Skocz do zawartości

Kia EV9


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

17 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Czołg trochę, pobór energii + 25-30% w stosunku do EV6.

Zasięgi powinny być podobne do EV6, bo bateria ok. 100 kWh ma być. 

Jako rodzinny autobus fajna opcja będzie.

Jak będzie 50% tańsze od BMW to pewnie tak. Kurde ale ten kanciak wygląda fajnie. Felgi tylko im nie wyszły. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

Dlugosc ma identyczna jak X5. Jest za to szersza zarowno od X5 jak i X7 jak porownujemy wielkosci budy.


No ale chyba nikt nie porównuje EV9 do spalinowego BMW. Szczególnie pisząc, że taka Kia powinna być od BMW 50% tańsza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, HelixSv napisał(a):


No ale chyba nikt nie porównuje EV9 do spalinowego BMW. Szczególnie pisząc, że taka Kia powinna być od BMW 50% tańsza. 

 

to nie ja zaczałem pisać o X5, 7 czy 9 😄 dodatkowo napisalem o porównywaniu wielkosci budy a nie napędów. BWM nie ma tak dużych mikserów ;) mozna by porównywać do Merca

 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Filipfm napisał(a):

 

to nie ja zaczałem pisać o X5, 7 czy 9 😄 dodatkowo napisalem o porównywaniu wielkosci budy a nie napędów. BWM nie ma tak dużych mikserów ;) mozna by porównywać do Merca

 


Kia namiesza, bo nikt w EU nie ma takiego EV. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Filipfm napisał(a):

 

Na jakiej podstawie? 😄 skoro nie podano jeszcze tych parametrów :) Są znane tylko wymiary zewnętrzne. Chyba, że nie dość wnikliwie szukałem 

Za bardzo 0-1 jesteś 😁

Zaufaj mi 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

➡️Premiera Kia EV9 - najważniejsze fakty 

⚡️Kia zamierza oferować w EV9 warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3, dostępną w wersji GT-Line z systemem Highway Driving Pilot (HDP)

⚡️Zasięg na jednym ładowaniu w cyklu mieszanym WLTP ma wynosić ponad 541 km, dzięki funkcji ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V zaledwie 15 minut wystarczy do zwiększenia zasięgu o 239 km

⚡️Kia Connect Store umożliwia klientom aktualizację funkcji w EV9 za pośrednictwem aktualizacji Over-the-Air (OTA) w dowolnym czasie

⚡️ Na uznanie zasługuje nie tylko wygląd zewnętrzny EV9, ale również współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia, wynoszący 0,28. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku zaawansowanych elementów, w tym – po raz pierwszy w historii marki Kia – trójwymiarowej osłony pod podwoziem (wypukłej z przodu i wklęsłej z tyłu samochodu), aerodynamicznie ukształtowanych obręczy kół i innowacyjnych kurtyn powietrznych, które są zintegrowane z przednim zderzakiem.

⚡️ Kia EV9 oferuje szereg konfiguracji ustawienia foteli, aby zaspokoić różnorodne potrzeby użytkowników. Do wyboru są wersje siedmio- i sześciomiejscowa oraz różne konfiguracje foteli w drugim rzędzie. Po raz pierwszy wśród samochodów elektrycznych sprzedawanych na wielu rynkach, Kia EV9 oferuje do wyboru aż cztery opcje siedzeń drugiego rzędu – 3-osobową kanapę, niezależne fotele podstawowe, fotele typu relaksacyjnego i dwumiejscowe fotele obrotowe.

⚡️ Wyposażona w fotele relaksacyjne w drugim rzędzie, Kia EV9 umożliwia pasażerom pierwszego i drugiego rzędu siedzenie twarzą do siebie podczas np. ładowania. Fotele obrotowe w drugim rzędzie, które obracają się o 180 stopni.

⚡️Dwie opcje baterii - 76,1 i 99,8kWh

⚡️3 warianty napędu - RWD o mocy 150 lub 160kW oraz AWD o mocy 283kW

⚡️najmocniejsza odmiana będzie mogla być wyposażona w opcjonalną funkcje Boost, czyli chwilowe podniesienie momentu obrotowego z 600 do 700Nm. Pozwoli to na rozpędzenie się do setki w czasie 5.3s.
⚡️Cena na polskim rynku jeszcze nie podana oficjalnie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

➡️Premiera Kia EV9 - najważniejsze fakty 

⚡️Kia zamierza oferować w EV9 warunkową jazdę autonomiczną na poziomie 3, dostępną w wersji GT-Line z systemem Highway Driving Pilot (HDP)

⚡️Zasięg na jednym ładowaniu w cyklu mieszanym WLTP ma wynosić ponad 541 km, dzięki funkcji ultraszybkiego ładowania prądem o napięciu 800 V zaledwie 15 minut wystarczy do zwiększenia zasięgu o 239 km

⚡️Kia Connect Store umożliwia klientom aktualizację funkcji w EV9 za pośrednictwem aktualizacji Over-the-Air (OTA) w dowolnym czasie

⚡️ Na uznanie zasługuje nie tylko wygląd zewnętrzny EV9, ale również współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia, wynoszący 0,28. Osiągnięto go dzięki zastosowaniu kilku zaawansowanych elementów, w tym – po raz pierwszy w historii marki Kia – trójwymiarowej osłony pod podwoziem (wypukłej z przodu i wklęsłej z tyłu samochodu), aerodynamicznie ukształtowanych obręczy kół i innowacyjnych kurtyn powietrznych, które są zintegrowane z przednim zderzakiem.

⚡️ Kia EV9 oferuje szereg konfiguracji ustawienia foteli, aby zaspokoić różnorodne potrzeby użytkowników. Do wyboru są wersje siedmio- i sześciomiejscowa oraz różne konfiguracje foteli w drugim rzędzie. Po raz pierwszy wśród samochodów elektrycznych sprzedawanych na wielu rynkach, Kia EV9 oferuje do wyboru aż cztery opcje siedzeń drugiego rzędu – 3-osobową kanapę, niezależne fotele podstawowe, fotele typu relaksacyjnego i dwumiejscowe fotele obrotowe.

⚡️ Wyposażona w fotele relaksacyjne w drugim rzędzie, Kia EV9 umożliwia pasażerom pierwszego i drugiego rzędu siedzenie twarzą do siebie podczas np. ładowania. Fotele obrotowe w drugim rzędzie, które obracają się o 180 stopni.

⚡️Dwie opcje baterii - 76,1 i 99,8kWh

⚡️3 warianty napędu - RWD o mocy 150 lub 160kW oraz AWD o mocy 283kW

⚡️najmocniejsza odmiana będzie mogla być wyposażona w opcjonalną funkcje Boost, czyli chwilowe podniesienie momentu obrotowego z 600 do 700Nm. Pozwoli to na rozpędzenie się do setki w czasie 5.3s.
⚡️Cena na polskim rynku jeszcze nie podana oficjalnie.

 

tanio nie bedzie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Wyposażona w fotele relaksacyjne w drugim rzędzie, Kia EV9 umożliwia pasażerom pierwszego i drugiego rzędu siedzenie twarzą do siebie podczas np. ładowania. Fotele obrotowe w drugim rzędzie, które obracają się o 180 stopni.

Kumam, że nie należy tego rozumieć dosłownie i pewnie przednie fotele się obracają, bo jak nie to dziwne zjawisko opisują.:hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Kumam, że nie należy tego rozumieć dosłownie i pewnie przednie fotele się obracają, bo jak nie to dziwne zjawisko opisują.:hehe:

Pewnie obracają się oba rzędy. Drugi z trzecim też może sobie wódeczkę pić, a pierwszy rząd jedzie. 
Oczywiście góra 15 minut, bo max na tyle jazdy wystarczy baterii. 
Następnie pierwszy rząd z drugim piją przez pół dnia, aż się naładuje. 
Drugi z trzecim 15 min…, i od nowa ;)

72EF03AB-60C2-4D6A-8336-DA5B68841E0E.webp
 

Przednie fotele raczej nie będą miały przestrzeni do obrotu ;) 

 

B831B6D8-4B90-4F32-856C-1F628F77D2C0.webp

25280F29-95D3-4BF0-9756-48DEC6671A73.webp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Przednie fotele raczej nie będą miały przestrzeni do obrotu ;) 

 

Czyli kłamią z tym:

23 godziny temu, mrBEAN napisał(a):

Wyposażona w fotele relaksacyjne w drugim rzędzie, Kia EV9 umożliwia pasażerom pierwszego i drugiego rzędu siedzenie twarzą do siebie podczas np. ładowania.

Chyba, że rzędy liczą jak my piętra w budynkach, 0, 1, 2. ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, K3 napisał(a):

 

Tradycyjny marketingowy bełkot bo sam współczynnik nic nie daje bez podania powierzchni czołowej auta...

Przecież ten współczynnik to uwzględnia i dlatego jest jaki jest, czyli spory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2023 o 20:54, mrBEAN napisał(a):

Przecież ten współczynnik to uwzględnia i dlatego jest jaki jest, czyli spory. 

 

Nie. Faktyczny opór dostaniesz, jak przemnożysz powierzchnię czołową przez współczynnik.

Cz określa jedynie "doskonałość" kształtu, ale nic nie mówi o faktycznym oporze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.04.2023 o 20:54, mrBEAN napisał(a):

Przecież ten współczynnik to uwzględnia i dlatego jest jaki jest, czyli spory. 

 

Jaj se nie rób ;]

 

Mnożysz to przez powierzchnię czołową.

 

Taki sam współczynnik przecież może mieć dajmy na to VW Golf i Audi Q8 ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
13 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

Bazowa 350 8]

 

tu sa jakies spekulacje 

https://elektrowoz.pl/auta/ceny-kia-ev9-bedzie-w-polsce-od-346-000-zl-dla-bazowego-150-kw-rwd-od-395-000-zl-dla-wersji-awd-gt-line-liczymy/

 

i tu

Nieoficjalnie udało się nam ustalić, że bazowy model EV9 z napędem na tył ma kosztować w widełkach od 300 tys. zł do 350 tys. zł.

 

https://auto.dziennik.pl/premiery/artykuly/8680759,kia-ev9-cena-samochod-elektryczny-zasieg-premiera-opinie-wideo.html

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
23 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ciekawe ile osob sie skusi na ten najtanszy wariant,skoro za 20kPLN wiecej mozna miec AWD i 2 razy wiecej mocy? ;]

 

 

 

A mnie ciekawią te klamki.

Wydaje się, że na zdjęciu to są wysunięte klamki, które normalnie są schowane. 

Bo chyba takie ostrokrawędziowe by nie przeszły na stałe wysunięte?

 

Jeśli to są chowane klamki, to jest to chyba dowcip designerski. Walczyli o dobre CX klamkami w aucie o kształcie o wymiarach kiosku ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, kravitz napisał(a):

 

A mnie ciekawią te klamki.

Wydaje się, że na zdjęciu to są wysunięte klamki, które normalnie są schowane. 

Bo chyba takie ostrokrawędziowe by nie przeszły na stałe wysunięte?

 

Jeśli to są chowane klamki, to jest to chyba dowcip designerski. Walczyli o dobre CX klamkami w aucie o kształcie o wymiarach kiosku ;]

W Golfie takich nie ma i już zazdrość? 😁

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kravitz napisał(a):

Jeśli to są chowane klamki, to jest to chyba dowcip designerski. Walczyli o dobre CX klamkami w aucie o kształcie o wymiarach kiosku ;]

 

Mysle, ze te chowane klamki to zwykly gadzet, ktory ma cieszyc oko i ma niewiele wspolnego z CX ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.