Skocz do zawartości

Nawigacje fabryczne


Polarny

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

 

Jedyna nawigacja wbudowana, z jaką miałem do czynienia, to było prawie 10 lat temu w passacie - jak na tamte czasy to był prehistoryk, a kosztowała 12 tys.

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

 

Jedyna nawigacja wbudowana, z jaką miałem do czynienia, to było prawie 10 lat temu w passacie - jak na tamte czasy to był prehistoryk, a kosztowała 12 tys.

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

Ja bym sie nie skusił, o ile nie jest połączona z googlem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

 

Jedyna nawigacja wbudowana, z jaką miałem do czynienia, to było prawie 10 lat temu w passacie - jak na tamte czasy to był prehistoryk, a kosztowała 12 tys.

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

używałem navi PSA z 2010r i ostatnio chyba w mazda 6

 

jedyny plus że są w aucie, że nic nie "dynda" na szybie, kabelki itp

jakością nie przewyższały urządzeń zewnętrznych

przede wszyskim na zewnętrznych masz wybór - chcesz googla, masz, chcesz tomtom'a kupujesz itd

a w aucie masz to co wgra producent i jeszcze bulisz kupę kasy za aktualizację 

ostatecznie używałem i tak map google

więc gdyby była, niech będzie, czasem się przydaje, ale płacić za to ekstra kilka tyś ? IMO nie warto

a odpowidedź na Twoje pytania będzie pewnie różna, w zależności od marki 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford Sync2, mapy Here.

I tak:

1) Komunikuje jakim drogowskazem się kierować, jest asystent pasa ruchu

2) Korek jedynie TMC i różnie z tym jest

3) Menu po polsku, komendy po angielsku (lub paru innych językach)

4) Da się przeglądać bez nawigowania

5) Chyba nie da się obliczać trasy dla innego punktu początkowego, ale pewności nie mam

6) Kupujesz kolejne wersje mapy, na allegro najnowsza obecnie 185 zł

7) Z GSM nic nie pociągniesz

 

Jeździłem z Tomtomem, Mio, Larkiem z automapą, jakimś badziewiem z jakąś podstawową wersją Mapymap i Heremaps via Szajsung. Nic z tego nie miało usług traffic i porównując do tej w Fordzie to wolę fabryczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

 

Rzecz w tym, że "nawigacja fabryczna" to termin określający zwykle radio z nawigacją i paroma dodatkowymi funkcjami, których bez tej nawigacji po prostu nie ma. Oceniając wyłącznie przez pryzmat nawigacji raczej tym fabrycznym trudno skutecznością wygrać np. z aplikacją w smartfonie, ale za to są lepiej zintegrowane z autem (korzystanie z HUD, ściszanie radia przy komunikatach głosowych, powielanie informacji o następnym manewrze na wyświetlaczu między zegarami, itp.).

 

Z drugiej strony jeśli rezygnujemy z "fabrycznej nawigacji" (o ile w ogóle się da w konkretnej wersji wyposażenia) może się okazać, że rezygnujemy równocześnie z radia DAB, MirrorLink, czy np. kamer 360 stopni.   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

W Lagunie mam fabryczny Tomtom. Są dostępne aktualizacje, jest* aktualizacja sytuacji drogowej on line.

Zalety: jest wbudowana, nie trzeba zakładać, zdejmować, ładować. Żyje w symbiozie z audio.

Wady: sterowanie nie jest zbyt wygodne (ekran nie jest dotykowy), nie obsługuje adresów alfanumerycznych (np. autokacikowa 43a), jest stosunkowo droga (ok. 150 zł rocznie za 4 aktualizacje, drugie tyle za bieżące monitorowanie sytuacji drogowej). Na szczęście nie trzeba kupować abonamentu, żeby korzystać. Podobno Tomtom w zachodniej Europie sprawdza się lepiej.

* z aktualizacją sytuacji drogowej bywa różnie. Nie zawsze opcja jest dostępna w Polsce. Podobno wystarczy zmienić kraj zamieszkania na stronie TT, żeby pakiet stał się dostępny. Nie próbowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

 

Jedyna nawigacja wbudowana, z jaką miałem do czynienia, to było prawie 10 lat temu w passacie - jak na tamte czasy to był prehistoryk, a kosztowała 12 tys.

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

Zdaje się, że wszystko co wymieniłeś jest w toyocie touch2 with go. Mapy tomtom. Przez usb można wgrywać nawet swoje wyznaczone trasy, można ustawić automatyczne omijanie korków, gada po polsku i takie tam.

I kosztowała tysiaka.

Edytowane przez Toost
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzecz w tym, że "nawigacja fabryczna" to termin określający zwykle radio z nawigacją i paroma dodatkowymi funkcjami, których bez tej nawigacji po prostu nie ma. Oceniając wyłącznie przez pryzmat nawigacji raczej tym fabrycznym trudno skutecznością wygrać np. z aplikacją w smartfonie, ale za to są lepiej zintegrowane z autem (korzystanie z HUD, ściszanie radia przy komunikatach głosowych, powielanie informacji o następnym manewrze na wyświetlaczu między zegarami, itp.).

 

Z drugiej strony jeśli rezygnujemy z "fabrycznej nawigacji" (o ile w ogóle się da w konkretnej wersji wyposażenia) może się okazać, że rezygnujemy równocześnie z radia DAB, MirrorLink, czy np. kamer 360 stopni.   

 

Dokladnie. Navi w Civicu 8 gen byla nic nie warta ale w znaczacy sposob podnosila komfort uzytkowania systemu audio i telefonu. Natomiast funkcje navi, algorytmy wyznaczania tras, aktualnosc map, ceny aktualizacji sa bardzo slabe.

Dopiero w Connect+ jak sie pojawil garmin i mozliwosc spiecia z netem, zeby sciagnac traffic jest lepiej, chociaz uzytkownicy i tak instaluja AM albo Waze.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce korzystam z NaviExperta. Najlepszy, moim zdaniem, jesli chodzi o omijanie korków. Z granica też niezły, ale zużywa dane. Choć posiada funkcję Roaming Protector, która minimalizuje zużycie danych.

 

Google wykorzystuję do planowania podróży, jako mapy. Za granicą dobry, tyle że rujnuje kieszeń ze względu na konsumpcję danych. A mapy offline jakoś nie ogarnąłem na tyle, żeby mi się z tym jeździło komfortowo.

 

Z granicą korzystam czasem z navi fabrycznej, którą mam w Cytrynie. W połączeniu z komunikatami TMC działa całkiem poprawnie i potrafi ominąć korek na autostradzie. A jej podstawową zaletą jest niezużywanie danych w roamingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z fabrycznymi bywa różnie. W 500X wyszedł zonk w temacie navi w Uconnect Radio Nav Live 6,5". W wersji 5" wszystko jest super, są mapy Tom Tom, informacje o ruchu na drogach, zgłaszane fotoradary, bezproblemowa aktualizacja we własnym zakresie... System gada z siecią poprzez Bluetooth za pomocą smartfonu. W 6,5" też to jest, ale jest jeden zonk. Niestety w 6,5" dali mapy dziadostwa Here - wiele ASO się głowi jak ten kał zaktualizować - problem jest globalny. Moje auto jest z kwietnia 2016, a mapy są z 4 kwartału 2014r! W tej chwili z kilkoma osobami z różnych forów działamy w walce z FCA Poland w celu uzyskania darmowej aktualizacji do najnowszej wersji. W efekcie działań pojawił się już jeden artykuł http://motopodprad.pl/problem-z-nawigacja-w-nowych-fiatach/

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

 

Ogólnie wszystko zależy od producenta i konkretnej navi.

 

Mam w Skodzie Amundsena.

Ogólnie wygodnie i fajnie połączone z centralnym wyświetlaczem.

Wszystko można indywidualnie dostosować.

Aktualizacje 2x w roku za darmo.

 

Wady: wolno działa (obliczanie trasy, przeglądanie mapy)

 

Ogólnie google maps miażdży pod każdym względem i na przyszłość sparowanie gm z systemem w aucie to będzie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze ze do dnia dziesiejszego TT Live podaje predkosc w zabudowanym 60 km/h. Troche kiepsko z aktualizacja danych.

To prawda, choć to podobno problem z porami dnia, a nie z przyjęciem zmian do wiadomości.

Tym niemniej mając aktualną mapę TT dzisiaj do celu jechałem z Google maps - GM wiedziała, że droga jest zamknięta, a TT nie wiedział :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj jeszcze ze do dnia dziesiejszego TT Live podaje predkosc w zabudowanym 60 km/h. Troche kiepsko z aktualizacja danych.

Mój podaje 50 lub 60 w zależności od pory. Więc działa doskonale. Ale ja mam aplikację na smartfona, nie fabryczną navi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda kwestia jakości oprogramowania i danych w nowych nawigacjach?

Są w stanie konkurować choćby z tanimi nawigacjami PDA (nie ceną oczywiście) ?

Czy wbudowana nawigacja wylicza trasy alternatywne, komunikuje jakim drogowskazem się kierować ("zjedź trzecim zjazdem w E76, kierunek ...."), oblicza alternatywę dla ominięcia korka (wskazuję że kolejne 5km jest zablokowane)?

Komendy i menu są po polsku?

Da się przeglądać mapę bez nawigowania?

Można obliczać trasę dla punktu początkowego innego niż bieżące położenie?

Ile trzeba płacić za aktualizacje?

I w końcu - czy da się po GSM aktualizować sytuację drogową, w tym niektóre POI (np. fotoradary)?

 

Jedyna nawigacja wbudowana, z jaką miałem do czynienia, to było prawie 10 lat temu w passacie - jak na tamte czasy to był prehistoryk, a kosztowała 12 tys.

Z tego co widzę, wielu forumowiczów uważa posiadanie fabrycznej nawigacji za wielką zaletę, stąd wnioskuję, że faktycznie te nawigacje coś wreszcie potrafią.

 

To bardzo zależy od auta i jego systemu.  Ja praktycznie tylko używam systemów OEM. Są znacznie wygodniejsze i szybsze.

Miałem do czynienie z navi w wielu autach i systemem mocno się różnia. Najlepiej u mnie działał system w Subaru, szybko i bezbłędnie routował drogi, pokrycie EU było bardzo dobre, baza PoI świetna. Niestety w modelu kilku letnim nie było info o korkach. Bardzo dobrze działa też system w BMW, ale info o korkach czerpie z innych aut, więc na zachodzie EU działa super, u nas średnio. W Volvo dla przykładu wygląda system super, pokrycie dobre, ale już samo routowanie pozostawia dużo do życzenia. Najgorszy system jaki widziałem był w Captivie, wieszał się co chwilę, zmieniał zdanie, miał kiepskie pokrycie, mulił i brzydko wyglądał.

 

Odp na pytania obecne navi spełniają wszystkie twoje pkt. Kierowanie po drogowskazie może do złudzenia przypominać to co widzisz przed sobą na tablicach, niektóre dają grafikę i oznaczenia dokładnie takie jak są na drodze ;) . Polski język to raczej już std, choć osobiście dla mnie to bez różnicy. Niektóre auta (jak np Volvo) mają pl język: menu i komunikaty, ale brak jest komend glosowych w pl. Aktualizacje różnie bywa w Subaru dla przykłądu działału mapy od innych marek, np od Volvo, które były bardziej dostępne, częściej aktualizowane i tańsze. W obecnym Volvo aktualizacje się pobiera z sieci za free i aktualizauje przez pendrive.

Do info o korkach różne systemy - różne rozwiązania, w obecnym aucie aktualizuje się przez TMC / RDS i działa to całkiem dobrze

 

Aha, mam jeszcze fajny bajer, że z przeglądarki lub aplikacji jak przeglądam mapę i ustawię cel/miejsce to mogę od razu przesłać do samochodu - czasem upraszcza to i przyspiesza wyszukiwanie, bo od razu mam cele wklepane :)

Edytowane przez Sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo marmie. Przynajmiej w ojca cytrynie praktycznie nie zyje. A juz w czechach czy niemczech bez uwag

 

To coś ma nie tak. Wczoraj zrobiłęm trasę Katowicę - Warszawa i pokazywało roboty, wypadki oraz korki. Bez problemu pokazuje też godziny szczytu w miastach. Potrafi nawet małe remonty pokazywać. Nie widzę różnicy pomiedzy krajami EU a nami (zjezdziłem ostatnio Niemcy, Danię i Szwecję), wszędzie działało to dobrze. Problem to oczywiście dynamika, nie działa to tak szybko i reaguje na zmiany jak google maps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś ma nie tak. Wczoraj zrobiłęm trasę Katowicę - Warszawa i pokazywało roboty, wypadki oraz korki. Bez problemu pokazuje też godziny szczytu w miastach. Potrafi nawet małe remonty pokazywać. Nie widzę różnicy pomiedzy krajami EU a nami (zjezdziłem ostatnio Niemcy, Danię i Szwecję), wszędzie działało to dobrze. Problem to oczywiście dynamika, nie działa to tak szybko i reaguje na zmiany jak google maps.

 

ale w fabrycznej navi? W Polsce jest TMC Premium - i tutaj wszystko zależy czy producent navi zapłacił dostawcy usług.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba tez zalezy od marki auta. U mnie w Hondzie TMC swieci caly czas na czerwono co oznacza brak sygnalu :(

 

U mnie w PL też nie działało - próba podejrzenia jakichkolwiek informacji np. o utrudnieniach w menu kończyła się komunikatem "Service not available". Ale już przy granicy, np. w Kudowej-Zdroju TMC zaczynał działać, chociaż pokazywał tylko informacje z czeskiej strony. Miałem nawigację akcesoryjną SSD - to chyba był jakiś Clarion robiony dla Hondy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pochwal się w jakim aucie - to by był chlubny wyjątek, większość producentów nie lubi dokładać kasy za cokolwiek

w avensisie t27fl z 2014 było działające tmc. I to w nie najlepszej dostępnej nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.