Dareek Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 tak - dowodzi zastosowania przez markę ATE szajsu do wykonania tarcz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 3 minuty temu, Dareek napisał: tak - dowodzi zastosowania przez markę ATE szajsu do wykonania tarcz. Może partia taka wyszła Praktycznie zawsze brałem ATE i nie było problemu, eksperymentowałem z klockami, brałem RH, Hella Pagid, Mintex i zawsze jak coś z było nie tak, to brałem ATE i był to pewniak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 analyzer64 - tez tak miałem Zawsze tylko ATE i nigdy nie było zawodu, ale jako ciekawostka - w 2012 r. kupowałem do Bravo tarcze ATE- kosztowały 380 pln/ sztukę w rozmiarze 284 mm. Teraz tarcza 330 mm kosztowała 210 pln/szt. Już wiem skąd różnica w cenie. Mam wrażenie że ATE chciało za wszelką cenę konkurować..ceną- no i nie wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Ja obecnie idę w Textara, jest tańszy, mam na tylnej osi, jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 ATE nie jest producentem tarcz do wszystkich modeli, które sprzedaje. Oni tworzą układy hamulcowe, a jeśli chodzi o tarcze i klocki, to ATE jest tylko koncesjonerem. 19 godzin temu, Dareek napisał: analyzer64 - tez tak miałem Zawsze tylko ATE i nigdy nie było zawodu, ale jako ciekawostka - w 2012 r. kupowałem do Bravo tarcze ATE- kosztowały 380 pln/ sztukę w rozmiarze 284 mm. Teraz tarcza 330 mm kosztowała 210 pln/szt. Już wiem skąd różnica w cenie. Mam wrażenie że ATE chciało za wszelką cenę konkurować..ceną- no i nie wyszło. Jak kupowałeś w 2012r te 284mm, to mogły być wyrobem ATE, a te 330mm, to chińczyk, który przyjechał kontenerem do firmy, ładnie pomalowali i zrobili grawer ATE. Tak to dzisiaj wygląda i nie można generalizować. Do BMW, jak ma być dobrze i nie krzywić, wkładam Textar, choć Bosch też daje radę. ATE 325mm gnie po miesiącu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 Dnia 7.07.2017 o 08:38, BoRuCh napisał: w Lodzi masz Bozarto w komplecie z TRW szukaj go na allegro, tarcze robi mu mikoda i ma dobre ceny ! dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 21 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2017 3 godziny temu, szuro napisał: dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie. miałem przyjemność jeszcze jak sprzedawał tarcze by mikoda z klockami trw, tarcze nie do zajechania, nawet po rozgrzaniu i kałuży nie wichrowała się ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 23 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2017 I type R ,sc sporting , teraz Golf R mam tarczę zimmermana gładkie i klocek/klocki Ferrodo ds Performance- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Dnia 20.07.2017 o 18:22, kaczorek79 napisał: Do BMW, jak ma być dobrze i nie krzywić, wkładam Textar Amen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Panowie, przerabialem kilka tarcz u siebie w Stilo ( 1.9 140kM ) i rajdowce CC 1.2 100Km. I tak- Jeżeli ktoś kupuje tarcze do cywilnego auta to najlepiej zwykle lite plus dobry klocek ( ate , textar, optymalnie ferrodo primier ) trw pyla bo są miękkie , Bosch zbyt twarde piszczą ... Każdy co myśli że kupi brembo jakieś nacinane nawiercanie itp założy klocek i będzie panem wsii w hamowaniu gruuubo się pomyli. Szkoda kaski. To wg mnie mit. Prawdziwe wyczynowe tarcze które są czasem dostępne do cywilnego wozu to np tarox , sparco itp. Kupię lite tarcze plus klocki ceramiczne a wtedy w cywilu zobaczycie różnice... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Dnia 21.07.2017 o 08:39, szuro napisał: dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie. Daj spokój z tymi mikodami. W Stilo (1300kg) nacinane nawiercane się nie sprawdziły + klocek textar...= w górach zagrzalem tarcze wpadłem w kałuże i lipa , pokrzywilo ja ...( nówka 1000km przebiegu) toczenie 1mm i znowu przygoda .... Odksztalcila się od ciepła ( jazda gt dizlem). W CC lita była ok do 10.000tysi. W Stilo nie nadają się . nie polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Miałem oryginalne Magneti Marelli , tarcze były katowane w Stilo xtremalnie i ku zaskoczeniu były nie do zdarcia . klocek ferrodo . naprawdę rezultaty były zadowalające. Szok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 24 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2017 Dnia 5.07.2017 o 15:53, Muzyk napisał: dla mnie niezaprzeczalnym atutem bedzie mniejsze zuzycie klocka jak rowniez cichsza praca :D dla mnie przy hamulcach kluczowe są dwa parametry - droga hamowania i wydajność termiczna. Resztę pies drapał. O wiele bardziej wolę cały przód niż zapylone felgi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 25 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2017 Dnia 20.07.2017 o 18:22, kaczorek79 napisał: ATE nie jest producentem tarcz do wszystkich modeli, które sprzedaje. Oni tworzą układy hamulcowe, a jeśli chodzi o tarcze i klocki, to ATE jest tylko koncesjonerem. Jak kupowałeś w 2012r te 284mm, to mogły być wyrobem ATE, a te 330mm, to chińczyk, który przyjechał kontenerem do firmy, ładnie pomalowali i zrobili grawer ATE. Tak to dzisiaj wygląda i nie można generalizować. Do BMW, jak ma być dobrze i nie krzywić, wkładam Textar, choć Bosch też daje radę. ATE 325mm gnie po miesiącu. ciąg dalszy i finał - po zabawie z ATE próba zamontowania Bosch-a - tu zaskoczenie bo wytrzymały aż 2000 km dziś właśnie info z Inter Cars o uznaniu reklamacji - tak jak pisałeś obie fimy na pudełkach made in PRC. w końcu zamontowałem OE kompletny zestaw łącznie z klockami - w końcu problem gnących się tarcz uznałem za zakończony. ponad 5 tkm i nic. Nie tylko po tym przykładzie ale ogólnie w tej chwili rynek zamienników to jakaś katastrofa - żadna marka nie gwarantuje poprawnego działania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Potrzebuje nowych klocków, przy awaryjnym hamowaniu ze ~160 nie byłem w stanie zablokować na końcu kół, aby zadziałał ABS. Później sprawdziłem to jeszcze raz i niestety drugie hamowanie z prędkości >100 jest słabe. Sprawdziłem jak wyglądają hamulce – tarcze OK, klocków (Bosch – jeszcze oryginały) zostało 6mm były trochę jakby zeszklone - przeszlifowałem, wszystko wyczyściłem i wygląda przyzwoicie, wymieniłem płyn przy okazji. Na zimno hamują, po rozgrzaniu słabo. I na jakie teraz wymienić / budżet powiedzmy do 200zł. W tej cenie raczej nie dostanę żadnych tunigowych (EBC Green, Ferodo DS. ..), więc jakie „standardowe” klocki będą najlepsze ? (TRW, ATE, EBC, Mintex, Remsa, Textar, Terodo, Jurid, Zimmermann) Wiem że cudów po seryjnym układzie hamulcowym nie mogę oczekiwać, ale jedno hamowanie z tych 160 powinno być naprawdę ostre, żeby można mówić o bezpiecznym układzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 ja mam teraz tarcze bosh i klocki ate i nie polecam takiego zestawu, piszczą od samego początku założenia , prowadnice przesmarowane i dany smar przeciw piszczeniu klocków i pupa blada , piszczą ale hamowanie jest ok, tez kiedys walczyłem ze słabym hamowaniem auto zwalniało ale nie hamowało, pomogła wymiana klocków na trw na tyle auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Z tylu założyłem w Galaxy tarcze Delphi i klocki OE Ford Motorcraft pełen obaw i nie potrzebnie, jestem mega zadowolony. Dobra cena i jakość, często Galaxy jeździ obciążony i po autostradach i jest super, tarcze proste, gładkie bez rys, cisza i spokój, polecam. Mam je coś koło 20kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Ja obecnie z średniej półki cenowej zakładam komplety z Metelli, jeśli chodzi o tarcze i klocki. W sumie założyłem kilka kompletów do kilku aut z którymi mam do czynienia i póki co jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Godzinę temu, jqr napisał: Potrzebuje nowych klocków, przy awaryjnym hamowaniu ze ~160 nie byłem w stanie zablokować na końcu kół, aby zadziałał ABS. Później sprawdziłem to jeszcze raz i niestety drugie hamowanie z prędkości >100 jest słabe. Sprawdziłem jak wyglądają hamulce – tarcze OK, klocków (Bosch – jeszcze oryginały) zostało 6mm były trochę jakby zeszklone - przeszlifowałem, wszystko wyczyściłem i wygląda przyzwoicie, wymieniłem płyn przy okazji. Na zimno hamują, po rozgrzaniu słabo. I na jakie teraz wymienić / budżet powiedzmy do 200zł. W tej cenie raczej nie dostanę żadnych tunigowych (EBC Green, Ferodo DS. ..), więc jakie „standardowe” klocki będą najlepsze ? (TRW, ATE, EBC, Mintex, Remsa, Textar, Terodo, Jurid, Zimmermann) Wiem że cudów po seryjnym układzie hamulcowym nie mogę oczekiwać, ale jedno hamowanie z tych 160 powinno być naprawdę ostre, żeby można mówić o bezpiecznym układzie Kiedy ostatnio zmieniałeś płyn hamulcowy? Wszyscy się koncentrują tylko na tarczach i klockach, a przecież od świeżości płynu tak wiele zależy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 3 minuty temu, kenickie napisał: Kiedy ostatnio zmieniałeś płyn hamulcowy? Wszyscy się koncentrują tylko na tarczach i klockach, a przecież od świeżości płynu tak wiele zależy. pisałem, że po zauważeniu kiepskiej pracy hamulców, przejrzałem wszystko i wymieniłem płyn jakiś miesiąc temu. poprawy nie zaobserwowano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Września 2017 Udostępnij Napisano 11 Września 2017 zostaw tarcze a wymień klocki pomimo ze są jeszcze grube, a w pierwszej kolejności te które były zeszklone i auto zacznie hamować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.