Gość Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Witam! Myślę nad wymianą alusów. Obecnie mam 16 cali i zastanawiam się nad większymi kółkami np 17 lub 18. Auto to Zafira B. Pod względem wizualnym stawiam na 18' ale jak to w praktyce się sprawuje. Proszę o opinie użytkowników 17 i 18 calowych kół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Poza wyglądam to same minusy, droższe opony, większa masa, gorsze wybieranie nierówności. Zyski w przyczepności jakieś są ale w codziennym użytkowaniu raczej pomijalne, można je zrekompensować kupując droższe modele opon w mniejszym, tańszym rozmiarze.Wysłane z mojego Moto X Play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 17 w tym aucie styknie, zwłaszcza o ciekawym wzorze. 18tki to pewnie będzie 225/40 a to już drogie kapcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Zależy jakie auto, ja mam homologowane 215/50R17 i też najtańsze nie sąWysłane z mojego Moto X Play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Godzinę temu, Makary napisał: Proszę o opinie użytkowników 17 i 18 calowych kół. Jeżdżę obecnie na zmianę dwoma takimi samymi autami (marka, model, silnik, podobny przebieg). Jeden na 235/55/17 a drugi na 235/45/19 i na 19-stkach zdecydowanie lepiej się prowadzi. Może na 17-stkach lepszy komfort, ale prowadzenie zdecydowanie na plus tych większych i można sobie pozwolić na więcej przy szybszej jeździe. Na Twoim miejscu szedłbym w 18", nie będzie za twardo, ale będzie pewniej i ładniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 52 minuty temu, SorenLorenson napisał: Zależy jakie auto, ja mam homologowane 215/50R17 i też najtańsze nie są Wysłane z mojego Moto X Play Nie tylko średnica wpływa na cenę opony. Popłatny rozmiar 205/55/16 jest tani, a kapeć 215/60/16 juź nie. Dla 17tki popularny i tani rozmiar, także dla zafiry b/astry h to 225/45/17 a np. 225/50/17 będzie juz i kilka procent droższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 52 minuty temu, SorenLorenson napisał: ja mam homologowane 215/50R17 i też najtańsze nie są Mam taki sam rozmiar na lato i można już coś wybrać w przedziale 300-500 zł. Tragedii nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 2 minuty temu, shapyr napisał: Mam taki sam rozmiar na lato i można już coś wybrać w przedziale 300-500 zł. Tragedii nie ma. tak, ale zamiast średnich 17tek można mieć topowe 16tki i przyczepność może być nawet lepsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 8 minut temu, SorenLorenson napisał: ale zamiast średnich 17tek można mieć topowe 16tki Zarówno w rozmiarze 215/55/16 jak i 215/50/17 w cenie do 500 zł kupię np. Goodyear EP, czyli jedne i drugie są w klasie premium. Generalnie różnica to 50 zł na oponie czyli 200 za komplet. Nadal nie ma tragedii. Inna sprawa, że te Goodyeary mam teraz na kołach i szału nie ma. Następne będą budżetowe Dębice Presto UHP2. Ot taki eksperyment. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 chodzi mi o 205/55R16 i 215/50R17 - tu różnica jest już ponad 2x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 2 minuty temu, SorenLorenson napisał: chodzi mi o 205/55R16 i 215/50R17 - tu różnica jest już ponad 2x A dlaczego takie porównanie skoro 205/55R16 nie jest zamiennikiem dla 215/50R17? Zamienna opona to 205/60/16. Tu już ceny są normalne i do 500 zł można naprawdę poszaleć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 2 minuty temu, shapyr napisał: A dlaczego takie porównanie skoro 205/55R16 nie jest zamiennikiem dla 215/50R17? Zamienna opona to 205/60/16. Tu już ceny są normalne i do 500 zł można naprawdę poszaleć. wg forda jest: https://www.opony.com/opony-do/ford/focus/kombi/iii/1-6-tdci-85kw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Teraz, SorenLorenson napisał: wg forda jest: Wg Forda do Mondeo nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Miałem w focusie 205/50/17 było twardo i mało komfortowo Trzeba było uważać na dziury i krawężniki. Na plus jedynie to, że auto lepiej się prezentowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 4 minuty temu, shapyr napisał: Wg Forda do Mondeo nie jest. pokazałem jak sprawa wygląda dla focusa mk3. Tak to sobie wymyślili i tak jest wbite w homologacji. Natomiast wygląd na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Teraz, SorenLorenson napisał: Tak to sobie wymyślili i tak jest wbite w homologacji. Trochę duża różnica obwodu między tymi dwoma rozmiarami, bo prawie 2,4% czyli 3,5 km/h różnicy na samych oponach ale jeździć się da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 26 Października 2018 Udostępnij Napisano 26 Października 2018 Jeśli ma być ładnie, to większa zawsze wygląda ładniej. Poza wyglądem zyska tez prowadzenie. Będziesz miał trochę sztywniej, ale to nie jest żaden dramat, jak to niektórzy teoretycy rysują. Obecnie mam 225/40/18 to zupełnie normalny rozmiar - jeżdżę na takim latem i zimą i jeździ mi się dobrze, nie jest niekomfortowo Minusy są dwa: - większy rozmiar opon w niskim profilu = wyższa cena, - wyższa cena za montaż opon u wulkanizatora. Wszyscy liczą cenę usługi wg średnicy felgi, a jeśli niski profil to traktują jak run flat i trzeba dopłacić. Poza tym same plusy - bierz śmiało 18" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 8 godzin temu, Manx napisał: Jeśli ma być ładnie, to większa zawsze wygląda ładniej. Poza wyglądem zyska tez prowadzenie. Będziesz miał trochę sztywniej, ale to nie jest żaden dramat, jak to niektórzy teoretycy rysują. Obecnie mam 225/40/18 to zupełnie normalny rozmiar - jeżdżę na takim latem i zimą i jeździ mi się dobrze, nie jest niekomfortowo Minusy są dwa: - większy rozmiar opon w niskim profilu = wyższa cena, - wyższa cena za montaż opon u wulkanizatora. Wszyscy liczą cenę usługi wg średnicy felgi, a jeśli niski profil to traktują jak run flat i trzeba dopłacić. Poza tym same plusy - bierz śmiało 18" Ja mam profil 195/45R16 i jak po Wawie i autostradach jezdzi sie super to jak tylko pojade do Lodzi albo gdzies gdzie sa gorsze drogi to jest dramat. Przez ostatnie 10 lat ze dwa razy gume zlapalem a teraz na mniejszym profilu w tym roku juz dwa razy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 16 minut temu, wujekcybul napisał: Ja mam profil 195/45R16 i jak po Wawie i autostradach jezdzi sie super to jak tylko pojade do Lodzi albo gdzies gdzie sa gorsze drogi to jest dramat. Przez ostatnie 10 lat ze dwa razy gume zlapalem a teraz na mniejszym profilu w tym roku juz dwa razy. No patrz a ja po tej Łodzi jeżdżę na 205/50/17 i jakoś nie narzekam , gumy też zdanej nie złapałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 5 minut temu, jareczekmtb napisał: No patrz a ja po tej Łodzi jeżdżę na 205/50/17 i jakoś nie narzekam , gumy też zdanej nie złapałem 205/50 ma sporo wyzsza wysokosc boku opony niz 195/45 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jareczekmtb Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 5 minut temu, Maciej__ napisał: 205/50 ma sporo wyzsza wysokosc boku opony niz 195/45 Specjalny łódzki profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 32 minuty temu, jareczekmtb napisał: No patrz a ja po tej Łodzi jeżdżę na 205/50/17 i jakoś nie narzekam , gumy też zdanej nie złapałem Przeciez to ma duzo wiecej gumy niz moja. Jak jezdziel na 205/55R16 to byl optymalny rozmiar IMO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Fabryka dawała do Zafiry 205/55 R16 (takie mam) lub 225/45 R17 Na placu boju pozostają popularne rozmiary: 225/45 R17 220/40 R18 Ważne: - bezpieczeństwo - komfort - użytkowanie Podpowiedzcie które bardziej - jakieś argumenty za i przeciw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 12 godzin temu, Makary napisał: Pod względem wizualnym stawiam na 18' ale jak to w praktyce się sprawuje. Patrz nie tylko na sam rozmiar felg w płaszczyźnie pionowej, ale też w poziomej. Szerokie opony bardzo źle sprawują się w koleinach i na gorszych jakościowo drogach. Kiedyś miałem porównanie w bmw: 205/ /15 vs 235/ /17 Te drugie - oprócz gorszego prowadzenia i pogorszenia komfortu, powodowały wyraźnie gorsze osiągi oraz spalania 1-1.5 l więcej. Podsumowując: zalety większych felg: - lepsza stabilność w szybko pokonywanych zakrętach - wygląd dla niektórych (dla mnie wyglądają jak przerost formy nad treścią) wady większych felg: - cena samych felg i opon - podatność na uszkodzenia - pogorszenie komfortu - pływanie w koleinach - wyraźne pogorszenie osiągów - wyraźnie zwiększenie spalania Sam musisz zdecydować, czy chcesz zamulać auto po to, by kilka zakrętów pokonać szybciej i popatrzeć sobie na felgi na postoju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 17 minut temu, Polarny napisał: Sam musisz zdecydować, czy chcesz zamulać auto po to, by kilka zakrętów pokonać szybciej i popatrzeć sobie na felgi na postoju. Mam podobne zdanie. Najmniejsze felgi, ew. rozmiar większe, do których wejdą hamulce. Żadnych większych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Godzinę temu, Makary napisał: Fabryka dawała do Zafiry 205/55 R16 (takie mam) lub 225/45 R17 Na placu boju pozostają popularne rozmiary: 225/45 R17 220/40 R18 Ważne: - bezpieczeństwo - komfort - użytkowanie Podpowiedzcie które bardziej - jakieś argumenty za i przeciw W Bravo mam dokładnie taki zestaw, na lato 225/40/18 a na zimę 225/45/17. 18" są fabryczne i na takich go kupiłem, a na zimę dokupiłem oryginalne alu 17". Powiem tak - gdybym miał decydować które z nich wybrać jako uniwersalne, to zdecydowanie 17". Zawsze jak je zakładam na zimę to mam wrażenie że auto dostaje trochę wigoru i jest żwawsze, mimo że mocy mu generalnie nie brakuje. Różnicy w prowadzeniu raczej nie zauważam (pomijając oczywiście samą klasę opon), komfort trochę większy na 17". Największy plus 18" to po prostu wygląd i tyle. Edit: Odnośnie hamulców - przy 18" wyglądają u mnie na śmiesznie małe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Godzinę temu, grogi napisał: Mam podobne zdanie. Najmniejsze felgi, ew. rozmiar większe, do których wejdą hamulce. Żadnych większych Czyli pada na 17-stki. Najmniejsza felga przy dieslu to 16 więc 17 powinny być odpowiednie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 14 godzin temu, Tilok napisał: na 19-stkach zdecydowanie lepiej się prowadzi Dodaj że na dobrych drogach bo na dziurawych jest odwrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 2 godziny temu, kubajg napisał: Zawsze jak je zakładam na zimę to mam wrażenie że auto dostaje trochę wigoru i jest żwawsze Bo tak jest. Im większa felga, tym bardziej zamula - i to nie są niezauważalne procenciki. Kiedyś w katalogu peugeot podawał spalanie i osiągi dla różnych rodzajów felg - różnice były naprawdę spore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 39 minut temu, Polarny napisał: Bo tak jest. Im większa felga, tym bardziej zamula - i to nie są niezauważalne procenciki. Kiedyś w katalogu peugeot podawał spalanie i osiągi dla różnych rodzajów felg - różnice były naprawdę spore. ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 54 minuty temu, Polarny napisał: Bo tak jest. Im większa felga, tym bardziej zamula - i to nie są niezauważalne procenciki. Kiedyś w katalogu peugeot podawał spalanie i osiągi dla różnych rodzajów felg - różnice były naprawdę spore. 14 minut temu, sdss napisał: ??? Koło z większą felga ma większy moment bezwładności. Raz, że jest szersze, a dwa masa jest bardziej odsunięta od osi obrotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 8 minut temu, grogi napisał: Koło z większą felga ma większy moment Zależny od masy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 13 minut temu, sdss napisał: Zależny od masy. Oczywiście. Możesz mieć magnezowe ażurowe felgi 19" i będą miały mniejszy moment niż chińskie alusy 15". Poruszamy się chyba jednak wewnatrz tej samej klasy kół... Jesli dwa koła waza tyle samo, to to z większą felga będzie miało większy moment bezwładności... A większą felga to zwykle też większa masa koła - więc efekt jest podwójny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 8 godzin temu, grogi napisał: Koło z większą felga ma większy moment bezwładności. Raz, że jest szersze, a dwa masa jest bardziej odsunięta od osi obrotu. Plus masa wynikająca z większego obwodu. To wszystko się pięknie kumuluje na ostateczny efekt - niestety, nie tylko wizualny. Ciekawe, jaki procent ludzi dopłacających tysiące do większych felg zdaje sobie sprawę, że efektywnie ich auto będzie jeździć, jak by miało moc wyraźnie mniejszą i że będzie spalać, jak by miało moc wyraźnie większą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawiddawidowski Napisano 27 Października 2018 Udostępnij Napisano 27 Października 2018 Plusem jest tylko to, że jeśli dopasujesz odpowiedni wzór to poprawi się wygląd reszta to same minusy w większości wyżej wymienione ale i tak zawsze ponad wszystko wolę by samochód wyglądał inaczej niż 99% poruszających się po ulicach i z kosztami i dyskomfortem muszę się liczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 11 godzin temu, dawiddawidowski napisał: Plusem jest tylko to, że jeśli dopasujesz odpowiedni wzór to poprawi się wygląd reszta to same minusy w większości wyżej wymienione ale i tak zawsze ponad wszystko wolę by samochód wyglądał inaczej niż 99% poruszających się po ulicach i z kosztami i dyskomfortem muszę się liczyć "Kupujemy rzeczy, których nie potrzebujemy za pieniądze, których nie mamy żeby zaimponować ludziom, których nie znamy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 28 Października 2018 Udostępnij Napisano 28 Października 2018 Dnia 27.10.2018 o 08:12, wujekcybul napisał: Ja mam profil 195/45R16 i jak po Wawie i autostradach jezdzi sie super to jak tylko pojade do Lodzi albo gdzies gdzie sa gorsze drogi to jest dramat. Przez ostatnie 10 lat ze dwa razy gume zlapalem a teraz na mniejszym profilu w tym roku juz dwa razy. Masz pecha Ja na 205/40/17 jeździłem 7 lat, na codzień pracowałem w Warszawie, mieszkałem na podwarszawiu gdzie drogi były z poprzedniej epoki, były okresy gdy tamtym samochodem sporo się kręciłem po Polsce. Problemów nie stwierdzono, dramatów też nie. Choć w zimie też jeździłem na tym rozmiarze to Opona nie ucierpiała żadna, felgi ani razu nie pogiąłem. Teraz 225/40/18 też bez problemu. Da się na tym po Polsce jeżdzic - tylko przez pierwsze parę dni trzba się przyzwyczaić by omijać dziury i studzienki jeśli nie masz tego w zwyczaju (zawieszenie też będzie za to wdzięcne), inaczej jeździć przez torowiska i inaczej podjeżdżać pod krawężniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Dnia 26.10.2018 o 20:41, Makary napisał: Witam! Myślę nad wymianą alusów. Obecnie mam 16 cali i zastanawiam się nad większymi kółkami np 17 lub 18. Auto to Zafira B. Pod względem wizualnym stawiam na 18' ale jak to w praktyce się sprawuje. Proszę o opinie użytkowników 17 i 18 calowych kół. ja z 17 wszedlem na 18 i roznica wizualna kolosalna. Tez obawialem sie ze ucierpi komfort i takie tam. Oryginalnie mialem 215/50/17 teraz mam 225/45/18 wiec mozna powiedziec ze rozmiar na wysokosc wieksze ( tak producent homologuje) jakos strasznych roznic nie odczulem na niekorzysc czy pogorszenia walorow uzytkowych. Co do opon to ja swiadomie wybieram opony tanie gdyz mega osiagi opon mam gdzies bo jezdze wolno, a i zafira chyba bokami latac nie bedziesz. Mialem Nankangi NS20 opona jak opona kreci sie, mam accelera PHI podobnie ale juz polowa zjechana.Z tych dwoch chyba nankangi byly ciut lepsze na mokrym. teraz bralbym barumy prawdopodobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Dnia 26.10.2018 o 20:41, Makary napisał: Witam! Myślę nad wymianą alusów. Obecnie mam 16 cali i zastanawiam się nad większymi kółkami np 17 lub 18. Auto to Zafira B. Pod względem wizualnym stawiam na 18' ale jak to w praktyce się sprawuje. Proszę o opinie użytkowników 17 i 18 calowych kół. Daj spokoj z 18 jesli jezdzisz czasem na trasach. Spalanie sporo wzrosnie. I auto oslabnie (zakladam ze nie masz tam 400nm). chyba ze wokol komina jezdzisz to bez znaczenia jesli delikatnie obchodzisz sie z kraweznikami i nie scinasz zakretow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 29 minut temu, lisik napisał: Daj spokoj z 18 jesli jezdzisz czasem na trasach. Spalanie sporo wzrosnie. I auto oslabnie (zakladam ze nie masz tam 400nm). chyba ze wokol komina jezdzisz to bez znaczenia jesli delikatnie obchodzisz sie z kraweznikami i nie scinasz zakretow. Głównie to wokół komina. Raz w miesiącu dłuższy wyjazd ok 200km. I wakacyjny wyjazd ca. 4000km Cały czas szukam więc zobaczymy co się uda znaleźć ... i za ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Mam 17 i 18 różnicy w spalaniu i osiągach brak. Szerokość opon taka sama, waga kół porównywalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 1 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2018 Poza wyglądem tak naprawdę nie ma plusów. Jeździłem na 18" 225/45 teraz przesiadłem sie na 16". Minusy 18 -> cena opon, łatwo rozwalić (co sezon jakaś opona była do wymiany), większe spalanie, dużo niższy komfort jesli ktoś jeździ na drogach krajowych a nie tylko na autobananach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 26.10.2018 o 22:07, shapyr napisał: Zarówno w rozmiarze 215/55/16 jak i 215/50/17 w cenie do 500 zł kupię np. Goodyear EP, czyli jedne i drugie są w klasie premium. Generalnie różnica to 50 zł na oponie czyli 200 za komplet. Nadal nie ma tragedii. Inna sprawa, że te Goodyeary mam teraz na kołach i szału nie ma. Następne będą budżetowe Dębice Presto UHP2. Ot taki eksperyment. Zgadzam a sie, ludzie pożądają produktów premium i wmawiaja sobie to to ohy i ahy, a potem opinia ze szalu nie ma, ze mogloby byc lepiej, ze podobnie jak na barumie itp. Zawsze jadac nalezy myslec i zachowac zdrowy rozsadek. Mialem nowki zimowe PIRELLI, sztuka 800 zl 215/50/17 i szalu nie bylo, na mokrym zrywalo, na sniegu jak kazda ktore mialem poprawnie jechal, czy barum czy conti. To moje zdanie. Rozumiem opony super premium do auta co ma 300-500km i ogromny nm ale do popychadel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 1.11.2018 o 19:44, cesarz napisał: Poza wyglądem tak naprawdę nie ma plusów. Jeździłem na 18" 225/45 teraz przesiadłem sie na 16". Minusy 18 -> cena opon, łatwo rozwalić (co sezon jakaś opona była do wymiany), większe spalanie, dużo niższy komfort jesli ktoś jeździ na drogach krajowych a nie tylko na autobananach Przesadzasz. na Dk i lokalnych da sie jezdzicna 18. Z rozwaleniem to chyba miales pecha bo ja juz 4 sezon i jakos bez kapcia nawet. . Wyglad 16" to jak nadmuchany kondon:))) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 1.11.2018 o 18:49, lisik napisał: Daj spokoj z 18 jesli jezdzisz czasem na trasach. Spalanie sporo wzrosnie. I auto oslabnie (zakladam ze nie masz tam 400nm). chyba ze wokol komina jezdzisz to bez znaczenia jesli delikatnie obchodzisz sie z kraweznikami i nie scinasz zakretow. Taa i mozna tez tylek szklem wycierac dla taniosci. Mi z 215 zimowych na 225 letnie spalanie szacuje ze wzroasta ok 0,5l. Czy to przypadek, czy nie, ciezko powiedziec, bo nie mam jak w takich samych warunkach zmierzyc na dystansie np 800 km w miescie. Zawsze cos jest inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 26.10.2018 o 21:53, el_guapo napisał: Nie tylko średnica wpływa na cenę opony. Popłatny rozmiar 205/55/16 jest tani, a kapeć 215/60/16 juź nie. Dla 17tki popularny i tani rozmiar, także dla zafiry b/astry h to 225/45/17 a np. 225/50/17 będzie juz i kilka procent droższa. A ja mam 225/55 R 17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 26.10.2018 o 20:41, Makary napisał: Witam! Myślę nad wymianą alusów. Obecnie mam 16 cali i zastanawiam się nad większymi kółkami np 17 lub 18. Auto to Zafira B. Pod względem wizualnym stawiam na 18' ale jak to w praktyce się sprawuje. Proszę o opinie użytkowników 17 i 18 calowych kół. Nie odczujesz różnicy w spalaniu, ale różnica będzie. Taki paradoks. Koła będą zwyczajnie cięższe, a to ma znaczenie przy czymś co się obraca i trzeba ten obrót napędzać. Prowadzenie będzie lepsze głównie w trasie. Po mieście nieodczuwalna różnica. Zwłaszcza jeśli auto lubiło myszkować przy większej prędkości, albo czuć było mocno boczne podmuchy wiatru. Komfort się zmieni. Nie tyle jakieś większe przeszkody, typu spowalniacze, ale jakieś takie średnie pęknięcia czy dziury. Na większym balonie, opona to wybierze, a na naleśniku, niestety już zawieszenie i kręgosłup. No i jeśli chodzi o zawieszenie. Wymienisz elementy wcześniej. Nie będzie tak, że zaczniesz wymieniać co miesiąc, ale zwyczajnie jak coś padnie, to miej świadomość tego, że na balonie by padło za kilkadziesiąt tyś kilometrów dopiero Co do wyglądu. Ten jest fajniejszy na większej feldze. Jednak jeśli z niej świeci mikro tarcza hamulcowa, to jest to już bardziej śmieszne niż fajne. Wygląda jak barczysty facet w rurkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 27.10.2018 o 08:29, jareczekmtb napisał: No patrz a ja po tej Łodzi jeżdżę na 205/50/17 i jakoś nie narzekam , gumy też zdanej nie złapałem Łódź 225/45/17 3ci komplet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 1 godzinę temu, dyniek000 napisał: 3ci komplet A co jej się od czoła stało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 4 minuty temu, shapyr napisał: 4 minuty temu, shapyr napisał: A co jej się od czoła stało? Nic jest w pokrowcu zdjęcie stare ale DOT widac jezdzilem 6m-cy na tej oponie ,bieżnika jak w nowejnowej☹ A najlepsze ze na rownej powierzchni nie bylo widac flaka opona to continental conti sport contact z jakims systemem cos jak.run flat ,odkrylem dopiero jak podjechalem sprawdzic ciśnienie w kolach bo ktos modry prze de mną wyłączył czujniki cisnienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.