Marko33 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda Rapid ) W gnieździe siedzi ładowarka mikrousb z ozdobną diodą ( ładowarka kupiona na Orlenie ) Czy całodzienne / całonocne przebywanie takiej ładowarki w gnieździe nie będzie miało wpływu na akumulator. Dioda to zapewne pryszcz ale sama ładowarka nawet bez podpiętego telefonu też coś prądu pobiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 W takiej ładowarce siedzi przeważnie przetwornica impulsowa DC/DC. Pobiera w stanie jałowym niewielki prąd + dioda LED, co w wyniku daje kilkanaście mA lub trochę więcej. Niby niewiele, ale osobiście wyłączyłbym. Druga sprawa - ze względów bezpieczeństwa staram się nie pozostawiać włączonych na długo odbiorników po opuszczeniu samochodu, nawet tych małej mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > W takiej ładowarce siedzi przeważnie przetwornica impulsowa DC/DC. Pobiera w stanie jałowym > niewielki prąd + dioda LED, co w wyniku daje kilkanaście mA lub trochę więcej. Niby niewiele, > ale osobiście wyłączyłbym. Druga sprawa - ze względów bezpieczeństwa staram się nie > pozostawiać włączonych na długo odbiorników po opuszczeniu samochodu, nawet tych małej mocy. Dziękuję. A swoją drogą zastanawiające jest że niektóre auta wyłączają zasilanie na zapalniczkę po zapłonie a inne nie. Chyba że w Rapidzie w ustawieniach można to zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda > Rapid ) > W gnieździe siedzi ładowarka mikrousb z ozdobną diodą ( ładowarka kupiona na Orlenie ) > Czy całodzienne / całonocne przebywanie takiej ładowarki w gnieździe nie będzie miało wpływu na > akumulator. > Dioda to zapewne pryszcz ale sama ładowarka nawet bez podpiętego telefonu też coś prądu pobiera. Jak miałem O1 to miała taką opcję/zabezpieczenie, że po pewnym czasie (jakieś półgodziny może dłużej) odłączała wszystkie lampki i zasilania. Może u Ciebie też tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Dziękuję. > A swoją drogą zastanawiające jest że niektóre auta wyłączają zasilanie na zapalniczkę po zapłonie a > inne nie. > Chyba że w Rapidzie w ustawieniach można to zmienić. Jeśli w Twoim aucie nie ma odcięcia prądu w zapalniczce po wyłączeniu zapłonu to za nic nie zostawiałbym niczego włożonego w gniazdo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Polecam rozgałęziacz z osobnymi wyłącznikami poszczególnych gniazd. Zaletą jest to, że nie trzeba wkładać i wyjmować wtyczki do gniazda zapalniczki z każdym razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jak miałem O1 to miała taką opcję/zabezpieczenie, że po pewnym czasie (jakieś półgodziny może > dłużej) odłączała wszystkie lampki i zasilania. Może u Ciebie też tak jest. U mnie np. tego nie ma. Jak zostawiłem telefon do ładowania na dłużej - to się ładował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > U mnie np. tego nie ma. Jak zostawiłem telefon do ładowania na dłużej - to się ładował. U mnie w Citroenie są dwa gniazda (jedno z zapalniczką, drugie z klapką). Jedno działa po zapłonie, drugie non stop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Mialem w octavii tak ze ladowarka do komorki byla non stop wpieta i nic sie z akumulatorem nie dziLo, za male prady pobuera w spoczynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Dziękuję. > A swoją drogą zastanawiające jest że niektóre auta wyłączają zasilanie na zapalniczkę po zapłonie a > inne nie. > Chyba że w Rapidzie w ustawieniach można to zmienić. jak jeździsz często to nie ma znaczenia ładowarki dwie i navi włączone czły czas nie robią żadnego wrażenia na aku w samochodzie jeżdzonym codziennie i porzucanym na weekend Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jeśli w Twoim aucie nie ma odcięcia prądu w zapalniczce po wyłączeniu zapłonu to za nic nie > zostawiałbym niczego włożonego w gniazdo. a ja tak robię od kilku lat i nic się nie dzieje teraz w fordzie ładowarki do telefonów sa wpięte chyba trzeci rok prawie bez przerwy navi siedzi pod prądem non stop poza urlopami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > a ja tak robię od kilku lat i nic się nie dzieje Nie to że nic się nie dzieje, dzieje się, tylko powoli Zakładając, że pobiera ~20mA, to jedną amperogodzinę zabierze akumulatorowi przez pełne dwie doby Jakby auto miało auto stać miesiąc nieodpalane, to zabrałoby 15Ah. Niby niedużo, ale już coś I - w zależności od wielkości i stanu akumulatora, ale nawet ten miesiąc większość aut by przetrzymała (zakładając że to jedyny złodziej prądu na postoju) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Nie to że nic się nie dzieje, dzieje się, tylko powoli > Zakładając, że pobiera ~20mA, to jedną amperogodzinę zabierze akumulatorowi przez pełne dwie doby > Jakby auto miało auto stać miesiąc nieodpalane, to zabrałoby 15Ah. > Niby niedużo, ale już coś > I - w zależności od wielkości i stanu akumulatora, ale nawet ten miesiąc większość aut by > przetrzymała (zakładając że to jedyny złodziej prądu na postoju) A ile bierze autoalarm, immobiliser i komputery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > A ile bierze autoalarm, immobiliser i komputery? Zależy od auta ale raczej nie jest zalecany pobór większy od 50mA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 ja w Touranie mialem podobny dylemat.znalazlem wiec wolne gniazdo bezpiecznika "po stacyjce".zasililem z niego bezpiecznik od gniazda 12V[przemostkowalem] i teraz jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Zależy od auta ale raczej nie jest zalecany pobór większy od 50mA Poboru prądu spoczynkowego w samochodach nafaszerowanych elektroniką nie da się uniknąć. Dlatego staram się pamiętać o odłączaniu każdego kolejnego "złodzieja" przy dłuższym nieużywaniu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Dziękuję. > A swoją drogą zastanawiające jest że niektóre auta wyłączają zasilanie na zapalniczkę po zapłonie a > inne nie. jeszcze jest opcja działania np przez 30 minut po wyłączeniu zaplonu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Zależy od auta ale raczej nie jest zalecany pobór większy od 50mA u mnie w alto pobiera 140 mA ale mimo ze jezdze tylko krotkie dystanse[do 4 km] to daje rady doladowac,czego nie mozna powiedziec o touranie i wszystkich poprzednich dieslach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda > Rapid ) > W gnieździe siedzi ładowarka mikrousb z ozdobną diodą ( ładowarka kupiona na Orlenie ) > Czy całodzienne / całonocne przebywanie takiej ładowarki w gnieździe nie będzie miało wpływu na > akumulator. > Dioda to zapewne pryszcz ale sama ładowarka nawet bez podpiętego telefonu też coś prądu pobiera. Mnie taka ładowarka (też z diodą) zrobiła zwarcie w obwodzie zapalniczki i poszedł bezpiecznik. Od tego momentu wyleczyłem się właśnie z takich wynalazków made in China. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Nie to że nic się nie dzieje, dzieje się, tylko powoli nie da się zauważyć zmian jak auto stoi dwa tygodnie na urlopie, czasem dłużej - więc nic się nie dzieje , nawet zimą jest Ok a dwie ładowarki i navi napewno ciągnie więcej niż 50-100 mA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > ja w Touranie mialem podobny dylemat.znalazlem wiec wolne gniazdo bezpiecznika "po > stacyjce".zasililem z niego bezpiecznik od gniazda 12V[przemostkowalem] i teraz jest Obciążalność typowego gniazda zapalniczki to przeważnie około 10A. Jeżeli prąd czerpany z tego gniazda będzie znacznie mniejszy, to od bidy może tak zostać. Zasilanie gniazda zapalniczki po linii 30 nie oznacza, że producent o czymś zapomniał. Jest to celowe działanie, po to by odciążyć obwód wyłącznika zapłonu 15, do którego i tak podłączonych jest już wiele rzeczy. IMHO jeśli producent tak zdecydował, to lepiej pozostawić zasilanie gniazda na 30 a odcięcie po wyłączeniu zapłonu wykonać na dodatkowym przekaźniku. Ostateczna decyzja zależy od konkretnego modelu i jego instalacji el. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Mnie taka ładowarka (też z diodą) zrobiła zwarcie w obwodzie zapalniczki i poszedł bezpiecznik. > Od tego momentu wyleczyłem się właśnie z takich wynalazków made in China. I tu się zgadzam. Rozebrałem kiedyś taką ładowarkę na detale, i to co znalazłem w środku dało mi do myślenia odnośnie bezpieczeństwa użytkowania takich gadżetów. W moim samochodzie napięcie na gnieździe zapalniczki jest odcinane po wyłączeniu zapłonu, ale mimo tego po zakończeniu jazdy z przyzwyczajenia wyłączam wszelkie ładowarki itp. cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > nie da się zauważyć zmian jak auto stoi dwa tygodnie na urlopie, czasem dłużej - więc nic się nie > dzieje , nawet zimą jest Ok > a dwie ładowarki i navi napewno ciągnie więcej niż 50-100 mA Tylko z dnia na dzień akumulator starzeje się i traci pojemność. Dodatkowo obciążony i niedoładowywany będzie tracił coraz większy jej procent, aż pewnego dnia - niespodzianka. IMO lepiej opóźnić tę chwilę niż ją przyspieszyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > a ja tak robię od kilku lat i nic się nie dzieje > teraz w fordzie ładowarki do telefonów sa wpięte chyba trzeci rok prawie bez przerwy > navi siedzi pod prądem non stop poza urlopami Ja nie mówię, że coś musi się wydarzyć. Po prostu nie zaufałbym chińskim urządzeniom pozostawionym pod napięciem bez nadzoru. Głupio byłoby gdyby przez wadliwą ładowarkę spłonęłoby mi auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arad1994 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Poboru prądu spoczynkowego w samochodach nafaszerowanych elektroniką nie da się uniknąć. Dlatego > staram się pamiętać o odłączaniu każdego kolejnego "złodzieja" przy dłuższym nieużywaniu auta. Może wygodniej Ci będzie klemę zdejmać i nie zapomnisz o niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Tylko z dnia na dzień akumulator starzeje się i traci pojemność. Dodatkowo obciążony i > niedoładowywany będzie tracił coraz większy jej procent, aż pewnego dnia - niespodzianka. > IMO lepiej opóźnić tę chwilę niż ją przyspieszyć. zmieniam aku co dwa lata to nie przeszkadza mi starzenie się sprzętu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ja nie mówię, że coś musi się wydarzyć. Po prostu nie zaufałbym chińskim urządzeniom pozostawionym > pod napięciem bez nadzoru. Głupio byłoby gdyby przez wadliwą ładowarkę spłonęłoby mi auto. w domu też wyłączasz wszystko co chińskie , a niemieckie zostawiasz w gniazdku zobacz jak wygląda ładowarka nokii z chin a jak ładowarka z bazaru za 2 zł - i zacznij używać markowych produktów to przestaniesz się bać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > w domu też wyłączasz wszystko co chińskie , a niemieckie zostawiasz w gniazdku > zobacz jak wygląda ładowarka nokii z chin a jak ładowarka z bazaru za 2 zł - i zacznij używać > markowych produktów to przestaniesz się bać W domu mam w miarę stabilne warunki klimatyczne. Ta sama temperatura, ta sama wilgotność, to samo nasłonecznienie. Nie zostawiam podłączonych ładowarek. W samochodzie w słoneczny dzień plastiki potrafią rozgrzać się do ponad 60*C.. sądzisz, że takiej ładowarce wykonanej z g-litu wysoka temperatura nie mogłaby zaszkodzić? Wypaczyć obudowę, uszkodzić cieniutkie jak włos kabelki i zrobić małe zwarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Może wygodniej Ci będzie klemę zdejmać i nie zapomnisz o niczym Gdyby jeszcze w środku każdego sterownika były tak po 3 wiecznie działające baterie AA, podtrzymujące zawartość pamięci, to pewnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > W samochodzie w słoneczny dzień plastiki potrafią rozgrzać się do ponad 60*C.. sądzisz, że takiej > ładowarce wykonanej z g-litu wysoka temperatura nie mogłaby zaszkodzić? Wypaczyć obudowę, > uszkodzić cieniutkie jak włos kabelki i zrobić małe zwarcie? dlatego należy używać firmowych zabawek a nie g00wnolity i ryżu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konger Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Mnie taka ładowarka (też z diodą) zrobiła zwarcie w obwodzie zapalniczki i poszedł bezpiecznik. > Od tego momentu wyleczyłem się właśnie z takich wynalazków made in China. Ale innych nie znajdziesz. Ja po skończeniu jazdy odpinam wszystko, ładowarki, CB itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Poboru prądu spoczynkowego w samochodach nafaszerowanych elektroniką nie da się uniknąć. Dlatego > staram się pamiętać o odłączaniu każdego kolejnego "złodzieja" przy dłuższym nieużywaniu auta. Jeśli samochód trzymamy na parkingu strzeżonym lub garażu/własnej posesji to można zamykać z pilota tylko sam zamek centralny bez aktywacji alarmu (który jak wiadomo niewiele daje, bo mało kto się nim przejmuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Mnie taka ładowarka (też z diodą) zrobiła zwarcie w obwodzie zapalniczki i poszedł bezpiecznik. > Od tego momentu wyleczyłem się właśnie z takich wynalazków made in China. No popatrz, a np. na Aliexpress piszą Quote: Smart Fuse Circuit-Breaker Protection czyli cos jakby "Inteligentne zabezpieczenie bezpiecznikowo - wyłącznikowe" Na zdjeciu wygląda na dośc skomplikowany układ. Ale fakt - lepiej unikac tandety za parę zł, bo jeszcze sie zapali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > dlatego należy używać firmowych zabawek a nie g00wnolity i ryżu Wiele z tych "firmowych zabawek" jest made in China, co nie musi od razu oznaczać, że są kiepskiej jakości. Niektóre jednak mają markową etykietkę, a w środku Mało kto jednak zagląda do środka, a cięcie kosztów produkcji lub celowe i precyzyjne skracanie czasu niezawodnej pracy elektroniki to dziś tematy na czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda > Rapid ) > W gnieździe siedzi ładowarka mikrousb z ozdobną diodą ( ładowarka kupiona na Orlenie ) > Czy całodzienne / całonocne przebywanie takiej ładowarki w gnieździe nie będzie miało wpływu na > akumulator. > Dioda to zapewne pryszcz ale sama ładowarka nawet bez podpiętego telefonu też coś prądu pobiera. Już 2 sztuki poszły mi z dymem na moich oczach (jedna nie podłaczona), dlatego sugeruję nie pozostawianie takich "urządzeń" podpiętych do gniazda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Już 2 sztuki poszły mi z dymem na moich oczach (jedna nie podłaczona), Skoro nie była podłaczona to w jaki sposób poszła z dymem? w ognisku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda > Rapid ) Niezaleznie od ryzyka dla samochodu sama ladowarka pewnie się "zużywa" jakis czas temu ktoś własnie szukał ladowarki pisząc że przestają działac po jakims czasie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Skoro nie była podłaczona to w jaki sposób poszła z dymem? w ognisku? Pewnie chodziło o podłączenie do odbiornika np. telefonu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > tylko sam zamek centralny bez aktywacji alarmu (który jak wiadomo niewiele daje, bo mało kto > się nim przejmuje) Tylko, że alarm nie załączony często pobiera tyle samo prądu co i załączony, trzeba by w ogóle odciąć zasilanie od niego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Tylko, że alarm nie załączony często pobiera tyle samo prądu co i załączony, trzeba by w ogóle > odciąć zasilanie od niego a dioda kontrolka? z 15 mA pobiera (miganie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Wiele z tych "firmowych zabawek" jest made in China, co nie musi od razu oznaczać, że są kiepskiej > jakości. większość jest chińska, ale firmowe są troszkę lepsze niż bazarowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomeq77 Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 > Jeżdżę teraz autem które ma zasilanie w gnieździe zapalniczki również po wyłączeniu zapłonu ( Skoda > Rapid ) > W gnieździe siedzi ładowarka mikrousb z ozdobną diodą ( ładowarka kupiona na Orlenie ) > Czy całodzienne / całonocne przebywanie takiej ładowarki w gnieździe nie będzie miało wpływu na > akumulator. > Dioda to zapewne pryszcz ale sama ładowarka nawet bez podpiętego telefonu też coś prądu pobiera. U mnie też pod wyciągnięciu kluczyka cięgle prąd w gniazdku jest. Przekonałem się o tym, jak w drodze powrotnej z Cro zatrzymaliśmy się w Primosten na ostatnią kąpiel. Zapomniałem, że w bagażniku zostawiłem włączoną lodówke elektryczną. Ca szczęście Chorwaci to dobrzy ludzie i w czwórkę zapchnęli załadowane po sufit kombi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 30 Maja 2015 Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 > Ale innych nie znajdziesz. Ja po skończeniu jazdy odpinam wszystko, ładowarki, CB itp. A ja po prostu przełączam wajchy przy poszczególnych gniazdach w rozdzielaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.