Skocz do zawartości

Sprzedaż I-XI.2021


AstraC

Rekomendowane odpowiedzi

2 minutes ago, r1sender said:

Niestety ale zgodzę się z @mrBEAN, nawet kilkuletnie diesla potrafią tak capić, że aż flaki skręca. Silnik sam w sobie może i jest całkiem zdrowy ale z osprzętem to już różnie.

Wystarczy rowerem jechać w korku przed Swarzewem w kierunku Półwyspu, żeby tego doświadczyć. 

Zapraszam wąchać mojego. ;] Oczywiście, pamiętajmy, odpalony w mróz po 30s może mieć nieco bogato, ale też raczej go tylko minimalnie czuć, po przejechaniu 1.5km jest elegancko już. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, mrBEAN napisał:

A żeby to sprawdzić to najlepiej jak będziesz jechał sobie pod górkę lasem na rowerze, lekko zdyszany, a ja Cię wyprzedzę Twoim "sprawny i nie dymi".

I wtedy ocenisz czy śmierdzi czy nie

Ja mam tak, że raczej nie wpuszczam z bocznych passatów i audiczek , 99% szans na diesla. Trochę chamskie, ale już tyle razy się naciałem, że po prostu nie wpuszczam. I nawet jak nie dymi to mnie skreca że smrodu jak za takim stoje. Dzieci miały problemy z płucami po urodzeniu to się tego nauczyłem.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to chyba jest na bazie transportera? 

To z takich duzych aut to masz jeszcze Spacetourera w PSA :ok:

 

 


No  właśnie nowy model już nie. Na nowej osobowej platformie. Jeżeli tylko wnętrze nie będzie jakości dostawczaka to się chyba zapiszę w kolejkę.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minutes ago, gregj said:


No  właśnie nowy model już nie. Na nowej osobowej platformie. Jeżeli tylko wnętrze nie będzie jakości dostawczaka to się chyba zapiszę w kolejkę.

 

 

Faktycznie zapowiada sie ciekawie :ok: Ale obawiam sie, ze bedzie w cenie kawalerki ;]

Wez tam pozniej wrzuc ublocony rower :hehe:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 hours ago, Maciej__ said:

 

No wlasnie, to KLIENCI glosowali portfelem i woleli kupowac drozsze SUVy niz VANy.

Dlaczego producenci mieliby z tego nie korzystac?

Gdyby klienci woleli VANy to SUVy by sie nie przyjely i szybko zniknely ;]

 

Ale Ty naiwny jesteś jeśli sądzisz że to klienci decydują portfelem w kwestii tego, gdzie rynek podąża bądź mody... Klient ma tylko mieć poczucie że decyduje.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minutes ago, grogi said:

 

Ale Ty naiwny jesteś jeśli sądzisz że to klienci decydują portfelem w kwestii tego, gdzie rynek podąża bądź mody... Klient ma tylko mieć poczucie że decyduje.

 

To, ze producenci probuja kreowac rozne trendy to oczywiste (raz im sie to udaje lepiej, raz gorzej), ale finalnie ja decyduje na co wydam swoje $$$.

Nikt mnie nie zmusza do kupna SUVa czy modnych ciuchow, no chyba ze na rynku jest monopol.

A co do VANow to auta typowo zadaniowe, jedyne mi znane przypadki posiadania miniVANow to ludzie z iloscia dzieci 3+.

W realiach EU to jednak zdecydowana mniejszosc rodzin i zwyczajnie nie ma na to wystarczajacego popytu...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minutes ago, sherif said:

Jeszcze nie dymi :skromny: a każdy śmierdzi.

Miał trochę lat żeby zacząć, a nie zaczął. :hmm: A nie śmierdzi, ciepły oczywiście, bo bardzo zimny to wiadomo, ale to jak każdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

A co do VANow to auta typowo zadaniowe, jedyne mi znane przypadki posiadania miniVANow to ludzie z iloscia dzieci 3+.

W realiach EU to jednak zdecydowana mniejszosc rodzin i zwyczajnie nie ma na to wystarczajacego popytu...

 

Popyt jest i to nawet, podejrzewam, spory. Tyle że na używane vany ;], niekoniecznie na nowe, bo typową rodzinę 3+ nawet w Europie nie bardzo stać na nowego vana. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

A co do VANow to auta typowo zadaniowe, jedyne mi znane przypadki posiadania miniVANow to ludzie z iloscia dzieci 3+.

W realiach EU to jednak zdecydowana mniejszosc rodzin i zwyczajnie nie ma na to wystarczajacego popytu...

 

bo u nas to jednak duże auto i może być problematyczne - weź tym zaparkuj w centrum miasta, czy nawet pod marketem 

dlatego kupuje ktoś kto musi - bo ma właśnie 3+ ;)

 

miałem c-max'a (choć to nie van tylko podniesiony kompakt) i byłem mega zadowolony z tego auta,

dziś gdyby nie to że zależy mi na 4x4 to też bym rozważał coś z tego segmentu

nie wiem dlaczego te auta się nie utrzymały, faktycznie  może moda na SUVy je zabiła 

chociaż taki 3008 to zwłaszcza pierwsze generacje bardziej przypominały kompaktowego vana niż SUV'a :hmm:

znam sporo osób które miały/mają van'y i chyba nikt nie narzekał i rozważał by kupno kolejnego gdyby był wybór 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, AstraC napisał:

Miał trochę lat żeby zacząć, a nie zaczął. :hmm: A nie śmierdzi, ciepły oczywiście, bo bardzo zimny to wiadomo, ale to jak każdy.

No nie jak każdy, bo kilka razy odpalałem diesla w garażu i śmierdziało że trzeba było szybko wyjechać. Z noPb tak nie miałem nigdy. Diesel jak chłodniej to potrafi być niedogrzany dość długi czas, co przy jeździe miejskiej powoduje, że poprostu śmierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, AstraC napisał:

Tata ma w Vitarze, ani razu się w tym temacie samochód nie odezwał. :hmm:

 

ja mam Astrę wyprodukowaną zaraz po tym jak zaczęli wszędzie wsadzać te GPFy w 2018 roku. Przejechałem ponad 70 tys km, ani razu nie zauważyłem istnienia tego filtra. Poza tym, że rury wydechowe (a mam takie ładne, szerokie ;]) są czyste od środka jak garnek po wyjęciu ze zmywarki.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.12.2021 o 21:28, TomekD000 napisał:


polecam FB nowego tuscona, ostatnio dzień bez tego poniżej dniem straconym :] 
 

Z tego co czytam, to trzeba przejechać w trasie blisko 100 km, by kontrolka filtra zgasła.

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, TomekD000 napisał:


Też tak czytałem, coś im mocno nie wyszło. W dieslach z dpf nie ma takich rzeczy...
 

W dieslach bardzo często filtr jest wypalany - u mnie co 150-400 km.

Tu może zbyt rzadko i doprowadzają do mocnego przytkania, co wymaga dłuuugiiiiejjjj trasy na skuteczne wypalenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

W dieslach bardzo często filtr jest wypalany - u mnie co 150-400 km.

Tu może zbyt rzadko i doprowadzają do mocnego przytkania, co wymaga dłuuugiiiiejjjj trasy na skuteczne wypalenie.

 

 

nie wiem jak to u mnie dziala ale jeszcze nigdy nie zaobserwowalem wypalania a auto ma juz 100k prawie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To, ze producenci probuja kreowac rozne trendy to oczywiste (raz im sie to udaje lepiej, raz gorzej), ale finalnie ja decyduje na co wydam swoje $$$.
Nikt mnie nie zmusza do kupna SUVa czy modnych ciuchow, no chyba ze na rynku jest monopol.
A co do VANow to auta typowo zadaniowe, jedyne mi znane przypadki posiadania miniVANow to ludzie z iloscia dzieci 3+.
W realiach EU to jednak zdecydowana mniejszosc rodzin i zwyczajnie nie ma na to wystarczajacego popytu...
Mówisz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, PawelWaw napisał:

 

nie wiem jak to u mnie dziala ale jeszcze nigdy nie zaobserwowalem wypalania a auto ma juz 100k prawie

U mnie da się zauważyć - nie działa wtedy start stop, spalanie chwilowe nie spada do 0, gdy hamuję silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
W dniu 11.12.2021 o 14:10, rwIcIk napisał:

Z tego co czytam, to trzeba przejechać w trasie blisko 100 km, by kontrolka filtra zgasła.

 

Właśnie mnie zaatakowała kontrolka GPF. Zgodnie z instrukcją obsługi wybrałem się w trasę 30 minut z prędkością min. 80 km/h (konkretnie napisane jest przy 1500-4000 obr/min na biegu 3 lub wyższym). Przy tempomacie ustawionym na 90 km/h kontrolka zgasła po jakichś 10 minutach, ale dla świętego spokoju kontynuowałem do tych 30 minut. 

Z dojazdem do ekspresówki, nawrotem i droga powrotną faktycznie wyszło mi 104 km ;)

KIA Sportage schodzącej generacji, niecałe 18 tys. przebiegu. Faktycznie ostatnio trochę zamulałem samochód jeżdżąc wyłącznie po mieście odcinki 1,5-5 km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, el_diablo napisał:

Właśnie mnie zaatakowała kontrolka GPF. Zgodnie z instrukcją obsługi wybrałem się w trasę 30 minut z prędkością min. 80 km/h (konkretnie napisane jest przy 1500-4000 obr/min na biegu 3 lub wyższym). Przy tempomacie ustawionym na 90 km/h kontrolka zgasła po jakichś 10 minutach, ale dla świętego spokoju kontynuowałem do tych 30 minut. 

Z dojazdem do ekspresówki, nawrotem i droga powrotną faktycznie wyszło mi 104 km ;)

KIA Sportage schodzącej generacji, niecałe 18 tys. przebiegu. Faktycznie ostatnio trochę zamulałem samochód jeżdżąc wyłącznie po mieście odcinki 1,5-5 km.

Ja na szczęście mam do pracy ponad 20 km, więc daje rade wypalić :ok:

Wczoraj dwa razy próbował, ale krótkie odcinki, więc nie dało rady. Dzisiaj rano skończył :yay:

W dieslu jest gorzej, bo wypala bardzo często, co 150-400 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, wladmar napisał:

 

Cudnie, bardzo ekologicznie, patrząc na produkcję CO2 :hehe: 

Mój na dojazdach do/z pracy normalnie pali około 6, ale gdy akurat wypala, po przyjeździe na miejsce pokazuje 8 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, rwIcIk napisał:

Mój na dojazdach do/z pracy normalnie pali około 6, ale gdy akurat wypala, po przyjeździe na miejsce pokazuje 8 8]

 

 

A jak przerwie się proces (a większość użytkowników przerywa, bo nie ma pojęcia jak to działa, kontrolki żadnej nie ma), to mamy zasyfiony olej, co powoduje konieczność jego częstszej wymiany i szybszą degradację silnika. Co też, oczywiście, jest bardzo ekologiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, wladmar napisał:

 

Cudnie, bardzo ekologicznie, patrząc na produkcję CO2 :hehe: 

No cóż w sumie moja wina. Przy tym trybie użytkowania powinienem przesiąść się na rower albo narty ;)

Albo kupić ekologicznego elektryka - oczywiście jak drugi samochód (też ekologicznie...)

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, wladmar napisał:

 

A jak przerwie się proces (a większość użytkowników przerywa, bo nie ma pojęcia jak to działa, kontrolki żadnej nie ma), to mamy zasyfiony olej, co powoduje konieczność jego częstszej wymiany i szybszą degradację silnika. Co też, oczywiście, jest bardzo ekologiczne. 

No niestety, tak też może być

Trzeba sprawdzać poziom oleju - czy nie przybyło ponad max.

W dieslu można wyczuć kiedy wypala - dźwięk silnika jest inny i wskaźnik spalania chwilowego nie schodzi do zera po zdjęciu nogo z gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

No niestety, tak też może być

Trzeba sprawdzać poziom oleju - czy nie przybyło ponad max.

 

Mogę się mylić, ale chyba większość użytkowników w ogóle nie sprawdza poziomu, a jak sprawdza, to tylko patrzą, czy nie jest za mało.

 

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

W dieslu można wyczuć kiedy wypala - dźwięk silnika jest inny i wskaźnik spalania chwilowego nie schodzi do zera po zdjęciu nogo z gazu.

 

Ktoś, kto interesuje się motoryzacją to zauważy. Większość nie. A w przypadku służbówek w ogóle nikt się tym nie przejmuje, bo i po co. Zresztą masz pracę do zrobienia - dojechać z punktu A do punktu B, coś tam zrobić i wrócić, znalezienie kawałka autostrady, żeby zrobić 100 km w celu wypalenia filtra nijak nie wchodzi ani w zakres obowiązków pracownika, ani zwłascza nikt nie będzie tego robił w swoim wolnym czasie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.12.2021 o 14:10, rwIcIk napisał:

Z tego co czytam, to trzeba przejechać w trasie blisko 100 km, by kontrolka filtra zgasła.

 

Bo, gdy się już zapali, to jest sytuacja awaryjna.

U mnie jeszcze nigdy się nie zapaliła. Ale to dlatego, że najczęściej robię odcinki nie krótsze niż 20 kkm i filtr wypala się.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.01.2022 o 13:39, rwIcIk napisał:

Bo, gdy się już zapali, to jest sytuacja awaryjna.

U mnie jeszcze nigdy się nie zapaliła. Ale to dlatego, że najczęściej robię odcinki nie krótsze niż 20 kkm i filtr wypala się.

 

Szacun ;)

 

A żeby wrócić do pierwotnego wątku - dane za cały 2021 rok, cytowane za Samar

https://motofocus.pl/informacje/nowosci/98303/sprzedaz-nowych-samochodow-w-polsce-w-2021-r

Edytowane przez WBA
dodanie linku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.