Marcinas Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. - będzie w leasingu, więc nowe. - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. - auto na jakies 7-8 lat. - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. > - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. > - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. > - będzie w leasingu, więc nowe. > - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. > - auto na jakies 7-8 lat. > - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju > padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. > można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? nijak sie hybryda nie zwroci. Policz sobie na spokojnie bierz zwykla benzyne. a autko przyjemne, chwile sobie pojezdzilem (benzynowym) i daje rade. Jezdzilem tez yarisem hubrydowym i podobala mi sie skrzynia bezstopniowa za to koledzy od floty wyliczyli ze yarisy hybrydowe nie maja opcji sie zwrocic - porownywali do spalania innych benzynowych yarisow ktore maja we flocie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 5 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > nijak sie hybryda nie zwroci. Policz sobie na spokojnie > bierz zwykla benzyne. > a autko przyjemne, chwile sobie pojezdzilem (benzynowym) i daje rade. Jezdzilem tez yarisem > hubrydowym i podobala mi sie skrzynia bezstopniowa za to koledzy od floty wyliczyli ze yarisy > hybrydowe nie maja opcji sie zwrocic - porownywali do spalania innych benzynowych yarisow > ktore maja we flocie o jakim silniku piszesz, 1.6 132 KM ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 5 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2015 > o jakim silniku piszesz, 1.6 132 KM ? moze to dziwnie zabrzmi, ale ... nie mam pojecia Ave odstawialem do serwisu i mi kolega pozyczyl aurisa benzynowego wzialem kluczyki, pojezdzilem pare godzin i przesiadlem sie spowrotem do Ave jak nie zapomne to jutro dopytam co to za wersja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. > - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. Nie jest. > - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. Nie jest. > - będzie w leasingu, więc nowe. > - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. > - auto na jakies 7-8 lat. > - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju > padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. > można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? Hybryda jeżdzi jak tramwaj. Ani szybko ani zwinnie. W tej samej cenie jest diesel, który - mimo że obiektywnie szału nie robi - i tak miażdży hybrydę wrażeniami z jazdy. Jeśli auto miałoby służyć do toczenia się w trybie "emeryt w kapeluszu" to tak. Inaczej nie ma sensu. Przejedź się tym i sam zobacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Hybryda jeżdzi jak tramwaj. Ani szybko ani zwinnie. W tej samej cenie jest diesel, który - mimo że > obiektywnie szału nie robi - i tak miażdży hybrydę wrażeniami z jazdy. Halasem i klekotaniem na pewno Nawet bym nie pomyslal o dieslu w takim wypadku. Jechalem kilka razy Priusem i do miasta to idealne rozwiazanie W trasie faktycznie za wiele korzysci z tego nie ma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Nie jest.> Nie jest.> Hybryda jeżdzi jak tramwaj. Ani szybko ani zwinnie. W tej samej cenie jest diesel, który - mimo że> obiektywnie szału nie robi - i tak miażdży hybrydę wrażeniami z jazdy.diesel juz byl, czas na zmiane > Jeśli auto miałoby służyć do toczenia się w trybie "emeryt w kapeluszu" to tak. Inaczej nie ma> sensu. Przejedź się tym i sam zobacz.zobaczymy ile beda chcieli za benzyne 1,6 132KM, bo ten jedzie calkiem przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 Mam lepsza alternatywe idz do salonu Mazdy i za 80k niech kupi dobrze wyposazona Mazde 3 165KM. Jezeli Aurisa to zwykla benzyne ale przy Mazdzie to ten samochod traca myszka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > diesel juz byl, czas na zmiane > zobaczymy ile beda chcieli za benzyne 1,6 132KM, bo ten jedzie calkiem przyjemnie ten co jezdzilem to 1.6 132KM w wersji prestige. a co do wyboru - tak jak ci ktos pisal, przejedz sie z ojcem do mazdy. IMHO fajniesze autko ale w wersji ktora ja bym chcial kosztuje 99kpln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Halasem i klekotaniem na pewno Hałasuje bardziej, oczywiście nie ma porównania. > Nawet bym nie pomyslal o dieslu w takim wypadku. Chodziło tylko o to, że ma tę samą cenę i zbliżone koszty utrzymania a jest nieporównywalnie dynamiczniejszy. > Jechalem kilka razy Priusem i do miasta to idealne rozwiazanie Zgadzam się. Ja miałem okazję jeździć Aurisem i CT200h. Idealne do miasta. Ale nie do dynamicznej jazdy. > W trasie faktycznie za wiele korzysci z tego nie ma... W trasie nawet mniej przeszkadza hałas diesla niż to. Bo w hybrydzie odzwyczajasz się od hałasu silnika i potem jak on się włączy to drażni bardziej niż silnik głośny ale pracujący non-stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Mam lepsza alternatywe idz do salonu Mazdy i za 80k niech kupi dobrze wyposazona Mazde 3 165KM. > Jezeli Aurisa to zwykla benzyne ale przy Mazdzie to ten samochod traca myszka. zamienił stryjek no ale z dwojga złego - jakby mi ktos z pistoletem kazał kupić jedno z tych dwóch kompaktów: też bym wziął mazdę bez wahania. za całokształt technologiczny, bo stylistycznie to pokraka. a na miejscu zainteresowanego - wziąłbym sobie jakiś segment B z względnie mocnym silnikiem, nawet w kombi i zostawił 20 tysia na wypasione wakacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Mam lepsza alternatywe idz do salonu Mazdy i za 80k niech kupi dobrze wyposazona Mazde 3 165KM. > Jezeli Aurisa to zwykla benzyne ale przy Mazdzie to ten samochod traca myszka. mazda3 z silnikiem 165Km z wyprzedazy - 87 kpln. troche ponad budzet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > mazda3 z silnikiem 165Km z wyprzedazy - 87 kpln. > troche ponad budzet Sky motion 76 + nawigacja + metalic = 80k tyle co w watku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > zamienił stryjek > no ale z dwojga złego - jakby mi ktos z pistoletem kazał kupić jedno z tych dwóch kompaktów: też > bym wziął mazdę bez wahania. za całokształt technologiczny, bo stylistycznie to pokraka. > a na miejscu zainteresowanego - wziąłbym sobie jakiś segment B z względnie mocnym silnikiem, nawet > w kombi i zostawił 20 tysia na wypasione wakacje. No dobra kwestia gustu wiec nie dyskutuje. Choc IMO ma najadniejszy srodek i z zewnatrz zwlaszcza sedan sie nadaje. A ktory kompakt jest wg Ciebie ladniejszy? BTW mozna jeszcze zastanowic sie nad nowa fabia kombi. Za 65k bedzie z automatem 110KM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > No dobra kwestia gustu wiec nie dyskutuje. Choc IMO ma najadniejszy srodek i z zewnatrz zwlaszcza > sedan sie nadaje. A ktory kompakt jest wg Ciebie ladniejszy? Megane, P308, Golf... czekaj. w sumie to trudno mi wymienić brzydszy i bardziej nieproporcjonalny. > BTW mozna jeszcze zastanowic sie > nad nowa fabia kombi. Za 65k bedzie z automatem 110KM. o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Megane, P308, Golf... czekaj. w sumie to trudno mi wymienić brzydszy i bardziej nieproporcjonalny. > o Megane po doswiadczeniach z moja sluzbowka mam dosc ale zdaje sobie sprawe, ze lepsze wersje sa ladniejsze. P308 pozostawie bez komentarza a z Golfem sie zgodze. Choc tam wszedzie turbo wiec nie wiem czy na 8 lat to sie oplaci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Megane po doswiadczeniach z moja sluzbowka mam dosc ale zdaje sobie sprawe, ze lepsze wersje sa > ladniejsze. P308 pozostawie bez komentarza a z Golfem sie zgodze. Choc tam wszedzie turbo > wiec nie wiem czy na 8 lat to sie oplaci. hmmm. ja nie wiem czy "wysokoprężne" benzyny które ledwo są 2 lata na rynku, już można okrzyknąć pewną opcją na 8 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > hmmm. ja nie wiem czy "wysokoprężne" benzyny które ledwo są 2 latana rynku, już można okrzyknąć > pewną opcją na 8 lat Tez nie wiem bardziej bym sie bal o korozje w przypadku Mazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maretzki Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 A gdy będziesz juz w salonie Mazdy i podniecisz się ich autami to koniecznie zajrzyj niżej niz normalnie widzi oko kierowcy, abyś podczas odkurzania auta nie zaczął wyzywać jak w przypadku Mazdy CX5, że Pan japończyk mocno postanowił oszczędzić na wszelkiego rodzaju matach/wykładzinach, itp, gdy zobaczysz zbyt wiele polakierowanej blachy. Mnie osobiście taka oszczędność i niedbalstwo o szczegóły w przypadku aut bardzo razi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinas Napisano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Sky motion 76 + nawigacja + metalic = 80k tyle co w watku. bylem dzisiaj u boltowicza. z tym silnikiem maja tylko wersje za 87. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. > - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. > - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. Auris nie nadaje sie do szybkiej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Auris nie nadaje sie do szybkiej jazdy. Dla silnika 1,8 podają 10,9s do 100km/h, więc jako tako to będzie się odpychać Choć w rzeczywistości ten silnik ma tylko 99KM 142 Nm 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > bylem dzisiaj u boltowicza. z tym silnikiem maja tylko wersje za 87. Niestety ale mazda nie ma w ofercie kompakta w nadwoziu kombi. A takiego szukam jako następce Avensisa. I wybór wcale nie jest łatwy mimo,ze ma się 50 - 70 tys do wydania i kilka rzeczy w które auto musi być wyposażone.Mowa o silniku benzynowym.Gazowanie mnie nie interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > Niestety ale mazda nie ma w ofercie kompakta w nadwoziu kombi. > A takiego szukam jako następce Avensisa. > I wybór wcale nie jest łatwy mimo,ze ma się 50 - 70 tys do wydania i kilka rzeczy w które auto musi > być wyposażone.Mowa o silniku benzynowym.Gazowanie mnie nie interesuje. To moze zerknij jeszcze na Focusa po lifcie Ale pewnie za 70kPLN to szalu nie bedzie niestety... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > To moze zerknij jeszcze na Focusa po lifcie > Ale pewnie za 70kPLN to szalu nie bedzie niestety... Raczej cena pod 90 tys. podchodzi.A to już chore jest dać tyle za kompakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. Ten silnik ma 99 KM + a w sumie cały agregat 135KM. No i 80 kilo złotych za 2014 r. ... No nie wiem, nie wiem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. > - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. > - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. > - będzie w leasingu, więc nowe. > - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. > - auto na jakies 7-8 lat. > - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju > padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. > można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? Astra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 6 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2015 > A gdy będziesz juz w salonie Mazdy i podniecisz się ich autami to koniecznie zajrzyj niżej niz > normalnie widzi oko kierowcy, abyś podczas odkurzania auta nie zaczął wyzywać jak w przypadku > Mazdy CX5, że Pan japończyk mocno postanowił oszczędzić na wszelkiego rodzaju > matach/wykładzinach, itp, gdy zobaczysz zbyt wiele polakierowanej blachy. Mnie osobiście taka > oszczędność i niedbalstwo o szczegóły w przypadku aut bardzo razi. Tu akurat chodzi o masę, ale mnie też to razi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Dla silnika 1,8 podają 10,9s do 100km/h, więc jako tako to będzie się odpychać > Choć w rzeczywistości ten silnik ma tylko 99KM 142 Nm Odpychać się będzie, tyle że to auto po prostu nie nadaje się żeby nim jechać szybko. Powyżej 120 boczny wiatr robi z nim co chce. Jazda 140 to już ciągła walka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Odpychać się będzie, tyle że to auto po prostu nie nadaje się żeby nim jechać szybko. > Powyżej 120 boczny wiatr robi z nim co chce. Jazda 140 to już ciągła walka. Niedobrze. Dziwne, aby współczesne auto tak się zachowywało Może masz popsuty egzemplarz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Niedobrze. > Dziwne, aby współczesne auto tak się zachowywało > Może masz popsuty egzemplarz? Na szczęście od 2 miesięcy już nie mam. Popsuty? Nie sądzę, autem dojeździłem do 30000 zawieszenie sztywne, brak luzów. Ale auris to IMHO po prostu większy yaris, wysokie niezbyt ciężkie auto. Dobre do miasta, fatalne na trasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2015 > Na szczęście od 2 miesięcy już nie mam. > Popsuty? Nie sądzę, autem dojeździłem do 30000 zawieszenie sztywne, brak luzów. Ale auris to IMHO > po prostu większy yaris, wysokie niezbyt ciężkie auto. Dobre do miasta, fatalne na trasę. Jakiś czas temu zastanawiałem się nad Aurisem, ale widzę, że i silników nie ma i prowadzenie takie sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
halny Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Podepnę się pod temat . Kobitka, lat 30+. Zaczęła jej pasować właśnie Auris Hybryda ale zakup używanej. Głównie pewnie chodzi o "automat" czyli skrzynię bezstopniową + niskie spalanie. Ja tłumaczę że nie do końca tak jest i przy jej spodziewanych przebiegach nieprędko się zwróci jeśli w ogóle się zwróci. Czy ktoś eksploatował z kącikowiczów to autko w terenach "górskich" ew zimą przy temperaturach niższych niż -5 ? Na co zwrócić uwagę w tym modelu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. - będzie w leasingu, więc nowe. - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. - auto na jakies 7-8 lat. - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? pkt 2 wyklucza Aurisa. poza tym: jechałem tym... z ciekawości. kombi. wiedziałem czego się spodziewać po CVT, po dopalaczu elektrycznym... ale z tym autem jest coś poważnie nie tak. nie wiem co - ale jazda nim to katorga. prawie tak jak bmw E90, tylko z odwrotnego powodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 ja miałem okazje jechać lexusem is300h...konstrukcja napędu chyba jest taka sama...skrzynia też... nie miałem wrażenia, że coś jest nie tak...bardzo przyjemnie się tym jechało, a to że przy mocniejszym przyspieszaniu jedzie jak tramwaj bez zmiany przełożeń to kwestia przyzwyczajenia za to stanie w korku w absolutnej ciszy jest piekną sprawą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 za i przeciw, ewentualnie jakas alternatywa. - auto do jazdy głównie w mieście, więc ma być zwinne. - kilka razy w roku w trasę, więc ma być szybkie. - będzie w leasingu, więc nowe. - przebiegi roczne do 20kkm, gaz odpada. - auto na jakies 7-8 lat. - użytkownik 60+, więc zależy mu na św.spokoju padlo na toyotę. aktualna cena za wersję z silnikiem 135km to ca. 80 kpln. można znaleźć jeszcze coś, co spełnia ww. parametry ? Powiem Ci że gdybym miał zamiar kupować nowy samochód w takim budżecie to kupiłbym Aurisa Kombi Hybrid. Kolega jakieś 2 m-ce temu kupił takiego nowego, ale z poprzedniego roku w dość bogatej wersji i zapłacił w W-wie kilka tyś pln poniżej 80 tyś pln. Jeśli chodzi o koszty to proponuję w porównaniach uwzględnić że jest to automat. Przy dokładnych kalkulacjach należałoby też uwzględnić bardzo niską utratę wartości np. Aurisy Hybrid roczne używane w DE kosztują tyle samo co kolega zapłacił tutaj za nowego. Niestety niska utrata wartości jest też (małym) minusem przy corocznym obliczaniu składki AC. W hybrydach toyoty hamulce wystarczają na 100-160kkm, rozrząd jest na łańcuchu, paska klinowego się nie wymienia bo go nie ma, nie ma też alternatora i rozrusznika. Zróbmy małe porównanie ile zaoszczędzimy albo stracimy na Hybrid biorąc pod uwagę tylko zużycie paliwa. Diesel nie łapie się do porównania bo nie można zamówić automatu. Podobnej mocy benzyna 1.6 132KM to wydatek katalogowo od 67400pln + 5000pln za skrzynię automat co daje 72400pln. Hybrid w tej samej wersji 82900pln. Czyli mamy dopłatę 10500pln do hybrid. Spalanie katalogowe w mieście 1.6: 7.3-8.1 hybrid: 3.5-4.1 czyli średnio 7.7 dla 1.6 i 3.8 dla hybrid. To daje oszczędność 3.9L na każde 100km. Cena litra 95 przyjmijmy 5PLN to daje nam dla dystansu 20 tyś km rocznie oszczędność 3900pln. Czyli zakup hybrid zwróci się po 32 miesiącach a po 8 latach będziemy 20700pln do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Spalanie katalogowe w mieście 1.6: 7.3-8.1 hybrid: 3.5-4.1 czyli średnio 7.7 dla 1.6 i 3.8 dla hybrid. To daje oszczędność 3.9L na każde 100km. Cena litra 95 przyjmijmy 5PLN to daje nam dla dystansu 20 tyś km rocznie oszczędność 3900pln. Czyli zakup hybrid zwróci się po 32 miesiącach a po 8 latach będziemy 20700pln do przodu. Takie spalanie jest nieosiagalne w miesice Rozmawialem kilka razy z taksowkarzami, co jezdza Priusem i raczej trzeba liczyc 5,5 minimum. W trasie oszczednosci praktycznie brak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Takie spalanie jest nieosiagalne w miesice Rozmawialem kilka razy z taksowkarzami, co jezdza Priusem i raczej trzeba liczyc 5,5 minimum. W trasie oszczednosci praktycznie brak. Dane dla Prius 2 gen po W-wie: od 3.5 do 5.5 w zależności od temperatury, dystansu, trasy i sposobu jazdy czyli średnio 4.5. W trasie od 4.0 do 5.0 czyli średnio... też 4.5 Wszystkie dane z klimą włączoną na stałe. Prius 3 gen (od 2009) jest jeszcze bardziej oszczędny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 (edytowane) Dane dla Prius 2 gen po W-wie: od 3.5 do 5.5 w zależności od temperatury, dystansu, trasy i sposobu jazdy czyli średnio 4.5. W trasie od 4.0 do 5.0 czyli średnio... też 4.5 Wszystkie dane z klimą włączoną na stałe. Prius 3 gen (od 2009) jest jeszcze bardziej oszczędny. Odkąd to średnia arytmetyczna z wartości widzianych kilka razy w życiu przez taksiarza jest brane za wyrocznię średniego spalania przy NORMALNEJ jeździe? Te dane można sobie w ucho wsadzić. Oczywiście da się,ale nikt normalnie tak nie jeździ. A to co w trasie podałeś to już demagogia, bo wymusza x warunków gdzie Vmax to 90 albo i mniej i cały czas tempomat. Edytowane 8 Lipca 2015 przez poziomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 8 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2015 Wlasnie przez kilka dni poruszam sie ze znajomym po Tel-avivie i okolicach Aurisem hybrydowym z automatem. Fajnie to jezdzi tak w miescie jak i na autostradzie. Szalenstw nie ma ale naped zachowuje sie poprawnie. Nie wiem jak ceny ale kupilbym sobie taki zestaw gdyby bylo mnie stac ... Drugi znajomy ma Focusa i zrobil na mnie gorsze wrazenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Odkąd to średnia arytmetyczna z wartości widzianych kilka razy w życiu przez taksiarza jest brane za wyrocznię średniego spalania przy NORMALNEJ jeździe? Te dane można sobie w ucho wsadzić. Oczywiście da się,ale nikt normalnie tak nie jeździ. A to co w trasie podałeś to już demagogia, bo wymusza x warunków gdzie Vmax to 90 albo i mniej i cały czas tempomat.Podaję dane ze swoich jazd a nie jakiegoś taksiarza. Jeżdżę normalnie czyli dopuszczalna+10 i jeśli się da to na tempomacie bo lubię. Ostatni pełny zbiornik to przejechane 951km z czego 600km to trasy głównie ekspresowe a reszta to miasta - przeważnie krótkie przejazdy. Trasy z 3 osobami i pełnym bagaznikiem. Klima zawsze włączona na 21C. Średnia z dystrybutora wyszła 4.72.Ostatnia jazda po W-wie 31km tam i tyle samo spowrotem to średnia z komputera 3.7. Max spalanie uzyskałem w zimie na krótkich przejazdach i było to 5.5. Trasa którą najczęściej pokonuje ma 170km i przy spokojnej jeździe średnia 4.0 natomiast przy jeździe szarpanej i popedzaniu wyszło 4.9. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 ...Trasa którą najczęściej pokonuje ma 170km i przy spokojnej jeździe średnia 4.0 natomiast przy jeździe szarpanej i popedzaniu wyszło 4.9.Wyniki które podajesz sa niesamowite. Jaka predkoscia jedziesz w trasie,że masz tak niskie spalanie?W takim razie zwracam honor i gratuluje,ale pod moją nogą nie wierzę,że bym osiągnął tak niskie spalanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Wyniki które podajesz sa niesamowite. Jaka predkoscia jedziesz w trasie,że masz tak niskie spalanie? W takim razie zwracam honor i gratuluje,ale pod moją nogą nie wierzę,że bym osiągnął tak niskie spalanie. Wspomnianą trasę 170km pokonywałem ostatnio 2 razy (w sumie 4 przejazdy) i za każdym razem miałem spalanie równo 4.0. Nie spieszyło mi się więc większość trasy jechałem na tempomacie 95, tam gdzie tereny zabudowane to 50-60. Na te 170km przypada też około 60km ekspresówek na których jechałem 115 na tempomacie. A oto wynik z niedawnego przejazdu 40km po W-wie (20km tam i 20km z powrotem) z włączoną klimą. Moim zdaniem aby spalić ponad 5.5 to albo trzeba jeździć krótkie trasy (w zimie poniżej 5km, w lecie poniżej 2km) albo trzeba z premedytacją dusić gaz po to aby zaraz mocno hamować. I jeszcze jedno: ten Prius ma nalatane 180 tyś km więc nie jest już pierwszej świeżości. Ma też zamontowane opony o sporych oporach toczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 Hybrydowym Aurisem z automatem jeździłem tydzień temu przez 7 dni - auto zastępcze z PZU. Zresztą już drugi raz - w grudniu również miałem tą przyjemność. Autko mega fajne do miasta - jeżdziłem tylko po Wawie, nie wybierałem się w żadną dalszą trasę. Średnia spalania to 4,4 litra. Z czego sporo czasu bawiłem się trybem Power, oczywiście klimka cały czas w automacie. Pewnie jeżdząć w trasach już spalanie nie jest takie przyjemnie bo częściej jedzie na spalinowym niż elektrycznym. Natomiast w ruchu miejskim i to w Warszawskich korkach sporo czasu jedzie na elektryku. Tylko cena podobno zaporowa :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2015 ciekawe ilu hejterów jeździło tym autem... Jak ma to być auto do jazdy głównie w trybie miejskim - jak najbardziej. jak dla starszej i statecznej osoby - tym bardziej. To auto jest stworzone to kulania sie w mieście - im większe korki tym lepiej, w maksymalnie mułowatym trybie jazdy - wtedy pali najmniej. Bardzo fajny i zgrabny samochodzik - miło wspominam Jak ktoś chce tym latac po autostradach i jeździć dynamicznie w trase - niech bierze diesla - pali mniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Nie miałem przyjemmności z Aurisem, ale z Yarisem Hybrid poprzedniej generacji - przejechałem odcinek kilku kilometrów, gdzie przez 1,5km sprawdzałem przyspieszenie niemal z butem w podłodze i powyżej 5,5l nie zużył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 12 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2015 Pare razy pytale taksowkarzy ile im pala priusy (2gen i czesciej 3 gen) po Warszawie. Oczyty z komputera byly w przedziale 5-5,5 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 > Dla silnika 1,8 podają 10,9s do 100km/h, więc jako tako to będzie się odpychać > Choć w rzeczywistości ten silnik ma tylko 99KM 142 Nm Odpychać się będzie, tyle że to auto po prostu nie nadaje się żeby nim jechać szybko. Powyżej 120 boczny wiatr robi z nim co chce. Jazda 140 to już ciągła walka. Większej bajki już nie dało się sklecić na prędce? Aurisem ( nie hybrydą ale bryła ta sama) jeżdzę czesto służbowo w trasy i często po autostradach w przedziale 130-200. Nie ma mowy o jakiejkolwiek walce, ja nie wiem co ty za słowa dobierasz. Walka przy 140 to była w Seicento. W Aurisie przy 140 i 6tym biegu można zasnąć,bo rsz ze cicho, a dwa, że prowadzi się bardzo pewnie. Wiatr absolutnie nieodczuwalny. No chyba ze jakis huraganowy ale taki to nawet Lambo będzie rzucał na boki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 13 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2015 Większej bajki już nie dało się sklecić na prędce? Aurisem ( nie hybrydą ale bryła ta sama) jeżdzę czesto służbowo w trasy i często po autostradach w przedziale 130-200. Nie ma mowy o jakiejkolwiek walce, ja nie wiem co ty za słowa dobierasz. Walka przy 140 to była w Seicento. W Aurisie przy 140 i 6tym biegu można zasnąć,bo rsz ze cicho, a dwa, że prowadzi się bardzo pewnie. Wiatr absolutnie nieodczuwalny. No chyba ze jakis huraganowy ale taki to nawet Lambo będzie rzucał na boki. Moim zdaniem układ kierowniczy w Toyotach mimo że ma elektryczne wspomaganie to działa dużo lepiej (precyzyjniej) niż np. w wielu Hondach. Nie jest to oczywiście prowadzenie Mercedesa czy BMW ale jak na klasę samochodu jest bardzo dobrze. Również nie odczuwam specjalnej podatności na wiatr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 15 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2015 Większej bajki już nie dało się sklecić na prędce? Aurisem ( nie hybrydą ale bryła ta sama) jeżdzę czesto służbowo w trasy i często po autostradach w przedziale 130-200. Nie ma mowy o jakiejkolwiek walce, ja nie wiem co ty za słowa dobierasz. Walka przy 140 to była w Seicento. W Aurisie przy 140 i 6tym biegu można zasnąć,bo rsz ze cicho, a dwa, że prowadzi się bardzo pewnie. Wiatr absolutnie nieodczuwalny. No chyba ze jakis huraganowy ale taki to nawet Lambo będzie rzucał na boki. Podziwiam Cię za jazdę dwie setki Aurisem. Ja bym umarł ze strachu. Może Auris prowadzi się pewnie w porównaniu do Seicento, natomiast w odniesieniu do "kompaktowej", współczesnej konkurencji prowadzi się niepewnie , jest bardzo podatny na boczne podmuchy i słabo nadaje się na trasę. To jest moje zdanie. Jeździłem tym autem na szczęście tylko kilka miesięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.