Skocz do zawartości

Tankowanie HDI z FAP


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da.

tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a.

 

co ma do tego dobijanie po korek?

 

pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da.

tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a.

 

co ma do tego dobijanie po korek?

 

pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek

 

kilka razy tankowałem partnera z 2014r pod korek i nic się nie działo  :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da.

tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a.

 

co ma do tego dobijanie po korek?

 

pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek

 

Spokojnie można tankować pod korek.

W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach.

 

Konstrukcyjnie w tym aucie po każdym zdjęciu korka wlewu paliwa, sterownik dostaje sygnał że został zatankowany do pełna i dozuje środek do paliwa. W przypadku gdy dolewamy po kilka litrów środek szybko nam się skończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach.

 

Dolewać można, tylko przy każdym tankowaniu następuje też dodanie tego środka do filtra - tyle samo, niezależnie ile się litró wlało. To ilość, która jest obliczona na cały bak, wiec dolewając oleju w mniejszych ilościach a często, "zużyje" się szybko zapas płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolewać można, tylko przy każdym tankowaniu następuje też dodanie tego środka do filtra - tyle samo, niezależnie ile się litró wlało. To ilość, która jest obliczona na cały bak, wiec dolewając oleju w mniejszych ilościach a często, "zużyje" się szybko zapas płynu.

Skąd masz tą informację?

Bo z dokumentacji serwisowej PSA jak byk wynika żesystem dolewek uwzględnia ilość wlanego paliwa a nie leje zawsze tyle samo.

Szybsze znikanie dodatku w przypadku częstych tankowań wynika z progu minimalnego dawkowania. Z danych do których kiedyś się dogrzebałem, pompka dozująca ma minimalną wydajność na poziomie 6,45mm3, co odpowiada mniej więcej zapotrzebowaniu na dodatek w 10-11 l ON. Czyli nie ma znaczenia czy wlejemy 5L czy 10L to zawsze idzie 6,5mm3 dodatku, ale gdy zatankujemy 50L to będzie dodane 5x więcej.

@@jozek - moim zdaniem to przypadek

EDIT: pokręciłęm jednostki przy przeliczaniu, minimalna dawka 6,5mm3 odpowiada 0,01L paliwa (załadając że 4L eloys wystarcza na 7000 L ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie można tankować pod korek.

W tym aucie nie wskazane jest jedynie tankowanie " nie do pełna" czy dolewanie paliwa w małych ilościach.

 

Konstrukcyjnie w tym aucie po każdym zdjęciu korka wlewu paliwa, sterownik dostaje sygnał że został zatankowany do pełna i dozuje środek do paliwa. W przypadku gdy dolewamy po kilka litrów środek szybko nam się skończy.

Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa.

Nie ma żadnego lania do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa.

Nie ma żadnego lania do pełna.

W starszych sterownikach bylo tak .

W nowszych systemach rozpoznaje ilości.

Wysłane z mojego SM-N7505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Totalna bzdura, sygnał z korka jest wykorzystywany do wykrycia tankowania ale dzieje się w połączeniu ze zmianą poziomu paliwa. Jak tylko otworzysz/zamkniesz to system uzna że przybyło 0,5L paliwa.

Nie ma żadnego lania do pełna.

 

Zadzwoniłem dziś do szkoleniowca od DPF.

Więc tak:

- podobno mamy obecnie piątą "generację" DPF

- w pierwszych ( te które były obliczane na 80kkm żywotności - dodatek na około 50-60kkm) dodatek był faktycznie dodawany po otwarciu korka

- szybko się z tego wycofano dozując środek w zależności od ilości paliwa ( już 2 generacja)

- dodawanie odbywa się za pomocą dawek, dawka uzależniona jest od ilości paliwa wlanego

- dawki są różnie, głównie około 7l ( bywa 5, bywa 6 )

- jeśli wlejemy np. 7 litrów paliwa, system doda jedną dawkę ( zapomiałem ilość ale chyba coś poniżej 4 gram???), jak wlejemy 1 l - także dostaniemy jedną dawkę. Jeśli wlejemy 8 litrów - dodamy 2 dawki, podobnie jak w przypadku np. 13 litrów.

 

Po co jest dodatek każdy już wie, problemem z dodatkiem jest osiadanie go w filtrze co prędzej czy później wymusi jego fizyczną wymianę/regenerację.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem dziś do szkoleniowca od DPF.

Więc tak:

- podobno mamy obecnie piątą "generację" DPF

- w pierwszych ( te które były obliczane na 80kkm żywotności - dodatek na około 50-60kkm) dodatek był faktycznie dodawany po otwarciu korka

- szybko się z tego wycofano dozując środek w zależności od ilości paliwa ( już 2 generacja)

- dodawanie odbywa się za pomocą dawek, dawka uzależniona jest od ilości paliwa wlanego

- dawki są różnie, głównie około 7l ( bywa 5, bywa 6 )

- jeśli wlejemy np. 7 litrów paliwa, system doda jedną dawkę ( zapomiałem ilość ale chyba coś poniżej 4 gram???), jak wlejemy 1 l - także dostaniemy jedną dawkę. Jeśli wlejemy 8 litrów - dodamy 2 dawki, podobnie jak w przypadku np. 13 litrów.

 

Po co jest dodatek każdy już wie, problemem z dodatkiem jest osiadanie go w filtrze co prędzej czy później wymusi jego fizyczną wymianę/regenerację.

To co mówisz o II gen zgadza się z dokumentacją, z małym zastrzeżeniem że jak wlejesz 1L to chyba nic nie jest dodawane bo sterownik po otwarciu korka i nie wykryciu zmiany poziomu paliwa (czyli dolanie <7L) uznaje że zostało dolane tylko 0,5L paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2009-12-31_171802_fuel_tank_202.PNG

Taki typowy zbiornik paliwa z osprzętem. Lejąc pod korek ryzykujesz zalanie systemu odpowietrzania. A ten jak nie działa to samochód podnosi krzyk.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

 

Wiesz, że jest, ale nie wiesz, jak działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, że jest, ale nie wiesz, jak działa.

Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

Od 18 lat tankuję różne samochody pod korek i nigdy nie było problemów z tego powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak sie konczy tankowanie pod kurek. Na szczescie nie na własnym przykładzie ale na przykładzie znajomego. Zalało mu ten pojemnik z węglem aktywnym i trzeba było wymieniać a to kosztowało sporo.

Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

A ile w tez zbiorniczek wejdzie? Pół łopaty? U nas węngiel to kosztuje pińcet za tonę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkałem sie z opinią, że aut z takim silnikiem (np 1.6HDI FAP) nie wolno tankować po korek, dobijając pistoletem ile się da.

tłumaczono to tym, że po drugim odbiciu pistoletu należy zaprzestać tankowania i po zamknięciu korka, następuje dotrysk elyos'a.

co ma do tego dobijanie po korek?

pytam, bo ostatnio tankowałem na max i po 80km pojawiło się: "depollution system faulty" i ponoć może to mieć z tym związek

Mam przejechane 45tys km i kazde tankowanie pod korek. Do oporu ile tylko wlezie. Zero problemow. Pierwszy raz slysze taka opinie...

m@ystersztyk

www.cudnymiodek.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.