Skocz do zawartości

Żwawe auto do 12 tyś.


szuro

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

Saab 9-5 Aero. Miałem, zaczal korodowac, poza tym nic. Wcześniej miał go ojciec, też nic się nie działo. Kupił nowszego 9-5 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

 

Jak 147 to lepiej z dieslem w wersji 140KM, wersja 150KM ma kolektor dolotowy z klapami, w 140stce tego nie ma więc problem z głowy.

Na seryjnej sprężarce zrobisz około 180KM, tylko koniecznie trzeba zmienić intercooler na wydajniejszy frontowy, bo fabryczny jest mały i bardzo niefortunnie umiejscowiony.

Jeśli wymienisz turbosprężarkę na taką z 2.4 JTD 210KM, to możesz bezpiecznie atakować 200KM i ponad 400NM, tylko jak już wchodzimy na ponad 400NM to wypadałoby wzmocnić sprzęgło i dwumasę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

1.9 150 podkręca się do 180-185KM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

 

Jak masz luźny zapas na doprowadzenie samochodu do stanu używalności, to szukaj tego co wymieniasz lub podpowiedzą Ci inni w tym wątku.

Ewentualnie - jak ma być prędkie i masz kasę na serwis to poszukaj GT-ka, jak do zajechania i taniej naprawy to może e46.

 

Z rozsądniejszych proponuję jednak Mazda 3 2.0. Nie jest to jakiś demon prędkości, ale kolega kupił kilka miesięcy temu za 13k zł, leje paliwo i jeździ bez problemu.

Nic nie stuka, nie rdzewieje, nic nie wymaga ingerencji, wszystko działa, wyposażenie bardzo niezłe (łącznie z ksenonami). Trochę jej szukał, ale to nie VW, da się kupić egzemplarze w ładnym stanie.

Jak dla mnie jest za małe, za niskie i za sztywne, ale obiektywnie muszę stwierdzić, że to bardzo fajny samochód.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a alfe z selespidem też można w miarę tanio przełożć??

Pewnie że można. Przekładałem chyba 3 sztuki u kumpla w warsztacie. Nawet półosiek nie trzeba zmieniać bo ta skrzynia to zautomatyzowany manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rozsądniejszych proponuję jednak Mazda 3 2.0. Nie jest to jakiś demon prędkości, ale kolega kupił kilka miesięcy temu za 13k zł, leje paliwo i jeździ bez problemu.

Nic nie stuka, nie rdzewieje, nic nie wymaga ingerencji, wszystko działa, wyposażenie bardzo niezłe (łącznie z ksenonami). Trochę jej szukał,

 

Mówisz o tej 323 w Sporcie? Jak kiedyś szukałem to mało było egzemplarzy bez rdzy na kielichach...

Tą mam na mysli

mazda-323-20-01.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jestem na etapie poszukiwania samochodu. Cały czas myślałem o alfie 156 z silnikiem 2,5 v6. Trafić alfe z tym silnikiem po 2002 r. jest ciężkie dlatego zacząłem sie rozglądać za innymi autami. Ostatnio wpadła mi w oko alfa 147, jednak tutaj w grę wchodziłby tylko diesel i to najlepiej 1,9 140 lub 150 koni ( jak te silniki reagują na chipowanie, jakie przyrosty można uzyskać ?). Ewentualnie co innego byście polecili ? Rocznikowo młodsze niż 2000 r. jakiś saab w turbo ? Leon 1,8 t ( leon z zewn jest przyjemny dla oka ale w środku padaka).

vag z 1.8T lub 1.9tdi skoro widze ze i o dieslu myslisz np audi a3 ibiza golf chyba ze cos wiekszego passat a4 albo octavie, w RS moze bys ustrzelil jak by sie dobrze udalo:) to juz zalezy co komu sie podoba.. silnik odporny, latwo go podkrecic, a czesci wszedzie dostepne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za sugestie ;) vagi poza ibizą i leonem w benzynie odpadają bo w ogóle te auta do mnie nie przemawiają ;) diesel jak już to chyba jednak tylko 2,4 JTD, przez 5 garów zupełnie inaczej to brzmi i się nie telepie jak 4 cylindrówka...spodobały mi się Saaby 9-3 i 9-5 i jak nie trafi się żadna godna alfa to chyba w tym kierunku pójdę. Podpowiecie na co zwrócić uwagę przy takim saabie ( 2.0 lub 2.3 T ) ? Co najczęściej się sypie, jakie koszta eksploatacji i nie mówię tutaj o spalaniu ;) ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 9-5 rdza tyl nadkola i okolice podluznic z tylu. Zawias jak w vectrze b, tulejki z tylu po kilka zlotych. Silnik moze lancuszek pykac, koszt pare stowek i ew smok do czyszczenia, odma do wymiany. Gazuje sie bez problemu i ladnie robi. Mialem poprzednia generacje 2.3t z saaba 9000 w terenowce, to co on tam przezyl swiadczy o jego konstrukcji :) nastepny wlasciciel nadal jezdzi, tylko turbine zregenerowal.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty Kolego simek18 miałeś wersje b2x4 a w 9-5 jest nowsza odmiana b2x5. Różnica jest sporo na niekorzyść tego drugiego. Wymiana rozrządu to koszt samych części 1200 zl a wymiana drugie tyle bo silnik trzeba wyciągać. Od razu po zakupie należy wymienić odmę - 500-600 zl bo jezeli nie była wymieniona to mogą polecieć panewki. Wg. Forumowiczów obowiązkowo po zakupie należy ściągnąć miskę, wyczyścić i zajrzeć do panewek - jeżeli poprzedni właściciel nie dbał l olej i jego regularna wymianę.

Korozja występuje jeżeli już to w miejscu łączenia progu z błotnikiem.

Drogim elementem jest również listwa zapłonową - koszt 1500 zl.

O turbo bym sie nie martwił, ostatnio wymienialem u siebie i koszt zregenerowanej w porządnym zakładzie to 730 zl plus 300 wymiana.

Saaby niestety to auta, które wg. Mnie wymagają specjalnej troski - mam 9-5 i 900ng. Jeżeli ktoś kupi niepewny egzemplarz to po zakupie może władować sporo kasy w doprowadzenie go do porządku.

Remont silnika z wymiana rozrządu to koszt od 4 do 5 tys zl.

Jeżeli masz jakies pytania zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od ilu się s do 100 zaczynają się szybkie? Bo widze że niektórzy podniecają się dizelkiem co ma 10s do 100 a Stilo które ma poniżej 9 to muł ;)[/quote

Takie które osiąga 100 do 7-8sek. A 200 Max 23 sek. od zera.

Ps. Nie wiem jak można podniecać się autem które ma 10 sek do 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog mowi o 8,5 do 100, serio stilo w rzeczywistosci tak sie mija z katalogiem ??:) dzisiaj jade wlasnie obejrzec jedno stilo w abarcie, ciekaw jestem tej skrzyni, gdyby to auto mialo manual by bylo w mojej czolowce, wyglad, wyposazenie i dzwiek 5 garkow robia robote :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko ale to że auto rozpędza sie do 220 nie oznacza że jest szybkie. Główną rolę odgrywa czas w jakim tą prędkość osiągnie

 

W temacie była mowa o aucie żwawym, a nie szybkim, a po za tym czas 0-100km/h i v max to delikatnie mówiąc średnia miara szybkości auta - w aucie jeżdżącym cywilnie za często się tego nie wykorzystuje, IMO na co dzień istotniejsze jest zestopniowanie skrzyni i elastyczność auta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog mowi o 8,5 do 100, serio stilo w rzeczywistosci tak sie mija z katalogiem ?? :) dzisiaj jade wlasnie obejrzec jedno stilo w abarcie, ciekaw jestem tej skrzyni, gdyby to auto mialo manual by bylo w mojej czolowce, wyglad, wyposazenie i dzwiek 5 garkow robia robote :)

Od razu CIę uprzedzę że skrzynia jest dość mułowata. Jeśli Stilo jako auto Ci się spodoba to  albo szukasz GT albo przekładasz na manuala moim zdaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie była mowa o aucie żwawym, a nie szybkim, a po za tym czas 0-100km/h i v max to delikatnie mówiąc średnia miara szybkości auta - w aucie jeżdżącym cywilnie za często się tego nie wykorzystuje, IMO na co dzień istotniejsze jest zestopniowanie skrzyni i elastyczność auta. [/quote

To jaką miarą jest szybkość auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie była mowa o aucie żwawym, a nie szybkim, a po za tym czas 0-100km/h i v max to delikatnie mówiąc średnia miara szybkości auta - w aucie jeżdżącym cywilnie za często się tego nie wykorzystuje, IMO na co dzień istotniejsze jest zestopniowanie skrzyni i elastyczność auta. [/quote

To jaką miarą jest szybkość auta?

Na pewno jest miarą względną. To, co dla jednego jest szybkie, dla drugiego będzie wolne. A konkretnie, w aucie na co dzień to tak, jak pisałem - elastyczność jest ważniejsza, reakcja na gaz, ruszanie z niskich obrotów. A w aucie na tor - czas przejazdu jakiegoś toru, np. Nurburgringu. Sam czas 0-100 i vmax to IMO za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda probna odbyta, jechalem raczej z negatywnym nastawieniem, ale po przyjrzeniu sie, posluchaniu silnika, posiedzeniu za kierownica i po jezdzie probnej ( jechalismy w 4 osoby ) jestem bardo pozytywnie zaskoczony. Moj kumpel ktory ze mna byl na codzien posiada alfe 156 2,4 jtd podkrecona na 205 koni i byl w szoku jak ten egzemplarz sie napedza ;) musze przemyslec temat bo cena nie jest mala za to konkretne stilo, ale po dzisiejszym dniu chyba warto bedzie troche wiecej wydac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od ilu się s do 100 zaczynają się szybkie? Bo widze że niektórzy podniecają się dizelkiem co ma 10s do 100 a Stilo które ma poniżej 9 to muł ;)

 

Każdy ma inną definicję, bo jest to kwestia względna. Dla mnie szybkie oznacza setkę <5 sek., a bardzo szybkie <3 sek. Choć gość z tego Mustanga http://www.zeroto60times.com/fastest-cars-0-60-mph-times/ zamykającego setkę w dwie sekundy pewnie by mnie wyśmiał ;l:phi:;]:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty Kolego simek18 miałeś wersje b2x4 a w 9-5 jest nowsza odmiana b2x5. Różnica jest sporo na niekorzyść tego drugiego. Wymiana rozrządu to koszt samych części 1200 zl a wymiana drugie tyle bo silnik trzeba wyciągać. Od razu po zakupie należy wymienić odmę - 500-600 zl bo jezeli nie była wymieniona to mogą polecieć panewki. Wg. Forumowiczów obowiązkowo po zakupie należy ściągnąć miskę, wyczyścić i zajrzeć do panewek - jeżeli poprzedni właściciel nie dbał l olej i jego regularna wymianę.

Korozja występuje jeżeli już to w miejscu łączenia progu z błotnikiem.

Drogim elementem jest również listwa zapłonową - koszt 1500 zl.

O turbo bym sie nie martwił, ostatnio wymienialem u siebie i koszt zregenerowanej w porządnym zakładzie to 730 zl plus 300 wymiana.

Saaby niestety to auta, które wg. Mnie wymagają specjalnej troski - mam 9-5 i 900ng. Jeżeli ktoś kupi niepewny egzemplarz to po zakupie może władować sporo kasy w doprowadzenie go do porządku.

Remont silnika z wymiana rozrządu to koszt od 4 do 5 tys zl.

Jeżeli masz jakies pytania zapraszam.

Tak, zgadza się, w unimogu b234 w 9-5 b235 które są kiepściejsze, jednak nadal nie takie kiepskie jak mówią. Łańcuch ostatnio brejdak komuś zmieniał chyba 500zł kosztował, wymienił go od góry bez wyciągania silnika. Filtr odmy koło 100zł, listwa faktycznie raz padła w tej starej 9-5 ale wymiana na używkę załatwiła temat i było ok przez parę lat. W innych wozach przez wiele tyś km nie stwierdzono usterek więc nie ma co tragizować. A z tego co wytestowaliśmy, do 9-5 pasują listwy czerwone z 9000, w drugą stronę nie działa, więc w razie W jest z czego wybierać ;) Wg mnie nie jest to takie strasznie wymagające wozidło jak wszyscy straszą ;) Jak się podoba jazda i trochę komfortu to brać. Moim skromnym zdaniem, ładne 9000 poza wyglądem leje 9-5 na głowę komfortem i jakością wykonania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o rozrząd to prawdopodobnie wymieniał tylko sam łańcuch stad ta kwota. Jest możliwość wymiany bez wyciągania ale Malo kto sie tego podejmuje.

Jezeli chodzi o listwę to chyba się pomyliłeś. Na 100%do 9-5 nie wrzucisz czerwonej listwy. Owszem do b2x4 na tronicu 5 można stosować czarne listwy ale do b2x5 na tronicu 7 stosuje sie tylko czarne.

Nie jeździłem 9000 wiec sie nie wypowiem ale pewnie różnica jest na korzyść"starszego brata"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bezowocnych poszukiwaniach aut w okolic Łodzi, w nd wróciłem z nowym nabytkiem spod Bielska Białej. Padło na stilo w abarcie :) auto z polskiego salonu, po wymianie rozrzadu w 2014 i remoncie skrzyni przy 180 tys w 2013 r. ( udokumentowane w ASO w Bielsku Bialej) nie jest to demon szybkosci, ale auto jest dynamiczne i w trasie bardzo fajnie sie nim jedzie, spalanie po 250 km wyszlo 10,8 l gazu na 100 km :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bezowocnych poszukiwaniach aut w okolic Łodzi, w nd wróciłem z nowym nabytkiem spod Bielska Białej. Padło na stilo w abarcie :) auto z polskiego salonu, po wymianie rozrzadu w 2014 i remoncie skrzyni przy 180 tys w 2013 r. ( udokumentowane w ASO w Bielsku Bialej) nie jest to demon szybkosci, ale auto jest dynamiczne i w trasie bardzo fajnie sie nim jedzie, spalanie po 250 km wyszlo 10,8 l gazu na 100 km :)

No gratulacje o oby się sprawował :)

Wysłane z mojego LG-D315 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bezowocnych poszukiwaniach aut w okolic Łodzi, w nd wróciłem z nowym nabytkiem spod Bielska Białej. Padło na stilo w abarcie :) auto z polskiego salonu, po wymianie rozrzadu w 2014 i remoncie skrzyni przy 180 tys w 2013 r. ( udokumentowane w ASO w Bielsku Bialej) nie jest to demon szybkosci, ale auto jest dynamiczne i w trasie bardzo fajnie sie nim jedzie, spalanie po 250 km wyszlo 10,8 l gazu na 100 km :)

Pilnuj stanu oleju bo ta 5 cylindrówka to silnik podobny do TSa w Alfie i lubi chlapnąć no i wymieniaj płyn CS Speed co 20k o ile dobrze pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.