Skocz do zawartości

Rabaty na premiumy


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Halyt napisał(a):

Cześć! Jesteście bardziej zorientowani ode mnie jeśli chodzi o cenę ,premium’ i rabaty niż ja i mam do Was pytanie. Zamówiłem doposażonego prawie na full formentora 190km i wyszło ok. 185k brutto i od paru dni chodzi mi po głowie czy uwzględniając rabaty jakie dają premium (15-20%) w w/w cenie można by kupić coś lepszego np trochę gorzej doposażonej xc60 albo jakąś a5? Czy po prostu do 200k nic lepszego niż formentor się nie dostanie?

Jak w czerwcu szukalem nastepcy Ateci, to rozwazalem Formentora, ale po jezdzie odpuscilem, bo to ladne z zewnatrz, ale w srodku sprawialo wrazenie klase nizej od Ateci, maly bagaznik i cena wlasnie cos ok 190tys za wersje 2.0. 1.5 odpadla, bo miala dla mnie mega irytujacy dzwiek udajacy, jakby auto mialo z 300KM. Taki wies-tuning imo.

Przymierzalem sie do X1, Lex NX - ale tu bez min. 250tys nie ma co podchodzic. 

Rozwazalem nowego QQ, fajny z zewn i w srodku, ale odpadl przez fatalne fotele (jak taborety) i nie podszedl mi ten silnik e-power.

Wybralem Kie Sportage, HEV230KM AWD w max wersji gtline z pakietami wyszla 199k. Imo auto klase wyzej jak Formentor pod kazdym wzgledem za zblizone $.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, zinger napisał(a):

Wybralem Kie Sportage, HEV230KM AWD w max wersji gtline z pakietami wyszla 199k. Imo auto klase wyzej jak Formentor pod kazdym wzgledem za zblizone $.

 

Odebrales juz, jak pierwsze wrazenia w porownaniu z Ateca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, zinger napisał(a):

Wybralem Kie Sportage, HEV230KM AWD w max wersji gtline z pakietami wyszla 199k. Imo auto klase wyzej jak Formentor pod kazdym wzgledem za zblizone $.

 

 

Poważnie? Zupełnie odmienne zdanie miałem. A już bagażnik w Kia z tym ordynarnym plastikiem całkowicie mnie odwiódł od chęci zakupu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Elephant napisał(a):

 

 

Poważnie? Zupełnie odmienne zdanie miałem. A już bagażnik w Kia z tym ordynarnym plastikiem całkowicie mnie odwiódł od chęci zakupu.

Co do plastiku w bagazniku to kompletnie nie kojarzę, może to od wersji zależy, nie wiem. Ale dla.mnie nie ma większego znaczenia akurat, mało czasu to spędzam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Elephant napisał(a):

Poważnie? Zupełnie odmienne zdanie miałem. A już bagażnik w Kia z tym ordynarnym plastikiem całkowicie mnie odwiódł od chęci zakupu.

Ja miałem podobnie jak @zinger i to mimo biedniejszych wersji (Kia L za <150, Formentor nawet nie wiem w jakiej wersji za 160).

Formentor dla mnie to dziwny twór, ni to plaskacz, ni SUV.

Przód mocno zabudowany plastikami może się podobać, ale niepotrzebnie go wydłuża.

Przyznam, że plastiki w bagażniku kompletnie mi się w oczy nie rzuciły.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, zinger napisał(a):

Co do plastiku w bagazniku to kompletnie nie kojarzę, może to od wersji zależy, nie wiem. Ale dla.mnie nie ma większego znaczenia akurat, mało czasu to spędzam:)

 

No właśnie nie, każda nawet GT-line ma plastik a nie ma możliwości aby pokryty był materiałem. Chyba że coś zmienili, tak było na początku gdy oglądałem Sportage po premierze.

Akurat ja sporo wożę w bagażniku, często podjeżdżam do klientów. 2 lata temu kupiliśmy Ceeda dla pracownika i też sporo wozi w bagażniku. Niestety non-stop przesuwające się skrzynki powodują że po 2 latach wyrysowane te plastiki są strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Elephant napisał(a):

 

No właśnie nie, każda nawet GT-line ma plastik a nie ma możliwości aby pokryty był materiałem. Chyba że coś zmienili, tak było na początku gdy oglądałem Sportage po premierze.

Akurat ja sporo wożę w bagażniku, często podjeżdżam do klientów. 2 lata temu kupiliśmy Ceeda dla pracownika i też sporo wozi w bagażniku. Niestety non-stop przesuwające się skrzynki powodują że po 2 latach wyrysowane te plastiki są strasznie.

Mam dostac mate do bagaznika, jak ktos sporo gratow wozi, sa rozne systemy zabezpieczajace itp. Dla mnie to nie problem, ale rozumiem, ze ktos inny moze miec inne potrzeby.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Halyt napisał(a):

Cześć! Jesteście bardziej zorientowani ode mnie jeśli chodzi o cenę ,premium’ i rabaty niż ja i mam do Was pytanie. Zamówiłem doposażonego prawie na full formentora 190km i wyszło ok. 185k brutto i od paru dni chodzi mi po głowie czy uwzględniając rabaty jakie dają premium (15-20%) w w/w cenie można by kupić coś lepszego np trochę gorzej doposażonej xc60 albo jakąś a5? Czy po prostu do 200k nic lepszego niż formentor się nie dostanie?

 

EV - 30k czyli za 220k, wybieraj.

Każdy w tej cenie lepszy od tego zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta bo wazny jest znaczek na masce a w  środku A5 welur z manualem.

Po co matrixy czy kamery 360, tempomat adaptacyjny grzanie i wentylacja siedzien i 100 innych 

A5 za 200 tys 150 ps na felgach 16cali i sasied bedzie zazdroscil 🤣🤣🤣

  • Skonfundowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zinger napisał(a):

Jak w czerwcu szukalem nastepcy Ateci, to rozwazalem Formentora, ale po jezdzie odpuscilem, bo to ladne z zewnatrz, ale w srodku sprawialo wrazenie klase nizej od Ateci, maly bagaznik i cena wlasnie cos ok 190tys za wersje 2.0. 1.5 odpadla, bo miala dla mnie mega irytujacy dzwiek udajacy, jakby auto mialo z 300KM. Taki wies-tuning imo.

 

 

Formentor to Seat Leon na sterydach. Dobrze zrobiłeś bo w porównaniu do Ateci to klasa niżej.

 

Ja też rozważałem Kia Sportage w dokładnie takiej wersji jak ty. Jedyne co mi przeszkadzało to może piano black w środku, ale tak to bardzo fajne auto.

Finalnie jednak kupiłem to co od dawno mi chodziło po głowie czyli Stelvio :) 

Edytowane przez dzidzia
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, trex11 napisał(a):

Ta bo wazny jest znaczek na masce a w  środku A5 welur z manualem.

Po co matrixy czy kamery 360, tempomat adaptacyjny grzanie i wentylacja siedzien i 100 innych 

A5 za 200 tys 150 ps na felgach 16cali i sasied bedzie zazdroscil 🤣🤣🤣

W standardzie ma 17 cali.

  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, dzidzia napisał(a):

 

Formentor to Seat Leon na sterydach. Dobrze zrobiłeś bo w porównaniu do Ateci to klasa niżej.

 

Ja też rozważałem Kia Sportage w dokładnie takiej wersji jak ty. Jedyne co mi przeszkadzało to może piano black w środku, ale tak to bardzo fajne auto.

Finalnie jednak kupiłem to co od dawno mi chodziło po głowie czyli Stelvio :) 

Stelvio fajna fura, ale dla mnie za duża i za dużo pali. Zwyczajnie nie potrzeba mi takiego auta. Już prędzej bym szedł w Tonale, ale coś mi nie pasowało (już nie pamiętam co) i odpuściłem temat.

 

Co do piano w kii pelna zgoda, tak samo jak brak możliwości wyboru koloru tapicerki i ogólnie smutne wnętrze. Mogli się bardziej postarać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, trex11 napisał(a):

Ta bo wazny jest znaczek na masce a w  środku A5 welur z manualem.

Po co matrixy czy kamery 360, tempomat adaptacyjny grzanie i wentylacja siedzien i 100 innych 

A5 za 200 tys 150 ps na felgach 16cali i sasied bedzie zazdroscil 🤣🤣🤣

 

albo brak silnika jak w mazdach np

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cx60 hybryda 5,9 sec do 100 a diezel 265 ps/ 550 nm tez sie dobrze odpycha.

Jak bmw w 2024 wycofa przestarzaly 3.0 r,6 to tylko mazda będzie miala dostepny diezel r6 i silnik Wankla, a premiera benzyniaka 3.0 r6 mazdy za 4 miesiace.

Ty wolisz 3 cylindry 1.0 😅

 

Nie sory A5 w wersji dla Janusze z welurem i felgami 17cali + 1,5 tsi 150ps  Rakietnejjjjj, to by byla napinka na Wsi.🤣

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

 

Wiadomo co. 130 KM i DCT. 

 

W tym budżecie jest już wersja 160km. Skrzynia jest przyzwoita. Osiągi też są przyzwoite, ale brakuje pazura Alfy. 

Mi brakowało opcji z silnikiem 2.0 i napędem 4x4. Jakby taka była to pewnie dzisiaj zamiast Stelvio byłoby Tonale.

 

Wersja PHEV z racji na mniejszy bagażnik odpadła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, dzidzia napisał(a):

W tym budżecie jest już wersja 160km.

 

Tak, ale w tym budżecie konkurenci dają dużo więcej. Tonale byłoby fajne, gdyby konkurowało z VW czy Mazdą. A oni cenowo umieścili się prawie w premium, nie oferując niczego takiego w zamian. Stelvio ma to coś, co może skłonić mnie do zakupu, jest drogo, ale wiem za co płacę. W przypadku Tonale nic mnie nie przekonuje. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Tak, ale w tym budżecie konkurenci dają dużo więcej. Tonale byłoby fajne, gdyby konkurowało z VW czy Mazdą. A oni cenowo umieścili się prawie w premium, nie oferując niczego takiego w zamian. Stelvio ma to coś, co może skłonić mnie do zakupu, jest drogo, ale wiem za co płacę. W przypadku Tonale nic mnie nie przekonuje. 

 

Akurat Tonale jest calkiem niezle wycenione na tle Tiguana czy CX-5.

Najwiekszy problem to w zasadzie jeden silnik 1,5T o mocy 130-160KM z jakas proteza hybrydy (ani to mild, ani HEV).

Diesel 1,6 do tego auto to juz w ogole nieporozumienie.

Te same silniki ma chyba Tipo :facepalm:

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

Akurat Tonale jest calkiem niezle wycenione na tle Tiguana czy CX-5.

Najwiekszy problem to w zasadzie jeden silnik 1,5T o mocy 130-160KM z jakas proteza hybrydy (ani to mild, ani HEV).

Te dwa zdania jak stoja w sprzecznosci do siebie;) Ciezko mowic o dobrze wycenionym aucie na tle konkurencji, skoro tamta oferuje znacznie lepsze silniki w autach, ktore porownujemy ;) Tzn, nie wiem jak ten silnik mazdy, ale w cenie tonale sa auta z 190KM sprawdzonymi silnikami w grupie vw czy 230KM HEV w Kia. Na ich tle ta alfa to lekki żal ;)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, zinger napisał(a):

Te dwa zdania jak stoja w sprzecznosci do siebie;) Ciezko mowic o dobrze wycenionym aucie na tle konkurencji, skoro tamta oferuje znacznie lepsze silniki w autach, ktore porownujemy ;) Tzn, nie wiem jak ten silnik mazdy, ale w cenie tonale sa auta z 190KM sprawdzonymi silnikami w grupie vw czy 230KM HEV w Kia. Na ich tle ta alfa to lekki żal ;)

Z drugiej strony auto to nie tylko silnik. To też prowadzenie, wykonanie itd.

Z koniami to też różnie bywa. Papier wszystko przyjmie.

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Z drugiej strony auto to nie tylko silnik. To też prowadzenie, wykonanie itd.

Z koniami to też różnie bywa. Papier wszystko przyjmie.

Co nie zmienia faktu, ze silnik to jednak jeden z kluczowych elementow, za ktore placi sie zazwyczaj najwiecej. Do tego brak AWD, no tak srednio, na tle konkurencji moim zdaniem.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, zinger napisał(a):

Co nie zmienia faktu, ze silnik to jednak jeden z kluczowych elementow, za ktore placi sie zazwyczaj najwiecej. Do tego brak AWD, no tak srednio, na tle konkurencji moim zdaniem.

Ja się zgadzam. Tylko np. 300 KM w DS-7 to dobrze wygląda tylko na papierze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, zinger napisał(a):

Co nie zmienia faktu, ze silnik to jednak jeden z kluczowych elementow, za ktore placi sie zazwyczaj najwiecej. Do tego brak AWD, no tak srednio, na tle konkurencji moim zdaniem.

 

Zgadzam się. Gdyby Tonale miało silnik 2.0 oraz AWD (taka wersja jest oferowana w Kanadzie lub jako DOdge w USA) to byłoby to kompletne auto, a tak Kia Sportage mimo, że mi mniej się podoba to w zestawieniu z Tonale wygrywa kompletnością oferty (pełna gama silników i napędów w rozsądnej cenie). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, dzidzia napisał(a):

 

Zgadzam się. Gdyby Tonale miało silnik 2.0 oraz AWD (taka wersja jest oferowana w Kanadzie lub jako DOdge w USA) to byłoby to kompletne auto, a tak Kia Sportage mimo, że mi mniej się podoba to w zestawieniu z Tonale wygrywa kompletnością oferty (pełna gama silników i napędów w rozsądnej cenie). 

Nie jest oferowane bo im się nie spina. Opłaty za ekologię byłyby za duże. Taką ma Fiat politykę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, wujek napisał(a):

Nie jest oferowane bo im się nie spina. Opłaty za ekologię byłyby za duże. Taką ma Fiat politykę. 

 

Jak widac, finansowo im sie to spina:

 

https://www.media.stellantis.com/pl-pl/alfa-romeo/press/trzeci-kwartal-2023-r-potwierdza-stabilny-wzrost-wynikow-sprzedazy-marki-alfa-romeo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wladmar napisał(a):

A Mazda jakoś może... I Toyota. I nawet VAG. 

Nie wiem jak Mazdę wytłumaczyć (może faktycznie ich silniki są takie dobre, a może mogliby być tańsi, ale płacą kary za emisję), ale VW ma też w ofercie popierdółki i mnóstwo ich sprzedaje (do tego elektryki), Toyota masę hybryd, a chodzi chyba o kary za emisję przeliczoną na 1 sztukę sprzedanego auta?

Alfa ze swoim wolumenem chyba słabo w przeliczeniu na 1 sztukę wypada?

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Nie wiem jak Mazdę wytłumaczyć (może faktycznie ich silniki są takie dobre, a może mogliby być tańsi, ale płacą kary za emisję), ale VW ma też w ofercie popierdółki i mnóstwo ich sprzedaje (do tego elektryki), Toyota masę hybryd, a chodzi chyba o kary za emisję przeliczoną na 1 sztukę sprzedanego auta?

Alfa ze swoim wolumenem chyba słabo w przeliczeniu na 1 sztukę wypada?

 

Wszystko super, ale mnie z punktu widzenia klienta mało interesuje ich zysk, polityka, kary i sprawozdania finansowe. Widzę, że konkurencja (w tym Korea) ma zdecydowanie większy wybór silników i mogę kupić coś słabszego albo coś mocniejszego i to w różnych wersjach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał(a):

Wszystko super, ale mnie z punktu widzenia klienta mało interesuje ich zysk, polityka, kary i sprawozdania finansowe. Widzę, że konkurencja (w tym Korea) ma zdecydowanie większy wybór silników i mogę kupić coś słabszego albo coś mocniejszego i to w różnych wersjach. 

Owszem z Twego punktu widzenia tak jest.

Patrząc z ich punktu, auta musiałyby być jeszcze droższe, więc też byś nie kupił argumentując ceną.

Po prostu mały producent jest zawsze w du..., chyba że produkuje popierdółki albo auta niszowe za ogromne pieniądze.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Wszystko super, ale mnie z punktu widzenia klienta mało interesuje ich zysk, polityka, kary i sprawozdania finansowe. Widzę, że konkurencja (w tym Korea) ma zdecydowanie większy wybór silników i mogę kupić coś słabszego albo coś mocniejszego i to w różnych wersjach. 

Widocznie nie jesteś targetem. Skoro mają się dobrze to w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał(a):

Dobrze ma się Stellantis. Sama Alfa niekoniecznie.

Pewne rzeczy nie są do zarabiania tylko do prestiżu. Francuzi chcieli na wszystkim zarabiać likwidując w zasadzie wszystko co ciekawe. Wyszli na tym jak wyszli. Toyota też nie zarabia na GR. Skoro jednak całość ma się dobrze to chyba dobrze wiedzą co robią. Dobrze wiesz że nie kupiłbyś Tonale nawet jakby miała 1000 KM. Bo nagle by się okazało że za dużo pali, za wysoka cena czy inne rzeczy. Nie jesteś targetem i tyle.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dzidzia napisał(a):

 

Formentor to Seat Leon na sterydach. Dobrze zrobiłeś bo w porównaniu do Ateci to klasa niżej.

 

Ja też rozważałem Kia Sportage w dokładnie takiej wersji jak ty. Jedyne co mi przeszkadzało to może piano black w środku, ale tak to bardzo fajne auto.

Finalnie jednak kupiłem to co od dawno mi chodziło po głowie czyli Stelvio :) 

Raczej Audi Q3SB z znaczkiem Cupra. Wymiarami nie ustępuje Atece, a że inaczej poprowadzona linie dachu to inna sprawa. Zarówno Ateca jak i Foremnot to odpowiedniki aut kompaktowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, dzidzia napisał(a):

 

Zgadzam się. Gdyby Tonale miało silnik 2.0 oraz AWD (taka wersja jest oferowana w Kanadzie lub jako DOdge w USA) to byłoby to kompletne auto, a tak Kia Sportage mimo, że mi mniej się podoba to w zestawieniu z Tonale wygrywa kompletnością oferty (pełna gama silników i napędów w rozsądnej cenie). 

U mnie sąsiedzi zmienili mazdę na Tonale... po 2 tygodniach w garażu stał zastępczy jeep i tak z 2 miesiące im zeszło. Alfa wróciła, zobaczymy na jak długo 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

A Mazda jakoś może... I Toyota. I nawet VAG. 

Mają inną strategię. Zakładam że EU dla Fiata nie jest kluczowe. 

15 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Całe szczęście im większa konkurencja tym lepiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sąsiedzi zmienili mazdę na Tonale... po 2 tygodniach w garażu stał zastępczy jeep i tak z 2 miesiące im zeszło. Alfa wróciła, zobaczymy na jak długo
 
Pewnie alternator padł.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.