

> korkach pali około 7 litrów

> takie hatchbacki spala imho ze 2 litry mniej

> swoją drogą to czemu nie Civic?

Civic hybyrda tylko w nadwoziu typu saddam wystepuje wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Toyota Prius 1.5 76KM + 67KM elektryk

> 2006-2008

> ile to tak naparawe pali?

Mamy takie w domu od ponad 2 lata rocznik 2005, aktualny przebiez 165kkm, przez te dwa lata przejechane niecałe 50kkm.

Średnie spalanie z całego okresu 5.3l. W optymalnych warunkach mozna zejść w okolice 4l, zimą myślę, ze 6 pali. Najwyższe spalania jakie zanotowałem wynosiło 7l i był to zimowy wjazd na narty, autostrada, pelne auto i box na dachu. Latem, przy podobnym obłożeniu ale bez boxa wyszło 5.3 z wyjazdu do ITA, więc bardzo ładnie. Prędkośc autostradowa do 130km/h.

Na początku wymieniłem aku (ten standardowy), w ASO chcieli 900zł (mam wersję US, więc niby jakiś nietypowy), wsadziłem jakiegoś Boscha za 220zł.

Awarii nie miałem ani jednej przez ten czas, tylko standardowy serwis olejowy. Zawieszenie jest chyba całe oryginalne jeszcze i póki co nic nie wskazuje, zeby wymagało interwencji (przeglądy przechodzi bez zająknięcia), nie jestem pewien czy przypadkiem nie wstawiałem nowych klocków, ale chyba nie, więc jest szansa, że hamulce też jeszcze fabryczne.

Auto bardzo dobrze wykończone w środku, nic nie stuka, nie trzeszczy, przez tą nieco 'nietypową' technologię nie sprawia wrażenia, że ma już 10 lat.

Dużo miejsca w środku przez spory rozstaw osi (2700 jak w klasie D), pakowny bagaznik z podwójną podłogą więc z wyjazdami rodzinnymi nie było problemu, jendoczesnie stosunkowo nieduży z zewnątrz przez bardzo krótką maskę, co sprawia, że nadaje się też idealnie do jazdy po mieście.

Jazda nim jest niesamowicie prosta i przyjemna, w środku cisza, można się zrelaksować.

Osobiście bardzo polecam i jak tylko będzie mnie stać to chętnie przesiądę się kiedyś na nowszy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jechalem niedawno priusem 2 gen czyli tym, o ktorym piszesz rano do klienta taksowka, w porannych

> korkach w Warszawie. Z ciekawosci zapytalem ile to pali - gosc przeklikal przez kompa i moim

> oczom sie ukazalo 5.1 l/100. Bylem milo zaskoczony bo gosc jechal calkiem dynamicznie.

Bo to jest wlasnie sprzet do miasta i w warunkach miejskich generuje realne oszczednosci. Prius na trasie to nieporozumienie. Co do dlugowiecznosci baterii to znam dosc dobrze czlowieka, ktory jezdzi 2gen z poczatkow produkcji i aku jak na razie zupelnie bezproblemowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest wlasnie sprzet do miasta i w warunkach miejskich generuje realne oszczednosci. Prius na

> trasie to nieporozumienie. Co do dlugowiecznosci baterii to znam dosc dobrze czlowieka, ktory

> jezdzi 2gen z poczatkow produkcji i aku jak na razie zupelnie bezproblemowe.

wyglada na to ze prius/auris nie nez powodu jest drozszy od insight. i jesli brak pod uwage hybryde to wlanie toyoty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dziekuje za opis

> jakie masz odczucia podczas wyprzedzania, dynamicznego przyspieszania. do czego (klasyczna

> wolnossąca benzyna) być porównał?

W jeździe miejskiej sprawdza się bardzo dobrze, ładnie zbiera się ze świateł itp.

Na trasie, przy wyprzedzaniu czy dłuższym podjeździe po górkę czuć niedobór mocy (to ma raptem ok 115KM łącznie, więc cudów nie ma). Jest to jedyny moment kiedy słychać wyraźnie silnik i nie jest to przyjemny dźwięk - wyje jakby go ze skóry obdzierali ;-) Można to uznać za jego jeden z nielicznych minusów, jesli już mialbym się do czegoś przyczepić. Chociaż to tak bardzo mi nie przeszkadzało i nie odczuwałem jakoś zbytnio tego braku mocy, dopóki sam nie przesiadłem się do nieco większej i nieco mocniejszej Ravki. Teraz, jak wsiadam do Priusa, to mam wrażenie, że auto za bardzo nie jedzie i musze się zawsze chwilę przestawiać na jego specyfikację. Ale to wynika z punktu odniesienia (w Rav mam 270KM). Generalnie auto naprawdę daje radę, nie jest to wyścigówka ale można tym spokojnie i komfortowo jeździć - byliśmy dwa razy na nartach w Alpach czy latem we Włoszech i nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie laika - Prius w ogóle jest w stanie poruszać się tylko na elektryku?

Jest w stanie. W praktyce da się przejechać nawet 15-20 km.

> np. jak mam do pracy 6km, to dojadę na naładowanym aku, czy to nierealne?

Prius doładowywany z gniazdka pojawił się w 2011 w wersji produkcyjnej - bez tej opcji trudno zakładać że będziesz wyjeżdżał na w pełni naładowanych akumulatorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie laika - Prius w ogóle jest w stanie poruszać się tylko na elektryku?

Tak, ale w praktyce musza być sprzyjające warunki, prędkośc do ok 50km/h i jest to mozliwe przez jakieś 2km, nie więcej. Choćraz pamiętam w jednym z tuneli w Wiedniu (istotne z pkt widzenia braku wiatru) jechałem przez chwilę na samym elektryku z prędkością ok 100km/h.

Ta wersja nie słuzy do jazdy na elektryku, ten tylko wspomaga silnik spalinowy, ale robi to na tyle czesto i efektywnie, że auto pali kilka l mniej niż by palił jego normalny odpowiednik.

To jak częśto i jak długo jedziesz na samym ekeltryku zalezy od wielu czynników - temp, ukształtowanie terenu, prędkość, styl jazdy itp...

> np. jak mam do pracy 6km, to dojadę na naładowanym aku, czy to nierealne?

W tej wersji nierealne. Poza tym jak odpalasz auto to zawsze uruchamia się silnik spalinowy i wyłącza po chwili (jak długiej, to zależy od warunków i tego czy auto jest zimne czy ciepłe). Podobno były montowane pstryczki wymuszające pracę silnik elektrycznego, ja tego nie mam więc nie wiem jak to się w praktyce sprawdza.

Poziom naładowania baterii jest monitorowany przez komp i to komp steruje całą instalacją. Oczywiście wiele zalezy od stylu jazdy i umiejętnego operowania gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w stanie. W praktyce da się przejechać nawet 15-20 km.

> Prius doładowywany z gniazdka pojawił się w 2011 w wersji produkcyjnej - bez tej opcji trudno

> zakładać że będziesz wyjeżdżał na w pełni naładowanych akumulatorach.

a widzisz, ja myślałem, że one od początku miały możliwość ładownia z sieci...

trochę rozbieżności między tym co piszesz, a tym co pisze kolega - z czego to wynika?

poniżej użyszkodnik napisał, że max 2 km na baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz, ja myślałem, że one od początku miały możliwość ładownia z sieci...

> trochę rozbieżności między tym co piszesz, a tym co pisze kolega - z czego to wynika?

> poniżej użyszkodnik napisał, że max 2 km na baterii

To nie jest auto elektryczne, wiec cala idea nie polega na jezdzeniu na elektryku.

Nawet jesli sie uda, to bedzie to raczej turlanie sie, a nie jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a widzisz, ja myślałem, że one od początku miały możliwość ładownia z sieci...

> trochę rozbieżności między tym co piszesz, a tym co pisze kolega - z czego to wynika?

> poniżej użyszkodnik napisał, że max 2 km na baterii

Pewnie zależy to od wersji Priusa - Prius III plug-in po naładowaniu do pełna teoretycznie powinien przejechać jakieś 25 kilometrów, ale to tylko teoria. grinser006.gif Ale 15 z hakiem w praktyce jest już realistyczne. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaraz Ci doradzą że do hybrydy też można założyć LPG

> Generalnie trzeba się nauczyć tym jeździć. Jeśli potrafisz to naprawdę mało.

Kiedyś Czykit śmiał się z tego bo zagazował już kilka Priusów taksówkarzom i nie tylko ;-)

A taksówkarze podobno lubią Pruisy też za to, że mają klimę elektryczną i działa na postoju z wyłączonym silnikiem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo to jest wlasnie sprzet do miasta i w warunkach miejskich generuje realne oszczednosci. Prius na

> trasie to nieporozumienie. Co do dlugowiecznosci baterii to znam dosc dobrze czlowieka, ktory

> jezdzi 2gen z poczatkow produkcji i aku jak na razie zupelnie bezproblemowe.

wyjaśnij dlaczego nieporozumienie?

Zapraszam na test:

autostrada przy prędkości 140-150 km/h nie przekroczymy 6 litrów

max speed 195km/h więc ja trzeba to i szybciej pojedzie

nie wiem gdzie tu widzisz nieporozumienie, spalanie, osiągi>?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyjaśnij dlaczego nieporozumienie?

> Zapraszam na test:

> autostrada przy prędkości 140-150 km/h nie przekroczymy 6 litrów

W zasadzie kazdy diesel to zrobi. Poza tym sorry, nie wierze. Jechalem Priusem niejedna trase i takie gadanie ze 6l przy stalej 150km/h to taka sama klasyka jak to, ze TDI wtedy nie przekracza 5l. Jadac 120-130, z chwilowymi przyspieczniami do 150 to zrobisz Priusem taki wynik, szybciej nie zrobisz. Na jednostajnej trasie baterie sie nie laduja, bo prawie nie hamujesz wiec tak naprawde wszystko idzie z benzynowego. A wiec masz tylko ten zenujacy silnik benzynowy jaki ma Prius IIgen. On ma po prostu za malo mocy by byc oszczednym przy predkosciach 140+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie kazdy diesel to zrobi. Poza tym sorry, nie wierze. Jechalem Priusem niejedna trase i

> takie gadanie ze 6l przy stalej 150km/h to taka sama klasyka jak to, ze TDI wtedy nie

> przekracza 5l. Jadac 120-130, z chwilowymi przyspieczniami do 150 to zrobisz Priusem taki

> wynik, szybciej nie zrobisz. Na jednostajnej trasie baterie sie nie laduja, bo prawie nie

> hamujesz wiec tak naprawde wszystko idzie z benzynowego. A wiec masz tylko ten zenujacy silnik

> benzynowy jaki ma Prius IIgen. On ma po prostu za malo mocy by byc oszczednym przy

> predkosciach 140+

Ja musze chyba swojego sadzomiota gdzies dac przebadac confused.gif bo przy tempomatowych 150 pali 7,5 i nie chce mniej, zarowno przed jak i po programie, na paliwe z Auchana, Tesco ale i tez Dieslach Premium czy Fuel Save.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja musze chyba swojego sadzomiota gdzies dac przebadac bo przy tempomatowych 150 pali 7,5 i nie

> chce mniej, zarowno przed jak i po programie, na paliwe z Auchana, Tesco ale i tez Dieslach

> Premium czy Fuel Save.

Moj tez nie chcial grinser006.gif Ale to nie bylo TDI wiec wiadomo, paliwa nie produkuje grinser006.gifgrinser006.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie kazdy diesel to zrobi. Poza tym sorry, nie wierze. Jechalem Priusem niejedna trase i

> takie gadanie ze 6l przy stalej 150km/h to taka sama klasyka jak to, ze TDI wtedy nie

> przekracza 5l. Jadac 120-130, z chwilowymi przyspieczniami do 150 to zrobisz Priusem taki

> wynik, szybciej nie zrobisz. Na jednostajnej trasie baterie sie nie laduja, bo prawie nie

> hamujesz wiec tak naprawde wszystko idzie z benzynowego. A wiec masz tylko ten zenujacy silnik

> benzynowy jaki ma Prius IIgen. On ma po prostu za malo mocy by byc oszczednym przy

> predkosciach 140+

napisałem: zapraszam na test - możesz nie wierzyć, mam to gdzieś, wyraziłem swoją opinię, podpartą kilkudziesięcima tyś przejechanych KM.

Idę o zakład, wsiadamy przy optymalnej temp powietrza (nie zimą) do priusa, rozpędzamy sie do np. 145 km/h, jedziemy autostradą np. ze 100 km i 6 litrów nie przekroczymy

Dla sprostowania, ja mówię o priusie mk3 2009 w górę. 2-ga generacja przy większych prędkościach faktycznie bardziej się męczy.

Pamiętaj że na ten wynik ma wpływ wiele innych czynników: współczynnik oporu powietrza, silnik w cyklu atkinson, a nie jak piszesz np. hamowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> napisałem: zapraszam na test - możesz nie wierzyć, mam to gdzieś, wyraziłem swoją opinię.

> Dla sprostowania, ja mówię o priusie mk3 2009 w górę. 2-ga generacja przy większych prędkościach

> faktycznie bardziej się męczy.

> Pamiętaj że na ten wynik ma wpływ wiele innych czynników: współczynnik oporu powietrza, silnik w

> cyklu atkinson, a nie jak piszesz np. hamowanie.

Ale jednym z kluczowych czynnikow wplywajacych na obnizenie spalania hybryd jest wspomaganie silnikiem elektrycznym przy przyspieszaniu (a energia dla silnika pochodzi z hamowania). Dlatego w miescie pala mniej, bo silnik elektryczny ma wiele okazji do wykazania sie swoja obecnoscia smile.gif

Na trasie przy stalej predkosci pracuje w zasadzie tylko spalinowy stad nie ma co oczekiwac cudow w porownaniu ze zwyklym benzyniakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jednym z kluczowych czynnikow wplywajacych na obnizenie spalania hybryd jest wspomaganie

> silnikiem elektrycznym przy przyspieszaniu (a energia dla silnika pochodzi z hamowania).

> Dlatego w miescie pala mniej, bo silnik elektryczny ma wiele okazji do wykazania sie swoja

> obecnoscia

> Na trasie przy stalej predkosci pracuje w zasadzie tylko spalinowy stad nie ma co oczekiwac cudow w

> porownaniu ze zwyklym benzyniakiem

ile km przejechałeś i jaką hybryda ??

Ja nie piszę o cudach - przyjedz do mnie do salonu, a przekonasz się.

Nie lubię głupich dyskusji bo to nie ma sansu mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile km przejechałeś i jaką hybryda ??

> Ja nie piszę o cudach - przyjedz do mnie do salonu, a przekonasz się.

> Nie lubię głupich dyskusji bo to nie ma sansu

To poprosze o rzeczowe argumenty korzysci z silnika elektrycznego przy stabilnej jezdzie ze stala predkoscia na autostradzie. I nie mowie o Cx, czy cyklu atkinsona tylko o silniku elektrycznym.

Znalazlem tez jakis tekst

Quote:

Toyota Prius na autostradzie

Czy hybrydy sprawdzają się tylko w mieście? Tu rzeczywiście pokazują się od najlepszej strony - nie spalają paliwa w korkach i pozwalają wykorzystać silnik elektryczny przy niewielkich miejskich prędkościach. A czy Toyota Prius będzie autem na tyle uniwersalnym, że zadziwi nas niskim spalaniem także w trasie? Postanowiłem to sprawdzić – i to w pełnym zakresie prędkości i z pełnym obciążeniem (5 osób + bagaże) – podczas wypadu do Niemiec.

Na początek jazda bardzo spokojna. Ustawiam na tempomacie prędkość 100 km/h i po godzinie na liczniku widzę wynik 3,8 litra/100km. Bardzo dobrze, od razu się chwalę wynikiem na naszym fanpage'u na Facebooku i przestawiam tempomat na 140 km/h. Prędkość wyższa o 40% powoduje wzrost spalania do 5,9 litra/100km, czyli o całe 55%. Dużo, ale to nie Prius jest winny tylko prawa fizyki, które sprawiają, że powietrze stawia przy wyższych prędkościach większy opór. Prius właściwie nie ma czego się wstydzić - pokażcie mi samochód o bryle minivana, który przecina autostradę z maksymalną dozwoloną prędkością, spalając tak niewiele benzyny. No dobra, pewnie znajdziecie parę - a teraz pokażcie, który z nich w korkach pali poniżej 5 litrów? No właśnie! Takie rzeczy to tylko w Toyocie Prius.

Przekraczam granicę polsko-niemiecką i wreszcie widzę upragniony znak "Koniec zakazów", więc czas zacząć pomiary przy większych prędkościach. Ustawiam tempomat na 150 km/h i wkrótce wskazanie na komputerze stabilizuje się na wartości 6,5 l/100km. Daję 160 - spalanie rośnie do 7,4 l. Nie zatrzymuję się na tym, znów resetuję komputer i ustawiam tempomat na 170 km/h - spalanie podskakuje do 8,5 litra/100km. [...]

Za ciekawostkę można uznać fakt, że w całej tej podróży baterii nie udało się naładować do pełna. Ostatniej kreski nie zobaczyłem wcale, a przedostatnia włączyła się dosłownie na chwilę, czyli bateria zwykle jest naładowana w maksymalnie 80% - mimo szybkiej jazdy przez dłuższy czas.

I jeszcze jedna informacja dla miłośników matematyki: podczas podróży zweryfikowałem licznikowe wskazanie tempomatu przez GPS i wyszło, że rzeczywista prędkość różniła się od zadanej o około 10 km/h - w dół, rzecz jasna.


zrodlo

Czyli jest niezle, ale ponizej 6 przy 150 sie nie udalo, no i optymistyczne wskazania licznika predkosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już raz pisałem, zapraszam na jazdę próbną i przekonanie się samemu

> pozdr.

a jakiego rzedu spalanie jest na krotkich .miejskich dystansach[3-4km]? tez mocno leci do gory jak w zwyklych autach czy tez ten elektryk jakos to stabilizuje?

i jeszcze pytanie o wersje plug-in.czy da sie tym jezdzic na takich wlasnie dystansach nie uzywajac silnika spalinowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla sprostowania, ja mówię o priusie mk3 2009 w górę. 2-ga generacja przy większych prędkościach

> faktycznie bardziej się męczy.

Hahahah, no to wlasnie totalnie zmieniles warunki zakladu bo caly temat jest o 2gen smile.gif I ja o 2gen caly czas mowie. 3gen jechalem jako pasazer moze 2 razy w zyciu i to krotko.

> Pamiętaj że na ten wynik ma wpływ wiele innych czynników: współczynnik oporu powietrza, silnik w

> cyklu atkinson, a nie jak piszesz np. hamowanie.

Hamowanie w Priusie doladowuje baterie. Pewnie odzyskuje sie troche z samego toczenia ale glownie poprzez hamowanie. Jesli jedziesz dluzszy czas z wieksza predkoscia i nie zwalniasz to sorry, pradu z niczego nie zrobisz. Nie ma baterii nie ma oszczednosci. Owszem, niskie opory powietrza i toczenia, cykl atkinsona itp pomagaja w obnizaniu spalania ale hybryda malo spala glownie dzieki elektrykowi. Maly udzial elektryka w jezdzie rowna sie male oszczednosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahah, no to wlasnie totalnie zmieniles warunki zakladu bo caly temat jest o 2gen I ja o 2gen

> caly czas mowie. 3gen jechalem jako pasazer moze 2 razy w zyciu i to krotko.

> Hamowanie w Priusie doladowuje baterie. Pewnie odzyskuje sie troche z samego toczenia ale glownie

> poprzez hamowanie. Jesli jedziesz dluzszy czas z wieksza predkoscia i nie zwalniasz to sorry,

> pradu z niczego nie zrobisz. Nie ma baterii nie ma oszczednosci.

Cicho, chaja.gif bo obaj bedziemy musieli pojechac do Elblaga na jazde probna grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyzby kolega Knedler?

> A na test bym pojechal...ale ktoregos z tych mitycznych TDI co to zlopia 4 litry przy 170

albo TDI ktory pali 5litrow po miescie na krotkich odcinkach grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bateria jest też ładowana przez sam silnik spalinowy.

Serio? facepalm%5B1%5D.gif

Kolega nie załapał idei. Największe oszczędności hybryd biorą się z umiejętności odzyskiwania energii, która w klasycznym aucie jest bezpowrotnie marnotrawiona czyli: hamowanie.

Na autostradzie, jadąc na tempomacie bez częstych hamowań nie masz jak w hybrydzie zaoszczędzić energii w stosunku do klasycznego auta. I spalinowy niemal cały czas doładowuje baterię (tadaaaam! grinser006.gif) ,która służy za główne źródło napędu.

Dodając do tego małą moc auta to na autostradzie oszczędności idą w diabły. Tak JA zrozumiałem powyższy wywód kolegów, który został zakwestionowany w Priusie 3gen w okolicach Elbląga grinser006.gif Nie jeździłem, to nie wiem, ale skorzystam z okazji i zapytam: jak się sprawuje Auris kombii HSD na autostradzie przy prędkości REALNEJ (wg GPS) 140-150 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie

> jeździłem, to nie wiem, ale skorzystam z okazji i zapytam: jak się sprawuje Auris kombii HSD

> na autostradzie przy prędkości REALNEJ (wg GPS) 140-150 km/h?

Znalazlem test ADAC, gdzie podają spalanie dla warunków BAB (Bundesautobahnen smile.gif) w wysokosci 5,9. W autach ktorymi jezdzilem/rozwazalem przed zakupem obecnego, wyniki z ADAC pokrywaly sie mniej wiecej z tempomatowym 140kmh.

Dla Lancera 1.8 DID to bylo 6,6 a dla Civica 2.2 - 6,9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Serio?

> Kolega nie załapał idei.

Kolega załapał. Od lipca zrobiłem hybrydą prawie 20 tys km. Cały czas jednak pisano o ładowaniu baterii w trakcie hamowania, więc uściślam.

> Największe oszczędności hybryd biorą się z umiejętności odzyskiwania

> energii, która w klasycznym aucie jest bezpowrotnie marnotrawiona czyli: hamowanie.

> Na autostradzie, jadąc na tempomacie bez częstych hamowań nie masz jak w hybrydzie zaoszczędzić

> energii w stosunku do klasycznego auta.

To nie do końca tak, bo nawet w czasie takiej jazdy silnik spalinowy jest wspomagany przez elektryczny - np. podczas podjazdów pod wzniesienia, przyspieszania przy wyprzedzaiu itp. Poza tym pisząc w dużym uproszczeniu do utrzymania stałej prędkości nie jest potrzebna cała energia wytworzona przez silnik spaliowy, więc bateria jest doładowywana w miarę potrzeb. Fakt, że nie ładuje się w tych warunkach do 100% wynika z oprogramowania / rozwiązania jakie przyjęła Toyota / Lexus.

> I spalinowy niemal cały czas doładowuje baterię

> (tadaaaam! ) ,która służy za główne źródło napędu.

Serio? facepalm%5B1%5D.gif Kolega nie załapał idei zlosnik.gif

Jeżdżąc dużo "w trasie" diesel byłby lepszym wyborem, choć ja osobiście nie przepadam. Hybryda idealnie sprawdza się w mięscie, ale i na trasie spokojnie daje radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest auto elektryczne, wiec cala idea nie polega na jezdzeniu na elektryku.

> Nawet jesli sie uda, to bedzie to raczej turlanie sie, a nie jazda.

Jeżeli w Lexusie to ta sama technologia, to potwierdza moją teorię o pewnym "oszczędnym" ćwoku. Przeważnie jak wracam z pracy (pewnie też kończy o stałej porze) wpiernicza się przed maskę i pędzi całe 30km/h przy czym hamuje silnikiem 100-150m przed rondkami. Zważywszy, że rondka są co kilkaset metrów, szału można dostać. Prowadzi taki osioł procesję przez całe miasto. angryfire.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hahahah, no to wlasnie totalnie zmieniles warunki zakladu bo caly temat jest o 2gen I ja o 2gen

> caly czas mowie. 3gen jechalem jako pasazer moze 2 razy w zyciu i to krotko.

> Hamowanie w Priusie doladowuje baterie. Pewnie odzyskuje sie troche z samego toczenia ale glownie

> poprzez hamowanie. Jesli jedziesz dluzszy czas z wieksza predkoscia i nie zwalniasz to sorry,

> pradu z niczego nie zrobisz. Nie ma baterii nie ma oszczednosci. Owszem, niskie opory

> powietrza i toczenia, cykl atkinsona itp pomagaja w obnizaniu spalania ale hybryda malo spala

> glownie dzieki elektrykowi. Maly udzial elektryka w jezdzie rowna sie male oszczednosci.

info o zakładzie podałem sporo później o tym jak powiedziałem o III gen.

Tym bardziej sam cytowałeś artykuł o 3 generacji, więc nie wiem po co to Hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.