Skocz do zawartości

TSI vs TDI; 4.65 vs 5.05


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, atlantic napisał:

Nagonka jest a naród niemiecki taki głupi i diesel ciagle numerem jeden w rankingach zakupowych nowych aut🙈

 

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Diesle stanowią ok 40% sprzedaży w DE...

W tegotygodniowym motorze jest jakas statystyka (chyba sprzedazy) i diesle sa w spadku - jakies 18% - stanowia ok 35-36% ogolu aut sprzedanych.

 

2 godziny temu, atlantic napisał:

Ponawiam pytanie, jeśli według was różnice są rzędu niecałego 1l/100km to tiguan 2.0tdi średnio będzie palił 11l ropy, a w mieście 17l?😄

Tiguan wcale nie ma złej aerodynamiki, awd dołączane, i wazy coś około 1600kg to nie jest żadne monstrum

 

ze spalaniem to nie ma co kombinowac, diesel pali 30% mniej od zwyklej benzyny, a od dobrej turbobenzyny typu tsi - juz tylko 15-20%. Doliczajac do tego roznice w cenie paliwa jakies 6% na korzysc benzyny - roznica juz robi sie 10-15% na korzysc diesla. w malych autach palacych 5-9 litrow to roznica okolo litra, w wiekszych pewnie ze 2 litry.

 

Tyle ze sadzomioty sa w kazdej marce, a oszczednych benzyn typu TSI to chyba tylko Vw i moze cos jeszcze, duzo mnie, ale to sie zmieni za niedlugo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Lupus napisał:

Dobrze napisz jeszcze z jakimi dokładnie silnikami porównywałeś.

Jako ciekawostka. mam służbowego 2,0 tdi w octavi i prywatne 1,9 mjtd w cromie. Oba 150 KM. Croma cięższa o jakies 150 kg. Różnica  wspalaniu w jeździe miejskiej to 2l/100km, w trasie ok litr.

Porównywałem w sumie mocowo.TDI w Touranie to był przedział 90-105KM więc do nowego dałem przedział do 120KM.W A4 1,9TDI było do 130KM wiec w nowszym dałem przedział  do 170KM-czyli najpopularnieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marcindzieg napisał:

Ale jeździsz głównie na trasie. W takich warunkach nawet moja Kia rzadko przekraczała 8. Za to w mieście, w korkach bywało i 15 :)

 

Prawda, nie jeździłem zbyt dużo w miejskich korkach.

Ale najwyższe spalanie i tak notowałem na autostradzie. Jednak opory SUVa robią swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach






?
Nie wiem co tam za diesla żeś ujeżdżał ale odjechales

...

Każdy dizel śmierdzi

Zaczyna się od tankowania brudnym pistoletem
Później wachasz spaliny, nawet z dpf mają swój zapach
A jak stoisz/jedziesz za jakimś starym rupieciem to aż łzy lecą od sadzy
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał:

Każdy dizel śmierdzi

Zaczyna się od tankowania brudnym pistoletem
Później wachasz spaliny, nawet z dpf mają swój zapach
A jak stoisz/jedziesz za jakimś starym rupieciem to aż łzy lecą od sadzy

dodajmy do tego wypalanie DPF, kiedy to samochód pozostawia śmierdząco-dusząco-gryzącą chmurę za sobą 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodajmy do tego wypalanie DPF, kiedy to samochód pozostawia śmierdząco-dusząco-gryzącą chmurę za sobą 
No akurat tego nigdy nie widziałem to nie mogę potwierdzić
Bardziej obstawialbym na wycięty wkład z pozostawionym ori softem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, hefi napisał:

Jeszcze wracając do r18 to fanboje poniekąd mają rację. Jak się trochę przyłożyć to w trasie niskie 5 jest realne.
N22 potrafi wciągnąć 10 w mieście.
I chyba wybrałbym te mulowate pb do kręcenia się w podmiejskich rejonach bo na A to sie kompletnie nie nadaje

 

Poniekąd właśnie R18 do tego został stworzony. To taki odwrócony VTEC. Do pewnych obrotów pracuje w cyklu Atkinsona. Potem po przełączeniu VTECa wraca do normalnej pracy. To nie tak jak w Bserii, ze góra to agresywne krzywki. 

Wiec jak jedziesz nie wciskajac gazu to mozna faktycznie takie wyniki notować. Takie wyniki notował też moj EK3 z D15Z6 pod maska czyli VTEC econo :) do 120 km/h przy muskaniu gazu swiecila sie zielona kontrolka ECONO :) i paliłem na trasie Wawa-Gliwice ponizej 5,5.

N22 nie nadaje sie specjalnie do miasta. To duzy silnik, dlugo sie grzeje. A turbo sprawia, ze do skakania po pasach w korku tez nie do konca jest stworzony. Jednak jak mowimy o spalaniu - to R18 w Warszawie tez wciaga 10 i wiecej.

Na krotkie dystanse i do miasta pewnie 1.8 jest lepszym wyborem. 

W trasie N22 jest dynamiczniejszy i cichszy od R18. 

 

Każda pliszka swój ogonek chwali, ale jak jestem wielbicielem benzyny w wydaniu Hondy  i sam mam chwilowo w garażu dwie B16A2 z których powstaje rajdówka :) to w 8gen przy moim profilu uzytkowania - czyli pewnie 80% trasy i to głównie dwupasmowe nie kupilbym benzyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Azbest napisał:

dodajmy do tego wypalanie DPF, kiedy to samochód pozostawia śmierdząco-dusząco-gryzącą chmurę za sobą 

 

I trzeba włączać przeciwmgłowe aby coś zobaczyć i wycieraczki żeby zebrać z szyby sadzę.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Azbest napisał:

nie trzeba - ta "wydzielina" jest przezroczysta .. ale śmierdzi jak cholera 

 

A gdzieś Ty się tego nawąchał, skoro tylko podczas jazdy wypalają?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Azbest napisał:

jadąc za takim wypalaczem w mieście - dosyć częsty przypadek (tak w nowych samochodach)

 

Ciekawe, że mi się nigdy nie zdarzyło.

:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

Tyle ze sadzomioty sa w kazdej marce, a oszczednych benzyn typu TSI to chyba tylko Vw i moze cos jeszcze

Na TSI świat się nie kończy ani nie zaczyna. Boosterjet Suzuki, nie mówiąc o francuskich silnikach. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

 

W tegotygodniowym motorze jest jakas statystyka (chyba sprzedazy) i diesle sa w spadku - jakies 18% - stanowia ok 35-36% ogolu aut sprzedanych.

 

 

ze spalaniem to nie ma co kombinowac, diesel pali 30% mniej od zwyklej benzyny, a od dobrej turbobenzyny typu tsi - juz tylko 15-20%. Doliczajac do tego roznice w cenie paliwa jakies 6% na korzysc benzyny - roznica juz robi sie 10-15% na korzysc diesla. w malych autach palacych 5-9 litrow to roznica okolo litra, w wiekszych pewnie ze 2 litry.

 

Tyle ze sadzomioty sa w kazdej marce, a oszczednych benzyn typu TSI to chyba tylko Vw i moze cos jeszcze, duzo mnie, ale to sie zmieni za niedlugo

Dodawałem artykuł, ze w porównaniu z 2017 w 2018 był wzrost sprzedaży diesli w de. Ciekawe które źródło jest prawdziwsze😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, wladmar napisał:

Na TSI świat się nie kończy ani nie zaczyna. Boosterjet Suzuki, nie mówiąc o francuskich silnikach. 

Są tez fordowskie ecoboosty 1.0 i 1.5, na których też można osiągać bardzo niskie spalanie jadąc z głową. 

Ecoboost 2.0 (już chyba wycofany, przynajmniej z mondeo) był bardzo paliwożerny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gregoryj napisał:

 

W tegotygodniowym motorze jest jakas statystyka (chyba sprzedazy) i diesle sa w spadku - jakies 18% - stanowia ok 35-36% ogolu aut sprzedanych.

 

 

ze spalaniem to nie ma co kombinowac, diesel pali 30% mniej od zwyklej benzyny, a od dobrej turbobenzyny typu tsi - juz tylko 15-20%. Doliczajac do tego roznice w cenie paliwa jakies 6% na korzysc benzyny - roznica juz robi sie 10-15% na korzysc diesla. w malych autach palacych 5-9 litrow to roznica okolo litra, w wiekszych pewnie ze 2 litry.

 

Tyle ze sadzomioty sa w kazdej marce, a oszczednych benzyn typu TSI to chyba tylko Vw i moze cos jeszcze, duzo mnie, ale to sie zmieni za niedlugo

I tak i nie. Kolega ma 428i to jest r4 2.0t 245koni. Podobno nowoczesny silnik bmw. Drugi jeździ A6 3.0tdi my2016 jak dobrze pamietam. 326koni chyba. Tym drugim naprawdę ciężko jest przekroczyć 12l przy sporym wykorzystywaniu mocy, rajdy spod świateł, itd. Za to benzynka w tym bmw wciąga tyle co ciężarówka z 40tonowa przyczepa. Takie samo wieczorne kręcenie się po mieście i bez problemu było 22l na kompie. Przy dynamicznej jeździe nadal jest przepaść między benzyna, a dieslem..

Jak tym jeździliśmy to przypominał mi się okular 55amg w którym tankowanie za 100zl w sobotę wieczorem wystarczało na jakies 2 godzinki jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak i nie. Kolega ma 428i to jest r4 2.0t 245koni. Podobno nowoczesny silnik bmw. Drugi jeździ A6 3.0tdi my2016 jak dobrze pamietam. 326koni chyba. Tym drugim naprawdę ciężko jest przekroczyć 12l przy sporym wykorzystywaniu mocy, rajdy spod świateł, itd. Za to benzynka w tym bmw wciąga tyle co ciężarówka z 40tonowa przyczepa. Takie samo wieczorne kręcenie się po mieście i bez problemu było 22l na kompie. Przy dynamicznej jeździe nadal jest przepaść między benzyna, a dieslem..
Jak tym jeździliśmy to przypominał mi się okular 55amg w którym tankowanie za 100zl w sobotę wieczorem wystarczało na jakies 2 godzinki jazdy.
218 albo 270 w tym audi, q7 218tka 16r, po mieście, zima potrafi wziąć 15 bez spiny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wladmar napisał:

Na TSI świat się nie kończy ani nie zaczyna. Boosterjet Suzuki, nie mówiąc o francuskich silnikach. 

Fracuskie są rzeczywiście wybitne. 1.2 tce/dig-t szczególnie. Ale, żeby nie było, że tylno silnik to jeszcze koła dwumasowe padają ;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Azbest napisał:

Są tez fordowskie ecoboosty 1.0 i 1.5, na których też można osiągać bardzo niskie spalanie jadąc z głową. 

Ecoboost 2.0 (już chyba wycofany, przynajmniej z mondeo) był bardzo paliwożerny.

Szczególnie 1.0 100KM i 8.5 w miescie ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wladmar napisał:

To Francuzi pakują dwumasę do turbobenzyny? 8] Po co?

Żeby się w Nissanie maiało co rozklekotać dodatkowo. Pulsar/QQ, czasem 30tkm i już szarpią przy ruszaniu :no:

 

Ja już raczej więcej syfu od Francuzów nie kupię ;]

 

 

 

Koszt koła wg cennika ASO 3.2kzł :hehe: Problem powinien być znany, ale oczywiście przy przebiegi 50tkm ASO twierdzi, że to sprzęgło zużyte. Na forum Nissana był przypadek, że się całe rozleciało po 70 tkm :no:

 

Edytowane przez bartekm
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

To Francuzi pakują dwumasę do turbobenzyny? 8] Po co?

.. a to nie jest już standard w TB? W Mondeo 1.5 ecoboot też mam DKZ .. swoją drogą zaczyna się już telepać przy ruszaniu, a samochód zbliża się dopiero do 60kkm.

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

U mnie nie ma (japończyk). 

 

To raczej wyjątek niż regula...

Z reszta te silniki to w zasadzie nowość i cokolwiek więcej będzie można o nich powiedzieć za kilka lat.

udział w rynku tez maja na poziomie bledu statystycznego ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maciej__ napisał:

 

To raczej wyjątek niż regula...

Z reszta te silniki to w zasadzie nowość i cokolwiek więcej będzie można o nich powiedzieć za kilka lat.

udział w rynku tez maja na poziomie bledu statystycznego ;]

W Europie sprzedaz niewielka, ale Suzuki sprzedaje olbrzymie ilosci w Indiach i w ogole w Azji, te silniki maja juz kilka lat i poki co jakos o problemach nie slychac. A dwumasa w aucie z silnikiem benzynowym to tylko i wylacznie wyciaganie kasy od wlasciciela, niczemu innemu nie sluzy. W przypadku diesla tlumi drgania, w przypadku benzyny nie robi nic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, wladmar napisał:

W Europie sprzedaz niewielka, ale Suzuki sprzedaje olbrzymie ilosci w Indiach i w ogole w Azji, te silniki maja juz kilka lat i poki co jakos o problemach nie slychac. A dwumasa w aucie z silnikiem benzynowym to tylko i wylacznie wyciaganie kasy od wlasciciela, niczemu innemu nie sluzy. W przypadku diesla tlumi drgania, w przypadku benzyny nie robi nic.  

 

Sporo malych silnikow turbo noPB jest 3-cyl i tutaj z drganiami bywa już troche gorzej...

Poza tym silnki z turbo maja sporo wyższy moment niż atmosferyczne i tutaj DKZ tez się przydaje.

Wiec z tym nic nie robi to bym się nie rozpedzal ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał:

Tyle tylko że tam są dużo mniejsze obciążenia niż w dieslu. Więc w zasadzie powinna być na całe życie auta.

 

W zasadzie tak, ale sam wiesz jak jest ;]

Kola dwumasowe potafily padac spordycznie nawet w silnikach atmosferycznych noPB...

było troche takich wynalazkow np w Fordzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

W zasadzie tak, ale sam wiesz jak jest ;]

Kola dwumasowe potafily padac spordycznie nawet w silnikach atmosferycznych noPB...

było troche takich wynalazkow np w Fordzie. 

No ale to już księgowość i ich "ma być tanio". Takie czasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Tyle tylko że tam są dużo mniejsze obciążenia niż w dieslu. Więc w zasadzie powinna być na całe życie auta.

żebyś się nie zdziwił - ja właśnie słyszę (i sam doświadczam) że te DKZ w benzynach są sporo słabsze niż w dieslach i szybciej potrafi się zużyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał:

A dwumasa w aucie z silnikiem benzynowym to tylko i wylacznie wyciaganie kasy od wlasciciela, niczemu innemu nie sluzy. W przypadku diesla tlumi drgania, w przypadku benzyny nie robi nic. 

Dwumasa tłumi drgania przy niskich obrotach i odciąża układ korbowy ... a w silnikach benzynowych z turbo potrzebne jest jedno i drugie - możesz startować z niższych obrotów a momentu jest na tyle dużo że można zmniejszyć przeciążenia w samym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Azbest napisał:

żebyś się nie zdziwił - ja właśnie słyszę (i sam doświadczam) że te DKZ w benzynach są sporo słabsze niż w dieslach i szybciej potrafi się zużyć. 

 

miałem DKZ we Fiacie (T-Jet). Przejechałem prawie 200 tys. km i nie było z nim problemu. Wiem, że to żaden dowód i nie można uogólniać, ale też za bardzo nie słyszałem o padach tego elementu w benzynach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, maro_t napisał:

 

miałem DKZ we Fiacie (T-Jet). Przejechałem prawie 200 tys. km i nie było z nim problemu. Wiem, że to żaden dowód i nie można uogólniać, ale też za bardzo nie słyszałem o padach tego elementu w benzynach.

Właśnie słychać że w małych turbo te dwumasy szybciej padają - przykład nissana masz powyżej.

W moim mondeo 1.5 już się dwumasa telepie (niecałe 60kkm). Wydaje mi się że nie jest to ten poziom wytrzymałości/zaawansowania jak w dieslach - nowa dwumasa Sachs lub Luk kosztuje ok 900zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, maro_t napisał:

 

miałem DKZ we Fiacie (T-Jet). Przejechałem prawie 200 tys. km i nie było z nim problemu. Wiem, że to żaden dowód i nie można uogólniać, ale też za bardzo nie słyszałem o padach tego elementu w benzynach.

W moim V50 z 1,8 poprzedni wlaściciel wymienial DKZ przy ok.120kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Azbest napisał:

Właśnie słychać że w małych turbo te dwumasy szybciej padają - przykład nissana masz powyżej.

W moim mondeo 1.5 już się dwumasa telepie (niecałe 60kkm). Wydaje mi się że nie jest to ten poziom wytrzymałości/zaawansowania jak w dieslach - nowa dwumasa Sachs lub Luk kosztuje ok 900zł. 

O to nieźle, bo do 1.2 by Reno mozna kupić za 300 używana o nieznanym przebiegu lub wyjętą z prawie nowego (tak twierdzi sprzedawca) auta za tysiaka. W ASO właśnie mają promocję, można już poniżej 3k kupic, bo wcześniej wg tabelki chcieli 3.6k :hehe:

 

Dziadostwo to produkuje LUK. Firma ta jest tak miła, że oferuje na rynku do kompletu tarczę + docisk poniżej 400 zł. A mogli dobić ceną z 1.5k. ;] Mówimy wciąż o silniku 1.2 4-cylindrowym, który pracuje dość gładko :hehe: Pewnie można by przenieść amortyzację jak to się niegdyś robiło na tarczę sprzęgła, ale po co? Jak już się zaprojektowało pokraczny silnik z wadami fabrycznymi, to czemu nie rozciągnąć syfu na pozostałe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎03‎-‎06 o 19:37, atlantic napisał:

I tak i nie. Kolega ma 428i to jest r4 2.0t 245koni. Podobno nowoczesny silnik bmw. Drugi jeździ A6 3.0tdi my2016 jak dobrze pamietam. 326koni chyba. Tym drugim naprawdę ciężko jest przekroczyć 12l przy sporym wykorzystywaniu mocy, rajdy spod świateł, itd. Za to benzynka w tym bmw wciąga tyle co ciężarówka z 40tonowa przyczepa. Takie samo wieczorne kręcenie się po mieście i bez problemu było 22l na kompie. Przy dynamicznej jeździe nadal jest przepaść między benzyna, a dieslem..

Jak tym jeździliśmy to przypominał mi się okular 55amg w którym tankowanie za 100zl w sobotę wieczorem wystarczało na jakies 2 godzinki jazdy.

ehh, rozpatrujesz spalanie w autach za 200 tysi ? Kto sie z tych wlascicieli tym interesuje, bo chyba tylko my na autokaciku ;] Chyba, ze jezdza 80 tysi km na rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎03‎-‎06 o 19:16, atlantic napisał:

Dodawałem artykuł, ze w porównaniu z 2017 w 2018 był wzrost sprzedaży diesli w de. Ciekawe które źródło jest prawdziwsze😅

Moze DE to anomalia w skali Europie. Sprawdzilem i dotyczylo sprzedazy za 2018 w Europie. Benzyna w gore, Diesel w dol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.03.2019 o 18:21, hefi napisał:

Każdy dizel śmierdzi

Zaczyna się od tankowania brudnym pistoletem
Później wachasz spaliny, nawet z dpf mają swój zapach
A jak stoisz/jedziesz za jakimś starym rupieciem to aż łzy lecą od sadzy

moj smierdzi bo zle dokrecilem filtr paliwa  i kapalo troche. I opary niestety chwile bylo czuc. Po poprawieniu i kerszerowaniu nie smierdzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.03.2019 o 11:42, Azbest napisał:

Dwumasa tłumi drgania przy niskich obrotach i odciąża układ korbowy ... a w silnikach benzynowych z turbo potrzebne jest jedno i drugie - możesz startować z niższych obrotów a momentu jest na tyle dużo że można zmniejszyć przeciążenia w samym silniku.

Wlasnie, niskie obroty zabijaja DKZ, jezdzenie na 1100-1300 to  malo spali ale DKZ sie zegna. Mam w dizlu 235kkm i chyba od zawsze DKZ, objawow zuzycia brak. Ale ja nie uzywam sprzegla 01 i nie gniote na 1100prm, glownie 1500 i wiecej, raczej kolo 1,8-2 kprm utrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.