Skocz do zawartości

DCF 77 - czy jest auto...


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. grinser006.gif

W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... sick.gif) tak mnie naszło: auta są naszpikowane elektroniką.

A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze? niewiem.gif

Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo biglaugh.gif).

Pozdrawiam - romano11 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup auto z nawigacja. Nie będziesz miał problemow z czasem. Poza tym we większości aut da sie ustawić automatyczna zmianę czasu bo to nie jest wielka filozofia. Algorytm znany, prosty do wyliczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... ) tak mnie naszło: auta są naszpikowane

> elektroniką.

> A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze?

> Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo ).

> Pozdrawiam - romano11

Są takie co biorą dane z GPS, ale nie wiem jak ze zmianą czasu lato/zima.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... ) tak mnie naszło: auta są naszpikowane

> elektroniką.

> A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze?

> Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo ).

> Pozdrawiam - romano11

dużo aut umie synchronizować godzinę z danymi z RDS. Całkiem sprawnie to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>odbiera sygnał DCF 77

a zdajesz sobie sprawę, że DCF 77 to technologia na poziomie I wojny światowej i pomimo korzystania z atomowego wzorca zegara, cała dokładność jest tracona w czasie transmisji.

Poza tym nie wiadomo jak długo będzie utrzymywany.

GPS "niestety" jest lepszy i pozwala odtworzyć dokładność zegara w miejscu odbioru co najmniej do 1/100000000 sekundy, no i ten zasięg.

>dużo aut umie synchronizować godzinę z danymi z RDS. Całkiem sprawnie to działa.

i to jest sensowne rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... ) tak mnie naszło: auta są naszpikowane

> elektroniką.

> A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze?

> Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo ).

> Pozdrawiam - romano11

Po co ? Jest gps i navi od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a zdajesz sobie sprawę, że DCF 77 to technologia na poziomie I wojny światowej i pomimo korzystania

> z atomowego wzorca zegara, cała dokładność jest tracona w czasie transmisji.

Co to znaczy "tracona w czasie transmisji" hmm.gif

Mam kilka zegarów tak synchronizowanych (nie w samochodzie oczywiście) i nie widzę jakiś niedokładności, wszystkie chodzą identycznie (z dokładnością do co najmniej 1 sekundy). Nie widzę potrzeby większej precyzji, bo i po co niewiem.gif

> Poza tym nie wiadomo jak długo będzie utrzymywany.

> GPS "niestety" jest lepszy i pozwala odtworzyć dokładność zegara w miejscu odbioru co najmniej do

> 1/100000000 sekundy, no i ten zasięg.

> i to jest sensowne rozwiązanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy "tracona w czasie transmisji"

> Mam kilka zegarów tak synchronizowanych (nie w samochodzie oczywiście) i nie widzę jakiś

> niedokładności, wszystkie chodzą identycznie (z dokładnością do co najmniej 1 sekundy). Nie

> widzę potrzeby większej precyzji, bo i po co

> > i to jest sensowne rozwiązanie

i wszystkie sa opoznione w stosunku do dcf o jakies czesci sekundy bo nie masz kompensacji odleglosci od zrodla sygnalu grinser006.gif

w gps masz kompensacje bo jest porownywany sygnal z kilku zegarow i m.in. na tej podstawie jest 'przy okazji' obliczana twoja pozycja grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba wszystkie. Lancer to miał, wszystkie auta po 2010 roku jakimi jeździłem to mają. Ale może

> chodzi o RDS czy GPS?

raczej rds ewentualnie gps (o ile maja). W wielu autach zegar pokladowy jest po prostu ustawiany w menu komputera i jest synchronizowany z niczym. W niektorych autach zegar jest zintegrowany z odbiornikiem radiowym i wtedy RDS raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wszystkie sa opoznione w stosunku do dcf o jakies czesci sekundy bo nie masz kompensacji odleglosci od zrodla sygnalu

z uwagi na odległość tracimy jakieś 0,005 sekundy, ale najwięcej bo 0,1 s na detekcji zera w transmisji do odbiornika.

W porównaniu do GPS, to rzeczywiście archaiczna technologia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to znaczy "tracona w czasie transmisji"

> Mam kilka zegarów tak synchronizowanych (nie w samochodzie oczywiście) i nie widzę jakiś

> niedokładności, wszystkie chodzą identycznie (z dokładnością do co najmniej 1 sekundy). Nie

> widzę potrzeby większej precyzji, bo i po co

> > i to jest sensowne rozwiązanie

A nie musisz ganiac po domu, zeby sie przestawily tongue.gif ( tak mam prawie za kazdym razem na obu zegarkach i w roznych miejscach zamieszkania)?

Imho zgodze sie, ze rozwiazanie stare i nie zawsze dobrze dzialajace.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... ) tak mnie naszło: auta są naszpikowane

> elektroniką.

> A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze?

> Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo ).

> Pozdrawiam - romano11

Mój bierze z RDS. Co nie zawsze jest dobre bo niektóre stacje bzdury podają. Na szczęście można też ustawić ręcznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie musisz ganiac po domu, zeby sie przestawily ( tak mam prawie za kazdym razem na obu

> zegarkach i w roznych miejscach zamieszkania)?

> Imho zgodze sie, ze rozwiazanie stare i nie zawsze dobrze dzialajace.

Nie zauważyłem takich problemów, np. po wymianie baterii wystarczy kilka minut i gotowe ok.gif

I jeszcze jedno-może faktycznie tracone są jakieś tysięczne części sekundy ale to chyba nie ma żadnego znaczenia grinser006.gif, przynajmniej dla mnie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i wszystkie sa opoznione w stosunku do dcf o jakies czesci sekundy bo nie masz kompensacji

> odleglosci od zrodla sygnalu

Nie sadze by to stanowilo problem dla uzytkownika, chyba ze zegar zamontowany bedzie w aucie z jakas super precyzyjna wyrzutnia rakiet na pokladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie sadze by to stanowilo problem dla uzytkownika, chyba ze zegar zamontowany bedzie w aucie z

> jakas super precyzyjna wyrzutnia rakiet na pokladzie.

Lub budujesz samochód-pułapkę odpalaną zegarem właśnie. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zauważyłem takich problemów, np. po wymianie baterii wystarczy kilka minut i gotowe

> I jeszcze jedno-może faktycznie tracone są jakieś tysięczne części sekundy ale to chyba nie ma

> żadnego znaczenia , przynajmniej dla mnie

W Warszawie, od Bełchatowa ok 150km dalej na wschód od nadajnika DCF, ostatnio przez ok 3 tygodnie żaden z moich 3 zegarów nie chciał się zsynchronizować.

Dopiero od wczoraj po poprawie pogody niektóre łapią czas, tylko w jednym punkcie mieszkania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Warszawie, od Bełchatowa ok 150km dalej na wschód od nadajnika DCF, ostatnio przez ok 3 tygodnie

> żaden z moich 3 zegarów nie chciał się zsynchronizować.

> Dopiero od wczoraj po poprawie pogody niektóre łapią czas, tylko w jednym punkcie mieszkania.

Zegar z DCF77 u mnie w mieszkaniu działał całkiem poprawnie, ale nie w każdym miejscu.

Zawiozłem go do babci pod miasto i w całym domu nie ma żadnego problemu z synchronizacją - działa idealnie.

Być może waży tutaj brak dziesiątek sieci wi-fi czy ogólnie mniej wszelkich urządzeń elektronicznych w otoczeniu.

Mówicie, że to technologia archaiczna - może, ale prosta, co dla zwykłych zegarków pędzonych "paluszkiem" jest zaletą.

Wadą jest słaby sygnał nadawany z zachodnich Niemiec, a nie sama technika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zegar z DCF77 u mnie w mieszkaniu działał całkiem poprawnie, ale nie w każdym miejscu.

> Zawiozłem go do babci pod miasto i w całym domu nie ma żadnego problemu z synchronizacją - działa

> idealnie.

> Być może waży tutaj brak dziesiątek sieci wi-fi czy ogólnie mniej wszelkich urządzeń

> elektronicznych w otoczeniu.

> Mówicie, że to technologia archaiczna - może, ale prosta, co dla zwykłych zegarków pędzonych

> "paluszkiem" jest zaletą.

> Wadą jest słaby sygnał nadawany z zachodnich Niemiec, a nie sama technika.

archaiczna, sam widzisz jak to działa. U moich rodziców, jeszcze bardziej na wschód gdzie nie ma w okolicy wifi też trzeba cudować. Widzisz to jak auta po zmianie czasu jeżdzą po parkingach szukając sygnału grinser006.gif ?

Dlatego to bezsensu w autach bezproblemu można się synchronizować po gps - mam tak u siebie i działa doskonale czy nawet z rds.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego to bezsensu w autach bezproblemu można się synchronizować po gps - mam tak u siebie i

> działa doskonale czy nawet z rds.

Zgoda - w autach bez sensu.

Zgoda - w PL ogólnie też kuleje

Ale sama idea jest fajna. Do zegarków domowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> W obliczu okresowej zmiany godziny (totalny bezsens... ) tak mnie naszło: auta są naszpikowane

> elektroniką.

> A czy jest takie, które odbiera sygnał DCF 77 i samo zmienia godzinę w pokładowym zegarze?

> Gdy będzie to opcja płatna - poproszę (byle nie za drogo ).

> Pozdrawiam - romano11

W moim Audi A4 z 2001 roku jest tak synchronizowany zegarek pokładowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.