Florydzialski Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Abstrahując od problemów firmy ze zwiększaniem mocy produkcyjnych Modelu 3 i tempem wydawania pieniędzy które za kilka miesięcy spowoduje skończenie się gotówki, problemem jest co innego - wyglada na to ze od 1 stycznia zniknie federalny prezent dla kupujących samochody elektryczne. Do niedawna można było sobie odliczyć $7500 od podatków jakie się zapłaciło. Od 1 stycznia ma tego nie być. Dzwoniłem do Tesli i powiedzieli ze jak chce ten rabat to muszę zamówić najpóźniej w przyszły weekend - wtedy gwarantują dostawę przed 31 grudnia. Powiedzmy ze kupujący S czy X jakoś za bardzo się nie zniechęca - w końcu to tylko kilka % ceny samochodu. Jednak w przypadku 3 to spory problem - to 1/4-1/5 ceny nowego egzemplarza. To może spowodować ze wiele osób zrezygnuje z zakupu. A jednocześnie firma zamiast dostarczać ile się da w tym roku nadal produkuje je ręcznie. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnny_b2 Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Jak to? Nie wypuści kolejnych obligacji (taki żart). Ja się zastanawiam od dawna jak to jest, ze firma od początku jedzie na ogromnych stratach a mimo to inwestorzy walą drzwiami i oknami aby kasę spalić? Taki hype, ze to Elon Musk to to paść nie może?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Cos jak Uber? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 3 godziny temu, Florydziak napisał: Abstrahując od problemów firmy ze zwiększaniem mocy produkcyjnych Modelu 3 i tempem wydawania pieniędzy które za kilka miesięcy spowoduje skończenie się gotówki, problemem jest co innego - wyglada na to ze od 1 stycznia zniknie federalny prezent dla kupujących samochody elektryczne. Do niedawna można było sobie odliczyć $7500 od podatków jakie się zapłaciło. Od 1 stycznia ma tego nie być. Dzwoniłem do Tesli i powiedzieli ze jak chce ten rabat to muszę zamówić najpóźniej w przyszły weekend - wtedy gwarantują dostawę przed 31 grudnia. Powiedzmy ze kupujący S czy X jakoś za bardzo się nie zniechęca - w końcu to tylko kilka % ceny samochodu. Jednak w przypadku 3 to spory problem - to 1/4-1/5 ceny nowego egzemplarza. To może spowodować ze wiele osób zrezygnuje z zakupu. A jednocześnie firma zamiast dostarczać ile się da w tym roku nadal produkuje je ręcznie. Odpowiedz sobie na zajebiście ważne pytanie. Czy Ciebie to 7500USD zniechęci do kupna Tesli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 34 minuty temu, kravitz napisał: Odpowiedz sobie na zajebiście ważne pytanie. Czy Ciebie to 7500USD zniechęci do kupna Tesli? Jakby do hybrydy w PL doplacali 7,5k zlotych to ja bym kupil bo sie oplaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 5 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Pół roku temu media się wieszczyły, że Tesla wkrótce wykończy "tradycyjnych" producentów aut. Teraz whadło w druga stronę - Tesla wkrótce padnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 5 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Odpowiedz sobie na zajebiście ważne pytanie. Czy Ciebie to 7500USD zniechęci do kupna Tesli?Na pewno spowoduje opóźnienie decyzji żeby zobaczyć jak firma i rynek zareagują. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 8 godzin temu, Florydziak napisał: Na pewno spowoduje opóźnienie decyzji żeby zobaczyć jak firma i rynek zareagują. Będziesz przez to dłużej dotknięty nieszczęściem ujeżdżania Mercedesa. Nie wiem czy pisać czy to dobrze czy źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 5 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 Jeżeli nie opanują produkcji modelu 3, to myślę, że to bardzo realne że Tesla padnie.. chyba że się sprzeda jakiemuś bogatemu inwestorowi, co ją urtuje. Jeżeli ten projekt padnie, to Elon Musk będzie miał ogromne problemy - po pierwsze będzie musiał oddać wpłacone zaliczki. Po drugie, bo to wygląda jak piramida finansowa tj. obiecuję ludziom dostaę samochodu, ci wpłacają zliczki i zamawiają, ja pieniądze inwestuję i potem dochodzimy do tego że przygotowanie samochodów dla pierwszych zamawiajacych, jest finansoweane przez tych ostatnich... a kiedy przychodzi na nich kolejka, to okazuje się ż kasa pusta i nic nie dostaną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 2 godziny temu, Manx napisał: Jeżeli nie opanują produkcji modelu 3, to myślę, że to bardzo realne że Tesla padnie.. chyba że się sprzeda jakiemuś bogatemu inwestorowi, co ją urtuje. Jeżeli ten projekt padnie, to Elon Musk będzie miał ogromne problemy - po pierwsze będzie musiał oddać wpłacone zaliczki. Po drugie, bo to wygląda jak piramida finansowa tj. obiecuję ludziom dostaę samochodu, ci wpłacają zliczki i zamawiają, ja pieniądze inwestuję i potem dochodzimy do tego że przygotowanie samochodów dla pierwszych zamawiajacych, jest finansoweane przez tych ostatnich... a kiedy przychodzi na nich kolejka, to okazuje się ż kasa pusta i nic nie dostaną. Chińczycy z pocałowaniem rączki kupią, albo doinwestują. Mają pierdyliony dolarów rezerw i muszą je wydać, nim się okaże, że mają wartość papieru, na którym je wydrukowano, czyli papieru toaletowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Imvho problem jest. Ale is to widze tak:- produckcja reczna - jak mowilem ta fabryka przez lata nie byla znana z Q ani w GM ani w Toyota,- opeznienia modelu 3.Tak w US moze to zrobi roznice ale w EU czy u mnie bez incentives to zrobi 0 roznicy. Czyli musiala by klient na innych rynkach tez pasc.Mam u siebie na wsi juz 6 na powiedzmy 180-200 domow. To nie wiele ale wiem ze $1000 deposit nastepnych 2 zostawilo na model 3.Wydaje mi sie ze@Kravitz ma racje. Bardziej bym sie obawial ze producenci zalapia I Tesla z manufaktura pojdzie papa.Wezmy Leaf. Zasieg poprawiony I mimo ze nie idealny to zyskuje 80% pozytywnych reviews. Auto z polki.Sent from my Samsung Galaxy S8+ using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niejj lepsi. To czy Tesla wytrzyma to już chyba od ich strategii marketingowej zależy, bardzo możliwe że wchlonie ich kto inny np. chinole by pozyskac technologie. Tak czy siak Tesla zasługuje na szacunek i zapisuje sie w historii motoryzacji jako "propagator" czy też pierwszy poważny producent w pełni praktycznych aut elektrycznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 8 godzin temu, maras77 napisał: Chińczycy z pocałowaniem rączki kupią, albo doinwestują. Mają pierdyliony dolarów rezerw i muszą je wydać, nim się okaże, że mają wartość papieru, na którym je wydrukowano, czyli papieru toaletowego. Szczerze mówiąc... to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że jełi już, to by były Chiny, o ile tylko Tesla będzie chciała małżeństwa z chińczykiami. Z całej reszty, co najwyżej ktoś spoza branży motoryzacyjnej, bo największe koncerny mogą nie mieć teraz kasy: - VW AG ma problemy po dieselgate i nadal przed nimi są duże wydatki z tym związane, - PSA z chińską kroplówką kupiło ostatnio Opla, więc mało prawdopodbne by się porwali na zakup Tesli i jej dotowanie zanim zacznie zarabiać, - FCA - z $ rchyba jakiś przebojów nie ma, w EU idzie im słabo, w US nieźle. - Korea i Japonia nie mają w tej branży dotychczas w zwyczaju wzrostu przez M&A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 (edytowane) 48 minut temu, Manx napisał: Szczerze mówiąc... to moim zdaniem najbardziej prawdopodobne, że jełi już, to by były Chiny, o ile tylko Tesla będzie chciała małżeństwa z chińczykiami. Z całej reszty, co najwyżej ktoś spoza branży motoryzacyjnej, bo największe koncerny mogą nie mieć teraz kasy: - VW AG ma problemy po dieselgate i nadal przed nimi są duże wydatki z tym związane, - PSA z chińską kroplówką kupiło ostatnio Opla, więc mało prawdopodbne by się porwali na zakup Tesli i jej dotowanie zanim zacznie zarabiać, - FCA - z $ rchyba jakiś przebojów nie ma, w EU idzie im słabo, w US nieźle. - Korea i Japonia nie mają w tej branży dotychczas w zwyczaju wzrostu przez M&A. Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować. Edytowane 6 Listopada 2017 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 (edytowane) 57 minut temu, wesol napisał: Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niej lepsi. Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... Edytowane 6 Listopada 2017 przez grogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 (edytowane) 1 godzinę temu, OZI napisał: Wezmy Leaf. Zasieg poprawiony I mimo ze nie idealny to zyskuje 80% pozytywnych reviews. Auto z polki./obrazek zacytowany celowo, bo do niego się odnoszę/ Czyli wciąż nie dla mnie, brak regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie zdyskwalifikował pierwszego, i jak widać też drugiego, Leafa. Szkoda Edytowane 6 Listopada 2017 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 32 minuty temu, grogi napisał: Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować. Postawili... ale w sumie to uporem mogą do czegoś dojść w tej dziedzinie. Zajmie im to długie lata, zanim im się ta ścieżka rozwoju opłaci. Z Hybrydami też na poczatku było im ciężko. Tu będzie ciężęj, bo stacji na wodór praktycznie nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Nie znam kondycji Tesli. Ale jeśli coś może ich zabić to konkurencja. Wielkie koncerny pokroju VW, BMW i inni, niedługo wejdą na rynek z bezpośrednimi konkurentami Tesli i podejrzewam ,że będą od niejj lepsi. To czy Tesla wytrzyma to już chyba od ich strategii marketingowej zależy, bardzo możliwe że wchlonie ich kto inny np. chinole by pozyskac technologie. Tak czy siak Tesla zasługuje na szacunek i zapisuje sie w historii motoryzacji jako "propagator" czy też pierwszy poważny producent w pełni praktycznych aut elektrycznych.Porsche się ostatnio przyznało ze nie stać ich na dogonienie Tesli. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... Największy problem z elektrycznymi to sieć „stacji benzynowych”. Co z tego ze kupie Leaf’a jak jestem uwiązany do domu bo na trasę nie pojadę? Tutaj Tesla bije konkurencje na głowę. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 2 godziny temu, grogi napisał: Problemem nie jest zrobić samochód elektryczny. Problemem jest zrobić do niego baterie... Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 38 minut temu, Florydziak napisał: Największy problem z elektrycznymi to sieć „stacji benzynowych”. Co z tego ze kupie Leaf’a jak jestem uwiązany do domu bo na trasę nie pojadę? Tutaj Tesla bije konkurencje na głowę. To jest problem dla użytkownika. Ja mówię o problemach z punktu widzenia produkcji... Na tą chwilę to tylko Renault/Nissan jest w jako-taka ustawiony. Mają długoterminowe kontrakty z AESC z fabrykami, które można łatwo rozbudować do skali 30 GWh (milion sztuk po 30 kWh) rocznie. BMW ma kontrakt z Samsung SDI. Volkswagen zaczął w maju budowę swojej fabryki, nawet nie wiem na jakim jest stadium. Nie mam pojęcia skąd Hyundai/Kia biorą baterie - sądząc po problemach z dostępnością łatwo nie jest. Problemy z produkcją Tesla Model3 też w dużej mierze wynikają z trudności z bateriami... 4 minuty temu, volf6 napisał: Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą... Może. Tyle że to trwa... Gigafactory już baterie produkuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Toyota jest w czarnej dziurze - postawili na konia wodorowego, z elektryków nic w R&D nie mieli do zeszłego roku... A są wystarczająco duzi, żeby taki zakup sfinansować.Toyota oficjalnie twierdzi ze:1. Silniki spalinowe będą do min 2050 - zgoda, EU jest malutka pod względem co Asia + rozwijająca się Africa ma wg ilości luda.US tez oprócz CA nie wydaje się możliwe żeby jakiś ban jak EU przypelz.2. Przyszłość to HI z tym tez może być prawda. Sent from my iCrap using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Jeśli chodzi o akumulatory to chyba raczej Panasonic rządzi i równie dobrze moze postawić wspólną fabrykę z Toyotą zamiast z Teslą...Google : CATL Drugim dużym producentem jest Lishen.Kupę $$$ inwestuje tez HWG LG Chem i Panasonic są znane ludziom z ogółu.Sent from my iCrap using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Czyli wciąż nie dla mnie, brak regulacji kierownicy w drugiej płaszczyźnie zdyskwalifikował pierwszego, i jak widać też drugiego, Leafa. Szkoda Mysle ze będzie dużo większy wybór do 2020. Mamy na wsi jednego Leaf i Mitsubishi Outlander PhEV.Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce.Sent from my iCrap using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 39 minut temu, OZI napisał: Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce. Dokładnie ... auto wygląda jak kupa, więc nadaje się już tylko dla emerytów, którym już wszystko jedno 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 6 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2017 Dokładnie ... auto wygląda jak kupa, więc nadaje się już tylko dla emerytów, którym już wszystko jedno Ale jak widac emeryci sa pierwsi krorzy podlapali 'innowacje'.Tesla tez bedzie srednia wieku ok 50 u mnie na wsi. Sent from my Samsung Galaxy S8+ using Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 A Toyota coś bąknęła o akumulatorach ze stałym elektrolitem które mają mieć pojemność x2 w stosunku do dzisiejszych. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OZI Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 A Toyota coś bąknęła o akumulatorach ze stałym elektrolitem które mają mieć pojemność x2 w stosunku do dzisiejszych. KrawiecAle dalej jako zastosowanie do Hybrid a nie jako electric ....Czyli strategia się nie zmienia, masz więcej miejsca w bagażniku i może trochę zmian w tym jak Hybrid jeździ - większy zasięg .Zobaczymy Sent from my iCrap using Tapacrap Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 20 godzin temu, OZI napisał: Mysle ze będzie dużo większy wybór do 2020. Mamy na wsi jednego Leaf i Mitsubishi Outlander PhEV. Jak nie byłem zwolennikiem Leaf to teraz bym jednak kupił - jeśli byłbym na tym etapie co właściciele - po 60tce. Przymierzałbym się do tego PHEV, gdyby tylko: 1. Zbiornik paliwa był w nim większy - teraz to śmieszne jest. 2. Miało to jakikolwiek sens w trasach. 3. Nie był droższy od diesla o 50k. W tej chwili kariera diesla czy benzynowego 2.0 jest niezagrożona (od benzynowego 2.0 jest droższy o 70k). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość krawiec Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 51 minut temu, Ryb napisał: Przymierzałbym się do tego PHEV, gdyby tylko: 1. Zbiornik paliwa był w nim większy - teraz to śmieszne jest. 2. Miało to jakikolwiek sens w trasach. 3. Nie był droższy od diesla o 50k. W tej chwili kariera diesla czy benzynowego 2.0 jest niezagrożona (od benzynowego 2.0 jest droższy o 70k). No niestety cena jest kosmos, tak samo jak Priusa Plug-in. Problem elektryków to nie tylko baterie, z tym sobie za parę lat pewnie poradzimy. Dużo większy problem to wydajność elektrowni i linii przesyłowych, oraz infrastruktura do ładowania. Nie wyobrażam sobie aby teraz na blokowiskach stały same elektryki, bo zwyczajnie tego nie będzie się dało naładować. Prąd tak, ale pewnie wytwarzany bezpośrednio w pojeździe. Docelowo - ogniwa paliwowe, przejściowo być może wróci pomysł małego silnika spalinowego o dużej sprawności robiącego za elektrownie + baterie które można podładować z gniazdka. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 7 minut temu, krawiec napisał: No niestety cena jest kosmos, tak samo jak Priusa Plug-in. Z tego co gdzieś wyczytałem to w Europie Zachodniej cena nie odbiega tak mocno od diesla. U nas jest to absolutnie nieopłacalne, a w niektórych krajach się dobrze sprzedaje. Może mają jakieś systemowe zachęty? 8 minut temu, krawiec napisał: Problem elektryków to nie tylko baterie, z tym sobie za parę lat pewnie poradzimy. Dużo większy problem to wydajność elektrowni i linii przesyłowych, oraz infrastruktura do ładowania. Nie wyobrażam sobie aby teraz na blokowiskach stały same elektryki, bo zwyczajnie tego nie będzie się dało naładować. Od początku uważam, że wymiana baterii na stacjach to najsensowniejsze rozwiązanie. 8 minut temu, krawiec napisał: Prąd tak, ale pewnie wytwarzany bezpośrednio w pojeździe. Docelowo - ogniwa paliwowe, przejściowo być może wróci pomysł małego silnika spalinowego o dużej sprawności robiącego za elektrownie + baterie które można podładować z gniazdka. To też - IMO hybrydy mają większą przyszłość niż auta stricte elektryczne. Przynajmniej przez najbliższe lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 10 godzin temu, Ryb napisał: Od początku uważam, że wymiana baterii na stacjach to najsensowniejsze rozwiązanie. Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 57 minut temu, grogi napisał: Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe. Problemem były prawa własności - czy w momencie wymiany sprzedajesz firmie swoją i kupujesz nową? Bateria stanowi ponad 50% wartości samochodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Godzinę temu, grogi napisał: Tyle, ze nikt nie chciał z tego korzystać. Tesla Model S jest zaprojektowana tak, żeby można było baterie wymieniać - i Tesla z pomysłu się wycofała, bo zainteresowanie było zerowe. Bo nie było gdzie wymieniać. Jakby było gdzie to ludzie woleliby chyba w trasie wymianę trwającą 2 minuty zamiast godziny ładowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, Ryb napisał: Bo nie było gdzie wymieniać. Jakby było gdzie to ludzie woleliby chyba w trasie wymianę trwającą 2 minuty zamiast godziny ładowania? Dziwne te ludzie, nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 32 minuty temu, Florydziak napisał: Problemem były prawa własności - czy w momencie wymiany sprzedajesz firmie swoją i kupujesz nową? Bateria stanowi ponad 50% wartości samochodu... To się da ogarnąć. Zobacz jak się wymienia butle z gazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, grogi napisał: Dziwne te ludzie, nie? Nikt im nie dał sieci stacji z bateriami tylko jakieś głupie ładowarki to wyboru nie mają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, Ryb napisał: To się da ogarnąć. Zobacz jak się wymienia butle z gazem. Butla kosztuje 50000 zł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, grogi napisał: Butla kosztuje 50000 zł? Nie ma znaczenia ile kosztuje, skoro dajesz butlę za butlę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Teraz, Ryb napisał: Nie ma znaczenia ile kosztuje, skoro dajesz butlę za butlę. Tak czy siak - pomysł jest martwy (https://insideevs.com/elon-musk-comments-failed-tesla-battery-swap/) i nikt się nie przymierza do jego wznowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 (edytowane) 1 minutę temu, grogi napisał: Tak czy siak - pomysł jest martwy (https://insideevs.com/elon-musk-comments-failed-tesla-battery-swap/) i nikt się nie przymierza do jego wznowienia. Dlatego elektryki to nadal egzotyczne zabawki do miasta, a ich właściciele potrzebują jeszcze drugiego, normalnego samochodu. Edytowane 7 Listopada 2017 przez Ryb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 To się da ogarnąć. Zobacz jak się wymienia butle z gazem.Myśle ze nie zauważyłeś różnicy w cenie. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2017 Dlatego elektryki to nadal egzotyczne zabawki do miasta, a ich właściciele potrzebują jeszcze drugiego, normalnego samochodu.Ciekawe bo planuje kupić elektryka jako „normalny samochód”. Sent from my refurbished iPhone 5 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 5 godzin temu, Florydziak napisał: Myśle ze nie zauważyłeś różnicy w cenie. Tak jak pisze @Ryb, co ma różnica w cenie? Nawet jeśli kupiłeś ta baterie, to wymieniasz ja na kolejną (oczywiście pokrywa szklana koszt ładowania, jakieś koszty operacyjne + uśredniona utratę wartości baterii) i ciągle masz sprawna baterie. Tyle, że tzw. 1 właścicielowi nie w smak może być pokrywanie od początku kosztów utraty wartości baterii. W takim razie bateria mogłaby być czyjąś własnością, a właściciel więcej za wymianę beceluje. Takie rozwiązanie poprawia zasięg tych aut, oczywiście pod warunkiem odpowiedniej ilości baterii w obiegu (najlepiej zunifikowanych dla wszystkich aut). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 8 godzin temu, Florydziak napisał: Myśle ze nie zauważyłeś różnicy w cenie. Zauważyłem. I nie ma ona absolutnie żadnego znaczenia. Co więcej, ja bym na tym piękny interes zrobił. PS. Zacząłem pisać jaki ale skasowałem. Bo chyba wpadłem na pewien pomysł i nie mam zamiaru się nim tu dzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 8 godzin temu, Florydziak napisał: Ciekawe bo planuje kupić elektryka jako „normalny samochód”. I nawet wycieczka do głupiego Miami będzie megaupierdliwa. A jakbyś musiał jeździć służbowo to byś się pociął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 3 godziny temu, Ryb napisał: PS. Zacząłem pisać jaki ale skasowałem. Bo chyba wpadłem na pewien pomysł i nie mam zamiaru się nim tu dzielić. Jako AK otworzymy sieć wypożyczalni baterii Zje nas Orlen czy inny Lotos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 1 minutę temu, ZUBERTO napisał: Jako AK otworzymy sieć wypożyczalni baterii Zje nas Orlen czy inny Lotos Nie wiem kto i co tu czyta i czy to Orlen czy inny Lotos. Ale niech sobie sami wymyślają. Zgodnie z moim podpisem, ja się nie mam zamiaru moimi pomysłami dzielić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 Myśle że Teslami w cywilizowanym krajach gdzie jest dużo Superchargerów można spokojnie smigać na codzień. U nas - mało praktyczne - bo nawet zwykłych ładowarek nie poza dużymi miastami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 8 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2017 16 minut temu, cesarz napisał: Myśle że Teslami w cywilizowanym krajach gdzie jest dużo Superchargerów można spokojnie smigać na codzień. U nas - mało praktyczne - bo nawet zwykłych ładowarek nie poza dużymi miastami. Jak byś nie kombinował, to przy założeniu że elektryczne samochody się upowszechnią - koncepcja superchargerów jest skazana na porażkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.