gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 (edytowane) Subiektywny test podwórkowy ON.Obiekty:Shell Fuel Save letni+przejściowy(do ok -12stC)Orlen Ekodiesel zimowy(-18),oraz Lotos Dynamic(-32)Temperatury oszacowane na podstawie rozmowy z pracownikami stacji(bez wglądu w świadectwa jakości) Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Edytowane 4 Stycznia 2016 przez LiWek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Zmniejsz to, choc pewnie z tapatalka nie tak prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Subiektywny test podwórkowy ON.Obiekty:Shell Fuel Save letni+przejściowy(do ok -12stC)Orlen Ekodiesel zimowy(-18),oraz Lotos Dynamic(-32)Temperatury oszacowane na podstawie rozmowy z pracownikami stacji(bez wglądu w świadectwa jakości)20160103_082250.jpg20160103_082302.jpg20160103_083756.jpg Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka No dobra i jakie wnioski? Bo jestem żywo zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 W zeszla zime koledzie zamarzł 1.6 hdi, a tankuje tylko schell vpower diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 No dobra i jakie wnioski? Że jak zatankujesz Lotos Dynamica to będziesz zadowolony . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ciekawe, nigdy nie miałem diesla... ten Lotos taki bielutki ? ale zero wytrąconej parafiny, reszta kiepsko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 No dobra i jakie wnioski? Bo jestem żywo zainteresowany Z mojego doświadczenia,na zimę to tylko Lotos Dynamic,lub Statoil Gold.Nawet z tego względu,że nie pakują bio dodatku do paliw premium w okresie zimowym.Jeszcze się nie zawiodłem na paliwie z Lotosa.Firmowy samochód tankuję na Orlenie.Z benzyną nie ma żadnych problemów,ale jak musiałem tankować diesla to były kłopoty.Było tak, że po mroźnym weekendzie część samochodów na placu nie mogła odpalić bez urządzenia rozruchowego.Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ciekawe, nigdy nie miałem diesla... ten Lotos taki bielutki ? ale zero wytrąconej parafiny, reszta kiepsko.Przepaść.Żałuję że Vervy z Orlenu nie mialem do testów Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Przepaść.Żałuję że Vervy z Orlenu nie mialem do testów No faktycznie szkoda, było by widać jak ma się premium do zwykłego diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rylu Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Tankuję od dłuższego czasu tylko Statoil miles plus zobaczymy jak sobie będzie radził ale Lotos też mam blisko więc jest alternatywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Statoil Gold (premium) to praktycznie to samo paliwo co Lotos Dynamic,(z tego co pamiętam Lotos dostarcza część paliw dla Statoil,w tym zimowy ON premium)więc można go śmiało tankować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 W zeszla zime koledzie zamarzł 1.6 hdi, a tankuje tylko schell vpower diesel. Z Shella to nawet benzyna potrafi zamarznąć . Jednej zimy ojciec zatankował V-power 98 i na drugi dzień już nie pojechał. Pomogło lekkie ocieplenie i dolewka z innej stacji. Znajomy zimą z lpg z Shella też miał problemy. Jechaliśmy w trasę i jak powiedział zalał na Shellu bo to raczej pewny gaz . Z radością witaliśmy pierwszą napotkaną stację z lpg na A2 (problemy jak ręką odjął) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Nie wiem co macie do Shella, ale tankuje tam od lat i tylko raz był problem - nie wymieniony przez serwis tydzień wcześniej filtr mimo iż był na fv. Jak by chociaż wodę z niego wylali ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Nie wiem co macie do Shella, Za taką cenę paliw jaką serwują na swoich stacjach nie powinno być takich niespodzianek. Mi wystarczą dwa naocznie stwierdzone przypadki żeby skutecznie zrazić się do zakupów na ich stacjach. Dodam tylko, że ojciec do dnia tamtej przygody tankował wyłącznie na Shellu, a od tego zdarzenia przestał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Z Shella to nawet benzyna potrafi zamarznąć . Jednej zimy ojciec zatankował V-power 98 i na drugi dzień już nie pojechał. Pomogło lekkie ocieplenie i dolewka z innej stacji. Znajomy zimą z lpg z Shella też miał problemy. Jechaliśmy w trasę i jak powiedział zalał na Shellu bo to raczej pewny gaz . Z radością witaliśmy pierwszą napotkaną stację z lpg na A2 (problemy jak ręką odjął) widze, ze nie tylko ja mialem problemy z shellem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Z mojego doświadczenia,na zimę to tylko Lotos Dynamic,lub Statoil Gold.Nawet z tego względu,że nie pakują bio dodatku do paliw premium w okresie zimowym.Jeszcze się nie zawiodłem na paliwie z Lotosa.Firmowy samochód tankuję na Orlenie.Z benzyną nie ma żadnych problemów,ale jak musiałem tankować diesla to były kłopoty.Było tak, że po mroźnym weekendzie część samochodów na placu nie mogła odpalić bez urządzenia rozruchowego. Wysłane z mojego LG-D405 przy użyciu Tapatalka Ale te super paliwa chyba przy mrozach większych niż 30 stopni, normalny ON zimowy ma temp. blokady filtra -(20-24°)C więc przy obecnych temperaturach wystarczający. I jeszcze jedno-zmętnienie może wystąpić znacznie wcześniej i orlen podaje, ze to może być -3°C... A to, że auta nie odpaliły to chyba nie wina paliwa, zresztą jak by była wina paliwa to urządzenie rozruchowe by nie pomogło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ale te super paliwa chyba przy mrozach większych niż 30 stopni, normalny ON zimowy ma temp. blokady filtra -(20-24°)C więc przy obecnych temperaturach wystarczający. I jeszcze jedno-zmętnienie może wystąpić znacznie wcześniej i orlen podaje, ze to może być -3°C... A to, że auta nie odpaliły to chyba nie wina paliwa, zresztą jak by była wina paliwa to urządzenie rozruchowe by nie pomogło Wiem co masz na myśli z tym urządzeniem rozruchowym,ale to odpalanie wyglądało tak,że silnik po kilku próbach odpalał,pracował chwilkę i gasł.Ciężko było wprowadzić silnik na obroty.Problem był zarówno w Toyocie d4d,jak i w ciężarowym MAN'ie,i w 2 Renault Kangoo. Nie mam tu zamiaru nikogo przekonywać do zmiany stacji,bardziej chciałem pokazać,że podczas większych mrozów warto chlapnąć coś mocniejszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ja tam leję najtańsze (stacje przy marketach) i nigdy nie miałem żadnych problemów Jedynie ostatnio (gdzieś od jesieni) zauważyłem , że ON ma chyba mniej albo wcale biododatków, bo nie jest taki żółty jak kiedyś, to pewnie z powodu taniej ropy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ja tam leję najtańsze (stacje przy marketach) i nigdy nie miałem żadnych problemów Jedynie ostatnio (gdzieś od jesieni) zauważyłem , że ON ma chyba mniej albo wcale biododatków, bo nie jest taki żółty jak kiedyś, to pewnie z powodu taniej ropy te kolory to mnie trochę zszokowały , bo mimo iż tankuję minimum raz w tygodniu to nie pamiętam kiedy widziałem kolor ropy najwyżej widzę czy pieni się bardziej lub mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Podstawa to wymiana filtra paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 te kolory to mnie trochę zszokowały , bo mimo iż tankuję minimum raz w tygodniu to nie pamiętam kiedy widziałem kolor ropy najwyżej widzę czy pieni się bardziej lub mniej Sporo leję do baniek/kanistrów więc kolor bez problemu zauważę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Za taką cenę paliw jaką serwują na swoich stacjach nie powinno być takich niespodzianek. Mi wystarczą dwa naocznie stwierdzone przypadki żeby skutecznie zrazić się do zakupów na ich stacjach. Dodam tylko, że ojciec do dnia tamtej przygody tankował wyłącznie na Shellu, a od tego zdarzenia przestał. z tymi cenami na niektórych faktycznie przesadzają ale tankowanie przed nowym rokiem i po za 3.95 za ON to chyba nie jest źle, natomiast tankuję u nich ze względu że mam najbardziej lub najłatwiej po drodze do domu lub pracy wiec tu tylko wygoda dyktuje. obok domu z której strony nie jadę to mam stacje bez kręcenia się po okolicy, tak samo obok fabryki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Podstawa to wymiana filtra paliwa. i to był jedyny przypadek gdzie nie udało się wyjechać dieslem z fabryki (- 28*) PS serwis się wypiął i wziął kasę drugi raz za to samo. Była to ostatnia wizyta mimo prikazu z góry 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Subiektywny test podwórkowy u mnie zalany przejściowy orlen , chyba przejściowy bo zalany półtora miesiąca temu , odpalił bez zastanowienia po tygodniowym postoju , filterek się nie zapchał przy -18 test w butelce o niczym nie świadczy bo w samochodzie będzie zupełnie inaczej będzie to wyglądało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Nie twierdze,że coś-komuś-gdzieś ma się zapchać.Chcę tylko wskazać na różnice w zachowaniu paliw dostępnych na naszych stacjach.Niech każdy tankuje co chce i gdzie chce-nic mi do tego.Testowałem z ciekawości.Będąc w obwodzie kaliningradzkim,można na stacjach paliw zaobserwować paliwo wlane do słoików ustawionych przy dystrybutorach by klient widział co tankuje(teoretycznie-rzecz jasna)Miałem okazje to sobie taki teścik zrobiłem.Wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 -16 statoil arktyczny w baku i dupa. Ruszylo dopiero po ogrzaniu filtra i listwy CR. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 -16 statoil arktyczny w baku i dupa. Ruszylo dopiero po ogrzaniu filtra i listwy CR. Krawiec Świece żarowe masz sprawne? Ewentualnie podgrzewacze pomp paliwa... Mój odpalał przy temperaturach rzędu -10 bez zająknienia - w okolicach -14-15 przestawał. Okazało się, że miałem 3 świece spalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 No to teraz Wam dam zagadkę. Stary diesel 1.9D w 406-tce i nowszy w Astrze 1.7 na CR. Do obydwu nalano tego samego paliwa na tej samej stacji tego samego dnia (Orlen). W Peugeocie parafina wytracila się już w przewodach do filtra a Astra chodziła jak złoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Świece żarowe masz sprawne? Ewentualnie podgrzewacze pomp paliwa... Mój odpalał przy temperaturach rzędu -10 bez zająknienia - w okolicach -14-15 przestawał. Okazało się, że miałem 3 świece spalone To nie problem swiec bo silnik kreci i odpala tyle ze nie dostaje paliwa i zdycha. Dzisiaj pomoglo rozgrzanie filtra i listwy wtryskowej. Podgrzewaczy nie ma. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 No to teraz Wam dam zagadkę. Stary diesel 1.9D w 406-tce i nowszy w Astrze 1.7 na CR. Do obydwu nalano tego samego paliwa na tej samej stacji tego samego dnia (Orlen). W Peugeocie parafina wytracila się już w przewodach do filtra a Astra chodziła jak złoto. wytłumaczenie jest proste - w każdym samochodzie paliwo będzie inaczej się zachowywało więc testy w słoiku fajne są jak ktoś nudzi się u mnie przejściowe lekko zleżałe paliwo nie sprawiło dziś żadnych problemów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 gassper, dnia 03 Sty 2016 - 5:53 PM, napisał: Nie twierdze,że coś-komuś-gdzieś ma się zapchać.Chcę tylko wskazać na różnice w zachowaniu paliw dostępnych na naszych stacjach. Niech każdy tankuje co chce i gdzie chce-nic mi do tego. Testowałem z ciekawości.Będąc w obwodzie kaliningradzkim,można na stacjach paliw zaobserwować paliwo wlane do słoików ustawionych przy dystrybutorach by klient widział co tankuje(teoretycznie-rzecz jasna) Miałem okazje to sobie taki teścik zrobiłem. Wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie. Dawniej dystrybutory miały cos w rodzaju wziernika, taka polkula przezroczysta ze smigielkiem w srodku. Paliwo z podziemnego zbiornika, wiec i tak "cieple", ale we wzierniku o ile był czyst podgląd jakiś był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_jedrek_ Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Dawniej dystrybutory miały cos w rodzaju wziernika, taka polkula przezroczysta ze smigielkiem w srodku. Paliwo z podziemnego zbiornika, wiec i tak "cieple", ale we wzierniku o ile był czyst podgląd jakiś był. na BP da sie takie spotkac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 No to teraz Wam dam zagadkę. Stary diesel 1.9D w 406-tce i nowszy w Astrze 1.7 na CR. Do obydwu nalano tego samego paliwa na tej samej stacji tego samego dnia (Orlen). W Peugeocie parafina wytracila się już w przewodach do filtra a Astra chodziła jak złoto. Muszą się czymś różnić np. Astra ma pompę elektryczną w baku co daje ciśnienie i jest w stanie przepchać parafinę do podgrzewanego filtra, a w 1.9D pompa wtryskowa musi zassać paliwo, parafina blokuje i nie starcza jej podciśnienia - tak sobie strzelam, cudów niema tylko technika. BTW i tak znajdą się tacy co będą zachwalać stare diesle, że tyyyyle kilometrów przejadą bez remontu, a np. nieodpalenia zimą skrzętnie pominą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Z Shella to nawet benzyna potrafi zamarznąć . Jednej zimy ojciec zatankował V-power 98 i na drugi dzień już nie pojechał. Pomogło lekkie ocieplenie i dolewka z innej stacji. Znajomy zimą z lpg z Shella też miał problemy. Jechaliśmy w trasę i jak powiedział zalał na Shellu bo to raczej pewny gaz . Z radością witaliśmy pierwszą napotkaną stację z lpg na A2 (problemy jak ręką odjął) tankuj na shellu zwykłe paliwo, a nie wynalazki to nie będziesz miał problemów. na każdej stacji droższe paliwo, które "nie schodzi" będzie zachowywało się podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 Ja tam leję najtańsze (stacje przy marketach) i nigdy nie miałem żadnych problemów Jedynie ostatnio (gdzieś od jesieni) zauważyłem , że ON ma chyba mniej albo wcale biododatków, bo nie jest taki żółty jak kiedyś, to pewnie z powodu taniej ropy I ja również i też bez problemów. Duże stacje + duży przerób = świeże paliwo. A na poszczególne stacje i tak są dostarczane paliwa ze składów Orlena lub Lotosa. Owszem są lepsze i gorsze składnikowo ale podstawa to świeże paliwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2016 i tak znajdą się tacy co będą zachwalać stare diesle, że tyyyyle kilometrów przejadą bez remontu, a np. nieodpalenia zimą skrzętnie pominą stare 2,5 tdi z VW musiało mieś minimum jedna świecę sprawną, żeby odpaliło przy -25 bez świec paliło od razu do -15-18 potem były problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 no grubo, zaczne tankować na lotosie,a nie przecież ja nie mam diesla ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gassper Napisano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 no grubo, zaczne tankować na lotosie,a nie przecież ja nie mam diesla ;] Niemanie diesla w taką pogodę ma swoje plusy dodatnie Też głównie pomykam yapońcem na szlachetnym paliwie jakim jest benzyna,diesla używa głównie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 To nie problem swiec bo silnik kreci i odpala tyle ze nie dostaje paliwa i zdycha. Dzisiaj pomoglo rozgrzanie filtra i listwy wtryskowej. Podgrzewaczy nie ma. Krawiec Mój dzisiaj odpalił jak złoto, po czym po przejechaniu mniej więcej 2 km postanowił dalej nie jechać w dość ciekawy sposób - tj. na wolnych obrotach chodził, ale dodanie gazu go dusiło. Potem po pyrkaniu na wolnych obrotach stopniowo wkręcał się na 1500, potem 2000, potem 3000 obroty i koniec (z objawami - paliwo zamarzło... - pompa w baku wyła - normalnie jej nie słychać, przy dodaniu gazu klekotały wtryskiwacze) - po 15-20 minutach nazywania właścicieli kolejnych stacji benzynowych słowami uważanymi powszechnie za obelżywe auto po prostu uznało, że wystarczy i pojechało normalnie. W tej chwili czeka na wymianę filtra paliwa i jutrzejsze poranne testy odpalania i jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 tankuj na shellu zwykłe paliwo, a nie wynalazki to nie będziesz miał problemów. na każdej stacji droższe paliwo, które "nie schodzi" będzie zachowywało się podobnie. Jasne też tak myślałem i tankowałem wyłącznie na Shellu standardowe ON, dopóki nie stanęło mi auto zimą Filtr wyglądał jakby go ktoś do słoika z majonezem włożył, paliwo spuszczałem z baku, gdzie pływały jakies farfocle z wytrąconej parafiny. Złożyłem reklamację na stacji i odbiłem się od muru, nawet Pan przesłał mi papiery, (jakieś próbki daty uzupełniania ich zbiorników) że niby mają super paliwo, a rzeczywistość pokazała co innego. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 u mnie zalany przejściowy orlen , chyba przejściowy bo zalany półtora miesiąca temu , odpalił bez zastanowienia po tygodniowym postoju , filterek się nie zapchał przy -18 test w butelce o niczym nie świadczy bo w samochodzie będzie zupełnie inaczej będzie to wyglądało od 16 listopada jest ustawowo od -20. faktycznie idzie juz sporo wczesniej. masz juz paliwo zimowe obecnie jak patrze w karty charakterystyki jest CFPP -26, mętnienia -10 (u mnie na stacji). FAME 0% http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Paliwa/OlejeNapedowe/Strony/OlejNapedowyEkodieselUltra.aspx im bielszy olej napedowy tym mniej dodatku biokomponentów. wiele osob narzeka ze paliwo zatyka filtr, a mało kto potrafi sie przyznac kiedy odstanio wymieniał filtr paliwa, szczegolnie w zimie powinno sie tankować do pełna by na ściankach zbiornika nie skraplała sie woda, a ze wiele osob tankuje po 50-100pln od rezerwy nie ma sie czemu dziwic ze auto nie zapala. przy temp ponizej 25st moze byc juz problem. refineria dostosowywuje CFPP do zapowiadanych temperatur bywały i temp po -30CFPP a olej nie byl sprzedawany jako arktyczny tylko jakos zwykły ekodiesel. zimowym okresem jest znaczna rotacja oleju napedowego. "świeże" paliwo z rafinerii jest dowożone co 2 dni, nie ma mozliwosci zeby w grudniu bylo paliwo przejsciowe, to samo paliwa premium Vera (mowie o stacji na ktorej pracuje). stacje w polsce nawet tej samej marki nie otrzymuja paliwa z jeden rafinerii, na rynek podkarpacki jest to np Widełka, Trzebinia, Lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Niby na papierze wszystko się zgadza, tylko dlaczego zdarzają się takie sytuacje, że z paliwa robi się majonez i samochód zostaje unieruchomiony? W moim przypadku to był czas, że tankowałem tylko na Shellu. Udało mi się wygrzebać odpowiedź od Pana z Shella z 2012 roku. Szanowny Panie, W związku ze złożoną przez Pana reklamacją w dniu 6 lutego, dotyczącą jakości paliwa Diesel Extra zatankowanego do Pana pojazdu na stacji Shell przy ulicy Łabiszyńskiej w Warszawie w dniu 28 stycznia b.r. informuję, że dokonaliśmy dokładnej analizy możliwości zatankowania na naszej stacji paliwa złej jakości. Od 16 listopada paliwo sprzedawane na stacjach w kraju MUSI spełniać normy paliwa o jakości zimowej. Temperatura zablokowania zimnego filtra (CFPP) , zgodnie z normą polską i europejską wynosi -20oC. W przypadku temperatury otoczenia niższej nż - 20oC, producent zobowiązuje się dostarczyć na rynek paliwo posiadajace CFPP dostosowane do aktualnej temperaturySprawdzone zostały dokumenty dostaw paliwa Diesel Extra na stację poprzedzających tankowanie Pana pojazdu. Wszystkie dostawy posiadają świadectwa jakości paliwa zgodnie z Polską Normą , a produkt który Pan zatankował charakteryzował się nastepującymi parametrami niskotemperaturowymi: CFPP: -30oC (temperatura blokady zimnego filtra) CP (temperatuta mętnienia) -8 oC Jest to do sprawdzenia na stacji, gdzie może Pan otrzymać do wglądu certyfikat z dostawy tej partii w dniu 21 stycznia, b.r. W dniu 28 stycznia, kiedy pan tankował swój samochód, sprzedano blisko 3000 litrów oleju napędowego Diesel Extra. Nikt z wielu klientów tankujących tego dnia nie reklamował oleju napędowego zakupionego na tej stacji. Ze względu na to, że był Pan do dziś jedynym klientem mającym problem ze swoim samochodem po tankowaniu na naszej stacji, musimy wydać opinię odmowną, co do zasadności Pana reklamacji. Z poważaniem Dr inż. Ryszard Mostowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Niby na papierze wszystko się zgadza, tylko dlaczego zdarzają się takie sytuacje, że z paliwa robi się majonez i samochód zostaje unieruchomiony? W moim przypadku to był czas, że tankowałem tylko na Shellu. Udało mi się wygrzebać odpowiedź od Pana z Shella z 2012 roku. z paliwa nie robi sie majonez bo majonezu w baku nie masz. parafina opada na dno, zobacz zdjecie wyzej. wg danych ze stacji parafina zaczyna sie wydzielac od -8st. dajmy ze bylo -25 parafiny jest juz całkiem sporo w zbiorniku. pompa ciagnie ta parfine z olejem napedowym przez filr paliwa. paliwo przechodzi a parafina pozostaje na filtrze. jesli parafiny masz juz odpowiednio duzo na filtrze to nie nie przepływa juz przez niego paliwo i auto staje. wystarczy ze filtr byl stary albo zostalo zaciagniete wiecej parafiny i juz masz zawalony filtr. warto tez patrzec na temp metnienia (CP) roznica miedzy CP a CFPP jest nadgoniona przez dodanie depresatora do paliwa. im nizsza wartosc CP tym lepsze paliwo. przykładowo olej arktyczny z orlenu CFPP -32 a CP -22 ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Niby na papierze wszystko się zgadza, tylko dlaczego zdarzają się takie sytuacje, że z paliwa robi się majonez i samochód zostaje unieruchomiony? W moim przypadku to był czas, że tankowałem tylko na Shellu. Normy pewnie nie nadążają za techniką. Zapewne testowy filtr paliwa ma grubsze oczka i puszcza więcej parafiny, ew. ma większą powierzchnię itd. Myślę, że kluczowa jest temperatura mętnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Jak chociażby widać na tych wyżej umieszczonych, rozjechanych zdjęciach ropa ropie nie równa, normy normami, a jedne bardziej mętnieją, drugie mniej, więc jednak nie jest to wszystko jedno gdzie kupujemy, ja z doświadczenia wiem gdzie nie będę zimą kupował Co do filtra to nie był stary, bo zawsze wymieniam przed zimą (w listopadzie) i tak samo było wtedy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Jasne też tak myślałem i tankowałem wyłącznie na Shellu standardowe ON, dopóki nie stanęło mi auto zimą Filtr wyglądał jakby go ktoś do słoika z majonezem włożył, paliwo spuszczałem z baku, gdzie pływały jakies farfocle z wytrąconej parafiny. Złożyłem reklamację na stacji i odbiłem się od muru, nawet Pan przesłał mi papiery, (jakieś próbki daty uzupełniania ich zbiorników) że niby mają super paliwo, a rzeczywistość pokazała co innego. Pozdr. właśnie dziś sobie łyknąłem 51 litrów zwykłego SHELLA po 3,72 PLN/litr. ale zapodałem również 60 ml SKYDDa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 4 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2016 Na tesco na dystrybutorach ON jest info, że paliwo bez biododatków. Ciekawe, czy nie lepsze będzie od zwykłego ON ze Statoila... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.