Skocz do zawartości

Prośba o poradę przy zakupie - nieopatrzony hatchback


Sylwester

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przymierzam się powoli do wymiany samochodu i zrobiłem sobie listę kryteriów jakie musi spełniać następca:

 - hatchback klasy kompakt,

 - silnik benzyna, może być z turbiną (ale nie mikrusy w rodzaju 1,0 / 3 cylindry),

 - moc w granicach 120-150KM

 - przestronny (z tyłu dwójka dzieci plus czasami dorosły)

 - komfortowy i dobrze wyciszony

 - przyzwoicie wykończony i w miarę bezawaryjny

 - wolałbym coś rzadziej spotykanego na naszych drogach - odpadają więc VW, Skody, Ople czy inne koreańczyki

 - budżet - w okolicy 35 tys. PLN

 

Rzućcie jakieś propozycje - dodam tylko, że kiedyś podobała mi się Multipla więc nietypowe "strzały" też mogą być :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Delta 1.4 T. Duży kompakt, dobrze wyciszony, tani w eksploatacji, bo to Bravo II w innej skorupie, na ulicach tego mało.

Tylko jak z niezawodnością? Auto mi się nawet podoba ale nie chiałbym jechać w dłuższy wyjazd z duszą na ramieniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jak z niezawodnością? Auto mi się nawet podoba ale nie chiałbym jechać w dłuższy wyjazd z duszą na ramieniu...

Zawieszenie Stilo/Bravo, silnik 1.4 T-jet uważam za jeden z najbardziej udanych pod względem awaryjności w ostatnim 10-cio leciu. Nie wiem jak skrzynia, podobno ta felerna od Opla tam siedzi, ale najwyżej raz ją naprawisz w okresie użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poszukał Delty albo Giullietty.

 

Jeśli uważasz Giuliettę za przestronną, to chyba nigdy w niej nie siedziałeś. w CC było więcej miejsca niż w ARG.

 

Delta i Bravo są dużo bardziej przestronniejsze od ARG, nie wiem co włosi alfie zrobili, ale dla mnie to auto to jest porażka, jeśli się myśli o jeżdżeniu w więcej jak 2 dorosłe osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie spokojnie poliftowe UFO z fajnym wyposażeniem do dostania. 

 

Honda-Civic-Si-hatch-w.jpg

niby ta: ale komfort i wyciszenie, to koniec skali wśród kompaktów. betonowy zawias i wyjące 1.8.

 

komfortowe są focus, c4 i vw. nuda trochę...

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby ta: ale komfort i wyciszenie, to koniec skali wśród kompaktów. betonowy zawias i wyjące 1.8.

 

Betonowy on nie jest. Chociaz faktycznie na krotkich nierownosciach sobie radzi slabo. Jest na to lekarstwo w postaci sprezyn Eibacha.

Wyciszenie - zgoda, szału nie ma ale tragedii też nie.

A poczciwe 1.8 to jedna z lepszych jednostek w zakladanym przedziale mocowym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nieopatrzony hatchback

 

 

wolałbym coś rzadziej spotykanego na naszych drogach - odpadają więc VW, Skody, Ople czy inne koreańczyki

 

 

Pug 308, focus pełno aut, astra 4 się już powoli łapie, golf 6.

 

 

:hehe:  faktycznie spełnia te wymagania z nawiązką ;) szczegolnie focus, ktorego do flot sprzedawali na tony :)

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Betonowy on nie jest. Chociaz faktycznie na krotkich nierownosciach sobie radzi slabo. Jest na to lekarstwo w postaci sprezyn Eibacha.

Wyciszenie - zgoda, szału nie ma ale tragedii też nie.

A poczciwe 1.8 to jedna z lepszych jednostek w zakladanym przedziale mocowym.

C4 vts lib vtr ma lepszy motor i rownie bezproblemowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C4 vts lib vtr ma lepszy motor i rownie bezproblemowy

 

Niestety ma skrzynie 5-ke, wiec przy predkosciach 140-150 km/h jest dosc glosno ;]

Samo auto faktycznie bezproblemowe i niedrogie w utrzymaniu.

Przy czym najmlodsze beda miec ok 10 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C4 vts lib vtr ma lepszy motor i rownie bezproblemowy

 

Czego nie mozna powiedziec o reszcie samochodu. 

Rozumiem, ze mowimy o C4 Igen? To zdaje sie w obu przypadkach tylko buda 3d co przy ponizszym

 

 - przestronny (z tyłu dwójka dzieci plus czasami dorosły)

 

troche utrudnia korzystanie z auta.

Chociaz wyglada bardzo ladnie :) szczegolnie w propnowanych przez Ciebie wersjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany civicVIII jest chyba jednym z większych kompaktów. Porównując do Focusa III kombi, civic jest naprawdę ogromny. Polecam z 2.2 cdti.

Z 2.2 bywa różnie. Jezdzi lepiej niż 1.8 ale ma swoje słabe strony. Jednak sprzęgło i dwumasa to poważne koszty. I pisze to właściciel 2.2 :) szykujacy sie do zmiany sprzęgła i dmf. R18 jest pod tym względem lepszy. Zresztą pytanie było o benzynę.

sent from mobile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z 2.2 bywa różnie. Jezdzi lepiej niż 1.8 ale ma swoje słabe strony. Jednak sprzęgło i dwumasa to poważne koszty. I pisze to właściciel 2.2 :) szykujacy sie do zmiany sprzęgła i dmf. R18 jest pod tym względem lepszy. Zresztą pytanie było o benzynę.

sent from mobile

 

Siostra ma takie UFO, totalnie niedbane, silnik to jedna z niewielu rzeczy, która działa bez problemu. Benzyna 1.8 oczywiście :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siostra ma takie UFO, totalnie niedbane, silnik to jedna z niewielu rzeczy, która działa bez problemu. Benzyna 1.8 oczywiście :ok:

 

Miałem takiego przez cztery lata z hakiem - tu ostatnie zdjęcie przez płot, już u dealera, gdzie trafił w rozliczeniu za inne auto:

 

7bdd2aa5c12fb1ca.jpg

 

Silnik (1.8) i skrzynia biegów (automat pięciobiegowy) były całkiem bezproblemowe i w sumie trudno byłoby tu znaleźć powód do narzekania. Spalanie w kontekście osiągów też było całkiem sensowne. 

 

Gorzej, że o całej reszcie tego samochodu zbyt wiele dobrego już się nie dało powiedzieć.  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwajcar, az dziwne, ze nie z Radomia ;) bo wtedy wiadomo komu gluchego puscic. 

Ale chyba jednak ciasniej niz w kompakcie

 

To zapraszam do takiej Merivy, a na prawdę się zdziwisz. :ok: Przy 4 osobach to już w ogóle luzik, a i dwa foteliki + dorosła osoba z tyłu daje radę. :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.