Camel Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 23 minuty temu, muchenz napisał: Ja bym powiedział, że formowe polecanie jest w pozycji do tego co stoi w supermarketach na półkach. Czyli jak w Polsce stoi Castrol, Mobil, Lotos, Elf itd. to polecają na forach Valvoline, Amsoil, LM, Specol . Mannol Fanfaro jak nie przekracza się przebiegu do max 15 000 tez trzymają parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 43 minuty temu, muchenz napisał: BTW są jakies obiektywne testy, że np. Shell jest gorszym olejem od np. Valvoline czy jest to typowa wiedza forumowa wyssana z palca? Czyli Mobile, Castrol, Orlen to syf tylko LM czy tam Valvoline. Ale obiektywnych testów brak tylko własne widzimisię. Każdy z producentów ma wiele olejów o różnych specyfikacjach. Przede wszystkim trzeba dobrać olej do silnika - do parametrów zalecanych przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 21 minut temu, marcindzieg napisał: Nie. Ale Shell jest dużo częściej podrabiany. I jak kupimy go tanio na Allegro to z dużym prawdopodobieństwem dostaniemy to, co nigdy Shella nie widziało. Na Allegro są autoryzowani przedstawiciele - im chyba można zaufać? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Teraz, rwIcIk napisał: Na Allegro są autoryzowani przedstawiciele - im chyba można zaufać? Im tak. Ale zauważ że ludzie kombinują bo chcą taniej. I wpadają w pułapkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 (edytowane) 3 godziny temu, spad napisał: Przyjmij, że w ASO będzie ciut drożej. W Oplu pełen serwis olejowy 4 lata temu kosztował 199zł, dwa lata temu 229 zł, aktualnie 299 zł. Chyba masz nieaktualne dane, odstawiałem wczoraj mego złomka do nich na warsztat to na tablicy stało, że w promocji zimowej "WYMIANA OLEJU OD 349zł". Promocja nigdy się nie kończy, ale inflacja działa. PS. Widzę, że na www w DIXI CAR od 299, w moim zgodnie z tablicą od 349. Lejąc MOTULa, mam u mechanika to samo za 220zł. Oszczędność żadna, ale robię wszystko co mechaniczne u 1 mechanika i logistycznie mi łatwiej bo oba ASO w BI mam na 2 końcu miasta. Pchać po olej i filtr się nie muszę, kupuję po drodze w sklepie stacjonarnym galonoleje.pl, a jak nie po drodze to allegro smart to załatwia. Niektóre rzeczy robię w ASO (głównie elektrykę jak samemu się babrać nie chce) ale szlak mnie trafia, że oni nie mają ani grama części na stanie, najpierw tydzień czekania na termin (u mechanika też) diagnoza, potem czekanie na pierdoły do popularnego auta po 2 dni. Mechanik dzwoni do hurtowni i ma z dostawą w ciągu godziny i do wyboru części kilku producentów. Edytowane 11 Lutego 2021 przez ZUBERTO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Captur 1,2 2017 XMOD Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 10 godzin temu, jqr napisał: taki: https://galonoleje.pl/5w30/elf-evolution-full-tech-r-5w30-5l-rn17.html nie reklamuję sklepu, po prostu tam kupuję Wielkie dzieki, O to mi chodzilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Captur 1,2 2017 XMOD Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 7 godzin temu, rwIcIk napisał: Zależy od ASO, ale ceny oleju u nich czasem zwalają z nóg - w moim wymiana oleju z filtrem to ponad 500 zł Dokladnie 506,55zł brutto tyle w ASO wymiana oleju z filtrem. Wiec jednak dalej mamy "te czasy". Inaczej nie szukałabym info jaki olej jaki filtr itd. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Captur 1,2 2017 XMOD Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 6 godzin temu, gregoryj napisał: wpisz w sklepie moto: olej 0W40, ostatecznie 5w40 (jesli z jakichs powodow 0w40 nie bedzie Ci pasowac ceną albo nie bedzie dostepne) i wybierz ktoras z tych polecanych marek, w zaleznosci od zasobnosci portfela: Valvoline Amsoil LM Specol Motul lub Shell (2 najslabsze z tu podanych) wez 5 litrow i jeszcze kup filtr oleju do Twojego auta, w sklepie doradza na koniec podjedz do jakiegos mechanika zaplac do 50pln i po sprawie. zapisz nastepna wymiane za 15 tys km. Dokladnie taki mam plan. Czy oryginalne filtry Renault beda OK czy moze tez kupic innej firmy? https://allegro.pl/oferta/renault-captur-clio-iv-0-9-1-2-tce-zestaw-filtrow-8895733366?snapshot=MjAyMS0wMi0xMFQwOTowNjoyMy40MDRaO2J1eWVyO2M1NmVlZmQzNjVmZWYwN2M3ZGYzOGE1OWNmZDEyZjBjYTgwNzIzNDdiZmM3NDRmZGRjOWJhOGViMDUzZjdiMDA%3D Olej rozumiem ze ten moze byc?: Amsoil European Car Formula 0w40 Classic ESP EFO P.S Mój mechanik po latach udanej wspolpracy przestal byc moim mechanikiem bo francuzow on nie tyka i tak zostalam na lodzie i musze sama sobie radzic. Niestety niezbyt wielu mechaników traktuje kobiety jak ludzi a nie durne blondi wiec mam bardzo ograniczone zaufanie do ich rad i sugestii. Tym bardziej Wilekie Dzieki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 Zamiast tego Amsoila, jak już mierzysz wysoko, wziąłbym AZF'a. Z 0W40 mogę polecić Ravenola, Neste City Pro, Mobil1 FS, Meguin Leichtlauf Driver. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Captur 1,2 2017 XMOD Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 2 godziny temu, analyzer64 napisał: Zamiast tego Amsoila, jak już mierzysz wysoko, wziąłbym AZF'a. Z 0W40 mogę polecić Ravenola, Neste City Pro, Mobil1 FS, Meguin Leichtlauf Driver. RAVENOL SSL SAE 0W-40 masz na mysli? Dzieki wielkie!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 (edytowane) Tak, SSL miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony. Normę spełnia, bo ten Captur łapie się chyba jeszcze w RN0710. Zresztą tę normę większość olejów spełnia. Co do filtrów to OEM będzie ok, chociaż równie dobry będzie Purflux, bo olejowe robią dla Renault, powietrza - ja mam OEM w Lagunie ale widać że robiony przez Mann'a. Jeśli tańsze będą filtry z afrermarketu to nie ma co się bać, ja bym wziął coś z Mann, Knecht, Purflux. Edytowane 11 Lutego 2021 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Captur 1,2 2017 XMOD Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 30 minut temu, analyzer64 napisał: Tak, SSL miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony. Normę spełnia, bo ten Captur łapie się chyba jeszcze w RN0710. Zresztą tę normę większość olejów spełnia. Co do filtrów to OEM będzie ok, chociaż równie dobry będzie Purflux, bo olejowe robią dla Renault, powietrza - ja mam OEM w Lagunie ale widać że robiony przez Mann'a. Jeśli tańsze będą filtry z afrermarketu to nie ma co się bać, ja bym wziął coś z Mann, Knecht, Purflux. Super!! wszystko wiem. Wielkie Dzieki za pomoc!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 9 godzin temu, Camel napisał: plus korek lub podkładka pod korek, bo "prywaciarz" raczej na stanie tego nie ma. Bez przesady. Uszczelka korka spustowego kosztuje 40 gr, tego nawet nie doliczam do usługi, ale wiem..., na fakturze z ASO ładnie wygląda pozycja "uszczelka 14,99 zł" Leżą u mnie zawsze na stanie takie uszczelki w różnych rozmiarach i różne korki, gdyby trzeba było dać nowy. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 11 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2021 11 godzin temu, Camel napisał: skąd ty te ceny bierzesz ? W mégane płaciłem jak pamiętam 317 za całość. W Dusterze jakoś pod 350 ze wszystkim - tu wchodzi grubo ponad 4 litry. Jak przeczytałeś wątek do końca, to pewnie zauważyłeś, że sama wymiana oleju w ASO kosztuje 506 zł. W normalnym warsztacie mechanik dobierze olej zgodny z normą producenta i przykładowo Shell Helix Ultra 5w40, który spełnia wymagania RN0710 będzie kosztował z marżą dla klienta 140zł/5L, oryginalny filtr oleju z marżą dla klienta 35 zł, wymiana 35 zł, co daje nam 210 zł brutto z fakturą, więc jesteśmy blisko tych 300 zł, które ASO ekstra dolicza za pieczątkę w książce. W rzeczywistości dolicza jeszcze więcej, bo nie wleje takiego oleju, jak Shell HU, tylko tańszy. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 10 godzin temu, kaczorek79 napisał: Jak przeczytałeś wątek do końca, to pewnie zauważyłeś, że sama wymiana oleju w ASO kosztuje 506 zł. W normalnym warsztacie mechanik dobierze olej zgodny z normą producenta i przykładowo Shell Helix Ultra 5w40, który spełnia wymagania RN0710 będzie kosztował z marżą dla klienta 140zł/5L, oryginalny filtr oleju z marżą dla klienta 35 zł, wymiana 35 zł, co daje nam 210 zł brutto z fakturą, więc jesteśmy blisko tych 300 zł, które ASO ekstra dolicza za pieczątkę w książce. W rzeczywistości dolicza jeszcze więcej, bo nie wleje takiego oleju, jak Shell HU, tylko tańszy. Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 14 hours ago, Captur 1,2 2017 XMOD said: Dokladnie taki mam plan. Czy oryginalne filtry Renault beda OK czy moze tez kupic innej firmy? https://allegro.pl/oferta/renault-captur-clio-iv-0-9-1-2-tce-zestaw-filtrow-8895733366?snapshot=MjAyMS0wMi0xMFQwOTowNjoyMy40MDRaO2J1eWVyO2M1NmVlZmQzNjVmZWYwN2M3ZGYzOGE1OWNmZDEyZjBjYTgwNzIzNDdiZmM3NDRmZGRjOWJhOGViMDUzZjdiMDA%3D Olej rozumiem ze ten moze byc?: Amsoil European Car Formula 0w40 Classic ESP EFO P.S Mój mechanik po latach udanej wspolpracy przestal byc moim mechanikiem bo francuzow on nie tyka i tak zostalam na lodzie i musze sama sobie radzic. Niestety niezbyt wielu mechaników traktuje kobiety jak ludzi a nie durne blondi wiec mam bardzo ograniczone zaufanie do ich rad i sugestii. Tym bardziej Wilekie Dzieki za pomoc. Ten Amsoil to najwyzsza polka. tylko nie kupuj olejów czy filtrów na allegro chyba, ze od lokalnego sklepu gdzie odbierzesz sobie osobiscie. Raczej jakis okoliczny sklep motoryzacyjny, tam tez kupisz filtr. Jak mechanik unika wymiany oleju bo to francuz .... to naprawde lepiej unikac jego 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 (edytowane) 17 hours ago, muchenz said: BTW są jakies obiektywne testy, że np. Shell jest gorszym olejem od np. Valvoline czy jest to typowa wiedza forumowa wyssana z palca? Czyli Mobile, Castrol, Orlen to syf tylko LM czy tam Valvoline. Ale obiektywnych testów brak tylko własne widzimisię. chodzi o to jak robia Syntetyki. Malo ktore firmy z tych popularnych typu Castrol, Elf czy Shell robi PEŁNY syntetyk. Wiekszosc to te mieszane czy krakowane, juz nie pamietam jak to sie nazywalo, ale na opakowaniu pisza czasem full synthetic - tylko on nie jest full To tez nie oznacza, ze LM czy Valvoline nie robi troche tanszych polsyntecznych czy tych niepełno syntetycznych. Takze to, ze widzisz 5w40 synthetic na opakowaniu to czasami dwa rozne produkty. Zreszta cena u jednych 80pln za 4 litry a u drugich prawie 200 pln nie bierze sie z niczego Ps. Shell jest najlepszy z tych popularnych. Sam go leje naprzemiennie z Valvolinem, polsyntetycznym LM, ale ja mam stare graty ktore nie wymagaja do jazdy pelnych syntetykow Edytowane 12 Lutego 2021 przez gregoryj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 7 minut temu, gregoryj napisał: Shell jest najlepszy z tych popularnych. Tu pełna zgoda. Tylko musi być oryginalny.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 2 godziny temu, spad napisał: Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. Bardzo dobrze przeczytalem. Autor pytania, a raczej autorka napisała, że w ASO chcą 506 zł. Za 350 zł to możesz sobie w ASO Opla robić, naleją GM Dexos 2 wartego w hurcie 70 zł, filtr do Opla ok 20 zł i teraz porównaj koszty. Natomiast to, że we Wrocławiu płacisz miliony za wymianę oleju u prywatnego mechanika, to mogę tylko współczuć. U mnie w mieście są inne ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 W dniu 11.02.2021 o 09:01, spad napisał: Jedź do ASO na wymianę i nie rób sobie problemów. To nie czasy, że Kazik w warsztacie wymieniał za 100 zł a ASO za 500 zł. Tu i tu cena będzie zbliżona a ty nie musisz sobie głowy zaprzątać dobraniem prawidłowego oleju do auta. Ja sie ostatnio zdziwilem wymiana oleju w ASO za ponad 800zl w niezaleznym ponad polowe taniej. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 (edytowane) Tyle w jednym serwisie na pomorzu wychodzi za Captura 1.2 TCE: Po nr kat oleju to wychodzi, że to jest Motrio, czyli coś jak Motocraft dla Forda. Robocizna 225zł, dużo i niedużo, nie wiem ile RBH w ASO kosztuje, ale podejrzewam że aktualnie ponad 100zł lekko za godzinę. Dużo i niedużo, ale jak dla mnie to olej tam kiepski jest zaoferowany, za 200zł można kupić dużo lepszy Ale jak kogoś to nie interesuje i nie chce sobie rąk brudzić to opcja jak najbardziej do rozważenia. Także reasumując, to mi się wydaje że 506zł jak podała autorka to jednak całkowity koszt, o ile ceny części może mieć te same to już RBH w zależności od regionu i ASO mogą być nieco inne. Edytowane 12 Lutego 2021 przez analyzer64 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 6 godzin temu, wujek napisał: Ja sie ostatnio zdziwilem wymiana oleju w ASO za ponad 800zl w niezaleznym ponad polowe taniej. W 2.0 TSI tak kasują. Na początku roku miałem klienta z nowym T-roc 2.0 TSI, pojechał najpierw do ASO na dodatkową wymianę oleju przy 15 kkm i krzyknęli mu ponad 800 zł. U mnie kupił olej OEM VW 6 L, oryginalny filtr i z wymianą zapłacił 290 zł. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 W dniu 11.02.2021 o 18:40, Captur 1,2 2017 XMOD napisał: Dokladnie 506,55zł brutto tyle w ASO wymiana oleju z filtrem. Wiec jednak dalej mamy "te czasy". Inaczej nie szukałabym info jaki olej jaki filtr itd. Co to? Mercedes? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 11 godzin temu, spad napisał: Chyba coś źle czytałeś ten wątek. Nikt nie wspominał, że płaci 500 zł za samą wymianę oleju, co najwyżej @rwIcIk napisał, że płaci 500 zł za wymanię z filtrem, choć nie doprecyzował czy w cenie jest olej czy nie, reszta pisała o kwocie bliżej 350 zł. I wybacz, ale za 35 zł żaden mechanik we Wrocławiu nawet auta na podnośnik nie weźmie a co dopiero olej wymieni. 50 zł to płaciłem u mechanika za wymianę z 8-10 lat temu a nie 35 zł. W Łodzi spokojnie 50pln za wymianę oleju, olej 6L z filtrem 170pln płaciłem, wiec 220 całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Godzinę temu, rafciojuve napisał: Co to? Mercedes? w zeszłym roku mercedes CLA 1.6 benzyna. Mały przegląd z olejem, wycena u jednego dealera 2 300, u drugiego 1 800 i u niego robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 13 minut temu, Camel napisał: w zeszłym roku mercedes CLA 1.6 benzyna. Mały przegląd z olejem, wycena u jednego dealera 2 300, u drugiego 1 800 i u niego robione. tanio nie jest, grubo za rbh sobie winszują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 Godzinę temu, rafciojuve napisał: W Łodzi spokojnie 50pln za wymianę oleju, olej 6L z filtrem 170pln płaciłem, wiec 220 całość. Ja kupuję olej i filtr w sklepie z chemią samochodową: 5l Motula + filtr Mann wychodzi ~230zł, wymiana gratis przy zakupie oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafciojuve Napisano 12 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2021 20 minut temu, sowik85 napisał: Ja kupuję olej i filtr w sklepie z chemią samochodową: 5l Motula + filtr Mann wychodzi ~230zł, wymiana gratis przy zakupie oleju. Ja też motul, czyli ca wychodzi na to samo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 Jedź do ASO na wymianę i nie rób sobie problemów. To nie czasy, że Kazik w warsztacie wymieniał za 100 zł a ASO za 500 zł. Tu i tu cena będzie zbliżona a ty nie musisz sobie głowy zaprzątać dobraniem prawidłowego oleju do auta.Buahahah. W ASO Renault wymiana oleju RN17 z rabatami 650 złotych. U Kazika za wymianę zapłacisz nie więcej niż 100 za robociznę + 130 za olej. Naprawdę nie ma różnicy. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 13 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2021 skąd ty te ceny bierzesz ? W mégane płaciłem jak pamiętam 317 za całość. W Dusterze jakoś pod 350 ze wszystkim - tu wchodzi grubo ponad 4 litry.Płaciłem w ASO Nawrot 650 z rabatem. Sam olej po 75 złotych za litr. Do 1.3 TCE wchodzi 5.5. To policz sobie. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 Ja w ASO za wymianę w 1.2 TCE płaciłem 375 zł. Wszystko ich, olej Elf Evolution 900 SXR 5w40 z normą RN0710. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hummer Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 Szukam informacji jaki dokładnie olej należy wlać do silnika Renault Captur 1,2 Tce o mocy 118KM - przebieg 40 tys. km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 8 godzin temu, Phil_ips napisał: Do 1.3 TCE wchodzi 5.5. Do mojego 1.4 TSI wchodzi ledwo 3.5l. Strasznie pojemny ten silnik Renówki, chyba że to na poczet zużycia między wymianami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 Do mojego 1.4 TSI wchodzi ledwo 3.5l. Strasznie pojemny ten silnik Renówki, chyba że to na poczet zużycia między wymianami To ten 1.4 TSI co nie dojeżdża 150 kkm? 1.3 nie bierze nic pomiędzy wymianami. Wymieniam co 15 kkm. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 Szukam informacji jaki dokładnie olej należy wlać do silnika Renault Captur 1,2 Tce o mocy 118KM - przebieg 40 tys. kmMasz ponad swoim postem. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 14 Lutego 2021 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2021 12 minut temu, Phil_ips napisał: To ten 1.4 TSI co nie dojeżdża 150 kkm To ten, na szczęście mój o tym nie wie i ma już prawie 210kkm nakręcone Ale faktem jest, że teraz na 15kkm interwał wymiany oleju trzeba odlać ~1.2l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 16 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2023 Odświeżę trochę temat. Do Meganki IV 1.2 Tce 130 byście zalali Ravenola VST, czy RUP? RUP niby jest racingowym olejem, ale raczej nie ma to znaczenia - chociaż na niemieckiej stronie Ravenola RUP ma zastosowanie oprócz "Racing" także "Passenger car". Ma bardzo dobrą bazę i jest olejem bardziej nowocześniejszym z ACEA: C3. VST to ACEA: A3/B4, więc norma z minionej epoki dla samochodów z lat '90 i początku '00. Meganka nie ma GPF'a, ale nic nie szkodzi używać w tym silniku olej C3 - mniej pracy będzie miał katalizator. W każdym razie tak mi się wydaje. Oba oleje spełanią aprobatę RN0710 i lepkość 5W-40 jaki wymaga producent. Opcjonalnie można zastosować 0W-40. RUP - https://www.ravenol.pl/product/ravenol-rup-usvo-5w-40/ VST - https://www.ravenol.pl/product/ravenol-turbo-vst-sae-5w-40-usvo/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Gdybym miał silnik 1.2 zrobiony na 200 KM i regularnie używał tej mocy, to może bym się zastanawiał nad RUP. W innym przypadku, to jak strzelać z armaty do mrówki. VST już jest aż nadto do tego silnika. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 @kaczorek79Nie ma to znaczenia, że to wysilona jednostka? Z silnika 1.2 130 koni i 205 Nm to olej ma co robić pewnie. Lubię też dynamicznie pojeździć i podjechać pod 5k obrotów. Poza tym nie wiem, czy to prawda, ale od olejów A3/B4 w tym silniku lubiły zapiekać się pierścienie. Odkąd weszła norma RN17 samo Renault wycofało się z olejów A3/B4 dla tego silnika i w ASO leją C3, czyli mid-sapsa. Pytanie, czym to było podyktowane... Czy ekologią... czy rzeczywiście coś było na rzeczy z tymi olejami A3/B4 w tym silniku. Do tego nie ma oleju z normą RN17 o lepkości 5W-40. W ASO leją do tych silników 5W-30 RN17 mimo, że producent przewidział do tej jednostki olej tylko o lepkości 5W-40 i opcjonalnie 0W-40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Od siebie mogę polecić Meguin SuperLeichtLauf Driver 0w40, sam na tym jeżdżę, dodatkowo mam zalany AR9200v2. Z tego co widzę, to w zasadzie RN17 spełnia (starsze normy oficjalnie spełnia), popioły w górnej granicy normy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Oleje RN17(C3) 5W-30 to zwykłe hydrokraki z wysokim CCS. Przeciętny olej niczym się nie wyróżniający. Wolę coś lepszego. Poza tym RN17 nie powinien być lany do tego 1.2. RN17 do jednostek 1.3 od Mercedesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 @emigrant To nie jest mocno wysilony silnik. Owszem do takich z dużą mocą, jak niektóre silniki Porsche, Nissan GT-R zalewa się fabrycznie Mobil FS 0w40 z acea A3/B4. Trzeba mieć na uwadze, że w takich silnikach panują wyższe ciśnienia na panewkach i wyższe temperatury. Niektóre oleje tzw racingowe mają pakiety dodatków, które aktywują się dopiero w określonych warunkach, a przy normalnej jeździe mogą więcej szkodzić, niż pomagać. Ogólnie wielu producentów przeszło na oleje C1, C2, C3 i C5, a oleje A3 już nie są rozwijane przez firmy petrochemiczne. Lepkość też nie jest wyrocznią, zmieniają normy, a wraz z nimi często w parze idzie konkretna lepkość i wcale nie musi się pokrywać z tą, jaka była w instrukcji auta przed laty. Jak wcześniej wspomniałeś, możesz śmiało lać Ravenol VST, czy Meguin SL 0w40, jak wspomniał Analyzer, są też tańsze mocne oleje, jak Shell HU 0w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 @kaczorek79Czyli lepiej nie ryzykować z RUP w takim silniku, Ok. Mimo, że VST jest na archaicznej normie ACEA A3/B4 to mimo wszystko ten olej to bardzo dobry wybór? Ravenol chwali się, że to olej do nowoczesnych silników... "Wielosezonowy energooszczędny olej do stosowania w nowoczesnych silnikach benzynowych oraz Diesla samochodów osobowych, kombi, vanów, małych samochodów dostawczych itp. przeznaczony specjalnie do silników z turbodoładowaniem, oraz katalizatorem." Taka trochę sprzeczność z tym A3/B4, ale może o coś innego im chodziło. Byś zalał do tego silnika 5W-30 RN17, czyli C3 mid-saps? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Oleje z acea C3 muszą mieć HTHS minimum 3,5 a to już dużo. Ja w swoim silniku 1.4 po modyfikacji na ponad 170 KM i prawie 300 Nm tydzień później zmieniłem olej na 0w20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 6 godzin temu, emigrant napisał(a): RN17 do jednostek 1.3 od Mercedesa. 1.0 TCE też jest zalewany RN17. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 6 godzin temu, emigrant napisał(a): RN17 do jednostek 1.3 od Mercedesa. To nie jest silnik Mercedesa tylko Renault, tak samo jak 1,2 Tce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 @kaczorek79Brałem pod uwagę RUP, bo zgadza się lepkość 5W-40 i norma ACEA C3 nowocześniejsza niż A3/B4. Ravenol klasyfikuje ten olej jako Racing, ale i jako "Passenger Car" - https://www.ravenol.de/en/product/motorenoel/pkw-motorenoel/ravenol-rup-racing-ultra-performance-sae-5w-40 Nie do końca on chyba taki Racingowy, ale może rzeczywiście on nie nadaje się do tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emigrant Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 (edytowane) 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): To nie jest silnik Mercedesa tylko Renault, tak samo jak 1,2 Tce. Te nowe silniki 1.3 to Mercedesa silnik. Taki sam siedzi chyba w klasie A. Silnik 1.2 TCe z Meganek IV to wymysł wspólny Nissana i Renówki. Edytowane 17 Stycznia 2023 przez emigrant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2023 Teraz, emigrant napisał(a): Te nowe silniki 1.3 to Mercedesa silnik. Taki sam siedzi chyba w klasie A. Nie, to sa silniki Renault, stosowane w Mercedesie i Dacii 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.