Skocz do zawartości

VW was truje! Akcje -22% w dol, koniec ery Diesel w EU?


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Z dobrych i potwierdzonych zrodel wiem ze toyota nie bedzie juz rozwijac diesli pow. Euro6 to samo volvo BUS i Truck. Stawiaja na hybrydy

 

wcale mnie to nie dziwi. U mnie w ogole oprocz z D (BMW, Audi, Merc etc) nie masz Diesel w autach osobowych, to jest naprawde malutki 5-6% rynku. Honda - brak Diesel, Mazda - masz M3 Diesel, na specjalne zamowienie, Hyundai  - i30 Diesel na zamowienie, etc ... Nikt tego nie kupuje -znaczy 94% ludzi nie ....

 

IMVHO po tym co Wolfsburg zrobil, IMVHO to tylko przyspieszy smierc Diesel w autach osobowych...

 

EDIT: Canada wstrzymala sprzedaz "Czystego Diesel VeeDub" ... :chipsy: 

 

 

A tymczasem w Wolfsburg ....

 

1440951268694002758.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wymysł EU ani nienawiści do auta, tylko wynik badań - spaliny diesla są po prostu bardzo szkodliwe dla płuc.

 

No ale to od dawna wiadomo. Więc dlaczego system podatkowy dalej preferował i preferuje diesle? Gdyby nie było dużo taniej nikt by tego nie kupował. Taka polityka praktycznie zabiła fajne silniki benzynowe. Które są dużo bardziej przyjane dla człowieka od diesli. Z ciężarówkami sprawa jest prostsza - jeżdżą głównie poza miastem. A śmierdzące diesle codziennie odpalają pod oknem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wcale mnie to nie dziwi. U mnie w ogole oprocz z D (BMW, Audi, Merc etc) nie masz Diesel w autach osobowych, to jest naprawde malutki 5-6% rynku. Honda - brak Diesel, Mazda - masz M3 Diesel, na specjalne zamowienie, Hyundai  - i30 Diesel na zamowienie, etc ... Nikt tego nie kupuje -znaczy 94% ludzi nie ....

 

IMVHO po tym co Wolfsburg zrobil, IMVHO to tylko przyspieszy smierc Diesel w autach osobowych...

 

EDIT: Canada wstrzymala sprzedaz "Czystego Diesel VeeDub" ... :chipsy:

 

 

A tymczasem w Wolfsburg ....

 

1440951268694002758.gif

 

Popatrz na strukturę sprzedaży. Te marki sprzedają najwięcej na rynkach gdzie diesla i tak nikt nie kupi więc nie ma sensu inwestować w coraz droższą technikę tylko dla Europy.

 

Ale paradoksalnie - w EU ludzie się do diesli przyzwyczaili więc może się okazać, że europejskie firmy na tym zyskają bo zgarną więcej tutejszego rynku gdy odpadną niektórzy gracze.

Jeszcze nawet VW może na tym zarobić.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale paradoksalnie - w EU ludzie się do diesli przyzwyczaili więc może się okazać, że europejskie firmy na tym zyskają bo zgarną więcej tutejszego rynku gdy odpadną niektórzy gracze.

Jeszcze nawet VW może na tym zarobić.  :hehe:

 

Diesel sie sprzedawal bo bylo to oplacalne i nic poza tym:ok:

W momencie jak sytuacja sie zmieni, nikt na kopciucha nawet nie spojrzy ;]

A sytuacja zmieni sie na pewno, pytanie tylko kiedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel sie sprzedawal bo bylo to oplacalne i nic poza tym:ok:

W momencie jak sytuacja sie zmieni, nikt na kopciucha nawet nie spojrzy ;]

A sytuacja zmieni sie na pewno, pytanie tylko kiedy.

 

Tylko dlaczego dla użytkownika diesel miałby się stać nieopłacalny? Przecież Kowalski ma gdzieś środowisko, jego interesuje wyłącznie niskie spalanie i cena paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz koszt zakupu i ew serwisowania  - a w niektórych krajach podatki - nie widzisz tu mozliwosci manewrów?

 

Koszt zakupu i serwisowania jest zbliżony. Zwłaszcza w kraju, gdzie królują auta używane.

 

A podatki... EU nie ubije podatkami swojego własnego przemysłu motoryzacyjnego, oszczędzając pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego dla użytkownika diesel miałby się stać nieopłacalny? Przecież Kowalski ma gdzieś środowisko, jego interesuje wyłącznie niskie spalanie i cena paliwa.

Dlatego bo to droższe paliwo jest, jak w końcu EU przejrzy na oczy i zrówna podatki to diesla to zabije.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego bo to droższe paliwo jest, jak w końcu EU przejrzy na oczy i zrówna podatki to diesla to zabije.

 

Jak pisałem wyżej: I zabije swój przemysł gdzie zatrudnia swoich ludzi? Robiąc miejsce importerom? Musieliby na głowę upaść*.

 

 

* chociaż znając decyzje EU to wcale nie jest pewne czy już nie upadli;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz na strukturę sprzedaży. Te marki sprzedają najwięcej na rynkach gdzie diesla i tak nikt nie kupi więc nie ma sensu inwestować w coraz droższą technikę tylko dla Europy.

 

Ale paradoksalnie - w EU ludzie się do diesli przyzwyczaili więc może się okazać, że europejskie firmy na tym zyskają bo zgarną więcej tutejszego rynku gdy odpadną niektórzy gracze.

Jeszcze nawet VW może na tym zarobić.  :hehe:

 

Wszedzie czytam, ze F jest juz przeciwko Diesel  :niebij:  praktycznie od 2020 bedziesz penalisowany za posiadanie Diesel... :hmm:  Miasta beda wproawdzac duzo wieksze oplaty za wjazd Diesel. ...

 

Popatrz na China, dla VeeDub to 40% SWIATOWEJ sprzedazy 8] , a Diesel praktycznie nie istnieje ... :hmm: 

 

Wiec generalnie IMVHO mozesz sie mylic ;] - albo ja ... czas pokaze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie czytam, ze F jest juz przeciwko Diesel  :niebij:  praktycznie od 2020 bedziesz penalisowany za posiadanie Diesel... :hmm:  Miasta beda wproawdzac duzo wieksze oplaty za wjazd Diesel. ...

 

Popatrz na China, dla VeeDub to 40% SWIATOWEJ sprzedazy 8] , a Diesel praktycznie nie istnieje ... :hmm:

 

Wiec generalnie IMVHO mozesz sie mylic ;] - albo ja ... czas pokaze...

 

Mi chodzi o utrzymywanie miejsc pracy europejskich robotników. Zobacz: GM ubił Chevroleta byle fabryki Opla miały robotę więc co to dla nich utrzymanie preferencji na diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wyżej: I zabije swój przemysł gdzie zatrudnia swoich ludzi? Robiąc miejsce importerom? Musieliby na głowę upaść*.

 

 

* chociaż znając decyzje EU to wcale nie jest pewne czy już nie upadli;

 

Widzisz i sam sobie odpowiedziałeś ;] .

Tak na prawdę różne są dziwne ustawy, więc kto wie czy nie zaczną zrównywania wysokości podatków w imię eko. Miejsca pracy zawsze można powiedzieć, że i tak będą bo jak nie diesele to beznyna czy inna hybryda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa sprawa. Sam zastanawiałem się jak to jest możliwe, że takie silniki TSI dla przykładu wychodzą z fabryki z ,,giftem'' mocy i to często nie małym. Mój 1.2 z deklarowanych przez producenta 105 KM miał 119 KM więc przyjmując nawet gigantyczną odchyłkę na błąd pomiaru zwyczajnie takie różnice są w praktyce nie możliwe. Nie wydaje mi się by było to zgodne z homologacją pojazdu i nie miało wpływu na emisję zanieczyszczeń.

Pic na wodę te testy skoro przepuszczają takie wtopy jak ta z VW. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesel sie sprzedawal bo bylo to oplacalne i nic poza tym:ok:

W momencie jak sytuacja sie zmieni, nikt na kopciucha nawet nie spojrzy ;]

A sytuacja zmieni sie na pewno, pytanie tylko kiedy.

Z tą opłacalnością diesla można długo polemizować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz i sam sobie odpowiedziałeś ;] .

Tak na prawdę różne są dziwne ustawy, więc kto wie czy nie zaczną zrównywania wysokości podatków w imię eko. Miejsca pracy zawsze można powiedzieć, że i tak będą bo jak nie diesele to beznyna czy inna hybryda.

 

Tylko że EU firmy, które zainwestowały w diesle to się nie podniosą. I do tego będą do tyłu w rozwoju.

Ale z drugiej strony - EU może im to zrekompensować dowolnym prezentem finansowym z naszych podatków.  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dlaczego dla użytkownika diesel miałby się stać nieopłacalny? Przecież Kowalski ma gdzieś środowisko, jego interesuje wyłącznie niskie spalanie i cena paliwa.

 

Bo wprowadzi sie oplaty lub podatki, ktore uczynia to nieoplacalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi chodzi o utrzymywanie miejsc pracy europejskich robotników. Zobacz: GM ubił Chevroleta byle fabryki Opla miały robotę więc co to dla nich utrzymanie preferencji na diesle.

Ciekawa dykusjsja sie toczy obecie, GM-Opel - mimo pozbycia sie Chevy, fabryk w Aus, Korea - sytuacja wcale nie jest lepsza niz pare lat temu ... Szanse ze Opel nie bedzie GM-Opel w 2020 a "Hedge Fund-Opel" ;]  sa 45% ....

 

Dwa pisalem, ze tym razem VeeDub nawet polityczne zaplecze D moze nie pomoc .... Popatrz, ze wczoraj gielda wymazala prawie 1/4 8]  wartosci VAG ... znaczy, ze gielda wie, ze tej sprawy nie da sie tak latwo naprawic.

 

Juz sa zbierane pozwy o utrate wartosci aut na rynku, dotego dochodzi prawdopodobnny pozew o utrate osiagow - ego produkt nie zgodny z opisem, bait advertising, etc, etc ... tego kryzysu tak latwo nie da sie pozegnac ... Stad moj wniosek, i wielu innych ze to walsnie moze byc tym co wielu przeciwnikow Diesel potrzebuje, nawet w EU .... :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa dykusjsja sie toczy obecie, GM-Opel - mimo pozbycia sie Chevy, fabryk w Aus, Korea - sytuacja wcale nie jest lepsza niz pare lat temu ... Szanse ze Opel nie bedzie GM-Opel w 2020 a "Hedge Fund-Opel" ;]  sa 45% ....

 

Dwa pisalem, ze tym razem VeeDub nawet polityczne zaplecze D moze nie pomoc .... Popatrz, ze wczoraj gielda wymazala prawie 1/4 8]  wartosci VAG ... znaczy, ze gielda wie, ze tej sprawy nie da sie tak latwo naprawic.

 

Juz sa zbierane pozwy o utrate wartosci aut na rynku, dotego dochodzi prawdopodobnny pozew o utrate osiagow - ego produkt nie zgodny z opisem, bait advertising, etc, etc ... tego kryzysu tak latwo nie da sie pozegnac ... Stad moj wniosek, i wielu innych ze to walsnie moze byc tym co wielu przeciwnikow Diesel potrzebuje, nawet w EU .... :chipsy:

 

Wierzę że przeciwnicy już czekają bo dostali teraz piękny argument.

 

Ale wierzę też że rząd Niemiec nie pozwoli VW upaść. Więc może się okazać, że unijna kasa i unijne dyrektywy potrafią zdziałać cuda, nawet wbrew logice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawa sprawa. Sam zastanawiałem się jak to jest możliwe, że takie silniki TSI dla przykładu wychodzą z fabryki z ,,giftem'' mocy i to często nie małym. M[...]

Pic na wodę te testy skoro przepuszczają takie wtopy jak ta z VW. 

 

Pytani teraz, czy po TDI przyjdzie sprawdzanie TSI ;]  - i co z tego wyjdzie. :hmm:  .. Latwiej jest zmodyfikowac benznyne np przez de-tuning niz TDI.

 

JEdno z zaproponowanych rozwiazan dyskutowanych w internecie przez ludzi pracujacych dla VeeDub to walniecie dodatkowego zbiornika na Ad-Blue w kole zaposowym, i calej hydrauliki z tym zwiazanej ;l ;l ;l  - to nie zart .... :facepalm:  IMVHO to nie przejdzie....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzę że przeciwnicy już czekają bo dostali teraz piękny argument.

 

Ale wierzę też że rząd Niemiec nie pozwoli VW upaść. Więc może się okazać, że unijna kasa i unijne dyrektywy potrafią zdziałać cuda, nawet wbrew logice.

 

Juz sa pierwsze prawne kroki - dosc szybko, 4 dni  Jak mowie, najwieksza zbrodnia nie jest zabicie ludzi np przez GM, czy Honda - znaczy Takata, ale ... uwalniecie calego wizerunku zielonych... Przeciez ONI kupili czystego Diesel ;l  a VeeDub ich normalnie oszukal ...

 

Dwa U.S nie znalazlo winnego w GM -znaczy nikt do wiezenia nie poszedl, jak poczytasz wiele opini i forum - lud chce widziec krew ...  media1shootthumb.gif a tu VAG sie idealnie podlozyl - slusznie niestety .... i to w dniu prezentacji nowego Passat na USDM, KDM, CDM  :hehe: ... i jeszcze sie przyznal .... :chipsy: 

 

Ergo przy takim czyms rzad D ci moze nie pomoc ... po prostu nie ma takiej sily, zeby EPA przekonac, a co dopoiero CARB .... :bylo:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sa pierwsze prawne kroki - dosc szybko, 4 dni  Jak mowie, najwieksza zbrodnia nie jest zabicie ludzi np przez GM, czy Honda - znaczy Takata, ale ... uwalniecie calego wizerunku zielonych... Przeciez ONI kupili czystego Diesel ;l  a VeeDub ich normalnie oszukal ...

 

Dwa U.S nie znalazlo winnego w GM -znaczy nikt do wiezenia nie poszedl, jak poczytasz wiele opini i forum - lud chce widziec krew ...  media1shootthumb.gif a tu VAG sie idealnie podlozyl - slusznie niestety .... i to w dniu prezentacji nowego Passat na USDM, KDM, CDM  :hehe: ... i jeszcze sie przyznal .... :chipsy:

 

Ergo przy takim czyms rzad D ci moze nie pomoc ... po prostu nie ma takiej sily, zeby EPA przekonac, a co dopoiero CARB .... :bylo:

 

Ja to widzę tak:

 

VW odnotuje gigantyczne straty na USDM i nie wiadomo jeszcze gdzie. Do tego kary. To może załatwić firmę na amen.

 

No to jakie są opcje żeby EU robotnicy nie poszli na bruk.

1. Wpompować w niego kasę z kieszeni EU (problematyczne, nie wszyscy członkowie EU się zgodzą).

2. Tak ustawić rynek żeby częściowo odrobił straty (łatwe, w dodatku ćwiczone już wcześniej - przecież samo preferowanie diesli było sztuczne od początku)

 

IMO zrobią po trochu z obu opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak:

 

VW odnotuje gigantyczne straty na USDM i nie wiadomo jeszcze gdzie. Do tego kary. To może załatwić firmę na amen.

 

No to jakie są opcje żeby EU robotnicy nie poszli na bruk.

1. Wpompować w niego kasę z kieszeni EU (problematyczne, nie wszyscy członkowie EU się zgodzą).

2. Tak ustawić rynek żeby częściowo odrobił straty (łatwe, w dodatku ćwiczone już wcześniej - przecież samo preferowanie diesli było sztuczne od początku)

 

IMO zrobią po trochu z obu opcji.

 

Ja to widze ciut inaczej :hmm:  - wlasnie nastapil koniec ery Diesel,  :chipsy:

 

VeeDud cofnal sie pare lat wstecz. Mozna zapomniec o dominacji rynku teraz.... ale jak na firme ktora zatrudnia 500,000 luda politycznie jest po prostu nie mozliwe dac jej upasc ... to sie niestanie.

 

Kara - tak - min US $1bil do powiedzmy $3bil - jesli sie z EPA dogataja - a wskazuje ze tak - np gotowosc do wspolpracy .. popatrz na pirwsze statement z CEO - jest mu osobiscie przykro ;l

 

Naprawa - raczej nie, bo cala rzecz z oszukiwaniem byla, zeby dac ci nizsze NOx emisje ...  wiec jesli by mieli pomysl jak to zrobic to by nie oszukiwali na taka skale - a wiec  prawdopodbne odkupienie tych 500,000 aut

 

Zaufanie - do marki zniknelo  - VAG wycenia swoj goodwill na $62bil 8] a np takie BMW tylko na $12bil ...

 

Odrodzenie - VeeDub w dlugim czsie moze na tym skorzystac, nowe technologie jak EV, aby zapomniec o brzydkim Diesel ...p opatrz ze byly pierwsze kroki z Audi - Hybrid, mieszane EV etc - napewno VAG jakim znacie w EU bedzie inny ... :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja to widze ciut inaczej   - wlasnie nastapil koniec ery Diesel, 
 
VeeDud cofnal sie pare lat wstecz. Mozna zapomniec o dominacji rynku teraz.... ale jak na firme ktora zatrudnia 500,000 luda politycznie jest po prostu nie mozliwe dac jej upasc ... to sie niestanie.

 

Tu się zgadzam,

 


Kara - tak - min US $1bil do powiedzmy $3bil - jesli sie z EPA dogataja - a wskazuje ze tak - np gotowosc do wspolpracy .. popatrz na pirwsze statement z CEO - jest mu osobiscie przykro

 

Zakładam że chodzi o miliardy dolarów, nie biliony. IMO prawnicy już zacierają ręce bo jest tu sporo roboty. Na pewno się dogadają.

 


Naprawa - raczej nie, bo cala rzecz z oszukiwaniem byla, zeby dac ci nizsze NOx emisje ...  wiec jesli by mieli pomysl jak to zrobic to by nie oszukiwali na taka skale - a wiec  prawdopodbne odkupienie tych 500,000 aut

 

Tego nie wiemy. Znając geniuszy z VAG to mogli sobie po prostu wykalkulować że tak się bardziej opłacało.

 


Zaufanie - do marki zniknelo  - VAG wycenia swoj goodwill na $62bil a np takie BMW tylko na $12bil ...

 

Problemy w US nie wpłyną na zaufanie w EU. Tu są inne prawa rynku. Pytanie czy sama EU będzie w stanie zapewnić firmie byt i jak zareaguje Azja (głównie Chiny).

 


Odrodzenie - VeeDub w dlugim czsie moze na tym skorzystac, nowe technologie jak EV, aby zapomniec o brzydkim Diesel ...p opatrz ze byly pierwsze kroki z Audi - Hybrid, mieszane EV etc - napewno VAG jakim znacie w EU bedzie inny ...

 

Hybrydy już są w VW. Nawet w Polsce można sobie kupić. To nie jest problem z ofertą lecz problem z klientelą, bo każdy woli diesla od hybrydy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak:

 

VW odnotuje gigantyczne straty na USDM i nie wiadomo jeszcze gdzie. Do tego kary. To może załatwić firmę na amen.

 

No to jakie są opcje żeby EU robotnicy nie poszli na bruk.

1. Wpompować w niego kasę z kieszeni EU (problematyczne, nie wszyscy członkowie EU się zgodzą).

2. Tak ustawić rynek żeby częściowo odrobił straty (łatwe, w dodatku ćwiczone już wcześniej - przecież samo preferowanie diesli było sztuczne od początku)

 

IMO zrobią po trochu z obu opcji.

 

Ja to widzę tak:

 

VW ...]

IMO zrobią po trochu z obu opcji.

 

Dodatkowo osobiscie mam nadzieje, ze skonczy sie to centralne zarzadzanie, i klient przestanie byc w d... 10_6_7%5B1%5D.gif, przestanie byc chowanie glowy w piasek i wmawianie ludziom, ze 1l oleju w Audi na 500km to normalne, ze padajace DSG to rzez to, ze jest wilgotno, ze jesli wezmiesz Amarok w Outback, to przez to ze wjechales w bloto - sprzegla ci na gwarancji nie wymienia ...etc etc ..

 

Mam nadzieje, ze po prostu skonczy sie era Winterkorn, gdzie pogoni za $$$ s..$%^&*( ..li dosc fajna marke, marki bo Audi mozna tez tu wrzucic ....

 

Czy tak bedzie - nie wiem, ale mam nadzieje, ze wtedy bez problemu bede sobie mogl isc do salonu i kupic S3 i nie trzasc portkami ze padnie ....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo osobiscie mam nadzieje, ze skonczy sie to centralne zarzadzanie, i klient przestanie byc w d... 10_6_7%5B1%5D.gif, przestanie byc chowanie glowy w piasek i wmawianie ludziom, ze 1l oleju w Audi na 500km to normalne, ze padajace DSG to rzez to, ze jest wilgotno, ze jesli wezmiesz Amarok w Outback, to przez to ze wjechales w bloto - sprzegla ci na gwarancji nie wymienia ...etc etc ..

 

Mam nadzieje, ze po prostu skonczy sie era Winterkorn, gdzie pogoni za $$$ s..$%^&*( ..li dosc fajna marke, marki bo Audi mozna tez tu wrzucic ....

 

Czy tak bedzie - nie wiem, ale mam nadzieje, ze wtedy bez problemu bede sobie mogl isc do salonu i kupic S3 i nie trzasc portkami ze padnie ....

 

Z drugiej strony - ignorowanie problemów ma w motoryzacji długą i piękną tradycję, więc ja bym się tu zbytnio nie rozpędzał z oczekiwaniem zmian na lepsze.

Oczywiście najlepiej to wychodzi w EU, bo tu klient ma najmniej praw. VW miał po prostu tego pecha, że myślał że reszta świata przyjmie wady tak samo gładko jak EU. Ale Wy macie lemon law oraz w związku z tym inne oczekiwania i się przejechali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się zgadzam,

 

:oki:

 

 

Zakładam że chodzi o miliardy dolarów, nie biliony. IMO prawnicy już zacierają ręce bo jest tu sporo roboty. Na pewno się dogadają.

 

 

Wy to w PL inaczej nazywacie chyba miliard - znaczy to co jest po million  ;] 

 

 

Tego nie wiemy. Znając geniuszy z VAG to mogli sobie po prostu wykalkulować że tak się bardziej opłacało.

 

 

 

Nie wiemy, ale piatek bedzie jakims oznaczeniem, zobaczymy jak gielda zareaguje, nie jest IMVHO mozliwe zeby albo CEO nie wiedzial, albo jesli nie wiedzial to zapytanie jak zarzadza firma... w obu przypadka w oczach gieldy to choroba smiertelna...  Polityka jednak jest nieprzewidywalna ... zobaczymy, czy go zatrzymaja czy nie... A jesli akcje znow pojda w dol - a to mozliwe to na ile go zatrzymaja .... :hmm:

 

Problemy w US nie wpłyną na zaufanie w EU. Tu są inne prawa rynku. Pytanie czy sama EU będzie w stanie zapewnić firmie byt i jak zareaguje Azja (głównie Chiny).

 

 

 

 

Tu IMVHO sie mylisz, globalizacja ;] - wszystko idzie z jednej kieszeni, niezaleznie ile kont masz w Cayman Island, i Szwajcarii ... Zysk VAG za 2014 wyniosl $4.6bil, teraz poweidzmy ze kara bedzie $3bil .... myslisz ze to nie uderzy w rynki w EU?

 

Chiny nie sa w tej grze akurat, Diesel jest bardzo nie popularny w China, oprocz Taxi - Santana nie spokasz Diesel. Im to sie kojarzy z traktorem, jak sie dorobisz i idziesz sobie kupic VeeDub, to ostanitnia rzecz jaka chcesz zeby cie kojarzyli z traktorem  ;l ... 

 

Korea i inne rynki Asia-Pacific, jak mowie, 100,000 aut tu , 100,000 aut tam i to sie dodaje... Korea juz bierze ich pod lupe, teraz Malaysia, Japan, etc ...

 

 

 

 

 

 

 

 

Hybrydy już są w VW. Nawet w Polsce można sobie kupić. To nie jest problem z ofertą lecz problem z klientelą, bo każdy woli diesla od hybrydy.

 

 

 

\Dopoki masz rozwiazania prawne. teraz pomysl, ze jest jak u mnie, Diesel $1.30, benzyna $1.11, parking dla Hybrid w City za free, rejestracja za 1/2 etc ...

 

Ergo zamienmy marchewke Diesel na Hybrid... Jak myslisz ile Rudolph pociagnie? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony - ignorowanie problemów ma w motoryzacji długą i piękną tradycję, więc ja bym się tu zbytnio nie rozpędzał z oczekiwaniem zmian na lepsze[...]

 

 

Wiem jestem naiwny :hehe:  - niestety to co napisales to prawda, np takie Pinto ... albo Chrysler...

 

Ale swiat sie zmienia, :ok:  w niektorych rzeczach na lepsze... Jak mowie najwiekszy blad jaki popelnili tu to wystepili przecwko sekcie zmian klimatu, i zielonych ...

 

Ci maja i czas i $$$ zeby do sadu chodzic... Ot perfect storm dla VAG ...

 

EDIT: wszelki zmianki o clean Diesel na YT juz zniknely ;l

 

1440708980566950577.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Wy to w PL inaczej nazywacie chyba miliard - znaczy to co jest po million   

 

Właśnie. ;)

 


Nie wiemy, ale piatek bedzie jakims oznaczeniem, zobaczymy jak gielda zareaguje, nie jest IMVHO mozliwe zeby albo CEO nie wiedzial, albo jesli nie wiedzial to zapytanie jak zarzadza firma... w obu przypadka w oczach gieldy to choroba smiertelna...  Polityka jednak jest nieprzewidywalna ... zobaczymy, czy go zatrzymaja czy nie... A jesli akcje znow pojda w dol - a to mozliwe to na ile go zatrzymaja ....

 

Na pewno wiedział. Nikt niżej przecież by takiego numeru na własną rękę nie wyciął. A jeśli wyciął - to znaczy że presja z góry była zbyt duża. Tak czy siak winny CEO.

 


Tu IMVHO sie mylisz, globalizacja - wszystko idzie z jednej kieszeni, niezaleznie ile kont masz w Cayman Island, i Szwajcarii ... Zysk VAG za 2014 wyniosl $4.6bil, teraz poweidzmy ze kara bedzie $3bil .... myslisz ze to nie uderzy w rynki w EU?
 
Chiny nie sa w tej grze akurat, Diesel jest bardzo nie popularny w China, oprocz Taxi - Santana nie spokasz Diesel. Im to sie kojarzy z traktorem, jak sie dorobisz i idziesz sobie kupic VeeDub, to ostanitnia rzecz jaka chcesz zeby cie kojarzyli z traktorem  ... 
 
Korea i inne rynki Asia-Pacific, jak mowie, 100,000 aut tu , 100,000 aut tam i to sie dodaje... Korea juz bierze ich pod lupe, teraz Malaysia, Japan, etc ...

 

Mi chodzi o to, że ludzie i tak pójdą do salonu i kupią, bo ich nie obchodzi że VW w US oszukuje jakieś agencje. Oni chcą fajne auto i tyle.

A zaufanie do VAGa ma się dobrze mimo że ta firma robi wszystko żeby je zepsuć - ot, taki paradoks. Więc z naszej (EU) perspektywy to tylko kolejny kamyczek ale jeszcze nie lawina.

 


Dopoki masz rozwiazania prawne. teraz pomysl, ze jest jak u mnie, Diesel $1.30, benzyna $1.11, parking dla Hybrid w City za free, rejestracja za 1/2 etc ...
 
Ergo zamienmy marchewke Diesel na Hybrid... Jak myslisz ile Rudolph pociagnie?

 

Wtedy nie. Ale to musiałaby EU wprowadzić. Strzelając własnemu przemysłowi w plecy. Więc IMO tego nie zrobią. Weź pod uwagę że diesle to nie tylko VW, ale Włosi, Francuzi etc.

Zbyt wiele państw ma w tym interes żeby te silniki dalej z taśm schodziły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewaga dzieki technice... nie, cos nie tak... Przewaga dzieki manipulacji. O, to haslo pasuje.  :hehe:  

 

 

 

A wiec, ze nie lubie jak sie na klienta leje to wiadomo ...pissing.gif a to VeeDud bezczelnie robi od lat ...

 

Ale jak zaczniesz pissing.gifna gov. agencje to sie moze zle skonczyc ... i sie skonczylo.

 

Akcje VAG dzis zlecialy -22%,w dol ... a to nie koniec ...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wiedział. Nikt niżej przecież by takiego numeru na własną rękę nie wyciął. A jeśli wyciął - to znaczy że presja z góry była zbyt duża. Tak czy siak winny CEO.

 

Zobaczymy, jesli dostanie contract do 2018 roku to sie naprawde zdziwie 8]  [...]

 

 

Mi chodzi o to, że ludzie i tak pójdą do salonu i kupią, bo ich nie obchodzi że VW w US oszukuje jakieś agencje. Oni chcą fajne auto i tyle.

A zaufanie do VAGa ma się dobrze mimo że ta firma robi wszystko żeby je zepsuć - ot, taki paradoks. Więc z naszej (EU) perspektywy to tylko kolejny kamyczek ale jeszcze nie lawina.

 

Ty zakladasz ze lud bedzie mial co kupowac ;]  - ergo patrzysz z punktu widzenia klienta...

 

Ja patrze z punktu akcji, governance - czytam wlasnie Bloomberg, WSJ, i pare innych i wszyscy sa zgodni - ze to juz jest praktycznie walka o przetrwanie VAG. :hmm:  - to nie jest tak jak sie ludziom wydaje, ze oszukiwali i to ujdzie, nie... :chipsy:

 

 

Masz juz pozew w sadzie federalnym o upadek wartosci aut, oszustwo, bait advertising -wycenia sie ze za sama utrate wartosci min $5k na auto - roznica miedzy cena zakupu Diesel a wersji podstawowej, dochodzi $3k za Diesel, service etc - wychodzi ok $8k .... na auto

 

Teraz nawet jesli beda musieli zaplacic za 250,000 aut to x $8k  = $2bil  koszt ... 8]  a gdzie reszta, to tylko jeden pozew o utrate wartosci ....

 

 

Teraz masz juz Korea, Australia, Malaysia, Canada, Taiwan ... lista robi sie coraz wieksza ....  EU tez mowi ze VAG musi udowodnic ze normy sa spelniane ...

 

 

Popatrz co sie dzieje z akcjami, VAG leci dalsze 6% w dol dzis ...

 

lSmp1kX.jpg

 

 

Pug-Citoren maja zamiar zrobic demonstracje, ze ich auta spelnanija EU normy... podobno juz w pIatek ... panika sie rozszerza...

 

Wiec moze sie okazac, ze zaiast pograzac caly przemysl Made in Germany jak BMW, Merc etc ... to poswiecisz pare rzeczy z VeeDub... Damage control juz sie zaczela, pytanie jak jest duza????

 

Wtedy nie. Ale to musiałaby EU wprowadzić. Strzelając własnemu przemysłowi w plecy. Więc IMO tego nie zrobią. Weź pod uwagę że diesle to nie tylko VW, ale Włosi, Francuzi etc.

Zbyt wiele państw ma w tym interes żeby te silniki dalej z taśm schodziły.

 

 

Patrz wyzej, jesli gra idzie o ogromna strate dla celego D przemyslu aut jesli nie calego przemyslu EU aut vs. poswiecenie VAG .. to myslisz ze BMW czy Daimler albo jeszcze wieksze  F czy I beda sie patrzyc? :hmm:  Stawka nagle stala sie wysoka 8] 8] 8] 8]  Tego nawet wczoraj nikt nie przewidywal ... :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auch, na ile moj D jest dobry - juz nie 500,000 a   11 milion aut - 8] 8] 8] 8] - a akcje nastepne 20% w dol, dobijaja do 100 Euro, DAX 2 % w dol ... 

 

http://www.n-tv.de/wirtschaft/VW-polstert-sich-fuer-Strafen-Jahresziele-kassiert-article15982061.html

 

Ktos moze pozadnie przetlumaczyc .... :swinka:

 

To jest fascynujace ....

 

1a8e5687-baaf-45cb-835b-d260faa1c56f-620

 

Czyzby bylismy swiatkami nastepnego Enron???? :chipsy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


JEdno z zaproponowanych rozwiazan dyskutowanych w internecie przez ludzi pracujacych dla VeeDub to walniecie dodatkowego zbiornika na Ad-Blue w kole zaposowym, i calej hydrauliki z tym zwiazanej   - to nie zart ....   IMVHO to nie przejdzie....

Przecież Ad-Blue to rozwiązanie fabryczne w VW, np w Passat B7 2.0TDI, przynajmniej w Europie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Ad-Blue to rozwiązanie fabryczne w VW, np w Passat B7 2.0TDI, przynajmniej w Europie :hmm:

 

Nie tylko Passat - ale Jetta, Golf.

 

2.0l TDI klepane w Chattanooga, TN i Puebla, Mexico nie maja Ad-Blue do MY2015.

 

Stad wszyscy sie dziwili jak oni testy EPA przechodza, a teraz wiadomo jak.

 

Dwa, juz wiadomo, ze w EU to samo ... 11 milionow aut.... wszystkie z silnikie EA 189

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale na co ma wplyw spadek wartosci akcji? Glownie na samopoczucie udzialowcow, ktorym spadly aktywa w portfelu. W fabryce nie ubylo $ w skarbcu ;) ani na kontach (na razie).

Oczywiscie wzgledy wizerunkowe, wiarygodnosc kredytowa itp itd, ale z punktu widzenia firmy ktora juz pozyskala kapital z akcji, to czy akcja jest za 170 czy za 100 jest bez wiekszej roznicy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gdzieś wyniki tych testów ? Takie konkretne, że norma mówi tyle, a emitował tyle. Te przekroczenie norm 40x jest o tyle enigmatyczne, że nie bardzo mogę wyszukać, które normy przekroczył.

Pewnie chodzi o tlenki azotu i węgla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, ale na co ma wplyw spadek wartosci akcji? Glownie na samopoczucie udzialowcow, ktorym spadly aktywa w portfelu. W fabryce nie ubylo $ w skarbcu ;) ani na kontach (na razie).

Oczywiscie wzgledy wizerunkowe, wiarygodnosc kredytowa itp itd, ale z punktu widzenia firmy ktora juz pozyskala kapital z akcji, to czy akcja jest za 170 czy za 100 jest bez wiekszej roznicy 

 

Chyba nie masz zadnych akcji ;]  ... Na kontach juz ubylo 6.5bil Euro, bo tyle odkladaja na "naprawe" ... dzisiaj to wszystko to wirtualne $$$ .... - przeciez nie dostajesz swojej pracy w gotowce :hmm:;)

 

Ubezpiecznie kredytu VAG juz poszlo do gory - dzis rynek jest w czasie rzeczywistym - ergo powiedzmy masz 100PLN w portfelu i 20 PLN dlugu 5 min temu  = 80PLN, teraz juz masz 100PLN, ale wiesz ze jutro wydasz 50PLN na naprawe, a twoj dlug urusl do 25PLN, bo jego ubezpieczenie jest wlasnie drozsze ... Ergo masz 25PLN w portfelu ;]

 

CPgFS2WW8AAq4zn.png

 

Dalej twierdzisz, ze nie ma roznicy? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są gdzieś wyniki tych testów ? Takie konkretne, że norma mówi tyle, a emitował tyle. Te przekroczenie norm 40x jest o tyle enigmatyczne, że nie bardzo mogę wyszukać, które normy przekroczył.

 

Musialbys popatrzyc na normy, i przeczytac list jaki EPA wyslala i CARB do VW, ja to przemeczylem :hehe: ... ale nie ma nigdzie tabeli ... ze EPA jest X a wynik VW y ..

 

Q&A sa tu

 

http://www3.epa.gov/otaq/cert/violations.htm

 

 

How much more pollution is being emitted than should be?

NOx emission levels are 10 – 40 times higher than emission standards.

 

 

Link do listu EPA do VW America ...

 

http://www3.epa.gov/otaq/cert/documents/vw-nov-caa-09-18-15.pdf

 

i CARB

 

http://www.arb.ca.gov/newsrel/in_use_compliance_letter.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.