listoor Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Cześć ! Przymierzam się do zakupu skanera OBD2. Główny powód - będę szukał 2 aut (dla siebie i teścia) i chciałbym mieć narzędzie do wstępnej diagnozy (poza czujnikiem lakieru). Docelowo wybrany egzemplarz i tak trafi do ASO, ale nie chcę każdym z egzemplarzy gonić do ASO, bo to strata $. I teraz pytanie: Czy np. taki https://allegro.pl/oferta/tester-diagnostyczny-nt301-foxwell-polska-poleca-7297770096 tester diagnostyczny jest lepszy niż dongle BT na telefon ? np. https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-obd2-konnwei-bluetooth-3-0-polski-9190700983 Myślałem jeszcze o zakupie czegoś takiego https://allegro.pl/oferta/multidiag-pro-2020-tester-interfejs-diagnostyczny-7902205377 tylko obawiam się że mając Macbook jako główny komputer, będzie ciężko to wykorzystać. Z góry dzięki za opinie GL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 (edytowane) zapewne polowa nie pozwoli ci sie podlaczyc "pan mi tam wgra jakiegos szpiega alko konie ukradnie..." Edytowane 5 Września 2020 przez PawelWaw 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Pierwsze 2 to zwykłe czytniki OBD2 i połaczysz się tylko z silnikiem. Nieważne, czy 40, czy 400zł i tak robią to samo. Ostatni, to chiński klon Delphi, który z "alternatywnym" oprogramowaniem zrobi bardzo dużo. Obsługuje wiele marek i systemów. To jest narzędzie warsztatowe i w rękach kogoś kumatego bardzo poważne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 A jakiej marki aut szukasz? Może lepiej kupić coś dedykowanego, albo żeby była możliwość zainstalowania odpowiedniego softu dla danej marki. Jakoś nie mam przekonania do tych uniwersalnych typu multidiag, ale np. elm327 na ruskim sofcie w Lagunie jestem w stanie zrobić bardzo dużo, łącznie z programowaniem konkretnych modułów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 5 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 5 Września 2020 54 minuty temu, analyzer64 napisał: A jakiej marki aut szukasz? Może lepiej kupić coś dedykowanego, albo żeby była możliwość zainstalowania odpowiedniego softu dla danej marki. Jakoś nie mam przekonania do tych uniwersalnych typu multidiag, ale np. elm327 na ruskim sofcie w Lagunie jestem w stanie zrobić bardzo dużo, łącznie z programowaniem konkretnych modułów. Różnych Teraz dla teścia będę szukał xc60 lub cx5. A dla siebie... cóż -> zobaczymy. Bardziej szukam czegoś na 1 weryfikację niż do zabawy, bo pewnie więcej zepsuję niż sprawdzę. L3ph3 - mam fajne wspomnienia z nią 3xlaweta Ale miałem ją 4,5 roku więc i tak całkiem nieźle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Godzinę temu, analyzer64 napisał: A jakiej marki aut szukasz? Może lepiej kupić coś dedykowanego, albo żeby była możliwość zainstalowania odpowiedniego softu dla danej marki. Jakoś nie mam przekonania do tych uniwersalnych typu multidiag, ale np. elm327 na ruskim sofcie w Lagunie jestem w stanie zrobić bardzo dużo, łącznie z programowaniem konkretnych modułów. A co to za ruski soft? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Bez sensu kup cos na bluetooth i komorka sprawdzisz z drugiej strony bez specjalistycznego programu do danej marki to co tam zobaczysz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 20 minut temu, maras77 napisał: A co to za ruski soft? Do Forda Ruscy Forscana zrobili bardzo fajne narzedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 1 minutę temu, wujek napisał: Bez sensu kup cos na bluetooth i komorka sprawdzisz z drugiej strony bez specjalistycznego programu do danej marki to co tam zobaczysz? Jak sie nie swieci check engine to praktycznie nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 1 godzinę temu, Maciej__ napisał: Jak sie nie swieci check engine to praktycznie nic Niekoniecznie W sobote mialem peugeota 307 1.6hdi ktory nie palił... Brak kontrolki a skaner wyrzucil blad czujnika cisnienia paliwa na szynie ktory okazal sie trafiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 1 minutę temu, 4tyelement napisał: Niekoniecznie W sobote mialem peugeota 307 1.6hdi ktory nie palił... Brak kontrolki a skaner wyrzucil blad czujnika cisnienia paliwa na szynie ktory okazal sie trafiony. Skoro nie zapalal to nic dziwnego, ze check engine sie nie swiecil 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 (edytowane) Godzinę temu, 4tyelement napisał: Niekoniecznie W sobote mialem peugeota 307 1.6hdi ktory nie palił... Brak kontrolki a skaner wyrzucil blad czujnika cisnienia paliwa na szynie ktory okazal sie trafiony. Jakoś nie wierzę, że sprzedający podstawi do sprzedaży auto nie palące, świecące kontrolkami lub z zapamiętanymi błędami. Czasy są takie, że prawie każdy coś ma do kasowania błędów, a kiedyś nawet na stacji benzynowej widziałem automat, gdzie za 5zł można było się podpiąć i błąd skasować. Pewnie umiało to tyle co ELM na androidzie, ale podstawowe błędy skasuje. Kupujący potrzebuje być krok dalej niż sprzedający, więc musi mieć lepszą broń niż możliwość sprawdzenia błędów silnika. Edytowane 5 Września 2020 przez ZUBERTO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 (edytowane) 7 godzin temu, listoor napisał: Główny powód - będę szukał 2 aut (dla siebie i teścia) i chciałbym mieć narzędzie do wstępnej diagnozy (poza czujnikiem lakieru). Ten Vgate będzie ok. Mam jakiś starszy model, podpinałem do kilku samochodów i nigdy nie było problemu z połączeniem+diagnozą. Do samego sczytania są darmowe wersje aplikacji (sprawdziłem kilka na iPhone i najlepiej działa Car scanner); żeby coś usunąć, trzeba nabyć wersje płatne. Nie wiem jak jest teraz i z jakiego telefonu korzystasz, ale w poprzednich wersjach były dwa warianty urządzenia - wifi albo bluetooth - iPhone łączył się tylko przez wifi, Android chyba wszystko jedno. Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. O ile ten czytnik warto mieć bo kosztuje nic i czasem się przydaje do zdiagnozowania samochodu, to - jeżeli jeszcze nie masz - proponuję pożyczyć od kogoś miernik lakieru. Możesz oczywiście kupić (mam mgr-11-s-al), ale jeżeli nie oglądasz nałogowo samochodów, to użyjesz raz na kilka lat a w międzyczasie będziesz go trzymał w szufladzie albo pożyczał wszystkim dookoła Edytowane 5 Września 2020 przez camel00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 1 godzinę temu, ZUBERTO napisał: Jakoś nie wierzę, że sprzedający podstawi do sprzedaży auto nie palące, świecące kontrolkami lub z zapamiętanymi błędami. Czasem się nie da. W moim poprzednim Subaru skończyła się pompa powietrza wtórnego. Część robi generalnie nic (rozrzedza spaliny przez chwilę po odpaleniu silnika), ale błąd w "systemie" się pojawił. Check engine się nie świecił, bo poprzedni właściciel zadbał, żeby kontrolka nikogo nie zniechęciła i - jak się okazuje - nie zawsze kupując samochód zwracasz uwagę na diody które nie świecą Po skasowaniu błędu samochód nie odpalał; trzeba było wykonać kilka prób, błąd wskakiwał na nowo i samochód jeździł jak złoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Ja ostatnio kupiłem w oficjalnym sklepie Vgate Icar Pro. Miał się łączyć ze wszystkim po sieci CAN, a łączy się wyłącznie z silnikiem. Miał się wybudzać automatycznie po przekręceniu zapłonu, a się nie włącza. To już mój 3 moduł BT z którym są problemy. Najlepszy moim zdaniem to interface po kablu USB. Polecam sklep Viaken. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 (edytowane) 6 godzin temu, maras77 napisał: A co to za ruski soft? PyClip z bazą Clipa na androida i PyRen na Windows, z elm327 działa też DDT4ALL. Edytowane 5 Września 2020 przez analyzer64 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 3 godziny temu, ZUBERTO napisał: Jakoś nie wierzę, że sprzedający podstawi do sprzedaży auto nie palące, świecące kontrolkami lub z zapamiętanymi błędami. Kiedyś u mnie na wsi znajomy sprzedawał samochód, przyjechał zainteresowany człowiek, pytał czy jest jakiś miejscowy mechanik, podjechali, poprosił o diagnostykę, na co mechanik mówi: "błędów to nie ma bo niedawno kasowałem" 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 3 godziny temu, analyzer64 napisał: PyClip z bazą Clipa na androida i PyRen na Windows, z elm327 działa też DDT4ALL. Zaiste ciekawe i warte przetestowania. https://gitlab.com/py_ren/pyren Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 5 Września 2020 Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Jak sie nie swieci check engine to praktycznie nic OBD2 + car scanner i mam czego nie mam w aucie, czyli czujnika temperatury wody, oleju, skrzyni biegów i najważniejsze - zapełnienia DPFa. Co więcej widzę kiedy mi się DPF wypala.Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 OBD2 + car scanner i mam czego nie mam w aucie, czyli czujnika temperatury wody, oleju, skrzyni biegów i najważniejsze - zapełnienia DPFa. Co więcej widzę kiedy mi się DPF wypala.Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu TapatalkaAle to są zwykle parametry silnika, które za wiele w diagnostyce przed zakupem nie pomogą...Gdyby, któryś z tych parametrów był przekroczony to wywali błąd na desce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Ale to są zwykle parametry silnika, które za wiele w diagnostyce przed zakupem nie pomogą... Gdyby, któryś z tych parametrów był przekroczony to wywali błąd na desce. Jeżeli pokazuje przebiegi między wypaleniami to już jakieś wnioski można wyciągnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 minuty temu, bochumil napisał: Jeżeli pokazuje przebiegi między wypaleniami to już jakieś wnioski można wyciągnąć. Co bys chcial na podstawie tego wnioskowac w uzywanym aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Co bys chcial na podstawie tego wnioskowac w uzywanym aucie? Jak bardzo upierdliwa może być eksploatacja takiego diesla. Skłoniłoby mnie to również do kontroli organoleptycznej oleju silnikowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 6 Września 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Września 2020 12 godzin temu, camel00 napisał: Ten Vgate będzie ok. Mam jakiś starszy model, podpinałem do kilku samochodów i nigdy nie było problemu z połączeniem+diagnozą. Do samego sczytania są darmowe wersje aplikacji (sprawdziłem kilka na iPhone i najlepiej działa Car scanner); żeby coś usunąć, trzeba nabyć wersje płatne. Nie wiem jak jest teraz i z jakiego telefonu korzystasz, ale w poprzednich wersjach były dwa warianty urządzenia - wifi albo bluetooth - iPhone łączył się tylko przez wifi, Android chyba wszystko jedno. Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. Dzięki za info z tym WiFi - mam tylko iPhony. 12 godzin temu, camel00 napisał: O ile ten czytnik warto mieć bo kosztuje nic i czasem się przydaje do zdiagnozowania samochodu, to - jeżeli jeszcze nie masz - proponuję pożyczyć od kogoś miernik lakieru. Możesz oczywiście kupić (mam mgr-11-s-al), ale jeżeli nie oglądasz nałogowo samochodów, to użyjesz raz na kilka lat a w międzyczasie będziesz go trzymał w szufladzie albo pożyczał wszystkim dookoła Kupiłem wczoraj mgr-10-s-al Jest to podstawowe narzędzie do wstępnej diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 12 godzin temu, camel00 napisał: iPhone łączył się tylko przez wifi, Android chyba wszystko jedno. Warto zwrócić na to uwagę przy zakupie. wydaje mi się, że Apple będzie działało ale tylko z bluetooth 4.0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 4 minuty temu, bochumil napisał: Jak bardzo upierdliwa może być eksploatacja takiego diesla. Skłoniłoby mnie to również do kontroli organoleptycznej oleju silnikowego Watpie, ze zwykle OBD pokaze takie szczegolowe dane... Tam chyba nie ma zadnej pamieci, a jedynie podglad biezacych paramterow. Poza ktos mogl jezdzic glownie po miescie i wtedy DPF wypala sie duzo czesciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Watpie, ze zwykle OBD pokaze takie szczegolowe dane... Tam chyba nie ma zadnej pamieci, a jedynie podglad biezacych paramterow. Poza ktos mogl jezdzic glownie po miescie i wtedy DPF wypala sie duzo czesciej Oczywiście że pokaże. Popularny sterownik Bosch EDC16C39 CF4 posiada zaimplementowane wszystkie potrzebne parametry DPF. Pozostaje kwestia softu, którym się łączysz z ECU. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.kapron.ap.dpfmonitor&hl=pl A co do do jazdy z autem w DPF po mieście to interwały mogą wynosić zarówno 400 km jak i niespełna 100 km. To już jest różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, bochumil napisał: A co do do jazdy z autem w DPF po mieście to interwały mogą wynosić zarówno 400 km jak i niespełna 100 km. To już jest różnica. W nowszych autach wypalanie co 150 km to może być normalne zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, rwIcIk napisał: W nowszych autach wypalanie co 150 km to może być normalne zjawisko. Być może. Dlatego warto się zorientować na forach i grupach fb jakie przebiegi dany samochód z dpf potrzebuje do wypaleń w mieście. Będzie to dobry wyznacznik kondycji filtra jak i samego osprzętu silnika (wtryskiwaczy np.). Czytałem, że w autach koreańskich te interwały wynoszą właśnie poniżej 200 km. Nierzadko dochodzi do rozrzedzania oleju. Był na motokąciku dyskusyjny temat z autem koreańskim sprzedanym przez kobietę, do której zgłosił się kupujący z reklamacją z tytułu rozrzedzonego oleju i problemami z silnikiem i filtrem. Temat rzeka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, bochumil napisał: Być może. Dlatego warto się zorientować na forach i grupach fb jakie przebiegi dany samochód z dpf potrzebuje do wypaleń w mieście. Będzie to dobry wyznacznik kondycji filtra jak i samego osprzętu silnika (wtryskiwaczy np.). Czytałem, że w autach koreańskich te interwały wynoszą właśnie poniżej 200 km. Nierzadko dochodzi do rozrzedzania oleju. Był na motokąciku dyskusyjny temat z autem koreańskim sprzedanym przez kobietę, do której zgłosił się kupujący z reklamacją z tytułu rozrzedzonego oleju i problemami z silnikiem i filtrem. Temat rzeka. To o czym piszesz mówi o niczym. Nowiutki passat B8 2.0TDI tankowany na łukoilu wypalał się co 200km, przeszedłem na ropę premium i zapomniałem jak wygląda wypalanie DPF. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 minutę temu, Vadero napisał: To o czym piszesz mówi o niczym. Nowiutki passat B8 2.0TDI tankowany na łukoilu wypalał się co 200km, przeszedłem na ropę premium i zapomniałem jak wygląda wypalanie DPF. Mówi, bo 10 letnie włoskie auto z DPF na zwykłej gnojówce potrzebowało w mieście 400 km. No ale "przewaga dzięki technice"... Tak wiem, filtry mogą mieć różną wielkość, każdy ma inny styl jazdy, korki... Dlatego napisałem - temat rzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 6 minut temu, bochumil napisał: Mówi, bo 10 letnie włoskie auto z DPF na zwykłej gnojówce potrzebowało w mieście 400 km. No ale "przewaga dzięki technice"... Tak wiem, filtry mogą mieć różną wielkość, każdy ma inny styl jazdy, korki... Dlatego napisałem - temat rzeka. Inne auto, inny system, inny filtr i raczej nowiutki passat miał inną normę spalin do spełnienia, niż 20 letnie włoskie auto. Więc nie przevaguj dzięki technice, tylko włącz myslenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 21 minut temu, Vadero napisał: Inne auto, inny system, inny filtr i raczej nowiutki passat miał inną normę spalin do spełnienia, niż 20 letnie włoskie auto. Więc nie przevaguj dzięki technice, tylko włącz myslenie. 20 letnie? Jeśli ja przevaguję, to Ty hiperbolizujesz Pisałem o 10 letnim 10 letnie wtedy auto nie posiadało systemu START/STOP; klapek wirowych, precyzyjnych wtryskiwaczy piezoelektrycznych, odpowiedniej pompy wysokiego ciśnienia, a filtr znajdował się w połowie długości auta, a nie tuż za kolektorem. Rozumiem, że te wszystkie dobrodziejstwa powstały po to, aby pojemność filtra zmniejszyć - w sensie zaoszczędzić? Poza tym, napisałem temat rzeka. W tym pojęciu zawiera się również afera spalinowa z udziałem VAG, wyśrubowane normy emisji, oszczędności producentów i eksploatacja klienta. Nie kupiłbym auta, w którym proces regeneracji (średnio przyjazny dla silnika) odbywa się w interwałach poniżej 200 km gdzie zalecenia serwisowe trzymają się cykli wymiany oleju co 30 tys. km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Godzinę temu, Vadero napisał: Inne auto, inny system, inny filtr i raczej nowiutki passat miał inną normę spalin do spełnienia, niż 20 letnie włoskie auto. Więc nie przevaguj dzięki technice, tylko włącz myslenie. Akurat rozmowa o normach spalin w przypadku VW nie jest raczej poważna dla odpowiedzialnych ludzi Przecież to oszuści 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 (edytowane) 10 godzin temu, maras77 napisał: Zaiste ciekawe i warte przetestowania. https://gitlab.com/py_ren/pyren Z drive2.ru polecam wziąć sobie PyClipa, ja wiele nie grzebałem, bo nie miałem co w zasadzie, błąd miałem z ESP, ale stary, generalnie on przy starcie skanuje Ci moduły do których uzyska dostęp i masz np. dostęp do licznika, no różne rzeczy. Nie wiem jak w Espace IV, bo Ty masz chyba ten model. DDT4ALL to już większe działo i tam można programować liczniki, tpms, zmienić np. kiedy rezerwa ma się zapalić, domykanie szyby po trzaśnięciu drzwiami kierowcy. Ale można tym też uwalić dany moduł. Cały zestaw Rlink ludzie tym sobie dokładają z innych modeli Renault. Edytowane 6 Września 2020 przez analyzer64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Watpie, ze zwykle OBD pokaze takie szczegolowe dane... Tam chyba nie ma zadnej pamieci, a jedynie podglad biezacych paramterow. Poza ktos mogl jezdzic glownie po miescie i wtedy DPF wypala sie duzo czesciej zgadza się, a jak ma pokazać jak np. wyłączenie auta przerwało proces wypalania ale przecież jak widzisz wypalanie to chyba nie problem odnotować ten fakt w pamięci i zapisać wieczorem przebieg, a przy następnym wypalaniu odjąć 2 liczby o zanotować wynik a przy okazji - jakie auto to potrafi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Godzinę temu, analyzer64 napisał: Z drive2.ru polecam wziąć sobie PyClipa, ja wiele nie grzebałem, bo nie miałem co w zasadzie, błąd miałem z ESP, ale stary, generalnie on przy starcie skanuje Ci moduły do których uzyska dostęp i masz np. dostęp do licznika, no różne rzeczy. Nie wiem jak w Espace IV, bo Ty masz chyba ten model. DDT4ALL to już większe działo i tam można programować liczniki, tpms, zmienić np. kiedy rezerwa ma się zapalić, domykanie szyby po trzaśnięciu drzwiami kierowcy. Ale można tym też uwalić dany moduł. Cały zestaw Rlink ludzie tym sobie dokładają z innych modeli Renault. Ja w sumie mam clipa "oryginalnego", ale chętnie bym go zmienił na po prostu dongla OBD2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 godziny temu, Maciej__ napisał: Watpie, ze zwykle OBD pokaze takie szczegolowe dane... Tam chyba nie ma zadnej pamieci, a jedynie podglad biezacych paramterow. Poza ktos mogl jezdzic glownie po miescie i wtedy DPF wypala sie duzo czesciej Protokoły są standardowe w gnieździe diagnostycznym, więc dongiel OBD2 ma potencjał, aby wszystko obsłużyć. Problemem jest soft, który się z silnikiem porozumie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 Godzinę temu, maras77 napisał: Ja w sumie mam clipa "oryginalnego", ale chętnie bym go zmienił na po prostu dongla OBD2. Mam dwa: iCar Vgate i drugi no-name na PIC18F25K80, taki polecano na klubie Renault, więc wziąłem. Oba działają tak samo, choć na tym drugim jakby szybciej wszystko działa, albo to tylko wrażenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darcolo Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 3 godziny temu, bergerac napisał: Akurat rozmowa o normach spalin w przypadku VW nie jest raczej poważna dla odpowiedzialnych ludzi Przecież to oszuści Porsche też dołączyło do Dieselgate i fałszowania pomiarów toksyczności spalin. Ciekawe jaką/ którą normę spalin spełniały te nowe niemieckie auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 1 godzinę temu, maras77 napisał: Protokoły są standardowe w gnieździe diagnostycznym, więc dongiel OBD2 ma potencjał, aby wszystko obsłużyć. Problemem jest soft, który się z silnikiem porozumie. Tak, tak dokladnie to mialem na mysli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 6 Września 2020 Udostępnij Napisano 6 Września 2020 A co to za ruski soft?Pyren lub pyclip w zaleznosci od platformy ( windows lub android)Wysłane z mojego LG-H870 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 @maras77 a Clipem robiłeś reproga np. silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 1 godzinę temu, analyzer64 napisał: @maras77 a Clipem robiłeś reproga np. silnika? Nie. Nie mam kodow i balem się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 23 minuty temu, maras77 napisał: Nie. Nie mam kodow i balem się. A pytam, bo właśnie nowszy soft często daje lepsze parametry, tak np. jest w przypadku skrzyni AT, że wgranie nowszego reproga skutkowało np. szybszą zmianą biegów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 3 minuty temu, analyzer64 napisał: A pytam, bo właśnie nowszy soft często daje lepsze parametry, tak np. jest w przypadku skrzyni AT, że wgranie nowszego reproga skutkowało np. szybszą zmianą biegów. Niezle cacko. Ruskie do Forda tez jest dobre ale silnika i skrzyni nie ogarnia az tak. Teraz do VAG niby jest duzo opcji ale nie wszystko mi dziala. Poblokowaly Niemcy mozliwosci trzeba czekac, az ktos to rozgryzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 46 minut temu, maras77 napisał: Nie. Nie mam kodow i balem się. Kody to Pin Extractorem można uzyskać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 8 Września 2020 Udostępnij Napisano 8 Września 2020 28 minut temu, wujek napisał: Niezle cacko. Ruskie do Forda tez jest dobre ale silnika i skrzyni nie ogarnia az tak. Teraz do VAG niby jest duzo opcji ale nie wszystko mi dziala. Poblokowaly Niemcy mozliwosci trzeba czekac, az ktos to rozgryzie. No powiem szczerze, że to moje pierwsze Renault, ale pod kątem różnego programowania to ludzie to rozwinęli mocno Clip i płyty z reprogami to jest akurat sprzęt i soft dla ASO, a że są klony tego tak jak i opcom w Oplu to inna sprawa Fakt, że jest ryzyko uwalenia któregoś modułu jak ktoś robi na pałę, ale i możliwości są ogromne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 ELM327 w 2022 roku. Jaką apką pod Andkiem skasować błędy? Odczytać po bojach się udało, czym darmowym usunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 Jeżeli kupujący chce sprawdzać, wpinać się to tylko w ASO albo niezależny warsztat danej marki. Jeżeli mu szkoda pieniędzy to trudno, niech szuka dalej. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.