Skocz do zawartości

Tarcze + klocki hamulcowe - jaka firma


camel00

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, wiem, było 1000 razy ;] myślałem, że ogarnę samemu, ale chyba się poddaję.

Do wyboru mamy: klocki i tarcze hamulcowe. Celuję w: ATE, TRW, Brembo, ew. Bosch.

Oś przednia. Tarcza zwykła, bez wiercenia, nacinania czy innych sportowych wynalazków.

 

Komplet wychodzi:

ATE - 505
TRW - 400

Brembo* - 405
Bosch - 495

 

* Nie ma klocków Brembo (w tym sklepie), jest tarcza. Więc byłaby tarcza Brembo + klocki TRW

 

Pytania:

- Czy warto dopłacić 100 zł do ATE (nigdy nie miałem, nie wiem co to za firma). Klocki są jakieś dziwnie drogie (80 zł z tych 100 różnicy)

- Czy warto zmienić sklep i kupić komplet Brembo - aktualnie mam klocki Brembo, przejechały 20k km; na automacie to niezły wynik.

- Czy to, że tarcze i klocki TRW w Jeep'ie zjadło mi w 5k km, znaczy, że w Subaru też je wyparuje?

- Widzę, że są klocki w zestawach z jakimiś blaszkami i bez. Co to, po co to, można bez tego?

- Czy różnica grubość klocka - 16,4 mm (aktualne Brembo) a 17,8 mm (TRW) - robi jakąś różnicę?

 

Generalnie zastanawiam się między ATE (żeby wyrobić sobie opinię) a TRW (bo są tanie). Help ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TRW bym nie bral :D

Bosch to pakowacz

Brembo klocki ma w ofercie :D ale tutaj bym dolozyl do klockow ATE

ATE+ATE to imo najrozsadniejszy wybor, na klockach jeszcze sie nie sparzylem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już się zdecydujesz co chcesz kupić to ja załatwię Ci to taniej,odbiór tam gdzie kiedyś.;]

TRW dość twarde,sporo pylą.:ok:

Ate dość niezłe choć ostatnio miałem kilka reklamacji,ponoć przenieśli część produkcji do P.R.C.:(

Bosch nie piszczy ale wg.mnie b.mocno pyli i jest dość miękki.

Brembo sprzedaje mało,więc nie mam porównania,ale to alternatywa dla TRW dość dobra.

Ja mocno poszedłem w sklepie w Zimmermana i mam b.dobre opinie tak od mechaników jak i klientów.:oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muzyk napisał:

TRW bym nie bral :D

Bosch to pakowacz

Brembo klocki ma w ofercie :D ale tutaj bym dolozyl do klockow ATE

ATE+ATE to imo najrozsadniejszy wybor, na klockach jeszcze sie nie sparzylem..

 

TRW miałem w Jeep. Zjadło po jednym przejeździe w górach ;] Ale tam samochód był zdecydowanie cięższy.

Od Bosch'a wolę Makitę, ale tutaj są w podobnym przedziale cenowym, więc wrzuciłem, może ktoś ma dobre doświadczenia.

Brembo mam obecnie, w nie ma aktualnie w sklepie z którego kupuję graty. Klocki niby dobre, ale nie skończyły się jakoś po ludzku (dudniąc), tylko zaczęły piszczeć (non stop, bez wciśniętego hamulca. Zrobiła się rdza od wewnętrznej strony tarczy która trze podczas jazdy).

ATE nie znam, ale są drogie… to chyba dobre? ;] 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Prozaq napisał:

Jeżeli już się zdecydujesz co chcesz kupić to ja załatwię Ci to taniej,odbiór tam gdzie kiedyś.;]

TRW dość twarde,sporo pylą.:ok:

Ate dość niezłe choć ostatnio miałem kilka reklamacji,ponoć przenieśli część produkcji do P.R.C.:(

Bosch nie piszczy ale wg.mnie b.mocno pyli i jest dość miękki.

Brembo sprzedaje mało,więc nie mam porównania,ale to alternatywa dla TRW dość dobra.

Ja mocno poszedłem w sklepie w Zimmermana i mam b.dobre opinie tak od mechaników jak i klientów.:oki:

 

 

Do Ciebie mam bliżej, więc wolę u Ciebie ;] 

Co to te Zimmerman? Zupełnie nie znam. Ceny w 4cars to 140 klocki (ZIM23865.180.1) + 323 tarcze (ZIM530.2457.20), ew.496 jakiś nawiercane (ZIM530.2457.52)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ATE nie dotykaj - zepsuło się - załatwiłem 2 komplety tarcz 330 mm w ciągu półtora miesiąca -gną się jak plastelina a niektóre już w fabryce są zwichrowane i wedle wiedzy z IC wraca okóło 85% na reklamacje-  zmienili dostawcę w Chinach.

Ja sie zawiodłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stanęło na tarczach Brembo Max i klockach Ferodo od kolegi @Prozaq

 

<lokowanie produktu start>

Wyszło taniej niż gdzie indziej, sprzedawca sprawdzony, to i polecić chyba można ;] :swinka:

<lokowanie produktu stop>

 

Przejrzałem internety, ale wszędzie piszą, że:

- ATE / TRW / Brembo / Bosch / Zimmermann / etc. to kicha i…

- …lepsze jest ATE / TRW / Brembo / Bosch / Zimmermann / etc.

 

Nie mam czasu się doktoryzować z klocków hamulcowych ;] 

Miało być zwykłe Brembo i Ferodo (polecają na SIP), ale nacinane Brembo Max jest niewiele droższe, więc spróbujemy tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Muzyk napisał:

to pomysl o nawiercanym ;) takie teraz tez maja :) wolalbym osobiscie zamiast nacinanego :D

 

Ja was znam wy sprzedawcy wredne ;) miały być zwykłe hamulce za 4 stówki… ale 'to' jest tylko trochę droższe a jak dorzucę 'tam' to będzie mega lepiej, a 'stąd' to już mamy blisko do nawiercanych, a jak nawiercane to może i klocki lepsze ;] Chopie, ja mam z tyłu zwykłe bębny, jak wsadzę żylety z przodu to mi się będzie tył odrywał przy hamowaniu ;] 

 

@Prozaq, bardzo droższe te nawiercane? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Muzyk napisał:

to pomysl o nawiercanym ;) takie teraz tez maja :) wolalbym osobiscie zamiast nacinanego :D

 

Tarcze Brembo Xtra przypasują tym, którzy cenią sobie wygląd zewnętrzny, ponieważ nawiercane tarcze kojarzą się ze sportem. Tarcze Brembo Max wybiorą z kolei osoby praktyczne – te tarcze nie tylko są bardziej odporne na pękanie, ale też można samemu ocenić ich stopień zużycia dzięki nacięciom. Jeżeli chodzi o wydajność, nie ma praktycznie żadnej różnicy – zwłaszcza jeżeli patrzymy na sportową jazdę w kontekście jazdy drogowej, a nie tej po torze. Jazda wyścigowa wymaga innej klasy produktów zaprojektowanych specjalnie do zastosowania w warunkach wyścigowych.

 

brembo.com ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Muzyk napisał:

dla mnie niezaprzeczalnym atutem bedzie mniejsze zuzycie klocka jak rowniez cichsza praca :D

 

A tego np. nie wiedziałem.

Zakładam, że jakakolwiek faktura na tarczy zjada klocek szybciej, ale myślisz (albo wiesz), że są wymierne różnice między nacinanymi a nawiercanymi? 

Różnica w cenie jest - powiedzmy - akceptowalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, analyzer64 napisał:

Ja bym wziął komplet Textar, albo ATE. Z tych dwóch na pewno :ok: 

 

Już się zdecydowałem na klocki Ferodo i tarcze Brembo Max.

Jeszcze mnie tu namawiają na Brembo Xtra ale chyba spasuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, analyzer64 napisał:

Kasę sobie zostaw na swap tylnych hamulców tarczowych, pewnie z jakiejś Imprezy by podeszły :hmm::ok: 

 

Wstawiają z uturbionych Forków, ale nie widzę sensu się w to bawić. W mieście hamuje wystarczająco a na trasie - powyżej 120 - siła nośna jest jak w samolocie, więc poprawianie wydajności zatrzymywania kół które i tak nie dotykają asfaltu mija się z celem.

 

Kasę to zbieram na Defendera ;] Tylko najpierw chcę kupić Samurai'a do garażu, żeby robił za awaryjną taczkę jak się ten pierwszy popsuje.

Tak, wiem - Defender do miasta i niezawodny Samurai to poroniony pomysł ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, camel00 napisał:

Tak, wiem - Defender do miasta i niezawodny Samurai to poroniony pomysł ;]

 

W ogóle tym jeździć gdziekolwiek pomijając drogi nieutwardzone to jakiś masochizm chyba ;] Nie lepiej mieć Defendera i coś normalnego? Może z drugiej strony bieguna coś na hydro ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pagid (czerwone) miałem kiedyś w golfie3 do tarcz Ate. Było ok, ale było to wieki temu i przed mariażem ("dżon wenczer") TMD Friction i Helli.

 

Teraz jeżdżę mocniejszymi, a na pewno cięższymi, autami i w dwóch już miałem textar pro (obydwa zestawy jeszcze jeżdżą). Jak na razie nie miałem lepszych "niesportowych" hamulców. Potwierdzam jednak ich minus (ale nie wadę) - pylą straszliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłączę się z pytaniem: na przód do Superba brać tarcze + klocki Textar, czy Zimmermann (cena porównywalna) ?

 

wybór z tych dwóch firm, bo ate, trw, brembo itd. 30% droższe

z własnego doświadczenia to miałem tylko klocki textar i były w porządku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, binges napisał:

zestaw TRW+TRW często piszczy


Ja miesiąc temu włożyłem do siebie zestaw TRW na przód. Nic mi nie piszczy, tylko strasznie pylą te klocki :( Przednie felgi są na tyle brudniejsze od tylnych, że aż zacząłem podejrzewać, że może mi się któryś tłoczek zatarł i parokrotnie sprawdzałem, czy aby felga nie jest gorąca... Ale hamują dobrze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.07.2017 o 12:40, Dareek napisał:

wedle wiedzy z IC wraca okóło 85% na reklamacje

 

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i się zastanów...

Bo pomijając fakt czy z ATE jest lepiej, czy gorzej, to Twojego wpisu nie sposób określić inaczej jak po prostu brednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Waldek40 napisał:

TRW,TEXTAR,ATE są klockami miękkimi, dobrze hamują ale i strasznie pylą

Duża generalizacja, każda z tych firm dysponuje 150+ różnych mieszanek okładzin, nigdy nie będzie tak, że każdy klocek firmy X będzie 'miękki', mało agresywny dla tarcz, mocno pylący itd.

Trzeba by zawsze porównywać dokładnie ten sam klocek, tylko różnych producentów. A i tu zdarzają się przypadki, że jedna firma robi klocek różniący się tylko i wyłącznie mieszanką w zależności od zastosowania, a wymiarami nie (i nie mam tu na myśli motorsportu, tylko aftermarket).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, goofer007 napisał:

 

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i się zastanów...

Bo pomijając fakt czy z ATE jest lepiej, czy gorzej, to Twojego wpisu nie sposób określić inaczej jak po prostu brednia.

Posłuchaj Miodek - co nie rozumiesz? że do Inter-Cars-u wraca około 85 % zakupionych tarcz ATE jako wadliwych?

w moim przypadku to jest 100% :no::no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na przód jakiś czas temu założyłem tanie tarcze RoadHouse i do tego klocki Jurid White. Dotarły się, hamują dobrze, nie wydają dziwnych dźwięków. Klocki mniej pylą niż inne (ceramika). Zadowolony jestem. Tyle, że ja mam śmieszny rozmiar tarcz - 266x22.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Dareek napisał:

Posłuchaj Miodek - co nie rozumiesz? że do Inter-Cars-u wraca około 85 % zakupionych tarcz ATE jako wadliwych?

w moim przypadku to jest 100% :no::no:

 

 

Gdyby tak bylo to wycofali by taki produkt, wiec prosze Cie, napisalem Ci wczesniej ze przy takich przebiegach to na 99% cos innego bylo winne a nie tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muzyk - to wyjaśnij dlaczego po zmianie na bosch jest kompletny spokój?

Opieram to na tym co mi powiedział sprzedawca w IC- ja nie sprzedaję części i nie jestem w stanie tego zweryfikować ale to samo usłyszałem u znajomego mechanika że ATE zeszło na psy. Owszem może tarcze wielkości podstawki do kawy w CC 700 dają radę ale większe wentylowane jak w moim przypadku 330 mm ATE nie wyrabiają i w tym stwierdzeniu nie jestem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz ze przy tej srednicy jakosc i czystosc montazu ma wielkie znaczenie? uzywanie badz tez nie mazidel pod tarcze itd? a juz stwierdzenie o 85% to wogole jakis zart, mam nadzieje ze juz zdales sobie z tego sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Nie jest żart - nie mam powodu żeby nie wierzyć. Może akurat w tym konkretnym sklepie IC tak było. Biorąc pod uwagę co piszą ludzie na forach na temat aktualnych ATE śmiem twierdzić że coś w tym jest.

Hamulce montowałem samodzielnie zarówno wcześniejsze jak i obecne - piasta sprawdzona -żadnych bić, uszkodzeń, idealnie czysta etc. Zaciski 4 -ro tłok brembo nowe, przewody hamulcowe elastyczne OE nowe, nowy płyn hamulcowy OE, nowe klocki Ferrodo DS performacne - wszystko dedykowanie do konkretnego modelu samochodu żadnego druciarstwa.   Mazideł typu smary grafitowe czy miedziane nie uznaję, bo uważam że wystarczy raz czy 2 razy w roku rozebrać i przeczyścić by cieszyć się sprawnym układem a z doświadczenia tez wiem, iż w przypadku hamulców lepiej tego nie czynić.

Układ po montażu przez 1000 -1500 km traktowany z umiarem aby się ułożył ale mimo to zaczęły się wibracje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎05‎.‎07‎.‎2017 o 12:10, camel00 napisał:

Tak, wiem, było 1000 razy ;] myślałem, że ogarnę samemu, ale chyba się poddaję.

Do wyboru mamy: klocki i tarcze hamulcowe. Celuję w: ATE, TRW, Brembo, ew. Bosch.

Oś przednia. Tarcza zwykła, bez wiercenia, nacinania czy innych sportowych wynalazków.

 

Komplet wychodzi:

ATE - 505
TRW - 400

Brembo* - 405
Bosch - 495

 

* Nie ma klocków Brembo (w tym sklepie), jest tarcza. Więc byłaby tarcza Brembo + klocki TRW

 

Pytania:

- Czy warto dopłacić 100 zł do ATE (nigdy nie miałem, nie wiem co to za firma). Klocki są jakieś dziwnie drogie (80 zł z tych 100 różnicy)

- Czy warto zmienić sklep i kupić komplet Brembo - aktualnie mam klocki Brembo, przejechały 20k km; na automacie to niezły wynik.

- Czy to, że tarcze i klocki TRW w Jeep'ie zjadło mi w 5k km, znaczy, że w Subaru też je wyparuje?

- Widzę, że są klocki w zestawach z jakimiś blaszkami i bez. Co to, po co to, można bez tego?

- Czy różnica grubość klocka - 16,4 mm (aktualne Brembo) a 17,8 mm (TRW) - robi jakąś różnicę?

 

Generalnie zastanawiam się między ATE (żeby wyrobić sobie opinię) a TRW (bo są tanie). Help ;] 

w Lodzi masz Bozarto w komplecie z TRW szukaj go na allegro, tarcze robi mu mikoda i ma dobre ceny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BoRuCh napisał:

w Lodzi masz Bozarto w komplecie z TRW szukaj go na allegro, tarcze robi mu mikoda i ma dobre ceny !

 

Za późno ;) Tarcze odebrane, sprawa załatwiona. Tarcze Brembo Max, klocki Ferodo.

To jest jeden z tych tematów, gdzie czas poświęcony na szukanie jest mniej warty niż sam towar, a - jak widać po tym wątku - każda osoba ma zdanie i doświadczenie inne niż pozostałe. Pozostaje nic innego jak przekonać się empirycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, za późno zobaczyłem temat.... Trzeba było zajrzeć na forum SIP. Dowiedziałbyś się, że tarcze w zasadzie dowolne (zwykłe TRW lub Brembo są w zupełności wystarczające - poważnie), natomiast klocki to co najmniej Carbone Lorraine rc5+ lub Hawk HP+ ;] Inne nie hamują ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Bednar napisał:

Ech, za późno zobaczyłem temat.... Trzeba było zajrzeć na forum SIP. Dowiedziałbyś się, że tarcze w zasadzie dowolne (zwykłe TRW lub Brembo są w zupełności wystarczające - poważnie), natomiast klocki to co najmniej Carbone Lorraine rc5+ lub Hawk HP+ ;] Inne nie hamują ;]

 

Czyli co? Źle wybrałem? ;] No trudno. Muszę ponosić konsekwencje własnych wyborów. :skromny:

BTW - kurde, nie wiedziałem, że tarcze są takie ciężkie ;)

 

 

20170707_154808114_iOS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czyli co? Źle wybrałem? ;] No trudno. Muszę ponosić konsekwencje własnych wyborów. :skromny:


Po prostu w forku standardowe tarcze sprawdzają się, do zwykłej jazdy nie ma sensu kombinować. Różnicę w cenie lepiej dorzucić do lepszych klocków :) Co prawda Hawk czy CL to lekka przesada ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Dareek napisał:

Posłuchaj Miodek - co nie rozumiesz? że do Inter-Cars-u wraca około 85 % zakupionych tarcz ATE jako wadliwych?

w moim przypadku to jest 100% :no::no:

Ból tyłka się pojawił ? :) Jakby to było moje forum i nie musiałbym zwracać uwagi na moderatorów to napisałbym Ci to w trzech bardzo prostych słowach ;)

Ja wszystko rozumiem, Ty nie bardzo niestety.  Do InterCarsu nie wraca ani 85%, ani nawet 8,5% a jakby nawet było tego 0,85%, co powiedzmy mogłoby być realne, to też byłoby nieciekawie.

Muzyk Ci próbował wytłumaczyć delikatnie, że to jakiś, absurd, żart czy jak zwał ale i tak bez skutku, no trudno płakać nie będziemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.07.2017 o 11:43, Bednar napisał:

Ech, za późno zobaczyłem temat.... Trzeba było zajrzeć na forum SIP. Dowiedziałbyś się, że tarcze w zasadzie dowolne (zwykłe TRW lub Brembo są w zupełności wystarczające - poważnie), natomiast klocki to co najmniej Carbone Lorraine rc5+ lub Hawk HP+ ;] Inne nie hamują ;]

tam to w ogole rozne dziwne rzeczy mozna wyczytac. Ale w sumie czemu sie dziwic - fanatycy ;]

 

mnie w Imprezie bardzo dobrze hamowaly Textary z jakis tanich tarczach SP gladkich. Wytrzymaly i mniejsze (Wyrazow, jazda po gorach), i wieksze (Tor Poznan) upalanie. Na drugi dzien po upalaniu dzialaly normalnie, co nie jest oczywiste. Niestety po 13 kkm ku mojemu zdziwieniu okazalo sie ze klockow juz nie ma. Teraz testuje Mintexy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, alastair napisał:

tam to w ogole rozne dziwne rzeczy mozna wyczytac. Ale w sumie czemu sie dziwic - fanatycy ;]

 

mnie w Imprezie bardzo dobrze hamowaly Textary z jakis tanich tarczach SP gladkich. Wytrzymaly i mniejsze (Wyrazow, jazda po gorach), i wieksze (Tor Poznan) upalanie. Na drugi dzien po upalaniu dzialaly normalnie, co nie jest oczywiste. Niestety po 13 kkm ku mojemu zdziwieniu okazalo sie ze klockow juz nie ma. Teraz testuje Mintexy.

 

W forku mam tarcze zwykłe TRW i klocki Hawk ;] HPC. Zestaw jeździ już około 60tys. km i jeszcze jest sporo klocka. Fakt, że jazda tylko "po bułki". Jeden wyjazd na SJS, ale na pierwszym stopniu hamulce w zasadzie odpoczywają.

 

Dla @camel00 najlepszą opcją do polepszenia hamowania byłaby wymiana jarzm (chyba tylko jarzm) i zmiana tarcz z 277 na 293.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.07.2017 o 15:20, PanMaciej napisał:


Ja miesiąc temu włożyłem do siebie zestaw TRW na przód. Nic mi nie piszczy, tylko strasznie pylą te klocki :( Przednie felgi są na tyle brudniejsze od tylnych, że aż zacząłem podejrzewać, że może mi się któryś tłoczek zatarł i parokrotnie sprawdzałem, czy aby felga nie jest gorąca... Ale hamują dobrze :)

 

oby nie piszczały ale to wychodzi po dłuższym okresie eksploatacji

każdy klocek musi sie dopasować i każdy na początku będzie pylił, to chyba logiczne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 6.07.2017 o 23:19, Muzyk napisał:

 

 

Gdyby tak bylo to wycofali by taki produkt, wiec prosze Cie, napisalem Ci wczesniej ze przy takich przebiegach to na 99% cos innego bylo winne a nie tarcze.

no i reklamacja rozpatrzona - 2 komplety tarcz ATE 330mm miały bicie fabryczne - kasa oddana!

dziś jak byłem po pieniądze sprzedawca pokazał mi następne 3 komplety tarcz ATE, które leżały do reklamacji :phi:

zamontowane tarcze bosch mają się dobrze żadnych wibracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.