r1sender Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 sprawdzacie je co jakiś czas, czy dopiero jak już kuleje? Tutaj też zaczęło kuleć, a w sumie nie miało siły, korbowód skrzywiony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Nie mam świec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Właśnie wymieniłem w Bawarce. Pierwszy raz od nowości. 106kkm przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Nie mam świec.Jak to nie masz? W dieslu?Wysłane z mojego Moto X Play Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Wymieniam zgodnie z instrukcją co 90 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 Co to motorownia? Kontrolka powinna być jak jakaś uszkodzona... Jednak od przepalenia świecy do takiej demolki silnika droga daleka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 2 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2018 2 godziny temu, r1sender napisał: sprawdzacie je co jakiś czas, czy dopiero jak już kuleje? Tutaj też zaczęło kuleć, a w sumie nie miało siły, korbowód skrzywiony... Kierownik musiał przez wiele miesięcy ignorować wszelkie sygnały, dźwięki, wibracje i kontrolki. Tutaj kierownik do wymiany a nie świeca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 Proszę rozwiń temat bo jak dla mnie to mocno naciągana teoria, żeby to była wina świecy żarowej. Edit: część świecy wpadła do gara? Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 13 godzin temu, volf6 napisał: Co to motorownia? Kontrolka powinna być jak jakaś uszkodzona... Jednak od przepalenia świecy do takiej demolki silnika droga daleka diesel mazdy, tam nic innego w cylindrze nie było prócz tego kawałka świecy, żadnej śruby w głowicy nie brakowało, zawory jak na zdjęciu też całe. Auto nie dotarło o własnych siłach do warsztatu. Jej kawałek wbiło w głowicę, z lewej strony (pomiędzy zaworami jakby na godzinie 8). @Spajdi masz tu opisane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 3 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2018 diesel mazdy, tam nic innego w cylindrze nie było prócz tego kawałka świecy, żadnej śruby w głowicy nie brakowało, zawory jak na zdjęciu też całe. Auto nie dotarło o własnych siłach do warsztatu. Jej kawałek wbiło w głowicę, z lewej strony (pomiędzy zaworami jakby na godzinie 8). [mention=183116]Spajdi[/mention] masz tu opisane.No tak czyli tak jak myślałem, ale nie nazwał bym tego tak do końca błędem eksploatacjyjnym. Świeca żarowa nawet po 20 latach nie powinna się rozpaść sama z siebie. Ewidentnie wada fabryczna musiała być. Można wymienić świece żarowe co 5 lat, trafić na wadliwą i po 2-3 latach może ulecieć, jak się ma pecha to i palec w tyłku można złamać. Dodając do tego jakość dzisiejszych części aftermarketowych to ja od pewnego czasu 2x się zastanawiam zanim wymienię coś "na zapas" bo niejednokrotnie ori część przeżyje 2-3 zamienniki nawet z najwyższej półki.Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Dnia 2.11.2018 o 20:22, r1sender napisał: sprawdzacie je co jakiś czas, czy dopiero jak już kuleje? Tutaj też zaczęło kuleć, a w sumie nie miało siły, korbowód skrzywiony... Od czasów Łady Samary i Lanosa, nie wymieniałem w żadnym aucie... może zbyt krótko użytkuje by trzeba było zmieniać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Jaka pojemność silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 @Igorek 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 5 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2018 Nie ma to jak temat ze zdjęciami rozsypanego diesla od urwanej świecy żarowej, a "fachofcy" z AK dyskutują o świecach zapłonowych silników z zapłonem iskrowym...;-)Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 12 godzin temu, r1sender napisał: @Igorek 1.6 Czyli zdaje się silnik od PSA Kolega ma Peugeota 307 z 1.6 HDI. Niedawno próbował wymienić świece żarowe ale jedna (albo może i dwie) ukręciła się ale w ten sposób, że gwint puścił a świeca pękła poniżej gwintu i zapieczona została w głowicy. Szukał w necie i problem jest powszechny, więc wkręcił z powrotem ten gwint i jeździ tak bo nie ma pomysłu co dalej. Będę musiał jemu przekazać czego może się spodziewać w niedalekiej przyszłości. I teraz pytanie- czy w przypadku tej Mazdy nikt tam wcześniej nie odwalił takiego samego numeru z nieudaną próbą wykręcenia świecy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 3 godziny temu, Igorek napisał: Czyli zdaje się silnik od PSA Kolega ma Peugeota 307 z 1.6 HDI. Niedawno próbował wymienić świece żarowe ale jedna (albo może i dwie) ukręciła się ale w ten sposób, że gwint puścił a świeca pękła poniżej gwintu i zapieczona została w głowicy. Szukał w necie i problem jest powszechny, więc wkręcił z powrotem ten gwint i jeździ tak bo nie ma pomysłu co dalej. Będę musiał jemu przekazać czego może się spodziewać w niedalekiej przyszłości. I teraz pytanie- czy w przypadku tej Mazdy nikt tam wcześniej nie odwalił takiego samego numeru z nieudaną próbą wykręcenia świecy? Trzeba było tej gwintowanej części już nie wkręcać, moze z czasem kompresja by resztę wyrzuciła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 4 godziny temu, Igorek napisał: Czyli zdaje się silnik od PSA Kolega ma Peugeota 307 z 1.6 HDI. Niedawno próbował wymienić świece żarowe ale jedna (albo może i dwie) ukręciła się ale w ten sposób, że gwint puścił a świeca pękła poniżej gwintu i zapieczona została w głowicy. Szukał w necie i problem jest powszechny, więc wkręcił z powrotem ten gwint i jeździ tak bo nie ma pomysłu co dalej. Są warsztaty, które świadczą usługi "wykręcania" takich świec. Na pewno wyjdzie taniej niż zdjęcie głowicy nie mówiąc o remoncie, czy wymianie silnika. Edycja Można też kupić specjalistyczne narzędzia do usuwania świec, ale tanio nie jest i bez doświadczenia można więcej zepsuć niż naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 6 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2018 2 godziny temu, janusz napisał: Są warsztaty, które świadczą usługi "wykręcania" takich świec. Na pewno wyjdzie taniej niż zdjęcie głowicy nie mówiąc o remoncie, czy wymianie silnika. Edycja Można też kupić specjalistyczne narzędzia do usuwania świec, ale tanio nie jest i bez doświadczenia można więcej zepsuć niż naprawić. Mozna próbować... Potem jeszcze dojdą zapieczone wtryski i mamy pełnie szczęścia W w 3 litrowych Ducato/Iveco to jakaś masakra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 12 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 Wymieniłem parę dni temu. Miały już 6 lat i 120 tys przejechane. W efekcie tego padł akumulator po tygodniu.......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 6 godzin temu, exor napisał: Miały już 6 lat i 120 tys przejechane. W efekcie tego padł akumulator po tygodniu.......... Znaczy w efekcie czego padł akumulator? Bo świece stare czy nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 6 minut temu, volf6 napisał: Znaczy w efekcie czego padł akumulator? Bo świece stare czy nowe Nowe ... zaczęły brać dużo prądu przed rozruchem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2018 20 minut temu, rwIcIk napisał: Nowe ... zaczęły brać dużo prądu przed rozruchem ? Jak za dużo/dużo-raczej jak nowe to chyba tyle ile trzeba Nie wiem jakie auto (czy jest dogrzewanie po rozruchu np.) ale jak rozruch na kluczyk to można palić bez czekania na kontrolkę... O ile, oczywiście ,te stare były przepalone a nie tylko stare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 20 godzin temu, volf6 napisał: Znaczy w efekcie czego padł akumulator? Bo świece stare czy nowe Sory, może nieskładnie napisałem. Tak sądzę, że po wymianie świec zaczeły one brać więcej prądu z akumulatora przy rozruchu. I dlatego 6-letni aku się poddał. Ze starymi świeczkami miałem problemy z uruchomieniem silnika przy +1 stopni po nocnym postoju na dworze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 13 Listopada 2018 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2018 20 godzin temu, volf6 napisał: Nie wiem jakie auto (czy jest dogrzewanie po rozruchu np.) ale jak rozruch na kluczyk to można palić bez czekania na kontrolkę... Próbowałem kiedyśtam w zimie - nie pali. Kontrolka musi zgasnąć. Ford 1.8 tdci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.