Skocz do zawartości

Tarcze + klocki hamulcowe - jaka firma


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, Dareek napisał:

tak - dowodzi zastosowania przez markę ATE szajsu do wykonania tarcz.

 

Może partia taka wyszła :hmm:

Praktycznie zawsze brałem ATE i nie było problemu, eksperymentowałem z klockami, brałem RH, Hella Pagid, Mintex i zawsze jak coś z było nie tak, to brałem ATE i był to pewniak :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

analyzer64 - tez tak miałem Zawsze tylko ATE i nigdy nie było zawodu, ale jako ciekawostka - w 2012 r. kupowałem do Bravo tarcze ATE- kosztowały 380 pln/ sztukę w rozmiarze 284 mm. Teraz tarcza 330 mm kosztowała 210 pln/szt. Już wiem skąd różnica w cenie. Mam wrażenie że ATE chciało za wszelką cenę konkurować..ceną-  no i nie wyszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE nie jest producentem tarcz do wszystkich modeli, które sprzedaje. Oni tworzą układy hamulcowe, a jeśli chodzi o tarcze i klocki, to ATE jest tylko koncesjonerem. 

19 godzin temu, Dareek napisał:

analyzer64 - tez tak miałem Zawsze tylko ATE i nigdy nie było zawodu, ale jako ciekawostka - w 2012 r. kupowałem do Bravo tarcze ATE- kosztowały 380 pln/ sztukę w rozmiarze 284 mm. Teraz tarcza 330 mm kosztowała 210 pln/szt. Już wiem skąd różnica w cenie. Mam wrażenie że ATE chciało za wszelką cenę konkurować..ceną-  no i nie wyszło.

Jak kupowałeś w 2012r te 284mm, to mogły być wyrobem ATE, a te 330mm, to chińczyk, który przyjechał kontenerem do firmy, ładnie pomalowali i zrobili grawer ATE. Tak to dzisiaj wygląda i nie można generalizować. Do BMW, jak ma być dobrze i nie krzywić, wkładam Textar, choć Bosch też daje radę. ATE 325mm gnie po miesiącu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2017 o 08:38, BoRuCh napisał:

w Lodzi masz Bozarto w komplecie z TRW szukaj go na allegro, tarcze robi mu mikoda i ma dobre ceny !

 

 

dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szuro napisał:

 

 

dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie.

miałem przyjemność jeszcze jak sprzedawał tarcze by mikoda z klockami trw, tarcze nie do zajechania, nawet po rozgrzaniu i kałuży nie wichrowała się !  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, przerabialem kilka tarcz u siebie w Stilo ( 1.9 140kM ) i rajdowce CC 1.2 100Km. I tak-

 

Jeżeli ktoś kupuje tarcze do cywilnego auta to najlepiej zwykle lite plus dobry klocek ( ate , textar, optymalnie ferrodo primier ) trw pyla bo są miękkie , Bosch zbyt twarde piszczą ...

 

Każdy co myśli że kupi brembo jakieś nacinane nawiercanie itp założy klocek i będzie panem wsii w hamowaniu gruuubo się pomyli. Szkoda kaski. To wg mnie mit. Prawdziwe wyczynowe tarcze które są czasem dostępne do cywilnego wozu to np tarox , sparco itp.

 

Kupię lite tarcze plus klocki ceramiczne a wtedy w cywilu zobaczycie różnice... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.07.2017 o 08:39, szuro napisał:

 

 

dokładnie, też czytałem o nim dobre opinie.

Daj spokój z tymi mikodami. W Stilo (1300kg) nacinane nawiercane się nie sprawdziły + klocek textar...= w górach zagrzalem tarcze wpadłem w kałuże i lipa , pokrzywilo ja ...( nówka 1000km przebiegu) toczenie 1mm i znowu przygoda .... Odksztalcila się od ciepła ( jazda gt dizlem). W CC lita była ok do 10.000tysi. W Stilo nie nadają się . nie polecam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2017 o 15:53, Muzyk napisał:

dla mnie niezaprzeczalnym atutem bedzie mniejsze zuzycie klocka jak rowniez cichsza praca :D

dla mnie przy hamulcach kluczowe są dwa parametry - droga hamowania i wydajność termiczna. Resztę pies drapał.

O wiele bardziej wolę cały przód niż zapylone felgi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
Dnia 20.07.2017 o 18:22, kaczorek79 napisał:

ATE nie jest producentem tarcz do wszystkich modeli, które sprzedaje. Oni tworzą układy hamulcowe, a jeśli chodzi o tarcze i klocki, to ATE jest tylko koncesjonerem. 

Jak kupowałeś w 2012r te 284mm, to mogły być wyrobem ATE, a te 330mm, to chińczyk, który przyjechał kontenerem do firmy, ładnie pomalowali i zrobili grawer ATE. Tak to dzisiaj wygląda i nie można generalizować. Do BMW, jak ma być dobrze i nie krzywić, wkładam Textar, choć Bosch też daje radę. ATE 325mm gnie po miesiącu.

ciąg dalszy i finał - po zabawie z ATE próba zamontowania Bosch-a - tu zaskoczenie bo wytrzymały aż 2000 km :phi: dziś właśnie info z Inter Cars o uznaniu reklamacji  ;l - tak jak pisałeś obie fimy na pudełkach made in PRC.

w końcu zamontowałem OE kompletny zestaw łącznie z klockami - w końcu problem gnących się tarcz uznałem za zakończony. ponad 5 tkm i nic.

Nie tylko po tym przykładzie ale ogólnie w tej chwili rynek zamienników to jakaś katastrofa - żadna marka nie gwarantuje poprawnego działania :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Potrzebuje nowych klocków, przy awaryjnym hamowaniu  ze ~160 nie byłem w stanie zablokować na końcu kół, aby zadziałał ABS. Później sprawdziłem to jeszcze raz i niestety drugie hamowanie z prędkości >100 jest słabe.

Sprawdziłem jak wyglądają hamulce – tarcze OK, klocków (Bosch – jeszcze oryginały) zostało 6mm były trochę jakby zeszklone - przeszlifowałem, wszystko wyczyściłem i wygląda przyzwoicie, wymieniłem płyn przy okazji.

Na zimno hamują, po rozgrzaniu słabo.

I na jakie teraz wymienić / budżet powiedzmy do 200zł. W tej cenie raczej nie dostanę żadnych tunigowych (EBC Green, Ferodo DS. ..), więc jakie „standardowe” klocki będą najlepsze ? (TRW, ATE, EBC, Mintex, Remsa, Textar, Terodo, Jurid, Zimmermann)

Wiem że cudów po seryjnym układzie hamulcowym nie mogę oczekiwać, ale jedno hamowanie z tych 160 powinno być naprawdę ostre, żeby można mówić o bezpiecznym układzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam teraz tarcze bosh i klocki ate i nie polecam takiego zestawu, piszczą od samego początku założenia , prowadnice przesmarowane i dany smar przeciw piszczeniu  klocków i pupa blada , piszczą ale hamowanie jest ok, tez kiedys walczyłem ze słabym hamowaniem auto zwalniało ale nie hamowało, pomogła wymiana klocków na  trw na tyle auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tylu założyłem w Galaxy tarcze Delphi i klocki OE Ford Motorcraft pełen obaw i nie potrzebnie, jestem mega zadowolony. Dobra cena i jakość, często Galaxy jeździ obciążony i po autostradach i jest super, tarcze proste, gładkie bez rys, cisza i spokój, polecam. Mam je coś koło 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jqr napisał:

Potrzebuje nowych klocków, przy awaryjnym hamowaniu  ze ~160 nie byłem w stanie zablokować na końcu kół, aby zadziałał ABS. Później sprawdziłem to jeszcze raz i niestety drugie hamowanie z prędkości >100 jest słabe.

Sprawdziłem jak wyglądają hamulce – tarcze OK, klocków (Bosch – jeszcze oryginały) zostało 6mm były trochę jakby zeszklone - przeszlifowałem, wszystko wyczyściłem i wygląda przyzwoicie, wymieniłem płyn przy okazji.

Na zimno hamują, po rozgrzaniu słabo.

I na jakie teraz wymienić / budżet powiedzmy do 200zł. W tej cenie raczej nie dostanę żadnych tunigowych (EBC Green, Ferodo DS. ..), więc jakie „standardowe” klocki będą najlepsze ? (TRW, ATE, EBC, Mintex, Remsa, Textar, Terodo, Jurid, Zimmermann)

Wiem że cudów po seryjnym układzie hamulcowym nie mogę oczekiwać, ale jedno hamowanie z tych 160 powinno być naprawdę ostre, żeby można mówić o bezpiecznym układzie

Kiedy ostatnio zmieniałeś płyn hamulcowy? Wszyscy się koncentrują tylko na tarczach i klockach, a przecież od świeżości płynu tak wiele zależy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, kenickie napisał:

Kiedy ostatnio zmieniałeś płyn hamulcowy? Wszyscy się koncentrują tylko na tarczach i klockach, a przecież od świeżości płynu tak wiele zależy.

 

pisałem, że po zauważeniu kiepskiej pracy hamulców, przejrzałem wszystko i wymieniłem płyn jakiś miesiąc temu. 

poprawy nie zaobserwowano

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.