fred77 Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Co jest nie tak z układem chłodzenia? Chodzi o samochód Nissan Terrano 2.7TDI. Chłodnica czysta, nagrzewnica czysta, układ nie jest zapowietrzony, poziom chłodziwa prawidłowy. Chłodziwa ani nie ubywa ani nie przybywa. Sprzęgło wiskotyczne wentylatora działa prawidłowo. Termostat? Chyba nie, bo objawy dziwne. Gdyby termostat był uszkodzony zamknięty to silnik by się grzał. Gdyby był uszkodzony otwarty to na postoju temperatura by rosła, a podczas jazdy spadała. A jest odwrotnie. Podczas jazdy powyżej 100km/h wskaźnik wędruje do połowy skali, podczas jazdy z mniejszymi prędkościami wskaźnik nie pokazuje więcej niż pół, a na postoju pokazuje mniej niż ćwierć skali. Jak wspomniałem, z pracą silnika nie ma żadnych problemów, chłodziwo nie wycieka, nie ma w nim oleju, a w oleju nie ma chłodziwa. Silnik się nie przegrzewa. Latem podczas górskiej jazdy z przyczepą wskazówka wędrowała powyżej połowy skali ale słychać jak sprzęgło wiskotyczne włącza wentylator, który jest dość spory i gdy zaczyna pracować to dmucha jak w Tatrze. Ma ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 5 minut temu, fred77 napisał: Co jest nie tak z układem chłodzenia? Chodzi o samochód Nissan Terrano 2.7TDI. Chłodnica czysta, nagrzewnica czysta, układ nie jest zapowietrzony, poziom chłodziwa prawidłowy. Chłodziwa ani nie ubywa ani nie przybywa. Sprzęgło wiskotyczne wentylatora działa prawidłowo. Termostat? Chyba nie, bo objawy dziwne. Gdyby termostat był uszkodzony zamknięty to silnik by się grzał. Gdyby był uszkodzony otwarty to na postoju temperatura by rosła, a podczas jazdy spadała. A jest odwrotnie. Podczas jazdy powyżej 100km/h wskaźnik wędruje do połowy skali, podczas jazdy z mniejszymi prędkościami wskaźnik nie pokazuje więcej niż pół, a na postoju pokazuje mniej niż ćwierć skali. Jak wspomniałem, z pracą silnika nie ma żadnych problemów, chłodziwo nie wycieka, nie ma w nim oleju, a w oleju nie ma chłodziwa. Silnik się nie przegrzewa. Latem podczas górskiej jazdy z przyczepą wskazówka wędrowała powyżej połowy skali ale słychać jak sprzęgło wiskotyczne włącza wentylator, który jest dość spory i gdy zaczyna pracować to dmucha jak w Tatrze. Ma ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie? Moze pompa wody cos niedomaga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogion Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 20 minut temu, fred77 napisał: Gdyby był uszkodzony otwarty to na postoju temperatura by rosła, a podczas jazdy spadała. A jest odwrotnie. Podczas jazdy powyżej 100km/h wskaźnik wędruje do połowy skali, podczas jazdy z mniejszymi prędkościami wskaźnik nie pokazuje więcej niż pół, a na postoju pokazuje mniej niż ćwierć skali. Ma ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie? Mialem tak samo z uszkodzonym termostatem - otwieral sie o 20* za szybko. Przy jezdzie 2-3krmp ped powietrza schladzal szybciej plyn, niz silnik zdolal go pogrzac, przy obrotach > 35*C temperatura dobijala do normy. W miescie - spadala na swiatlach, wzrastala po ruszeniu. Sprawdz, czy chlodnica nie robi ci sie ciepla gdy silnik startuje z zimnego i na 'postoju pokazuje mniej niż ćwierć skali' - jesli tak, to termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 26 minut temu, fred77 napisał: Ma ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie? Nie ma co tłumaczyć. Termostat do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Oczywiście Ujemny bilans cieplny Mam to samo w Landzie, rozgrzany silnik, staje w korku i temperatura spada. Dość częste dla diesli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 8 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 5 minut temu, Joki napisał: Nie ma co tłumaczyć. Termostat do wymiany. Też tak przypuszczałem ale wolałem się upewnić, bo trochę to było dziwne. A teraz, gdy temperatury są ujemne to tym bardziej wskazania mają duży rozrzut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Tez mówie termostat. Podczas jazdy lepiej sie płyn grzeje bo ma wyższe obroty. Na postoju ciepły płyn tak szybko nie krąży. Wąż od termostatu macaj, kiedy sie robi ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Też tak przypuszczałem ale wolałem się upewnić, bo trochę to było dziwne. A teraz, gdy temperatury są ujemne to tym bardziej wskazania mają duży rozrzut.Wrzuć karton przed chłodnice - tak częściowo - jak będzie lepiej wtedy będziesz miał pewność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 14 godzin temu, chojny napisał: Oczywiście Ujemny bilans cieplny Mam to samo w Landzie, rozgrzany silnik, staje w korku i temperatura spada. Dość częste dla diesli Ale chyba nie w takim starym traktorze. W nowoczesnych dieslach - tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 6 minut temu, Pyrekcb napisał: Ale chyba nie w takim starym traktorze. W nowoczesnych dieslach - tak. Przypomniało mi się, że wywalałem termostat aby zwiększyć przepływ płynu, więc... to może być tez uwalony termostat Ale generalnie to podobno te stare traktory tez tak mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 10 minut temu, Pyrekcb napisał: Ale chyba nie w takim starym traktorze. W nowoczesnych dieslach - tak. W oplowskim 1.7 CDTI (czy jak mu tam, siedział w starym Combo) było identycznie. Na postoju zimą nie zagrzeje się nigdy (kiedyś odpaliłem na 40 minut na parkingu i nadal był zimny), po zagrzaniu w korku temperatura spadała. W tym przypadku raczej termostat, ale może się okazać, że TTTM. Uroki diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 W 1.9 tdi od vaga przy otwartym termostacie, albo po wymianie na nieoryginalny, zimą przy włączonym ogrzewaniu na maksa tez nigdy sie nie zagrzeje. Zasłanianie chłodnicy tez tu nic nie pomoże niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 8 godzin temu, Pyrekcb napisał: Ale chyba nie w takim starym traktorze. W nowoczesnych dieslach - tak. Jak wtrysk bezpośredni to tak, znaczy słabo się grzeje. Jak jeszcze pośredni to ze 2 razy szybciej się zagrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 Dnia 8.01.2018 o 20:01, fred77 napisał: Co jest nie tak z układem chłodzenia? Chodzi o samochód Nissan Terrano 2.7TDI. Chłodnica czysta, nagrzewnica czysta, układ nie jest zapowietrzony, poziom chłodziwa prawidłowy. Chłodziwa ani nie ubywa ani nie przybywa. Sprzęgło wiskotyczne wentylatora działa prawidłowo. Termostat? Chyba nie, bo objawy dziwne. Gdyby termostat był uszkodzony zamknięty to silnik by się grzał. Gdyby był uszkodzony otwarty to na postoju temperatura by rosła, a podczas jazdy spadała. A jest odwrotnie. Podczas jazdy powyżej 100km/h wskaźnik wędruje do połowy skali, podczas jazdy z mniejszymi prędkościami wskaźnik nie pokazuje więcej niż pół, a na postoju pokazuje mniej niż ćwierć skali. Jak wspomniałem, z pracą silnika nie ma żadnych problemów, chłodziwo nie wycieka, nie ma w nim oleju, a w oleju nie ma chłodziwa. Silnik się nie przegrzewa. Latem podczas górskiej jazdy z przyczepą wskazówka wędrowała powyżej połowy skali ale słychać jak sprzęgło wiskotyczne włącza wentylator, który jest dość spory i gdy zaczyna pracować to dmucha jak w Tatrze. Ma ktoś jakieś sensowne wytłumaczenie? Diesel bez elektrycznych podgrzewaczy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2018 Dnia 1/9/2018 o 10:05, Pyrekcb napisał: Ale chyba nie w takim starym traktorze. W nowoczesnych dieslach - tak. Kolega miał Mecedesa "kaczora", rocznik '80 i też się tak działo w zimie. Była jazda, było grzanie a na postoju grzanie znikało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2018 @fred77nie tylko diesel, w noPB podobnie. W zeszłym roku wymieniłem i mam spokój, czy lato czy zima zawsze w połowie skali tak jak ma być Nie wiem jak kobieta mogła zimą tak jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Dnia 12.01.2018 o 21:49, r1sender napisał: @fred77nie tylko diesel, w noPB podobnie. W zeszłym roku wymieniłem i mam spokój, czy lato czy zima zawsze w połowie skali tak jak ma być Nie wiem jak kobieta mogła zimą tak jeździć No dobra. Jeszcze się zapytam o jakiegoś dobrego producenta. Nissan Terrano to samochód wiekowy, więc z zakupem oryginalnego termostatu może być problem. Może ktoś zna dobrego producenta, który oferuje porządne i trwałe termostaty? No chyba, że taki sam typ termostatu używany jest w nowszych modelach Nissana. Na początku lutego wyjeżdżam i chciałbym go wymienić. Dlatego czas trochę nagli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 21 minut temu, fred77 napisał: Może ktoś zna dobrego producenta, który oferuje porządne i trwałe termostaty? Wahler jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 12 minut temu, koNik napisał: Wahler jest ok. A to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Tama jest dobra. Sam wkładałem do dwóch poprzednich japońskich aut. Teraz kupiłem oem profilaktycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 2 minuty temu, analyzer64 napisał: Tama jest dobra. Sam wkładałem do dwóch poprzednich japońskich aut. Teraz kupiłem oem profilaktycznie. No właśnie tak sobie oglądam i rozważam zakup. Czytałem też opinie i nie widać, żeby ludzie narzekali. Wygląda też na solidnie wykonane. Chyba wezmę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Miałem w dwóch Hondach i nie miałem zastrzeżeń. Używałem też termostatów Mera, Stahlter, Vernet, Wahler, Gates. Mera po roku zaczął szwankować - włożyłem Stahlter, sporo lepszy - szybciej łapał temperaturę niż na nowym Mera. Te dwa miałem akurat w Oplu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 7 godzin temu, fred77 napisał: No właśnie tak sobie oglądam i rozważam zakup. Czytałem też opinie i nie widać, żeby ludzie narzekali. Wygląda też na solidnie wykonane. Chyba wezmę. zanim założysz to najpierw zrób próbę w garnku czy się otwiera...żebyś nie musiał dwa razy spuszczać płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 23 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Godzinę temu, 4thelement napisał: zanim założysz to najpierw zrób próbę w garnku czy się otwiera...żebyś nie musiał dwa razy spuszczać płynu Chłodziwo odciągam tylko trochę żeby poziom spadł poniżej termostatu. A próba w garnku czasami niewiele pomaga. Zupełnie inaczej jest w garnku, a zupełnie inaczej podczas normalnej pracy. Pamiętam jak w Skodzie Felicia wymieniałem termostaty. W garnku otwierał się tak jak powinien, a po zamontowaniu w samochodzie nie. Podobnie miałem w Idea. Oryginalne nie wytrzymywały długo, dopiero zamiennik działał. Także różnie z tym bywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaM25 Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Termostaty to jest loteria. Jak masz możliwość, to bierz oryginał jednak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 23 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 Fred uderz na Fb do WężaWężowskiego i ci sprzeda ori. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 24 Stycznia 2018 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Witaj! Masz Fiata, ja miałem 5 masz Terrano, ja miałem Sorento, także bierz od razu ori termostat i nie kombinujemy, zerknij jeszcze na pompę wody -> stan wirnika, czy trzyma się ośki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.