Skocz do zawartości

Kapitalny remont silnika.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Tak z ciekawości mnie naszło.

Czy są jeszcze jakieś firmy, które zajmują się przeprowadzaniem fachowych remontów silników.

Chodzi o to, że przykładowo, wykręcam sobie z samochodu silnik, rozbrajam z osprzętu, zawożę go do takiej firmy i za miesiąc odbieram porządnie wyremontowany.

 

Chodzi o firmę, która nie zajmuje się tylko jednym typem silników, na przykład tylko jednej marki samochodów lub jednej grupy pojazdów jak niemieckie, japońskie lub włoskie.

Chodzi o firmę, która remontuje wszystkie silniki bez względu na rodzaj, wielkość czy producenta.

 

Są takie czy nie ma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że są. I jest ich niemało. Jedni profilują sie bardziej w kierunki tuningu, inni w kierunku samych napraw.

Jeśli masz na mysli jakiś konkretny silnik, to napis, o co cho. Może dam radę pomóc.

Z doświadczenia: kapitalny remont (starego) silnika to parę grubych tysięcy złotych. A czasami ponad dychę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości mnie naszło.

Czy są jeszcze jakieś firmy, które zajmują się przeprowadzaniem fachowych remontów silników.

Chodzi o to, że przykładowo, wykręcam sobie z samochodu silnik, rozbrajam z osprzętu, zawożę go do takiej firmy i za miesiąc odbieram porządnie wyremontowany.

Chodzi o firmę, która nie zajmuje się tylko jednym typem silników, na przykład tylko jednej marki samochodów lub jednej grupy pojazdów jak niemieckie, japońskie lub włoskie.

Chodzi o firmę, która remontuje wszystkie silniki bez względu na rodzaj, wielkość czy producenta.

Są takie czy nie ma?

Sa.

Ojciec sie tym zajmuje od prawie 40 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont silnika to jednak spory koszt.

Już chyba lepiej poszukać silnika na podmianę.

 

Chyba niekoniecznie.

Za darmo silnika nikt nie sprzedaje. Koszt wymiany też mnie jest zerowy.

Dodatkowo nie masz żadnej gwarancji jak zużyty jest kupiony silnik.

Dobrze zrobiony remont i masz pewność tego co masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niekoniecznie.

Za darmo silnika nikt nie sprzedaje. Koszt wymiany też mnie jest zerowy.

Dodatkowo nie masz żadnej gwarancji jak zużyty jest kupiony silnik.

Dobrze zrobiony remont i masz pewność tego co masz.

90% ludzi teraz tak robi(w sensie wymienia silnik).Niestety można dostać coś co przysłowie określa jako zamienił stryjek siekierkę na kijek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niekoniecznie.

Za darmo silnika nikt nie sprzedaje. Koszt wymiany też mnie jest zerowy.

Dodatkowo nie masz żadnej gwarancji jak zużyty jest kupiony silnik.

Dobrze zrobiony remont i masz pewność tego co masz.

IMO porządny remont wyjdzie drożej.

Młody zmieniał silnik w Vectrze - robił przekładkę z "Anglika" - wyszło go to poniżej 3000 zł. Fakt robił sam ze znajomym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niekoniecznie.

Za darmo silnika nikt nie sprzedaje. Koszt wymiany też mnie jest zerowy.

Dodatkowo nie masz żadnej gwarancji jak zużyty jest kupiony silnik.

Dobrze zrobiony remont i masz pewność tego co masz.

 

Z remontami nigdy nie ma pewności też i dość często wychodzą kwiatki niezależnie od warsztatu.

Nie jest to wszystko takie czarno białe.

 

Oba warianty mają plusy i minusy, a sporo zależy od szczęścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już sprawa dyskusyjna, są tacy co twierdzą, że lepiej fabryki nie poprawiać a i sam remont może być zrobiony różnie, zwłaszcza, ze ma być jak najtaniej :)

Ludzie różne głupoty piertentego..., nawet że jak głowicę ściągniesz to już nie będzie działać jak fabryka. Osobiście zrobiłem naście remontów silników Alfy ogólnie uznawanych za gównolit i wszystkie co do jednego śmigają bezawaryjnie = 0 reklamacji. Ostatnio rozebrałem i złożyłem swoje XU10 i również chodzi jak nowe. Wszystko robiłem jako dodatkowe zajęcie, hobbystycznie bardziej niż zarobkowo - może dlatego działają ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie różne głupoty piertentego..., nawet że jak głowicę ściągniesz to już nie będzie działać jak fabryka. Osobiście zrobiłem naście remontów silników Alfy ogólnie uznawanych za gównolit i wszystkie co do jednego śmigają bezawaryjnie = 0 reklamacji. Ostatnio rozebrałem i złożyłem swoje XU10 i również chodzi jak nowe. Wszystko robiłem jako dodatkowe zajęcie, hobbystycznie bardziej niż zarobkowo - może dlatego działają ;)

 

Kiedyś robiliśmy silnik CDI ze starego Sprintera. Miało być tylko zdjęcie głowicy a po jej zdjęciu okazało się, że jeden z tłoków jest pęknięty. Samochód bardzo ciężko pracował (80kkm rocznie po budowach), ale był już niewiele wart więc perspektywa wymiany 4 tłoków na nowe (chyba nawet z korbowodami bo zmieniono konstrukcję) nie wyglądała dobrze. Dobraliśmy organoleptycznie ten jeden tłok nowy z zamiennika, ale dla osobówki i byłem pełen obaw jaki będzie rezultat bo nic nie wyważaliśmy itp. Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania właściciela - stwierdził że ten silnik nie chodził tak dobrze gdy miał na budziku 300kkm mniej tzn. jak go kupili :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.