swienty Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Uszkodziła mi się tak, sama opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem. Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane? Pacjent to Golf VII '16 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 A zrobiłeś reset w ustawieniach auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2019 19 minut temu, K3 napisał: A zrobiłeś reset w ustawieniach auta? Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 16 minut temu, swienty napisał: Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. Może stary dobry sposób z IT. klemy zdejmij 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 21 minut temu, swienty napisał: Tak ale nic to nie daje, caly czas coś mu nie pasuje z tym kołem. No to widocznie masz wersje z fizycznymi czujnikami w kołach, a nie na podstawie obrotów z czujników ABS... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole. Pewnie zapas nie ma czujki a widzi tamta co w bagazniku jest. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2019 31 minut temu, K3 napisał: No to widocznie masz wersje z fizycznymi czujnikami w kołach, a nie na podstawie obrotów z czujników ABS... 17 minut temu, wujekcybul napisał: Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole. Pewnie zapas nie ma czujki a widzi tamta co w bagazniku jest. Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić. Ale i tak się naprawiło bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Teraz, swienty napisał: Nie pokazuje ciśnienia poszczególnego koła, wywala tylko błąd które z kół należy sprawdzić. Ale i tak się naprawiło bo ostatnio dopompowałem tylko to koło z zapasu, teraz przeleciałem jednym kompresorem wszystkie 4 i błąd wziął i znik. Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 40 minut temu, mati1.6dohc napisał: Może stary dobry sposób z IT. klemy zdejmij no i reset trzeba wyjsc z auta i wejsc jeszcze raz XD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2019 2 minuty temu, K3 napisał: Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność. Proste rozwiązanie, ale jak widać także skuteczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Teraz, swienty napisał: Proste rozwiązanie, ale jak widać także skuteczne. Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 9 minut temu, K3 napisał: Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże... Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Ty pewnie tak, ale np. moje żona - nie do autora wątku - wyrównać ciśnienia w kołach, włączyć "stacyjkę" bez odpalania silnika i przytrzymać wciśnięty przycisk resetu ustawień opon do czasu zgaśnięcia kontrolkiChyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 26 minut temu, Spajdi napisał: Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka A jak ma Highline, to może już mieć normalne czujniki TPMS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 9 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2019 42 minuty temu, Spajdi napisał: Chyba, że ma wersję z droższym radiem to reset robi się z poziomu radia, a fizycznego przycisku nie ma. Standardowe radio, ale z jego poziomu ustawia się czujniki i wiele innych pierdół. 15 minut temu, K3 napisał: A jak ma Highline, to może już mieć normalne czujniki TPMS. Wersja biedak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 17 godzin temu, K3 napisał: Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże... Jak nie masz runflata to nie wiem co trzeba robic zeby nie zauwazyc spadku cisnienia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 2 minuty temu, wujekcybul napisał: Jak nie masz runflata to nie wiem co trzeba robic zeby nie zauwazyc spadku cisnienia... I dlatego mowie, że pomiar na podstawie ABS jest kijowy, bo często czuć, a system nadal nie sygnalizuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 18 godzin temu, swienty napisał: Uszkodziła mi się tak, sama opona w Golfiku. Założyłem zapas, ciśnienie jest takie jak w innych kołach ale komp pokazuje info żeby sprawdzić te koło które założyłem. Działa to na podstawie czujników ABS, czy jakoś inaczej jest to rozwiązane? Pacjent to Golf VII '16 Zapewne zapas ma inny obwód niż oryginał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 17 godzin temu, K3 napisał: Czyli jednak czyta obroty kół, ten sposób ma duza bezwładność. Około 100-200 metrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 2 minuty temu, ⠀ napisał: Około 100-200 metrów. Zależy. W idealnych warunkach tak: prosta droga, szybki ubytek ciśnienia. Ale jeśli dołożysz do tego jazdę w mieście, ze znaczną ilością skrętów to juz nie zareaguje tak szybko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 4 minuty temu, K3 napisał: Zależy. W idealnych warunkach tak: prosta droga, szybki ubytek ciśnienia. Ale jeśli dołożysz do tego jazdę w mieście, ze znaczną ilością skrętów to juz nie zareaguje tak szybko... Zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 17 minut temu, kenickie napisał: Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania. Czujniki też nie od razu działają - trzeba przejechać kilkaset metrów, by oczytać wskazania. No i na zapasie np. u mnie nie dali czujnika, mimo pełnowymiarowego koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 19 godzin temu, K3 napisał: Nieskuteczne. Często szybciej poczujesz sam, nim ci auto pokaże... Ja mam inne doświadczenia. Już trzy razy gumę złapałem w obecnym samochodzie (czujniki ciśnienia "wirtualne" na podstawie czujników ABS) i zawsze najpierw był komunikat niż zdążyłem odczuć coś. 2 razy w mieście się turlając, raz w trasie ok 70 km/h. Zawsze od razu staję i sprawdzam koło, które samochód wskazuje. Możliwe, że przejechałem z ubytkiem kilkaset metrów, ale po zatrzymaniu jeszcze nie było widać kapcia, na kierownicy też nie było jeszcze czuć, a jestem raczej z tych wyczulonych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, kenickie napisał: Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania. Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem. Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, kenickie napisał: Dlatego, jeśli jest możliwość, warto dopłacić do systemu z czujnikami w każdym kole. Mimo upierdliwości takiego rozwiązania. a jest w jakimś aucie taka możliwość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 8 minut temu, ⠀ napisał: Ja uważam że nie warto. ABSowy system działa dostatecznie dobrze. Miałem go i z niego korzystałem. Czujnikowy system mam teraz, więc mam porównanie. Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Teraz, rwIcIk napisał: Czujniki są o tyle lepsze, że pokazują jakie jest ciśnienie w poszczególnych kołach. Można sobie dokładnie wyrównać. Można też w porę dopompować, gdy ciśnienie zbliża się do min., gdy np. temp. spadną. Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Teraz, ⠀ napisał: Wiem, to oczywiście jest atut, ale nie warty ich ceny (i problemów które generują w krajach dwusezowonych). Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 38 minut temu, rwIcIk napisał: Ano niestety, mam dwa komplety opon i nie stać mnie na drugi komplet felg z czujnikami. cena ich zakupu to jedno, ale do tego są jeszcze cyrki jakie powstają przy sezonowej wymianie kompletów kół. Inna rzecz że z tego co można wyczytać, po 5-6 latach potrafią paść bo im się bateria kończy i trzeba nowe. Mimo niezaprzeczalnych zalet (dokładność) mają też wady i najlepiej jakby były w opcji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 @wujekcybul Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 12 minut temu, Lukas napisał: @wujekcybul Jak pokazuje kolo to musi byc czujka w kole W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek Nie, nie musi. VW pokazuje które koło na podstawie ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, TomekD000 napisał: a jest w jakimś aucie taka możliwość? Volkswagen ma w niższych wersjach wyposażenia system oparty o ABS, a w Highline prawdziwe czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 22 minuty temu, K3 napisał: Volkswagen ma w niższych wersjach wyposażenia system oparty o ABS, a w Highline prawdziwe czujniki. faktycznie ale widzę dostępne jako opcja do aktualnego passata highline, w golfach nie ma takiej opcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, Lukas napisał: W toyota avensis 2014r. są czujki w kołach i nie pokazuje, w którym następuje ubytek To samo w ASX. Kibel straszny. Na szczęście czujniki są coraz tańsze a i wulkanizatorzy zaczynają ogarniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 2 godziny temu, TomekD000 napisał: a jest w jakimś aucie taka możliwość? W BMW. U mnie są czujniki, które pokazują ciśnienie, a gdyby przestały działać, to z ABSu czyta. Po zmianie kół/czujników nie jest potrzebny komputer do programowania tpms, wystarczy zrobić reset w menu i przejechać autem, a nowe czujniki się zaadoptują. Dodatkowo od serii F, czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 Godzinę temu, kaczorek79 napisał: czujniki czytają temperaturę powietrza w kołach. U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę. Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury. Bez kabli, ładowanie solarne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 3 godziny temu, 51cent napisał: U majfrienda do kupienia za ok 75zł, pokazują ciśnienie i temperaturę. Można ustawić wartość graniczną przy której włączy się alarm o spadku ciśnienia jak i podwyższonej temperatury. Bez kabli, ładowanie solarne. Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 16 minut temu, kaczorek79 napisał: Ciekawe, jak taki kapturek na wentylku mierzy temperaturę wewnątrz opon? Chińczyk to wszystko wymyśli mierzy temp powietrza w kole, tak jak i ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 10 Września 2019 Udostępnij Napisano 10 Września 2019 mierzy temp powietrza w kole, tak jak i ciśnienieMierzy temperaturę czujnika. Nie ma nic wspólnego z temperaturą koła czy opony 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.