Maciej__ Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 10 minut temu, Rudobrody napisał(a): Dziś zaświecił się check auto chwilowo straciło moc i za chwilę ona powróciła. 40 kkm od wymiany silnika. gwarancji jest 12 miesięcy minęło 15. Najbliższy termin w ASO 25.07... Jestem bardzo zainteresowany takim pozwem... Ten pozew pewnie bedzie sie ciagnal latami i raczej sautomatycznie nie przelozy na inne kraje... Ale z pewnoscia bedzie latwiej cos wywalczyc na drodze sadowej jesli PSA dostanie po dupie w IT czy FR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 (edytowane) 3 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Ten pozew pewnie bedzie sie ciagnal latami i raczej sautomatycznie nie przelozy na inne kraje... Ale z pewnoscia bedzie latwiej cos wywalczyc na drodze sadowej jesli PSA dostanie po dupie w IT czy FR. Nie spodziewam się cudów. Natomiast spróbuje coś ugrać przez rzecznika praw konsumenta. Bo to jest kpina. A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi. Edytowane 13 Lipca 2023 przez Rudobrody 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 3 godziny temu, Rudobrody napisał(a): A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi. Skad masz takie info o interwalach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 13 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2023 3 godziny temu, Rudobrody napisał(a): Nie spodziewam się cudów. Natomiast spróbuje coś ugrać przez rzecznika praw konsumenta. Bo to jest kpina. A jeszcze z tego co się dowiedziałem to nastąpiła zmiana interwału wymiany oleju na 10 000 km. Niestety ostatni serwis w kwietniu jaki robiłem a ASO wbiło 15 000 także zwracajcie na to uwagę. Skrócono także interwał wymiany paska rozrządu ze 100 000 na 40 000. Tej drugiej informacji niestety nie mam nigdzie potwierdzonej. Także jak ktoś się jeszcze zastanawia czy chce ten zaje...y silnik w swoim samochodzie to niech się dobrze zastanowi. a podrzuc vin z checia zobacze co tam w dokumentacji na ten temat jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 17 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Skad masz takie info o interwalach? Ten pierwszy od pracownika serwisu, że wypadałoby robić wymianę oleju co maksymalnie 10000 km. A błąd, który się objawił to niewłaściwy skład spalin oraz spalanie stukowe... Więc zapewne początek pojawiającego się nagaru w cylindrach. Pytanie czy jest ktoś w stanie to potwierdzić. ewentualnie czy jest sposób aby poradzić sobie z nagarem. Silnik jeszcze nie spala oleju, pasek był kontrolowany i wygląda dobrze. Praca sondy jest poprawna, wtryski dawkują paliwo poprawnie. Niestety wizyta w serwisie dopiero na 25.07... Po skasowaniu błędów auto jeździ. A jeszcze podejrzane są ewentualnie cewki lub świece zapłonowe i wypadanie zapłonów. Natomiast sterownik silnika nie wyłapał anomalii w tym kierunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 8 minut temu, Rudobrody napisał(a): Ten pierwszy od pracownika serwisu, że wypadałoby robić wymianę oleju co maksymalnie 10000 km. A błąd, który się objawił to niewłaściwy skład spalin oraz spalanie stukowe... Więc zapewne początek pojawiającego się nagaru w cylindrach. Pytanie czy jest ktoś w stanie to potwierdzić. ewentualnie czy jest sposób aby poradzić sobie z nagarem. Silnik jeszcze nie spala oleju, pasek był kontrolowany i wygląda dobrze. Praca sondy jest poprawna, wtryski dawkują paliwo poprawnie. Niestety wizyta w serwisie dopiero na 25.07... Po skasowaniu błędów auto jeździ. A jeszcze podejrzane są ewentualnie cewki lub świece zapłonowe i wypadanie zapłonów. Natomiast sterownik silnika nie wyłapał anomalii w tym kierunku. Rekomendacja pracownika, to jednak nie jest oficjalna zmiana interwalu w dokumentacji. Wiadomo, ze im czesciej wymieniasz tym lepiej, bo paskowi najbardziej szkodzi nie tyle sam olej, co syf i paliwo, ktore sie do niego dostaje w trakcie eksploatacji. Ja bym nie panikowal, tutaj faktycznie moze byc kwestia swiec (interwal chyba maja 40kkm) albo cewek. Watpie, zeby nagar powstal po tak krotkim czasie i odpowiadal za te bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): tutaj faktycznie moze byc kwestia swiec (interwal chyba maja 40kkm) Świece wymienione. W międzyczasie był jeden większy przegląd obejmujący wymianę świec po wymianie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 Teraz, Rudobrody napisał(a): Świece wymienione. W międzyczasie był jeden większy przegląd obejmujący wymianę świec po wymianie silnika. No to w pierwszej kolejnosci cewki do sprawdzenia. Zeby diagnozowac pod katem nagaru to chyba trzeba by zapuscic kamere do cylindrow. Zobaczysz czy blad bedzie powracal, czy moze jakis chwilowy problem. W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Zobaczysz czy blad bedzie powracal, czy moze jakis chwilowy problem. W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic Miałem kilka francuskich i jestem nieprzyzwyczajony jednak do tego. Ten jest pierwszy, który sprawia takie problemy. A co do cewek tak jak napisałem nie było błędów od układu zapłonowego. Niestety pojawiły się dwukrotnie spadki mocy bez zarejestrowania błędów przez sterownik silnika i bez wyświetlenia błędu na ekranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 5 godzin temu, Rudobrody napisał(a): Miałem kilka francuskich i jestem nieprzyzwyczajony jednak do tego. Ten jest pierwszy, który sprawia takie problemy. A co do cewek tak jak napisałem nie było błędów od układu zapłonowego. Niestety pojawiły się dwukrotnie spadki mocy bez zarejestrowania błędów przez sterownik silnika i bez wyświetlenia błędu na ekranie. Trzymam zaten kciuki, zeby to jednak okazala sie jakas duperela 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 8 godzin temu, Maciej__ napisał(a): W koncu to francuska technologia i check od czasu do czasu nie powinien dziwic No nie przesadzaj. Jeżdżę 308 T7 od 2015 roku i check wywaliło tylko jak padła przepustnica i diody gdzieś w układzie ABS. Zdiagnozowane, naprawione i żadne bezsensowne checki się nie świecą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 14 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2023 Te silniki maja trwałość mniejsza niż z pf 126p..Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 a podrzuc vin z checia zobacze co tam w dokumentacji na ten temat jest.priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2023 Dziś zaświecił się check auto chwilowo straciło moc i za chwilę ona powróciła. 40 kkm od wymiany silnika. gwarancji jest 12 miesięcy minęło 15. Najbliższy termin w ASO 25.07... Jestem bardzo zainteresowany takim pozwem...cenne infodziekigwara rok ale rekojmia..... jesli nie b2b to chyba 2 lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 16 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2023 Nie chyba a 2 lata. I o ile dobrze pamiętam szkolenie, to dobrze kombinując faktami można "skutecznie" składać reklamacje z tytułu rękojmi nawet 6 lat po zakupie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 16 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2023 Nie chyba a 2 lata. I o ile dobrze pamiętam szkolenie, to dobrze kombinując faktami można "skutecznie" składać reklamacje z tytułu rękojmi nawet 6 lat po zakupie. dajeszmnie spuscili na drzewo chwile po 2ch katachrzecznik nic nie wskórał:-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 17 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 Te 6 lat, to dla rzeczy/usług kupionych od tego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 17 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 W dniu 12.07.2023 o 15:56, Rudobrody napisał(a): Ciekaw jestem wyniku i ewentualnych rekompensat dla użytkowników tego padła w pozostałych państwach UE... Nie będzie żadnego przełożenia na inne rynki. Pewnie tylko we Francji dostaną jakąś kasę w ramach ugody. https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-afera-wokol-popularnego-silnika-jest-szansa-na-duze-odszkodo,nId,6899926 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 36 minut temu, iwik napisał(a): Nie będzie żadnego przełożenia na inne rynki. Pewnie tylko we Francji dostaną jakąś kasę w ramach ugody. https://motoryzacja.interia.pl/samochody-uzywane/news-afera-wokol-popularnego-silnika-jest-szansa-na-duze-odszkodo,nId,6899926 Bezposredniego przelozenia nie bedzie, ale po przegranym pozwie w FR, moga byc bardziej sklonni do "wspolpracy" w sadzie na innych rynkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 W dniu 16.07.2023 o 00:11, Fili_P napisał(a): gwara rok ale rekojmia..... jesli nie b2b to chyba 2 lata ASO, które dokonywało naprawy nie istnieje. Rękojmia z tytułu ustawy dotyczy bezpośredniego sprzedawcy części oraz usługi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 17 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 W dniu 14.07.2023 o 09:40, Maciej__ napisał(a): Watpie, zeby nagar powstal po tak krotkim czasie i odpowiadal za te bledy. W THP po 50 kkm miałem czyszczone z nagaru, bo silnik w tryb awaryjny przechodził. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 17 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2023 wodorowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 24 Lipca 2023 Francuzi powinni go odkupic i w jakims muzeum wystawic https://francuskie.pl/citroen-c4-cactus-1-2-puretech-z-przebiegiem-400-tysiecy-km-da-sie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 20 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Francuzi powinni go odkupic i w jakims muzeum wystawic https://francuskie.pl/citroen-c4-cactus-1-2-puretech-z-przebiegiem-400-tysiecy-km-da-sie/ wyjątek potwierdzający regułę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 2 godziny temu, r1sender napisał(a): wyjątek potwierdzający regułę Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika. A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe. Wg speców z serwisu czymś takim: https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania. Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu... Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 33 minuty temu, Rudobrody napisał(a): Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika. A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe. Wg speców z serwisu czymś takim: https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania. Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu... Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne? NIe wiem czy @Rado_ w THP nie mial tak czyszczonego dolotu, bo tam problem z nagarem byl nagminny... NIe zazdroszcze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne? Głowica nowa dolot stary. Nie ma na wykazie części uszczelki głowicy. Jest uszczelka dolotu. Kompletny silnik został wymieniony. Ze Starego silnika przyszła sprężarka, kolektory i prawdopodobnie pompa wody i pompa próżniowa. Bo na liście części jest pasek do pompy wody i uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 W dniu 17.07.2023 o 23:54, Fili_P napisał(a): wodorowanie? To ściema. Czyszczenie tylko mechaniczne pomaga na trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 5 godzin temu, Rudobrody napisał(a): Niestety u mnie w drugim silniku problemy zaczęły się już po 40 000 km od wymiany silnika. A mianowicie wg ASO w moim silniku czyszczenia wymaga komora spalania oraz zawory dolotowe. Wg speców z serwisu czymś takim: https://www.youtube.com/watch?v=t09BTj5k8KA Lub podobnym w każdym razie chodzi o zasadę działania. Silnik wymieniony został rok i 2 miesiące temu... Objawy to spadki mocy i spalanie stukowe oraz zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna. Tunap stosuje ASO już od dawna. Też tak mi czyścili. Myślałam, że chociaż z nagarem się uporali w 1,2, a tu jednak porażka na całej linii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 25 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2023 6 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Glowica i dolot tez byly nowe przy wymianie silnika czy zostaly oryginalne? NIe wiem czy @Rado_ w THP nie mial tak czyszczonego dolotu, bo tam problem z nagarem byl nagminny... NIe zazdroszcze Jak pisalem, a drugi raz czyściłem, już sam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 14 godzin temu, Rado_ napisał(a): Tunap stosuje ASO już od dawna. Też tak mi czyścili. Myślałam, że chociaż z nagarem się uporali w 1,2, a tu jednak porażka na całej linii. Jeszcze może się okazać, że winnym jest katalizator. Natomiast to co się stało z pierwszym silnikiem może być winą miedzy innymi poprzedniego ASO, które nie wymieniało oleju a tylko dolewało. Z kolei błędy w obecnym mogą być efektem uszkodzenia katalizatora. nieszczelnościami w dolocie i całą masą różnych innych rzeczy związanych z osprzętem silnika, świecami oraz cewkami. Rada człowieka, który zajmuje się czyszczeniem komór spalania tych silników to zacząć od diagnostyki katalizatora, oraz obejrzenia za pomocą kamery stanu dolotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 26 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2023 Tu chyba sprawdza się powiedzenie - jak dbasz tak masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 2 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2023 Jak pisalem, a drugi raz czyściłem, już sam. jak? czym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 3 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2023 12 godzin temu, Fili_P napisał(a): jak? czym? Chemią, szczotką drucianą, trza miec weekend wolny. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 Nowy olej do silników specjalnej troski: https://francuskie.pl/jaki-olej-wybrac-do-silnika-1-2-puretech-nowe-zalecenia-producenta/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 55 minut temu, Rudobrody napisał(a): Nowy olej do silników specjalnej troski: https://francuskie.pl/jaki-olej-wybrac-do-silnika-1-2-puretech-nowe-zalecenia-producenta/ Jak dla mnie to wyglada na artykul sponsorowany przez producenta tego oleju Juz od jakiegos czasu ASO leje Totala 0w20, ktory spelnia ta sama norme. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 38 minut temu, Maciej__ napisał(a): Jak dla mnie to wyglada na artykul sponsorowany przez producenta tego oleju Juz od jakiegos czasu ASO leje Totala 0w20, ktory spelnia ta sama norme. I jest tańszy... Aczkolwiek na degradujący się pasek to i tak nie pomoże... Gdyż cytując jednego z użytkowników forum aut francuskich problem jest gdzie indziej "...Bo nie w olejach problem, tylko w mechanizmie destrukcji mokrego paska, o czym juz kiedyś pisałem gdzieś na tym forum. Przypomnę - kazdy pasek gumowy czy suchy czy mokry dostaje z czasem mikropęknięć, taka jest natura gumy. W te mikroszczeliny wchodzi olej i pełni już tylko rolę mikroklina. Młotkiem do wbijania tego mikroklina jest rolka napinacza, która z kazdym obrotem z wielką siłą wciska tego klina głębiej dokonując dzieła zniszczenia. Na początku były paski od nowości z porowatą powierzchnią - te padały jak muchy. Zmienili na bardziej gładkie - te są odporniejsze, ale do czasu, wszystko ma swój kres w opisanym mechanizmie. Moim zdaniem, jeśli ktoś już uzytkuje ten silnik, to nie żonglerka olejami, ale systematyczna obserwacja i wymiana paska jeśli są tylko podejrzenia, że już może mieć dość."... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 (edytowane) 3 godziny temu, Rudobrody napisał(a): I jest tańszy... Aczkolwiek na degradujący się pasek to i tak nie pomoże... Gdyż cytując jednego z użytkowników forum aut francuskich problem jest gdzie indziej "...Bo nie w olejach problem, tylko w mechanizmie destrukcji mokrego paska, o czym juz kiedyś pisałem gdzieś na tym forum. Przypomnę - kazdy pasek gumowy czy suchy czy mokry dostaje z czasem mikropęknięć, taka jest natura gumy. W te mikroszczeliny wchodzi olej i pełni już tylko rolę mikroklina. Młotkiem do wbijania tego mikroklina jest rolka napinacza, która z kazdym obrotem z wielką siłą wciska tego klina głębiej dokonując dzieła zniszczenia. Na początku były paski od nowości z porowatą powierzchnią - te padały jak muchy. Zmienili na bardziej gładkie - te są odporniejsze, ale do czasu, wszystko ma swój kres w opisanym mechanizmie. Moim zdaniem, jeśli ktoś już uzytkuje ten silnik, to nie żonglerka olejami, ale systematyczna obserwacja i wymiana paska jeśli są tylko podejrzenia, że już może mieć dość."... Teorii czemu te paski padaja jest przynajmniej kilka i pewnie w kazdej troche prawdy Mnie osobiscie najbardziej przekonuje, ze degradacji dokonuje paliwo, ktore dostaje sie do oleju, dlatego tez 1,2T z wtryskiem bezposrednim padaja szybciej niz 1,2 NA. Mozliwe, ze na LPG problem bylby jeszcze mniejszy. Podgladalem ostatnio w C3 i po 3 latach i 30kkm pasek wyglada poki co jak nowy... Edytowane 17 Sierpnia 2023 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2023 4 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Teorii czemu te paski padaja jest przynajmniej kilka i pewnie w kazdej troche prawdy Mnie osobiscie najbardziej przekonuje, ze degradacji dokonuje paliwo, ktore dostaje sie do oleju, dlatego tez 1,2T z wtryskiem bezposrednim padaja szybciej niz 1,2 NA. Mozliwe, ze na LPG problem bylby jeszcze mniejszy. Podgladalem ostatnio w C3 i po 3 latach i 30kkm pasek wyglada poki co jak nowy... I mnie też się wydaje, że benzyna w oleju robi najwięcej bałaganu. Mam w pracy bańkę ze zwykłą Pb95 i czasem domywam nią ręce, jak się ubrudzą jakimś syfem, np klejem poliuretanowym, silikonem, czy starą zmurszałą gumą. Benzyna świetnie to rozpuszcza. Miałem kiedyś klienta, który dość długo przyjeżdżał do mnie firmowym P208 1.2 vti na mokrym pasku, ale z lpg. On tam dowolny olej wlewał, nawet 5w40, zależy co mu się trafiło w sklepie. Pamiętam go jeszcze, jak miał ok 180 kkm najechane i dopiero wtedy zaczął powoli robić dolewki oleju, ale tragedii jeszcze nie było. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Września 2023 Udostępnij Napisano 14 Września 2023 Jakby się ktoś pytał to regularnie serwisowany silnik osiągnąwszy 41 000 km wpierd...olił litr oleju na 10 000 km. Polecam Stellantisa i jego silniki 1.2 PT. 1 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 20 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2023 taramkomunikaty z dzisiaj"usterka silnika- napraw samochód"i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik"ze czytanych błędówP0014chwilę wcześniej wlany tym razem:XENUM Complex Petrolhttps://allegro.pl/oferta/xenum-complex-petrol-wtryski-pierscienie-egr-kat-13426155627 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Października 2023 Udostępnij Napisano 22 Października 2023 W dniu 20.10.2023 o 19:23, Fili_P napisał(a): taram komunikaty z dzisiaj "usterka silnika- napraw samochód" i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik" ze czytanych błędów P0014 chwilę wcześniej wlany tym razem: XENUM Complex Petrol https://allegro.pl/oferta/xenum-complex-petrol-wtryski-pierscienie-egr-kat-13426155627 Ty go w koncu jakos naprawilas, czy tak dolewasz oleju i roznych specyfikow i jezdzisz? Ten blad wg internetu to cos z elektrozawowami od zmiennych faz. Moze trzeba wymontowac i wyczyscic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 22 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2023 Ty go w koncu jakos naprawilas, czy tak dolewasz oleju i roznych specyfikow i jezdzisz? Ten blad wg internetu to cos z elektrozawowami od zmiennych faz. Moze trzeba wymontowac i wyczyscic... poszła nowa pokrywą z odma i uszczelka pod tym plastikiem i testuje sobie różne specyfiki dolewając oleju. Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkmPrzed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem.Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie. Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda...Po cichu liczę tez na rozwój technologii elektrycznej i spadek cen do jakiś akceptowalnych poziomów. Drugie auto w rodzinie EV przy PV na dachu może mieć sens. ZobaczymyMoże ten Xenium cos ruszył i poszło na sitka elektrozaworów... wykrece, zobacze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Października 2023 Udostępnij Napisano 23 Października 2023 8 godzin temu, Fili_P napisał(a): Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm Przed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem. Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie. Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda... Jak auto nie robi duzych przebiegow to faktycznie dolewac i jezdzic 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Października 2023 Udostępnij Napisano 23 Października 2023 10 godzin temu, Fili_P napisał(a): Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm Przy takim spalaniu oleju to różne kwiaty mogą wychodzić co chwilę, bo przecież nagaru robią się całe 'kilogramy' - od zatkanego dolotu i problemów z zaworami ssącymi, przez stojące pierścienie, po zatkane kanały olejowe, przytarcia panewek, czy niedrożny katalizator. A Stellantis to padło cały czas sprzedaje 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 23 Października 2023 Udostępnij Napisano 23 Października 2023 W dniu 20.10.2023 o 19:23, Fili_P napisał(a): "usterka silnika- napraw samochód" i chwile później wyłączenie ABS bo "usterka układu hamulcowego-zatrzymaj silnik" Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ? W Skawinie jest zakład, który zajmuje się czyszczeniem kolektorów dolotowych i zaworów w tych silnikach z powstającego nagaru... Nie jest to tania operacja. Generalnie zalecenie mechaników dotyczących tego silnika jest jedno. Pozbyć się... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Października 2023 Udostępnij Napisano 23 Października 2023 Godzinę temu, Rudobrody napisał(a): Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ? Ta akcja to chyba polega na ewentualnej kontroli paska, samej pompy nie ruszaja... Z tego tez wzgledu wersje wolnossace nie sa objete akcja na pasek, bo tam nie ma ryzyka zatkania vacuum pompy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 23 Października 2023 Udostępnij Napisano 23 Października 2023 18 godzin temu, Fili_P napisał(a): poszła nowa pokrywą z odma i uszczelka pod tym plastikiem i testuje sobie różne specyfiki dolewając oleju. Udało się zejść z przepalaniem oleju z 1L /1kkm na 1L/2kkm Przed kolejną wymiana planuje jeszcze wyjąć swiece i zalać pierścienie od góry jakimś siuwaxem. Wymiana silnika sensowny warsztat policzył mi 12 koła.... bałem się tego co się stało u Kolegi- wymienił blok a za 40kkm okazało się że całe gniazda zaworowe ma do roboty- jak widać słusznie. Auto będzie u nas do śmierci silnika- jak dobrze pójdzie to jeszcze Młody się zalapie z pierwszymi jazdami- jak rozwali nie będzie szkoda... Po cichu liczę tez na rozwój technologii elektrycznej i spadek cen do jakiś akceptowalnych poziomów. Drugie auto w rodzinie EV przy PV na dachu może mieć sens. Zobaczymy Może ten Xenium cos ruszył i poszło na sitka elektrozaworów... wykrece, zobacze Panie ceny lecą na łeb na szyję https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-id-3-nowy-id-3-pro-performance-fl-ID6FJv5i.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2023 W dniu 23.10.2023 o 12:23, Rudobrody napisał(a): Twój grat nie podlega akcji serwisowej na pompę od układu hamulcowego bo opiłki paska powodują zatykanie pompy vacum i spada skuteczność hamowania między innymi ? W Skawinie jest zakład, który zajmuje się czyszczeniem kolektorów dolotowych i zaworów w tych silnikach z powstającego nagaru... Nie jest to tania operacja. Generalnie zalecenie mechaników dotyczących tego silnika jest jedno. Pozbyć się... Niby wszystkie możliwe akcje mam zaliczone - pompy chyba nie ruszali z tego co kojarzę Bzyk z grudnia 2015 to wiesz... :-// Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2023 21 godzin temu, Rado_ napisał(a): Panie ceny lecą na łeb na szyję https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-id-3-nowy-id-3-pro-performance-fl-ID6FJv5i.html https://motofakty.pl/citroen-ec3-ruszyla-przedsprzedaz-jaka-cena-nowosci-z-segmentu-b/ar/c4-17995631 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.