Skocz do zawartości

Golf VII czy warto dopłacać do 17" Dijone ?


klo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17 cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

Kupic na fabrycznych 16 , po wyjeździe z salonu je zdjąć i sprzedać , a kupic 17 np. na allegro czy olx - będzie taniej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robi się dość sztywno na tym zawieszeniu, poza tym zirytowało mnie to że zmieniając felgi muszę dopłacać za zawieszenie. Bierz na fabrycznych 16" - będziesz mieć na zimę lub sprzedasz, a felgi możesz dokupić zawsze jak napisał Jay.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

A na kij Ci 17" w gofrze? Bierz 16 kapcie tańsze a jak zatęsknisz to sobie dokupisz i będzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaka opona jest do tych 17?

Ja mialem 225/45 R17 vs 205/55 R16. Duza roznica w jezdzie po gorszych drogach. Z tym, ze to Kila, teraz jezdze Cruzem na 17tkach ze sportowym zawieszeniem po rownych drogach i jest super. Jakbym jezdzil po PL wszytsko by tluklo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mialem 225/45 R17 vs 205/55 R16. Duza roznica w jezdzie po gorszych drogach. Z tym, ze to Kila,

> teraz jezdze Cruzem na 17tkach ze sportowym zawieszeniem po rownych drogach i jest super.

> Jakbym jezdzil po PL wszytsko by tluklo.

A może jesteś przyzwyczajony do miękkich amerykańskich kanap?

Bo ludzie jeżdżą w PL ze sportowym zawieszeniem np. Cup w Megane na 18" albo 19" i nie narzekają niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może jesteś przyzwyczajony do miękkich amerykańskich kanap?

> Bo ludzie jeżdżą w PL ze sportowym zawieszeniem np. Cup w Megane na 18" albo 19" i nie narzekają

Jak nie narzekaja? yikes.gif Ja rozumiem A2 mozna leciec czy po torze w Poznaniu, ale po lokalnych drogach? Po dziurawej Lodzi yikes.gif

Parkowanie przy krawezniku, dziury etc to koszmar i mowie to z punktu widzenia codzinnej jazdy po bulki i do pracy. Nie mam z tylu glowy mysli o szybkiej jezdzie po pustych prostych ulicach czy po torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak nie narzekaja? Ja rozumiem A2 mozna leciec czy po torze w Poznaniu, ale po lokalnych drogach?

> Po dziurawej Lodzi

> Parkowanie przy krawezniku, dziury etc to koszmar i mowie to z punktu widzenia codzinnej jazdy po

> bulki i do pracy. Nie mam z tylu glowy mysli o szybkiej jezdzie po pustych prostych ulicach

> czy po torze.

Byłem w Polsce swoją Meganką parę dni.

Kupiłem ją w Zabrzu, jeździłem po Wrocławiu, potem przez Niemcy do Szwecji.

Niczego dziwnego nie zauważyłem, nawet na wrocławskich ulicach z kostki brukowej.

Może to kwestia oceny, bo zawieszenie takie, że czujesz na kierownicy jak najedziesz na namalowany pas grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mialem 225/45 R17 vs 205/55 R16. Duza roznica w jezdzie po gorszych drogach. Z tym, ze to Kila,

> teraz jezdze Cruzem na 17tkach ze sportowym zawieszeniem po rownych drogach i jest super.

> Jakbym jezdzil po PL wszytsko by tluklo.

miałem takie zestawienie w Octavi i po miesiacu wywaliłem 17' i założyłem fabryczne 16'' do dzis na nich pomykam i jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

przejedz sie, jesli ci pasuje opcja 'zawieszenie sportowe' to bierz i dokup 16" na zime (albo zimowe gumki R17), jesli ci nie pasuje to kup oryginalne 16" i dokup 17" (oryginalne albo takie ktore ci pasuja) na lato.

Jesli chcesz podejsc kosztowo, to zobacz ile kosztuje 16" z opona zimowa (lub 17" zimowe - sama opona, lub felga i opona), a ile 17" z opona letnia, potem posumuj z kosztem zakupu auta i zobacz co wyjdzie taniej grinser006.gif

PS. ja mam w Bravo 17" 225/45/R17 na lato i 195/65/R15 na zime i musze powiedziec ze co roku na wiosne nie moge sie doczekac az zdejme balony i zaloze 'normalne' kola zeby auto znowu wygladalo ladnie i nie plywalo po zakretach jak ponton grinser006.gif

PS2. a w Ave 18" 225/45/R18 na zime i na lato (przekladam opony) i nie mam tego problemu, bo auto ladnie wyglada i w ziemie i w lecie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

Daj sobie spokój ze sportowym zawieszeniem i fabrycznymi 17-kami. Lepiej zamiast tego dopłać do DCC, a felgi sobie dokupisz później.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niski profil i większe felgi dają lepsze prowadzenie i fajny wygląd. Niestety, to lepsze prowadzenie wymaga normalnych dróg, na naszych dziurawych będzie to męczarnia i będziesz prostował te felgi co kilka miesięcy. Lepiej mieć "balony", niż męczyć się z kręgosłupem i prostować felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niski profil i większe felgi dają lepsze prowadzenie i fajny wygląd. Niestety, to lepsze

> prowadzenie wymaga normalnych dróg, na naszych dziurawych będzie to męczarnia i będziesz

> prostował te felgi co kilka miesięcy. Lepiej mieć "balony", niż męczyć się z kręgosłupem i prostować felgi.

Przesadzasz. Przejechałem już pół roku na 19-kach Mazdą i nie zaobserwowałem nic o czym piszesz.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niski profil i większe felgi dają lepsze prowadzenie i fajny wygląd. Niestety, to lepsze

> prowadzenie wymaga normalnych dróg, na naszych dziurawych będzie to męczarnia i będziesz

> prostował te felgi co kilka miesięcy. Lepiej mieć "balony", niż męczyć się z kręgosłupem i

> prostować felgi.

Trzeba chyba wyjątkowo bardzo nie umiec jezdzic, żeby po normalnej jeździe 17 cali prostowac icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzeba chyba wyjątkowo bardzo nie umiec jezdzic, żeby po normalnej jeździe 17 cali prostowac

Zalezy od zawieszenia i profilu opony. Jak twarde i do tego "niski kapec" to niestety ale czasem trzeba prostowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Obecnie mam 225/55 R17 i już dwa razy musiałem prostować felgi. Drogi w Krakowie są fatalne,

> niestety

To i tak wysoki balon, u siebie mam 205/45 R17, rowniez dwa razy musial prostowac, na szczescie nie duzo. Raz po poprzednim wlascicielu, a drugi przypadek to sam wpadlem w dziure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy 17 zwykle bywa profil 45 , wiec nie jest to jakiś niski profil 35 już gorzej

Tylko, ze np: 225/45 R17, a 205/45 R17 to jest znaczaca roznica w wysokosci miedzy oponami. Gdybys nie wiedzial, to wymiar 45 nie oznacza 45mm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście, ale nadal uważam ze na profilu 45 to nie jest jakos bardzo nisko

Wiadomo, ze sa nizsze, ale nie powiedzialbym, ze to jakis sredni szczegolnie przy wezszych rozmiarach opon wink.gif. A do tego jak polaczysz go z seryjnie utwardzanym i obnizanym zawieszeniem to czuc kazda nierownosc naszych drog.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiadomo, ze sa nizsze, ale nie powiedzialbym, ze to jakis sredni szczegolnie przy wezszych

> rozmiarach opon . A do tego jak polaczysz go z seryjnie utwardzanym i obnizanym zawieszeniem

> to czuc kazda nierownosc naszych drog.

czuć owszem - nie mowie ze nie zlosnik.gif wiem ze czuć...

ale nie sadze by trzeba było je prostowac co pół roku jak wyżej kolega twierdził zlosnik.gif i do tego zmierzam zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czuć owszem - nie mowie ze nie wiem ze czuć...

> ale nie sadze by trzeba było je prostowac co pół roku jak wyżej kolega twierdził i do tego

> zmierzam

Ujezdzam 3 lata kola 17" z opona 225/45 na feldze BBS i prostowac nie trzeba. Fakt czuc twardosc szczegolnie jak mam utwardzona zawieche ale ja lubie taki zestaw smile.gif ogolnie ten profil nie jest jakis mega niski i koszta opon nie sa jakies wygorowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czuć owszem - nie mowie ze nie wiem ze czuć...

> ale nie sadze by trzeba było je prostowac co pół roku jak wyżej kolega twierdził i do tego

> zmierzam

Jak ktos jezdzi z glowa i pamieta o rozmiarze opon to prostowanie moze byc potrzebne raz na kilka lat albo w ogole wink.gif. Oczywiscie to tez zalezy od felgi, bo niektore bywaja jak plastelina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ujezdzam 3 lata kola 17" z opona 225/45 na feldze BBS i prostowac nie trzeba. Fakt czuc twardosc

> szczegolnie jak mam utwardzona zawieche ale ja lubie taki zestaw ogolnie ten profil nie jest

> jakis mega niski i koszta opon nie sa jakies wygorowane.

225/45 ma znosna cena, bo to typowy rozmiar, ale np: nizsze i wezsze 205/45 juz nie bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

Nie wiem czy to "sportowe zawieszenie" w Gofrze nie będzie przypadkiem takie samo jak u mnie w Leonie.

Jeśli tak to wiedz że będzie twardo grinser006.gif

Na dobrych drogach to nie problem, ale np. do Łodzi nie jeżdżę grinser006.gif

Golf na 16"felgach jest dużo bardziej komfortowy, bo ujeżdżałem takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

No to chyba zależy od Ciebie, czy chcesz mieć duże kółko i twardziej czy świety spokój i większego balonika- jak my mamy to rozstrzygnąc? Większe kółko to fajniejszy wygląd i fajniejsze prowadzenie ale TYLKO na równiutkiej drodze, a tak to droższa opona i łatwiej pokrzywić - Twój wybór, ja z seryjnych 14 cali poszedłem w 15 cali a teraz się zastanawiam nad 16calami w lanosie ale właśnie obawiam się pokrzywienia tego na super prostych krakowskich drogach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przesadzasz. Przejechałem już pół roku na 19-kach Mazdą i nie zaobserwowałem nic o czym piszesz.

> mar00ha

Dokładnie- letnie mam 225 40 R18 zima 205/55 R16 przejechane łącznie 90 tkm - komfort jazdy między 16 a 18 bez różnicy tyko na zakrętach mniej stabilnie- to ostatni sezon 16-stek- na następną zimę będą 18 stki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

Nie rób tego błędu co ja, mam 17" Dijon. Kup seryjne 16" zostaw na zime a na lato kup 18" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Mazdzie 2 mam zawieszenie sportowe i opony 195/45/16 i jeździ się bardzo fajnie.

Z tego co mi mówili w salonie w momencie zakupu, taki profil wymaga inaczej zestrojonego zawieszenia i nie będzie tak samo jak na zwykłym zawieszeniu z później dokupionymi felgami i oponami na niskim profilu.

Wg mnie jeżeli podoba Ci się samochód na 17"-kach to dopłać i później nie będziesz już o tym myślał. Jak nie kupisz, później możesz jedynie żałować, że nie wziąłeś tej opcji ze "sportowym" zawieszeniem wink.gif

U siebie w Fordzie mam porównanie troszkę wyższych opon. Letnie mam 225/50/17 a zimowe 215/55/16 i te zimówki wyglądają jak "balony" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niski profil i większe felgi dają lepsze prowadzenie i fajny wygląd. Niestety, to lepsze

> prowadzenie wymaga normalnych dróg, na naszych dziurawych będzie to męczarnia i będziesz

> prostował te felgi co kilka miesięcy. Lepiej mieć "balony", niż męczyć się z kręgosłupem i

> prostować felgi.

No bez przesady

U siebie mam zestaw 18 lato i 17 zima i jeszcze nie trzeba było prostować grinser006.gif

Wystarczy uważać a nie na pałę po dziurach ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

Moim zdaniem warto. Sztywniejszy samochód lepiej się prowadzi, a na większych kołach dodatkowo lepiej wygląda. Owszem jest trochę sztywniej, ale fabryka nie wsadzi do samochodu zawieszenia tak sztywnego, że samochód będzie jechał jak taczka, bo nikt by tego nie kupił.

Golf na 17" wcale tak bardzo niskiego profilu opon nie ma - opona ma czym tłumić nierówności. Najlepiej zanim się zdecydujesz, to dowiedz się gdzie w Twojej okolicy mają na testówce golfa z 17" i zawieszeniem sportowym i umów się na jazdę próbną.

Ja na niskim profilu (205/40/17) i utwardzonym przez fabrykę zawieszeniu przejeździłem bez problemu już ponad 70 000 km - da się i wcale nie jest tak strasznie jak niektórzy to rysują ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Niski profil i większe felgi dają lepsze prowadzenie i fajny wygląd. Niestety, to lepsze

> prowadzenie wymaga normalnych dróg, na naszych dziurawych będzie to męczarnia i będziesz

> prostował te felgi co kilka miesięcy. Lepiej mieć "balony", niż męczyć się z kręgosłupem i

> prostować felgi.

bez przesady z tym prostowaniem. to nie lata 90 gdzie alu było mieszanką metalu i plasteliny. przelatałem megane na 17 4 lata i ani razu nie prostowałem. ba - felgi były jak nowe. a jezdzilem lato i zima na nich.

17 cali daje spokojnie rade w kompakcie. i to też są balony, a nie niski profil (45 przy kapciu rzędu 215-225 to nadal wysoki profil)... i piszę to ja - miłośnik komfortu i szyderca z testu łosia...

zwłaszcza ze piszemy o 1 rozmiarze. to nie robi przepasci w stylu "kręgosłup pęka" vs komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.

> Czy warto dopłacać podczas zakupu Golfa VII w wersji Variant do 17 calowych felg Dijone, czy lepiej

> pozostać przy wyposażeniu seryjnym wersji Highline czyli 16 calowych w wersji Dover ? Do 17

> cali trzeba dodać też opcje "zawieszenie sportowe" i nie wiem czy do Varianta to pasuje

To tak, jakbyś zapytał czy warto kupować auto w określonym kolorze - zależy od gustu.

Niektórzy dopłaciliby drugie tyle, ja bym dopłacił, żeby tych 17" nie mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.