jozek Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da. tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a. co ma do tego dobijanie po korek? pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da. tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a. co ma do tego dobijanie po korek? pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek kilka razy tankowałem partnera z 2014r pod korek i nic się nie działo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da. tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a. co ma do tego dobijanie po korek? pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek Spokojnie można tankować pod korek. W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach. Konstrukcyjnie w tym aucie po każdym zdjęciu korka wlewu paliwa, sterownik dostaje sygnał że został zatankowany do pełna i dozuje środek do paliwa. W przypadku gdy dolewamy po kilka litrów środek szybko nam się skończy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 zależy co kto ma na myśli pisząc "pod korek", bo znajomy twierdzi, że "jeśli się nie wylało, to nie było pełno" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach. Dolewać można, tylko przy każdym tankowaniu następuje też dodanie tego środka do filtra - tyle samo, niezależnie ile się litró wlało. To ilość, która jest obliczona na cały bak, wiec dolewając oleju w mniejszych ilościach a często, "zużyje" się szybko zapas płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Dolewać można, tylko przy każdym tankowaniu następuje też dodanie tego środka do filtra - tyle samo, niezależnie ile się litró wlało. To ilość, która jest obliczona na cały bak, wiec dolewając oleju w mniejszych ilościach a często, "zużyje" się szybko zapas płynu.Skąd masz tą informację? Bo z dokumentacji serwisowej PSA jak byk wynika żesystem dolewek uwzględnia ilość wlanego paliwa a nie leje zawsze tyle samo. Szybsze znikanie dodatku w przypadku częstych tankowań wynika z progu minimalnego dawkowania. Z danych do których kiedyś się dogrzebałem, pompka dozująca ma minimalną wydajność na poziomie 6,45mm3, co odpowiada mniej więcej zapotrzebowaniu na dodatek w 10-11 l ON. Czyli nie ma znaczenia czy wlejemy 5L czy 10L to zawsze idzie 6,5mm3 dodatku, ale gdy zatankujemy 50L to będzie dodane 5x więcej. @@jozek - moim zdaniem to przypadek EDIT: pokręciłęm jednostki przy przeliczaniu, minimalna dawka 6,5mm3 odpowiada 0,01L paliwa (załadając że 4L eloys wystarcza na 7000 L ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Spokojnie można tankować pod korek. W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach. Konstrukcyjnie w tym aucie po każdym zdjęciu korka wlewu paliwa, sterownik dostaje sygnał że został zatankowany do pełna i dozuje środek do paliwa. W przypadku gdy dolewamy po kilka litrów środek szybko nam się skończy. Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa. Nie ma żadnego lania do pełna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Skąd masz tą informację?\ Od ojca, który od dawien dawna jeździ Citroenami. Jemu to podobno tak wytłumaczył mechanik ale przyznam, że twoja wersja brzmi sensowniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 7 litrów to minimalna dolewka ON, jaką wykrywa kalkulator obliczający dozowanie dodatku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 17 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa. Nie ma żadnego lania do pełna. W starszych sterownikach bylo tak .W nowszych systemach rozpoznaje ilości. Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa. Nie ma żadnego lania do pełna. Zadzwoniłem dziś do szkoleniowca od DPF. Więc tak: - podobno mamy obecnie piątą "generację" DPF - w pierwszych ( te które były obliczane na 80kkm żywotności - dodatek na około 50-60kkm) dodatek był faktycznie dodawany po otwarciu korka - szybko się z tego wycofano dozując środek w zależności od ilości paliwa ( już 2 generacja) - dodawanie odbywa się za pomocą dawek, dawka uzależniona jest od ilości paliwa wlanego - dawki są różnie, głównie około 7l ( bywa 5, bywa 6 ) - jeśli wlejemy np. 7 litrów paliwa, system doda jedną dawkę ( zapomiałem ilość ale chyba coś poniżej 4 gram???), jak wlejemy 1 l - także dostaniemy jedną dawkę. Jeśli wlejemy 8 litrów - dodamy 2 dawki, podobnie jak w przypadku np. 13 litrów. Po co jest dodatek każdy już wie, problemem z dodatkiem jest osiadanie go w filtrze co prędzej czy później wymusi jego fizyczną wymianę/regenerację. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Zadzwoniłem dziś do szkoleniowca od DPF. Więc tak: - podobno mamy obecnie piątą "generację" DPF - w pierwszych ( te które były obliczane na 80kkm żywotności - dodatek na około 50-60kkm) dodatek był faktycznie dodawany po otwarciu korka - szybko się z tego wycofano dozując środek w zależności od ilości paliwa ( już 2 generacja) - dodawanie odbywa się za pomocą dawek, dawka uzależniona jest od ilości paliwa wlanego - dawki są różnie, głównie około 7l ( bywa 5, bywa 6 ) - jeśli wlejemy np. 7 litrów paliwa, system doda jedną dawkę ( zapomiałem ilość ale chyba coś poniżej 4 gram???), jak wlejemy 1 l - także dostaniemy jedną dawkę. Jeśli wlejemy 8 litrów - dodamy 2 dawki, podobnie jak w przypadku np. 13 litrów. Po co jest dodatek każdy już wie, problemem z dodatkiem jest osiadanie go w filtrze co prędzej czy później wymusi jego fizyczną wymianę/regenerację. To co mówisz o II gen zgadza się z dokumentacją, z małym zastrzeżeniem że jak wlejesz 1L to chyba nic nie jest dodawane bo sterownik po otwarciu korka i nie wykryciu zmiany poziomu paliwa (czyli dolanie <7L) uznaje że zostało dolane tylko 0,5L paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Lanie pod korek konczy sie zniszczeniem systemu odpowietrzania zbiornika i zapaleniem sie lampki na desce. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Lanie pod korek konczy sie zniszczeniem systemu odpowietrzania zbiornika i zapaleniem sie lampki na desce. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Chyba w Teslach tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Taki typowy zbiornik paliwa z osprzętem. Lejąc pod korek ryzykujesz zalanie systemu odpowietrzania. A ten jak nie działa to samochód podnosi krzyk. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Taki typowy zbiornik paliwa z osprzętem. Lejąc pod korek ryzykujesz zalanie systemu odpowietrzania. A ten jak nie działa to samochód podnosi krzyk. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Wiesz, że jest, ale nie wiesz, jak działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Wiesz, że jest, ale nie wiesz, jak działa. Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! Od 18 lat tankuję różne samochody pod korek i nigdy nie było problemów z tego powodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo. Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini! A ile w tez zbiorniczek wejdzie? Pół łopaty? U nas węngiel to kosztuje pińcet za tonę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Bo to amerykanskie wynalazki. I np Evo 8-9 US ma takie ustrojstwo, a te z reszty swiata nie maja. Nie wiem jak teraz, moze i reszta swiata tez juz musi miec rozbudowane EVAPy ale kiedys to tylko US. http://www.aa1car.com/library/evap_system.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wally Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da. tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a. co ma do tego dobijanie po korek? pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek Mam przejechane 45tys km i kazde tankowanie pod korek. Do oporu ile tylko wlezie. Zero problemow. Pierwszy raz slysze taka opinie...m@ystersztyk www.cudnymiodek.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.